همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

دفاع اجباری

دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷ ق.ظ

موافقین ۰ مخالفین ۲ ۰۱/۰۴/۱۳
کارور بیان

نظرات  (۵۳)

۱۳ تیر ۰۱ ، ۰۰:۴۹ جلال ستاری

اینکه بزور دین و عقیده ای رو برای ما تعیین میکنن اگه بد باشه تقصیر ما نیس اما اینکه بعدها خودمون ازونا دفاع می‌کنیم قطعا نسبت بهش مسئولیم و مقصریم.

پاسخ:
وقتی نتونیم از دین و عقیده ی تحمیلی انصراف بدیم ! وقتی حکم انصراف با مرگت امضا میشه ! 
پس کلا بی مسئولیت هستیم و فارغ 😊

با پاسخ کوبنده مهردادبه ستاری موافقم😍👌👌

راستی یه سوال: مامان باباهاچن سال بایدصبرکنن تابچه برای خودش یه اسم مناسب انتخاب کنه؟🤔🤔

یکی از آقایون برای دخترش یک اسم مذهبی انتخاب کرده وبرای این انتخاب پستی منتشرکرده بود.برخی دوستان گفتن اگه دخترت وقتی بزرگ بشه بگه من اسممودوس ندارم چیکارمیکتی(آقابنظرمیومدتحصیلات وشغل حوزوی داره) ؛ آقاگفت: بهش میگم هراسمی خودت دوست داری انتخاب کن🥰

پاسخ:
خانم همسایمون نزدیک 60سالشه اسمش ربابه س . (به غایت شلخته و پینتیل ! ) 
اسمشو عوض کرد گذاشت کتایون !!! ( در جوابت بگم که محدودیت سنی برای انتخاب اسم دلخواه نیست😁)
قبلا ده اسم اول ثبت احوال عربی بود ولی جدیدا اسمهای ایرانی هم اضافه شده . این نشون میده حداقل از لحاظ اسم یخورده تنوع و انتخاب ازاد بیشتر شده
۱۳ تیر ۰۱ ، ۲۲:۰۳ جلال ستاری

تعریف من از دین و عقیده اون چیزیه که بهش اعتقاد و باور دارم نه اونچیزی که الزاما باید علنی کنم.

عقایدی داشتم در گذشته که اون موقع ازش دفاع می‌کردم اما الان نه و کسی نمیتونه منو مجبور کنه مجددا به اون عقاید برگردم.

تو این کشور یاد دادن که نسبت به کسانی که مثلا فلان مدل پوشش رو دارن دشمن باشیم . من همچنان بخاطر شرایط جامعه ممکنه مجبور باشم اون پوشش رو برای خودم و اطرافیانم اعمال کنم ولی دیگه از طرفداران و مبلغین اون عقیده نیستم و اگه باشم در مورد این عقیده خودم مسئولم.

پاسخ:
دقیقا قسمت دوم حرفات موافقم 👍 مجبوریم اعمال کنیم ولی حداقل تبلیغ نمیکنیم...
ما که عقایدمون دجار دگردیسی شده ! 😌

درودبرخودت وهمسایه شلخته روشنفکرت😍😁

ینی چی محدویت سنی دلخواه نیس؟!!!🤔🙄😳

 

مجدداباجزئی از بخش دوم توضیحات ستاری مخالفم شدیدا🤨🤨🤨

شماچطورمیتونی محدودیتی برای اطرافیانت اعمال کنی؟!🤨🤨🤨

شمانهایتاخودتومیتونی مدیریت کنی وبس😌🤨 

پاسخ:
مچککررم 😊
برای انتخاب اسم دلخواه محدودیت سنی وجود ندارد . تا لب گور مختاریم اسم عوض کنیم ☺

منظور از اطرافیان ممکنه فرزندان صغیر باشه . که در همه جای دنیا تحت کنترل والدین هستن تا زمان معیین ... . پس باید برخی اطرافیان محدودیت اعمال کرد.

مشکل اینجاست ما خودمونم نمیتونیم کنترل کنیم 😅
۱۴ تیر ۰۱ ، ۰۵:۴۲ جلال ستاری

خانم رضایی من دارم براساس واقعیات حرف میزنم نه براساس ایده‌آل‌ها.

ما خوب یا بد بالاخره یه خط و خطوط و محدودیتی برای اطرافیانمون تعیین میکنیم و اونا هم برای ما.

این واقعیتیه که هس. آنچه هست این است حالا آنچه باید باشد یه بحث دیگه‌س.

پاسخ:
برادر اگه منظورت خواهر و همسره 
اون یه زمونی بود که میشد گفت چی بپوش و نپوش
الان میزنن فک و دهن مرد خونه رو میارن پایین ! 😅

اسم و دین و ملیت و حتی جنسیت و...( دست خود انسان نیست) میشه حتی اینها را تغییر داد ( اما عمر انسان کمتر از آن هست که بتواند این کامبک را جبران کند و نادیده گرفتن گذشته برای انسان میتواند جالب باشد و حتی نباشد و...) الان همین اسم هایه عربی یا درسترش امامان یا اهل بیت در این چندین ساله رو به مخالفت با آن برداشته شد ( که علت انتخاب چنین اسم هایه غلط و علت مخالفت با آن هم غلط بود یا هست) البت اینجا مقصر مبلغان اسم اهل بیت هستند که تبلیغاتشان عقلانی نبوده ( چون هاله ای از تقدس از این اسامی درست کردند که برای انسان عاقل و هوشمند این تقدس بی دلیل یا یک نیرنگ و فریب هم میتواند تشخیص شود یا از سوی دیگر چون چند صده هست که مرز جغرافیایی ایران از آن مناطق هم میهن خود جدا شده که همین مثلن اعراب یا دیگر اقوام هم در آنجا هم میهن ما بودند آن هم چند صد و چند هزار سال حتی یا ما هم میهن آنان بودیم ، دیگه اکنون آن قرابت نیست یا نمیشه یک پل فقط از سر نوستالژی زد با مناطقی که دیگه برای خودشان کشور شده اند و از ایران بزرگ جدا و انتخاب نکردن اسامی عربی یا درسترش اهل بیت میتواند عقلانی باشد و کمک کند به نسل آینده که در چند گانگی قرار نگیرند) البت انتخاب اسامی اهل بیت چیز بدی نیست اما چون مبلغان اکنونشون از روال عادی و تاریخی جدا میکنند که با حقیقت امروز همخوانی ندارد و این همخوانی نداشتن بی معنایی و بی هویتی می آورد برای نسل امروز تا فقط اسامی کسانی بالا یا برتر قرار بگیرد که چنین کاری دیکتاتوریست و نسل کشی یا ایده کشی برای امروزیان و آیندگان هست ( چون چنین برتری و تقدسی که به آن اسامی میدهند در امروز و برای انسان امروزی قابل چنج نیست و کارایی نداره یعنی میگی علی مساوی عدالت و علی فلان بود و چنان بود و..  خوب الان عدالت کجاست و فلان و بهمان که مثلن خوب هست کجاست؟ یعنی تا قبلش علی علی میکنه اما به عمل که میرسه من نبودم دستم بود و... و بعد طرفم یک عمری از خودش مایع گذاشته و دوست داره و دوست دار چنین شخصیتی میشه و مثلن مثل آن علی آرمانی باشه حال که نوبت برداشتش میشه میزنند زیرش و میگن داداش اینها دیگه الان اعتبار نداره مگه اخبار پیگیری نمیکنی خیلی وقت دیگه اعتبار نداره و یکم فکر میکنی میبینی رو یک تابلویی زده ایستادن بیجا مانع کسب هست و...  )از سوی دیگر این اسامی با خود بار مبارزه و جبهه گیری می آورد و اینها یعنی اینکه مجبوری و باید دشمن داشته باشی خوب انسان امروزی به نظرت دشمن کم داره و دشمنی دیگه ای بیاد روش که اصلن برای تو نیست و در تقابل احساسات با به دوش کشیدن این دشمن پنهانی که حتی شکستش هم بدی هیچ سودی نداره، قرار میگیری مثال روزش میشه همین قضیه متروپل، خوب مگر یک تهرانی کاری از دستش بر میاد؟ درسته بنی آدم از یک پیکرند اما خوب یک تهرانی از زندگی خودش غافل بشه اگر به تو بپردازه و اگر غافل بشه تو میایی جبران کنی؟( یا مبلغان آن چنین تاریخی از این اسامی می آورند که در نهایت جنگ و داشتن کینه هست) و حکام عاشق چنین روحیه ای هستند که میتوانند با تحریکش سود ببرند و... 

سعی کنید اسامی انتخاب کنید که هویت زیبا دارد و هویتش فردیست تا جمعی ( یعنی بین انتخاب منوچهر و ساسان و آرش منوچهر بهتره چون آرش یک معنای جنگی داره و ساسان یک معنای حکومتی و عرقی داره که اینها میتواند باعث شود که آن فرد ناخواسته وابسته همین عواملی شود که انتخابش دست خودش نبوده یا یک پیش زمینه دارد که میتواند دستگاه تبلیغاتی حکام آن را تحریک کند و تو نمیتونی پسرتو حالی کنی که به تو ربطی نداره)  مثلن در همین جنگ سوریه حاکمیت از چه روحیه و هیزمی استفاده کرد در جنگ؟ همین روحیه اهل بیت و...  اگر همین روحیه مبلغان اهل بیتی نبود حاکمیت هم نمیتوانست چنین هزینه هنگفتی در سوریه بکند و حتی میشه مبلغان اهل بیت یا درسترش آن روحیه را هم سپرد به خدا که باعث شدن حاکمیت از پول همه مردم سو استفاده کند 

 

و... 

 

پ ب

پاسخ:
راستش من با اسامی اهل بیت و دیگر اسطوره های عرب موافق نیستم که برای فرزندانمون انتخاب بشن
چرا که اکثرا معنی جالبی ندارن ! 
و جالبتر اینکه بیش از نود درصد افراد معنی این اسمها رو نمیدونن !!
و خیلی جالبتر اینکه با این اسامی مخالف باشی این مخالفت رو توهین به مقدسات تلقی میکنن !!!
۱۴ تیر ۰۱ ، ۱۴:۰۳ جلال ستاری

خب من نمی‌تونم به همسر بگم چی بپوش چی نپوش اون که میتونه به من بگه😄

پاسخ:
احسنت ! معلومه روش رستگاری در زندگی رو یه چیزایی بلدی 😁😉

ممنونم که حرفتودرخصوص مدت معین محدودیت سنی برای تعیین اسم تجدیدکردی😍

راستی یه سوال: بچه هایی که در باشگاه آزادی توسط نیروهای مختلف جمع شده سرود سلام عموجان روخوندن؛ ایناحتمن بایداینکارومیکردن دیگه چون بزرگترامعیاردارن وبایداونارواعمال کنن ( طبق گفته ستاری)🤔🤨🤨

 

پاسخ:
قبول دارم جمله کامنت قبلم نگارشش اشتباه بود . ولی همین محتوا رو میخواستم انتقال بدم 😊

شک نکن بیش از 80درصد بچه هایی که رفتن با میل خودشون رفتن . چون یک حرکت فان و تفریحی بوده براشون و تقریبا 20درصد با توجه به افکار و عقاید حکومتی خانوادشون رفتن تا از فرمانده پشتیبانی کنن !!!

ولی مطمئنا 100درصد والدین با سیاست و منفعت طلبی بچه هاشون رو بردن.

همین مثالی وه زدی کاملا حرف ستاری رو تایید میکنه که تا یه سنی بچه ها تحت کنترل و صلاحدید والدین هستن 👍

فقط شوخ طبعی ستاری رو نگاه نکن . برای خودش صاحب نظر قابلیه هااا 😊

توهین به مقدسات! برای چی مقدس هستند؟ خودشون گفتن ما مقدس هستیم؟ اینرا یادمون باشد هر مفهوم یا شخصی یا...  رنگ قداست گرفت بدانیم یک دیکتاتوریست و حجابیست تا حقیقت دیده نشود ( و حجاب برای پنهان کردن حقیقت هست) یک کسی علاقه ای داره بحثی نیست در هر مورد و هر شخصی و هر موضوعی و...  اما اینکه بگه برای تو هم باید علاقه ایجاد بشه و تو هم مجبوری دوستش داشته باشی اینجا شک کنید و پی پرسش برید که چرا؟

 

درباره گذاشتن آن بر روی فرزندان (این سلیقه هست و مردم و فرهنگها بهتره که اسم نزدیک به فرهنگ و سلیقه و از روی آزادگی خودشان انتخاب کنند تا فرزندانشان مورد چند گانگی و سو استفاده قرار نگیرند در آینده) اما بیشتر انتخاب کنندگان این اسامی از سر تبلیغات و قداستیست که به آن داده میشود و مردم چند دهه قبل ایران دقیقن مانند داستان مردم عرب پیش از اسلام بودند ساده و بی اطلاع از جهان، زلال و خوش بین و اعتماد کننده و جالب همان جور که اعراب پیش از اسلام را هر انگی میزنند و نماینده ای از آن مردم نداریم که سخنان او را بشنویم تا درست قضاوت کنیم. همان انگها را هم دارند به مردم و جو پیش از انقلاب میزنند و سندش هم همان فیلم فارسی هایی خواهد بود که تایید میکنه حکومت آینده خیلی خوبه ( به نظرت اگر اعراب یا مردم پیش از اسلام الان زنده میشدند یا بودند چقدر مانند روایتهایی که از آنها شده خواهند بود؟) چی باعث شده یا میشه که به آن مردم حق ندهیم و این حق ندادن در حالیست که اصلن ندیدمشون. 

 

اما درباره معانی آن اسم ها ( بیشتر دروغ  یا تحریف باید باشه و مطمئن اگر آن اسامی چنان معانی داشته باشند هیچ دلیلی نداره مردم انتخاب کنند و انتخاب هم نخواهند کرد مگر اینکه مردم ندانند) بهتره که در انتخاب اسامی دقت بشه و اسمی انتخاب بشه که پشتش چنین داستانهایی نباشه و از طبیعت و ایرانی انتخاب بشه بهتره چون ما ایرانی هستیم و در دل همین ایران آن اهل بیت هم بودند و جدا از ایران نیستند. به نظر منم انتخاب نشه آن اسامی بهتره چون پشتش پر از جار و جنجال هست که ما از حقیقت آنها اطلاعی نداریم و اگر داشته باشیم هم به درد امروزمان نمیخوره آنچنان 

 

در مورد اهل بیت و کلن سیدها که عرب میشناسیم آنان را خدا را خوش نمیاد آنان را ایرانی ندانیم که ایرانی ندانستن یک روحیه ضدیت ایجاد میکند که امکان دارد روزی کسی یک کاری بر علیه اینها بابت این تفکرات افراطی بکند که درست نیست ( ایرانی ندانستن یا جدا دانستن آنها باعث بی هویتی میشه و هویت آنها خلاصه میشه به همسر زیاد امامان و این خوب نیست ایرانی ندانستن یکجورایی تکفیر کردن هم میشه و میشه مانند کسانی که به کسانی میگویند چون تو مثلن شراب میخوری یا فلان کار را میکنی یا حجاب فقه اسلام را نداری و...  پس مسلمان هم نیستی و...) تکفیر کردن یعنی خدا شدن یا خدایی کردن و... 

 

پ ب

پاسخ:
حتما ملت فکر کردن اسم فلان امام رو روی بچه بذاریم تا مثل همون امام بشه !! یا توی اون دنیا با اون امام محشور بشه !! 
ولی انصافا تصور کنیم اسم یه بچه 3ساله رو کاظم صدا کنن ! یا ممدباقر !
باقر = شکافنده
ممدباقر = ممد شکافنده !
به هرحال تحت تاثیر تبلیغات . ادمیزاد خیلی کارها میکنه از جمله گذاشتن اسامی که معنیشون رو نده ...
۱۵ تیر ۰۱ ، ۱۷:۰۱ جلال ستاری

خب دیگه با تشکر ازمهرداد دیگه نیازی نیس من جواب خانم فیلسوف رو بدم😎😄😏

پاسخ:
😉

با آوردن وصف" فان" ؛ تحلیلت رو قابل قبول کردی والبته توضیحات ودرصدهایی هم که گفتی جالب بود👌

ستاری منظوردیگه ای داشت وخودشم خودشولوداده بودشماالکی کانون وکلا راه نندازاینجا😅😅😅

 

درموردپاسخت به ابوالفتح:

مادربزرگ یه دوست همسن و سال خودداشت تعریف میکردکه مدتی بود این دوستم منتظر به دنیا اومدن نوه ش بود.بعدیه روزباشوروشوق گفت :بالاخره نوه م متولد شد. میگفت: منم خیلی تبریک گفتم وآرزوی سلامتی کردم بعدپرسیدم راستی اسمشوچی گذاشتید؟ جواب داد: " امام محمد باقر" 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅    

 

پ ب😁😁😁😁😁

پاسخ:
قراره وکالتمو قبول کنه گفتم بذار پیشدستی کنم نمک گیر بشه 😅😉

امام محمدباقرت خیلی باحال بود 😂👍

راستش پسر عمه بابامو گذاشته بودن امام علی ! بعد که خودش بزرگ شد رفت عوض کرد گذاشت حسن ! 😅


یه جوک بی کلاس بگم !!
بنده خدایی رفت ثبت احوال گفت میخوام اسممو عوض کنم
مامور پرسید اسمت چیه؟
گفت : عین اله چسچهره !
مامور گفت خدایی حق داره خیلی اسمش ضایعس . مامور پرسید چی میخوای بذاری؟
بنده خدا گفت : آرش چسچهره...
😆😆😆
۱۶ تیر ۰۱ ، ۰۰:۳۷ جلال ستاری

نه برادر نیازی به نمک‌گیری نیس در مورد پرونده‌ت دارم کار میکنم. نتیجه که کامل شد اطلاع رسانی میشه. بعد که اومدم دادگاه تهران توفیق اجباری میشه رضایی رم میبینم😁

ولی خوبه که وجهه حسود خانم رضایی هم برملا شد😄

پاسخ:
دمت گرم 🙋
بعد اینهمه سال هنوز ندیدیش !؟ 
خانوم خوش چهره و خوش برخورد و بسیار مبادی اخلاق
فقط هنگام رانندگی اعصاب نداره و هر راننده ای خاطی باشه سریع مورد عنایت و رحمت قرارش میده !😉
و شایان ذکر بسسسیااار دست و دلباز و سخاوتمنده 👌 عمرا نذاره دست تو جیبت کنی... 😉

ستاری بقدری پولکی وحریص شده که به این راحتی نمک گیر میشه!

امام علی اسم رایجیه😁😁

جوک تون هم الفاظ نکته دارداشت بهتره حرفشونزنم.

 

ستاری عجیب فرصت طلب شده:آن الانسان لفی خسر 😅

پاسخ:
توروخدا فعلا تحریکش نکن و یادش ننداز ! 😁 فعلا درویش مسلکی و خدمت به خلق پیشه کرده 😊 بذار کار مارو راه بندازه بعد از خصایص و خلقیاتش بگو . 
الان باید بگی اقا جلال ماهه اقاجلال گله اقا جلال یدونه باشه😅

چیزی که من برداشت کردم ، عموم مردم ایران تا همین پنجاه سال پیش نمیدانستند قدشون چند سانت هست یا صد سال پیش بیش از نود درصدشون خواندن و نوشتن بلد نبودند ( آخوندها و طلبها خواندن و نوشتن بلد بودن اون هم سواد حوزه بود که شامل سواد و آگاهی روز نمیشه همان سواد حوزه هم به روز نبود و قدیمی بوده) و... 

مردم چون آگاهی نداشتند از آنها سو استفاده شده و میشه یا اینگونه دیده میشه( و در این چند دهه یکم خاورمیانه به دنبال معنویت و دموکراسی و انسانیت و برابری داره میره که آن هم به لطف ابزاریست که از غرب آمده و راحتر حقوق بشر را به خاورمیانه هم انتقال دارند میدهند یا مردم یاد گرفتند که به عنوان انسان چقدر ارزش والایی میتوانند داشته باشند و گرنه پیش از آن تاریخ خاورمیانه دست اسطوره پروری و دیکتاتوری و امام زمانی یا شاهی یا درسترش تئوری افلاطونی بوده و ما آنچنان تاریخ مردم محوری نداریم که در آن مردم ارج داده شوند و یا زندگی روزمره آنها درست ادا شده باشه و مردم در آن نقش اصلی را بازی کنند) که فقط میتوانند شعرا کمی جیلیز و ویلیز کنند که آنها هم در راستای ماورایی و قدسی بخشی هستند از ماجراها و اگر این دریافتها را سنجش کنیم نباید مردم آگاهی را شاهد باشیم در این چند صده ( خوب چنین مردم ماورایی و قدسی پروری که یعنی یگانه پرست نیستند نمیتوانند ترس یا طمع خود را پنهان نکنند از انتخاب نکردن اسامی که حتی نمیدانند معنیش چیه و سیستم هزار ساله افلاطون در مردم ایران جاریست و این تقدس پروری دلیلی نمیزاره شما به دنبال عقل و دانش بروی)  

 

درباره امامان هم بازم به نظرم اصلن چهار خلفا راشدین وجود تاریخی ندارند ( چون هیاهو درباره آنها زیاد هست اما نه سکه ای و نه کوزه و سفال یا...  تاریخی از این اشخاص نمیبینیم و فقط قال هست که میشه این قالها یا گفتها برای پس از روی کار آمدن ماشین چاپ هم باشه)  چون اگر واقعن چنین شخصیتهایه بودند که آگاه به پنهان و نهان جهان و...  بودند پس چرا اوضاع ایران اینگونه هست و اکنون سید هایی که خود را نسبت میدهند به آن دانش پنهان و نهان و...  به زور و اجبار متوصل هستند که یک کار را پیش ببرند که بشه و نشه که در این شدنها یا نشدنها چه اتفاقاته دیگه بیوفته نیوفته آنهم باز ابزار غربی انگیزه میده یا ممکن نشان میده و...( یکیش همین گشت ارشاد و اجبار حجاب) این رفتار از کدام علم و دانش با اخلاق و ارزش ساز انسانی یا والا گیری نهاد مردم  میاد؟( درسته برای مجبور کردن مردم، برای آمدن به صندوقهایه رای هست برای دور بعدی مانند سال نود و دو ولی دیگه یک ته مونده احترام و اخلاق و معنویت را هم خرج سیاست ورزی بشه این یعنی ما چیزی به اسم علم پنهان و نهان و اخلاقیات و احترامات و... نداریم و این نمونه کارها نشان از استیصال هست که این در تضاد با آن آگاهی به علم پنهان و نهان و... تاریخ مذهبیه یا میهنی ماست که خودش را منتخب دلی مردم میشناسانه نه اجباری و... 

 

سر این حرکت جناب هاشم پور بحثی شد که ای کاش ما هم یک بروسلی یا جکی چانی یا رامبو و آرنولدی داشتیم که یکی دیگه گفت زینال بندری یا همون جمشید هاشم پور پس چیه؟ چرا ناشکری میکنید. که قبول نکردن و این اون نیستو و اونا اینجورینو این اینجوری نیستو و مال اونا سرش اینجوریه مال ما تهش اونجوریه 😂( خلاصه گفتم ناراحت نباش داریم تازه برای ما سوت بلبلی هم میزنه، گفت تو بلدی جان من بگو کیه گفتم حشمت فردوس 😂) گفتند چرت نگو ( گفتم خوب بابا تو فرهنگ ما بروسلی اینجوریه دیگه 😂) متاسفانه یا خوشیختانه فرهنگ ما اینجوریاست 🙂

 

پ ب

 

پاسخ:
اسم افلاطون اوردی . ابوالفتح توصیه میکنم در مورد هرکی و هرچی خواستی راحت صحبت کن ولی درمورد مشاهیر فلسفه با احتیاط حرف بزن ! 😁 سحر یکی از فلسفه شناسان قهار و متعصب حال حاضره 👍 اگر جمله به اشتباه از فیلسوفی نقل کنی یا نظریه ای به اشتباه به فیلسوفی منسوب کنی . سریع خانم معلم با خطکش بالاسره ... 😉
درمورد خلفای راشدین نظریه جالبی داشتی!! 😅 کل تاریخ اسلام رو شستی رفت...
۱۶ تیر ۰۱ ، ۲۳:۲۴ جلال ستاری

مگه میشه وکیل موکلشو ندیده باشه؟ ولی تجدید دیدار لازمه.

آره رضایی واقعا هم روحاً هم مالاً و علماً شخصیت سخاوتمندی داره.

یه بار با رضایی در مورد حق المشاوره باهم اختلاف پیدا کردیم الان عصبانیت اونو داره 😄 ولی نه من حریص نیستم یک دهم اون حق الوکاله ای که وکلای قبلی ازت خواستنو بگیرم اوکیه😄😄😄

پاسخ:
درود بر او و درود بر تو 🙌
اینکه بتونی رضایی رو در بحث مالی عصبانی کنی واقع هنره ! 😁

🙂

فیلسوف و فلسفه یکجورایی فکر کننده یا دنبال اندیشه رفتن و اندیشه هست یا میشه ( و تعصب با اندیشیدن همخوانی نداره یا نباید داشته باشه) اما اینکه هم رای باشه با اندیشه و اندیشمندی خیلی خوبه و اینکه اجازه نده که قاطی بشه اندیشه اندیشمندان در یکدیگر اینم خیلی خوبه ( و نشان از فردیست که فکر میکنه و کسی که فکر میکنه یعنی انسان هست) 

 

پ ب

پاسخ:
تعصب جاهلانه بده تعصب کورکورانه بده
وگرنه تقریبا همه انسانها به باورهاشون و داشته هاشون تعصب دارن . حتی یک خردسال به پستونک و شیشه شیرش تعصب داره و برای حفظشون دفاع میکنه...
بطور مثال خود شما به باورهای خودت درمورد مقابله با اسلام کاذب و دروغین تعصب داری و بارها از عقایدت دفاع کردی...
تعصب تقریبا ذاتیه . ولی درمورد چه چیز متعصب باشیم متفاوت و متمایزمون میکنه

با سلام وتحیات فراوان

 

هیچکدومتون نمیتونیدمنو بااین افاضات؛ گول بزنید🤨 درنبودمن؛ اینقددرمورد من حرف نزنیدمجبورمیشم دوساعت تایپ کنم تاگندهای شماراپاک کنم🤨 والاع 

 

خام ستاری نشو؛ اولش با الفاظ و عبارات بازی میکنه وسط راه میگه یاپولمو بده یا پرونده ت ناقص میمونه🤨 کدوم وکیل پرونده ناقص قبول خواهدکرد؟! پس درمواجهه باستاری مواظب باش( 😁😁انگارمثلن چن تا پرونده دست ستاری داشتم..خودمم تدریجا مردد میشم)

 

ستاری حرفهای الکی هم زیادمیزنه توجه نکن البته خودت هم کم ازستاری نیستی😅😅  

پاسخ:
سلام و سپاس
خودت که از خودت نمیگی . درموردت هم که حرف نزنیم . یدفه بگو جم کنیم از ایران بریم دیگه 😅
حالا چه پرونده ای رو بهش وکالت دادی که اینجور نقره داغت کرده !؟😁 چقدر حق الوکلاله خواسته که اینجور شاکیت کرده؟

همه چی تو ما هیچ... 😉

به ابوالفتح

 

پ ب

 

به تذکرمهردادتوجه نکن 

شماکه با جسارت تمام وجودخلفای چهارگانه رامنکر شدی نه فقط دوروبرافلاطون میتونی سخن سرایی کنی بلکه حتی میتونی ایشونوهم منکربشی( البته خودافلاطون ذاتاوجودخارجی نداره😁😁 چون همیشه سقراط بدبخت حرف میزنه وفقط سایه افلاطون از پشت حرفهای سقراط گهگاهی نمایان میشه😅😅)

 

بعدهم امروزه عصرتفکرانتقادیه! و طبق اصول هرمنوتیک ادبی و فلسفی شما میتونی روایت خودتوازهرفیلسوفی که دلت خواست؛ ارائه بدی ونیازی هم به اثبات نداری 😉😁😅

 

اماشمادوخوانش درافلاطون ( اولی توسط هگل؛ دومی توسط پوپر) کنار هم بذار؛ تاآستانه دیوونه شدن پیش میری چون دوتفسیرکاملامتضادمیبینی( درحالیکه هردوی این بزرگواران از مشاهیر تاریخ فلسفه اند) پس چرا شما نتوانید خوانش خودتونو داشته باشید.

 

 

اخیرا خیلی مشتاقم که انتقادهای پوپربرافلاطون درباب نظریات سیاسی اخلاقی شو به اشتراک  بذارم امیدوارم دراین مباحث باستاری ومهرداد شرکت کنید.

 

پ ب

۱۷ تیر ۰۱ ، ۲۱:۳۸ جلال ستاری

وای چقد خندیدم به حرفای رضایی😂

یه طوری راجبه وکلا حرف میزنه انگار چنبار ازشون زخم خورده چه با جزئیاتم تعریف میکنه😂😄

۱۷ تیر ۰۱ ، ۲۳:۳۴ جلال ستاری

مهرداد چه را وبلاگت تو پیوندها ثبت نمیشه؟

پاسخ:
بیان کلا با بلاگفا سازگار نیست!
حتی نمیتونی ادرس بیان رو توی نظراتت در بلاگفا بذاری
مثل من پیج رو سیو کن راحت تره 😊

تعصب جاهلانه و کورکورانه با تعصب خالی زیاد تفاوتی نداره ( بقولی تعصب میشه فکر کورکورانه و جاهلانه) و نباید علاقه یا سود یا حد آگاهی خود را با واژه تعصب معرفی کنیم. 

 

یک نوزاد به شیشه شیرش نیاز داره و نیاز تعصب نیست ( یا در اینجا حق مالکیت را را باید رعایت کرد و اسم آنرا تعصب نگذاشت) در مورد اسلام بحث فراوان هست چون خوی تهاجمی گرفته و از حد اخلاق و انسانیت و خدا پرستی پا را فراتر گذاشته و دست به آزار و اذیت و ایجاد رعب و وحشت بر دیگر انسانها نهاده جلوی ظالم در حد توان باید ایستاد و نباید تایید کرد حداقل، این تعصب نیست چون خشونت خشونت می آورد و سود و رفاه و آرامش جامعه را به خطر می اندازد و... 

 

صدرصد تعصب ذاتی نیست ( کلن واژه تعصب یک بار ضد عقلی و فکر کردن داره و میاره برای انسان که باعث خود سانسوریش میشه)  مثلن شما علاقه داری به احمدی نژاد یا فکر میکنی او باشه زندگی و جامعه با آرامش تر و پر سودتری هم خودت و هم دیگران میبرند ( چرا این حس خیرخواهی یا علاقه را میخواهی تعصب بشناسانی؟ یا بشناسانند؟) واژه تعصب ضد عقل و اندیشه هست و... 

 

پ ب

 

به سحر 

 

تفکر انتقادی یا پرسشگرایانه درباره کسانی که ما را بی دلیل و بدون اجازه قضاوت میکنند یکجور دفاع یا ابراز موجودیت یا حتی حق خواهی هم میتونه باشه ( و بقولی من و شما و دیگران هستیم و من دروغ یا اشتباه نمیکنم که میگم خلفای راشدین وجود ندارند. مگر خلفای راشدین وجود دارند؟) 

 

خیلیم عالی بزارید ( در حد آگاهیم منم نظری میزارم) 👍🙂

 

پ ب

 

پاسخ:
ایا وقتی میگن متعصبانه بجنگید متعصبانه بازی کنید متعصبانه کار کنید ...  یعنی کورکورانه و بدون فکر ؟! ( میگن بازی کن متعصب استقلال = بازی کن بدون فکر و جاهل استقلال !! )
با این اوصاف تعریفمون از تعصب متفاوته...

سلام
مسئله فقط بر سر دفاع از یک اسم ، دین و یا حتی نژاد نیست ؛ موضوع نوعی حفاظت از "من" است ؛ هویت . آنچه که مرا "من" می‌سازد . منِ بدون اسم ، منِ بدون نژاد ، منِ بدون خانواده ... و در نهایت منِ بدون هویت ! منی است بدون سنگر ؛ بی پشتوانه . و "من" با دفاع از دین ، ملت ... نه تنها از آن دین و ملت ، که از خودم و هویتم دفاع می‌کنم . و با حمله به آیینی که "من" به آن قائل ام ؛ بیش از آن که آن آیین را زیر سوال برده باشی مرا مورد هدف قرار دادی ؛ نه تنها "من" عضوی از قبیله‌ی دین و نژادم ، بلکه دین جزئی از "من" است .
پس ؛ "من" از خودم تا پای جان دفاع می‌کنم ! 

پاسخ:
سلام نیرای عزیز
تعاریف و توضیحات عالی 👌
دوتا نکته
اول اینکه گفته های شما هم اجباری بودن و تحمیلی بودن شکل گیری " من " رو تایید میکنه . " من " بی اختیار ؛ اسم و نژاد و خانواده و هویت دار میشه . و می بایست اجباری از این هویت دفاع کنه...
دوم . متوجه نشدم موافق اجباری بودن هستید یا معتقید اختیاریه ؟

نه تعریفمون خیلیم نزدیک به هم هست 

 

نباید سود یا علاقه و آگاهی داشتن و نداشتن یا کمتر و بیشتر داشتن و... را پشت واژه عوام فریب تعصب قربانی کرد.

 

بازیکن متعصب استقلال ( یعنی چی؟) یعنی تکنیکیه یا بازیکن جفت پایی هست یا زیاد و کم پاس میده یا...  ( بازیکن فوتبال یا فوتبالیست که معلوم هست چیه اما این واژه تعصب معلوم نیست این وسط یعنی چی) 

اگر بگیم بازیکن متعصب (بله یعنی میگیم بازیکن جاهل و ما به آن بازیکن یا فرد داریم بی احترامی میکنیم  یا آن بازیکن را با هیاهو و تعاریفی که هیچ ربطی به سنجش درست فوتبالیست شناسی ندارد میسنجیم ) بازیکن باید در کلیتش بازی کردن بلد باشه و گرنه که تعصب متر نداره که عقل بخواهد آنرا بسنجد. 

 

یکی از واژگانی که کرامت و ارزش انسانی را نادیده میگیره و آنان را برده ذهنی دیگران یا تفکرات میکنه همین واژه فریبنده تعصب هست ( که شور و شوق زیستی آنان را که باید برای خودشان خرج کنند را دو دستی تقدیم دیگر افکار میکنند. یعنی اگر آن پسران و دختران یا با هم یا جدا از هم بروند در سالن با یکدیگر فوتبال بازی کنند در اصل به هدف درست سرگرم شدن توسط بازی یا ورزش فوتبال رسیده اند و لذت میبرند از با هم بودن و ورزش کردن و نزدیک هستند به مفهوم درست جمع گرایی موجود انسان که هر فرد در آن نیز سهمی از بودن و لذت سرگرم شدن دارد که اگر دختران و پسران هر چقدر در کنار هم باشند آن شکوه و کمال انسانی هر چه بیشتر به اوج میرسد در آن اجتماع و هر چقدر دور از هم باشند یعنی از طبیعتشون دور میشوند و این با همجنس گرایی هیچ فرقی نمیکند هر دو غیر طبیعی هستند و ما جدا از ارزشها و کمالاتی که بشر خودش برای خودش خلق کرده نباید ذات طبیعی موجود انسان را نادیده بگیریم که او خالقش پروردگار هست ) 

 

تیم باخته خیلی بد هم بازی کرده و باخته (اما مجری و آن تفکر عوام فریب میگه درسته باختن اما بچه ها انصافن با تعصب بازی کردند!) یعنی اینکه نادیده بگیرید که کمتر از تیم حریف دوندگی کردند یعنی قبل بازی درست و به اندازه آمادگی جسمانی را تقویت نمیکنند ، یعنی نادیده بگیرید که نمیتوانند درست پاس بدهند،  یعنی نادیده بگیرید که به جای فوتبال بازی کردن فقط دارند تو مخ داور میروند و اعتراض میکنند حتی با وی ای آر، یعنی نادیده بگیرید حتی نمیتوانند بیستا پاس رد و بدل کنند و نادیده بگیرید که حتی برای اینچنین بازی کردن پول هم میگیرند و نادیده بگیرید که این پول هم از جیب شما داده میشود ولی اصلن ناراحت نباشید عوضش خییییییلی با تعصب بازی کردند و... 

 

پ ب

پاسخ:
بقول سحر ما دچار هرمونوتیک هستیم و هرکدوم تفسیر و استنباط خودمون رو از واژه تعصب داریم ☺
درود 🌹

سلام
آقای افغانی درود بر شما ؛
چیزی که بیان کردم برای پرداختن به اجبار و اختیارِ دفاع نبود ؛ برای فهم دلیلِ پشتِ انجام آن بود . شاید بهتر باشد پیش از دست گذاشتن روی میزان جبر و اختیار فعلِ سر زده از "من"، چرایی آن را درک کنیم .
اما به صورت کلی ؛ "من" مجبور(مختار) است برای جلوگیری از فروپاشی خود ، به اختیار(اجباراً) از آنچه هویت ساز اوست دفاع کند!

پاسخ:
سلام تشکر 
تعریف کلیتون خیلی جالب بود 👍 لذت بردم 🙌

بنظرم انسان اگر قید " هویتش" رو بزنه از این جبر و اختیار وا رهانیده خواهد شد ! و انسان بی هویت هم انسان مرده ست ... 😅

از پول پرستی ستاری همین نکته رو بگم که شما کافیه یه سوال حقوقی جزئی بپرسی وایشون دوتاجمله ناقص ومبهم بگه بعد برای هر کلمه ازاون جمله ها ؛ تعیین قیمت کرده تا گرفتن پول کلمات؛ همه صفحات مجازی و تمام خطوط تلفنی شماروازسلطه خودش آزادنمیکنه😅😅😅

ستاری هرگزنمیتونه باقشرمعلم دربیفته 😌😌

 

والاع مااینجاازهردری باشماحرف میزنیم چراجمع کنیم بریم آخه😉🤔   

پاسخ:
شمشیر از رو بستیاااا 😁 بنوا ستاری بالام 
الان که شدی معلم شمشیرزنی سامورایی 😉
شمشیر سمت من نگیر ! از هرچی و هرجا خواستی بگو 😅 سمعا و طاعتا

به ابوالفتح

 

پ ب

 

درخصوص خلفای معلوم الحال اگرهم باشماموافق نباشیم ولی در جبهه شماهستیم😉

 

پ ب

۲۰ تیر ۰۱ ، ۰۱:۱۸ جلال ستاری

حالا من انقدر دنبال پولم که تمام خطوط تلفن و صفحات مجازی رو برا گرفتن حق المشاوره و حق الوکاله اشغال می‌کنم ببین اون موکل کیه که این‌همه بهش زنگ میزنم پولمو بده و نمیده😄😄😄

( چیزی که مهم میشود و نباید نادیده گرفت این است که کدام نظر یا تفسیر مسئولیت نیز میپذیرد  و...) و از آن سو هم هر کسی نگاه خود را دارد و میتواند داشته باشد و این زیباست و موافقم 👍

 

پ ب

 

به سحر 

 

معلوم الحال دانستن خلفا راشیدن ( همان میشه دیگه یعنی وجود نداشتند) چون آنها گره خورده اند یا گره زده اند با معنویت و برابر خواهی مردم و یکتا پرستی و این اشخاص با این نگرشها میتوانند وجود داشته باشند به صورت اسطوره ای اما اینکه در جنگ آنهم نه یکی بلکه پی در پی حضور داشتند و بیشتر روایتها از آنها روایت حکومتیست ( یعنی از از بالا به پایین و حتی از پایین به بالا اما همه سودها برای حکام) و روایت مردمی ندارند آنچنان ( یعنی از پایین به بالا و حتی از بالا به پایین  همه سودها برای پایین یا مردم) و این روایت هایه حکومتی کاملن نشان میدهد که این اشخاص بیشتر باید یک مبارز و جلاد بوده باشند که هیچ ابایی از جنگ و خونریزی ندارند و رای به قتل و کشتار به راحتی میدهند مانند خودشان یعنی حکام ( آنهم سر به ظاهر معنویت و برابر خواهی آنهم برای مردم!) اگر مردم ملاک باشند که نیاز به جنگ و خونریزی نیست میشه با کشیدن حجاب بینشان هر دو را به سود دلخواه خود رساند و معنای مدیریت را  در چشمان دیگران نشان داد ( بقولی یک انسان، انسان دوست با اخلاق و یکتا پرست که دلش و حتی عقلش نمیاد مردم تیکه و پاره و آواره و دل شکسته و...  بشوند که مثلن چنتا تفسیر که اثبات نشده را ثابت نشان دهند!) و... 

 

اما اگر واقعن بخاهم نظر خودم و برداشتم از آن تاریخ را بگم درباره این خلفا ( احتمال میدم مسیحی بوده باشند که سعی در گسترش مسیحیت داشتند در آن زمان با تلفیقی از اخلاقیات و سنت شرقی و صدرصد هم مجرد باید بوده باشند یعنی در مجرد بودنشان هیچ شکی نکنید) زن و بچه داشتن آن هم با آن تعداد و جالبترش که برده یا غلام یا کنیز که همان برده زن مبشود هیچ زمانی برای اندیشه ورزی ژرف و یکتا پرستی و مردم خواهی نمیگذارد و...  ( البت این نگاه من است) کلن تفاسیر و شمایلی که از این اشخاص هست هیچ سودی برای مردم ندارد و به نفع خود مردم هست که نباشند و... 

 

به نظرم ما سه نوع تاریخ داریم ( یک تاریخ مردمی. که در کشور ما آنچنان وجود ندارد حتی پیش از انقلاب را تحریف میکنند و حتی اکنون مردم نمیدانند در برجام یا برجامها چه گفته اند آنهم با این امکانات و حساب کن چه روایتهایی گفته بشه که بعدم بشه تاریخ . دوم تاریخ حکومتی یعنی همین تاریخی که میبینی که مردم همیشه در بدبختی بودند و شاهان یا امام زمانان می آمدند و از دست شاه و امام زمان قبلی نجات میدادندشان و دیگری تاریخ اشخاص که آنهم خودشان باعث بودند مانند سینا یا مولوی که چون عاقل بودند و سخنانشان را به دیگر زبانها هم چاپ کردند تا در تاریخ باقی بماندند یعنی سینا به زبان عربی و مولوی به ترکی بیشتر در مردم و اندیشمندان عرب و ترک هستند تا زبان مادری خودشان فارسی و...) 

 

پ ب

به ابوالفتح

سلام

پ ب

 

درمورددیدگاهت درخصوص خلفاء مذکور؛ خیلی ناجورباشماموافقم درهردوفرضی که توضیح دادید. 

درموردتاریخ هم حرفهای خوبی زدیدوکلانقطه نظرات جالبی رومطرح کردید.

 

بنظرمیاداگه حکومتی اراده خیررساندن به مردمشوداشته باشه هیچ عاملی نمیتونه مانع این اراده بشه ومتقابلا اگه  فرض حکومتی ؛ نادیده گرفتن مردم بعنوان گله گوسفند( دورازحضورشماودوستان بزرگوار) باشه( که مفروض  اغلب حکومتهای کشورما چنین بوده بازهم هیچ عامل  بازدارنده ای توان مقابله نخواهدداشت!!😭   

۲۰ تیر ۰۱ ، ۱۷:۵۰ جلال ستاری

به جناب ابوالفتح و سحر توصیه می‌کنم کمی تاریخ بخونین آن هم با علم.

کلا دین رو بذارین کنار و تاریخ بخونین.

چون نگاه دینی فقط این نیس که تاریخ رو به نفع دین بخدنی و تفسیرش بکنی

اینکه با نگاه ضد دینی تاریخ رو بخونی هم باز بنوعی همون نتیجه‌ی نگاه دینی رو میده.

حرفایی که ابوالفتح زدو سحر تایید کرد بیشتر توهمات و سخنان کوچه بازاریه که با هدف لجاجت با روایت غالب و دلخوش‌کنی مطرح میشه که البته ازین نظر اشکالی نداره ولی دیگه نمیشه اسمشو گذاشت تحلیل.

توصیه من اینه که واقعا تاریخ بخونیم و وقتی میگیم تاریخ منظور کتاب تاریخ مدارس نیس که بگین دست ساخته‌ی فلان حکومته.

به سحر 

 

اگر بخواهند بله میتوانند انجام بدهند حاکمیتها همه کاری میتوانند بکنند ( اما حاکمیت اکنون نگاهش شیطانیست و آنها مردم و انسان را زیبا نگاه نمیکنند مانند شیطان و بر عکس پروردگار که به انسان اعتماد کرد و اعتماد داره) 

 

پ ب

 

به جلال ستاری

 

دین را اگر بزاریم کنار ( پس میشه گفت که دین یک ابزار هست که میتوان گذاشت کنار و برداشت درسته؟) 

چرا باید دین را گذاشت کنار و تاریخ خواند؟ مگر از خواندن تاریخ چه سودی میرسه؟ درسته این شیاطین حاکم دین را امری تاریخی هم کردند اما دین یک آیین رفتاریست و اصلن تاریخی نیست و به نفع مردم معتقد هست که تاریخی نشه تا از زندگی در این دنیایه نسبتن مدرن یا جدید احساس تنهایی و بدی نکنند و لذت ببرند از هر چه تازه شدنه که کمک بیشتری به معنویتشان هم میکند

 

اینی که میگی تحلیل یا نظر یا تفسیر یا...  کوچه بازاری ( یعنی اجازه ندارم نظر بدهم؟ چرا به من اجازه نمیدی؟) 🙂

 

چرا باید تاربخ بخونم یا بخونیم؟( اگر شما هم نظری داری یا نقدی داری خوب بگو عزیز جان بقول شما ما یک نیمچه تاریخی خوندیم اینه دیدگاهمون اگر دیدگاه دیگری داری بگو اصلنم خجالت نکش که اشتباه باشه یا مورد موافقت قرار نگیره و شایدم مورد موافقت قرار بگیره)  کلن انسانهایه اخلاق مدار یا سیستم کانتی خیلی راحت هستند راحت شما هم نظرتونو بگید 

 

پ ب

به ستاری

 

پ ب

 

تاریخ این سرزمین بادیدگاههاوذهنیات دینی نوشته شده شماچطورمیتونی متن تاریخی فارغ از نگاه دینی پیداکنی؟ کدوم حاکم اجازه میده که تاریخ درست نوشته بشه؟!(ستاری بهتره درموردتاریخ هم دیدگاهتوآپدیت کنی)

 

پ ب

۲۱ تیر ۰۱ ، ۱۷:۲۳ جلال ستاری

خب من گفتم تاریخ بخونین نه کتب تاریخی خاصی. مسئله فقط تاریخ این سرزمین نیس چون وقتی دین رو بهش اضافه میکنین پای تاریخ اعراب هم به وسط کشیده میشه.

تاریخ این سرزمین رو از زبان تاریخ نویسان غربی یا بشکل تطبیقی بخونین.

به جلال ستاری 

 

تاریخ ایران را از زبان دیگر کشورها بخونیم بعد شما بگی این تحلیل کوچه بازاریه!؟ 🙂 خداییش چی شد که فکر کردی خواندن تاریخ از زبان مثلن دگری فاایده ای بیشتری داره آقا جلال؟ 🙂

درباره دین و اعراب ( من چنین چیزی را قبول ندارم) در این سی سال خورده ای عمرم کلن از به ظاهر روشنفکر نما بگیر تا رسانه و سلبریتیهایه این رسانه مانند خامنه ای و... همه فقط دارند دشمن دشمن میکنند و این تفکر چیز جدیدی نیست که شما هم به آن چیزی اضافه میکنی( اگر ایرانی هستی برو دین بهایی را بخون که بسیار دین بروزی هست و وقتی تفکرشون بخونی اصلن تعجب میکنی همین سرزمین چنین اشخاصی داشته که دین را نیز فراموش نکردند و آن را هم تحول دادند و احتمال میدم که اگر آن دین فرا گیر میشد اصلن ایران اکنون یک طور دیگری بود و...  ) کی جلوشونو گرفت؟ سر چی جلوشونو گرفتند؟ سر همین افراط بازیها و ملی گرایهایه پوچ اصلن دین بهایی را ول کن برو زندگینامه هویدا را بخون ببین با این بنده خدا آنهم سر پیری همین هم وطنانمان چه کردند ( حالا هی بگو نه بچه من شیشه بشکن نیست خیلیم با ادب و از من نشنیده بگیرها بچه هایه فلانی اصلن اینا خانوادگی اینجوری هستند و...) بابا جان درصدی قابل توجهی از جامعه مخالف حجاب فقه ای هستند کی به اینها بیلاخ میده؟  سر چی بیلاخ میده؟ ببین پوشش آزاد هیچی نیستا  ، میخاهید با این اعراب مثلن مقابله کنید با همسرانتان درست رفتار کنید و درست رفتار کردن را نیز به دیگران گوشزد کنید ( همین خامنه ای زنش معلوم نیست کجاست به نظرت کجاست؟)   شاهان ما جدا از کارهایه خوب و بدشون یک حالت جنسیت زدگی دارند که همشون کاملن شبیه هم هستند. به نظرت یک شاه که حرمسرا برای خودش درست میکنه چگونه دیدی داره به جهان؟ هم میخاد عوضی کاریشو بکنه هم میخاد کسی نفهمه و هم میخاد بگه من که اونجوری نیستم من خیلیم جنتلمنم یارو بعدی از چندین سال از نگاه وژدانی و طبیعی میفهمه که داره اشتباه میکنه اما میگن شاها کارت درسته امامان هم اینگونه بودن و تشویق میکردند و....( عزیز فرهنگ ما خود به خود کمی به پارانوئید مبتلا شده و مردم ایران شدند مووش آزمایشگاهی حالا شما هم بیا این بیماری را گسترش بده بگو اعراب) حالا من مردانش را گفتم همین زنان ببین چرا پسرانشان را ختنه میکنند با این همه مدرک و فلان و بهمان اگر بدانند که چرا چنین کاری میکنند؟ به نظرت چرا اینکار را میکنند؟ اینها با این کارشون اصلن طبیعی بودن مادر را هم زیر سوال بردند حالا هی میرن مستند حیات وحش نشان میدهند و مادر مادر میکنند ( آخه یکی نیست بگه مگر شما به طبیعت اعتقاد داری که چیزهایه طبیعی هم نشان میدهید)  اون رفتارها طبیعی هست اما رفتار ما با خودمان طبیعی نیست طبیعی نبودن میتواند بد هم نباشد اما مشکلش اینجاست که تناقضش که طبیعی بودن هست را هم جلوی چشمانمان میگذارد روزگار طبیعی  و پوشش را جلوی غیر پوشش ملی گرایی جلوی استثمار و پولدار جلوی فقیر دانا جلوی غیر دانا ( این کشور ماست و ما اگر بتوانیم خودمان را تغییر بدهیم و الگوریتمهایی داشته باشیم به راحتی در همین کشور ضد دین و اخلاق و انسانیت هم میتوانیم زندگی کنیم و...)  در کنار کانت و هانا آرنت، ماکیاولی و هابز هم خوانده شود بهتر یا درستر هست 

 

کلن کشورهایه مذهبی فرهنگ مردمشان یک پارانوئید داره حال کم و زیاد و آن بالایها هم میدانند و از قصد به آن دامن میزنند ( شما فکر میکنی اگر مثلن مخالف اعراب باشی حکومت ایران ضرر میکنه؟  خوب خامنه ای هم میخاد تو چنین تفکری داشته باشی دیگه چون خودشم مخالف وجود چنین کشورهایست اما با لحن دیگر) پیش از شما این مجریهایه ورزش هی عرب عرب میکردند درسته؟ چرا ضد عرب هستیم چون فکر میکنیم گرانیها زیر سر آمریکا یا غرب هست ( اصلن شباهتی میشه دید در این موضوعات آیا؟) و... 

 

خواندن تاریخ فقط از سر علاقه و پژوهش لازم هست اما آگاهی داشتن کم هم از آن به خود فرد کمک میکند که در اجتماع آگاهتر باشد و گرنه بها دادن زیادی از حد به آن میتواند انسان را از زندگی زیستی خود غافل کند و...  

 

کلیپی دیدم که میگفت و میگویند که در غرب مثلن شوهر بدون رضایت زنش نمیتونه و نباید رابطه جنسی برقرار کنه و...  ( این یک دروغ هست چون زنان اونجا هم یاد گرفتن موجود انسان و نر آن بابت داشتن تستسترون بیشتر که طبیعی و کمی دست خودش نیست اخلاقیست که باید منعطف باشه)  یعنی به ظاهر طرفداران حقوق مثلن زنان دارند یک امر ضد طبیعت و حتی میشه گفت غیر اخلاقی در جو رسانه ای ما گسترش میدهند و حاکمیت خوب میدونه این نگاه غیر طبیعی این به ظاهر کنشگران به نفعشه و بزار تبلیغ بشه و... 

 

پ ب

۲۲ تیر ۰۱ ، ۱۱:۲۳ جلال ستاری

ابوالفتح بازم میگم برو تاریخ بخون.

این جمله، جمله سنگینی نبود که نگرفتی چی میگم. من میگم برو تاریخ بخون شما میگی بهاییت و فلان.

تاریخ بخون . تاریخ درست و صحیح یا نزدیک به صحیح رو از هرکجا گه میتونی برو بخون.

کم گوی و گزیده گوی.

به جلال ستاری 

 

میگی برو تاریخ بخون و میگی اصلن جمله سنگینی نیست ( متوجه هستی که چند تا کتاب تاریخ هست یا میتونه باشه؟) الان اینجا مسئولیت شخص شما در چنین نوشت ای چیه یا چی میتونه باشه؟

 

کم گوی و گزیده گوی ( هم هیچ بار اندازه گیری نداره یا مسئولیتی نداره که سفسطه یا همان تخریب گری درش هست مانند واژه تعصب که درش هیچ متر و معیاری برای اندازه گیری نیست) البت در فرهنگ افلاطونی ما زیاد هست چنین نوشته هایی که به نظرم هیچ بار کمک کننده ای به عقل نداره چه بسا عقل را هم محدود و میکوبه و سرانجامش فرهنگ خوبی از آن در نمیاد و... 

 

گفتم شما هم بیا دید گاهتو بگو نظری هر چند بده و نترس یا درسترش خجالت نکش که اشتباه باشه ( در پست قبلی نظراتمو در موضوعات مختلف گفتم تا شما هم یک موضوعی را پیگیری کنی و هر چند نظری بدی و بدونی شما هم میتونی نظر بدی اگر میدونی یا علاقه داری تا حدی که میدونی یا بپرسی و پاسخ بدی و...) در آخرین پستت هم نظری ندادی و بیشتر شخص من را مورد بحث قرار میدی تا نظر من را این میشه نزدیک یا میره به سمت مجادله گری و در دایره مجادله گری تخریب هست یا به تخریب گری میرسه و...  ( بازم میگم شما هم نظرتو بگو و نترس از اینکه اشتباه باشه و شاید هم درست باشه اگرم آگاهی یا علاقه نداری نظری بدی راحترین کار چیزی نگفتن هست ولی دیگه تخریب گری شخص خوب نیست چه از نظر اخلاقی چه بار آموزشی و اینکار باعث میشه طرف هم دست به چنین رفتاری بزنه و انتهای این مجادله جز تخریب هست آیا؟ و... 

 

پ ب

 

 

۰۷ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۰۷ کاربر قدیمی از خانواده برتر

سلام اقای افغانی ببخشید شما اطلاعی از اقا مهرداد ندارید؟ منظورم هویت بر باد رفته است خیلی وقته به ایمیل های که فرستادم جواب نداده اکه آدرسی یا پیج اینستا از ایشون دارید لطفا بدید کار مهمی دارم

پاسخ:
سلام 
نه متاسفانه خبری از ایشون ندارم

هشیاری، زائیده دانائی، نیست ---آگاهی منجر به هشیاری، می شود.

پاسخ:
بخش اول کاملا موافقم
بخش دوم بنظرم فاکتورهای مختلفی در هشیاری دخیل هستند که یکیش آگاهیه . مواردی همچون هواس پنج گانه و ضریب هوشی و قدرت تحلیل و ...  موثرن

درود بر شما--اگر هشیاری خالص را در نظر بگیریم دقیقا رهائی از تمام مواردی است که فکر و ذهن را مشغول می کنند--هشیاری نوعی رهائی از دانسته گی است -تا رها نشویم امکان هشیاری نیست

هدیه امروز

*تحول بدون وجود خود شناسی وجود نخواهد داشت

پاسخ:
سلام 🌹
در مورد جمله امروز . 👍👍👍
( البته تحول درونی .  وگرنه تحول بیرونی که شرایط جبری بسیاری دخیل هستن)

به کاربر قدیمی خانواده برتر 

آقا مهرداد که با اسم هویت بر باد رفته در خانواده برتر و کاوه آهنگر در اینجا نظر میداد متاسفانه بخاطر بیماری کرونا فوت کردن و دستشان از این دنیا دیگه کوتاهه بچه های که با مهرداد در ارتباط بودن در جریان فوتش هستند 

 

 

 

پاسخ:
روحشون شاد 🌹🌹🌹
بنظرم مرد با دانش و آگاهی بودن 
حیف زود رفتن

باورم نمیشه😭😭😭😭😭😭😭 خدا رحمتش کنه اصلا نمیدونم چی بگم

سلام بر عزیزان کیفا کوکه دیگه ایشاالله 👍😁

 

در مورد خبر آقا مهرداد هم زندگی همینه و یک قسمتش مرگ هست ( خدا بیامرزتش) مرگ یک حق هست در عالم معنویت و نباید از مرگ کسی ناراحت شد چون جاش پیش خدا خوب خوبه 

 

به جناب سید محسن 

 

هوشیاری با تفکر کردن میتواند بهتر فهمیده شود ( کلن کسی که از نعمت پروردگار که تفکر باشه بهره بگیره و کسانی که آموزش ندیده باشند که باید متفکر باشند نه مقلد زندگی نسبتن بی کرامتی خواهند داشت)  

 

مقلدین زیر مجموعه شر یا شیطان هستند 

متفکرین زیر مجموعه اخلاق و پروردگار هستند 

بالادستیان مقلدین علت مقلد شدن انسانها را بد ذاتی یا اینکه انسان ذاتن بد هست میدانند دلیلش را ( همان دلیل شیطان که پروردگار نپذیرفت) 

بالا دستیهایه متفکرین تفکر کردن یا اندیشه ورزی و یا فلسفه داشتن حتی به صورت شخصی را علت با اخلاقی و یگانه پرستی میدانند 

 

منظور اینکه ( هوشیاری و دانایی و حتی آگاهی) که بسیار خوب هستند اما نشان از فهمیدن نمیدهند بودنشان 

 

کانت میگه آگاهی از موضوعی یا چیزی جدا از فهمیدن آن است 

 

پ ب

 

پاسخ:
سلام
والاع ! صبح تا شب ذکرمون شده : همه چی ارومه ! ما چقدر خوشبختیم ! !
کیفمون از کوک فراتر رفته... 😅

همه چیز آروم نیست!؟ 😁 

 

نگاه فردی باشه به نظرم همه چیز آروم هست و ( تلاشهایه شخص و شانس برخورد با انسانها و شرایط با حال و عاقل میتونه بهتر و بیشتر هم بکنه این آرومیت را) و اگر نگاه فرا فردی و مثلن ملی و مذهبی  یا اجتماعی و...  باشه همه چیز آروم نیست به نظرم چون کنترل انسان از خودش جدا میشه و به دست غیر میفته ( که باید آگاه باشه و حد و حدود این ارتباط را بدونه و کنترلش کنه و از این کنترل کردن لذت ببره و اسیر تلقینات این سیستم فرهنگی حاکم که از نوع بی هویت و فاشیستی هست نشه که از راه مذهب و سنت و علم و اجتماع و ورزش و...  این شیطان پرستی و بی معنایی را در انسانها دارند گسترش میدهند) 

 

و گرنه همه چیز آروم هست یا بهتره که اینگونه ببینیم ( چون سیستم شیطانی حاکم خواستار بی تعادل کردن و حتی بی تعادل نشان دادن شرایط هست تا از ندانستن یا ترسیدن از برخورد با این شرایط که منتهی به از کنترل خارج شدن از خود میشود  که پس از آن درستی و نادرستی و خوب را از بد نتواند تشخیص دهد که پس از آن انسان که سختر میشود به دام اشتباهات نیفتد و... ) 

 

پ ب

پاسخ:
مثل امواتی شدیم که درون گور گذاشتن و دارن تلقین میدن ! افهم یا عبداله بن اخوش!! 😅 حکومت به جماعت تلقین میکنه شما خوشبخت و رستگارید ...

در اینکه شرایط خوب نیست که حرفی نیست ( اینم که حکومت و مسئولانش چرت و پرت میگویند هم شکی نیست بزرگترینشونم خامنه ای دروغگو هست) در اینکه آینده ندارند نسلهایه تازه متولد شده از جمله مذهب شیعه داخل ایران که مثل روز روشنه 

 

اما در این شرایط باید بتوانی برای خودت و حوزه نگاه خودت شرایط یا آمیال و آرزو یا بقولی بیس تفکری خودت را درست کنی و راه هایه رسیدن به آن را دنبال کنی تا دید که چقدر میشه موفق شد ( آنوقت میبینی که میشه شرایط آرام باشه) فقط ترس یا سختیش میتونه که به دوش کشیدن مسئولیت باشه 

 

این حکومت شیطانی حاکم انقدر پا را فرا میزاره که اکنون بگه برای مردم ایران بیلط استخر یا پارک و... باید تهیه بشه ( فکر میکنی مردمی که نگاه تنبلی دارند و فکر میکنند نباید دست به سیاه و سفید بزنند، این مردم چه فکری میکنند؟) حاکمیت داره با ضدیت و دوستی با خودش مردم را وابسته خودش میکنه ( ما باید خودمان افسار زندگی را به دست بگیریم اینجاست که بازار آزاد یعنی حفظ کرامت انسانها و جامعه) 

 

اگر دقت کرده باشی همه رسانه ها چه داخل و خارج و نت و...  ( مضمونش اینکه از حاکمیت باید خواست یا باید حاکمیت یک کاری بکنه و...) اگر بخواهیم منتظر حاکمیت دروغگو و دو رو باشن یا باشیم که کلاهمان پس معرکه هست ( اینجاست که قبلنم گفتم حاکمیت ضد مرد و پسران هست چون روحیه آزادگی دارند ) حتی مذهبیان بدبخت شیعه هم از حاکمیت میخاهند ( میگن چرا برای حجاب کاری نمیکنه حاکمیت؟ نادانی را ببین تا کجا رفته که مذهبیان شیعه با این همه ادعا و تفکر خوب و بدش گدا شده اند) 

 

باید در زندگی هدفی داشت یا درست کرد و برای رسیدن به آن تلاشی کرد جدا از اینکه کی میگه چه هدفی خوبه ( انسان بهتره یا باید خودش نیازها و خواسته هایه خود را بداند و به سمت آن برود و لذت ببرد از شدن و نشدنش)  اینجاست که وقتی سیستم توتالیتر میخاهد بگوید نیاز تو میهنی هست و ما در گرداب دشمنان گیر افتاده ایم و...( انسان را از خودش و دوست داشتنها یا نیازهایش دور میکند میبرد به سمت طمعها و خواسته هایه خود در صورتی آن انسان مسئول زندگی خودش هست و خدا عقل و تفکر را برای همین داده که برده نشود) 

 

نباید از به مسئولیت گرفتن زندگی خود ترسید یا کلک سیستم توتالیتر حاکم را خورد که مسئولیت داشتن وحشتناکه و باید مانند توده ها روحیه طمع انسانی را پشت پرده حقانیت پنهان کرد و گفت چرا حکومت یا دولت این کار را نمیکنه و... ( پروردگار از همین لذت میبرد که انسانش تلاش میکند و برده تفکرات توده ای نیست) 

 

و...  

 

پاسخ:
اینم از شانس ماست ! اینهمه کشور متمدن و مرفه وجود داره . دست بر قضا افتادیم اینجا ! الان نمیدونیم در دنیا هستیم بعدا میریم جهنم یا در دنیا بودیم الان در جهنمیم !! ؟

🙂 

 

بلاخره شانسی بوده و پیش از آن پرسشی نکردند که کجا میخاهی به دنیا بیایی و وقتی به دنیا میایی از نظر کشوری میبینی ناخواسته چند متر عقبی یا درسترش آنها چند متر جلوتر هستند و این نسبتن با بعضی از نیازهایه انسان امروز که منظم بودن شرایط در اولویتش هست،  نیست و جدا از عقب بودن شرایط نظمی هم ندارد. و این بار نظارت و پیگیری را خود به خود بیشتر میکنه که پشتش مسئولیت میاره و این مسئولیتها به نظرم بیش از توان انسانی هست به خصوص در ایران و در بین پسرانش به خصوص از نظر اقتصادی که این توقع شرایط اقتصادی از خود شخص نیست بلکه تحمیلیست از جامعه یا درسترش فرهنگ میاد و بدتر از آن برای کشور ما قانون هست.( یعنی قانون نویسان ما که باید سوادی داشته باشند و ادعا دین و دیانت دارند هم اضافه بر آن بی فرهنگی و بی شعوری و زورگویی شده اند در صورتی که باید عدالت محور شوند و عدالت و قانون را بر دوش شخص بندازند نه بر جو دور شخص و در از بین بردن آن بی فرهنگی و بی عدالتی باشند ولی چیزی دیده نمیشه) 

 

یعنی مذهب شیعه و تفکراتش و پیروانش و اسلام جمهوری اسلامی خودش بزرگترین ضد عدالت شده و خودشان شدن گدا چه از نظر تفکری چه از نظر اقتصادی حتی و.... در کشور ما که نقش دین و بقولی روحانیون که تصحیل کردن امور انسانها بوده در دوران خودشان الان نیستند یا حضوری مسئولیتی و پاسخگو محکم ندارند و...  ( و اینجاست که مردم ایران بخصوص پسرانش جدا از شرایط بد اقتصادی و فرهنگ نسبتن زورگو کشور پناه معنویتی و معنایی را هم ندارند و سنت هم که میتونه کمک کننده باشه الان در گوشه رینگ هست) 

 

اما همیشه تفکر کردن هست که انسان را قدرتمند میکنه و باید انسان در هر شرایطی هست تا حد امکانش تفکر نو بزنه و راه جدیدی باز کنه ( چون انسان چنین موجودی هست و توانایی دارد که حداقل چند گامی خود را حرکت دهد که اگر این تلاش را برای خود نکند حتی آن چند گام را هم که میتواند انجام دهد را انجام نمیدهد و این شرایط امکان ناراحت کردن یا شدن انسان را میتواند فراهم کند) 

 

بحثی بود درباره قرارداد ترکمنچای و گلستان و اینکه آذربایجان یا همان باکو چرا انقدر شاخ شده و باید مال ما باشه و روسیه فلان شده در گذشته و...  ( گفتم سهم من از این مال ما که گفتی چقدره اصلن آذربایجان هیچی از همین ایران چقدره به عنوان یک کسی که در آن زندگی میکنه 🙂 اصلن نمیتونند توضیح بدهند چرا چون آن تفکر برای خودش نیست و تقلیدیست چون اگر برای خودش باشه حتی به شر باز توضیحی هر چند میدهد) پس انسان نباید اسیر یا کلک خور  تفکراتی باشد که خودش تفکر نکرده یا از او چیزی نپرسیدند و شناخت چنین کلکهایی و نخوردنش باعث میشود که انسان تمرکزش بیشتر بر روی خودش بیوفتد و اگر هدف انسان خودش باشد احتمالن گام هایه بیشتری برای خودش بر میدارد تا اینکه تفکرش غیر از خودش باشد. حال جو مسموم کشور ما پر از،  از خود گرفتن انسان از خودش هست که یا به تجربه یا به پیگیری شناخت آن، آنها را بشناسد و نیرنگ آنها را نخورد ( و انسان ذاتن فرد گرا هست و باید نسبتن فردگرا و خود خواه باشد نه اینکه غیر اخلاقی باشد یا کمک نکند اگر علاقه ای دارد خوب کمک هم بکند کمک کردن میتواند لذت بخش هم باشد و این خود را فقط دیدن باید محترم باشد تا زمانی که اگر خواست شراکتی یا پیوندی با دیگر انسان یا انسانهایی بزند) و فراموش نکند تنها هست اما تنهایی زندگی نمیکند و در بین میلیونها انسان هست که آن انسانها میتوانند کمک کننده هم باشند در رسیدن به اهدافش چه با رفاقت یا شراکت یا حتی تقابل و...  انسانهایی هم هستند که حتی تنهایی بدون کمک خانواده هم به اهدافشان میرسند ( اما همه اینها نیاز به اندیشه و تفکر کردن دارد و تلاشی بر رسیدن یا حداقل گام برداشتن در راه آن تفکرات)  

 

اینجا میشه گفت که در سال ۲۰۲۲ از نظر انسانی و کرامتی باید خوشحال باشیم برای مردم ارمنستان یا آذربایجان و گرجستان و ترکمنستان و حتی بحرین که اکنون جدا از ایران هستند و نسبتن شرایطشان از ایران بهتره و چقدر تفکراتی که برای ما نیست باعث میشه خیلی چیزها را متوجه نشویم و نفهمیم که قراردادهایه ترکمنچای یا گلستان و...  از نظر انسانی بسیار به نفع مردم آن مناطق شده فعلن و اگر آنها هم مانند ما گرفتار این حاکمیت یا این کشور بودند آیا خوب بود؟ 

 

تفکر نو و دوباره فکر کردن درباره هر موضوع و اتفاقی انسان را قدرتمندتر میکنه و پس از آن تفکر تلاش هست 

 

پ ب

پاسخ:
زندگی یی که بر اساس شانس مقدر بشه ! چه شود !!   ( جبری بدنیا میایم . جبری زندگی میکنیم . جبری میمیریم . )

نکته عهدنامه ترکمنچای جالب بود 😁👍 چند شهر و استان دیگه در بدبختیهای ایرانیان سهیم بودن...

سلوم

 

آق افغان

 

تو مجبورن مختاری

و عاشق این اختیارت هم هستی

الکی هی جبر رو به رخ مردم نکش

باید فهمت بره بالا

درک این بر و اختیار که اینقد سخت نیس کاکا...

 

بچه های روستا سامت رسوندن

 

پاسخ:
چطوری مختار؟ ☺
تفسیرت به درد عمت میخوره😉!
سلام ما هم به دوستایی های گرامی برسون🌹
۱۴ مهر ۰۱ ، ۲۱:۰۴ مختار : هدیه از بچه های روستا

 

سام

 

یه هدیه از روستا

 

زندگی حکمت اوست .چند برگی را تو ورق خواهی زد .

مابقی را قسمت ...قسمتت شادی باد

 

 

پاسخ:
عزیزکم درک بچه های روستا با این جمله از تو بیشتره 😅 قسمت = جبر
سحر پیگیر حضورت بود ! ☺

سلام 

پیام های بالا نخوندم ،ولی در جواب تون ،شما قبلا سرنوشت تون دید و قبول کردید

یعنی اتفاقی نبوده،حتی کرد

ترک 

شیعه  و سنی بودن تون قبول کردید

پاسخ:
سلام
جالب !!
قبلا یعنی کدوم دوره و کدوم دنیا؟؟

سلام 

عالم برزخ 

ما 7 عالم طی میکنیم 

برا درک و لمس صحبت های بنده برید 

صوت های کتاب آن سوی مرگ حاج آقا امینی خواه گوش بدید.خصوصا فایل 11 و 9 شون

پاسخ:
سلام
ببینید وقتی بحث علمی میکنیم اصصصلا حرف و حدیث و آیه و غیره قابل استناد نیستن . اینکه حاجاقا چی گفتن اصلا دلیل پذیرفتن نیست 
برای بحث علمی باید ادله ای مطرح بشن که عقل و خرد بپذیرن

سلام 

بنده نگفتم .حاج حرف هاشون شرفا خوبه 

ایشون اتفاقا تخصصی و علمی مطرح کردن 

بنده متخصص نیستم .

ایشون هم برا تک تک جلسات پزوهش کردن و هم منبع علمی شو میدونند

پاسخ:
سلام
ممنون 🌹
اگه فایل صوتیش رو پیدا کنم حتما گوش میکنم ☺
(نمیخوام پیش داوری کنم ولی بعید میدونم علمی باشه ! چون نظریه های ادیان همش برپایه کلامه)

سلام وقتتون بخیر 

ببخشید من باز مزاحم شدم سوال بپرسم 

کتابی میشناسید که دوره پهلوی رو معرفی کنه؟! 

نظرتون درمورد یادداشت های اسدالله علم چی هست؟ 

پاسخ:
سلاام . ازدیدنت خوشحالم 
تاریخ رو اغلب مورخ ها ننوشتن ! حکومتها نوشتن ! پس هرطوری که باب میلشون بوده جلوه دادن...
پهلوی که راجع ب خودش تاریخ ننوشته . جمهوری اسلامی درمورد دوران پهلوی نوشته و خودت حدس بزن چی نوشته... !!!  پیشنهادم این وقایع رو بخون ولی نتیجه گیری با خودت باشه و اجازه ندی نویسنده بهت جهت بده...
کتاب درسی تاریخ معاصر پایه یازدهم .  وقایع رو توضیح داده

کتاب علم رو نخوندم 

سلام ممنون پاسخ دادین 

کتابهایی که سفیرهای خارجی نوشتن چی؟ اون هارو که جمهوری اسلامی ننوشته 

ممنونم پس کتاب پایه یازدهم رو باید مطالعه کنم 

باز هم ممنون 

 

 

پاسخ:
سلام
یک زمانی بود شخصی مثل مارکوپولو اگر یاداشتی درمورد کشوری داشت . اون یاداشت مبنا و سند تاریخی محسوب میشد . چون هیچ وسایل ارتباط جمعی و رسانه ای و ثبت وقایع در اون دوران وجود نداشت
ولی امروزه یاداشت یک سفیر و جهانگرد و نماینده و...   مبنا و سند رسمی محسوب نمیشن . چراکه چندین مورخ و جامعه شناس و محقق . در ادوار مختلف ثبت وقایع کردن که با جمع بندی اون مطالب میشه نتیجه گیری موثق داشت 
سلامت باشی

بله کاملا درسته متشکر

 

پاسخ:
🌹🙂

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی