همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

زن

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۱ ب.ظ

 

 

 

 

موافقین ۹ مخالفین ۲ ۹۸/۰۷/۳۰
کارور بیان

نظرات  (۶۴)

۳۰ مهر ۹۸ ، ۲۱:۳۲ جلال ستاری

سلام

 

براستی مرد بودن چقدر سخته !

 

مجبوری مثل یک خر کار کنی !

 

در برابر صاحب کارت مثل یک کدبانو باشی 

 

مثل یک مرد سرحال و جوان و بیکار بخودت برسی 

 

و مثل یک مدیر و مدبر همه چیز را اداره کنی !

 

 

ولی البته انصافا زن بودن سختتره !

پاسخ:
سلام
😅
عجببب

به نظرم همه این کارا ممکن و حتی میشه گفت آسونه اگه زن از محبت و توجه همسرش سیراب باشه اصلاً انگیزه و انرژیش از درون مثل چشمه میجوشه.(البته زنی که عاشق )

 

 

من بزرگترین مشکل همجنسامو قضاوتهای ناحق،برچسب ها و تهمتهایی میدونم که تو جامعه ی بسته مون نسبت بهشون زده میشه حتی از طرف همجنسامون(متاسفانه☹).دائماً باید نگران باشیم که نکنه فکر بد درموردمون بکنن.نکنه بد برداشت کنن (حتی واسه یه خندیدن ساده هم کلی ملاحضه باید کرد).چون بعدش هر اتفاقی بیافته همه میگن فلانی خودش ک.. داشت.هعیییی😕

بعد روانشناسا میگن خودتون باشید و احساساتتونو سرکوب نکنید.نمیدونن اینجا ایران است😂

پاسخ:
بنظرم قسمت اول یه کوچولو اگر و اما داره !
ولی قسمت دوم کاملا درست میگید👍
۰۱ آبان ۹۸ ، ۱۳:۵۵ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب افغانی

 

سعی کنید بیشتر توضیح بدید تا واضحتر فکر بشه ( چون اینجور نوشته ها بن بست محوره ) و چقدر از نظر من این نوشته غریبه با نسل دختران جوان اکنون کشورمون !

برای مردان هم از این دست پستها در نظر دارین 😈😂

 

در مورد خانم سیمین دانشور

ایشون همسر جلال آل احمد بوده و زیاد باهاش کاری نداشتن ( جلال آل احمد هم تبارش سید بوده با تمام ظاهر روشنفکرانش و بقولی تو نوشتهاش میدونست که برای کی و برای چی و برای چه هدفی مینویسه ) و خانم دانشور هم این پنهان کاری و تحریف گونه نوشتن رو ازش یاد گرفت و در پرده این تحریفها و پنهان کاریها افکار فمنیستیه خودش رو دنبال میکرد و به دیگر زنان هم یاد داد چجوری تحریف محور پیش برن ( و کلن این جماعت فرنگ رفته اون دوران بیشتر از اینکه صنعت و تکنولوژی و علوم و فناوری با خودشون بیارن مانند ژاپن یا چین یا برزیل یا ترکیه و ... و یا مثل برادرانی که رفتن خط تولید پیکان رو آوردن ، فقط و فقط حواشی غرب رو با خودشون آوردن و نسل جوان اون زمان رو هم درگیر این حواشی کردن که تهش شد انقلاب ظاهرن اسلامی  ) اما این مشکل نیست ، مشکل اون نگاه کوته فکری و هیجانی و بن بست محوری بود که در نسل اکنون جوانان خصوصن دختران ایرانی هنوز مونده و پاش به افغانستان هم باز شده و این کشور کم درآمد و نحیف درآمد کمش رو هم باید برای رفع تحریف و هیجان این جماعت کنه که عمری باشه شاهدش خواهیم بود ( شما بگید تمامیه نویسندگان مرد و زن فرنگ رفته اون زمان در یک کفه ترازو و اون برادران هم در یک ترازویه دیگه ، کدومشون به درد این مملکت خوردن ؟) 

 

خانم دانشور هم از خانواده ای ثروتمند میاد و به نظر من مردان و پدران اطرافشون رو دیدن(که به نظر من خود مختار بودن ولی ظالم نبودن ) و این خود مختاری جنسیتی نبوده و بر مردان هم اعمال میکردن و زنان ثروتمند هم اینکارو نسبت به مردان و زنان اطرافشون انجام میدادن  ، کلن کسی که مسئوله و مسئولیت پذیره خواه ناخواه دستور بده هست چون میدونه که مسئولیت باهاشه و جوابگو باید باشه ( ولی بیشتر زنان اون موقع و این موقع خودشون قشنگ زدن به بیشعوری که مردان هم چون خوی گذشت دارن به گفتن نفهم و ناقص العقل به خودشون آرامش میدادن و میگذشتن) ولی این کج فهمی حتی تا قوانین الان هم پیش رفته متاسفانه چون با کمی فکر کردن مردان ایرانی هم میتونن چنین نوشته ای رو بنویسن و ... بماند 

 

خیلی شنیدیم از دزدیهایه میلیاردی در این چند وقته ( ولی من همش میگم اول شما اون پول رو نشون بده بعد بگو ببینم دزد کیه و چجوری دزدیده ) راحتر بگم جناب افغانی ما اسمن نفت و منابع طبیعی زیادی داریم ولی آیا واقعن مردم ما منابع طبیعی دارن ؟؟؟ امیدوارم متوجه منظورم بشید 

 

یک پیشنهاد دیگه ای که دارم میتونید قوانین و ... رو هدف چالش قرار بدید ولی این سبک نوشته ها بن بست محوره ( چون کدبانو بودن و زیبا بودن که به خودیه خو بد نیست ) مثل مرد کار کردن هم باز یک استعاره غلط و بن بست محوره ( چون در کشوری این خانم زیست میکونه که مرداش چنین خواسته ای  ندارن ) بعدشم زن بودن معیار و سنجشش با چه فرمول یا چه درصدی سنجیده میشه ؟ چون ما کدبانو داریم تا کدبانو و مثل مرد کار کن داریم تا مثل مرد کار کن به حکم پیش بند بستن که کسی کدبانو نمیشه ( اینجاست که میگم یکم کج فهمی داره اگر بخایم ریز بشیم در این نوشته ) و این کج فهمی اول نگاه و حقوق کدبانویه واقعی رو در افکار جامعه ضایعه میکونه چون بچه بزرگ کردن داریم تا بچه بزرگ کردن و آشپزی داریم تا آشپزی و ... و حتی برای مردان هم صدق میکونه ( ولی دور دوره کج فهمی و مظلوم نمایی هست و هنوزه هنوزه گداها و کولی ها در سطح شهر جولان میدن با تمام فرهنگسازیی که 90 درصد گدایان اصلن احتیاج ندارن و .. )

 

حیف از وقت کم 

 

پ ب

 

 

 

 

 

پاسخ:
دکترجان چه دل پری داری از بعضی زنها ! 😅😉
خب ! با این موضوع که میگید از غرب فمنیستی بودن رو اوردن موافق نیستم . بنظرم از غرب مقوله ی"تغییر نگرش به زنان و احترام بیشتر به جایگاه زنان" رو با خودشون اوردن.
منتهی در جوامع مرد سالار مثل ایران و اعراب این نوع نگرش زیاد خوشایند واقع نمیشه ! 
اینکه میگید دست اورد برادران پیکان آور ! رو با خانمهایی امثال دانشور قیاس کنیم . در این خصوص نظر نینی از جامعه که خانمها هستن رو جویا بشید ببینید چند نفر با شما همفکر و همسو هستن...
شاید مباحث به نتیجه و فرجام دلخواه طرفین نرسه ولی ازطرفی هم نمیشه گفت بن بست محور میشه . چراکه تبادل اطلاعات و عقاید به مرور زمان روزنه ای جدید در افکار مخاطب ایجاد میکنه و در اینده اون مخاطب انعطاف بیشتری نسبت به عقاید مخالفان و معارضانش خواهد داشت
تعاریف زن بودن و کدبانو بودن هم با توجه به جنسیت و فرهنگ ادمها قطعا تعاریف مجزایی داره .  من نمیتونم تعریف مورد نظرم رو مبنای قضاوت همه ی خانمها قرار بدم . بطور مثال : من یه تعریفی دارم و شما تعریفی دیگه . و نکته ای که هست اینکه تا وقتی عقاید شما ایجاد مزاحمت و مخاطره نکنه . من باید به عقاید شما احترام بذارم...

سلام ارباب من

این خانوم داشور هم حالش خوب نیسسا !!

کدبانو- مرد- دختر جوان- زن سالمند

آخه بهتر بود خانوم دانشور بجای حرفای مبهم زدن و قاطی کردن چن تا چی باهم، بفرمان که زن ینی کی؟ زن ینی چی؟ وظیفه ها و مسوولیت های یه زن(متاهل) چیه؟

اگه اینا رو تعریف میکرد راحت میشد فهمید حدود وظایف زن چیه و کجاس که حدود شکسته شده؟

مثلا الان دخترایی که ازدواج میکنن میخان علاوه بر هزینه ها و پولی که مردبدبخت براشون میاره، خودشونم درآمد داشته باشن، بعدش هر تفریح و دوست و رفیق بازی و مهمونی که قبل ازدواج داشتن بعدشم داشته باشن، شوهرشونم مث ننه بابا نازشونو بخره و هرچی گفت بگن چشم، توی خونه هم کار نکنن و بگن شوونات زن بالاتره یا وظیفه ش نیس، و...اونوقت میخوان بانوی اول خونه باشن و تاج سر آقاشون و....خب بفرمایین کدوم مردی احمق میاد همچی خریتی بکنه و مثلا متاهل بشه؟؟!!!

این دست دخترا بهتره همون بغل دل ننه باباشون بشینن و جوم نخورن چون هیج جا بهتر از اونجا پیدا نمیکنن که مث والدین هواشونو داشته باشه.

آقای من 

زندگی ینی "مشارکت".

توی مشارکتم هر طرف به تناسب "آورده و سرمایه و توانایی و علاقه" خودش سهیم میشه. 

آورده آقایون و خانوما روشنه و توی قانون و توی کتاب خدا و سنت(اگه مسلمون باشن) نوشته شده. 

توی روستای ما که این مشکلات خاونم دانشور نیس چون زن و مرد حدود خودشونو میدونن و از اول به حقوق شون آشنان و تا زمون مرگ هم نامردی نمیکنن و زیرقولشون نمیزنن، نه زن از مردش توقع کلفتی و آب و جارو داره، نه مرد از زنش توقع کار کردن و پول آوردن توو خونه داره.

مرد مث مرد کار میکنه و زن مث زن زندگی میکنه

زن اگه قناعت داشته باشه و به یه لقمه نون حلال مردش راضی باشه حاضر نمیشه پاشو بکنه توی یه کفش که الّا بلّا میخوام کار کنم، 

اگه زن راضی به قناعت نیس یا بخاطر فیس و افاده فروشی به جاری، یا به خواهرشوهر یا مادرشوهر یا...میخواد کار کنه، خب دندش نرم بره کار کنه ولی دیگه منت سر شوهرش و زمین و آسمون نذاره و مث این خانوم دانشور چرند نگه

والسلام نامه تمام😈😈😈

پاسخ:
سلامعلیکم

نظر شما سرشار از نگاه تحقیرامیز  و تملکی به زنهاست ! اگر وفق مراد و خواسته ی شما بودن که به دین و سنت عمل کردن ! و اگر از چهارچوب شما خارج بشه برن بغل ننه باباشون !

سلام آقای من

البته اینا رو بیشتر برای روشنفکرنماهایی مث خانوم دانشور گفتما !!

امثال ایشون میخوان فیس وافاده بفروشن و اظهار فضولات نمایند!

ایشون وقتی آل احمد توی بورس بود خووووب نون شهرت و اعتبارشو میخورد هم قبل مرگ جلا هم بعدش

اگه نمیخواست کار کنه غلط کرد رفت سر کار میخواست بشینه توی خونه و کدبانو باشه با حفظ حدود و حقوق و مخصوصا با "رعایت شرط رفاقتی" که با جلال اول زندگی بست!

ایشون از اول میدونست آل احمد یه آدم سیاسی و دربه در هست و معنی فعال سیاسی رو میدونست چون باسواد و سیاسی بود.

امثال ایشون میخوان دوجنسیتی باشه!

ینی هم امتیازات زن مث دخترجوون بودن یا بانوی اول خونه بودن رو داشته باشن، هم امتیازات مر رو مث پول و حقوق داشت و کارهای قهرمانی !

خب معلومه اینا براحتی باهم جمع نمیشه یا اگه بشه همین میشه که ایشون فرمایش فرمودن که "براستی زن بودن کار مشکلی است" چون این دیگه زن نیس یه موجودی بین زن و مرد هس، یه دوجسیتی هس  

پاسخ:
سلامعلیکم

یک درصد هم فکر کنید میخواسته از جانب همه ی اقشار زنها صحبت کنه
 و نمیخواسته همه چیزو خودش تجربه کنه ( که شما میگید اینها باهم جمع نمیشه)

سلام آق ستار

 

بنظرت بهتر نیس اون که گفتی مرد مث خر کار کنه رو اصلاح کنی؟

 

کاشکی زنای امروز مردا رو به اندازه یه خر کاری هم قبول داشت!

توی روستای ما وقتی یه خر داری بعد از تموم شدن زمان کاریش، یه علوفه خوبی جلوش میذارن حسلبی میخوره و سرحال میاد ولی دخترای امروز فقط خر رو میخوان کار کنه و حاضر نیستن یه غذای دوروس حسابی بهش بدن!!!!

با این وضعیت پسراییم که هنوز خر نشدن، عبرت گرفتن و خوب فهمیدن با این دخترا چجور تا کنن دیگه...موقت با یکی خوش وبش میکنن و یکی دیگه....

این رفتار پسرا خیلی بده ولی عکس العمل طبیعی رفتارای زشت و غلط دخترای امروزیه، اگه پسرا اینکار رو نکنن دخترا  با همدیگه قه قه میخندن و میگن خر خوبی گیر آوردیم ببین نه آب  و یونجه بهش میدیم نه میذاریم نفس بکشه، حیووونی آخخی...

  

۰۱ آبان ۹۸ ، ۲۱:۴۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب افغانی 

 

من ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم هستم 

 

تازه الان موضع خودتون رو نشون دادید در این پست و میشه بحث کرد ☺  و من به خاطر شما به این بحث اومدم و به این پست جریان گفتگو دادم حداقل بین من و شما ( و گرنه بقولی آخه بعد گذاشتن این پست دوست دارید نظر دهندگان چی بگن یا چی بشنوید ؟) و گرنه گفتم این پست بن بست محوره و به مخاطبش میگه ( همین و تمام )  که شروع جریان و محتوا سازی خودش یک مقوله جداست که فعلن اینجا جاش نیست ( ولی یک بحث خشک و بن بست دادن نشان هیجانی بودن داره ) بنده احترام میزارم به این تنوع ولی این پست داره خط فکری میده ( بدون هیچ توضیحی و دلیلی مگر اینکه نظر دهنده ای شروع کنه و از پست جریان درست بسازه که خودش یک هنره و اگر نتونه که میشه فقط بحث خارج از پست و گفتن آره و یا نه همین ) 

 

دل پر !!! مرد سالاری !!! یک طوری میگید که انگار زنان ایرانی در سیاه چاله ها و دستان دژخیمان به بند اسارت اسیر هستن ص

 

احترام به زنها رو آوردن !!! این کشور هزاران سال عمر دارها ،  شاهان خوب و بد داشته ،  فیلسوفان بزرگ ، شعرای بزرگ و کلن اندیشمندان بزرگی داشته  ، ( جناب کاوه و شما و من رو در این سایت و این کشور داره  که الان زنده هستیم ) میدونید درمورد کجا و چه کسانی دارید صحبت میکنید ؟؟؟   شما اول بگو کدوم بی احترامی بعد بگو احترام به زنها رو آوردن 

شما اول بگو کدوم بی احترامی ؟؟؟ 

بعد بی احترامی از طرف کی به زنها شده ؟؟؟ 

بعد کدوم احترام قبلن نبوده  که الان اومده ؟؟؟ 

بعد سنجش احترام رو چی میدونید که از اون رخصت میگیرید و میگید که اینجا بی احترامی شده ؟؟؟ 

بعد مردسالاری یعنی چی ؟؟؟ 

بعد بر چه اساسی میگید مرد سالاری ؟؟؟ 

جناب افغانی جان اینکه بگیم مرد سالاری و حقوق زنان و ... ( بدون دادن هیچ توضیحی و علت و معلولی خیانت به افکار عمومی بیش نیست و غوطه ور شدن در واژهاست و دور شدن از واقعیت ) چون این چیزی که میگیم باید تراز سنجش داشته باشیم ( مثلن آقا چرا زنان نصف مردان ارث پدری میبرن ) به این میگن سنجش و تراز ارزیابی که جای بحث داره و گفتن دلایل مختلف که نظر بدن و از نظر من هم جای اشکال داره ( ولی این دلیل نمیشه که گذشتگانمون که به خودشون گاو آهن میبستن و زمین شخم میزدن رو دیو دو سر نشون بدیم ) به این میگن تحریف و ندیدن و نسنجیدن و .. که باعث میشه نسل جوان ندونن از کجا اومدن و سر چی باید حقوق زنان رو قبول کنن یا نکنن و ...  

 

ولی اینکه بگیم زن بودن سخته یا مردانم بگن مرد بودن سخته و کلن تمام !!!

 

( آخه سخت در مقابل چی و کی ) این باید مشخص بشه 

 

در مورد برادران خیامی که روشنه خدمت کردن بدون هیاهو 

در مورد اون کسانی که از غرب هیاهو آوردن منظورم فقط شخص خانم دانشور نیست بلکه جناب صادق هدایت و جناب شاملو و ... بود ( فقط هیاهو و حاشیه از غرب آوردن از نظر من ) 

 

خوب پسر خوب که خودتونم میگید من یک تعریفی از کدبانو دارم و شما طور دیگه و ... که مهم هم اینکه خود تعریف خانم ها از کدبانو چیه که شکایت دارن و میگن سخته و ... ( که قابل پذیرشه که هر کی تعریف خودش رو داره ) ولی وقتی در کلیت  در پست برای عموم گذاشته میشه حداقل باید اون تعریف مبدا یا تراز رو تعریف کرد و نشون داد به مخاطب و بعد  دید که کی کدبانو هست و کی نیست و نظر دیگران چیست . اگر اعتقاد دارید که هر کسی تعریف خودش رو از کدبانو داره که دیگه هموطن تعمیم دادنش به کل رو از کجا آوردید 

 

اینم بگم جسارت یا توهین در نظرم نیست به شخص شما ( چون خودم رو میشناسم میدونمم که خوانندگان هم نظر واقعی و متفاوت رو دوست دارن بخونن و حتمن لذت میبرن ) البت خوانندگان مرکز طلب نه حاشیه طلب 

 

بحث و حرف بسیاره 

 

 

پ ب

 

پاسخ:
مولانا میفرماید : هرکسی از ظن خود شد یار من...
در مورد این مطلب پست . هرکسی برداشتی داره . یکی میگه حرف دل بود . یکی میگه چرت بود . یکی میگه حرف حق بود . یکی میگه مزخرفه . یکی میگه بحث بن بست . یکی میگه این قصه سر دراز دارد...

در مورد ارزش و شخصیت و شان و جایگاه زنهای ایران در اعصار مختلف هم طبق عرایض قبلیم هرکسی نظری داره . نظر همه هم تا وقتیکه آسیب به دیگران نزنه محترمه . نظر منم این که باتوجه به دستمایه بودن و ابزاری نگاه شدن به زنها شانشون حفظ نشده ! از دوره جاهلیت پیش از تاریخ تاااا امروز . و عمده ظلمی هم که بر زنها رفته عدم مختار بودن در افکارشون و عمل کردن به افکارشونه . 
خلاصش . خانمها حق ندارن هرطور دوست دارن فکر کنن و عمل کنن ! مجبورن هرطور مردها براشون فکر میکنن خانمها عمل کنن !! از ازدواج و پوشاک و تحصیلات و رای دادن و محل زندگی و محل کار و نوع کار و نوع گفتار و خیلی موارد دیگه ! طوری که اگر طبق خواسته مردها عمل نکنن انگار هنجارشکنی کردن !
من نه قصد دفاع دارم نه قصد تهاجم . فقط نظرمو میگم. و نمیدونم متن حساب میشه یا حاشیه !
۰۱ آبان ۹۸ ، ۲۳:۲۵ جلال ستاری

سلام آق مختار

 

متاسفانه فمینیست های ایرانی پر رو ترین و بی سواد ترین فمینیست ها هستن .

 

مثلا یه هنر پیشه ای میگفت زنان با مردان برابرند بنابراین زنان باید حق داشته باشند کار کنند !

 

در حالیکه در مرام فمینیستی اگر میگیم زنان با مردان برابرند معنیش این نیس که زنان حق دارند کار کنند بلکه معنیش اینه که زنان باید کار کنند ! نمیشه که زن و مرد برابر باشند بعدش مرد مکلف باشه کار کنه ولی زن فقط حق داشته باشه کار کنه .

 

مشکلاتی که بهش اشاره کردی ناشی از فهم غلط فمینیستیه .

 

من معتقدم نه نظر اسلام در مورد زنان شناخته شده نه فمینیست به معنای واقعی موردتوجه قرار گرفته .

 

فهم غلط از اسلام وقتی با فهم غلط از فمینیست ترکیب میشه نتیجه ش میشه طلاق ها و نابسامانی ها و نارضایتی های همگانی .

 

سلام آقای من

درجواب یه کامنتم گفتین:"نظر شما سرشار از نگاه تحقیرامیز  و تملکی به زنهاست !..."

اتفاقا دقیقا نظر شوما سرشار از تحقیر زنهای مملکت ماست، که می خواهید القا کنید کدبانویی حقارته ولی کارکردن مث مرد هنر زن بودنه!

شوما میخوایی القا کنی که روحیه مشارکت زن و همراهی کردنش با مردی که بعنوان شریک انتخاب کرده، حقارته و با زن بودن نمیخونه!

وقتی دختروپسر همدیگه رو پسند می کنن و انتخاب می کنن هردوشون با فداکاری، با عشق و محبت، با غیرت و همت توی همه ی صحنه های زندگی هوای همو دارن نه اینکه برای انجام هر کاری توی زندگیشون بشینن خط کش بذارن که تا اینجا مرز وظیفه من بود و ....

آره دادا، اگه زندگی بخواد هر روز دعوا سر این چیا باشه و هی بهم منت بزارن همون بهتره که دختر بشینن بغل مامان باباشون، و منظورم ازین حرف درست برعکس برداشت غلط شوما، بی احترامی و تحقیر دخترا نیس، بلکه راه حله منطقی و دوروستیه که بدون فک کردن به عواقب بله گفتن به یه پسر ، بله نگن و زندگی راحتی داشته باشن و مث این سیمین خانوم نگن براستی زن بودن کار مشکلیست!

احتمالا مرد بودن توو نیگاه شوما و ایشون کار خیلی ساده و بازیچه ایست دیگه!! چون این حرف سیمین خانوم یا داره طعنه و کنایه به همه مردا میزنه که وظیفه شونو انداختن گردن زنها که مسلما توهین به همه ی مردهای جامعه ماس از جمله شوما، یا هم خواسته بدون طعنه و کنایه به مردها بگه زن بودن براستی کار مشکلیست که احتمالا ایرادی به خالق زن گرفته و خلقت زن رو یه نقس توو آفرینش میدونه که توهین به همه زن هاس، یا هم زن رو بعنوان یه انسان نمیدونه! چون یه "زن بعنوان انسان" زیبایی داره، کدبانویی داره، اهل فک کردن هم هس، و می تونه کار هم بکنه و پول درآره، و همه اینا امتیازش هس نه نقطه ضعفش!!

لطفا به زن ها احترام بذارین آقای من و چشم بسته هرچی سیمین خانوم میگه تکرار و دفاع نکنین، حالا ایشون نویسنده هس که هس، دلیل نمیشه خیال کنین همه حرفاش وحی منزله که!!!

شوما و "تقلید" آقای من؟؟!!!

پناه برخدا...

پاسخ:
سلامعلیکم

عجب !    پس من نگاهم تحقیرآمیزه ؟!
برای نتیجه گیری بهتر یه زحمت بکش از 4تا خانم که در محل کارشون هستن سوال کن . بپرس مشکلاتتون چیه ؟ ( ببین چندتا از این مشکلات مسببش آقایون و افکارشون هست)

سلام آق جلال

گل گفتی

اینایی که گفتی دوروسته. این طرفدارای فمنیسم ایرونی، نه اسلام رو می شناسن، نه فمنیسم رو. ولی مشکلشون فقط پررویی و بیسوادی نیس!

یحتمل سواد خوندن هم ضعیفن و نمی تونن کتابای تخصصی بخونن که اینقذه بیسواد موندن.

البته پررویی خودش جای خیلی کمبودها رو پر میکنه ازجمله جای سواد رو😂😂

ولی راسسش نمیدونم این آقای ما که صاحاب کرامات و سواد و فتوی و...هس چرا ازین حرفا میزنه؟!!

گیج شدم یه خرده

آقای من و این حرفا؟؟!!!😉 😉😉

بیشتر از اینکه زن بودن سخت باشه ، تصورات مردها از یک خانوم و براورده شدن توقعاتشون از موجودی بنام زن سختهههههه ! 

خیلی از مردهای ما خودشونم نمیدونن از یک خانوم چی میخوان ! 

زن شاغل باشه در عین حال بهنرین کدبانوی عالم ! باهوش باشه در عین حال خنگ !! از هزار کیلومتزی جنس مخالف رد نشده باشه ولی خدای جذب کردن مردها در گفتار ، رفتار و .... !  خانوم و باشخصیت و اروم در عین حال شیطون و پرجنب و جوش و اکتیو ! و..... 

 

خیلی وقتا زن بودن از جهت توقعات جامعه مردسالارانه از یک زن سخته ! 

 

یکی از بدترین چیزهایی که برای یک خانوم سخته حرفهای جنسیتی که با خانوم میشه ! از شوخی گرفته تاااااا تهدید هایی ازین قبیل ! که متاسفانه خود خانوم ها هم نسبت به هم در این موارد کم لطفی میکنن به خودشون ! نمونشم حرفهای حال به هم زن دو خانم در پست قبل سر یک اقا !!!

 

 

جناب افغانی عرض ارادت  .خواننده خاموش وبلاگتونیم و از صحبتهای دوستان استفاده میکردیم .  خب،یه کمم مدیریت کنید فضا رو تا درگیر حواشی بیخود و مزخرف نشه ما بیشتر از قبل با ارامش بخونیم اینجا رو !

 

بعضی وقتا میگم این جور جاها نظرات تاییدی باشه بهتره. درواقعا ماها  لیاقتمون همینه ! اه 

 

 

 

پاسخ:
احسنت .    دقیقا خانم دانشور هم خط اول شما رو گفته " توقعات آقایون از خانمها زیاده "

خدا خیرت بده که فرمایشهای شما گواهی بر عرایض بنده جهت استحضار آقای مختار قرار گرفت .
در این  پست و این خصوص باید از خانمها پرسید نه آقایون...



شما لطف دارید خانم نارنجی
واقعیتش در گفتگوی طرفین دخالت نمیکنم مگر اینکه نکته ای باشه منم نظر خودمو بدم
بحث یه امر عادیه . گاهی یخورده پیاز داغش زیاد میشه ! که خود طرفین باید مدیریت کنن. من وظیفه مه که الفاظ رکیک و فحش هارو حذف کنم
۰۲ آبان ۹۸ ، ۰۲:۴۵ جلال ستاری

بابا ول کنین این تعارفات رو 

 

منم عصر خوابیدم الان بیدارم ولی انگار خوشتون میاد روضه بخونین .

 

هر کی ندونه فک میکنه مردا تو بهشت زندگی میکنن زنا تو قعر جهنم .

 

آق مختار بیا یکم برا خانما روضه بخون بخندیم😁

به آقای ابوالفتح 

 

 این کشور هزاران سال عمر دارها ،  شاهان خوب و بد داشته ،  فیلسوفان بزرگ ، شعرای بزرگ و کلن اندیشمندان بزرگی داشته  ، میدونید درمورد کجا و چه کسانی دارید صحبت میکنید ؟؟؟   شما اول بگو کدوم بی احترامی بعد بگو احترام به زنها رو آوردن

 

اتفاقاً شعرا و فلاسفه خیلی وقتا ثابت کردن شاعر یا فیلسوف بزرگ بودن هیچ ربطی به محترم شمردن خانما نداره.

پادشاهان بزرگ رو هم که لطفاً حرفشو نزنید😂😂مگه زن رو جز یه ملعبه میدیدن؟؟؟

میفرمایید کدوم بی احترامی؟؟؟

از ملاصدرا بگم که زن رو هم ردیف حیوانات دیگه میدونسته که خداوند همانطور که اسب و قاطر برای بارکشی آفریده،زن رو هم وسیله ای برای نکاح😑😑(حال بهم زن ترین و کثیف ترین تعریف ممکن)

یا مولانا و شمس که یه حدیث جعلی از پیامبر که خیلیا به خلیفه دوم نسبت میشدن (با زن مشورت کن و خلاف نظرش عمل کن)رو بارها و بارها تو گفته هاشون و اشعارشون تکرار کردن و کلی توضیح و تفسیر مضخرف هم ضمیمه اش کردن.یا توهین ها وتحقیرهایی که شمس تو نوشته هاش از زنان داره.یا مولانا که هرجا خواسته مثال از نفس اماره بیاره،زن رو مثال زده😐

یا نظر ابن سینا درمورد زنان در سنین مختلف که یجورایی همون تعریف ملاصدرارو به ذهن میاره

 

حالا نمیگم غربیا اونموقع خیلی بهتر از اندشمندان ما فکر میکردن ولی خیلی زودتر و بهتر از ما این تفکرات سخیف دور ریختن و از این جهالت بیرون اومدن.

چه خوشتون بیاد چه نیاد کارنامه ی ایرانیا تو این مورد سیاه وکثیفه و قابل دفاع و افتخار نیست.

چه اون موقع چه الان

 

۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۱:۴۶ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب افغانی 

 

 در مورد پست ( هر کسی نظری داره ،  که درست میگید ) ولی واقعیت  اینکه پست ، قبل از اینکه نظر دهندگان نظرشونو بگن نظرش رو گفته ( و فقط بله میخاد ) این نظر بنده هست 

 

در مورد زنان و افکارشون و ...

 

گفتم و بازم میگم که تراز و مبنا سنجشتون چیه ؟؟؟ و بر چه اساسی میگید زنان باید به افکار مردان عمل  کنن و این رو در طول تاریخ هم میگید بوده ؟ از کدوم مردان صحبت میکونید که ظلم کردن و کدوم زنان حرف میزنید که ظلم دیدن ؟ 

همین تاریخ و گذشته مسئولیت زندگی رو داده به دست مرد ( شما نه تنها تشکر نمیکونید  ، این بندگان رو هم متهم به ظلم کردن میکونید ) شما الان خواهرت یا برادرت یا پدرت و یا مادرت یا حتی اطرافیانت ، بگه میخام برم مثلن شیراز ( بهش هیچ توصیه ای نمیکونید که مثلن مواظب باش و فلان جا برو یا نرو و چقدر پول داری ؟ و آیا پول بیشتر میخواهی ؟ یا اگر هر دو پول کافی ندارید پیشنهاد و تذکر بدی که مثلن با پول کمت اینجوری خرج کنی بهتره و دیگر توصیه ها و ... ) و این توصیه هایی که از ذات دوست داشتن میاد که هم مردان برای زنان و هم زنان برای مردان اعمال میکونن اما به شکلهایه خودش ، رو در قالب زور و ظلم و تبعیض و  ... میبینید ؟ به نظر من نوشته شما و اینجور نوشته ها داره ذات ارتباطات و محبتهایه بین انسانها رو هم زیر سوال میبره !!!

 

هموطن الان مادر بنده و زنان اطراف بنده ( هر وقت که من رو میبینن شروع میکونن که چرا زن نمیگیری و دختر فلانی هست و ... ) مادر خودم یعنی به جایی رسیده که تیکه بارونم داره میکونه 😃 طبق فرمایش شما بنده الان باید از این ستم زنان به من مرد و بر هم زدن افکار و اندیشه خودم که باعث شده شغلم و خونم و ... رو تغییر بدم که بابتش چه وقتها و هزینه هایی صرف کردم 😨😊 پس الان بگم که زنان ظالم هستن و ... ( اینم بگم تعداد کمی از مردان هم میگن که زن بگیر و چرا و ... و بابته همین اتفاقها روابطشون با من رو کمتر و بیشتر میکونن و.... که اینجا باید بگم مردان علیه مردان !!!) اگر احیانن اشتباه میکونم بگید !

 

ما باید واقعیت رو آشکار کنیم و از حاشیه دور بشیم جناب افغانی ( و چه بسا من موافق بر این هستم که قوانین حال کشورمون به پسران داره ظلم میکونه و سیاسون از طریق پخش و نشر و تلقین اینکه به زنان ظلم شده ، دارن مردان رو از ظلمی که قانون داره بهشون میشه نا آگاه بار میارن و ذهنشون رو از حقوق خودشون منحرف میکونن ) 

 

پ ب

 

به جناب مشکات 

 

بحث ما ملاصدرا و بوعلی سینا نیست ( هزاران عمل و کردار درست و حرف خوب و نیک زدن این جماعت ولی شما گیر کردید در چنتا از حرفهایه این جماعت که صحت داشتنش معلوم نیست  اونم تو عصری که مقبره کوروش رو ربطش میدن به سلیمان و دین و مذهب آبا اجدادیه یهویان دیگه چه رحمی خواهند کرد به ابو علی سینا ) و طبق تجربه من افراطیان مذهب شعیه با همدستیه بریتانیا هستن که چنین شایعاتی رو در مورد ایرانیان و بزرگانشون پخش میکونن اونم زیر زیرکی ( و اشکارا معلوم شده که فمنیستها اجیر شده مذهبیان هستن حداقل در ایران تا اون گذشته ایرانیان رو کاملن شیک از ذهنشون پاک کنن و بگن فقط ما بودیم ) 

 

شما الان زنده هستی و این حرفهایه شما از اکنون روزگارمون الان باور پذیر نیست ( و گرنه که فلسطینیان میگن از گذشته اینجا ماله ما بوده و یهودیان میگن ماله ما بوده ) حالا کی راست میگه کی دروغ  ولی شرایط اکنونشون میگه که چیزه دیگریه 

 

وقتی یک دورغ و یک تحریف بزرگ در جامعه مظلوم ایران پخش میشه که طبق تحقیق شخص خودم ( بیشتر این شیطنتها از مذهبیون افراطیه شعیه هست ) کل سرمایه فکری و مالی کشور باید خرج رفع این تحریف و دروغها بشه و پسرفت کشور رو به همراه داره ( چیزی که شاهدش هستیم ) 

 

و شما که ظاهرن ایرانی هستید این همه خدمات ابو علی سینا که به پزشکیه جهان کرده و مجسمش در حیاط سازمان ملل هست رو با چه حرفهایه بچه گانه ای بی ارزش میکونید ( کسیی که حتی ازدواج هم نکرد و تنهایی به این علوم رسید بدون هیاهو ) 

 

اینجاست که معلوم میشه این هیاهوها و دروغها و تحریفها نیتش چیه 

 

در مورد شاهان هم دروغ زیاد بافتن ( و چنتا شاه ربطی به عموم مردان نداره ) محمدرضا شاه پهلوی 40 سال نیست که فوت کرده چه دروغهایی که ازش درست نکردن ( فکر میکونید به دیگر شاهان این مملکت رحم میکونن این افراطیون ) جالب اینکه زنان شاه نادیده گرفته میشن در این بحثها که بسیار بسیار زورشون بیشتر از وزرا اطراف شاه بوده ( ولی فلان کتمان اطلاعات باید صورت بگیره تا مذهبیون افراطی بتونن پیش برن ) 

 

پ ب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
جوجه به گربه گفت چرا منو میخوری
گربه گفت من نخورمت کس دیگه نیست بخورتت هاااا . بهت گفته باشم !
حکایت دلسوزی مردها برای زنها حکایت این گربه و جوجه س 😉😅

زنها هم هماهنند مردها دست دارن و پا دارن و قلب دارن و ایضا  " مغز " دارن . زنها هم خوب بلدن از مغزشون استفاده کنن و  بد و خوب رو میفهمن . شاید در بعضی مواقع در تصمیم گیریشون احساسات تاثیر بیشتری داشته باشه ولی به هرحال در خیلی مواقع قدرت تصمیمگیری صحیح دارند.
من در نظام افرینش و نوع خلقت و تواناییهای فیزیکی انسانها و اینکه مرد قدرت بیشتری از زن داره بحثی ندارم . ولی درمورد قدرت فکر و ذهن شک ندارم زنها و مردها برابرن .  با نگاه به تاریخ کنکور دانشگاههای ایران براحتی متوجه میشیم در سالهایی که خانمها در معذورات و مجبورات قرار داشتن و فرصت شرکت در کنکور نداشتن . اقایون رتبه های برتر بودن . ولی اینروزها که فرصت برابر بطور تقریبی حاکم شده . خانمها پا به پای اقایون رتبه های برتر دارن . پس از لحاظ هوش و مغز و حافظه از مردها کمتر نیستن . و . نیازی به هدایتگری و کنترل از جانب مردها ندارن

اینکه میگید من با این حرفها ارتباطات بین زنها و مردها رو خراب میکنه ! من قبول دارم !
قبول دارم چون میدونم ساختار مستبدانه مردها رو هدف قرار دادم . و اگر ارتباطی بین استبداد مردونه و زنونه وجود داشته باشه خراب خواهد شد . و من خرابی این استبداد رو میپسندم ☺
۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۲:۳۵ غریبه آشنا A

سلام و روز بخیر خدمت تموم  دوستان گل😊

 

باز این چشمای ناقذم چرخید و آقای ابوالفتح خانواده برتر آیا؟!🤔خیر مقدم ب وب آقای پسرخاله😄😅

البته شاید شما منو نشناسید!!🙄ولی خب من که میشناسم !!عرض ارادت دوست عزیز😁

 

خب حالا در خصوص پست بگم 😌هه والا اله دوز ددون خال اوقلو....😧😫رفتم تو عمق مطلب😂

 

برم بعد میام نظرات رو میخونم😅

پاسخ:
سلام و ارادت 🌹
هم دوز دی هم شکر دی 😅 گوریسن که بعضی لره شور اولوب بعضی لره شیرین اولوب

کیف کردید ایهام کلمه دوز رو به چه طریق استخراج کردم😉

به آقای ابوالفتح 
بله بحث زنان و مشکلات زنان بود.شما ربطش دادید به پادشاهان و فلاسفه و شعرا .منم نظرم اینه که حتی همچین بزرگانی هم نتونستن یا شایدم نخواستن از بند افکار بسته و زشت اون دوران نسبت به زنان آزاد بشن.

آقای ابوالفتح زدن این حرفا آسونه منم میتونم کلی حرف این مدلی بزنم.ولی شما باید یه مدرکی واسه اثبات این حرفا یا حداقل یه دلیل عقلانی و قانع کننده بیارید.
این آدما و اندیشه هاشون منتسب به دین و اسلام و تشیع هست. اصلاً اسمش روشه فلسفه ی اسلامی،عرفان اسلامی،طب اسلامی.... .همه اندیشه هاشونو وامدار تعلیمات اسلام میدونن.اگه افراطیون شیعه بخوان این اتهامات بزنن،انگشت اتهام به سمت خودشون هم برمیگرده همونطور که الان برگشته.این منطقی نیست.

درمورد تحریف تاریخ پادشاهان هم که بله تاریخ تحریف شده ولی همیشه به نفع سلاطین، دیگه حداقل این یدونه رو برعکس جلوه ندید خخخخ

سلاااام 

 

ننه آشنا 

سلام

خوبی؟ 

دلم برات تنگ شده بود💜

 

جناب مختار 

سلام

به عنوان یه خانم روستایی حرفاتون رو تکذیب میکنم😬

سکوت زن های روستایی نشون دهنده رضایتشون نیست😠😒

 

پاسخ:
سلام ☺
۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۷:۳۸ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به خانم مشکات 

 

بازم میگم ما در مورد این اشخاص بزرگ صحبت نمیکنیم 

شما یکبار دیگه پستهارو بخونید ( میبینید که بنده با جناب افغانی داشتم بحث میکردم نه با شما !  و از این اشخاص نام برده شد ولی قصد بحث کردن در مورد حرفاشون و .... اونها نبوده ، اونم به خاطره این نامشون اورده شد که در طول همون تاریخی بودن که جناب افغانی ازش صحبت میکونند ) 

 

 ( اشخاصی مثل علی سینا انقدر بزرگ هستن که تو نوشته من و شما نگونجند ) کسانی که عمرشون رو برای بشر گذاشتن ( ولی خدا رو شکر غربی ها هستن که قدرشون بدونن )

 

ولی چیزی که هست ( خیلی خیلی راحت و سرسری در مورد کشورتون و تاریختون صحبت میکونید ) شما دنباله مدرکی !!! خوب اصلن فرض بگیریم علی سینا گفته زنان خر هستن ، الان چیکار کنیم؟  و اصلن فرض بگیریم که علی سینا گفته زنان فرشته هستن باز الان چیکار کنیم ؟ ( مشکل شما اینکه اون زمانهارو با زمان خودتون دارید مقایسه میکونید ) 

 

بازم میگم بحث ما در مورد اون بزرگان نیست 

 

پ ب

 

به آقای ابوالفتح
اوکی منم چاقو نذاشتم زیر گلوتون خخخخ بفرمایید این شما و دوستتون

فقط درمورد اینکه گفتید چرا درمورد تاریخ و بزرگانتون سرسری صحبت میکنید.اینو بگم که من نگاه صفر و صدی و نگاه متعصبانه به هیچ کس ندارم.خوبیاشونو میبینم بهش افتخار میکنم ولی این دلیل نمیشه رفتار و گفتار بدشون ندیده بگیرم و انکار کنم.
این یکی از خصلتای بد ما ایرانیاس که به افراد و بزرگانی که علاقمندیم، نگاه افراط گونه و تعصبی داریم و ازشون یه بت میسازیم و به کسی اجازه ی نقدشو نمیدیم. یکی از دلایل اوضاع اسف بار الانمون هم همین بت سازی ها و مقدس انگاری هاس.

به آقای افغانی
این پست و حمایت از زنان واسه وبلاگ مردونه ی شما😀زیادی سنگین بود.مثل اینکه اصلاً به مذاق حضرات خوش نیومد.ولی من به نمایندگی از بانوان دنبال کننده وبلاگ😌 از حسن نظر و حسن نیت شما و نگاه منصفانه تون کمال تشکر و قدردانی را دارم😀🙏💐

پاسخ:
یبار سر کلاس تقریبا ده تا خانوم بود و فقط من اقا بودم و استاد که اخوند بود
نمیدونم چطور شد تدریس عربی به بحث اخلاق کشید و استاد شروط تبعیت خانمها از اقایون و وظایفشون رو میگفت ! منم نظر خودم رو گفتم که این افکار صحیح نیست . اون گفت من گفتم ! اون گفت من گفتم ! من گفتم اون گفت ! من گفتم اون دیگه چیزی نگفت !! یه نگاهی به دانشجوها کرد بعد رو به من گفت بخاطر جلب رضایت خانمها این حرفها رو میزنی ؟  من !!! 😮😯😐  گفتم استاد منکه ردیف اول نشستم هیچ خانومی رو هم نمیبینم تا واکنششون رو ببینم ! ولی شما که روبروشون نشستید چرا حرفی نمیزنید که رضایتشون رو ببینید ؟!
گفت بفرمایید بیرون کلاس رو از مدار خارج نکن ! 

خواستم بگم اینجا هم اگر متهم به تلاش در جلب رضایت خانمها نشم خوبه 😅



ارادت داریم🌹

سلام

 

درسته اکثرمواقع حق وحقوق خانم ها نادیده گرفته میشه.

 

شاید یکی از علت های اصلی تمایل خانوم ها به شاغل شدن 

 

کسب استقلال و بدست اوردن ذره ای رضایت از زندگی باشه.

 

حقیقت اینه مادران ما با افکار درست وغلطی بزرگ شدن

 

و دخترانشون هم باهمون افکاربزرگ کردن.

 

بی انصافیه اگه بگم الان با گذشته ای که زن حق تحصیل هم نداشت 

 

یکسانه.

 

اما واقعیت هایی هنوز هست که ریشه ای وعمیقن.

 

 

پاسخ:
سلام
بله 👍تربیت و اموخته ی مادران گذشته در تربیت و اموختن مادران اینده موثر بوده و منتقل شده...
۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۷:۲۳ پرینازم ...

جناب افغانی خیلی خوبه که یه مردی به این قدرت برسه که اینطوری فکرکنه ها
خیلی ازطرز فکرتون خوشم اومد
واقعامشخصه شخصیت پخته ای دارید
الان میخوام فوتبال ببینم اگه همین نتیجه حفظ بشه سرحال بمونم 
برمیگردم درمورد این پست یه سری موضوعات درذهنمه که دوست دارم بگم حتما

اگه نه یه فرصت دیگه

۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۸:۱۸ پرینازم ...

خیلی حرفا نوشتم درمورداین پست وپاک کردم 
هی نوشتم هی پا ک کردم
اصلانتونستم بفرستم

اصلامهم نیست ادم یه سری حرفارونزنه انگارراحت ترذهنش مرتب میشه

همین یه کوچولوروبگم کافیه 

چون خانمها نارنجی عزیزم،مشکات عزیزم،ومریم بانوی عزیزم

خلاصه ومفید وپرمفهوم خیلی ازمفاهیم درست رو منتقل کردن که جای صحبت باقی نذاشت

همینطور خودشماجناب افغانی

من بابت این طرز فکربهتون تبریک میگم


ولی اخه اصلا موضوع جلب رضایت خانومانیست
موضوع به حق صحبت کردنه
موضوع پخته بودنه
درک داشتنه


من اگه سراون کلاس حضورداشتم
دردفاع از شما بلندمیشدم  درکمال احترام وباصراحت تمام یه سری موضوعارومیگفتم

احتمالا بعدش منم اون استادتون بیرون میکرد😂


بعدش بایدهمزمان اون درس روحذف میکردیم جفتمون😂

 

 

پاسخ:
(حرف . گلوله ی شلیک شده س
قابلیت برگشت به اسلحه رو نداره
باید دقت کنیم شلیک کنیم یا نه... )
۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۸:۵۳ پرینازم ...

درسته موافقم امامن به درستی حرفام که درمورد حقوق خانمهاوکم لطفی اقایون کلا در کل تاریخه، اطمینان دارم

اینکه چقدرمطرح کردنش اینجادرست باشه شک داشتم

فکرمیکنم اشتباه متوجه شدید

۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۹:۲۵ پرینازم ...

ازتمام اون صحبتا و کم لطفیایی که به خانما درطول تاریخ مخصوصا در ایران شده 

 که میخواستم بگم  یه عالمه

ومنصرف شدم

چون فکرمیکنم یه سری ادمای مردسالار سریع موضع میگیرن وکشش ندارم ازاین جهت


به همین متن فوق العاده از ادیب سوری


 (من هنوز یک انسانم - شعرى از غاده السمان شاعرى از سوریه)


اکتفامیکنم👇


اگر به خانه‌ی من آمدی 

برایم مداد بیاور مداد سیاه 

می‌خواهم روی چهره‌ام خط بکشم 

تا به جرم زیبایی در قفس نیفتم 

یک ضربدر هم روی قلبم تا به هوس هم نیفتم! 

یک مداد پاک کن بده برای محو لب‌ها 

نمی‌خواهم کسی به هوای سرخیشان، سیاهم کند! 

یک بیلچه، تا تمام غرایز زنانه را از ریشه درآورم 

شخم بزنم وجودم را .... بدون این‌ها راحت‌تر به بهشت می‌روم گویا! 

یک تیغ بده، موهایم را از ته بتراشم، سرم هوایی بخورد 

و بی‌واسطه روسری کمی بیاندیشم! 

نخ و سوزن هم بده، برای زبانم 

می‌خواهم ... بدوزمش به سق 

... اینگونه فریادم بی صداتر است! 

قیچی یادت نرود، 

می‌خواهم هر روز اندیشه‌ هایم را سانسور کنم! 

پودر رختشویی هم لازم دارم 

برای شستشوی مغزی! 

مغزم را که شستم، پهن کنم روی بند 

تا آرمان‌هایم را باد با خود ببرد به آنجایی که عرب نی انداخت. 

می‌دانی که؟ باید واقع‌بین بود! 

صداخفه ‌کن هم اگر گیر آوردی بگیر! 

می‌خواهم وقتی به جرم عشق و انتخاب، 

برچسب فاحشه می‌زنندم 

بغضم را در گلو خفه کنم! 

یک کپی از هویتم را هم می‌خواهم 

برای وقتی که خواهران و برادران دینی به قصد ارشاد، 

فحش و تحقیر تقدیمم می‌کنند، 

به یاد بیاورم که کیستم! 

ترا به خدا ... اگر جایی دیدی حقی می‌فروختند 

برایم بخر ... تا در غذا بریزم 

ترجیح می‌دهم خودم قبل از دیگران حقم را بخورم ! 

سر آخر اگر پولی برایت ماند 

برایم یک پلاکارد بخر به شکل گردنبند، 

بیاویزم به گردنم ... و رویش با حروف درشت بنویسم: 

من یک انسانم 

من هنوز یک انسانم 

من هر روز یک انسانم!

 

اولین باراین متن رودرپیج فریال خوندم وعاشق این متن شدم  هنوز توذهنم مونده 

 

مخصوصا سه خط اخرش!

پاسخ:
ممنون . 🌹🌹خوب بود
۰۴ آبان ۹۸ ، ۰۰:۵۳ مختار برا آق ابوالفتح

سلام آق فتحی (ببشخین اون الف لام اول اسمت تلفظش سخته...)

شوما هم گلی به جمالت

بازم دم همون مدرکای تحصیلی قدیم گرم که سوات واقعی دارن😂

ازین حرفت برا  آقای من حظ بردم:

«در مورد پست ( هر کسی نظری داره ،  که درست میگید ) ولی واقعیت  اینکه پست ، قبل از اینکه نظر دهندگان نظرشونو بگن نظرش رو گفته ( و فقط بله میخاد ) این نظر بنده هست "

ما هم با شوما توو این یکی مورد موافقیم

ینی هر کی بیاد این پست رو تایید کنه خیلی فهمیده س، خیلی گُله، خیلی با شعوره، خیلی عمیقه، ولی وای بحال منتقدین بدبخت!!! باید زندگی رو رها کنن(البته بجز این رعیت که ارباب لطف داره و مراعاتشو میکنه و اجازه حیات داره تا اطلاع ثانوی)😂😂

واقعنی همینه

البته این از کرامات آقای ماس که حرفاش همه کااااااااااملا دوروسسه و یه چیزی تووو مایه های وحی مُنزَل

کسی هم نباس رو حرفش حرف بزنه

البته می تونه حرف بزنه 

ولی عمراً آقای ما کم بیاره و کوتاه بیاد

و نهایت میگه شوما غلط میگی و من دوروس، شوما نمی فهمی و من میفهمم، آق فتحی! برهان ازین روون تر و محکمتر؟؟!! 😂

اونقد راههای فرار و پیچوندن مخاطب بینوا رو خوووووووب بلده که هیشکی نمیتونه اقای ما رو  توی مباحثه مخکوم کنه

آقای ما  ایییییییییییییییییییییییییینه

میگی نه؟؟!!

امتحون کن

100 تا کامنت بنویس روی همین پست یا هر پست دیگه ایشون و تو هر کامنت هم 10 تا اشکال علمی- تاریخی- منطقی- فلسفی- اجتماعی- اقتصادی- سیاسی- ادبی- فرهنگی-...بجا و دوروس به اون پست وارد کن که جمعا بشه از قراره 1000 تا اشکال فنی.

بعد بشین و نیگا کن چطور اقای ما یک به یک- یک به یک- دونه به دونه رو چطووووووورررر میپیچونه براتون! منظور بدی ندارما ! سودتفاهم نشه ها!! یعنی با برهان های پیچیده فلسفی و منطقی و غیرمنطقی و علمی و غیرعلمی و...همّه شو  پاسخای دندون شکن میده!  بازم منظور بدی ندارما! یعنی پاسخایی میده که دندونات بریزه...

آقای ما 

ایییییییییییییییییییینه

آق فتحی

برو بگرد اگه تونستی یه همچین آقایی توی یه ملیون نفر بیابی!!!😂😂

آقای من

مرسی از بودنتون😂

ما داریم میریم چندین سجده شکر بابت داشتن وجود مبارک شوما اقامه بنماییم😂

شوما هم برا ما دعا کنین

عظّت زیاد

پاسخ:
همه چی تو
ما هیچ
انقدر به خود مپیچ
😅

سلام آقا جلال

 

راسسش با پیشنهات برا روضه خونی برا زن ها موافق نیستم

من از کودکیبا روضه خوناا جروبحث داشتم و دعوا

 

ولی پییشنهاد دیگه ای دارم

اگه بنا باشه روضه ای هم بخونیم 

بهتر نیس برا مردها بخونیم؟؟!!

چون همه ی این پست و طرفداراش، روضه خونی هس برا خانوما دیگه

کسی نیس برا مردهای بینوا و مظلومین تاریخ روضه بخونه

میگم آق ستار

بیا شوما لطفی بکن و یه خورده از ظلمهای زن ها در طول تاریخ نسبت به مردها بنویس

البته منظورم تعصب به جنس خودمون نیسسا !!

میگم بلکه حرفای شوما باعث شه این فمنیستایی که توو این پست ریختن و شلوغ کردن یه خورده "تعادل" پیدا کنن

یه خورده چشاشونو باز کنن

یه خورده فک کنن

و چن لحظه ترمز رو بکشن 

تا با این سرعت خطرناک

توی دره هولناک فمنیسم(از نوه پُززوی ایرانی) سقوط نکنن😂

تو رو خدا یه دستی برسون😂

یه کمکی به اینا بکن

نوع دوستی پس کجا رفته؟!!

آقایی....

درباره حرفای پریناز به آقای من

آقای من

یکی از راههای خام نمودنِ بانوان، آقایان را

همین نمونه زیر می باشدی:

 

جناب افغانی خیلی خوبه که یه مردی به این قدرت برسه که اینطوری فکرکنه ها
خیلی ازطرز فکرتون خوشم اومد
واقعامشخصه شخصیت پخته ای دارید
الان میخوام فوتبال ببینم اگه همین نتیجه حفظ بشه سرحال بمونم 
برمیگردم درمورد این پست یه سری موضوعات درذهنمه که دوست دارم بگم حتما...

 

ینی همچین احساس قدرت رو به یه مرد تلقین و تلفیق و تلحیق و تزریق می کنن که دلش عَنج میره و هیچی از قدرت و هویت مردونگی یادش نمیمونه و فخط بخاطر تمجیدات خانوم از "قدرت مرد"، طرفدار حرفای فمنستی هم میشه و....

آقای من

این پریناز روانشناس خوبیه ها

خوب میدونه چطور یه مرد رو با گفتن حرفایی که مردا خوششون میاد مث "احساس قدرت" به هرسویی ببره، هر فکری رو بقبولونه...

 آقای من

باید پذیرفت که مردها هم مث زن ها نقاط ضعفی دارن 

زن ها را با یه جور حرفا، مردها خام میکنن

مردها رو هم با یه جور حرفها، زن ها خام میکنن

روزگار تا بوده همین بوده

حواستون جمع باشه آقای من

این جماعت نسوان خیلی مدیر و مدبّرند!!!

ببین حضرت یوسف پیغمبرخدا از قدرت تدبیر و هوش زنها چی میگه؟؟!!

البته در مثل مناقشه نیس، سودتفاهم نشه😂😂

یوسف: 

گفت: «پروردگارا، زندان براى من دوست‌داشتنى‌تر است از آنچه مرا به آن مى‌خوانند، و اگر نیرنگ آنان را از من بازنگردانى، به سوى آنان خواهم گرایید و از [جمله‌] نادانان خواهم

پاسخ:
حضرت مختار .
 یوزارسیف تویی . خویشتندار تویی . 
حجره خورشید تویی خانه ناهید تویی
روضه ی امید تویی راه ده ای یار مرا !! 😁
فقط یخورده دیر ظهور کردی و دیگه آیه ای در وصف کمالات شما نازل نمیشه 😉
۰۴ آبان ۹۸ ، ۰۹:۰۶ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به خانم مشکات

 

ببین هموطن قصد ناراحت کردن نه شما نه هیجکسی رو ندارم و امیدوارم ناراحت نشید  ( ولی پست شما در این مورد همخوانی با پست من در قالب جواب نداشت ) و اگر بخایم در مورد بزرگانی مثل علی سینا بحث کنیم خودش یک کوه مطلب میشه ( و اصلن بحث نگاه صفر و صد نیست چنین مطالبی که شما در مورد این اشخاص خوندید و اینجا مینویسد یک تحریف و اشتباهه ) چون چنین اشخاصی اگر اینگونه تفکری بسته ای داشتن هیچوقت و هیچوقت نمیتونستن به مدارج علمی بالایی برسن و ...

 

خانم مشکات اگر بخایم کمی فکر کنیم در مورد این بحث ، آیا در مورد ظلم به زنان و دیو دو سر نشون دادن مردان چی ( به نظرتون بت سازی نشده !؟) 

 

با بحث درست میشه قلبهارو بیدار کرد 

 

پ ب

 

به خانم بانو مریم 

 

سلام ، حال احوال مریم خانم

خوشحال شدم اسم شما رو بازم دیدم  

یاد صفحه پسرونه به خیر 

 

ایشاالله که موفق باشید 

 

پ ب

 

به جناب افغانی 

 

در مورد نطره آخرتون ( هر چی فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم که در باب کدوم یک از نوشته هایه من جواب داده شده !!!) البت در مورد پستهایه دیگه هم بود اینجور جوابهایه شما  ، ولی این یکی 100 درصدش جواب کامنت من نبوده و امیدوارم ناراحت نشید ( بقولی من و حتی شما وقت میزاریم و سعی کنیم حداقل در مورد اون اتفاق صحبت کنیم ، اگر جوابی نداریم میتونیم سکوت کنیم یا بگیم فعلن جوابی نداریم و ... ) 

 

پ ب

 

به جناب مختار 

 

سلام 

راسته میگن خاطر خواهی دردسر داره !؟😀

 

در مورد جوابها و نظرات ( بقولی اینها نقد هست و نظرات متفاوت که تجربه و سواد و آگاهی میتونه واردش کنه و ما در نوشتمون هر چقدر بخایم کتمان کنیم در قلبو افکارمون نمیتونیم کتمانش کنیم ) 

 

در مورد آقاتون هم ( وقتی برای شما آشکار شده از این شاخه به اون شاخه پریدن در جواب دادن و ... مطمئنن برای دیگران هم آشکار میشه و همون حرف من که در واقعیت چیزه دیگریه ) و ادامه این روند بیشتر آشکار میکونه و قصدم در این پست هست فقط ( و دیگر پستها هم باید ببینیم و تماشا کنیم و ... ) بقولی آقاتون کاربر آگاهی نداشته که از خواب غفلت بیدارش کنه و این نقد هم به شما وارده که تلاشتونو برای آگاهیه ایشون و حتی من و ... هم بکونید ( البت اگر عمری و وقتی باشه و اجالتن حوصله !) 

 

در مورد سجده و دعا هم ( خوبه شما برعکس بعضیها که دنیایی شدن هنوزم معنوی و خدایی موندید ) من و دوستام رو هم دعا کنید و ممنون 😊

 

پ ب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
بزرگوار
فرق ما شاید در این باشه
من هرچی فکر کنم به نتیجه ای نرسیدم ! طرف مقابلم رو به بیربط گویی متهم نمیکنم و ازون نمیخوام سکوت کنه !
خودم سکوت میکنم☺

سلام به جمعیت فمنیست

خب دیگه بسسه 

روضه خونی برای مصیبت های خانوما تموم شد دیگه

تا روضه بعدی برین به کارای خونه برسین😊😊

اصلا هم نگران نشین که روضه تموم شد و فرصت برا غیبت و تهمت و بدگویی و...علیه مردها رو از دس میدین😊

قطعن و حتمن زمان و مکان روضه بعدی رو آقامون بعدا اعلام می کنن، 

اقایون هم که همه ملعون و مطرود و مذموم و مغرور و مشغول(به کارگری و حمالی برا زن و بچه و کلاً خدمتکار طایفه عروس! 😊) و"مغفول" 

البته فقط همین "مشغول" و "مغفول"ش دوروسسه چون همیشه ی تاریخ کارگر و حمال شدن و گول این جنس ظاهرا لطیف و باطنا.... رو خوردن و میخورن و خواهند خورد، ولی باااااااااااززززز  هم عبرت نمی گیرن.  نمیدونم چرا ؟؟!!!!!!!!!!!!! 

جل الخالق

واقعنی خدا چی افریده که مردا با همه ادعای عقل و تدبیر نمی تونن از دستش فرار کنن

مهمترین نقطه ضعف مردا همینه😊

خدا رو شکر ما که این ضعفو نداریم...

 

 

سلام و درود 

خب اینم حسن ختام این بحث

شاعر میفرماید :


خوشا آن کس که اصلا زن ندارد . . . بلای خانگی بر تن نـــدارد
هزاران زن فدای موی یک مرد . . . فدای گوشه ابروی یک مرد
نمیدانم خــدا بر جنـس مــاده . . . چرا مهر و وفا اصـلا نـداده
الهی غـرق ماتم باشی ای زن . . . همیشه همدم غم باشی ای زن
کی گفته زن شریک عمر مرده ... مـگر زن میکنـه تخم دو زرده

خانومها لازم نیست ناراحت بشین اینهم در وصف آقایون


مرد یعنی یک جهان بیچارگی . . . مرد یعنی یک بلای خانگی
مرد یعنی کوهی از ناز و ادا . . . مرد یعنی فیس و کبر و ادعا
مرد یعنی سایه پر دردسر . . . مرد یعنی یک هیولای دو سر
مرد یعنی یک کویر بی گیاه . . . مــرد یعنی زندگی با او تباه
مرد یعنی آسمان بی فروغ . . . مرد یعنی هر چه میگوید دروغ
مرد یعنی شوره زار بی علف . . . مرد یعنی عمر زن با او تلف

قابل توجه هر دو گروه . من بی تقصیرم .هر کی برداشت خودشو بکنه .

نظر شخصیم :

اونی ک زن نداره 

آروم تن نداره 

آروم تن ک داری 

یعنی ک غم نداری

پاسخ:
سلام 😅و درود بر شما با این اشعار

اونی که ازدواج میکنه و جدا میشه رستگاره ! چون بلاخره چه با همسر چه یا بی همسر  . هردو حالت رو امتحان کرده و خیر یکیش رو برده ! 😉
۰۴ آبان ۹۸ ، ۲۲:۳۱ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب افغانی 

 

پس بزرگوار قبول کردی که بی ربط میگی ☺

 

 

پ ب

پاسخ:
بله
قطعا همینطوره ☺
۰۵ آبان ۹۸ ، ۰۱:۳۹ جلال ستاری

دلم برا خانمای بیچاره کبابه 😢😢😢😢😢

 

 

با یه نون اضافه و 🍪

 

نوشابه سیاه و🍷

 

نیم دونه گوجه اضافه 🍅

 

 

دلم واقعا کبابه ... 😢😢😢😢😢

پاسخ:
مشخصه 😉 بوش داره میاد

سلام اقای ابولفتح

 

ممنون ،حال شما؟

 

بله یادش بخیر.شماهم موفق و پاینده باشید😃

۰۵ آبان ۹۸ ، ۱۸:۰۲ غریبه آشنا A

سلام همگی دوستان گل امیدوارم حالتون و احوالتون خوب و خوش باشه😃

 

دخترم😍😍

استثنا 😣 آخ فدای ننه گفتنات 😍منم دلتنگت بودم عزیزم😘😊

درسا خوب پیش میره دیگه ان شالله؟😃

 

آقای پسرخاله هه والا کیف کردم یعنی بهتر از این راه نداشت😉😂

در وصف این دوز یکم موشکافی کنم زبان شیرین ترکی رو تا دوستای فارسی زبان هم فیض ببرن😃 پرینازم گاداسی تو هم حالشو ببر 😘😅

 

یکی بهم گفت ترکی یادم بده
گفتم: باشه
دوز یعنی نمک
دوز یعنی درست
دوز یعنی مستقیم
دوز یعنی بچین
دوز یعنی خوک
دوز یعنی صبرکن

گفت: اینا چیه ؟
یه چیز دیگه یاد بده

گفتم : باشه
اوزوم یعنی خودم
اوزوم یعنی صورتم
اوزوم یعنی شناکنم
اوزوم یعنی پاره کنم
اوزوم یعنی انگور

گفت: داداش اینا رو ول کن اصلایه جمله بگو

گفتم : باشه
کتی گِتی کُتی گُتی گِتی...!!!

گفت:این چی بود یعنی چی؟؟؟

گفتم: یعنی روستایی رفت کُت رو برداشت ورفت!

گفت: داداش میرم زبون آنگولایی یاد میگیرم از زبون شما قطعا راحتره!!😂😂

 

پاسخ:
سلامعلیکم . تشکر

اینم هست
بو قارپوز سانجیلاندرانلاردانیمیش 😉
۰۵ آبان ۹۸ ، ۱۹:۴۴ پرینازم ...

سلام به همگی🌷

...........


منظورم قدرتِ فکری وتحلیلی بود !O_o

هرآدمی طرز فکر مستقلی داره ...

منم آدمی نیستم که  هدفم این باشه طرز فکرموبه بقیه تزریق کنم🤷‍♀

اما از شعاع بینهایت کیلومتری،

آدمایی روکه مثل خودم فکرمیکنن تشخیص میدم وتحسینشون میکنم
واینوراحت بروز میدم

ازیه جمله ساده ،چه برداشتای سطحی که نمیکنید😯

برای بارهزارم من فمنیست نیستم☺️

ولی درکل 
شما
خیلی جالبی👏😁

 

 

.......


خانم غریبه آشنا سلام عزیزدلم

آموزش زبانت

خیلی باحال بود😅

 
مخصوصااون جمله اخر کتی گدی ...

 خیلی شیطون بلایا😉😘

پاسخ:
سلامعلیکم

خداروشکر خانم آشنا فتحه و کسرش رو گذاشت ! اگر نه فجایع تلفظی هم دور از ذهن نبود...😅
۰۵ آبان ۹۸ ، ۲۳:۵۳ غریبه آشنا A

منم عشق قارپیز 😉😂

واااای حالا اینو بگم😁 ما ی مدت با بچه ها دنبال معادل فارسی ( قارپیزی گاشیدیم ) بودیم جاتون خالی ب چه نتایجی که نمی رسیدیم😅 کلی میخندیدیم😂

 

پرینازم فدایی داری عزیزم😘😍

 

نه دیگه حواسم ب فتحه و کسرش بود 😉😅

پاسخ:
اینجوری که من ترجنه تحت الفظی میکنم میشه
برف پیز را خارشیدم ! 😅😅
۰۶ آبان ۹۸ ، ۰۸:۰۴ غریبه آشنا A

سلام صبح عالیتون متعالی پرتقالی دوستان عزیز😊

 

دوست عزیز جانان 

شعرت که چی بگم بامزه بود هر دو رو ب بلا تشبیه کرد!!😅

ولی نظر شخصیت خوب بود البته کاملش اینه زن و مرد نداره.....تنها که باشی نصفه و نیمه ای....😃

 

جلال خان خیلی باحال بود😂😂

فقط نون سنگک و ریحون هم بود بد نبودا😉😅

 

من هر دفعه میام ی بخشی رو میخونم و جمع بندی میکنم. میرم!!😅

پاسخ:
سلام
۰۶ آبان ۹۸ ، ۰۸:۰۷ پرینازم ...

آقامهرداد 

اتفاقا منم داشتم به همین تلفظ های مشابه فکرمیکردم😂🙈

به خاطر همین به ایشون  گفتم  خیلی بلایی دیگه ...

 

 

خانم آشنا 

فدای شماابجی جانم❤️😘

خیلی سخته واقعا این زبان ترکی، هم زمان بااینکه شیرینه.

 ببین ضمیراشو من خودم اصالتا ترک هستم نمیتونم مسلط شم

 قول میدی بهم، بعدا یادبدی حرفه ای دقیق؟😉

الان اینارو شماببین میتونی معنی کنی؟😁👇

 

اؤزوم

 اؤزوموز

اؤزون

 اؤزونوز

اؤزو 

اؤزلری


من سلولای مغزم سه سانت جابه جامیشه😅

پاسخ:
سلام
خداروشکر ما فکرمون اصصصلا منفی نشد با اون کلمات ! 😜
۰۶ آبان ۹۸ ، ۰۸:۲۳ غریبه آشنا A

پریناز عزیزم راحت باش بگو آشنا اینجوری منم راحتم😘😊

 

همون دیگه تو اون پست که ترکی سکرت حرف زدی😜😂 تک دلمو بردی دیگه نازنینم😍😂دختر عمو و داداشای منم مثل تو مطلب رو ادا میکنه ولی ترکی حرف زدنی مثل اونایی میشن که از فرنگ برگشتن و فارسی نمیتونن صحبت کنن!!میگم فقط اینا ترکی حرف بزنن من غش و ریسه برم از خنده😂😂

آخه خودم با اینکه ترکی حرف نمیزنم ولی شکر خدا فولم برعکس داداشام😂(با استعداد کی بودم من😃😅)

 

آره فداتشم جوری یادت بدم که هر قدم ی مثال ترکی و پخته بزنی کلک و پر همه بریزه😅😅

 

خب حالا فعل اوز رو صرف میکنم برات قشنگ دقت کن😌


خودم 

خودمون

خودت 

خودتون

خودش

خودشون

 

پسر خاله ببخشه ما بی اذن اینجا کلاس زبان دایر کردیما😅

پاسخ:
تعلیم و تعلم عبادته مخصوصا اموزش زبان ترکی ( زبان گفتگوی تمدنها)😊
۰۶ آبان ۹۸ ، ۰۸:۲۸ غریبه آشنا A

😂😂احسنت ب نکته ظریف و باریکی اشاره کردید!!برف 😂😂

وای خدا جون چقدر خندیدم 😫😂

من نهایت ب هندونه رو خاروندم رسیدم😅😅

شما دیگه خیلی استادی😉😅

پاسخ:
😆ساغول. نظر لطفوزدی
۰۶ آبان ۹۸ ، ۰۸:۴۵ پرینازم ...

آشناجونم چشم گلم😍

 

 دقیقا من خیلی کج وکوله وبد ترکی صحبت میکنم اصن غلط غلوط 😅

حالابرعکسه ها خواهرمو ببینی انقدر قشنگ بلده چون اون یه دوستی
 داشت که اونم ترک بودازاون یادگرفت خواهرمم مثل شمااستعدادش خوبه خیلی 


ولی  داداشمم مثل خودمه😂 تومایه های دخترعموهاوبرادرای شما 

 

دقیقا منم ازهمون پست به بعد یه جوردیگه ای به دلم میشینی بدجور 
 (فک کنم به ترکی ،به دلم میشینی ،میشه اورهیمویاپوشی اگه درست بگم استادجونم😘😉)

درکل خیلی دخترماه وجیگرو شیرینی هستی❤️

 

آقامهرداد خودشم ترکه هوامونو داره 😉


ولی پس واجب شد من مستقیم قشنگ بیام پیش خودت دوره ببینم...


عشقم ببینم میتونی یه کارکنی دیگه  کلافقط زبان اصلی کامنت بزارم قشنگ منوبرگردون به تنظیمات کارخانه😂

پاسخ:
اورگیمه یاپوشیر سن= به قلبم میچسبی تو !
اورگیمه یاتیر سن = به قلبم میخوابی تو!

۰۶ آبان ۹۸ ، ۱۳:۴۶ غریبه آشنا A

چشمت بی بلا عزیزدلم😘😍

اشکال نداره پریناز جونم کج و کوله حرف زدن هم هنره 😉 

اخی با ابجیت همزادپنداری کردم از راه دور شدیدا....😍😅

مامانم تعریف میکنه میگه من ۶ سالم بود اولین بار که رفتیم شهرستان اونجا منو ترکی شدم برگشتم😂حالا نمیدونی یکی از دلخوشی های من اینه بعضی وقتا که میخوام سر بسر داداشام بذارم باهاشون ترکی حرف میزنم قشنگ روحیمون ورزشکاری میشه😂

 

فداتشم دل ب دل راه داره....البته من قبل از اینکه برام کامنت بذاری از خانواده برتر میشناختمت 😘

 اصلش میشه اورییمه پاپیشیسان ولی مهم نیته همون مطلب ادا شد😅

عزیزمی از خودت خبر نداری چه فرشته ی ناز و دوستداشتنی هستی😍😘❤

 

اره راستی رو حساب دختر خاله پسر خاله بودن هوا که سهل زمینمونم دارن😉😅

 

بیا گلم قدمت رو چشم😍😍

ای جان میبینم که انگیزت قوی و محکم😉فکرشو نکن خیلی زود برمیگردی تنظیمات کارخانه😂

۰۶ آبان ۹۸ ، ۱۹:۵۲ غریبه آشنا A

ی کوچولو تلفظا با هم فرق میکنه 😁

حالا از قلم افتاد ب دلم میشینی رو نگفتید!! با کسب اجازه از استاد بزرگ من میگم 😅

ب دلم میشینی: اورییمه اوتوروسان ....

پاسخ:
گویش و تلفظ  با نوشتار و کتابت تقریبا در بعضی الفاظ فرق میکنن
اورگ . اوره .   تورپاق . تپراق  .   قاپی . کاپی . گاپی  . قار .گار ...
لهجه و گویش روستای ما مبنای سنجش درستی نادرستی دیگر گویشهاست !😆😅انقدر کارمون درسته!



من و اقای ستاری یه دوست مشترک داریم بنام خانم رضایی . وقتی من ترکی صحبت میکردم ایشون شاکی میشد ! میگفت داری ترکی رو مسخره میکنی اینجور صحبت میکنی !؟ 😅 ( لهجه ها متفاوت بود )
۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۲:۲۴ عاطفه کوهسار (alias)

سلام و عرض ادب ☺

حال شما ؟ اوضاع بر وفق مراده ان شاالله؟

 

چه شلوغ شده ماشالا اینجا..

پاسخ:
بههه !! خانم دکتر گرامی 
سلام و عرض ارادت 🙋ممنون . شکر
امیدوارم حال شما هم خوب باشه

بله دوستان لطف دارن و افتخار میدن 🌹
۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۳:۰۳ غریبه آشنا A

سلام سلامتی میاره دوستان دوباره سلام😃

 

عاطفه جونم الهی فداتشم چقدر دلتنگت بودم چطوری عزیزم؟😘😙😍❤

جات خالی دیشب تولد فاطمم بود تو وب😁

چقدر خوشحال شدم دیدمت....😍😊

آهان راستی یادم افتاد بگم!! یبار همینجا حرف افتاد جناب مختار خان گفتن از قولشون بهت بگم که مزاح کردن ولی انگار تو جدی گرفتی و ناراحت شدی...منم فرصت نشد موقعیت پیش نیومد الان همینجا گفتم که بگم ناراحت نشی....کلا شخصیت جالبی دارن ایشون و گفتارشون با آقاشون طنزگونه ست😅😅

 

 

اوووه که اینطور خاله پسر... پس الحق که استادید😉😅

آره لهجتون فرق میکنه ولی نه در حد مسخره کردن زبان ترکی!!😅


حالا که فکر میکنم میبینم همینجور ادامه بدم ب عنوان پرحرف ترین ادم وب شناخته میشم!!😐

روزای گرم حرفی بود دیگه حضار عزیز ببخشن....😃


پاسخ:
سلامعلیکم
۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۳:۰۵ جلال ستاری

ما میگیم :

 

اورییمه یاتیسان 😆😃

 

تلفط تبریزی انقد کلمات رو میجووه .

 

در تلفظ ترکی اغلب حرف " ر " تلفظ نمیشه . مثلا بجای بولورم ینی میدونم که در تلفظ تبریزی ر حذف میشه و بجاش " و " رو کشش میدیم . بووولم . یا مثلا اورییمه یاتیرسان تلفظ میشه اورییمه یاتیسان

 

همچنین حرف غ هم اغلب حذف میشه . گلجاغام ینی خواهم اومد که غ حذف میشه و بجاش الف کشیده میشه . گلجااام .

 

پاسخ:
ق هم حذف میشه . 
آقا رو میگن آاآ  😅
۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۳:۱۶ غریبه آشنا A

جلال خان حالت گویش شما هم مثل ماست 😁

مهرداد خان از اینور ” ر ” رو اضافه میکنن و از اونور ” ا ” رو حذف میکنن....

اورییمه یاتیسان

اورگیمه یاتیرسن 

 

چه رونقی گرفت تعلیم .... یواش یواش باید بفکر باشم تدریس واسه شاگردا هم راه بندازم 😅😅

۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۳:۳۹ پرینازم ...

آشناجونم 😍
الان دیگه خیلی ذوق دارم قراره یه کاری کنی منم قشنگ یاد بگیرم😉

اتفاقا پریسای ما خیلی ازروحیاتش شبیه شماس عزیزم همینجوری مثل خودت شیطون ومهربون وشیرین زبونه❤️

جدای ازاینکه خوشحالم میخوام یادبگیرم😅
 خیلی خوشحالم که یه دوست جیگری مثل توپیداکردم
شماازاون استادایی هستی که ادم فقط دوست داره درس بدی😘❤️


من خودم وخواهرم وبرادرم ومامان بابام همه تهران  به دنیا اومدیم


اما مامان بزرگم یعنی مامانه مامانم اصلا ایران به دنیانیومده
نمیدونم شوروی میگن،روسیه میگن  چی میگن قبل ازجنگی که شکل گرفته 
ولی بعضی ازفامیلای دوره دوره مامانم الان اردبیل هستن

من خیلی کوچیک بودم رفتم، الان ببینمشون نمیشناسم


ولی فامیلای دوطرفمون همونایی که الان اینجان  قشنگ ترکی صحبت میکنن


خلاصه الان  من خارجکی محسوب میشم به واسطه مامانم😂😎

 


.......

آقامهرداد سلام 
به قول آشناجونم، شماهم قشنگ بلدیاحرفه ای  😅

یه چیزی بگم؟یادتونه درمورداحمدی نژادیه سری چیزاترکی گفتین؟ من نصف ببشترشومتوجه نشدم البته  همون موقعم گفتم زیرنویس لازمه
 ولی من احساس میکنم اونجوری که خواهرم یاکلافامیلامون حرف میزنن بیشتر مثل خانم اشناس یاشایدم برعکس شبیه ،نمیتونم تشخیص بدم دقیق ولی انگار

شما یکم متفاوت ترصحبت میکنید

 نمیدونم اورگ میگیم یااوره

درموردتلفظ

 مثلا ما میگیم کمه komah  

یه سریامیگن چمه 


شماترک کجایین دقیقا؟تبریز فک میکنم اینطورباشه

 پس اقای جلال ستاری رو ازنزدیک میشناسید.

چقدرجالب یعنی خارج ازاینجا ارتباط دارید...
........


خانم عاطفه کوهسار عزیزم،

سلام عاطفه جونم امیدوارم حالتون
خوب باشه❤️

من انقدرانرژی مثبت میگیرم اسم شمارومیبینم 
چراانقدر خانومی اخه شما؟


........

 

اقای جلال ستاری
سلام عه شماهم که ترک هستین پس زیادشدیم مشکات جونم واقای ابوالفتح هم ترک هستن
البته درست ترش اینه که بگیم اذری هستیم
ایران ترک نداره
اذری هستن اونایی که هستن

چون اونجوری که من شنیدم اذری هاریششون اریاییه

پاسخ:
سلام
ما ترک قندهار هستیم که با ترکهای مزارشریف ادغام شدیم و زبان بس غنی این مدلی رو ابداع کردیم !! 😅
با اقای ستاری سالهاست مراوده داریم ولی نه از نزدیک . از فرسنکها فاصله . حکایت ما دوری و دوستیه ! 😁
۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۳:۴۷ پرینازم ...

چی شد من متوجه نشدم بالاخره شمادوستان کدوم تبریزی هستین؟

 

اتفاقامن همیشه حس میکردم گویش تبریزی متفاوت تره کاملا بااون چیزی که ماحرف میزنیم،

ولی چراالان اشناجونم نزدیک تر به ما صحبت میکنه بااینکه تبریزیه؟


مابه میدونم میگیم بیلیرم

پاسخ:
من از طرف خانم اشنا میپرسم !؟ مگه شما کجایی هستید ؟
۰۷ آبان ۹۸ ، ۰۰:۵۴ جلال ستاری

آشنا خانم و پریناز خانم من تربیزی هستم

 

لهجه ی تربیزی خیلی بد قلقه . خیلی زمان میبره . انقد ریزه کاری داره که نگو .

 

مثلا افعالی مثل رفته ای خورده ای گفته ای 

در غیر تبریزی میگن گدیبسن یییبسن دییبسن

 

اما در تبریزی میگیم گتمیسن یمیسن دمیسن

 

یه همچین تفاوتای ریزی باعث اختلاف لهجه تبریزی با سایر لهجه هاس

 

منو مهرداد از چن سال پیش تو وبلاگامون فعال تر بودیم . من فعالیتم کم شد اما مهرداد تو فضاهای مختلف ادامه داد تا اینکه من مهردادو بنا به درخواست خانم رضایی توسط اچنه احضارش کردم

۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۰:۴۵ عاطفه کوهسار (alias)

ممنونم سلامت باشین 

و ممنون از لطفتون 

منم خوبم الحمدلله، سعی میکنم جویای احوال دوستان باشم ببخشید اگر دیر به دیر 🌹

 

آشنای عزیز

سلام آشنا جان حالت خوبه دختر خوب؟ سلامت باشی عزیزم ممنون از محبتت💗😘🌹

از بچه ها چه خبر همه خوبن؟ 

سلام به همه برسون 

از آرمین خبر نداری؟ وبت سر میزنم ایشالا

مختار یادم نیست ولی ممنون خواهش میکنم 

 

پریناز عزیز

سلام پریناز جان الحمدلله ، شما حالت خوبه؟

سلامت باشی عزیزم لطف و محبتت رو میرسونه 💗😘🌹

تو و آشنا دخترای خوبی هستین خوش قلب مهربون پرانرژی 💕🌹

 

پاسخ:
ارادت داریم
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۲:۴۸ غریبه آشنا A

سلام ظهر بخیر دوستان عزیز و محترم، حالتون خوبه؟😊

 

پرینازم اومای گاد 😰پس الان تو ی خارجی محسوب میشی😗😘

چه باکلاس شاگرد خارجی و دوستداشتنی خودم 💋💋دورادور دلم هواتو داره😉هر وقت سوالی داشتی در خدمتم فداتشم😘😍

عزیزم من مال آذربایجان شرقی هستم نه تبریز!! و گویشم مثل توئه....تبریزیا ترکی رو ی حالت شیرینی میگن مثل ما نیست لحنشون....

 

جلال خان صحیح  پس اون که گفتید اورییمه پاتیسان حالت گویش خودتون نبود دیگه!!😁

اینا که مانند نمونه مثال زدید عین حالت گویش ماست گدیبسن و ییبسن و دیبسن....

 

عاطفه جونم فدات خوبی از خودته عزیزم😘😍❤

سلامت باشی...نه والا از آرمین مهربان عمه بی خبرم!!😕البته دخترم شلوغ فکر کنم بتونه خبر بگیره ازش😃

دیدم پیامتو....

پاسخ:
سلام
مچکر ☺
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۴:۱۳ جلال ستاری

خانم آشنای غریبه

 

من تربیزی هستم اورییمه یاتیسان هم تلظ تزبیزیه ینی تلفظ ما

 

من تو هر وبلاگی با هر شخصی حرف زدم آخرش ترک از آب درومد .

 

نمیدونم قضیه چیه .

پاسخ:
ولی هیچکدوم از ترکها مثل من باحال نبود 😆 اینم بگووو
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۴:۱۹ جلال ستاری

تبریزی ها در حرف زدن حرص بقیه رو در میارن چون غیر تبریزی ها فک میکنن تبریزی ها دارن با ناز و ادا حرف میزنن .

 

در لهجه تبریزی خیلی اصیل حرف ر بشکل ی تلفظ میشه مثلا به قردش میگن قیدش

 

البته تبریزی ها الان دیگه اونجوری نمیگن .

۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۴:۳۹ غریبه آشنا A

آشنای غریبه!!😅😅

 

عه پس ی وجه اشتراکایی هم داره لحن گویشمون😁

 

ترک بودن....خیلی واضح چون پرچممون بالاست 😉 حالا فارسی زبونای عزیز نریزن سرم!!😓صرفا جهت مزاح بود😅😅

 

حرص درآر😅نه اتفاقا بامزه حرف میزنن😁

۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۸:۵۰ پرینازم ...

آقامهرداد سلام

من گفتم قشنگ کامل خودم کجاییم

 اصلاتوجه نمیکنیدا به صحبتای من😅 ...خیلیم عالی!😁

اسکار🏆 زیرپوستی ترین روش😉 برای ✌️ دره کردنه 

جواب دادن به سوال تعلق میگیره به جناب افغانی  👏😅👏

...................

عاطفه خانمه گل❤️ 

سلام عزیزم مچکرم منم خوبم، خوش قلبی ازخودتونه😘

نه واقعاحقیقتو گفتم

من همیشه خیلی دوست دارم شمارو زیااااد❤️

 چونکه خیلی  شخصیت ماه ونازنینی داری

..........
آقاجلال
سلام ،دقیقا داشتم به همین فکرمیکردم 

منم هرجامیرم ترک هست 😅

اینجاست که شاعر میگه👇

 یل یاتار ،طوفان یاتار یاتماز پرسپولیسین پرچمی 


(به همراه مقدار زیادی دخل وتصرف درشعار🤣)

.............

آشناجونم❤️ ای جانم 😍 دقیقا ترک درادبیات فارسی یعنی زیبارو ،افتخارمیکنم زیاد

عزیزم میدونی انقدر انرژیت مثبته دلم میخواد هی بحرفیم 

بعدهمزمان میبینم پست از موضوع خودش به کجاکشیده شد😅

 فکرکنم دیگه آقامهردادداره باخشونت نگامون میکنه 😅

بخاطرهمین دیگه واجب شدبقیشو سرفرصت  بیام پیش خودت عشق جان❤️
 
ولی خیلی خندم میگیره عزیزم ازخودمون وسرخوشیمون😂

پاسخ:
سلام
همه میدونن من حافظه تعریفی ندارم 😧 بقول کچلیک : یاد میگیرم ولی فراموش میکنم 😅
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۸:۵۱ پرینازم ...

یادیه جوکی میفتم قدیمی ولی حیفم میادنگم😂👇

دقیقا باوضعیت این پست همخونی داره

که یکی ازهمزبانای گلمون رفته بوده


 خارج از کشور ادامه تحصیل بده وقتی باباش میره دنبالش

میخواسته  که یه جوری به پسرش خبربدن دوستاش، 

 نمیدونسته چه جوری به زبونشون صحبت کنه..

یه دفعه میبینه  اوناهمشون دارن ترکی صحبت میکنن😂😂😂

یکی ازهمکلاسیای پسرش دادمیزنه که فلانی، 

 گل باخ ددون نه دی😂😂😂


الانم یه ذره دیگه ادامه بدیم قشنگ همونطوری میشه...

یه دفعه میبینی همه کامنتابه زبان ترکی شده همه دارن ترکی صحبت میکنن😂😂

پاسخ:
جالب بود 😅👍
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۹:۲۸ جلال ستاری

البته خدمت همه دوستان بگم که

 

من خودمو یه " جهان وطن " میدونم . همه زبان ها زبان منه ولیکن زبان عشق یه زبان دیگریه .

 

 

پاسخ:
جهان وطن
چه شعار قشنگی . برای انتخابات کاندید شدم استفاده کنم 😉حق کپی رایت بهم بده
۰۷ آبان ۹۸ ، ۲۲:۴۱ جلال ستاری

آره مهرداد خیلی باحال بود 😆

 

اصلا همین باحالی ایشون بود که باعث شد ترکها سر شوق بیان خودشونو نشون بدن 

 

اینم بگما ایشون از نسل اون شخصیه که قرارد ننگین ترکمن چای رو کتابت نمود 😂😂😂

پاسخ:
عزیزمن ترکمنچای ذاتا ننگین نبود ☺. اکر عهدنامه ترکمنچای منعقد نمیشد ایران تبعه روس شده بود و الان پرچم روس داشتیم!
ننگین عملکرد شاهان بی لیاقت بود
۰۷ آبان ۹۸ ، ۲۳:۳۹ غریبه آشنا A

سلام وقت بخیر دوستان گل😊

 

پریناز خارجکیم فداتشم ، مهرداد خان میدونستن ولی از جانب من پرسیدن ازت که کجایی هستی!!!😅😅

وااای خدایا این دختر که علاوه بر حسنای دیگه پرسپولیسی هم هست!!😰😰

یعنی تو دیگه کی هستی بدجور ب دل نشستی😍😍

خوشم میاد استعداد با حالی داری خوب دست بردی شعار رو پرسپولیسی کردی 😉😂

البته میدونستی آدما کلا دو دسته هستن یا پرسپولیسی هستن یا دوست دارن پرسپولیسی باشن😜

کی جرات داره الان خلاف گفتم رو ثابت کنه؟!😕بگه تا دو رکعت برم براش😡😂

 

حالا که بیشتر دقت میکنم بانی این انحراف پست منم!!الانم جو محیط یجور دیگه گرفت منو و تو موج خروشان هواداری شناورم....😅

 

ای بابا مهرداد خان عادت دارن با وجود امثال من پستشون نتیجه ای جز انحراف جهت نداره!!😖😳

قدمت رو جفت چشام نازنینم😍😊

 

ولی همیشه خوش باش عزیزم که محض دلخوشی الکی سرخوش بودن هم نعمته ...😃

 

جوکت خیلی باحال بود😉😂😂 بیگ لایک عزیزم👍👍👍

 

جلال خان جملتون خیلی زیبا بود 👌

زبان عشق زبان دیگریست واقعاً.....😃

پاسخ:
سلام و مچکر
۰۸ آبان ۹۸ ، ۰۰:۲۵ جلال ستاری

خواش ارم اوزگه تانیش 😊

۰۸ آبان ۹۸ ، ۱۱:۴۸ جلال ستاری

جهان وطن مال شما تو هر انتخاباتی خواستی استفاده ش کن .

 

گذشته ها گذشته مهم اینه که نسل اون خدا بیامرز الان طرفدار احمدی نجاته😉

پاسخ:
یاشا 🌹 ایرادت 😅
۰۸ آبان ۹۸ ، ۱۱:۵۰ جلال ستاری

ضمنا اوزگه تانیش یعنی همون آشنای غریبه😄

۰۸ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۲ غریبه آشنا A

نه دیگه یعنی غریبه آشنا 😉😁

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی