همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

اگر کوسه ها هم ادم بودن

سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۴۵ ق.ظ

 

 

 

 

 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۴
کارور بیان

نظرات  (۴۶)

سلام آقای من

صبح بخیر

عجب سحرخیزشدین!

این جمله برتولت برشته رو اینجور بگیم به واقعی نزدیکتره و گستره بیشتری از جامعه ها رو مخصوصا در دنیای ظاهرا دموکراسی شامل میشه:

 

اگر کوسه ها آدم بودند بی شک و حتما "حقوق بشری" و سازمان مللی ابداع می کردن و به ماهی ها یاد می دادند که زندگی واقعی در شکم کوسه ها آغاز و امتداد و پایان می یابد.

 

ببینید آقای من

اینهم از کرامات شوماس که یه رعیت ناجیز شوما اینطور بهش الهام میشه !! :-)) 

پاسخ:
سلامعلیکم
وقت شماهم بخیر
ما همیشه 6.30 بیداریم 😌حقوق بشر  در شکم کوسه هم . بله . میشه طبق فرمایش شما همچین اتفاق و جریانی راه بیوفته👍

سلام

چقدررررر بدبینانه و سیاه😕خوشمان نیامد.

درسته سودجوها همیشه سعی میکنن از نمد دین واسه خودشون کلاه بدوزن و انحرافات و خرافاتی بوجود میارن.ولی هدف ادیان الهی تعالی و رستگاری انسان بوده.

پاسخ:
سلام
واقعیتی سیاه است
ادوار مختلف تاریخ و کشورهای مختلف دنیا و ادیان مختلف رو نگاه کنیم خیلی ازین اتفاقها افتاده که مبلغان دینی برای خود چنان تقدسگرایی ایجاد کردن که مردم خدمت به اون افراد رو خدمت به خدا دونستن !  ( مردان معبد دوره یوسف پیامبرو یاد بیارید . یا رنسانس . یا فیلمهایی که از تقدس راهبان بوداییان . یا تقدس روحانیان هندی و ... )
هدف هرچی بود . تبدیل به وسیله ی خیلی خوبی شد !!
۱۴ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۲ جلال ستاری

سلام

 

آفرین بر برتولت برشت 👍👍👍

 

من بر خلاف مختار خان و مشکلات خانم معتقدم که حرف برتولت خیلی درسته .

 

انبیاء و اوصیا چون محل بهشت رو در شکمشون معرفی نکردن پس میشه نتیجه گرفت که دعوت اونا براساس حق و وحی بوده .

پاسخ:
سلام

به هرحال ادیان الهی محق و ادیان الهی ناحق داریم ! و طبق اشاره شما اقای برشت شاید ادیان ناحق رو میگفت که به بهانه الهیت خلق الله رو خرالله کردن !!
ادیان الهی محق هم که جای خود  و راه خود داره

سلام 

آقای ستاری مشکلات چیه😂😂

بابا چرا اینقدر انقدر اسم و هویتمو زیر سوال میبرید؟؟اسم به این قشنگی😅

بله اگه از این زاویه نگاه کنیم خوب گفته.

ولی یه سوال چرا پیامبر گفته من از شما پاداشی نمیخوام الا المودت فی القربی؟؟این یجور پارتی بازی نبوده؟؟

 

پاسخ:
سلام
۱۴ آبان ۹۸ ، ۱۷:۱۳ پرینازم ...

سلام به همگی امیدوارم حالتون خوب باشه🌷
راستش آقامهرداد یه نکته ای توذهنمه،
 که منتقل کردنش یکم برام سخته...
من احساس میکنم اصلااین تشبیه اشتباهه!
ازاین نظرکه الان تواین مثال، کوسه ها، هم حکم تله رودارند، 
هم حکم اون عاملی که میخواد به تله بندازه...
اما من فکرمیکنم مذهب به خودی خود، تله نیست.
ولی انسان های منفعت طلبی، میتونن ماهیتش روعوض کنن ،
 ومذهب روبه تله تبدیل کنن واونوبه اون شکل معرفی وعرضه کنن...
پس تشبیه اون انسان ها(که منفعت طلبن) ،به اون عاملی که میخواد به تله بندازه،
یعنی کوسه، درسته. چون حکومتشون ،قدرتشون، ثروتشون، لازمه ی حیاتشون درگرو اینه وبه طرز مریض گونه ای ازاین منبع وروش تغذیه میکنن.
اما تشبیه مذهب ،به تله، درست نیست. چون کلا
تله ،نتیجه ی بدعت اون منفعت طلباست.
ولی ماهیت مذهب اینطور نیست.
مگراینکه اینطور پیاده بشه ،که شده ،که میشه.
تواین مثال به طرز عجیبی قیمه هاتوماستاس،گنگه
یعنی انسان ومذهب مشترکا ،
به عنوان تله  و(عامل) به دام انداختن دراون تله ،به صورت مشترک ومخلوط ،

به کوسه تشبیه شده، یعنی نقش عامل قاطی شده ..

یعنی نقش عامل به نسبت نامشخص، بین مذهب وانسان تقسیم شده ،که اشتباهه،
ماهیت مذهب باید تفکیک شه .بایدماهیت مذهب (بدون بدعت)سهمش دراین نسبت صفر باشه،اماتواین مثال اینطور نیست و ماهیت مذهب خودش هم سهم نامشخصی داره.که خب این خیلی اشتباهه
به نظرمن مذهب به خودی خود ،عامل تله نیست،
اگرم  توسط عامل، دستکاری در اجراش نباشه ،حتی تله هم نیست!
شمااینطوری فکرنمیکنید؟
پ ن، تازشم  من به زندگی بعدازمرگ هم اعتقاد دارم...

پاسخ:
سلام تشکر 🌹
بله درست میکید . مذهب عامل نیست
مذهب و دین ابزاری شدن در اختیار کوسه های زمانه...
۱۴ آبان ۹۸ ، ۱۸:۰۸ جلال ستاری

مشکلات خانم الا الموده فی القربی رو پیامبر نگفته 

 

خدا تو قرآن گفته .

 

بعدشم شبیه اینه که حضرت عیسی بگه بعد از من با حضرت محمد مهربان باشید .

چه جالب جناب بلال😊

۱۴ آبان ۹۸ ، ۱۹:۲۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

یکم سخته نتیجه گرفتن 

 

و اگر بخام از مذهب کشور خودمون صحبت کنم ( من موافقه کوسه گونه فکر کردنشون هستم و انقدر این کوسه هایه ترسو ، ترسو هستن که مشکلاتی که بوجود آوردن در طول تاریخ و حتی اکنونمون رو به گردن مردان و سنت دارن میندازن ) و حتی مذاهب غربی هم با فمنیست این کارو دارن میکونن ( تا جونی تازه بتونن به قلمروشون بدهند )

 

ولی مردان پاک نیت هنوزه که هنوزه زنده هستن و این کوسه ها رو شکار خواهند کرد ( اینم که دارید میبینید یکم داره طول میکشه به خاطره خوده مردم هست که سپر انسانیه این کوسه ها نشن ) 

 

پ ب

پاسخ:
با این نگاه شما ارتباط نگرفتم ! ( کوسه های ترسو . تقصیر مردان و سنت . فمنیست ... )
۱۴ آبان ۹۸ ، ۲۱:۰۶ جلال ستاری

ساغول موشکولات خانم 😊

سلام

مضحک ترین قسمت ماجرا هنگامی است که برخی از این کوسه ها ، خود نیز باورشان شده که خوردن ماهی های مفلس ، بخشی از ماموریتی است که پروردگار عالمیان ، بر دوش ایشان گذاشته .

 

آقای افغانی عرض ادب ؛ مطالب جالبی دارید قربان .

پاسخ:
سلام

عالی 👍👍👍 

ارادت داریم ☺ نظر لطف شماست بزرگوار 🌹

سلام آقای من

اول که سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(ع) خدمت شوما تبریک و تهنیت 

دویوم هم یه سوالاز شوما:

ایا این سنوات اخیر همنشین هاتون عوض شده آقای من؟

آخه افکارتون خیلی عوض شده!

همش پستای دین ستیزی میذارین چرا؟!😂😂

ینی تو دنیای شوما همه چی گل و بلبله و فخط کاری که براتون مونده سمپاشی علیه دین و مذهبه؟!!

چه تون شده آقای من؟؟؟!!! 😂😂

اقایم خیلی نگرانتونیم ها!!

اصلا دلواپس شدیم طوری که نگو و نپرس😂

پاسخ:
سلامعلیکم . تشکر 🌹

پستها دین ستیز نیستن ! ظلم ستیز و خرافه ستیز و سو استفاده از دین ستیز هستن
۱۶ آبان ۹۸ ، ۲۰:۳۰ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب افغانی 

 

اگر بخام به صورت خاص بگم میشه 

 

این مورد که در گذشته زنان مورد ظلم قرار میگرفتن و مردسالاری بود و ... ( خوب مسئله ای که هست اینکه اون مذهب و قوانین بوده که به زنان و به مردان حتی بیشتر از زنان ظلم میکرده نه مردان ) ولی این جماعت کوسه صفت اون قوانین و سو استفاده از سادگیه مردان و زنان قدیم رو به اسم مردسالاری و ظلم مردان ، اشتباهات و سو استفاده گریهایه خودشونو دارن ماس مالی میکونن و حتی پرو پرو میگن که ما اومدیم تازه به زنان آزادی دادیم و ... ( یعنی اینها از مادر و پدر و خواهر و برادر و فامیل اون دختر ، بیشتر دلشون میسوخت !!!) الان میگه مرد متاهل میتونه بره صیغه کنه یا میتونه 4 تا زن بگیره ( خوب این اتفاق رو مذهب داره رقم میزنه یا پدران و برادران اون زنان عوام ؟؟؟) به این میگن کوسه صفتی ( اینها جماعتی گدا بودن که میومدن پیش دربار و با تحریف و تغییر گفته هایه اسلام مثل چند همسری به نفع شاهان و خانها و کلن بزرگان ، برای خودشون آب و نونه مفت درست میکردن  ) 

 

و فمنیست رو هم این جماعت مذهبی بوجود آوردن تا در این راه راحتر بتونن تقصیرها و کوسه صفتی خودشونو به گردن مردان بندازن ( تا با این اتفاق و باز از طریق زنان به یک شکل دیگه کوسه صفتیشون ظهور کنه ) 

 

و ...

 

حرف هستو وقت کم ☺

 

پ ب

 

 

پاسخ:
چی بگم والا ! 😕 سر در نیاوردم کوسه صفت زنها هستن مردها هستن مذهبیون هستن پدر و برادر اون زنان عوام هستن فمینیستها هستن !!؟
( اونسری گفتید چیزی رو متوجه نمیشی سکوت کن ! )

         !😕؟
۱۷ آبان ۹۸ ، ۰۱:۲۲ جلال ستاری

یه مطلب کلی بگم به همه

 

نقد دین و هر چه مربوط به دینه ، دیگه خیلی تاریخ مصرف شده .

 

یه زمانی این حرفا خیلی باب شده بود بخصوص اوایل دهه هشتاد یادش بخیر اون موقع دورانی بود ما همون سالها این برهه رو سپری کردیم .

 

با وجود احترام نسبت به همه دوستان باید بگم حرفایی که الان راحبه دین و متعلقات و وابستگانش میشنوم به نوعی حس بازگشت به گذشته رو در من ایجاد میکنه .

 

 

واقعیت اینه که مردم اونچیزی رو که باید باور کنند رو باور کرده اند .

پاسخ:
بنظرم مبحث دین همیشگیه و تاریخ گذشته نداره
هر دوره ای افراد جدیدی وارد این مبحث میشن و حرفای جدید زده میشه
۱۷ آبان ۹۸ ، ۰۱:۲۶ جلال ستاری

اصلاحیه : تاریخ مصرف گذشته

۱۷ آبان ۹۸ ، ۰۶:۴۶ پرینازم ...

صبح بخیر

خانمای کوسه صفت ترسو؟😒


الله گورستمسین😩

پیس زمانه اولوب!...


یه سوال مهم وحیاتی برام پیش اومده؟
قوانین مذهب ماچطور میتونه به آقایون ظلم کرده باشه ؟!! 😒


 شایدتعریف من از ظلم اشتباهه😮

 

این حق ها به صورت دیفالت واسه آقایون درنظرگرفته شده ،
 اگه قید نشه درعقدنامه ،وتوافقی منتقل نشه به خانما،
 در عمل ازخانما سلب شده درنظر گرفته میشه.👇

حق ادامه تحصیل
حق اشتغال
حق طلاق
اجازه خروج ازمنزل/کشور

حضانت 7سالگی به بعدفرزند

ووووو
 

ظلم؟😏

 

شاید من دارم اشتباه میکنم واین امتیازاواسه خانوماست!!!!! ...😕

پاسخ:
این کامنت شما مخاطبش کیه ؟!
۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۰:۳۷ جلال ستاری

پری خان

 

برداشتتون غلطه . 

سلام آقای من

الان این حروف عجیب غریب که توو جواب کامنتم نوشتین رو به مترجم گوگل بدم میتونه ترجمه کنه؟؟!! 

بهتره خودتون ترجمه کنین. زبون یاجوج ماجوجه؟!! چیه ایناااااااااا؟؟!!

آقایم

این رعیت زبون خودشو بسختی با حمایت و زحمات شوما یاد گرفته حالا شوما میخوای یه زبون سخت و عجیب غریب رو چجوری بهش یاد بدی؟؟!!

آقای من

بیایید همون فارسی را پاس بدارید...

مگه این زبون شیرینو شکربار پارسی چه صدمه ای به شوما زده که هی میزنید جاده خاکی؟؟!!!

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم

سلام آق جلال

بابا دمت گرم

گل گفتی

این رعیت هم توو پست های دین ستیز قبلی آقامون هی گفتیم به اقامون که تاریخ مصرف این حرفا گذشته ولی به زبون دهاتی خودمون گفتیم "حرفای کپک زده" که میشه همون "تاریخ مصرف گذشته"ی شوما.

چه کنیم اق جلال ؟؟؟

این آقاها و ارباب ها هِش وقت حرف رعیت رو پشیزی حساب نمی کنن!

آاااقان دیگه! کدوم آقا حرف رعیت رو گوش کرده که ایشون دویّومیش باشه؟؟!!😂

ایشالله این حرف شوما باعث شه آقامون از بحثای کپک زدن دست برداره یه خرده به روز شه. حیفه این آقای ما...😂😂

 

مخلص اق جلال

سلام آقای من

یه چیز عجیب!! شاید از کراماتتون باشه ؛ شایدم از سیاساتتون ...😂😂

علت اینکه تووی دو کامنت قبلی گفتم جواب شوما نیاز به مترجم گوگل داره این بود که اولین بار که صفحه بلاگ شما رو بازکردم همه حروف جوابیه شوما تقریبا بهم چسبیده و انگاری معکوس هم شده بودن و واقعا یه زبون جدید بود و بادیدن اونا منم براتون اون کامنت رو نوشتم.

ولی الان که دوباره صفحه تونو دیدم جوابتون بزبون فارسی بود! جلّ الخالق! داستان چیه اقای من؟!!...😂😂

کار اجنّه که نبوده ؟😂

 

پاسخ:
سلامعلیکم
کاش از این چیزهای عجیب درس هم بگیرید که هر چیز ظاهری رو سریع درموردش قضاوت نکنید . و بدتر این که طرف مقابل رو بخاطر اشتباه خودتون مقصر معرفی نکنید 😞☺
۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۵:۲۹ پرینازم ...

سلام ،

مخاطبش آقای ابوالفتح هست که ایشون به خانما عنوان کوسه صفتی وترسو داد

وتصور میکنه مذهب بیشتربه آقایون ظلم کرده!😩

 

 

 

آقاجلال چراغلطه؟

پاسخ:
سلام
۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۵:۳۶ پرینازم ...

مشکل برعکس شدن فونتاوحروف برامنم پیش اومده چندباراینجا، رفرش کنید درست میشه

سلام
با نیراجان موافقم؛ 
از کسی که کشتن رو حق خودش میدونه باید ترسید. اما ترسناک‌تر اونی هست که کشتن رو تکلیف خودش بدونه. چقدر خطرناکن این آدما؛ اینا با قیافه حق به جانب و انتظار پاداش الهی جنایت میکنن.

پاسخ:
سلام
مثل داعش و امثالهم...

.گل گفته

پاسخ:
🌹

سلام 

از هر چه فارغیم به جز گفتگوی دوست

جناب سیاوش ، عرض ارادت .

پاسخ:
سلام
۱۸ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۵ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب افغانی

 

فهمیدنش خیلی سادست ( ولی باز براتون توضیح میدم و البت دیگران ) 

 

مذهبیون یا همون کوسه هایی که شما در پستتون عنوان میکونید در گذشته با دادن مجوز قوانینی مثل چند همسری و صیغه و ... با دلایلی که الان با بحث کردن کاملن میشه  ردشون  کرد ( و زنان اعلام میدارن که در گذشته به زنان ظلم شده و ... ) این زنان و شمایی که میگید به زنان ظلم شده در طول تاریخ ، و من به شما گفتم که این ظالمی که میگید کی بوده و شما تحریف محور و نا آگاهانه این ظلم رو میچسبونید به مردان ) تا واقعیت که این مذهب بوده که به زنان و البت بیشتر به مردان ظلم کرده پنهان و یا کتمان بشه ( و این اون جوابی بود که شما نمیدونستی )؟!

 

و این هیاهو رو فمنیستها چادری و غیر چادریی که اگه اصل و نصبشونو پیگیری کنی همشون از خانوادهایه مذهبی گردن کلفت هستن یا همون دسته کوسه ها هستن ،که دارن در جو جامعه به پا میکونن تا ذهنهارو از سمت مذهب منحرف کنن به سمت مردان ( یا بهتر بگم پدران و مادران و خواهران و برادران اون زنان ظلم دیده رو مقصر نشون بدن ) و من میگم فمنیستها و کسانی که میگن در طول تاریخ به زنان ظلم شده توسط مردان ( همون مذهبیانی هستن که نقش انحرافی بازی میکونن تا مذهبشون از پشت میز محاکمه فراری بدن و توسط همین زنان دوباره به قدرت خودشونو برگردونن ) .

 

اینجا بود که به شما میگفتم اون ظالمی که میگید به زنان ظلم کرده کیه ؟! که شما یا آگاهانه و یا نا آگاهانه با جوابهایه بی ربط و حاشیه اصل مطلب رو میخاستی منحرف کنی یا ... ( که به شما گفتم اگر جوابی ندارید میتونید سکوت کنید ، چون بنده قصدم از کامنت گذاشتن دادن فقط جواب شخص شما نیست ، بلکه آگاهی دوستانه در وبلاگ با نظری متفاوت از من نوعیه ) 

 

و این کامنت من و کامنتهایه بالایی من در راستایه این کوسه ها یا مفهوم جمله این جناب  بوده ( چون مطمئنم مفهوم این پست موشکافیه زیست جانورانی مثل ماهی و کوسه نیست ، بلکه آوردن اسم کوسه و ماهی نوعی استعاره از بعضی اتفاقاتی که مذهب به روی مردمانش آورده رو میخاد برسونه و جالبتر اینکه طبق گفته خود شعیان مذهب کشور ما شعیه هست و اگرم قرار باشه بحثی کنیم در مورد موضوع و مذهبی بحث میکونیم که باهاش در تماسیم نه داعش و .... ) 

 

بازم میگم کامنتهایه بالایی من برای مشخص کردن علت اینکه ( چرا اون جناب از استعاره کوسه و ماهی برای تعریف مذهبیون استفاده کرده ) و با آوردن مثالی از جانب خودم که الان در جو اکنون کشورمون زنده و مهم شمرده میشه در مباحث گفتومان مردممون خصوصن نسل جوان ، نظری مفهومی و البته به درد بخور و دور از حاشیه بدم 

 

جواب زیاده و وقت کم 

 

پ ب 

 

 

 

 

 

پاسخ:
ممنون از توضیحات 🌹

نیرای عزیز
از هر چه می‌رود سخن دوست خوشتر است
پیغام آشنا نفس روح پرور است

این گل تقدیم شما     🌷

۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۱۸ جلال ستاری

حاج مختار خواشت میکنم

 

پری خان چیزی نیس همینجوری

سلام آقای من

ینی همه ی جوابتون درباره پست های دین ستیزتون این بود؟؟!!!:

"پستها دین ستیز نیستن ! ظلم ستیز و خرافه ستیز و سو استفاده از دین ستیز هستن"

 

خیلی جالبه آقای من

اولن که چقدذه "ستیز" توی جوابتون تعبیه کردین!!! اینهمه ستیزه شوما مخاطبت رو داغون میکنه که!!!😂😂

دویّومن ما هم عرض می کنیم نخیر!!

خیلی از پست های وب شوما کااااااااملا دین ستیز هستن و این نکته رو چند بار مخاطبین محترم تون به شوما گفتن!

ولی شوما چون آقا و ارباب هستین نباس هم قبول کنین! از شخصیت آقا کم میشه اگه حرف مخالفشو قبول کنه آخه! آقا بودن ینی مرغ یه پا داره! والسلام...😂😂

آقای من

ما نیت خیر شوما رو درباره مخالفت با ظلم و خرافات و سوءاستفاده از دین قبول داریم بر منکرش لحنت!

ولی محتوای پست های شوما با نیّت مبارکتون همخوان نیس و اون جمله های "تاریخ مصرف گذشته" یا بعبارت رعیت تون "کپک زده" که از برتولت برشته و غیربرشته نقل می کونین، دقیقا برای "دین ستیزی" هستن نه برای این نیت شوما که بگن از دین سوءاستفاده میشه!!!!

آقایم یه بار هم شده توی عمر مبارکتون به حرف یه رعیت بدبخت و بنوا گوش بدین و روی حرفش مدتی فکر کونین. التماس می کنم آقای من، رحم کنین....   😩😩

پاسخ:
سلامعلیکم

چشم . با حرف شما موافقت میکنم 
من دین ستیز هستم 😊 البته دینهای  جعلی 😉

فقط یه مورد 
چرا من مخالفان خودم رو نه منحرف خطاب میکنم نه کج فهم ؟
ولی شما بعضی دوستان میگید منحرف و کج فهم  ... !!
۱۸ آبان ۹۸ ، ۲۱:۰۹ پرینازم ...

سلام

.....

این توجیه که ،ظلمی که  یه سری از اقایون درطول تاریخ انجام دادن فقط تحت تاثیر وفشار مذهب بوده ،قانع کننده نیست. خب بقیه کسایی که اینطور نبودن وهمزمان تحت تاثیر همین دیسیپلین! بودن مگه چه برتری داشتن؟(مثل خیلی ازباباها وبابابزرگای گل ❤️)
من مثلافرضامرد هستم ، مثل یک انسان عادی ،عقل دارم ،انسانیت دارم ،شرف دارم اختیاردارم
میتونم متوجه شم که چندهمسری وصیغه  انسانی نیست
مگراینکه این پارامترهارونداشته باشم!
همونطور که خیلی از اقایون همینطوربودن 
خیلی هاهم نه نبودن! 
هرچقدرم  اقتضای زمانه و مذهب دست وبالشون روبازگذاشته باشه
زمانه چیه ،همین اخیر یه سریا دنبال اینن درایران صیغه خونه راه بندازن!حالاجالبه همونا بی اختیار و مظلوم جلوه میکنن وانگشت اتهامشون سمت خانوماست!...
که به قول اقای نجفی مگه قراره خواهرا ومادرا کیا سرویس بدن دراین مکانا؟
واقعا تمام این مشقتارو تحت تاثیر مذهب میخواید تحمل کنید؟ نمیتونم  تصورکنم خودتون  ذی نفع نباشید!
حالاهرکس باهراصولی زندگی میکنه مربوط به خودشه
امااینکه بخواد  توجایگاهی قراربگیره که بگه من نبودم دستم بود تقصیرآستینم بود بی اختیار ومظلوم جلوه کنه هم زمان انگشت اتهامش سمت خانوماباشه قابل تحمل نیست جدا!
حالا تاریخ مفصل درمورد کوسه صفتی ماادماقضاوت میکنه حتما

 ....

آقا جلال 
سلام خب خداروشکر
میشه من دوستانه از شمایه  خواهشی کنم؟ به من نگید پری خان
 پری البته خیلی اسم قشنگیه ها ولی من پرینازهستم 
خان هم به مردامگه نمیگن😅
 لطفا اسمارونشکونید 
ممنونم ازتون🌷

پاسخ:
سلام
۱۸ آبان ۹۸ ، ۲۲:۱۰ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب افغانی 

 

خواهش میکنم 🌻🌻🌻

 

پ ب

 

 

۱۸ آبان ۹۸ ، ۲۳:۳۶ جلال ستاری

با تشکر از توضیحات خوب شما پریناز خان

۱۹ آبان ۹۸ ، ۰۶:۳۰ پرینازم ...

خواهش میکنم😁

۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۸:۳۲ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به خانم پریناز 

 

شما در مورد من و از من میگید ولی اسمی از من نمیارید . چرا ؟؟؟

 

قبلن هم اینکارو کردید . واقعن چرا ؟؟؟

 

میدونید اینگونه رفتار کردن شما در بهترین حالت ترسو  و دورو بودن رو نمایان میکونه و در بدترین حالتش بد ذاتی رو نشون میده !!!

 

دست از این رفتار کج دارو مریضتون بردارید 

 

پ ب

۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۹:۱۳ پرینازم ...

آقای ابوالفتح سلام

ازشما اسمی نمیارم چرا؟

چون شما جدیدایه استراتژی عجیب غریب پیداکردین که غیرمستقیم عقاید وصحبتای ادمومخاطب قرارمیدین ،ادم نه میتونه چیزی بگه ،نه میتونه چیزی نگه

 

اگه چیزی بگه برمیگردید مشابه صحبتی که به خانم مشکات گفتین میگین باشمانبودم

اگه چیزیم نگه نمیشه،

پس بهترین شیوه برخوردکردن به سبک خودتونه که جدیدا نتیجش اینه برگردید به ادم بگید بدذات، دورو، ترسو

 

تازه من شفاف عرض کردم مخاطب صحبتم شما بودید اون بالا ،به زبان فارسی هم عرض کردم!

 

بعدازاون که مخاطبم قرارگرفتید ومستقیم ازتون اسم اوردم  حتی 

 

شمابه روی مبارکتون هم نیاوردید وفقط مخاطبتون اقای افغانی بود

 

منم برداشتم این بود که خب دوست دارین پایبندباشین به همون سبکه عجیب خودتون

به سبک خودتون ادامه دادم

 

ترس؟

من توزندگیم ازدوتاچیز ترسیدم کلا

یکی خدا

یکیم سوسک(اونم تازه نمیترسم چندشم میشه)

 

اتفاقا ادمای دورو وبدذات هم کم به پستم نخوردن شاید اگه حداقل یه کمی میتونستم شبیهشون باشم انقدر ضربه نمیخوردم ازشون

 

به هرحال این نظرشماست  ومحترمه البته برای خودتون 

چون برای من محلی از اعراب نداره نظرشما

 

امااگه فقط بخاطر این دارین ایناروبه من نسبت میدین که مخاطبم قرارنگرفتید

باید خدمتتون عرض کنم که شماخودت استارتر این سبک نوین بودی

وجسارتا همه ی اینایی که گفتی دقیقا درمورد خودت صدق میکنه!

وازاین جهت که استارتراین حرکت بودی وازاین جهت که فقط به خاطراین موضوع داری ایناروبه من نسبت میدی 

بسیار مستعد تر برای داشتن این صفتا به نظر میرسید

 

 

ب ی ش ع و ر ب ی ا د ب 

 

 

 

 

۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۹:۳۷ پرینازم ...

بعدشم اینکه میدونید چیه.؟

شمااصلامارو کلافه کردی اینکه سر هرموضوعی از شیر مرغ تاجون ادمی زاد تا تن ماهی وکوسه

این بحث فمنیست بودن رومیکشی وسط 

خدانگذره ازاون اقای محمد یه ورژنی عتیقه تر ازخودتون که این اصطلاح فمنیست فمنیست اسلامی روانداخت تو دهن شما

 

خیلی دلم میخواسته بارهاازتون بپرسم شمااصلاتعریفتون ازیه فمنیست چیه؟

 

این چه تعریفیه که شما تا تن ماهی وکوسه هم تعمیمش میدی ودست ازش برنمیداری

 

پیروز باشید!

۱۹ آبان ۹۸ ، ۲۰:۱۷ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به خانم پریناز

 

سلام 

زیاد به خودتون سختی ندید . با رفتارو گفتارو نوشتار من خیلی از دوستان قدیمی آشنا هستن و با رفتارو گفتارو نوشتار شما هم آشنا هستن و قضاوتش با دوستان 

 

شما اگر نقدی دارید در همون پست نسبت به من بپرسید ( این دیگه ساده ترین راه نقد من یا هر کسی که فکر میکونید هست ) ولی اینکه در تیکه و حاشیه و هیاهو و از یک پستی دیگه به این پست و از این پست به پست دیگه بردن و ... فقط قصد تخریب داشتن دارید ، نشانه همون ترسو دورو و بد ذاتی هست که بالا گفتم 

 

ب ی ش ع و ر ب ی ا د ب

 

 

 

۱۹ آبان ۹۸ ، ۲۰:۴۳ پرینازم ...

درمورد این رفتاردالی بازی ازسایرپستها،قبلاخودم بارها بهتون تذکرداده بودم  هرچی صحبتای خودمو به خودم برمیگردونید نشون میده خودتون بیشترشایسته این صفتهاهستین

اماخب اون پست فاجعه بار تاسیس خونه های موردنظرتون اونقدرفاجعه بودکه تایید نشد بنده اونجاانتقادمومطرح کنم،اینجادرموردکوسه صفتی ادماگفتیدوخانوماروکوبیدید یادم اومد بگم چون کاملامرتبط بود

 

 

پاراگراف دومتون پاراگراف اولتون روکاملازیرسوال میبره وخوب اون کسی که قصدش تخریبه و بد ذاته رومعرفی میکنه! 

چون همیشه به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم! 

من نمیدونم من دچار پرش سنی شدم یاشماو خالتون متناسب بااقتضای سنیتون رفتارنمیکنید امابه هرحال بله همه هم منومیشناسن هم شماهارو

 

درهرصورت به قول اون دوست بزرگوارم چارش تنها دایورته وبس، کاری که خودش به نحواحسن انجام میده درمواجه باشماوامثالهم!

 

تقصیرمنه که نسبت به هر ادم سطح پایینی واکنش نشون میدم

چون همیشه تصور میکردم شعور رو درهیچ دانشگاهی تدریس نمیکنن

وعنصریه که باید توذات ادما باشه ومستقل ازبند سایر عنوانهاست

 

 

 

۲۰ آبان ۹۸ ، ۰۲:۰۷ جلال ستاری

سوسک 😂

سلام آقای من

اولندش که بازم بدلیل همون آقا بودن و حس منیع اربابی حاضر نشدین از کلمات مبارکتون (دین ستیز) دس بردارین فقط یه کلمه وسطش کردین و شد:

ستیز با دین جعلی!

خب همینقدر انعطاف و کوتاه اومدن از یک اقا در برابر رعیت هم غنیمته و جای هزااااااااااااران شکر داره. 

پس رعیت هم از شوما برای این شفاف سازی نسبی و توازع تون مچکره

حالا حکمت اینکه شوما از عبارت دین ستیزی دس برنمی دارین به رعایا معلوم نیس و شاید هم از حد عقل و شعور  رعیت بالاتره

بالاخره یه اقا از رعیت بهتر می فهمه دیگه

رعیت همینطور براش سواله که اگه از یه چیز خوبی مث دین کسی یا کسانی سوءاستفاده می کونن خب چرا اسم خود این سوءاستفاده کننده رو مذمت نمی کونین و به اونها سرکوفت و تحقیر نمی زنین؟! چرا اصرار دارین یک کلمه خوب و پاک مثل دین( ولو همراه با صفت جعلی) رو دائما با نقل قولهایی بعضی ها مث همین برتولت برشته و غیربرشته ها بدنمایش و زشت کونین؟ 

آقای من

مثلا همین حرف برتولت برشته رو میشه اجوری هم گفت که کلمه "مذهب" رو تخریب نکرد:

اگر کوسه ها آدم بودند از بهترین و متعالی ترین چیزها حتی از حقوق بشر و ادیان هم سوء استفاده می کردن تا مردم رو سرکیسه و استعمار و استثمار کنن...

آقای من توی این جمله، نه تنها اصالت دین و یا حقوق بشر زیر سوال نمیره بلکه بعنوان یه چیز متعالی و عالی معرفی میشه ولی توی جمله ای که شوما از این برتولت برشته پدرسوخته نقل کردین گویی که مذهب و دین اساسا و ذاتا وسیله سوءاستفاده هستن و کافیست از اون استفاده کنی تا بتونی به نیات پلید خودت برسی،..

بالاخره بعضی کلمه یه بار ارزشی داره که نباس لوث بشه، مثلا اسم شریف شوما یه بار ارزشی داره و اگه دائما همراه جمله های منفی نقل بشه منجر به تخریب وجهه مبارکتون میشه.

خب بگذریم این حرفا هم نظر یه رعیت بدبخت و بیجاره هست که ارزش عنایت شاید نداره پیش چشم ارباب

آقا سالم باشین و سایه تون بر سر ما رعیت مستداااااااام......  

پاسخ:
سلامعلیکم

"اگر کوسه ها آدم بودند از بهترین و متعالی ترین چیزها حتی از حقوق بشر و ادیان هم سوء استفاده می کردن تا مردم رو سرکیسه و استعمار و استثمار کنن..."
این جمله داره به کوسه ها اشاره میکنه
درحالیکه جمله اقای برشت کوسه رو استعاره گرفته برای پلیدی بعضی سو استفاده گران از دین و مذهب

بازم سلام آقایم

یه سوال پرسیدین که حسب وظیفه رعیتی باس جواب بدیم با همین عقل ناقصمون. پرسیدین:

فقط یه مورد 

«چرا من مخالفان خودم رو نه منحرف خطاب میکنم نه کج فهم ؟

ولی شما بعضی دوستان میگید منحرف و کج فهم  ... !! »

جواب:

خب اقای من

وقتی شوما ببینی یکی از راه راست کج کرد و از جاده خارج شد و افتاد توو جاده خاکی و بیراهه، چی بهش میگین؟! نمیگید هی یارو، هی اقا، آهای خانوم! ازجاده منحرف شدی! برگرد توو جاده!😂

شوما بجای منحرف و کج فهم چی میگین؟! بگین تا ما همون رو بگیم، خب این شاید از ضعف سواد و ادبیات ماس اقای من!!

البته این ضعف رعیت هم برمی گرده به اینکه اربابها در طول تاریخ جلو رشد رعیت رو گرفتن و نذاشتن اونا برن دنبال تحصیلات و سوادآموزی و این حرفا 😂

ولی بالاخره هر چی شوما بگین میگیم "چشم"😂

پاسخ:
سلامعلیکم

من با خودم میگم که قرار نیست هرانچه من میپندارم درست باشه و هرانچه دیگران فکر میکنن اشتباه باشه.
پس بخودم جسارت هم نمیدوم طرف مقابلم رو کج فهم خطاب کنم
ولی از قرار معلوم شماها خیلی به پندار و اندیشتون مطمئنید !

سلام رعیت به اقایش

یه جمله جالب دیدم گفتم تقدیم اقای خودم کنم:

 

حضرت علی علیه السلام می‏فرماید:

 

انسان خردمند باید خویشتن را در امور دینی خود،‌ در نظرها و آراء خود، در

 

اخلاق و صفات خود، در آداب و طرز معاشرت خود، با به درستی و دقت  

 

ارزیابی کند و برای برطرف کردن نقص ها و زشتی هایش تلاش نماید.

 

**پیشنهاد:

اگه جسارت نباشه چطوره این جمله رو بذارین یکی از پست های خودتون؟!

 

شاید تجربه خوبی باشه!

پاسخ:
سلامعلیکم
از حسن انتخاب شما مچککررم ❤🌹☺

سلام بازم آقایم

این سخن مذهبی هم تقدیم به شوما که میشه این رو  هم بعنوان یک پست خودتون بذارین:

بخشی از اوامر اولین امام شیعیان به استاندار مصر:

«...برای کسانی که به تو نیاز دارند، زمانی معین کن که در آن فارغ از هر کاری به آنان‌پردازی. برای دیدار با ایشان به مجلس عام بنشین، مجلسی که همگان در آن حاضرتوانند شد و، برای خدایی که آفریدگار توست، در برابرشان فروتنی نمایی و بفرمای‌تا سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسپانان به یک سو شوند، تا سخنگویشان بی‌هراس‌و بی‌لکنت زبان سخن خویش بگوید.که من از رسول الله(صلی الله علیه و آله) بارها شنیدم که می‌گفت:پاک و آراسته نیست امتی که در آن امت، زیردست نتواند بدون‌لکنت زبان حق خود را از قوی دست‌بستاند. پس تحمل نمای، درشتگویی یا عجزآنها را در سخن گفتن. و تنگ حوصلگی و خودپسندی را از خود دور ساز تا خداوند درهای رحمتش را به روی تو بگشاید و ثواب طاعتش را به تو عنایت فرماید.اگرچیزی می‌بخشی، چنان بخش که گویی تو را گوارا افتاده است و اگر منع می‌کنی، باید که منع تو با مهربانی و پوزشخواهی همراه بود. سپس کارهایی است که باید خود به انجام دادنشان پردازی. از آن جمله، پاسخ‌دادن است‌به کارگزاران در جایی که دبیرانت درمانده شوند. دیگر برآوردن نیازهای‌مردم است در روزی که بر تو عرضه می‌شوند، ولی دستیارانت در ادای آنها درنگ وگرانی می‌کنند.کار هر روز را در همان روز به انجام رسان، زیرا هر روز را کاری است‌خاص خود

 

سالم باشین آقای من

پاسخ:
سلامعلیکم

خیلی عالی ❤🌹ممنون

به جناب مختار🌷

 

پاسخ:
خداروشکر 😅👍

بدم میاد از این واو که الکی به فعلها اضافه میکنید😐

فازتون چیه دقیقاً؟؟

مثلاً خیلی شاخ میشید؟؟😐

پاسخ:
انگار بر سر افعال خاص میاد تا تداعی اندام خاص بشه ! 😏

😐😑

پاسخ:
این چشم غره و چشم تیز کردن الان برای منه ! یا اوشون ؟ 😅

شما چرا؟😂

واسه ایشون و اوشون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی