همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

دشمنان امریکا !

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۲۹ ب.ظ

این رذالت اپیدمیه در کشورهای مخالف امریکا...

 

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۰۰/۰۷/۲۶
کارور بیان

نظرات  (۲۵)

۲۶ مهر ۰۰ ، ۲۰:۴۸ مریم بانو

عه عین مسئولای خودمون سر نماز جمعه همچین میگن مرگ بر امریکااااا 

 

که حنجره شون پاره میشه بعد بچه هاشون همه تابعیت آمریکا دارن!

 

 

پاسخ:
عرض کردم که اپیدمیه...
بقول قدیمیا همشون سرشون توی یه آخور...

سلام 😊

 

کاربرخان دیر به دیر پست میزاری 

 

پست خوبیه 

البت شخصن نمیدونم این عکس و ماجراش واقعی هست یا نیست ( اما خوب ما نمونه هایه واقعیتر آن را در کشورمان داریم) حتی میگن خامنه ای در یکی از دانشگاه هایه روسیه درس خوانده که از درستی آن شخصن اطلاع ندارم ( ولی بقول رجبی تو اخراجیهایه دو که رو به تلویزیون زندان میگه چرت و پرت زیاد میگن ولی تهشو که میگیری درست از آب درمیاد 😂) بماند. 

 

البت تو ایران خودمون بیشتر به این به ظاهر اصلاح طلبها میتوپن که چرا بچشون یا بچه هاشون در غرب درس میخانند یا زندگی میکنند ( که از نظر عقلی بنگریم مهم یا حتی مشکلی نیست که آنجا به هر علتی سر می دوانند مشکل آنجاست که مرگ بر آن میگویند و فرهنگ و منش آنها را برای مردم ساده نا آگاه بد جلوه میدهند و بعد از توهمی که در اذهان مردم نگون بخت ساده چه مذهبیش چه غیر مذهبیش  ایجاد شد تازه خودشونم رستم دستان نشان میدهند که ما ضد آن فرهنگ و منش هم هستند) کمی تامل کنید در دلایلی که میاورند بر اینکه غرب یا حتی شرق یا حتی جنوب و...  بد هست همگی دلایل ظاهری و بچه گانه و...  بیش نیست و کم پیش میاد دلایل درست و منصفانه بگویند و... 

 

 اما نکته جالب مخالفان ساده این اصلاح طلبان  یا کسانی که آشنایانشان در غرب زندگی میکنند هست که ادعا زیادی هم دارند اما الان رفتن روسیه تسلیحات بخرند! البت در خبرها دیدم که میگن هواپیمایه جنگی سوخوی بخرند و...  ( حرفم اینکه تسلیحات از غرب یا روسیه یا شرق یا مرکز یا کهکشان خریدند هیچ فرقی با اون جماعت مدعی و مرگ بر گو که میروند غرب زندگی یا تحصیل میکنند نداره) ( این در صورتیست که کاربرجان که چقدر ادعا و دروغ و فریب میدادند مردم ساده را که فلان جنگنده و تسلیحات را ساختیم و رفته برای تولید انبوه! حالا که میگن تاریخ تحریم ها دارد تمام میشود میروند دنبال تسلیحات) نداشتن و نتوانستن ساخت یکسری تجهیزات سنگین نظامی و صنعتی و...  قابل درک هست اما دروغگویی و فریب را چگونه میشه درک کرد؟! 

 

حرفم اینکه این جماعات حکومتی و اصولگرای انقلابی ضد اسرائیلی و...  هم هارت و پرت زیاد میکنند ولی تهشونو که بگیری آنها هم زیرشون آب میده 

 

پ ب

 

 

 

نداشتن یا نتوانستن ساخت 

پاسخ:
سلام اقای دکتر عزیز 🙋
درمورد رهبری و تحصیل در روسیه عجب اخباریه 😅 چیزی در این مورد نشنیدم ولی خب سوال اینجاست مگه روسیه هم علوم فقه و اسلامی داره !؟!
از موثق بودن عکس مطلع نیستم ولی مهم تشابهش با روئسای داخل ایرانه... 
(یه مودم اصل کره خریدم از سرفضولی قابش رو باز کردم دیدم محتویات تماما چینی!) حالا موشک نقطه زن و پهبادهای حزب اله و انصاراله و حشدالشعبی و ... رو که ایران ساپورت میکنه بازشون کنی احتمالا مدین راشا و مدین چاینا رویت خواهند شد ! 😅
مثال اخر متنون رو هم خوب اسلامی مطرح کردید اگرنه " تهشون باد میده...😉)

سلام ارباب من

ای سند زنده ی....من

 

باز ازین پُست های کپک زده انتخاب کردی که !!!!

 

ظاهرا علاقمندی شومام به "پست کپکی" اپیدمی دیگریه که باس به اپیدمی اضافه بشه!

 

ارباب ینی وااااااقعنی اینقذه عقل شوما نمیکشه که مرگ بر امریکا رو به دولت ها و حکومتهای رذل و کثیف و خونریز امریکا میگن نه به نظام آموزشی و مث اینا؟؟!!!

خدایا....خودت کمکش این سند زنده.... ما رو!!

 

ضمنا یه خبری از رفیق و مراد و پیشوای شوما !!

دکتر جونتون سفر باحالی به امارات رفته ولی زود دیپورت شده.

امارات برش گردونده و گفته مال بد بیخ ریش صاحبش

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
عجب سیاستی داری! بزن دررو... 😏
میای یه حرفی میزنی و وقتی جواب میگیری و به چالش کشیده میشی الفرار😉
قرار شد کسی که باور و ساختار ذهنش در 1500سال قبل مونده دیگه انگ کپکی بودن به قوانین و موضوعات دیگران نزنه

به کوری بدخواهان محمودجون رفت اکسپو رو هم دید و کلی باهاش عکس انداختن و برگشت
جهت استحضارتون توسط سرکنسولگری مورد خوش امد قرار گرفت
چقدرم عکساش اونجای حزب الهی ها رو سوزونده 😁

بله روسیه هم علوم فقه و اسلام داره و عالمانش با طالبان دارن گفتگو میکنند که گازشو از طریق افغانستان به پاکستان و هند صادر کنه ( و این در صورتیست که ایران خط لوله تا نزدیکی مرز پاکستان کشیده و قراردادها هم امضا شده بود) حتی اگر ایرانی هم نباشیم جای تعجب هست که ایران گاز به همسایه و هم فرهنگ خود مانند پاکستان و دورترش هند صادر نکند و روسیه با آن فاصله بتواند صادر کند! 

 

بله گروه هایه به درد نخور و جنگ افروز و شیطانی مانند حزب الله و هر گروه دیگری که فلسفه اش یا انتها عملکرد و زندگیشان جنگ و خونریزی بیش نیست ( تسلیحاتش را از جمهوری اسلامی شیعه ایران میگیرد که آن تسلیحات مونتاژ هست در ایران نه ساخت خود ایران) 

 

 

کلن کاربر جان کشورهایی مانند ایران اجازه ساخت موشک و یکسری تسلیحات نظامی را ندارند و هر چی از موشک و تسلیحات که اینها معرفی میکنند یا فیک که برای رجز خوانیه یا اینکه از بیرون گرفته اند که آمارش باید ثبت سازمانهایه بین المللی بشه و یا اینکه حق یا اجازه امتیاز تولید کامل یا بخشی از آن را خریداری کرده اند ( یعنی ایران اگر مثلن موشکی تولید کنه و اسمشو بزار کاربر 😀 سازمانهایه جهانی میگردند که چه کسی به ایران موشک داده و مثلن روسیه یا آمریکا یا آلمان می آیند وسط که میگویند بله آقا ما حق امتیاز را به آن کشور فروختیم و علتش و قراردادشم اینه اما اگر این 3 کشور که مبدا اصلی تولید موشک و مخترع آن هستند بگویند که ما اطلاعی نداریم آن وقت آن سازمانها یقه ایران را میگیرند که تو به چه اجازه ای موشک تولید میکنی چون اساسن هشتاد سال پیش آلمانها آن را اختراع کرده اند و این دور از داوری در رقابت و حلال خوری و عدالت هست در جهان ‌، که تو هم بخواهی موشک تولید کنی ‌، چون وقتی چیزی اختراع بشه دیگه کپی کردنش سخت نیست و اینجوری حق آن مخترع نادیده گرفته میشه و ادامه آن نفاق و جنگ را در پی داره که یکی از علتهایه جنگ جهانی اول و دوم همین حق کپی رایت بوده که آلمانها هواپیما تولید کردند که فرانسه و آمریکا که مخترعان هواپیما بودند شاکی شدند و کشمکشها ایجاد شد که تهش شد به جنگ خونین) اینجوری بگم که شیر فهم بشی یا بشین که روسیه جنگنده آنچنانی و با نرم افزارهایه پیشرفته میسازه اما عاجز از تولید گوشی موبایل هست! روسیه تانک با آن موتور و گیربکسهایه آنچنانی میسازه اما نمیتونی خودرو سواری بسازه مانند مثلن شرکت اپل یا پژو و...  ( آیا براتون پرسش نشده تا حالا؟) چون روسیه مخترع گوشی موبایل نیست و بقولی حق کپی رایتشو باید از آمریکا و موتورولا بگیره که برای اولین بار گوشی موبایل ساخته یا بره از ژاپن و کره بگیره که آنها هم باید از آمریکا اجازه بگیرند که حق امتیاز تولید را بهشون داده 

 

آره اگر تسلیحاتی به دست حزب الله میرسه و اگر از ایران باشه باید بدانیم که ایران حق امتیازشو یا از روسیه یا از چین و...  گرفته یا کلن کامل خریداری کرده ( اینم یک اطلاعات به درد بخور برای شما عزیزان که بهتر علت و معلول اتفاقات سیاسی و...  را بسنجید و درک کنید و...  )  

 

پ ب

پاسخ:
موضوع حفظ و اجازه حق کپی و تولید از کشور سازنده جالب بود !! چیزی در این مورد نشنیده بودم
ولی بنظرم مشکوکه !
در جهانی که بر پایه رقابت بنا شده چه تکنولوژی باشه چه تسلیحات نظامی بعید میدونم کشوری حق کپی رایت رو رعایت کنه . . . 

*فهم دیگران از ما ،به اندازه منافعشان است. نه به اندازه درک ما.

ای کاش میشد دلیلی هم برای این شک میگفتید 

 

به نظرم رقابت در بین چند کشور بیشتر نیست و ما بقی خواه ناخواه دنبال رو آنها هستند

( کپی کردن نشان از ضعیف بودنشان را اثبات میکند که خود به خود آن کار را نمیکنند و تمرکز و انرژیشان را بر روی طرحی نو میگذارند و اینگونه قدرتمندتر هم میشوند و از جدال هم جلوگیری میشود اینجاست که مخترعان و نوآوران یا بقولی تحصیلکردگان واقعی بسیار با ارزش هستند)  حال به نظرت در این رقابت جایگاه جمهوری اسلامی کجاست؟  یا همان حزب الله در این جهان رقابت جایگاهش کجاست و... 

 

اینجاست که میفهمیم چقدر کشورها و تفکراتی مانند حزب الله و القائده و داعش و هر تفکر افراطی در هر کجای جهان به ضرر خود همان منطقه و کشورش تمام میشود ( و بودن کسانی مانند همین کاسترو نه تنها به ضرر آمریکا نیست بلکه به سودش هم هست یا میتواند از بودن کاستروها برای خود نمدی بسازد) و حال این اسرائیل نیست که از بودن حزب الله سود میبرد آیا؟ 

 

 

پ ب

پاسخ:
بطور مثال المان ژ3 رو ساخت و روسیه کلاشینکف و امریکا ام16
هر کشوری بدنبال اسلحه بهتر و کاربردی تره بدون درنظر گرفتن حق کپی و اختراع و ...
یا مثلا موشکهاس دوربرد و تقطه زن که کشورهای ایران و کره جنوبی هم تولید میکنن...
یا تسلیحات هسته که چندین کشور اقدام به ساخت و تولید زدن...
خلاصه بنظرم در زمینه تسلیحات نظامی هیچ حق کپی و کسب مجوزی هز جانب هیچ کشوری رعایت نشه

باید توضیح داد

 

بله رقابت که هست برای تولید بهتر که هر سه این تفنگ ها هم از کشورهایه مبدا تولید کننده می آیند که امتیاز ساخت و فروش را به هر نحوی دارند و باز هم میتوانند بسازند برای پیروزی در این رقابت ( تفنگ ژ3 هم ساخت بلژیک هست اما احتمالن حق فروش نداشته که زده به اسم آلمان تا حداقل از ساخت آن و با بهره گیری از امتیاز فروش آلمان سودی هر چند برای این تلاش ببرد) اما ترکیه و ایران و کانادا و مصر و نود و پنج درصد دیگر کشورها تفنگ ساخت خود را ندارند ( یعنی باز هم میتوانند بسازند با این توضیح که برای دفاع از خود که این دفاع از خود حق همگانی هر شخص و هر کشوری هست که حتی اگر به این نقطه یا دلیل هم برسند باید دید که اصلن توان و تکنولوژی ساختش را دارند یا خیر و...  )  یعنی الان ایران میتونه موشک بسازه و دلیلشم دفاع از کشورش اعلام کنه که میتونه. اما این موشک را زمانی میتواند استفاده کند که کشوری به آن حمله کند آن هم با موشک و اگر برای حمله باشد کشورهایه پیشرفته و قاضی جهان مانند آمریکا در طول جنگ آنها را نابود میکند و...( حالا اینها جدا از این هستند که اصلن توان ساخت موشک را دارد یا ندارد و شاید توان ساخت چند درصد آن را داشته باشد و... )  و باز هم اینها جدا از نوآوری و فناوری نوین هست یعنی موشکهایی مانند شهاب که پدرش موشکهایه اسکات که بر میگرده به زمان آلمان نازی هست و ایران حالا یکجوری به دستش رسیده و میتونه که مانند همان را هزاران بار بسازد اما آیا میتواند به این موشک فناوریهایه نوین جهانی یا نوینی که فقط ساخت خودش هست هم اضافه کند یا نه و...  

 

بله رقابت هم هست حال اینکه واقعن همه کشورها رعایتش کنند یا نه ( عموم کشورهایه جهان یعنی بیش از نود و پنج درصد رعایتش میکنند و کشورهایی که کمی حاشیه ساز هستند در جهان کره شمالی و ایران و اسرائیل هستند و گرنه دیگر کشورها زندگی معمولی خودشونو دنبال میکنند و مردمشان اگر رفاه مالی هم نداشته باشند حداقل رفاه روانی دارند و...  )  

 

فکر کنم منظورت از کره جنوبی نمونه شمالیش باشه ( اینکه موشک دارند که میگویند داریم حال اینکه چه تعداد دارند معلوم نیست و آیا اینکه واقعن نقطه زن هست یا نه که ترازی برای اثبات موافقان و مخالفانش نداریم مبنی بر اینکه نقطه زن باشه یا نباشه ) شاید ایران و کره حق تولید گرفته باشند یا شایدم به اسم دفاع از خود دست به ساخت زده باشند یا شایدم زیر این قوانین زدند و دل بخواهی تولید میکنند که چوبش دارند میخورند یا میخوریم ( که احتمال زیاد حق ساخت آن هم به تعداد مشخص گرفته باشند چون اگر توان تولید داشتند میتوانستند خودرو یا جنگنده و خیلی از ماشین آلات صنعتی با مارک خودشون داشته باشند و به خاطره اینکه مارک خودشونه به جهانیان هم بفروشند و سود کلانی ببرند که ما چنین چیزی حداقل از کشور خودمان نمیبینیم)  

 

اگر حق ساخت نداشته باشند کشورهایه قدرتمند یا قاضی میتوانند کارخانه ها یا مراکزی که احتمال میدهند مرکز ساخت یا بخشی از ساخت مثلن موشک هست را در خود همان کشور بمباران یا نابود کنند و...  

 

در مورد تسلیحات هسته ای هم باز احتمال داره حق ساخت آن را گرفته باشند و دیگر دلایل سیاسی و استراتژیکی ( مثلن هند و پاکستان هر دو موشک دارند و موشکهایشان میتواند کلاهک هسته ای را هم حمل کند.  البت این چیزیه که ادعا دارند. اما کشور هند و پاکستان هم پیمان قسم خورده بریتانیا هستند و داشتن توان موشکی و حتی هسته ای آنها جدا از بازیها و جنجالهایه مسخره مرزیشون من احتمال میدم برای تهدید غیر مستقیم چین باشه چون این دو کشور مردمانی بدبخت و فقیر زیادی دارند و هیچ دلیلی برای این همه هزینه الکی کردن برای موشک و بمب نیروگاه هسته ای ندارند) یا شایدم بریتانیا به آنها پول میدهد و به اسم توان و دادن تکنولوژی موشکی و هسته ای از امتیاز خاک آنها بهره گیری میکنه برای رقیبشان که چین باشه و به دو کشور هم میگه یک جنگ یا زد و خورد الکی راه بندازید تا توجیه داشته باشه این همه هزینه و توان بیخودی شما برای آن نهادهایه بین المللی ( مثلن آن نهادها میگویند که بابا جان مردم کشور شما فقیر هستند جرا این همه هزینه الکی میکنی برای این موارد و اگر دلیل موجه داشته باشند که هیچی و اگر توجیه نشوند حکومتهایشان را با جنگ یا...  تغییر میدهند) 

 

ولی بازم بقول شما میشه که اصول و قوائد را رعایت نکنند و این یک احتماله ( مثلن در همین جنگ داخلی سوریه بشار اسد از بمبهایه شیمیایی استفاده کرد که آمریکا هم در چند روز نیمی از ارتشش را از بین برد که او هم برای بازسازی به سمت ایران و سوریه و ترکیه رفت که روسیه تکنولوژیه و تسلیحات را داد و ایران هم گوشت دم توپ)  مگر نمیبینی که سران کشورمان میگویند سوریه از ما کمک خواست و ما الکی و بی اجازه آنجا نیستیم برای همین پرسشهاست دیگه ( حال ایران هم برای راضی کردن گوشتهایه دم توپش برای رفتن به جنگ و با دل و جان جنگیدن که خیلی مهمه هم  متوصل به آرمان و اعتقادت ملی و مذهبی مردم یا همان گوشتهایه دم توپ شد و بقولی قدرت گسیل نیرو را داره  و عده ای هم فریب یا قبول کردند و  رفتند جنگ و حاصل آن را اکنون سرمایه گذاران روسیه و ترکیه و عربستان و حتی اسرائیل و حتی کشورمان ایران دارند میبرند ایشالله سودی هم از این خان گستر به مردممان هم برسه ) و اگر آن جنگ رفتگان آگاه بودند و نمیرفتند ایران هم در پاسخ بشار اسد میگفت شرمنده هستم من میتونم در حد تسلیحات به تو کمک کنم و نیروی انسانی ندارم و در اصل هزینه بازنشستگی یا تامین خانوادهایه جان باختگان ایرانی را دولت سوریه میپردازه یا قراره بپردازه یا شایدم توافق دیگری باشه ( چون هیچ هیچ هیچ دلیلی برای فرستادن نیروی انسانی از سمت ایران در جنگ داخلی سوریه نیست.  اگر دلیل موجه ای دارید خودتون بگید) یعنی اگر داعش یا هر گروه یا کشوری به مثلن زیارتگاه شیعیان حمله میکرد خود آمریکا یا همان نهادهایه بین المللی پدرشو را در می آورد چون آنجا یک مرکز اعتقادی هست و اگر با آن میخواهی بجنگی یا رقابت کنی یا...  باید اعتقادی باشه ابزار تو نه تفنگ و بمب و خون ریزی و...  ( و این بمب گذاری و کشتن جدا از غیر قانونی بودن غیر انسانی هم هست) 

 

 

آره با اینکه میشه رعایت نکنند اما باز قوانینی و قاضی هست و...  این بود نظر شخص من 

 

پ ب

پاسخ:
تشکر از توضیحات و اطلاعات 🌹
یه نکته ای بگم . اینکه شما اشاره میکنید کشوری که میتونه تسلیحات تولید کنه چرا محصولات الکترونیک و غیره تولید نمیکنه...
برندهای محصولات الکترونیک و موبایل و خودرو و غیره همونطور که میدونید رقابت سختی برای کسب بازار و مشتری دارن . حال اگر کشوری که در رقابت این محصولات ناشناخته باشه شانس و درصد حضورش در بازار بین الملل خیلی ضعیفه
پس این کشورها حداقل کاری که میتونن بکنن تولید تسلیحات نظامیه تا اگر فروختن چه بهتر اگر نفروختن قوای نظامیشون تقویت بشه
درواقع دارن بجای سرمایه گذاری پر ریسک بر محصولات رفاهی و مصرفی . بروی محصولات کاربردی نظامی سرمایه گذاری و تمرکز میکنن

بله میشه اینگونه هم باشه ولی عمومن محصولات با کمی دادن قیمت پایین میتونن در هر بازاری برای خود سهمی بگیرند ( بقولی چیزی که تمامی نداره فقیر و تنگ دست جماعته در هر کشوری  و عمومن حداقل نیمی از بیشتر کشورها مردمانشان فقیر هستند و چیزی هم که شاهدیم بیشتر هم میشوند ) منظورم از فقر نداشتن نان شب نیست منظورم مانند ایرانمانه که دیگه حقوقهایه زیر ده میلیون فقیر هستند ( حال به نظرت طبقات این قشر حاضرن اجاق فر 15 میلیونی بخرند یا اجاق فر 14 میلیونی با همان امکانات ولی مارک دیگه ‌، کاری نداریم که میشه که با ا مکانات کمتر و قیمت پاینتر  هم خرید یا هست) 

 

در جهان امروز خداییش محصولات نظامی کاربردیه؟ یعنی الان سران کشورهایی مانند همین ایران و عربستان با هم تعامل داشته باشند بیشتر سود به کشور و مردمشان میرسه یا برای هم رجزخوانی کنند؟ دوره جنگ تمام شده و ایران میتونه با دادن چند پایگاه نظامی به آمریکا یا فرانسه در کشورش خودشو بیمه کنه از نظر نظامی‌‌‌‌، تازه یک پول مستاجره ای هم میگیره ( به این میگویند تعامل) تازه اگر بتونه فرانسویها را راضی کنه شاید بتونه گازشو هم به اروپا صادر کنه و هزاران امتیاز دیگه ( این در صورتیه که کشورهایه اطراف هم هم دین و هم فرهنگ هستند و هیچ دلیلی برای جنگ نیست) کاری که ژاپن و کره جنوبی با آمریکا کردند در برابر کره شمالی و چین و روسیه 

 

پ ب

پاسخ:
قطعا محصولات نظامی کاربردیه
اگرنه نمایشگاه تسلیحاتی بین المللی با قدرت برگزار نمیشد
اینکه از نظر شما چندتا پایگاه نظامی بده به چندتا کشور بهش میگن مستعمره نظامی
تاریخ لیبی و عقب نشینیهای قذافی خلاف نظر شما رو میگه...
هرکشوری نیاز به نیروی نظامی مقتدر در حد خودش داره . هرچی مستقلتر باشه مقتدرتره

نیازمندی نظامی و داشتن ارتش هنوزم میتونه لازم باشه ( اما این باید مناسب با درآمد کشورتم باشه) ارتش و نظامی گری بودجه خور شدید هست 

نمایشاگاهایه نظامی را باید پیگیری کرد که در کدام کشورها برگزار میشه و روحیات سران آن کشورها چیست تا دلیل بهتری یافت ( اگر در خاورمیانه برگزار بشه معلومه که ایران را لولو فرض کردند و ایران هم برای کشورهایه اطرافش لولو هست و سران کشور ما واقعن کشورهایه دیگه را میترسانند با سخنان و کارهایشان) و اینجاست که میگم بودن کاستروها بیشتر سود داره تا ضرر برای کشورهایه قدرتمند ( حالا حزب الله برای اسرائیل سود داره یا ضرر؟) 

 

چندتا پایگاه نظامی دادن نشان از پیمان و دوستی با کشوری قدرنمد داره و بیشتر ایجاد صلح میکنه این پیمان ‌، پایگاه نظامی دادن مستعمره بودن نیست ( اینم یک پیشنهاد بود و گرنه شما باید ببینی اصلن کشور دوم قبول میکنه بیاد یا نه و شرایطش چی هست و... و آیا شرایطی که میگذاراه یا بگذاره هزینه آن بیشتر از این همه بودجه دادن به تفکرات نظامی هست؟) 

 

الان آمریکا رفت از افغانستان ( به نظرت بودنش بیشتر امنیت آفرین بود یا رفتنش؟)  کاری به سران کشور افغانستان نداریم اما از بودن آمریکا خود مردم احساس امنیت میکنند حداقل شما در حد روانیش را در نظر بگیر ( فکر میکنی از رفتن آمریکا افغانستان روی خوش بیشتری میبینه؟) سران طالبان اسلام براشون مهم هست یا فقط این ایدئولوژی را بلد هستند  نه ارزشهایه انسانی و اخلاقی و میهن پرستی ( کسانی که هیچ ایده تفکری مبنی بر میهن پرستی و انسانیت پرستی و اخلاق پرستی ندارند آیا بهتر از آمریکاییها هستند برای مردم؟) 

 

همان طور که نباید گول توهمات مذهبیهایه افراطی را خورد نباید گول افراطیهایه میهن پرستی را هم خورد ( میهنی که قراره برای تو کاری نکنه هم بندازش به سطل زباله چه برسه به دیگر تفکرات دینی و ایدئولوژی که سر آخر فقط خودشونو میبینند نه مردم را) 

اصلن گول واژه هایی مانند مستعمره را نخور ( مستعمره نبودن زمانی ارزش داره که مردم هم از مستعمره نبودن سود ببرند) میگن زمان قاجار انگلیسها نفت را چپاول میکردند و...  ( آیا مردم اکنون ایران که مثلن مستعمره نیستند الان چه بر سر نفتشون میاد؟ آن زمان نفت بود اما الان که جهانی از معادن و گاز هم هست ) پس این مستعمره نبودند کجا قراره به درد مردم بخوره؟  

 

الان چند درصد پسران بیست و پنج ساله مملکتت که حتی عمومشان دو سال برای همین خاک خدمت کرده اند سهمی حداقل هشتاد متری به نام و برای خود از آن دارند؟ انصافن هشتاد متر خانه چیز زیادیه؟  

 

پ ب

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
درمورد حضور امریکا در کشوری مثل افغانستان و امثالهم منم موافقم که امنیت افرین بوده. هم برای همسایگان هم برای مردم افغانستان
مستعمره بودن اگر هر دو طرف سود ببرن و استعمارگر عوضی بازی درنیاره . اینم بد نیست

مستعمره از نظر من مفهومش گنگ هست و دقیقن نمیشه متوجه شد یعنی چی ‌، چون خود مثلن استعمارگر هم یکجورایی بار مسئولیتی داره

 

ولی خوب قرارداد چیز بدی نیست ( ولی اینجا رسانه ها هستند که با دادن تحلیل و اطلاعات غلط مفاهیم را گنگ و ناپیدا به مردم حالی میکنند)  یعنی اینکه آمریکا از افغانستان رفت اما خوب عوضش چین و روس و ترکیه و انگلیس و...  دارند به افغانستان وارد میشوند باز در بین آن کشورها چین کشور بهتریست 

 

اینجوری بگم در اصل طالبان و کلن همگی کسانی که از رفتن آمریکا ابراز شادمانی میکنند و میگویند به نفع مردم افغانستان هست و آمریکا شکست خورد و...  و مانند قلاده تفکرات دینی اینبار قلاده تفکر ملی را به گردن مردم انداختند و یا می اندازند خیانت کار و یک مشت دزد هستند ( البت رفتن آمریکا حداقل به نفع خودش شد و دیگر این همه هزینه از سوی خودش برای افغانستان نمیکند و از قدرتش هم استفاده نمکیند که هزینه بیشتری از نهادهایه بین المللی بگیرد برای افغانستان  حالا بدون مسئولیت میتواند خودش نیز مانند دیگر کشورها از وجود طالبان سود کلانی ببرد یا نبرد مانند از بوجود آمدن جمهوری اسلامی ایران ولی فرقش اینجاست که آنجا مسئولیت داشت و پس از رفتن دیگر مسئولیت ندارد) 

 

اینجوری بگم نهادهایه بین المللی به افغانستان کمک میکردند و شاید باز هم بکنند و همان نهادها به اسرائیل هم کمک میکنند چون ایران سران کشورش به زبان اسرائیل را تهدید میکنند و اسرائیل هم سری میره به نهادهایه بین المللی مانند سازمان ملل میگه این میخاد منو بزنه کمک کنییییییید اونها هم پیگیری میکنند میبینند که نه واقعن جمهوری اسلامی و حزب الله در حال چنین کاری هم هستند و میگن بیا بهترین و بروزترین تسلیحات را میگیم به شما بدهند و اسرائیل میگه من پول ندارم این همه تسلیحات بخرم اونجا اونها کمک مالی هم میکنند به همین راحتی 

 

حرفم اینکه وجود کاستروها و حزب الله با آن تفکراتشون آنچنان هم به ضرر آمریکا و اسرائیل نیست. 

 

پ ب 

پاسخ:
ایرج میرزا در شعری که به رابطش با زن همسایه اشاره میکنه دو مدل برقراری ارتباط رو اموزش میده ! اول زبانی دست بکار شو اگر نشد رفتاری کارت رو انجام بده.. 
مستعمره شدن هم گاهی بقول شما با عقد قرارداد و زبانی صورت میگیره و گاهی رفتاری و بدون اینکه طرف مقابل بفهمه چی بود کی بود انجام میشه...

پیرو جمله اخر شما 
قطعا سود دشمنی کشورهایی مثل ایران با امریکا به مراتب بیشتر از دوستیشونه
چراکه وقتی در منطقه ایران هراسی راه میوفته و تبلیغات توحش ایران سر میگیره.  فقط در فروش سلاح های نظامی توسط امریکا به کشورهای همسایه ایران بخاطر محافظت از خودشون چندین میلیارد دلار سوداوری عاید امریکا خواهد شد 


سلام
این انقلاب(و بسیاری دیگر از انقلاب‌ها) از همان ابتدا گوساله‌ی سامری بود که به غلط عصای موسی دیده‌ شد ؛ توقع صداقت و عاقبت بخیری از آن عجیب‌تر است تا رذالت و شرارت.

پاسخ:
سلام
وقتی جماعت قوم موسی باشن قطعا داستان گوساله هم اتفاق خواهد افتاد...
ما هم درون اون جماعت پیشقدم 😅

*راستگویان ، معمولا دروغگویان را نمی شناسند. و این آرامش بس عظیم است که بتوانیم در میان دروغگویان نباشیم

پاسخ:
سپاس 🌹

در مورد ایرج میرزا پرسشی که پیش میاد اینکه شخص مقابلش را ما نادیده میگیریم که چرا گول میخوره یا چرا در انتها زورش نمیرسه اگر که میرزا به رفتار یا در انتها به زور متوصل بشه ( یا شایدم کلک و نیرنگ ایرج میرزا ظاهر قضیه باشه و آن شخص مقابلش هستش که او را وادار به این کار میکنه و همه چیز به اشتباه به اسم ایرج میرزا تمام یا ختم میشود! یا شاید هر دو مقصر باشند.  اما در مثال بالا ایرج میرزا را همه کاره نشان مخاطب میدهد دریغ از اینکه در مورد مخاطب ایرج هم توضیحی بدهد که این توضیح ندادن باعث میشود نتیجه گیری از این داستان ما را به بیراه ببرد)   

 

پس از این داستان نتیجه میشه گرفت که استعمارگر و مستعمره بودن به آن شکلی که هم میگویند نیست یا نمیتواند باشد. 

 

در مورد سود دشمنی ایران و آمریکا هم ( این سران ایران یا درسترش حکومت جمهوری اسلامی و شیعه هست که خودشونو میمالونن به آمریکا و گرنه تا جایی که من میدانم آمریکا و حتی روسیه هیییییچ کاری با ایران ندارند و دلایل برخوردشون با این حکومت اینه که آنها مزایایی مانند گوشی و فیفا و المپیک و اینترنت و برق و...  را به آنها هم رایگان داده اند اما رژیم کنونی از این مزایا به نحوه بد یا شیطانی و ضد انسانی استفاده میکند و دلیل دیگه آن شکایات کشورهایه همسایه و شرکتهایه بین المللی جهان است  و گرنه آمریکا کاری با ایران نداره) 

 

پ ب

پاسخ:
درمورد داستان ایرج میرزا لازم به توضیح شد تا دلیل تشابهش رو با استعمار بیان بشه
ایرج در جوانی خانم همسایه رو دعوت میکنه خونه! بعد بهش پیشنهاد خاکبرسری میده!خانم همسایه بسیار شاکی شده و قصد ترک خونه رو داره!ایرج باعذرخواهی تمنا میکنه نره ! و خانم هم قبول میکنه!ایرج که میبینه پیشنهاد لفظی چه واکنشی داشت ایندفعه تغییر تاکتیک میده و در مورد مسائل دیگه صحبت میکنه و ازطرفی اروم اروم شروع به ملامسه میکنه!و بقیه ماجرا تا خاکبرسری...

حالا ما ایرج رو استعمارگر میدونیم و خانم رو مستعمره که اولش با صحبت(عقد قرارداد)خواست به هدف برسه ولی وقتی با مخالفت مواجه میشه بصورت عملی ( حضور نظامیان و مستشارات در کشور مستعمره) دست بکار میشه و به هدفش میرسه...

در پست قبل میخاستم بگم این داستان نمیتونه قیاس خوبی بده اما از همین داستان بخام منم مفهوم بگیرم میشه این 

 

( ما چرا فکر میکنیم که ایرج استعمارگره و خانم همسایه مستعمره؟!) یعنی آیا هیچ درصدی نمیشه قائل شد که خانم همسایه هم میتونه در این داستان استعمارگر باشه!؟ یا اینجوری هم میشه گفت که از این داستان چقدر ایرج میشه استعمارگر و چقدر خانم همسایه یا شایدم اصلن هر دو مستعمره باشند آن هم مستعمره توهمات غریزی و شناختی خود ( یا اینکه بگیم این یک رابطه هست و احتمالن هر دو مشتاق و بقولی چرا که نه و چرا با دادن مفاهیم غلط این رابطه را بد نشان بدیم و یکی را پیروز و دیگری را مغلوب که اینجور داستانها نگاه و شناخت بدی هم به زن و هم مرد که هر دو انسان هستند میدهد) 

 

واژه استعمار اگر هم مفهوم ثابتی داشته باشه ( اینجوری که به گوش ما رسیده نمیتونه باشه ( مثل این داستان دروغین که بریتانیا نفت ایران را چپاول میکرد)  در صورتی که همین بریتانیا بود که برای ایران نفت استخراج کرد و پالایشگاه ساخت و آموزش داد آن هم در منطقه ای برهوت فاقد دانش و امکانات ( و ما باید متشکر باشیم از بریتانیا آن زمان) حال باید بزرگان آن زمان ما خردمند و میهن دوست و انسان مدار میبودند و از وجود علم بریتانیا بهتر و بیشتر استفاده میکردند تا زودتر ایران پیشرفت میکرد و اقتصاد بهتری داشت تا میرزاها و خانم همسایه ها هم با مشکلات کمتری در کنار هم طی زندگی میکردند. 

 

و... 

 

پ ب 

پاسخ:
تو کل دنیا و کل جوامع اغلب اینگونه تعریف شده که زن مورد سواستفاده جنسی قرار میگیره . کشور مستعمره هم یجورایی مورد سواستفاده قرار میگیره
پس نمیشه گفت مورد سواستفاده قرار گرفته هم منتفع شده و بهرمند !

درمورد نفت ایران و انگلیس جالب بود 😀 نگاه مثبت شما به این موضوع قابل تحسین 

مورد سو استفاده قرار گرفتن یک واژه یا جمله کلی هست و باید ریز شد دید منظور چیست. 

 

اینکه زن یا زنان مورد سو استفاده جنسی قرار میگیرند اشتباهه و حتی واژه تجاوز جنسی هم اشتباهه میشود سکس بدون رضایت اگر منظورتون از سو استفاده و تجاوز اینه ( چون منظور از سو استفاده و تجاوز قابل اندازه گیری نیست و پیش هر کسی و هر جایی برود یا بروید این شخص از او خواهند پرسید منظورت از سو استفاده و تجاوز چیه، چیکار کرده و...) و در اصل آن شخص با آگاهی نصفه و نیمه و یا غلط از این مسائل در کشور ما زیست میکند  

 

اما قیاس رابطه زن و مرد که انسان هستند را نباید تشبیه کرد به استعمار و مستعمره که همه اینها باعث بیشعوری و بی فرهنگی اذهان میشود و بدتر از آن درک نکردن از لذت درست از این رابطه ها که مرد به آن درک نمیرسد که زن او را دوست دارد و به او لذت میدهد نه اینکه احمقه و نمیفهمه و تبر قانون و عرف بالا سرش هست و زن هم از مرد لذت میبرد جدا از احساس داشتن سایه ترس و اجبار و... ( اگر اعتقاد به مستعمره بودن زن داشته باشیم هیچ فرقی با آن بابا که گفت زن نصف العقله نداریم) و از آن سو هندوانه ای از توهم را بر زیر بغل مردان میگذاریم که باعث میشه اشتباه پیش بروند در اینگونه روابط و عشق و مهر محبت را درک نکنند بقولی خـودشون آسیب میبینند از اینگونه افکار و... 

 

در مورد کشور استعمارگر و مستعمره باید آگاهی بیشتری داشت از آن مسائل تا بهتر نتیجه گرفت ( اگر هم سو استفاده شده باشه آن ایران یا مصدق بود که از انگلیسها سواستفاده کردند یا حق اکتشاف و استخراج و آوردن علم و تکنولوژی بریتانیا را ضایع کردند و نفت را به اسم مردم ایران در دادگاههایه بین المللی ملی اعلام کردند)  و اگر شما پس از این ماجرا به عنوان مردم سودی از این ماجرا برای مردم ایران دیدی ما هم دیدیم

 

( طرف از بریتانیا اومده تو بیابانی که حتی تکنولوژی گاری هم سخت به دست می آمد با مردمی نسبتن بی فرهنگ و بی سواد و عقب مانده یا نا آگاه که مسبب این بی فرهنگی و عقب ماندگی تفکرات آخوندی و اسلامی آن زمان ‌بود ، که فقط کافی بود به گوششان برسه ما یکی از زناتون دیدم که پا و دستش شکسته بود و از سرش فواره خون می آمد و یک انگلیسی از اسبش پیاده شد که برود کمکش کنه و...  حالا بیا وا مصیبتا راه بندازند که یک انگلیسی به ناموس ما دست درازی کرده یا اصلن یک انگلیسی اونجا چه کار میکرده و علمای دینی هم وارد میشوند که اگه واقعن نیت بدی نداشته چرا نرفته به خانواده زن بگه بیایند کمکش کنند اگر راست میگه!!! اصلن تو مگر طبیب یا پزشکی مگه؟!!! و...  ) تو حساب کن چندین بار کشتی ها با ابزارآلات و...  آمدند و رفتند و از سر این ماجرا اسکله و بندر و جاده و خانه و دانش و مدرسه با خود آوردند و...  در صورتی بوده که سودی هم به ایران میدادند ( الان انصافن استعمارگر و مستعمره یا سو استفاده گر کی بود؟) اگر مثلن انگلیسها نمی آمدند ایران خودش میخواست استخراج کنه؟ اصلن علمای اسلامی آن زمان میدونستند نفت به چه دردی میخوره؟ 

 

پ ب

پاسخ:
انصافا نوع نگاه و نظرتون تا الان برای من که بینظیر بوده 
حرفاتون درمورد رابطه استعماری هم دست اول برای من هم جالب
👍👍

ارباب خان سلام

ای سند زنده ....من

 

یکی از بچه های روستامون باز از یه زاویه تازه نگاهی به این پوست شوما انداخت و گفت:

چقدرررر به این ارباب شوما باس خندید یا باس گریید که:

هنوز فاصله بین نسل ها رو نمی فهمه

باوجودیکه کافیه به فاصله های بین والدین و فرزندان همین مردم دور و بر خودش نیم نگاهی بندازه!

و چقدر اربابت دیکتاتوره که میخواد بچه ها حتما راه بابا رو بردن و عقیده و افکار باباشونو داشته باشن!

حتما این اربابت دیکتاتور نمیذاره پسرش اروپا و امریکا درس بخونه!؟؟ 

گفتم نه بابا تند نرو

این ارباب ما اونقدر که میگی متعصب نیس!!

تا اینو گفتم، یهو چشاش برقی زد و نیگاهی پراز شیطنت بمن انداخت و گفت:

خب پَ

اربابتم مث همین وزرا و وکلای خودمونه فقط شعار میده!!

دیدم اوضاع خرابتر شد

به بهانه ای خداحافظی کردم و زودی رفتم....

صدای خنده هاش رو پشت سرم می شنیدم...

 

خدا بکشَدِت ارباب که آبرو برامون نمیذاری....😅😅

 

پاسخ:
سلامعلیکم حاج اقا
کم فروغید قربان😉
درجواب ان بچه بفرمایید : سرت به کار خودت باشه بچه جان. تو کار بزرگترها هم دخالت نکن که چیزی ازش نمیفهمی 😊

*پنجه های شکسته تو، نشان از بی رحمی حریف، است.که زمان است

پاسخ:
خیلی خوب بود 👍👍👍
اگر جای زمان نوشته بودید تقدیر معرکه بود...
۱۶ آبان ۰۰ ، ۱۰:۴۵ غریبه آشنا A

سلام پسرخاله جان حال احوال ؟ ما رو نمیبینی خوشی 😃 خخ

اومدم حالتو بپرسم و نگاه ب مطلب کردم ! پست سنگین بود مهره های کمرم جابجا شد!! 

پاسخ:
سلام خالاقیزی. مچکر 🙋
میام وبلاگت ولی پست جدید نداشتی ☺
۱۶ آبان ۰۰ ، ۲۳:۰۷ غریبه آشنا A

زنده باشی ❤

آره والا از من بعیده! بذار کلاس بذارم یکم!😌 وقت نمیکنم بخدا 😎😅

ی پست امشب عزم جزم کردم در وصف رفیقای گلم بذارم که شامل حال خاله پسرم میشه 😉

پاسخ:
یاشا 😊
تشکورلر عزیز دوسلاردان 🌹

.دست شستن و وانهادن رها شدن است  رهائی نیست

پاسخ:
👍🌹

سلام ارباب 

 

پیغامتوبه بچه روستا رسوندم

 

کلّی خوشحال شد!!!

 

پرسیدم چته؟؟!!!

 

گفت به اربابت که خیاااال میکنه خیلی سرش میشه بگو نابغه:

 

از قدیم و توی همه ملل میگن 

 

حرف راست رو از بچه ها بشنو 😌😌

 

 

پاسخ:
سلام
تو روستا گل زیادی دم دست بچه هاست ؟ 😉 همش چتن! خودشون به خودشون جوک میگن و خودشون میخندن
۲۴ آبان ۰۰ ، ۱۱:۲۵ بچه روستای مختار

اسماعیل بیشکچی ، نویسنده‌ی ترک میگوید:

در یکی از مساجد ترکیه از شیخی شنیدم که در نماز جمعه با صدای بلند میگفت: "به خدا هر کس ترکی نداند بهشت را به چشم نخواهد دید"

در آن جلسه مردی به شدت میگریست، من که چنین دیدم به نزد او رفتم و گفتم :

مگر تو ترک نیستی و ترکی نمی‌دانی؟
مرد گفت: برای خودم گریه نمی‌کنم
برای پیامبر اسلام گریه می‌کنم که ترکی نمیدانست!! 😅😅😅

 

پاسخ:
یحتمل شیخ هم از نوابغ روستای شما بود که فرار مغزها از ایران رفت ترکیه... 😅

سلام ارباب

ای سند زنده ی...من

ما توو روستامون همگی درگیر کار کشاورزی و زندگی روستایی هستن

ولی برای رفع خستگی و تفریحشون 

برا اینکه یه خرده غم روزگار رو فراموش کنن

هر از گاهی پست های وب شوما رو براشو می خونیم و لبخندی و خنده ای و...

 

اگره می بینی هر دفه برات نقل میکنم که بچه روستامون خندید علتش اینه چون تنها وسیله تولید خنده بچه ها همین حرفای شوما توو وبت ه😅😅😅

 

درمورد اون شیخ که گفتی از روستای ماس

باس بدونی که ما توو ایرانیم و مث شوما مهاجرت نمی کنیم 

مملکتونو دوس داریم و پاش هستیم و با همه سختی هاش مردم و مملکتو دووووس داریم

به کوری چش شوما و همه اونایی که اینجا فقط نفرت پراکنی می کنن نسبت به مملکت خودشون

 

فقط حواست باشه با بچه های روستامون دوروس حرف بزن ارباب😅

پاسخ:
سلام
اخرای متنت احساس کردیم پای خطبه نماز جمعه نشستیم 😁
یه سوال یا شیخ
شما از کدوم کشور مهاجرت کردی به ایران اومدید؟ 
فرار مغزهای کدوم کشوری؟😉

*زمانی را که از ترس و یا بخاطرقضاوت دیگران، مصرف می کنی .خودسازی نیست. باج دهی است

پاسخ:
موافق نیستم
به هرحال وقتی بین دیگران زندگی میکنیم نظر و قضاوت دیگران هم مهمه


سلام ارباب

جواب قبلی شوما رو می  برم سر مزرعه برای رفع خستگی بچه های روستا بخونم معمولا از خوندن پستها و کامنتهاتون روح شون شاد میشه و بگو بخندی میشه. ازین باب باس ازت تشکر کنم

پاسخ به سوالاتون:

ما که ریت شوماییم و هم ولایتی هستیم ارباب

حواست کوجاس؟؟؟!!!

پاسخ:
سلام
😂😂
جملات من برای هم روستاییاتون مثل قرائت کتاب فلسفه بین طلبه های حوزه س که فقط دنبال احدایث هستن... 😉
قرار نیست هر اربابی با رعیتاش هم ولایتی باشن
اربابهای مملکت رو ببین عرب هستن ولی رعیتها فارس...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی