همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

خدا هم نمیدانست !

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱ ب.ظ

 

 

عجب حرفی زدی... !!!

روحت شاد حسین آقا 🌹🌹

 

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۵/۳۱
کارور بیان

نظرات  (۵۴)

بدون درنظر گرفتن گوینده سخن(قلب) میگم: چون خدا میدانست این اتفاق افتاد!

پاسخ:
پس خداوند در حق اون بچه پرنده چقدر قصی القلبه !
خداوند که به مخلوقش رحم نداره بنده چرا داشته باشه !؟!

جمله دوم شما توجیه خیلی از آدمها شده برای خیلی از کارها!

 

برای پرندگان (یا به دید من آدمها) آزمایشهای مختلفی هست. لازمه این آزمایش، اینجور اتفاق هاست.

بازم مهردادجان همان جواب قبلم روهم اینجا میگم که خیلی سوالهای بی جواب درباره خدا و کار خدا وجود داره!

پاسخ:
جمله دوم پیرو جمله اوله ...

پس اینهمه روحانی و مرد خدا و عالم دینی چغندر نیستن که ! جواب این شبهات رو بدن دیگهههه 
جوابی وجود نداره جز جبر و جبر و جبر ( ظلم)

جناب افغانی

چقد مختار کم پیدا شده!کجاست؟ گفتم این بحثها عاقبت نداره. ببین.

بهرحال رعیت که نباید آقای خودشو ول کنه، بره.

پاسخ:
تشریف دارن 
سایشون سنگین شده و ما کم سعادت... ☺😉

چه خوش خیالی که میگید تشریف دارن.

کجاست دلمان ... .

شما آقای ایشونید ، بگویید بیایند تا ما را فرصت فیض بردن باشد.

پاسخ:
ایشون روح بلند پروازی دارن و گستره ی وسیعی زیر نظر همایونیشون قرار داره گرچه  که از نظرها پنهان باشند... 

انسانها برابرند مگر در تقوا . و هیچ انسان باتقوایی نیز خود رو برتر و اقای دیگری نخواهد دانست... ☺( چه خودستایی زیرپوستی یی کردم😆😅)

سلام 

خیلی بهش فکر کردم ولی نفهمیدم مشکلش کجاست؟ یعنی همون مفهومی که درموردش بحث میکنید! 

خب با کشته شدن اون مگه بچه هاشم میمیرن؟ ته تهش خودشون غذا پیدا میکنن ،چرخه زندگی همینه دیگ ( هرچی فکر کردم بهش ب همین نتیجه بیشتر نرسیدم😅) 

پاسخ:
سلام
شما نبودی وب غریبه اشنا دلتون بحال گوسفندان قربونی میسوخت چرا باید کشته بشن !؟  مگه انسانها جزو چرخه زندگی و محیط زیست حساب نمیشن تا گوسفندا رو استفاده کنن !😉

نوزاد و بچه اکثر جانداران زنده بودنشون منوط به تغذیه شون توسط مادرشونه...

حسین اقا شاید میخواسته بگه گاهی ظلم و بی رحمی دیدن در سرنوشت موجودات بصورت جبر و قهر  قرارداده شده...

۰۶ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۴۴ غریبه آشنا A

سلام همگی دوستان گل حال احوال شریف؟😃

 

خدا میدانست مثل بقیه چیزا که میدونه ولی صلاح در اینه که اتفاق بیفته....

بیاد بحثای قبلی😆 بابا اینا بقول معروف همون رمز و راز آفرینش😅

 

دخترم!! اومدم دیدم نظرتو یک آن این ضرب المثل که میگه بخور تا خورده نشی تو ذهنم موج مکزیکی رفت😅😂😂

پاسخ:
سلام و سپاس ☺

کلا همه چیز صلاح خداوند درونش نهفته س !  مخصوصا در ظلم و ستم و بی مهریها...
و چیزی که زور داره ! مدعیان دین و خداشناسی هییییچ دلیل و برهانی هم از این اصلاحات خدا پیدا نمیکنن 😅😉

تفسیری از غزل خواندم :

حضرت حافظ در روزگار کودکی ناشی از جبر اجتماع و باور های غلط زمان خود حافظ قرآن می شود اما بعد ها به مسلمانی خود شک کرده و هر آنچیز به جز وجود آفریدگار مطلق را منکر می شود.
این خط فکری را می توان در بسیاری از ابیات ایشان مشاهده نمود:

از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
زنهار از این بیابان و این راه بی نهایت

از این بیت می توان فهمید که حافظ راه را گم کرده است. اگر حافظ مسلمان بوده، حافظ قرآن بوده و اسلام رو کامل ترین دین خدا می پنداشته پس چطور ممکن است که راه را گم کند حال آنکه مسلمانان بر این باورند که قرآن چراغ راه هدایت است و کسی که قرآن را داره پس همه چیز رو داره

در جایی دیگر داریم که:
در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود
از گوشه ای برون آ ای کوکب هدایت

منظور این است که این دنیا برای من مثل یک شب سیاه است که راه مقصود یعنی راه رسیدن به حق رو گم کرده ام.

در نهایت حضرت خیال همه ی مذهبی هایی که تلاش دارند حافظ رو از خودشون بدونند می گه که:
عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ
قرآن ز بر بخوانی در چهارده روایت

به این معنی که حتی اگر مثل من قرآن را در چهارده روایت بخوانی چندان نتیجه ای برایت نخواهد داشت و مطلب به درد بخوری نمی توانی از قرآن استخراج کنی. این عشق استت که به فریادت می رسد.

عشقت رسد به فریاد: عشق است که تورا نجات خواهد داد به دادت خواهدرسید.
دراین بیت روی سخن با زاهدانیست که تنها به حفظ کردن وقرائت خوش قرآن دلخوش کرده وبدون داشتن اَعمال نیک مانندِ عشقورزی،محبّت به دیگران، ونیکوکاری چنین می پندارند که تنهابا صدای خوش قرآن خواندن رستگار خواهندشد. رستگاری تنها درسایه ی خدمت به خلق،بی آزاری وپاک باطنیست نه چیزدیگر. امروزه نیز شاهدهستیم که چه بسیارقاریانی که قرآن راباصدای دل انگیزی قرائت می کنند لیکن دارای قلبی پلید،گناهکار وکثیف هستند واعمالی ضداخلاقی وضدانسانی مرتکب می شوند. سربازان داعش نمونه ی بارز این ادّعاهستند.
معنی بیت: حتی اگر به مانند حافظ بتوانی تمام قرآن راحفظ کرده و با صوت زیبا وبه چهارده روایت قرائت کنی، بازتضمینی نیست که تورستگارشوی اگرعشق درکارتونباشد،اگرمحبّت به اطرافیان نکنی اگرباخدا وخلق عشقبازی نکنی،بعیداست که رستگارشوی. امّا اگر اجازه دهی عشق درتمام وجودت جریان پیداکند وسرلوحه ی اموراتت باشد، بندگیِ خداوند بشرط عاشقانه کنی وبه پیرامونت ازوَرای شیشه های آبی ِعینک عشق بنگری بی تردید عشق به دادِ توخواهدرسید وتورستگارخواهی شد.

 

پاسخ:
ممنونم از لطف و توضیحاتت 🌹

رستگاری ! 
هرکسی یه رستگاری داره !
چه بسیار ادمهایی دیدم که اگر شب دست خالی خونه نمیرفتن و شرمنده نمیشدن رستگار بودن اون شب...
بقول عطار . نام اعظم خداوند نان بود ...

یه عده هم برن دنبال عشق و معشقوق انتزاعی و رستگار بشن !!
۰۶ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۰۵ غریبه آشنا A

لا اله الا الله شمام یکی ب در بزن یکی ب دیوار 😖😅😅😅

پاسخ:
حی علی خیرالعمل...
😉
۰۶ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۱۱ غریبه آشنا A

اصطلاح نعل و میخ هم داریم ولی در و دیوار ب صلاح بود😆😅😅

پاسخ:
هرجا میخوای بزنی بزن ولی مهم این که به موقع و جای درست بزنی😅☺

سلام 

به اینم گاهی فکر میکنم که گوسفنده اخرش قراره بمیره خب ادما میخورنش ،استفاده مفیدی هم میشه ولی بعدش میگم که انسان هم اخرش میخواد بمیره ! 

خوبه داعش سرشو ببره بخوره؟😂

من کم کم خوددرگیری میگیرم 😐😑

 این موضوع جالبه ،ولی فکر نمیکنید خدا بعضی چیزا رو در دامنه اختیار ما میذاره؟ تا اونی ک ظلم میکنه و اونی ک ظلم نمیکنه از هم جدا بشن؟ 

مثل همین شکارچی ک پرنده رو میکشه ! یکی هم بهشون اب ودون میده! 

ولی اگ ب زندگی ادما ربطش بدیم خیلی از این امتحانات الهی رو شامل میشه:|

 

 

پاسخ:
سلام
😅 داعش بخوره !!

اون دامنه اختیار وسعتش چقدره ؟   مظلوم ناتوان به کدامین گناه باید مورد ازمایش ظالم توانا قرار بگیره !!؟

اقای جنتی هم گفته بوده بود ادم با یه وعده غذا در روز هم میتونه سر کنه ! اینها امتحان الهیست !!   ولی حرومخوارهای میلیاردی بگیر و بخور شامل این امتحان و ازمون نیستن ! چرا خدا بعضیها رو با مال و ثروت فراوان و بعضیها رو با فقط مطلق امتحان میکنه ؟؟  کجای این ازمونها مساوات بین ادمها رعایت میشه ؟؟...

سلام و صبح بخیر 

قبلا این سوال رو پرسیده بودم البته خیلی ساده تر ! 

جوابش هم این بود که خدا به هرکی هرچی داده ب نسبت همون ازش توقع داره! به عبارتی محاسبه گری برای ثروتمند و فقیر خیلی متفاوته  

و اینکه اون سختیا و... توی دنیای دیگه پاسخ داده میشه 

 

شما استدلالی دارید که اینو رد کنه؟! 

 

و اینکه من معتقدم ما در ظلم خیلی شریکیم ،سکوت ما همیشه باعث شده که ظلمی صورت بگیره و ادامه پیدا کنه برای همین توی بعضی از گناها یا همین ظلم ها بدون اینکه بدونیم شریکیم 

 

پاسخ:
سلام و سپاس 🌹

شما سندی داری که اثبات کنه محاسبه ش به همین منوال که گفتیه ؟  (توی دنیای دیگه پاسخ داده میشه)
اگر بر فرض به همین منوال باشه باز دلیلی بر جبری بودن مطلق این افرینش است...

انسانهای ناتوان و ضعیف معمولا مورد ظلم قرار میگیرن و اغلب این ناتوانی در خلقتشون لحاظ شده و برای زنده موندن و بدتر نشدن شرایطشون چاره ای جز سکوت ندارن...

سلام 

خودم سندی ندارم ولی یکی از دوستام گفت یه آیه هست ،منتظرم برام بفرسته 

 

این ناتوانی در خلقتشون لحاظ شده یعنی چی؟!

واره ای جز سکوت هست و این برمیگرده به اختیار ما ادم ها ک سکوت وظلم رو انتخاب کنند یا سختی راه مقابله با اون ! 

 

پاسخ:
سلام
من مثال عینی میزنم شما بگو صدق میکنه یا نه

در شرکتی کار میکنم که تقریبا 80تا کارگر خانم داره .  حقوقشون یک میلیون پونصد(طبق قانون باید 1800000 بگیرن) ساعت کاریشون 57ساعت در هفته س ( طبق قانون باید 44ساعت باشه) ماهی 8ساعت مرخصی دارن(طبق قانون باید 20ساعت باشه) سالی یک عیدی و یک سنوات میگیرن(طبق قانون دوتا عیدی و یک سنوات میشه) ۶ماه ادل بیمه نمیشن که ماهانه معادل چهرصدهزار تومن حقشون داده نمیشه (طبق قانون از روز اول باید بیمه رد بشه) گاهی بدترین رفتار بی ادبی یا تحقیرامیز رو میبینن . تا ساعت ده شب نگهشون میدارن و شام نمیدن . حق حرف زدن در محیط کار ندارن . با کوچکترین خطا اخراج میشن...

آیا این زنان از سر سرخوشی و دلخوشی تن به این سختی و حقارت میدن؟؟
آیا این زنان نیازمند و آبرومند که هرکدوم از سر فقر و نداری به این شرایط تن دادن چاره ای جز سکوت کردن دارن ؟  اگر سکوت نکنن و اعتراض کنن چه کسی درامد و عایدیشون رو تضمین به پرداخت میکنه ؟؟ 
آیا این زنان همشون اختیاری و به دلخواه تن به این خفت و مشقت دادن یا جبری و قهری دچار این شرایط شدن؟؟
( بد نیست یاداور بشم از نوجوان 16ساله تا خانم کهنسال 65ساله در این جمع کارگری حضور دارن )(( پریروز خانمی برای مصاحبه اومده بود که میگفت صاحبکار قبلیم دستکاریم میکرد تا حقوقمو بده... مجبور شدم بیام بیرون!!!)

شما بگو اگر جای این افراد بودی و اختیار هم داشتی سکوت نمیکردی ؟؟ تاحالا شرایط بد و بدتر قرار گرفتی ؟؟ 

سلام 

دوستم جواب دادن 

حالا نمیدونم از دیدگاه شماهم مورد قبول باشه یا ن 

«با اجازه اهل فن
مومن پولدار به خاطر حسابرسی دقیق از اموالش پانصد سال دیرتر از مومن فقیر به بهشت میره
آیه ای که دقیقا در مورد حسابرسی فقرا باشه نیست ولی در مورد حسابرسی کل انسان ها به نسبت نعمتهایی که چه از لحاظ اجتماعی یا اقتصادی خدا بهشون داده مطمئنا سوال خواهد شد یکی نعمت بیشتری بعش داده شده طبیعتا حسابرسی بیشتر و دقیقتری نسبت به کسی که امکانات کمتری داشته باشه داره
بسم الله الرحمن الرحیم
تکاثر 8 
ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ:
سپس در آن روز (همه شما) از نعمتهایی که داشته‌اید بازپرسی خواهید شد»

پاسخ:
سلام

اول اینکه اون جمله مربوط به مومن پولدار و فقیر منصوب به کیه ؟!
دوم اینکه منظور از سال و پانصدسال چه بازه ی زمانیه و بر چه مبنایی ؟ (حرکت دورانی زمین به دور خورشید و باز گشتن به نقطه اولش رو یکسال میگیم . ) حال سوال اینجاست که در برزخ مگر زمان وجود داره !!؟ مگر زمین و خورشید و گردش وجود داره !!! منظور سال قمری یا شمسی یا اصلا سال نوری ؟؟؟(هر کدوم تعداد روزهاش متفاوته)

درمورد آیه ای که گفتید 
من درمورد پرداخت و عدم عدالت و جبر و قهر گفتم ولی اون ایه به دریافت اونهم بصورت کلی اشاره شده ! (پس سنخیت ندارن)

درمورد اون مثال هم واقعا برام تصور کردنش هم وحشت انگیزه ! 

امیدوارم این روزاشون تموم بشه و روزای خوبی تو زندگیشون بیاد

 

ولی حس نمیکنید که از سکوت قبلیا این فلاکت نصیب بقیه شده ؟! 

همون اولین هایی ک بهشون ظلم شد و سکوت کردن ! 

پاسخ:
بله
دقیقا فرمایش شما درسته
همون اولین ها  کسانی هستن که جز اولین مخلوقات و ظلم در خلقتشون مشهوده...
اولین زنها اولین ناتوانها اولین ضعفای جسمی...  تاریخشون بر میگرده با ابتدای خلقت...

سلام

دیدین مختار نیومد؟ (ناراحت)

حالا باهر حرفش که موافق نبودم ولی...

او نیز رفت.... 

پاسخ:
سلام

دنیا محل گذر است . به ماندن کسی دل نبندید... 😉

درود بر شما 

 

 

خانم میترا ؛ 

وقت بخیر،  تا یادم نرفته شما بلد هستید از یوتیوب فیلم دانلود کنید؟(کار راحتی نیست)

اگه بلد نیستید بگید تا آدرس یه ربات تلگرامی را بدم تا از طریق آن یه ویدئو یک ساعت و نیم (با حجم350مگا بایت) را دانلود کنید و ببینید. با توجه به اینکه در تفسیر قرآن دستی بر آتش دارید فکر کنم این ویدئو برای شما جالب باشه.

سال گذشته این ویدئو را یکی از همکارام بهم نشان داد. جالب بود اگه تایید بشه خیلی از معادلات صدر اسلام تغییر خواهد کرد. زادگاه واقعی پیامبر،  داستان بیت المقدس و قبله اول، نامفهوم بودن برخی آیات که درباره شهر مکه هست و....

 دیروز در یوتیوب دنبال فایل مراسم عمرکشان بودم که یوتیوب این ویدئو را پیشنهاد داد. وقتی پخش کردم متوجه شدم که قبلا دیده بودم و  ناخودآگاه یاد شما افتادم گفتم لینک را بدم دانلود کنید و مشاهده کنید.


 

 

آقای افغانی 

این مثال همکاران خانم و شرایط بد حقوق انسانی آنها را برای خانم غریبه آشنا  توضیح میدادید شاید از زبان شما قبول میکرد قسمتی از واقعیت های جامعه را!

آخه ایشون اعتقاد دارند جمهوری اسلامی برای خانم ها امنیت به ارمغان آورده و من بی انصاف( کاوه آهنگر) این خدمات جمهوری اسلامی را نمی بینم!

فقط از این بنده خدا بپرسید جمهوری اسلامی چه حقوقی به خانم ها داد که در حکومت قبلی وجود نداشت!؟؟؟؟؟ و چه حقوقی را زنان در گذشته داشتن و جمهوری اسلامی از آنها گرفت!


 

 

خانم سکوت شلوغ؛

فیلم مارمولک را دیده بودید؟ پرویز پرستوی میگفت این لباس اگه دست و پای ما را نبسته بود ما شما را ارشاد میکردیم و....

 

حالا هم این قوانین آقای افغانی دست و پای ما را بسته!😄 نمیشه زیاد درباره خرافات مذهبی توضیح بدیم

فقط خانم محترم یه توصیه دوستانه؛ پایه تفکرات و اعتقادات خودتان را بر مبنای حدیث و روایت و می گویند های آخوندها پایه گذاری نکنید. تقریبا بیش از نیمی از این احادیث جعلی و من درآوردی آخوند ها هستند. که خیلی راحت میشه با دلایل منطقی و ساده جعلی بودن آنها را ثابت کرد.

مثل همین 500 سال دیر رفتن به بهشت مومن پولدار😁

درباره سکوت در مقابل ظلم و عواقب آن هم کاملا درست فکر میکنید. 👏👏

پاسخ:
سلام

خانم غریبه اشناهم فکر کنم بدونن هر حکومتی معایب و مزایای خودشو برای طرفدارانش داره...


من کدوم قوانین دست و پا گیری قرار دادم ؟!  بقول احمدینژاد اینجا ازتدی بیان در حد مطلق ... 😅

سلام کاوه آهنگر

خدا بیامرزه جناب افغانی رو که مارو مفسر خوند.😊

 

بلدم دانلود از یوتیوب رو. خیلی ممنون از پیشنهاد مشاهده فایل، لطفا آدرس رو برام بذارین در اسرع وقت نگاه میکنم.(گل)

پاسخ:
خدا بیامرزه اقای مختار رو که بد پیله کرده بود به سخره گرفتن شما و ما رو مجبور به بیان خاطرات کرد... ☺

خانم میترا 

لینک یوتیوب؛

https://youtu.be/9lp2PptMkKI

سلام منم یه آدرس ربات دارم که فیلمای یوتیوب رو دانلود میکنم، البته معمولا حجم ویدئوشم بالاس به نام bigtube

اینم خوبه

پاسخ:
سلام. تشکر

اقای افغانی 

سلام ، والا جوابی درستی گیرم نیومد! 

دوتا لینک بود که اگر بذارم اینجا خندتون میگیره:!

ولی در کل من معتقدم خدای ما عادل هست و قطعا یه جوری جبران میکنه البته اگر مقصر خودمون نباشیم:)

چرا خانمها؟😕

 

اقای کاوه اهنگر 

سلام 

بله درست میگید ،خودمم قبلا منتقد این مسئله بودم و هر حدیثی هم قبول نمیکنم 

خب بگید اقای افغانی که آزادی دادن 

پاسخ:
سلام
ایشالا که همینطوره شما میگی 😊👍
چون خانمها بیشتر مورد ظلم هستن . در همه ادوار تاریخ و در همه جوامع

کاوه

آخر هفته نگاه خواهم کرد.

تشکر.

سلام آقای من

 

گوشم شنید قصه ایمان و مست شد

کو قِسم چشم؟

صورت ایمانم آرزوست..............

 

ارادت داریم

 

آقای من رعیت سایه ای ندارد که سنگین شود

 

رعیت سایه اربابش هس........

 

ضمنا ما هیچوقت تمسخر کسی نکردیم مخصوصابانو میترا

ما مث آقامون کمی شوخ طبعیم و همونطور که شوخ طبعی های آقامون رو (که گاهاخیلی هم ناجور میشه) رو حمل به تمسخر مردم نمیکنیم انتظارداریم لااقل آقامون این شوخیگری رعیت و دست پرورده خودشو بد معنی نکنه چون انصاف نیس.

میگن نباید سوءظن داشت آقای من

ما به شوخی گری های شوما حسن ظن داریم

دست خدا به همراهتون

=======

بانو میترا 

عرض سلام و ادب

 

ما محو تماشای کلام شما عزیزانیم

 

جز کلام اهل خرافات که بعضی ها محو آنانند

 

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم

با یکی درباره بعضی اخبار عاشورا صحبت میکردیم. گفت تو ایمان نداری . گفتم نه ایمان ندارم . عقل دارم با عقل صحبت کن . گفت منم عقل ندارم . پس بحثی نداریم...

شما چه تمسخر کنی چه مزاح کنی درهرصورت  ☺ما دوسست داریم

یه سوال هم دارم آقای من

 

اون محل کار شوما که اونقد به اون خانمهای بینوا ظلم میکنن

 

یه مرد پیدا نمیشه جلوی ظالمها وایسه؟؟؟؟!!!!

پاسخ:
اون مرد اگه پیدا شد و با ظالم مقابله کرد از کجا حقوق اون جماعت رو از جیبش دربیاره بده ؟؟ 

جناب کاوه

درود بر شما

با اینکه من زیاد طرفدار تاریخ نیستم جز برای استفاده تجربی و.. زیرا که متون تاریخی خیلی قابل تغییر است و همچنین شاهدیم چه اتفاقات تاریخی که احتمال قید نشدن آنها وجود دارد؛ مگر در زمان حال ما چقد از تاریخ ما درست و دقیق و با تمام اتفاقاتش ثبت میشود که در زمانهای قدیم توقع ثبت آنهارا بطور کامل و دقیق داشته باشیم!

به هرحال نظریه ویدئو جالب بود البته من متوجه نشدم و با حجم بالاتر دانلود شد و وقت گیر شد. بازم بخاطر ویدئو تشکر میکنم.(گل)

از همه جالبتر آن گروه سوم بود که قبله ای مابین مکه و پترا انتخاب کردند.😊

سر اختلاف میل خود پیروی کردند.    خیلی هم خوب کردند.😊

 

قبل سرکار رفتنم زیاد تحقیق میکردم تاجایی که به ترجمه متنهای عربی و لاتین باهرتلاشی مشغول میشدم ولی حال از ما گذشته اینچیزا بخاطر گلی بعضیااا که همجا گلستان شده!

 

دوس داشتم بتونم در این مورد هم تخقیق کنم ولی واقعا وقتش نیست و شاید یک کوچولو من به این مسئله کمتر اهمیت میدم چون بهرحال قبله الان مکه کنونی در عربستان و قرآن نیز همین قرآن موجود(با اینکه توقع نداشتم در پایان کل قرآن رو زیر سوال ببره..) زیرا که خواست خداوند همین است که مقدر شده است.

 

البته هر نظریه این چنینی رو هم نمیتوان خالی از پشتیبانان سیاسی و یا دشمنان دید و در کنارش نمیتوان خالی تامل و تحقیق گذاشت.

جناب مختار

سلام و عرض ادب متقابل

کم لطفی شمارو شاهد نباشیم.

 

جایتان خالی بود البته نه آن زبان سرخ.😊

 

سلام بانو میترا

شما مرفّهان حال ما رعیت رو نمی درکین(درک نمیکنین)، آخه حال شوما کجا و حال رعیت کجا؟؟؟😊 

کجا دانند حال ما، سبکباران ساحل ها ؟؟😢😉

اگه درک میکردین می فهمیدین چرا این رعیت زبونش سرخ هس

برای درک احوال این رعیت کافیه به این نکته ها توجهی بنماییدن:

اول- رعیت جماعت، رنگ آقای خودشو میگیره، وآقای من زبون سرخی دارن که نگو و نپرس😊

دویوم- رعیت چیزی برای باختن نداره برای همین زبونش در گروی مال و منالی و پست و مقامی نیس، زبان آزاد...😊😊

 

بهرحال از حضورتون خوشالیم

سالمتر باشین

 

آقای افغانی 

مبارزه با جهل مقدس کار سختی هست. چون طرف در عقل را تخته کرده و دلخوش به یه سری جعلیات هست!  آن هم به بهانه حدیث و روایت

روز به روز هم خرافات بیشتری اضافه میکنن. زمانی که بچه بودیم یادته؟

نه علامت در هیئت وجود داشت،  نه پیاده روی اربعین،  نه دعوا سر دیگ پلو و.... وقتی طی این دو دهه داستان عاشورا به این سرعت آپدیت شده و تغییر کرده خدا میداند طی این 1400 سال چقدر بهش اضافه کردن.

فکر کنم تنها کشور دنیا باشیم که این اندازه امام و امامزاده داریم، گریه میکنیم و دخیل میبندیم و....

اما خروجی و نتیجه چیه؟ هیچی

خب اگه مرده ها قدرت حل مشکلات زنده ها را داشتن که وضع مردم و مملکت به این شکل نبود.و.....

یه پیشنهاد براتون دارم 

هر زمان به پست خشکه مقدسهای خرافاتی برخورد کردید، آنها را ارجاع بدید به کتاب "حماسه حسینی" نوشته مرتضی مطهری 

حزب‌اللهی ها دیگه مطهری را نمیتوانن انکار کنن. مطهری درباره عاشورا میگه،  اطلاعات از واقعه عاشورا و کربلا بسیار محدود هست و اکثریت داستانها و روایات درباره عاشورا جعلی و بدون هیچ سند تاریخی هست و.....

این را من و شما نگفتیم. مطهری میگه

 



 

 

خانم میترا ؛ 

بله حق با شماست، تاریخ بدون تحریف  نبوده حتی در کتاب سینوهه هم میگه وقتی هورم حب پادشاه شده چون از نسل خدایان نبود،  دستور داد تمام سنگ نوشته های که شجره نامه پادشاهان مصر را نوشته بود را بشکنند و شجره نامه های جعلی را داد تا بر روی سنگها حک کنند و نام اجداد خود را به جای پادشاهان گذشته قرار داد و.....

خوشبختانه امروزه علم و ابزار علمی تا حدود زیادی کمک میکنه تا قسمتی از واقعیت ها آشکار بشه

اما قسمتی که فکر کردم برای شما جالب باشه این بود که تعاریف و توصیف  آیاتی که درباره شهر مکه بود،  با ساختار پترا (بکه)همخوانی داشت اما با ساختار مکه نه!! 😊

این قسمت برام جالب بود.

و یکی هم توضیحات درباره تاریخ طبری خیلی جالب بود

درباره هدفمندساز بودن این ویدئو ها و حمایت آنها بعید میدونم هدفی پشت این ماجرا باشه! مورگان فریمن ستاره مشهور هالیوود هم بخاطر علاقه شخصی مستند خدا و ادیان را ساخت. نمیشه بگیم یه سناریوی پشت مستند او هم بود

اما خب بر فرض که ادعاهای این آقا ثابت هم بشه. عربستان مخالف سرسخت این ماجرا خواهد بود! چرا که حج منبع درآمد کوچکی نیست و عربستان کوتاه نخواهد آمد.

در کل برای شخص خودم حتی قبل از دیدن این ویدیو جهت قبله مهم نبود! چون اگه هدف از نماز خواندن واقعا پرستش خالق و خدا باشه جهت ایستادن مهم نیست،  مهم نیت و عمل کار هست

بقول مولانا معشوق همینجاست

 

پاسخ:
یه مطلب انتقادی خوندم منصوب به صادق هدایت . با این مضمون بود گفتگوی اسب امام حسین و خر یزید رو مو به مو روایت میکنن ولی هنوز از محل دفن حضرت فاطمه بیخبرن !
من خودم انتقاد اقای خامنه ای رو به مداحها شنیدم که گفته بود انقدر کذب و خلاف واقع داستان پردازی نکنید. . . 

به هرحال هرجایی که بازار رقابت و پیشی گرفتن داغ باشه نو اوری و ابداع هم خواهد بود ! حتی در روایت تاریخ!!!

سلام 

اقایان افغانی و اهنگر 

میشه لطفا با مثال بگید؟! کدوم بخش از حرفاشون ساخته ذهنشونه؟ 

و از کجا میفهمید دروغ میگن؟ 

این چیزی که میگید از رهبری شنیدید تو کدوم سخنرانیشون بوده؟! 

 

پاسخ:
سلام

درست متوجه منظورتون نشدم !

حرف رهبری . خبر رادیو ساعت 8.30 سال 85 (زمانیکه داشتم میرفتم سرکار داخل ماشین شنیدم و خوب به ذهنم موند! )
۱۶ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۱۵ غریبه آشنا A

ســـــــلامی گــــرم و صـمیمـی خدمت همه ی دوستان گل 😊

 

دخترم!!😕😕تو‌ که اینجایی!!دور از چشم خاله مریم که ببینه پوستت رو میکنه😝این مبحث تموم شد دیگه ذهنتو آزاد کن و ب حرفت عمل کن آفرین عزیز دلم😘😍😊

 

و اما جناب مهرداد خان ( منظورم آقای هویت ) که نگران درک من از واقعیت جامعه هستید 😊

شما حتی در خصوص سوال من که کدوم کشور بیشتر از ایران ب حقوق خانوم ها بها میده و امنیتش مثل ایران هست ؟!

 با خیلی کشورها جواب دادید !!!

خب حالا من چطور با این جواب قانع شم آخه ؟!😃

 

ی فیلسوف بریتانیایی میگه

عقیده میتونه عقیده ی من باشه اما حقیقت نمیتونه حقیقت من باشه،چون حقیقت متعلق ب هیچکس نیست و برای همینه همیشه سر عقیده میجنگن نه سر حقیقت....

ولی من جنگی ندارم و تا جایی که راه داشته باشه وارد بحث بر سر عقیده نمیشم!!

نکته بعدی اینکه بهتون گفتم من براتون ارزش و احترام زیادی قائلم و نیازی ندارم حرف شما رو از زبون کس دیگه بشنوم تا قانع شم!! نظرتون برام مثل بقیه محترمه😊 

قبلاً هم گفتم مشکل مردم ما اینه که نمیبینن و هیچکس فکر اصلاح کردار و رفتار خودش نیست و فقط زورش ب پایین تر از خودش میرسه و تا زمانی که درک نکنه واسه دیدن نتیجه مطلوب و دلخواه! در قدم اول خودش باید تغییر نکنه....؛ همینه که هست😝😞

من درکم اینه که آدمها ب اندازه کمبودهاشون دیگران رو آزار میدن 

وقتی ب ی مگس بالهای پروانه رو بدی نه قشنگ میشه نه میتونه باهاش پرواز کنه

میدونید دارم از چی حرف میزنم، اصالت ..‌.

خیلی کلمه سنگینیه....اینکه ادم با اصالت باشه...هیچ ربطی هم ب منطقه و تیپ و پول و شغل و میزان تحصیلات و ماشین نداره...

فقط ب خانواده و تربیت برمیگرده....

تو هر جایگاهی اگه ادما اصالت داشته باشن متوجه این موضوع میشن که انسانیت تو هر برخوردی قبل از همه چقدر باعث آرامش خود شخص و در قدم بعد پیشرفت و بهبود جامعه ست و یکی از بهترین لذت های دنیا خوابیدن با وجدان راحته....هر کس اینو درک کنه و انسانیت براش مهم باشه هیچوقت بد کسی رو نمیخواد .....

 

شاید شما اصلا نظرات منو قبول نداشته باشید ولی منه نوعی هم بر حسب دیده ها و دونستهامه که حرفمو میزنم و اون چیزایی که ب چشم دیدم باور کردنش برام راحت تر از شنیده هامه😊

 

خب مثل اینکه آخرای بالای منبر بودنمه و از پشت صحنه دارن اشاره میکنن وقت تنگه سریع جمعش کن😅😅

در آخر اینم بگم و تمام 😌

کاش ادم هزاران متر زیر خط فقر باشه ولی حتی یک میلی متر زیر خط فهم نباشه!😃

ای بابا باز الکی حرص خوردم... پوست صورتم خراب نشه صلوات 😃

پاسخ:
سلام🌹

اقای افغانی 

مثلا چیا ساخته ذهنشونه؟! 

و چه چیزهایی ثابت هست؟ ما که از بچگی همه اینا بوده ولی اقای اهنگر میگن 

مثلا پیاده روی اربعین یا علامت هیئت نبوده،خب دیگه چه چیزهایی نبوده؟! 

و گفتن اطلاعات از کربلا و عاشورا کمه ! خب چند درصد حرفاشون حقیقت داره؟ 

و اون اطلاعات کم چه چیزایی هستن؟! 

 

ننه آشنا 

سلام 

اینجا رو شامل نمیشه ،بقیه جاها اصلا نرفتم و نمیرم 

ولی بحثای اینجارو دوست دارم 

پاسخ:
ببینید . در علوم دینی یه اصطلاحی هست به اسم اسرائیلیات . که این کلمه از داستان پردازی تخیلی در تورات جعلی استخراج شده. و هرچیزی که خیلی اغراق امیز و غلو شده باشه که خارج از عقل و منطق بشه میگن اسرائیلیات
در دین ما هم یه عده از سر دوستی خاله خرسه ! یه عده از سر عناد و دشمنی  شروع کردن داستانهای تخیلی در دین تزریق کردن ! که مداح های دوزاری جزو نادانهای تخریبگر دین بودن و هستن . بطورمثال . میگن امام زمان الان در این مجلس حضور داره !! مادر امام حسین همراه شما در این مجلس داره برای پسرش گریه میکنه !! امام حسین قصد داشت انقدر خون یزیدیان رو بریزه تا گودال قتلگاه تا مچ پای اسبش پر خون بشه ولی ملائک منصرفش کردن !!!!  اسب حضرت ابوالفضل هم به احترام تشنگان کربلا لب فرات آب نخورد !! (همه اینارو خودم از زبونشون شنیدم )


شما از خودت سوال کن ! چطور میشه کل تاریخ اسلام قبل و بعد از هجرت و دوره خلفای راشدین به اندازه ی یک دهم واقعه 10 روزه کربلا تاریخ نگاری و مکتوب نشده !؟!
جوابش رو من بگم ! چون از تاریخ اسلام بغیر از واقعه کربلا نه میشه بهره سیاسی انچنانی برد نه درامدزایی و زر اندوزی داره...

سلام آقای من

راجب دفاع از ظلمی که به اون خانمهای محل کار میشه گفتین اون مرد اگه پیدا شد و با ظالم مقابله کرد از کجا حقوق اون جماعت رو از جیبش دربیاره بده ؟

اینکه جوابش خیلی روشنه سرورم:

از جیب همون ظالمی که پولای این مظلومها رو بالا کشیده!!!

آقایم همچین سوالی دور از ساحت مبارکتون باد  !

البه شایدم خواستین ضریب هوشی رعیت خودتونو محک بزنین که قطعا حق آقایی و سروری شوماس و زبون ما رعیت لال...😃

خوش باشین آقایم😃

پاسخ:
سلامعلیکم
ادرس میدم تشریف بیارید 😊 ای جوانمرد

خانم سکوت شلوغ؛

آقای افغانی بخوبی توضیح دادن. بقول مرحوم مطهری برای اینکه اشک ملت را دربیارند از هر غلو و بزرگ نمای کوتاهی نکردن.

نمیدانم شنیدید آخوندها میگن ظهر عاشورا وسط تابستان بود و عطش و تشنگی چندروز حضرت و یاران فلان بود و....

نرم افزار های هستند که با محاسبه دقیق تاریخ عاشورای 61 هجری را مشخص میکنن!  عاشورای 61 هجری در فصل پاییز بوده برخلاف ادعای آقایان که میگن در فصل تابستان بود و شب جمعه امام شهید شد کلی هم حدیث و روایت قطار میکنن که اصلا معلوم نیست منبع آنها کجاست

در کل روز عاشورا سال 61 هجری سه شنبه و یا چهارشنبه 21 یا 22مهرماه  بوده! و عاشورا آن زمان نه روز جمعه بود و نه وسط تابستان 

یا مثلا میگن حضرت عباس رفت آب بیاره و کنار نهر علقمه شهید شد و... 

نهر علقمه در قرن هفتم و حدود 600 سال بعد از امام حسین (ع) به دست یه وزیر بنی عباس که اسمش هم علقم ابن..... (اسم باباش یادم نیست)بود حفاری شد. علت حفاری هم این بود که در آن زمان کربلا شهر شده بود و ساختار شهری هم نیاز به آب شرب کافی برای اهالی داشت.

این بستن آب به روی امام و....  یه حکایت مفصل  داره و خیلی شاخ و برگ بهش اضافه شده که با عقل همخوانی نداره

در کل بقول آقای افغانی این ماجرا کربلا و داستان های که هرساله بهش اضافه میشه شبیه همان دوستی خاله خرسه هست از یه طرف جعلیاتی به دین اضافه میکنه و از طرفی با احساسات و عقاید دینی  شما بازی میشه تا هم سوءاستفاده سیاسی کنن و هم جیب خودشان را پر از پول کنن،  بقول مادربزرگم محرم،، عید و عروسی آخوندها و مداح هاست


 

 

خانم غریبه آشنا A ؛ اعلام حضور کردید!😄 مدت زمانی گذشته و جنبه احساسی آن بحث هم از بین رفته پس یه سری توضیحات هست سعی میکنم مختصر و کوتاه در اولین فرصت خدمتتان عرض کنم

پاسخ:
خدا مادر بزرگتون رو خیر بده 🌹 فرمایشی کردن هاااا 😅

خانم آشنا

بدا به حال ما که از پشت کوه آمدیم، کوریم و از شنیده تماما غلط خودمان حرف میزنیم.  خوشا به سعادت شما که جهان دیده هستید و از دیده های خودتان سخن میگید و نه مثل من از شنیدها😇

یه سری مسائلی مطرح کردید که اگه بخام دقیق جواب بدم کامنت طولانی میشه 

 

فقط یه نکته

این جمله فیلسوف بریتانیایی ربطی به بحث من و شما نداشت. اگر بحث ما فلسفی بود و متغیر های غیر قابل لمس داشت میشد گفت حقیقت ممکنه با اندیشه من و شما متفاوت باشه. اما بحث ما یه موضوع اجتماعی بود با دلایل مشهود و قابل لمس،که سند گفته ها هم قانون و اختیارات قانونی بود. یه موضوعی هست که وجه پنهان و کشف نشده نداره که بخواهید  متوسل به چنین جملاتی از فیلسوفان بشوید. پس  با این بهانه ها بهتره طفره نریم و بدون دلیل طرف مقابل را هم متهم نکنیم

 


 

اما بحث اصلی

 تا جای که یادمه نگفتم همه کشورها! 

گفتم؛ برای شما چه فرقی میکنه! شما فکر کن همه کشورها

چرا جواب سربالا دادم 

بخاطر اینکه شما در یک بحث جدی وارد شده بودید اما به بهانه طنز و فان از آوردن دلیل و استدلال طفره میرفتید و مدام از شاخه ای به شاخه دیگر میپرید. 

من وقت میگذاشتم و به ساده ترین زبان ممکن مثال میزدم، بعد شما خیلی راحت می آمدی بدون اینکه جوابی بدی مشغول تقدیر و تشکر از کسانی میشدی که اصلا ربطی به موضوع نداشت.( بهش میگن دهن کجی مودبانه) و بعد یه موضوع جدید مطرح میکردی و روز از نو روزی از نو

دوستانه دارم خدمت شما عرض میکنم، در یک بحث جدی در کنار شوخی حرف جدی هم بزنید. فان قرار دادن تمام یک بحث جدی بی احترامی  به شعور دیگران هست. مطمئن باشید در یک بحث جدی که خودتان در آن حضور دارید و جدی حرف میزنید اگه طرف مقابل چنین رفتاری با شما داشته باشه دلسرد از ادامه موضوع با او خواهید شد.

بخاطر همین جواب سر بالا دادم.

 

حالا گذشته ها گذشته و دیگه مهم نیست

اما برسیم به جوابی که خوب توضیح ندادیم😁

خانم محترم توجه کنید،امنیت در دنیای امروز فقط خلاصه نشده در امنیت جانی

یه سری تعاریف و فاکتور ها باید وجود داشته باشه تا بتوانیم بگیم آیا در یک کشور زنان و یا مردان امنیت دارند یا نه

امنیت شغلی، امنیت درمانی، امنیت رفاهی، امنیت روانی، امنیت پول و سرمایه و... اینها فاکتورهایی هستند که در مجموع مشخص میکنن آیا مردم در یک کشور امنیت دارند یا نه

در جمهوری اسلامی آن امنیت استاندارد که دردنیای امروز تعریف شده به شکل ضعیفی وجود داره و در بسیاری از بخش ها تقریبا موجود نیست

حالا  یه نکته

اون امنیتی که شما فکر میکنی اوج امنیت هست. بهش میگن امنیت پادگانی

کره شمالی هم در این نوع امنیت جز بهترینهاست 

اما این امنیت پادگانی یه عیب بزرگ داره که  با آزادی های شخصی در تضاد هست! 

یادتان هست در آن بحث گفتم حتما دفعه بعد بجای سفر به عراق به ترکیه سفر کنید و حقوق و آزادی زنان آنجا را با ایران مقایسه کنید؟

تا حالا کنار ساحل، یا در طبیعت باد موهای شما را نوازش کرده؟ روی موتور و یا هنگام دوچرخه سواری چی؟ تا حالا به این فکر کردی با لباسی که بهش علاقه داری راحته و باهاش زیباتر میشی در پارک یا خیابان قدم بزنی و نگران نگاههای هرزه نرها ضعیف نفس نباشی تا حالا به این فکر کردی که اگه حقوقی که یک پسر در جامعه داره را شما هم داشتی چقدر براتون خوب بود؟ تا حالا به این فکر کردی که حقوق حمایت از خانواده اگه وجود داشت دیگه نگران صیغه و ازدواج مجدد همسرت نبودی و به بهانه دین از احساسات زنانه شما سو استفاده نمیکردن شما را جنس دوم قلمداد نمیکردن و....

اگه فکر کردن در این باره برات سخت و یا غیر قابل باور هست، حتما یه سفر برو ترکیه و یکبار این مواردی که مثال زدم را تجربه کن بعد ببینم بازم از این امنیت پوشالی جمهوری اسلامی دفاع میکنی یا نه

راستی در مثال آقای افغانی اون خانم ها امنیت داشتن یا نه؟! آیا داشتن یا نداشتن چادر به آنها امنیت میده؟

بعد جمهوری اسلامی چه حقوقی به زنان داد که قبلا وجود نداشت؟ و برعکس چه حقوقی زنان قبلا داشتن و از آنها گرفته شد؟

۱۷ شهریور ۹۸ ، ۲۲:۴۴ غریبه آشنا A

سلام خدمت دوستان عزیز و محترم😊

 

جناب مهرداد خان!!!😕😕

اول اینکه من مطالب وب جناب افغانی رو دنبال میکنم طبیعی اسمم بیاد دور از چشمم نمیمونه!😊

بعدشم من کجا گفتم همه؟!خیلی از کشورها رو همه تفسیر میکنید!!

با نهایت احترام باید بگم بله بارها دیدم تو جواباتون که نظرات رو بی ربط میدونید!!و ب نظرتون احترام قائلم😊

در هر صورت من کلا ادم طنز پردازی هستم ولی اصلا تصور همچین برداشتی رو نداشتم ازتون و خیلی جا خوردم!!

بازم ببخشید که ذهنتونو درگیر کردم و معذرت میخوام که وقتتون رو گرفتم و خیلی ممنون که جواب دادید🌹

خانم آشنا باریکلا، آفرین👏👏

پس با دقت میخوانید. ببخشید که "خیلی کشورها" را "همه کشورها"  نوشته بودم.

حالا  مشخص شد اینکه جواب بی ربط میدادید و بیشتر وقتهااز جواب دادن طفره میرفتید بخاطر سر به هوایی و عدم دقت نبوده!

خوبه، امیدوار کننده هست

 

فقط در بحث با شما و دوست شما (فرشته روی زمین)  هدف قلبی ام کمک جهت آگاهی شما دو نفر بود. گرچه شاید باورش براتون سخت باشه و یا شاید به نظرتان  این مدل گفتگو اشتباه باشه. اما سالها پیش این مدل بحث ها بودن که باعث شدن خودم شروع به فکر کردن کنم و از پشت اون دیوارهای محدود بیرون بیام  . بخاطر همین به این شکل بحث میکنم. چون اعتقاد دارم این روش باعث میشه طرف مقابل فکر کنه و یا حداقل مجبور به فکر کردن بشه.  و این دقیقا هدف اصلی بنده در همه بحث هاست. چون کسی که شروع به فکر کردن بکنه اسیر خرافات نخواهد شد. و فریب نخواهد خورد

امیدوارم شما و همچنین دوستتان(فرشته) در مسیر تفکر قدم بردارید.

موفق باشید 🌷 

اقای افغانی 

سلام

ممنون که جواب دادید 

یه سوال پرسیدم خصوصی امکانش هست جواب بدید ممنون

 

اقای کاوه اهنگر 

سلام 

،ممنون که جواب دادید.

کتاب حماسه حسینی این مطالب رو توضیح داده؟ و اینکه داستان آب بستن روی امام چی بوده؟ 

چندتا سوالم دارم مربوط به بحث نیست ممنون میشم جواب بدید 

شما معتقد هستید دین نابی وجود داشته که یه عده خرابش کردن یا اینکه کلا دین ما کامل نیست؟ 

اگر دین ما کامل بوده راهی برای شناخت اون دین ناب هست به نظرتون؟ 

من دلم میخواد دینمو خودم انتخاب کنم اونم با شناخت ولی تا میام به دین اسلام یکم نزدیک میشم این مدل دروغا فاش میشه بعد کلا بی اعتماد میشم حتی به نویسنده کتابا! 😑

 

 

پاسخ:
سلام
سری قبل ادرس نداشتید و اینسری ادرس گذاشتید ولی جایی برای پیام دادن نداره ! 😕 مسئولین رسیدگی کنن...

خانم سکوت شلوغ یکم طولانی هست

بله در کتاب حماسه حسینی اشاره به این موضوع هم شده. در کل انتقاد شده به اینکه چرا خرافات وارد شده اما اینکه با جزییات به تک تک این خرافات اشاره بشه من ندیم( حداقل در آن جلدی که من خواندم نبود) آقای مطهری جز آخوندهای انگشت شماری هست که مخالف ورود خرافه به دین هست.  وگرنه مابقی آخوندها اتفاقا جز عوامل ورود خرافه به دین هستند. چون هرچه خرافه بیشتر باشه جهل و نادانی بیشتر میشه و حکومت بر مردم نادان وچپاول و سوءاستفاده از آنها خیلی راحت تر خواهد بود. پس هیچ وقت همه آخوندها با خرافه مبارزه نکرده و نخواهند کرد چون نمیخواند بساط مفت خوری خودشان را نابود کنن. 

شیعه در ابتدای شکل گیری مذهبی بود برای استقلال ایرانیان از حکومت خلیفه گری و خروج از سلطه اعراب و...  

اما بعد از موفقیت و استقلال رفته رفته با ورود آخوندها به دربار بدست شاهان صفویه و بخصوص قاجاریه همین آخوندها شروع به ساخت جعلیات و تزریق  آنها به دین کردن. در زمان قاجار انگلیسی ها هم وقتی متوجه شدن با بهانه دین و مذهب میتوان براحتی ایران و ایرانی را چپاول کرد و آنها را غرق در جهل و خریت کرد به کمک برخی از همین آخوندها آمدن و شروع به تزریق خرافه به اسم حدیث و روایت کردن منابع مالی آخوندها و این خرافات را تامین کردن و امروز هم به لطف همان اقدامات ثروت ایرانیان را بصورت مستقیم و غیرمستقیم چپاول میکنن

 

درباره بستن آب به روی امام حسین(ع) در آن زمان موضوع جدیدی نبود در جنگهای دیگه هم قبلا رخ داده بود. کلا یه تکنیک جنگی بود. در مسیر رودخانه فرات نگهبان های قرار میدادن که خب طرف مقابل هم با حمله به یک نقطه و غافلگیر کردن نگهبان ها به آب میرسید. و.....

در منابع دست اول حدیث و روایت و همچنین تاریخ طبری اشاره به بستن آب شده و اینکه مجبور بودن با نگهبان ها رودخانه درگیر بشن اما گفته شده آب مورد نیاز تهیه میشده. 

شب عاشورا و صبح همان روز هم آب داشتن. 

در کل مهم پیام عاشورا هست که یکی از پیامهای آن مبارزه با حاکم ظالم و فاسد هست. حق الناس هست و...که امروز فراموش شده 

اما متاسفانه امروز گریه برای امام حسین که هیچ هزینه ای و ریسک برای مردم جاهل نداره و بعد از عزاداری هم  حمله به دیگ و غذایی نذری کل دغدغه آنهاست و همین ها شده کل مکتب عاشورا در باورهای این جماعت  و جایگزین مقابله با حکومت فاسد 

جماعتی امروز سنگ حسین را به سینه میزنن که در رفتار و عمل بسیار شبیه به قاتلان و مخالفان او بودن.


 

درباره دین ناب و پیدا کردن آن

هیچ دینی کامل نیست! حتی اگه امروز هم یک پیامبر بیاد و کتاب آسمانی نازل بشه. در صد سال آینده نمیشود ادعا کرد که همان دین و احکام آن کامل و به روز هست. چه برسد به هزار سال بعد

 همه ادیان وجه اشتراک های داشت. اول معرفی خالق و دعوت به پرستش و عبادت او بعد یه سری آداب و آموزه های اخلاقی جهت تربیت رفتاری و اخلاقی پیروان و در نهایت احکام و آداب دینی که ریشه در فرهنگ مردم همان منطقه داشت.

نظر شخصی خودم اینکه هر دینی در محل تولد و زادگاه خودش بهترین و بالاترین بازده ای را داشته.

اما وقتی وارد دیگر کشورها و فرهنگ ها شد یا شکست خورد یا مجبور به ویرایش شد که در نهایت خروجی جالبی نداشت

 

انسان دنیای امروز ثابت کرده که میشه دین دار نبود اما انسان بود! و اخلاق مدار

در سراسر دنیا امروز چه بسیار آدمهای وجود دارند که مسلمان و یا دین دار نیستند و چه بسا از نظر من و شما کافر قلمداد میشن. اما در واقعیت و عمل بسیار بیشتر و بهتر از ما در مسیر اخلاق و انسانیت رفتار میکنن.

پس در دین دنبال جنس ناب نباش چون پیدا نمیکنی. پیدا هم اگه بکنیید نمی توانید به صورت 100% آن را اجرایی کنید!  چون یه سری از احکام آن مربوط به فرهنگ و زمانه تولد همان دین در همان جغرافیایی محل تولد بوده

پس سعی کن فارغ از اینکه به چه دینی باور داری یا حتی نداری اخلاق مدار باشی و در مسیر انسانیت حرکت کنی.


 

درباره کتاب های دینی  هم هیچ نویسنده ای پیدا نخواهید کرد که بدون خطا و اشتباه باشه. بخاطر اینکه تفکر و گرایش فکری خود نویسنده در متن کتاب تاثیر گذار هست. 

برای مثال همین آقای مطهری کتابی دارند با عنوان خدمات متقابل اسلام و ایران.

بخاطر اینکه یک معمم (آخوند)بودن و درباره اسلام معتقد و به شکلی متعصب دلایلی برای توجیه وحشیگری اعراب با ایرانیان آورده اند که واقعا غیر عقلی و گاه خنده دار هست

حالا آیا میشود به خاطر این دلایل و یا حتی این کتاب به تمام تفکر و کتابهای مطهری  مهر باطل زد؟ قطعا نه

پس بدنبال کتاب 100 % درست و بدون اشتباه نباشید! لااقل در موضوعات دینی

 

یه پیشنهاد 

اگه بدنبال تحقیق هستید برای شروع پیشنهاد میکنم حتما کتاب آلفوس را بخوانید. در این کتاب با روایت،  حدیث، آیات قرآن و همچنین دلایل عقلی و به زبانی ساده به خرافات مذهب شیعه پرداخته شده. هر زمان هم که میخواهید قرآن بخوانید. حتما متن فارسی را بخوانید. و اگه وقت کنید تمام قرآن را به فارسی بخوانید که خیلی بهتره چون هم متوجه میشید چی گفته و هم کمتر سرتان کلاه میره.

موفق و پیروز باشید 🌷 

اقای کاوه اهنگر 

سلام ،خیلی ممنون که وقت گذاشتید.

اما سوال 

اگر فقط روز عاشورا آب نداشتن و بقیه روز ها در حد نیاز اب داشتن 

پس چرا روز هفتم امام حسین ع بچه اش رو میبره برای آب؟!

 

من فکر میکنم در دین میشه یه سبک زندگی خیلی خیلی خوب پیدا کرد.

یه راه به سمت اون عقل کلی که جهان رو خلق کرده و هر کسی هم به اون نزدیک بشه یه ارامش روحی خیلی ناب داره .یعنی به دنبال اینم :/

ولی باز حرف های شما همه پیش فرض های منو داغون کرد😐

 

درمورد امنیت با خانم آشنا حرف زدید، من همیشه از یه عده شنیدم که آزادی پوشش ما امنیت روانی یه مرد رو از بین میبره ،این مسئله درسته؟! 

ببخشید که از هر موضوعی یه سوال میپرسم😅

 

همچنین🌹

 

 

بنظرت وقتی شب عاشورا حضرت علی اکبر و چند نفر دیگه میرن آب میارن منطقی هست دو روز قبلتر امام بچه اش را ببره برای ضمانت آب گرفتن؟؟

از طرفی چندتا فیلم و یا فایل صوتی از عاشورا 61 هجری به جا مانده؟؟ که ریز مکالمات عاشورا امروز در جیب آخوندها و مداحان پیدا میشه اما با این دقت و جزییات اطلاعات وقایع مهم  همین 100 سال پیش  موجود نیست؟

وقتی امروز با وجود رسانه های مختلف صوتی و تصویری حکومت یه رویداد مهم را سانسور یا وارونه جلوه میده شما چطور داستان 1400 سال پیش را آن هم با این جزییات باور میکنید؟

عرض کردم آقای مطهری میگه اطلاعات عاشورا از منابع معتبر و دست اول بسیار اندک هست!

یه سری اطلاعات که از نظر زمانی  به عاشورا 61 نزدیک تر باشه و نویسنده آن شخصی معتبر باشه به این منابع میگن منبع دست اول

برای مثال شما تصور کن ما دوتا منبع داشته باشیم. 

یکی در تاریخ 80 هجری نگاشته شده باشه و دیگری در سال 943 هجری در منبع اول که از نظر زمانی کمتر از 20 سال با واقعه کربلا فاصله داشته مثلا 4 صفحه توضیحات ارایه داده.

بعد منبع دوم که حدود 800 سال فاصله زمانی داره و هیچ اشاره دقیقی به منابع قدیمی نکرده درباره واقعه کربلا مثلا 200 صفحه توضیحات ارایه داده با جزییات 

حالا شما با عقل خودت جواب بده. منبع دوم با توجه به فاصله زمانی این اطلاعات را از کجا آورده؟؟ چطور منبع اول که فاصله زمانی کمتری با تاریخ واقعه داشته و حتی احتمال دسترسی به شاهدین زنده ماجرا را هم داشته فقط 4 صفحه توضیح نوشته اما منبع دوم 200 صفحه؟! بنظرت آیا میشه داستان های منبع دوم را باور کرد؟؟

برای مثال 

حسن روحانی رییس جمهور همین چند روز پیش روضه خوانی کرده و گفته امام حسین وقتی از روی اسب خورد زمین با سمت راست صورت خودش خورد زمین!

خوب کی این اطلاعات دقیق از لحظه زمین خوردن امام حسین را به رییس جمهور داده؟؟ آیا حسن روحانی که درباره  وضع مردم و گرانی در روز روشن دهها دروغ میگه، درباره کربلا حرفهاش راست هست؟؟

 


 

درباره چادر و حجاب تعریف شده جمهوری اسلامی اینها یه مشت حرف مفت و بی سر و ته هست. شما باور نکنید. 

دنیا در حدود 8 میلیارد انسان داره (تقریبا 4 میلیارد زن و 4 میلیارد مرد)

و تقریبا در همه جای دنیا پوشش زنان شبیه هم هست (بدون روسری) حالا آیا 4 میلیارد مردی که در سراسر دنیا زندگی میکنن بخاطر دیدن  موی زنان یا ساق دست و پای آنها فاقد  امنیت روانی هستند؟؟

بعد مردان داعش و طالبان که زنان را بسته بندی شده میبین داری سلامت روانی به مراتب بالاتر و بهتر از آن 4 میلیارد مرد دیگر هستند؟؟

 

انسان از هر چیزی که منع بشه نسبت به آن حریص تر خواهد شد پس این نکته را فراموش نکنید 

 

 

سلام 

اقای اهنگر امکانش هست 

اون مطالیی که درمورد اب بستن و.. گفتید 

رو منبعش دقیق بیان کنید 

 

خیلی ممنون که وقت میذارید 

پاسخ:
سلام

باید صبر کنید تا 22 برم خونه و کتابهای داخل کامپیوترم را نگاه کنم ببینم در پاورقی منابع را دقیق عنوان کردن یا نه

اگه بود چشم در همین پست قرار میدم

سلام

 

بله خدا می دانست .

 

اما مسئله اینه : اگر جلوی اون گلوله رو میگرفت جبر رخ میداد 

 

یا الان که جلوی اون گلوله رو نگرفته ؟

پاسخ:
سلام

در هردو صورت جبر بود
ولی میتونه این جبر ناخوشایند نباشه

اقای اهنگر 

ممنون

فقط درمورد حجاب

حتی در خانواده برتر خود اقایون میگفتن که حجاب فعلی هم براشون آزار دهنده هست حالا دیگه آزاد شدنش ک ...

درسته حزیص تر میشن ولی عادی شدن این قیضیه هم یه جوریه ! 

حس میکنم با برداشته شدن حجاب یه جورایی جذابیت زن ها کم میشه و عادی میشه برای اقایون.... 

میشه درمورد حجاب بیشتر توضیح بدید؟ 

خانم سکوت شلوغ شما جدی نگیر جو اون وبلاگ حکم میکرد دخترها مریم مقدس باشند پسرها هم عیسی مسیح 😁

در یک کلام صداقت در وبلاگ آقای نجفی کیمیا بود. و آدم صادق انگشت شمار البته تقصیر هم نداشتن جو دیکته شده آنجا به این شکل بود که اگه شما مقدس جلوه نمیدادی متهم بودی به....

 

حالا جذابیت زنها برای چی کم بشه؟ مگه بلانسبت دور از جون خانمها،

زنها عروسک جنسی هستند که بخواهد جذابیتشان  کم بشه. جذابیت بدون عشق گذرا خواهد بود این را هیچ وقت فراموش نکن.

حالا بر فرض که چادر سیاه جذابیت ها را پنهان نگه داره خب بنظرت ازدواجی که با عشق نباشه جذابیت های پنهان زیر چادر که بعد ازدواج بدون عشق نمایان بشه بنظرت این جذابیت ها بعد از چند ماه تکراری نخواهند شد؟

 

اسیر جملات آبکی و سفسطه های حکومت قرار نگیرد.

 

 

سلام 

الفبای زندگی با توجه به عکس پروفایل خانم هستید و حتما کاربر وبلاگ خانواده برتر

 

تضادی وجود نداره! امام حسین شده دکان پر درآمد آخوندها و مداحان. روز به روز هم خرافات و مسخره بازی های انجام میشه که این رفتارها اگه بی احترامی به امام حسین و دین نباشه مطمئن باشید عزاداری نیست.( امام حسین هم نیازی به عزاداری نداره)

در هیئت ها به دروغ برای اینکه اشک ملت را دربیارند داستان سرایی میکنن مداح و آخوند دعوت شده هم برای اینکه اشک ملت را دربیاره پول گرفته پس از هر غلو و یاوه گویی دریغ نخواهد کرد.


 

مشکل گیج شدن شما یا دیگران بخاطر سستی و تنبلی هست. و بدا به حال کسی که بخواهد صرفا بخاطر حرفهای من و یا  آخوندها دچار گیجی بشه.

خدا به شما عقل داده نعمتی بزرگ که اگه ازش استفاده کنید نه فریب میخورید و نه مورد سوءاستفاده قرار میگیرید و نه گیج میشید. اگر معتقد هستید و مدعی دینداری پس دین را آن طور که در قرآن هم سفارش شده با تحقیق و فکر قبول کنید. وگرنه این مدل دینداری که وراثتی هست هنری نیست و چه بسا اگر مثلا در هند بدنیا آمده بودی شاید الان یه گاو پرست بودی یا شایدم بودایی

 


 

فجیع تر از کشتار عاشورا و امام حسین (ع) هم بارها چه قبل از امام حسین و چه بعد از امام حسین رخ داده. برای نمونه وحشیگری صدام در حلبچه.  زنده سوزاندن انسانها بدست هیتلر. وحشیگری آمریکایی ها در ویتنام و یا مغولها و....

خب اگه شما فقط برای مظلومیت گریه میکنی چرا برای مظلوم تر ها اشک نمی ریزی

 

بعد میشه بگید امام حسین (ع) آیا خودش سفارش کرده براش اشک بریزید؟؟ یا نه؟؟

البته شنیدم توصیه کرده در مقابل ظلم و حاکم فاسد سکوت نکنید! درسته؟

شما چطور،، به سفارش امام حسین عمل کردی یا نه؟؟؟

 

البته اشک ریختن که هزینه نداره! تازه بخاطر تغییرات شیمیایی در بدن بعد از اشک ریختن آدم حس سبکی بهش دست میده

اما خب اعتراض به ظلم و حاکم ظالم خطرناکه 😏

هزینه داره و....

البته به بنده توصیه کردید که اصل واقعه کربلا مهمتر از حاشیه بوده. اما خب ظاهرا فقط خواستید شعار بدید! چون اگه به این حرف اعتقاد داشتی برای ثابت کردن تشنه لب بودن امام حسین این همه صغری کبری سر هم نمیکردم😄

اصل کربلا تشنه لب بودن یا نبودن امام حسین نیست! این ماجراها پر سوز فقط داره اصل فلسفه را کم رنگ جلوه میده. چون اگه داستان سوز نداشته باشه که جیب مداح و آخوند دوریالی پر پول نمیشه.

و تازه اگه قرار باشه بجای گریه به اصل فلسفه عاشورا توجه بشه آن وقت دیگه حکومت یزیدیان زمانه که در ریا کاری و خر کردن عوام استاد هستند پابرجا نبود.

 

 

فقط یه چیزی این وسط معلوم نیست!!

شما به امید چی پای منبر آخوندها به اسم امام حسین می شنید؟؟؟ و میگید همه به امید پای منبر میرن!

کنجکاو شدم ببینم این امید که توضیح دادید دقیقا به چی هست؟

 


اینجا یه جمع دوستانه هست حدود 10 نفر کاربر با تمام وجه اشتراک های داشته و نداشته در جهت فهمیدن (حتی به اندازه یک قطره) با هم تبادل نظر میکنن. هیچ کسی هم ادعای علم و عقل کل بودن در اینجا نکرده.

اگه چنین برداشتی کردید،  فکر کنم لازمه تجدید نظر کنید چون اشتباه فکر میکنید

 


داشتن یا نداشتن حجاب شما هم به بنده هیچ ربطی نداره و مربوط هم نیست. شما یک انسان هستید و از طرف خدا آزاد آفریده شدید. پس اینکه حجاب داشته باشید یه نه به هیچ کس مربوط نیست

 

اشتباه نکنید. چادر یه چیزه

حجاب یه چیز دیگه

 

اینکه چادر را پیش شرط حجاب معرفی میکنن این هم یه پدرسوخته بازی آخوندی هست.

 

اگر روزگاری ازدواج کردم در آن روزگار همسر بنده جز اموال شخصی من نخواهد بود که اختیارش را داشته باشم و هر چیزی را که خواستم بهش دیکته کنم!

از طرفی با کسی ازدواج میکنم که از نظر فکری و فرهنگی به هم نزدیک باشیم.

 

 

پاسخ:
سلام

درود بر شما 🌷

همان مهوش که عاشق گربه ها بودی و یه مدتی هم با سعید کرمی درگیر بودی و....

چه خبر؟  خوبی؟ خانواده محترم خوب هستند؟ روزگار چطور میگذره؟ 

نه ناراحتی برای چی؟ فقط احتمال دادم جز  آن کاربران حزب‌اللهی وبلاگ آقای نجفی هستی که آمدید برای تسویه حساب و پیش خودم گفتم داره مقدمه چینی میکنه برای اینکه انگ بی غیرتی بزنه و....

خلاصه داشتم آماده جنگ میشدم و شمشیر تیز میکردم که آشنا از آب درآمدید. 

شما هم اگه بداخلاقی در نظرم دیدید ببخشید 

 

راستی این چه اسم کاربری انتخاب کردی؟ آدم را یاد برنامه های اول صبح تلویزیون می اندازه

 

 

پاسخ:
سلام

سلام

اقای اهنگر 

ممنون که جواب دادید

فقط لطفا منبع اون مطالب اگر وقت کردید برامون بفرستید.

شاد باشید:) 

 

 

پاسخ:
سلام

سلام.
این جمله ی حسین پناهی کلا معادله ی دنیا و قوانین طبیعت و... رو بهم میزنه..!

 

 

به آقا کاوه:
اشاره کردی شب عاشورا و صبحش آب داشتند و پاییز هم بوده
اما همین کتاب حماسه ی حسینی اینطور میگه:
[مسأله تشنگی اباعبداللَّه و خاندان و اصحابشان مسأله شوخی ای نیست. هوا بسیار گرم است (عاشورای آن وقت ظاهراً در اواخر خرداد بوده؛ هوای عراق زمستانش گرم است، چه رسد به نزدیک تابستان آن)، سه روز است که آب را بر روی اهل بیت پیغمبر بسته اند، گو اینکه در شب عاشورا توانستند مقداری آب به خیمه ها بیاورند که حضرت فرمود: آب را بنوشید و این آخرین توشه شما خواهد بود. و بعلاوه از نظر طبیعی یک قاعده ای است: هر کسی از بدنش خون زیاد برود که بدن کم خون شده و احتیاج به خون جدید داشته باشد، تشنه می شود. خداوند متعال بدن را به گونه ای ساخته است که وقتی به چیزی احتیاج دارد، فوراً همان احتیاج جلوه می کند. افرادی که زخم برمی دارند، می بینید فوراً تشنگی بر آنها غالب می شود و این به واسطه رفتن خون از بدنشان است که چون بدن برای ساختن خون آماده می شود و می خواهد خون جدید بسازد، آب می خواهد. خودِ رفتن خون از بدن، موجب تشنگی است. اینقدر تشنگی اباعبداللَّه زیاد بود که وقتی به آسمان نگاه می کرد بالای سرش را درست نمی دید. اینها شوخی نیست.]
اینجا میگه اواخر بهار بوده
اما به هر حال حتی اگه مهرماهِ شما درست باشه ، باز هم هوا همچین خنک نیست و هنوز گرمای زیادی از تابستون درش باقی مونده...مهر ماه یه روزایی داره هوا تقریبا پاییزیه و یه روزاییش هوا تقریبا تابستونیه...
به هر حال این کلیات که میگن هوا گرم بوده و تشنگی زیاد بوده مطلب درستیه و قابل انکار نیست...

_._._._._._._._._._._._._._._._

درمورد عزادارها و کل دغدغه شون و حمله به دیگ نذری ؛
چطور درمورد کل دغدغه ی این جماعت که گریه میکنن ، هیئت عزاداری میرن و زنجیر میزنن و نذری میگیرند و برای اربعین پیاده به کربلا میرن رای قاطعی صادر میکنی ؟ از میزان اعتقاد و زندگی و کارهای خیرِ کرده یا نکرده ی تک تکشون خبر داری مگر؟
 

_._._._._._._._._._._._._._._._

برای شرایط سختی جنگ احساس کردم خواستید بگید چیز خاصی نبوده که انقدر میگن ، باز کتاب حماسه حسینی :
"در آن فقط جنایت بی نظیر و یا کم نظیر می بینیم. یک وقت حساب کردم و ظاهراً در حدود بیست و یک نوع پستی و لئامت در این جنایت دیدم، و خیال هم نمی کنم در دنیا چنین جنایتی پیدا بشود که تا این اندازه تنوّع داشته باشد. البته در تاریخچه جنگهای صلیبی، جنایتهای اروپاییها خیلی عجیب است. و اینکه جرأت نمی کنم که بگویم حادثه کربلا از نظر زیادی جنایت نظیر ندارد، چون توجه من یکی به جنگهای صلیبی و جنایتهایی است  که مسیحیها در آن مرتکب شدند و یکی هم به جنایتهایی است که همین اروپاییها در اندلس اسلامی مرتکب شدند که آن هم عجیب است."
در کل منم موافقم که باید خیلی بیشتر از ذکر مصیبت ، دنبال هدفهای قیام امام حسین(ع) باشیم...

_._._._._._._._._._._._._._
خود خداوند تو قرآن میگه با اسلام بر شما دینم رو کامل کردم(س مائده_ آیه ۵) یعنی کاملترین دین الهی اسلامه..بعد شما میگید دین کاملی وجود نداره ..!

_._._._._._._._._._._._._._._

بیشتر یجوری صحبت میکنی که همه ی تاریخ از دم جعلی و انحراف یافته ست و همه ی کتاب های ارزشی و بزرگان واقعی دین کشکن!!  مردم و مسئولین و سربازهای گمناممون هممممه از دم جاهل و نادان و گول خورده

فقط کلیپ ها و منابع خبری شما قبولن اون هم با سازنده ها و نویسنده هایی که فی سبیل الله! دارن روشنگری میکنن و تاریکی از راه ضلالت میزدایند...بابا خداقوت مجاهد!   : )

پاسخ:
سلام
درمورد حرف حسین پناهی یه جمله خبری پر از ابهام گفتید که ! 😕☺

خانم سکوت شلوغ 

تاریخ طبری/ جلد7/ صفحات 3006 و3007 و 3021

تاریخ کامل؛ نوشته  ابن اثیر/ انتشارات اساطیر /جلد 5/ صفحه2235

کتاب اللهوف / ترجمه اشتهاردی / چاپ تهران/ صفحه 119 و 120

مقتل ابی مخفف/ نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا/ صفحات 129 تا 145

 

فقط ممکنه با توجه به نوبت چاپ یا تغییرات که در نسخه های الکترونیکی باشه شماره صفحات در نسخه های مختلف کمی با هم متفاوت باشه.

 

سعی هم کنید اهل تحقیق باشید و صرفا به گفته های من یا هر کس دیگری اکتفا نکنید. وقتی کتاب بخوانید و به این موضوع عادت کنید هم قدرت بیان شما زیاد میشه و هم فکر شما باز میشه و بعد از یه مدت بصورت اتوماتیک عقل با تجزیه و تحلیل و دلایل منطقی شروع به استدلال میکنه و آن وقت دیگه سرتان کلاه نمیره و.....





 

 

 

 

 

 

 

خانم مهوش 

این مسایل امروز کشف نشده. منم از خودم درنیاوردم،  افرادی مثل مرحوم مطهری از روی دلسوزی این مسایل را دهه ها قبل تر مطرح کردن و توضیح دادن که این خرافات به اسم دین دقیقا تیشه به ریشه دین و باورهای مذهبی میزنه.و طی این سالها هم شخصا شاهد این موضوع بودم

اجازه بدید موضوع را کمی برای شما باز کنم

کشور ما یه کشور سکولار نبوده که انسانها از ابتدا فارغ از اینکه چه باوری دارند در یک سیستم آموزشی،، اخلاق و رفتار انسانی را یاد گرفته باشند. چه بخواهیم و چه نخواهیم همه ما بخاطر حکومت دینی زیر چتر دین مسایل اخلاقی و اجتماعی را یاد گرفتیم. اگه دین سیاسی نباشه این مدل آموزشی چیز بدی نیست.  اما متاسفانه دین دههاست ابزار دست سیاست مدار ها شده و هرجا گند زدن از دین مایه گذاشتن و شروع به توجیه کردن و این مسایل باعث شده در این روزگار و در این شرایط افتضاح اقتصادی،  مردم خسته و سیاست زده را یا دین گریز کنه یا پتانسیل خروج از دین حتی به صورت پنهانی را فراهم کنه. مداح و آخوند بیشعور که فقط فکر مفت خوری و پول بیشتر هست این مسایل را درک نمیکنه و برای اینکه کاسبی بهتری داشته باشند مجبور به ساختن داستانها جدید میشن!  همین داستانها بهترین خوراک برای جبهه مقابل هست تا مردم را قانع کنن همه این ماجراها به کل دروغ است، تمام بدبختی زیر سر دین است و.....

خب بنظرت چه اتفاقی رخ میده. فرد خسته از فشار اقتصادی و سیاست زده که شاهد دزدی،  ریا و اختلاس متوسلیان دین هست رفته رفته به کدام طرف پناه میبره؟؟ بعد میدونی چی میشه؟ طرف اخلاق را جدای دین که یاد نگرفته که ما بگیم خب فقط بی دین میشه!  نه او تمام مثالهای اخلاقی که از کودکی  برای او زدن چون  با چاشنی دینی و ائمه بوده و در اصل دین و اخلاق او در هم گره خورده! پس بخاطر همین وقتی دور دین را خط میکشه ناخودآگاه  اخلاقیات را هم دور میرزه و این خیلی خطرناکه!  در واقع طرف حتی برای چند ماه هم که شده تبدیل به یک بی اخلاق میشه که به هیچ صراطی مستقیم نیست و فرد بی اخلاق احتمال انجام هر جنایتی را داره. ناهنجاری های اجتماعی را بیشتر میشه. همه گرگ میشن و.....

اگه توجه کنی چند سالی هست استارت این ماجرا زده شده. تمامش هم زیر سر همین آخوندها و مداحان هست.رفتارهای در اجتماع میبینم که دو از انسانیت و مردانگی هست و اگه ادامه پیدا کنه انسانیت در جامعه کیمیا خواهد شد. بعد بنظرت آخوند ابله و مداح بی سواد به نفع امام حسین و دین کار میکنن یا ضرر اینها؟؟


 

 

 

یه تعداد سوال مربوط به توضیحات شما،  فقط برای خودت جواب بده ( این که میگم برای خودت جواب بده بخاطر اینکه نمیخام بحث شکل زورآزمایی به خودش بگیره و برنده و بازنده داشته باشه، و تمرکز و وقت شما برای پاسخ دادن تلف بشه، یا حاشیه ایجاد بشه و...)

اما سوال ها

این شیخی که شما مثال زدید که ظاهرا اینقدر عشق امام حسین را داشته و اشکش دم مشکش بوده چرا چنین شخصی که مدعی فهم واقعه عاشورا را داشته درباره ظلم، بی اعدالتی،  ربا بانکی و.... سکوت معناداری می کرده؟

طبیعتا چنین چهره شناخته شده ای نگران دستگیری و زندان نباید باشه، چون چهره های شناخته شده مذهبی که به فساد و ظلم اعتراض کنن دستگیر نخواهند شد. چون حکومت ترس از پایگاه مردمی آنها داره

همانطوری که اگه یه مرجع تقلید فتوای جهاد درباره ظلم بده،  نگران دستگیری و زندان بودن او خننده دار خواهد بود

چرا وقتی برمیگردم به قبل از انقلاب، همان زمانی که دست آخوندها از سفره انقلاب کوتاه بود از طلبه گرفته تا آخوندها مثل این آقا، چرا به هر بهانه ای و به اسم دفاع از مظلوم،،  فریاد وا اسلام ها سرمیدادن و اتفاقا در ایام محرم امام حسین (ع) را به اصطلاح پیراهن عثمان میکردن؟

پس خفه خونی که الان گرفتن بخاطر چیه؟ نکنه خودشان هم شریک دزد و رفیق قافله هستند؟؟

درباره این موضوع در خلوت خودت یکم فکر کن

صحبت از شفا کردید

آیت الله شاهرودی چرا برای درمان خودش بجای اینکه به امامان متوسل بشه دست به دامن بیمارستان های غربی شد؟ 

تا حالا چند آخوند و طلبه دیدی که برای درمان بیماری خودشان یا بچه هاشون دخیل ببندند به پنجره فولاد یا برن کنار حرم امام ها برای شفا پیدا کردن؟

(اما همیشه مردم را به این کار تشویق میکنن!! حتی میگن خوردن تربت امام حسین هر بیماری را حتی اگه سرطان باشه درمان میکنه!درسته؟)

شاید الان بگی ما امامان را بخاطر معصوم بودن و.... واسطه میکنیم تا خدا به احترام آنها خواسته ما را اجابت کنه

اما یه نکته

خدا در قرآن میگه بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را

بنظرت چرا نگفته بخوانید امامان و امامزادگان را تا اجابت کنم شما را؟؟

یهودی ها یه دیوار مقدس در بیت المقدس دارند. حالا اگه یه یهودی بهت بگه من از دیوار مقدس خودمان شفا و حاجت گرفتم،  شما چی فکر میکنی؟ بنظرت اگه دیوار مقدس شفا دهنده باشه پس چه نیازی به خدا هست؟ تازه قدیمها در زمان بت پرستی هم ملت گاهی از بت ها حاجت میگرفتن!!!!!!

ماجرای گوساله سامری را در قرآن خواندی؟ خدا در قرآن درباره شریک قراردان توضیح میده و نهی میکنه این کارها را

 

انرژی درمانی به گوشت خورده؟ از نظر علمی هم ثابت شده با تلقین و تمرکز امروز میشه ضمیر ناخودآگاه که قدرت خیلی زیادی هم داره را در جهت درمان بیماری های روحی و تا حدودی جسمی بکار برد.البته هر بیماری را درمان نمیکنه! مثلا دندان پوسیده به عصب رسیده را شاید کمی درد آن را تسکین بده اما درمان نمیکنه.

البته میگن یه شرط مهم داره! باید اعتقاد داشته باشی که انرژی درمانی شفا بخش هست. چون اگه اعتقاد نداشته باشی به ضمیر ناخودآگاه که فاقد شعور هست پیام توقف دادی و....

خب حالا خود هیپنوتیزمی هم درمان کننده بود و خیلی هم شبیه به شفا

پس درمان شما زمانی میشه گفت واقعا شفا به دست امام حسین (ع) بوده که خدای نکرده شما به هر بیماری که دچار شدید با توسل به امام و اشک برای او درمان بشید. در غیر این صورت شفا شما هم  به شکلی همان انرژی درمانی و خود تلقینی بوده.البته فراموش نکنید گریه کردن مجرای اشک را باز میکنه و وظیفه مجرای اشک هم جلوگیری از خشکی چشم و سوزش آن هست

در صورتی که خدای نکرده اگه بیماری آب سیاه و یا آب مروارید داشتید چه بسا همان اشک ریختن باعث بدتر شدن بیماری میشد! حالا چه برای امام حسین(ع) چه برای خودتان. چون اشک ریختن برای برخی بیماری ها چشمی خطرناک هست

 

به این سوالات بالا فقط در خلوت خودت یکم فکر کن بازم میگم نیازی به پاسخ نیست


 

با جدای دین از سیاست با شما کاملا موافقم. چون ترکیب دین با سیاست فقط باعث ضربه به دین میشه.

در محرم دو سال اخیر که سر کار بودم. (در پالایشگاه)  شبها گاهی شیفت هستم و اگه نباشم بیشتر هندزفری داخل گوشم موسیقی گوش میدم و همزمان یک الی 3 ساعت در مجازی وبگردی میکنم و بیشتر در توییتر و سایت ها و کانال های خبری مشغول هستم.  اگر هم خانه باشم در بیشتر مواقع چند روز پایانی دهه را میریم مسافرت! نه اینکه جز قوم ظالمین باشیم بخاطر اینکه یه هیئت نزدیک خانه ماست و صدای دهل که کل ساختمان را میلرزاند باعث شدید شدن بیماری مادرم میشه و یه جورایی مسافرت اجباری هست.

در کل اگه خونه هم باشم اهل هیئت و مسجد نیستم خیالتان راحت😁

 

و در پایان خاطرات گذشته زنده شد. خوشحال شدم از خبر سلامتی شما و.....

بهترین ها را براتون آرزو میکنم

موفق باشید 🌷 

 

آقا یا خانم رزا 

شنیدی میگن سکوت بهتر از دفاع بد هست؟ شما که آبروی مطهری را بردی😄

بنده فقط نقل قولی کردم از کتاب ایشان درباره خرافات دینی و کم بودن منابع تاریخی نکنه انتظار دارید از کتابهای ممنوعه نقل قول کنم الان مثلا مچ گیری کردید؟ یا حقایق را افشا کردید

بجای اینکه برید در اینترنت سرچ کنید

"پاسخ دندان شکن به کفار و عوامل صهیونیستی به شبهات ایجاد شده درباره امام حسین "

که گوگل هم اول یه لبخند بزنه و بعد شما را هدایت بکنه به سایت ویکی فقه و چندتا سایت یاوه گویی حوزه علمیه "

تعصب را کنار بگذارید و اگه واقعا براتون مهم هست کتاب بخوانید،  از عقل هم استفاده کنید و نه تکه های بریده شده یک کتاب در سایت های معلوم حال را اینجا کپی کنید

 

 

منابع تاریخی هم تایید میکنن که امام افرادی را میفرستاده و آنها هم موفق به آوردن آب میشدن شما دوست داری قبول نکن

البته به ناچار مجبور شدید تایید کنید که آب داشتن! حداقل برای خوردن

ما هم غیر از این نگفتیم😊

ما درباره شب قبل و شبهای قبل تر نقل قول کردیم و در نهایت صبح عاشورا نه نه درباره ظهر عاشورا و قتلگاه و زخمی شدن امام و...

یه سوال حالا اگه مطهری یا هر کس دیگه بگه عاشورا مثلا خرداد یا مرداد بود دیگه حجت تمام هست. در عقل هم تخته! اگه اینجوریه پس منم میگم شب قدر ماه رمضان 10 سال پیش با شب یلدا یکی بود! والا کی به کی 

در تقویم را تخته کنیم😊😊

حالا مرحوم مطهری نمی توانسته یا نمیدانسته یا نمیخواسته تاریخ دقیق واقعه عاشورا را حساب کنه دلیل بر رد قوانین ریاضی و محاسبات تقویمی نیست!

پس بهتره بجای این سبک مچ گیری و انکار همه چیز یکم بدون تعصب نگاه کنید. 

(سرچ کنید فرمول و نرم افزار محاسبه تاریخ موجود هست)

بعد ماشاءالله علما که اینقدر با جزییات به واقعه عاشورا دسترسی دارند چرا درباره مثلا محل دفن حضرت فاطمه (س) اطلاع ندارند؟ هیچ کسی نبود مشخصات را کشف کنه؟؟ دوربین ها خاموش بود؟

یا شایدم چون عربستان با ساخت مقبره و ساخت حرم برای ائمه مخالف هست برای آخوندها کشف محل دفن صرفه اقتصادی نداره. 😏

در چند  کامنت قبلتر هم به خانم سکوت شلوغ عرض کردم هیچ کتابی بدون غلط و اشتباه نیست. از جمله کتابهای آقای مطهری

دوستی کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران ایشون را بهم معرفی کرد که بعد از مطالعه در یک فصل از این کتاب شاهد اشتباهات و دلایل غیر علمی و حتی غیر عقلی هستیم.صرفا جهت توجیه وحشیگری اعراب اما قسمت دیگر کتاب که درباره تاریخ قرنها ابتدای اسلام و شکوفایی بود بسیار قابل احترام بود زحمات ایشان در جمع آوری این اطلاعات نام اندیشمندان آن زمان و....

خب حالا به خاطر آن اشتباهات مهر باطل به کل کتاب او باید زد؟

راستی بنظرت اگه ایشان در قید حیات بود مثل شما در مقابل قوانین ریاضی گارد میگرفت یا جلوی علم سر تعظیم فرود می آورد؟؟

البته با توجه به اندک شناختی که از ایشون دارم احتمالا در چاپ های بعدی کتاب ویرایش و بازنگری میکردن😉

~~~~~~~~~~

درباره نذری و حمله به دیگ شما لطفا توجیه نکن. هر موقع  شما ها یاد گرفتید به مسایل خصوصی و عقاید هر کسی که شکل شما نیست وارد نشی ما هم کاری با عقاید شما نخواهیم داشت! 

البته به شرط اینکه پول مملکت را خرج عراقی ها نکنن با پول بیت مال و ثروت ایران بیمارستان و ورزشگاه مجانی برای عراقی های نمک به حرام نسازنن.  در کل چراغی که به خانه رواست را هدیه بیگانگان نکنن.بعد هر کاری دوست داشتید بکنید هرکی عشق پیاده روی به کربلا داشت بسم الله تمام طول سال را مشغول رفت و آمد باشه.  

~~~~~~~~~~

آخ چقدر متواضع هستید شما! اسلام مظلوم و غیر مسلمانان وحشی و خون خوار

 آقای مطهری خب معمم بودن و طبیعی هست  بی طرف نباشن 

جنگ اندلس اسلامی😁 مثل خلیفه ها نگاه میکنن اندلس جز فتوحات اسلامی بود آن هم به سبک یورش و حمله به طمع  حوری چشم رنگی، بور و البته سفید زر و سکه هم به کنار و اگر کشته هم میشدن با توجه به باورهای آنها در بهشت با حوریان مشغول سکس میشدن(در کل بازی دو سر برد برای اعراب بوده)

اما خب مسیحیان اندلس از زیر دندان خلیفه بیرون پریدن. و خب چون عربها با زبان خوش از سرزمین آنها بیرون نرفتن اینها را پرت کردن بیرون😁 نکنه انتظار گودبای پارتی برای مسلمین در اسپانیا داشتیم!!

والا بمیرم برای این همه مظلومیت اسلام و مسلمین در اندلس و جنگ های صلیبی

یه سوال به ذهنم رسید.

جان من انصاف داشته باشید و کاش مرحوم مطهری زنده بود تا به این سوال پاسخ بده اگه اندلس ( اسپانیای امروزی) همچنان زیر پرچم خلیفه میماند در این روزگار حکومتی به شکل جمهوری اسلامی و ولی فقیه داشت آیا کشوری پیشرفته بود؟ یا مثل دیگر ممالک فتح شده اسیر فقر و درماندگی بود؟

خلاصه چشمهایت را روی وحشیگری عربها نبند!!   قادسیه و وحشیگری عربها یادت رفت. البته آخوندها ظاهرا در این مورد هم از خود عربها بهتر تاریخ را میدانن و اینها را به کل کتمان میکنن. خونخواری صدام چی؟

هر عقل سلیمی میدونه تعداد کشته های و جنایات جنگ های مثل جنگ جهانی،  حمله مغولها، جنایات امپراتوری های کهن و....به مراتب بیشتر از کربلا بوده. حالا شما فکر کن مسلمانان گل بی خار هستند. با پاک کردن صورت مسئله معادله حل نمیشه!

~~~~~~~~~

درباره دین کامل من نظر شخصی خودم را گفتم.  

~~~~~~~~

والا تاریخ طبری و.... منابع اسلامی هست. شما ببخشید ما منابع گزینشی خنده دار همراه با داستان های مضحک حوزه علمیه را نام نبردیم

سربازها گمنام!!  بهتر بگید بی ترمز های نادان. همین چند وقت پیش رسوایی سربازان گمنام در اعتراف گیری اجباری قتل دانشمندان هسته ای رسانه ای شد.

آش اینقدر شور بود که وزیر اطلاعات به مدت یک ساعت در تلویزیون مشغول ماست مالی شد و ربیعی سخن گوی دولت هم مجبور به معذرت خواهی 

 

خلاصه هموطن گرامی زمانه عوض شده. آخوندها یا روشهای خر کردن ملت را تغییر بدن و آپدیت کنن یا دست از سر دین بردارند.

 

سلام 

اقای اهنگر

خیلی ممنون بابت منابع و وقتی که برای جواب دادن به سوالام گذاشتید

شاد باشید .

پاسخ:
سلام

شدم گمراه و  سرگردان،

میان این همه ادیان 

میان این تعصب ها، 
میان جنگ مذهب ها!

یکی افکار زرتشتی،
یکی افکار بودایی 
یکی پیغمبرش مانی،
یکی دینش مسلمانی 
یکی در فکر تورات است،
یکی هم هست نصرانی!
هزاران دین و مذهب هست،
در این دنیای انسانی ... خدا،
یکی... ولی... اما... هزاران فکر روحانی .... رها کردیم خالق را
گرفتاران ادیانیم!
تعصب چیست در مذهب؟!
مگر نه این که انسانیم؟! اگر روح خدا در ماست...
خدا گر مفرد و تنهاست ....
ستیز پس برای چیست؟! برای خود پرستی هاست...
من از عقرب نمی ترسم
ولی از نیش می ترسم
از آن گرگی که می پوشد
لباس میش می ترسم

از آن جشنی
که اعضای تنم دارند،
 خوشحالم ولی،
از اختلافِ 
مغز و دل با ریش می ترسم

هراسم ، جنگ بینِ
 شعله و کبریت و هیزم نیست

من از سوزاندنِ
 اندیشه در آتیش می ترسم

تنم آزاد؛ اما،
اعتقادم سست بنیاد است
من از شلاقِ
 افکار تهی بر خویش می ترسم..!! کلام آخر این شعر
 یک جمله و دیگر هیچ
که هم از نیش و میش و ریش
 وهم از خویش میترسم........!!! 

#سیمین_بهبهانی 


خانم مهوش یه خواهش

اگه میشه بجای هویت از کاوه آهنگر یا همان مهرداد استفاده کنید ممنون میشم

پاسخ:
جناب هالو هم این سبک شعر انتقادی میگه و درود بر روح سیمین دانشور ❤
ممنون از شما 🌹

باسلام 

اگر درونت تهی بود هیچ‌جا دنبال خدا نگرد 

پاسخ:
سلام

تهی از چی ؟!
تهی از درک و فهم ؟ تهی از دانش ؟ تهی از کینه ؟ تهی از درد ؟ تهی از ترس ؟ . . .


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی