همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

خدا بازیچه ای شد !

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۸ ق.ظ

 

 

جنگ بین ادیان

جنگ بین مذاهب

جنگ بی احزاب

سربازان بیعقلی که کشتن و کشته شدن بدنبال بهشت  و رضای خدا...

 

 

 

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۷/۲۵
کارور بیان

نظرات  (۵۴)

۲۵ مهر ۹۸ ، ۰۹:۱۷ مهران بیان

و این داستان قدیمی داره این روزها در روژئاوا تکرار میشه

پاسخ:
در خیلی نقاط همواره داره تکرار میشه . منتهی در اشکال و طرق مختلف
کوردها قوم مغضوب و مظلوم دوران شدن ! عراق و ایران و ترکیه و سوریه   . هیچ یک روی خوش نشون نمیدن !
۲۵ مهر ۹۸ ، ۱۱:۵۸ کاوه آهنگر

درود بر شما 

جمله آخر شما با عکس و محتوای فیلم نجات سرباز رایان همخوانی نداره!

نمیدونم فیلم را دیدید یا نه اما جمله آخر شما بیشتر با عقاید سربازان داعش همخوانی داره. 

مدتی پیش عکسی دیدم از سرباز داعشی که یه بلوک بتی جلوی آلت جنسی خودش بسته بود! حالا اگه فرض را بر این بگذاریم که عکس ساختگی نبوده باشه. توضیح زیر عکس با عقاید احمقانه داعش سازگاری داشت. چون گفته شده بود این سرباز معتقد است بلافاصله بعد از کشته شدن به بهشت میره و مشغول همخوابگی با حوریان میشه و بخاطر همین از آلت خودش مراقبت میکنه تا بر اثر ترکش آسیب نبینه 

 

بقول هموطنی که کامنت اول را نوشتن این جنگ همچنان ادامه داره! بخصوص در خاورمیانه و بتازگی هم دیکتاتور کوتوله ترکیه در حال نسل کشی کردهاست و در سخنرانی جدید خودش هم جنگ را مبارزه با کافران اعلام کرده

و.....

یا هنوز برای من سوال هست اگر بخواهیم فقط و فقط به جنبه مذهبی و عقاید مذهبی جنگ ایران و عراق نگاه کنیم دو طرف جنگ مسلمان بود حال کدام طرف به این بهشت تعریف شده  در این مذهب خواهند رفت؟؟؟

خدا داند.

پاسخ:
سلام
خط چهارم پیرو سه خط اول هستن . بهشت و خدا در ادیان مذاهب اورده شدن
و طبق موردی که شما اشاره کردی داعش هم یکی ازون بیعقلها بودن...

جنگ ایران و عراق شاید مصداق همون جنگ بین احزابه . چون دین و مذهبشون که یکی بود ! ولی حزب بعث با حزب الله جنگیدن !

احتمالا خدا هم ندونه !! چون وقتی میگن اعمالهم به نیات . کشت و کشتار و نیت دوطرف هم بهشت و رضای خدا بود ! خدا چیکار کنه !!! 

با هر اسم و هر جا که باشی برای ما عزیزی 

 

چه هویت بر باد رفته و چه کاوه اهنگر

مرکل صدراعظم آلمان  حرفی زد که هیچ مسلمانی نتوانست جوابش را بدهد

هند و چین نزدیک به ۲/۵ میلیارد نفر جمعیت دارند صد و پنجاه خدا و هشتصد عقیده متفاوت دارند و در صلح زندگی می کنند !!!
مسلمانها یک خدا و یک پیامبر، یک دین و یک کتاب دارند، ولی خیابانهایشان سرخ شده به خون یکدیگر!!!
قاتلش می گوید: الله اکبر!!!
مقتول هم می گوید: الله اکبر
و کشته های دو طرف شهید نامیده میشوند
و این درد است که متوجه نشدیم دین چیست!!

 

نمیدونم دقیقا این حرفو مرکل زده یا شخص دیگه ای ولی به نظرم حرف درستیه! 

پاسخ:
منم این نقل قول رو از مرکل شنیدم و نمیدونم صحت داره یانه !
ولی یک واقعیت رو مطرح کردن که کاملا صحت داره 👍
ممنون از شما 🌹
۲۶ مهر ۹۸ ، ۱۱:۱۶ محسن نجفی

سلام
در مورد نقل قول منتسب به خانم مرکل؛
واقعیت اینه که ما در خانواده مون ممکنه دچار اختلاف بشیم، اما پیوندی که با هم داریم مانع از این میشه که کار بالا بگیره، اما اگه اتحاد و پیوند خانوادگی ما، به ضرر دیگران باشه، اون ها ممکنه به اختلافات خانوادگی ما دامن بزنن و کار به قتل و ... هم بکشه.
حقیقت اینه که پیروان اون 150 خدای ساختگی و 800 عقیده، خطری برای ابرقدرت ها ندارن، اما اتحاد و انسجام مسلمان ها چطور؟!
ترس از اتحاد مسلمان ها، باعث شده ابرقدرتها از مدت ها قبل سعی کنن مسلمان ها رو به جون هم بندازن، یکی از روش هاشون اختراع عقیده هست!
یه زمانی وهابیت و بهائیت رو ساختند، بعدش طالبان، و در ادامه داعش رو اختراع کردند!، خدا و عقیده ای که اصل اسلام معرفی کرده شبیه اون 150 خدا و 800 عقیده، برای ابرقدرت ها بی آزار نیست، پس دلیلی نداره که براشون وهابیت و داعش درست کنن، در نتیجه دارن با همون پیوندهای ضیعفی که دارن با هم زندگی می کنن.
در اون مناطق مسلمانانی هم وجود دارن، که اگه از اون ها احساس خطر کنن، به قتل کشتار اون ها رو میارن، نمونه اش نسل کشی مسلمانان میانمار، یا کشتار شیعیان کشمیر و ... .
نتیجه این میشه که تا وقتی مسلمان ها براشون بی آزار باشن، نه تنها کاری به مردم و دولت هاشون ندارن، بلکه فریبکارانه حمایت شون هم می کنن، مثل عربستان، اما اگه مسلمانانی دم از ظهور منجی بزنن، یا اگه "مسلمانی"  اون ها طبق میل ابرقدرتها نباشه، نباید زنده بمونن، حتی اگه کشور فقیری مثل یمن باشه.
این روزها یکی از روش هایی که میشه بفهمیم پیرو اسلامی هستیم یا نه، اینه که ببینیم ابرقدرتها با مسلمانی ما مشکل دارن یا نه، اگه دارن پس در مسیر درستی در حال حرکت هستیم، اگه ندارن و دستی هم به سر و گوش مون میکشن! بفهمیم که از مسیر درست خارج شدیم!
اگه معتقد به اسلام سیاسی هستیم، جزء دسته ی اول محسوب میشیم، اما اگه از شعار جدایی دین از سیاست پیروی می کنیم، جزء دسته ی دوم محسوب میشیم، حتی اگه روزانه 1000 رکعت نماز بخونیم، عزاداری کنیم، تمام طول سال روزه بگیریم و همه ی اموال مون رو به مستمندان بدیم و ... .
موفق باشید

پاسخ:
سلام
درمورد بخش اول صحبت هاتون
وقتی مراجع تقلید توقع تقلید مطلق از پیروانشون دارن ! و میگن ما جای شما تفکر و تعقل میکنیم و شما فقط از ما پیروی کنید ! ثمرش میشه این که سیاستمداران غربی و رقیب دست به خلق شریعتهای جدید میزنن و مسلمونهارو گمراه میکنن و به جون هم و جون دیگر انسانها میندازن ... .  درحالیکه اگر هر مسلمان خودش تفکر و تعقل میکرد و قدرت تحلیل مسائل داشت و متکی به مراجع تقلید نمیشدن  قطعا و حتما نیرنگ و فریب رو خوب تشخیص میدادن و هر شریعتی رو به نام خدا قبول نمیکردن...

درمورد بخش دوم
اسلام تاکید بر تبلیغ و گسترش کرده . و در این گسترده شدن کشت و کشتارها صورت گرفته . و هنوز که هنوزه این خوی کشتن ها در بین مسلمانهای متعهد به گسترش اسلام! وجود داره و برای خدا میکشن تا مسلمون کنن !!
۲۶ مهر ۹۸ ، ۱۳:۴۰ جلال ستاری

انسان به عقیده ش زنده س انسان بدون عقیده با حیوان فرقی نداره .

 

مثلا آمریکا با هدف نجات دنیا اتم رو بر سر مردم ژاپن ریخت . 

 

یا صدام به امید افزایش قدرت به ایران حمله کرد و با همان امید به کویت حمله کرد و با همان امید با امریکا جنگید

 

جرج بوش با همان عقیده به افغانستان و عراق حمله کرد 

 

مغول ها و حتی کوروش والا مقام با عقیده به اصلاح ایران و دنیا با کشورهای اطراف جنگید .

 

جنگ بی بدیل جهانی اول و دوم جهان ، با عقیده به اصلاح جهان رخ داد .

 

خود شما با عقیده به یه چیزی کورد کشی و حمله ترکیه به سوریه و نسل کشی ها رو به جنگ ادیان نسبت میدی .

 

یا با عقیده به اینکه ربط دادن هرچیزی به دین باعث جذب مخاطبینی مثل کاوه و بحثهای مکرر میشه و باعبرت از پست قبلی این پست رو نوشتین .

 

احمدی نژادم که اعتقادی به بهشت نداره که با هر جنگی مخالفه !

 

اصلا خود من با اعتقاد به اینکه انسانیت فصل مشترک انسانهاست و اگر بجای جنگ ادیان شعارهای انسانی بدیم بیشتر قابل فهم تره ، در پست دین جغرافیایی به شما و کاوه و بقیه پیشنهاد دادم دین رو بیخیال بشین و با شعارهای انسانی قلوب مارو فتح کنید اما گویی دین جذاب تر ازینهاست یا تجربه پست قبلی ثابت کرد که روشنفکرایی از جنس کاوه به مبارزه با فساد و مفت بری و اصلاح دنیا اعتقادی ندارن و این بحثای انسان دوستانه براشون جالب نیس و بهتره فقط از دین بگین .

 

پاسخ:
کسی هست که بر جایگاه دین و تاثیرات دین و عواقب دینداری بر زندگی انسانهای دیندار منکر باشه ؟!
وقتی دین در تار و پود همه جوامع رخنه کرده و عده ای با دستمایه قرار دادن دین و خدا . دیگر انسانهای ساده لوح رو به کشتن و کشته شدن تشویق میکنن . چرا شما فکر میکنی انتقاد من بر پایه ی دین ستیزیه !!؟  یعنی مشخص نیست بنده با انسانهای فریبکار که دین و خدا رو بهانه ی فساد بروی زمین قرار میدن مشکل دارم ؟

ما حتی از کشته شدگان عوامل جوی همچون سیل و زلزله هم صحبت کنیم باز به اون دسته از افراد فاسد میرسیم که بجای تدبیر در جلوگیری و برطرف کردن حوادث جدی و طبیعی سعی دارند بگن مشییت الهی است و عبرتی است برای انسانهای گناهکار !!

به آقای افغانی

سلام

به نظرتون یه حکومت با گروه های جدایی طلب چکار کنه؟؟

اگه بهشون اجازه بده که همشون جدا بشن خودشم از بین میره خب.

اینجوری باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه

البته من منظورم درست بودن نسل کشیه کردای ترکیه نبودا.اتفاقاً خیلی وحشیانه و غیر انسانیه.کلاً دارم میگم بنظرتون برخورد درست و انسانی یه حکومت با گروههای جدایی طلب چیه؟؟؟؟

بنظرتون همچین خواسته ای مشروع و قابل قبوله؟؟

 

پاسخ:
سلام
ببینید
حکومت مشروعیت خودش رو از قبول کردن اقوام در تبعیت کردن از اون حکومت پیدا میکنه . 
پس وقتی اقوام و انسانها دیگه ازون حکومت تبعیت و پیروی نکنه و قبولش نداشته باشه دیگه اون حکومت از نظر اون اقوام مشروعیت نداره
کوردها برای 4کشور مشروعیت حاکمه قائل نیستن و خواستار تشکیل حکومت خودمختار و مستقل هستن 
و این نارضایتیها اغلب بر اثر بی مبالاتی یا بی توجهی حکومت بر اون اقوام صورت میگیره

دولتها و حکومتها سعی بر تامین خواسته ها و جلب رضایت اقوام کنن مسئله تا حدود زیادی حله...
۲۷ مهر ۹۸ ، ۰۰:۳۹ محسن نجفی

سلام
"وقتی مراجع تقلید توقع تقلید مطلق از پیروانشون دارن ! و میگن ما جای شما تفکر و تعقل میکنیم ... "
توقع تقلید مطلق صرفا در مسائل دینی مثل نماز و روزه و ... وجود داره، نه سایر مسائل، بنده اگه در مسائل غیر دینی از مرجع تقلیدم پیروی نکنم آیا گناه کردم؟!
دوما در همه حوزه ها ما ناچارا باید از تفکر و تعقل افرادی که در اون حوزه ها متخصص هستند پیروی کنیم، یعنی اون ها تحقیق و بررسی می کنن و ما هم استفاده می کنیم، و این مختص مسائل دینی نیست.
" ثمرش میشه این که سیاستمداران غربی و رقیب دست به خلق شریعتهای جدید میزنن و مسلمونهارو گمراه میکنن ..."
با وجود این که به قول شما مردم دارن از چند مرجع تقلید و عالم دینی پیروی می کنن، این اوضاع ماست، وای به حال روزی که هر مسلمان خودش بره تحقیق کنه و ... .
در حال حاضر وقتی یه مسلمان میره تحقیق میکنه نظرات متخصصان دینی رو معیار درستی مواردی می دونه که بهشون رسیده، در صورت نبود مراجع تقلید و ...، معیار سنجش چه خواهد بود؟
"اسلام تاکید بر تبلیغ و گسترش کرده . و در این گسترده شدن کشت و کشتارها صورت گرفته ..."
این که گسترش اسلام از جانب برخی ها با کشت و کشتار همراه هست، ناشی از عدم اعتقاد به وجود همون معیارهای سنجشی هستش که بهش انتقاد دارید.
اسلام اصراری بر مسلمان شدن غیر مسلمانان نداشته و نداره، این که عده ای اسم اسلام رو یدک میکشن و به بهانه ی مسلمان کردن آدم می کشتند و می کشند، ناشی از انحراف از اسلام هست.
در زمان خود پیامبر (ص) غیرمسلمان ها در کنار مسلمان ها و تحت حمایت حکومت اسلامی زندگی می کردند، الان هم یهودیان، مسیحیان و ... تحت حمایت حکومت جمهوری اسلامی دارن در ایران زندگی می کنن، هیچ فشاری هم از جانب حکومت، در مسلمان شدن اون ها وجود نداره .
موفق باشید
 

پاسخ:
سلام
اول اینکه در همه موارد فقهی توقع تقلید مطلق دارند ! و دوم اینکه چرا در همون نماز و روزه که مثال زدید حق تحقیق برای پیروانشون قائل نیستن ؟ با توجه به تفاوت در کیفیت وضوع ها و نماز خواندنها از کجا معلوم عملکرد این حضرات درست باشه!(تقلید مطلق دقیقا سیره اعراب جاهلیت و بت پرست بود که محمد ص نفی کرد و برچید)

درمورد همه حوزه ها و بررسی توسط متخصصان گفتید 
سوال اینجاست چرا در همه علوم افراد میتونن تحقیق کنن و اگر به موردی بر خوردن که علم گذشتگان رو نقض میکنه اون مورد رو مطرح و اثبات میکنن و قانون جدید وضع میشه . ولی در علوم دینی هیچکس حق بررسی نداره! و اگر موردی رو بررسی کنه و اثبات کنه قانون گذشتگان اشتباه بوده . نه تنها قانون اصلاح نمیشه بلکه به جرم بدعت در دین ! حکم ارتداد و خروج از دین براش صادر میشه !؟
در کتاب درسی کارشناسی ارشد مدیریت میگه . " تعارض لازمه پیشرفت و ترقی است . چون مسائل دائما درحال واکاوی هستن و راه های متعددی برای بهتر شدن شرایط مطرح میشه . "  وقتی در علوم دینی اجازه هیچ تفکری نمیدن قاعدتا هیچ تعارضی هم نمی پسندن و هیچ واکاوی و راه جدید و نتیجه بهتری هم عاید نخواهد شد !

شما بفرمایید وقتی مردم علم و استنباط و ادراک این افراد ( مراجع تقلید) رو به دلیل ضعف در عملکردشون . ضعف در استدلالشون . ضعف در ارائه شون . و از همه مهمتر ضعف در اراده و شخصیتشون قبول ندارن چه کنن ؟ ( مراجع تقلیدی که دین را به مصلحت سیاست تدوین و تنظیم میکنن) در این صورت مردم حق ندارند خودشون در امور دینی خودشون تحقیق کنن؟  یا باید همچون اروپائیان دوره رنسانس پیروی مطلق کنن از مردان دینیشون !! ( اگر من با تحقیق خودم راه رو اشتباه برم فردای قیامت چوب تعقل اشتباهم و عملکرد خودم رو میخورم . ولی اگر با تقلید از مرجع تقلید راه رو اشتباه برم چوب احمق بودن و تعقل نکردنم رو میخورم! خدا نمیگه تو که عقل داشتی چرا با طناب یکی دیگه رفتی توی چاه ؟ )

گفتید " اسلام اصراری بر مسلمان شدن غیر مسلمانان نداشته و نداره، " 
طبق تاریخ اسلام شدیدترین عملکرد در جذب پیروان دینی مختص اسلام است . بطور مثال جنگ مسلمانان صدر اسلام و یهودیان . و زمانیکه یهودیان تسلیم شدن . حکم به قتل همه مردان بالغ صادر شد . و شرط بلوغ رویش موی زهار قرار گرفت! ( یعنی پسر بچه ی ده ساله که موی زهار دراورده بود محکوم به مرگ شد) 
گسترش اسلام جزو فلسفه اجتناب ناپذیر این دین بوده و  پرواضحه طبق قراین و شواهد این گسترش با هر وسیله از جمله خشونت و زور و جبر  صورت گرفته .
در زمان پیامبر هم مسیحیان به دلیل یکتاپرستی و روحیه صلحجویی از تیغ مسلمانان در امان موندن و پیامبر گرفتن جزیه رو ترجیح داد . بغیر از مسیحیان نه کفار و نه یهودیان جون سالم به در نبردن.

بزرگوارید🌹
۲۷ مهر ۹۸ ، ۱۱:۵۸ کاوه آهنگر

آقای افغانی ممنون از توضیح شما، کوتاه و مفید👌


کاربر یکی؛ سپاسگزارم 🙏 


 

و اما آقای ستاری :

آقا جلال دیوار کوتاه تر از ما پیدا نکردی؟

بحث پست های دیگه را چرا اینجا مطرح میکنی؟ اگه جواب ندم ظاهراً باعث میشه تصور کنید دارم مهر تایید به گفته شما می زنم. جواب میدم گرچه مسائل مربوط به پست نیست و حاشیه ایجاد میکنه.

خیلی خلاصه 

اینجا حدود 20 کاربر ثابت و غیر ثابت داره. اینکه همه آنها در یک پست شرکت نمی کنن دلایل متعددی داره. 

یکی ممکنه اینترنت نداشته باشه، یکی ممکنه تمایلی نداشته باشه، یکی ممکنه مخالف باشه، یکی ممکنه حوصله نداشته باشه و فقط خواننده باشه،  یکی ممکنه کاملا موفق باشه و با سکوت رضایت خودش را اعلام کنه و.....

پس تا اینجا کار،، دلایل متعددی برای شرکت کردن یا نکردن کاربران در یک پست موجود هست.

حالا بنده اگه میخواستم شرکت کنم در آن پست گفتگو تبدیل به کل کل با شما میشد.چون اطلاعاتی وجود داشت که خلاف گفته آقای داوری بود و بیان آنها باعث عصبانیت شما میشد!

وقتی شما منابع خبری رسمی جمهوری اسلامی را هر کجا که به نفع شما نباشه قبول نمی کنید و مسخره میکنید، طرف مقابل را هم به نادانی،  ناآگاهی،  عدم اعتدال گرای متهم میکنی و.... بنده راه راحت تر یعنی سکوت را انتخاب میکنم. تا دیگران در آن پست راحت باشند. در کل یک پست ممکنه باب میل شما باشه و یه پست دیگه نباشه الان این وسط من یا آقای افغانی جرم کردیم؟

 

درباره پست دین جغرافیایی بنده با نظرات آقای افغانی و آقای رندانه موافق و هم عقیده بودم. شما در آنجا حرفهای زدید که میشد خلاف آن را ثابت کرد منتها در آن زمان سکوت کردم چون تصور کردم ورود من به بحث دو نفر دیگر شاید از نظر یکی از طرفین خوشایند نباشه. از طرفی زحمت شما هم برای پاسخ دادن زیادتر میشد.

Ok

 

اما درباره موضوع این پست.

شما مگه نمی گفتید در دین تحقیق کردید و حتی معتقد هستید جوانان مسیحی و..  اگر درباره اسلام تحقیق کنن شیعه میشن و...

خب چرا اینجا پاسخ نمیدید؟ پاسخ به این سوالها نیاید برای یه محقق دینی دشوار باشه

دوم

وقتی شعار اعتدال گرایی میدید حداقل در فضای مجازی بهش پایبند باشید.

شما از کوروش گرفته تا مغولها را به صورت فله ای متهم کردید. چرا وقتی به اسلام و حکومت جمهوری اسلامی میرسید کفه ترازوی عدالت شما وارونه میشه؟؟ا

نکنه سپاه اسلام با گل و شیرینی وارد کشورهای دیگه میشد؟؟😕

شمشیر نداشتن؟ جنگ آنها تحمیل عقاید نبود؟؟

راستی حکومت مورد علاقه شما که شعار دفاع از حق مظلوم میده و در دفاع از مظلومیت فلسطین میخاد اسرائیل را نابود کنه چرا درباره مسلمان چین  که اتفاقا تعداد آنها به مراتب بیشتر از فلسطینیان هست و مورد ظلم و ستم حکومت چین هستند و خانه های آنها هم مصادره میشه خفه خون مرگ گرفته؟؟ چرا حتی این رفتار حکومت چین را محکوم نمیکنه؟؟ چین با اسرائیل فرق داره؟ نمیشه چین را از صفحه روزگار محو کرد؟؟😁

پس دفاع از مظلومیت مسلمان جهان هم گزینشی هست.😄😄

 

 

برخلاف پست دین جغرافیایی اینجا صحبت از انسانیت کردید. و ما را متهم به دین ستیزی

سوالی که پیش میاد اینکه. در تعریف اسلام میشود با زن شوهردار غیر مسلمان  نکاح و همخوابگی کرد.یعنی زنی که در مملکت غیر مسلمان دیگر بوده و سپاه اسلام بعد از فتح آن مملکت به مال و جان و ناموس آن کافران دسترسی دارد یک سرباز مسلمان میتواند زنان آنان را حال یا به عنوان کنیز و یا به عنوان همسر n ام تصاحب کند. از منظر انسانی که شما اینجا مطرح کردید آیا این رفتار انسانی هست؟

 

پاسخ:
ارادت داریم 
۲۷ مهر ۹۸ ، ۱۳:۴۲ جلال ستاری

هدف من از مطرح کردن نظراتم بشکل کلی و گاهی تهاجمی زیر سوال بردن کسی نیست !

 

خودم عمدا حرفایی رو میزنم که طرف مقابل مجاب بشه نظراتشو واضح تر بیان کنه !

 

با تشکر از همه دوستان

پاسخ:
با تشکر از شما ☺

سلام 

پس شما هم معتقدید که خواسته ی مشروعی نیست.درست فهمیدم؟یا نمیشه قطعی نظر داد؟

 درست میگید.شاید اگه حکومتها تبعیض قائل نمیشدن و نگاهشون به همه ی اقوام یکسان بود، دیگه اینهمه نفرت و انگیزه ی مستقل شدن بوجود نمیومد.

ولی اگه حکومت سعی خودشو برای جلب رضایتشون بکنه و بازهم خواستار جدایی باشن چی؟؟اونوقت حکومت حق نداره جلوشونو بگیره؟؟😐اصلاً برام سواله تو همچین شرایطی حق با کدوم طرفه؟

ببخشید سوالم خیلی بی ربط به پست بود.🙏🙏

 

 

به پرینازم

مرسی عشخم خانومی از خودته😘😀

والا اولین بار نیست که میگن فکر میکردم آقایی😐یعنی کم کم با اون دختره کژال تو سریال نون خ همزاد پنداری میکنم😅خلاصه یه وقت دعوایی ،کتک کاریی چیزی بود یا بدخواه مدخواه داشتی به خودم بگو😎

پاسخ:
سلام
مشروع بودن یا نبودن مشروط بر براودده کردن خواسته های اقوام است . اقوامی که خواسته هاشون براورده شده ولی باز استقلال میخوان درواقع دچار زیاده خواهی هستن .

اینکه شما میگید حکومتی سعی خودش رو بکنه برای جلب رضایت .  نکته داره !   یه زمان حکومت ( کشور)پتانسیل براورده کردن نیاز اقوام رو نداره و سعی هم بکنه باز کاری از پیش نبرده .(حق با حکومته)
یه زمانی حکومت(کشور) پتانسیل براورده کردن نیاز اقوام رو داره ولی مسئولین ذیربط توانایی انجامش رو ندارن . یعنی اون مسئول سعیش رو میکنه ولی ناتوانه ! در این صورت (حق با اقوامه) . باید مسئول با کفایت انتخاب بشه تا قوه رو به فعل تبدیل کنه...
۲۷ مهر ۹۸ ، ۱۸:۰۹ جلال ستاری

 تجاوز به زن مردم حتی اگه زن دشمن باشه حرام است .

 

آیه ای از قران بیاورید !

۲۸ مهر ۹۸ ، ۲۰:۴۱ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

سلام علیکم بر اهالی سایت آقایان و بانوان قدیمی و جدید و سلام ویژه به جناب افغانی و جناب کاوه 

پ ب

به جناب افغانی 

یک هفته ای میشه سایتتون رو توسط جناب امیر پیدا کردم و بقولی ( عجب سایتی ) ساقولاسان کیشی 😊

پ ب

 

در مورد جمله این پست هم

 

چندین سال پیش باهاش برخورد کردم ( جمله یا موضوعی که به شدت به فکر فرو میبره و با تعدادی اندک از کلمات کوهی از معنا و روشنایی رو با خودش داره و کمی هم شیطنت که تیغی دو لبه هست  ) این پست از نظر من میگه که اگر الله هست که برای همه هست و اگر نیست که برای همه نیست ( ولی چیزی که پنهان شده و یکجوری روشنایی واقعیت رو میگیره ، مذاهب هستن که در این جنگها در منافع کشوراشون دخالت کردن و برای کشورشون هر چی زور داشتن زدن تا حداقل بازنده نباشن ، که خودش دنیایی از تضاد مفهوم مکاتبی رو داره که حرف از برابری و برادری میزنه و میگه جنگ نباشه و باز دنیایی از همراهی با مکاتبی رو به همراه داره که میگه از جان و حقتون حمایت کنید و دلیل محکمی برای جنگیدن رو میده ) اینجاست که باید گفت خدا کی قویتره 

و این جمله باعث میشه که مذاهب و کلن جریانهایه سیاسی اسمی ازشون به میان نیاد و 

خدا بازیچه شد 

 

و اگر خدا نباشه ( پس کی میخاد نقش خدا رو بازی کنه و راحتر بگم توضیح بدهد که چرا بین انسانها چه در کشورشون و چه در جهان انقدر فاصله طبقاتی و اطلاعاتی و حمایتی هست ، اگر که خدا نیست !؟) 

 

خلاصه نبودن خدا حداقل برای پایین دستان هر جامعه ای نفع بیشتر داره و بودنش برای ثروتمندان نفع بیشتر داره و توجیهاته پشتش 

 

حرف بسیاره در این مورد 

 

پ ب 

 

پاسخ:
سلام دکترای قدیم عزیز 
ایرادتیمیز وار جیناب ☺🌹

اون جمله " خدای کی قویتره " خیلی جالب بود . 👍
تشکر 
۲۸ مهر ۹۸ ، ۲۰:۴۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

اینم بگم که خوشحال هستم که به سایتتون اومدم 

 

پ ب

پاسخ:
اختیار دارید  نظر لطف شماست
( اینجا یه نیمچه وبلاگه کوچول موچولوئه😅)
۲۸ مهر ۹۸ ، ۲۱:۳۹ جلال ستاری

حاج خانم پریناز

 

اگر حرفی بنظرت نامناسب بود بجای اینکه مثل اصلاح طلبای بی خاصیت یا اصولگراهای شعاری ، نصیحت کنی و دیگران رو به تحریک در برابر او وادار کنی بهتره خودت دست بکار  بشی و پاسخ او رو بدی چون مثلا ستاری عزیز مخاطب خاصی مد نظرش نیس و شما میتونستی جوابشو بدی .

 

بی مدرک و سند حرف زدن و کرسی شعر گفتن خیلی راحته من دلیل خواستم شما هم دلیل بیار . گفتم در کجای آیات قران چنین مجوزی به مسلمانان داده شده که به زنان دشمنان تجاووز کنن ؟ تصور تجاوز به یک زن برای منی که مردم بسیار سختتره تا شمایی که زنی پس قضیه رو زنانه ش نکن .

 

اگر تجاوز از نظر اسلام حق یک مرد مسلمانه پس منی که خودم یه مسلمونم چطور به چنین حقی معتقد نیستم و آیاتی هم در این مورد در اختیار ندارم .

 

اینکه مسلمانان در ایران تجاوز کردن بهتره بدونی بر فرض که واقعیت داشته باشه باز نمیشه به اسلام ربطه ش داد مگه یه آمریکایی که در جنگ به یه زن ژاپنی تچاوز کرده به دستور دینش تجاوز کرده ؟

 

اصلا تصور شما از میل جنسی چیه ؟ نکنه فکر میکنی میل جنسی یا غلیان و افسارگسیختگی اون توسط دین ابداع شده و انسان بی دین اصلا میل نداره ؟

 

 

اصلا حوصله وارد شدن به بحثای خاله زنکی رو و بحثایی که بی مدرک مطرح میشع رو نداشتم اما ادعای گنده ای کردی و پیشنهاد دادی که نباید سکوت کرد منم سکوت نکردم که حساب از دستت در نره . ضمنا اگه به حرفت خیلی پایبندی بهتره بری در پست قبلی همم نظر بدی چون نظر ندی ممکنه افغانی فکر کنه حرفی برا گفتن نداری پس به توصیه خودت عمل کن .

 

ضمنا در زمان تجاوز اعراب به ایران ، مردان غیور ایرانی کدوم گوری بودن ؟

۲۸ مهر ۹۸ ، ۲۲:۲۸ سکوت شلوغ

سلام 

چقدر شلوغ شده اینجا !

همچنان خاموش میخونیم،ممنون از گفتگوهای خوبتون(:

پاسخ:
سلام
🌹

از اونجایی که هم بین ترک ها زندگی کردم هم کرد ها از ترک ها تجزیه طلب تر نداریم کوچکترین کارشون شعارهای طرفدار فوتبالشون تو ورزشگاه هست (که خیلی هاشون اصلا برای فوتبال نمیرن ) حکومتم شدیدا ترس داره از اونا به هر حال بگذریم میدونم اینجا ترک زیاد داریم :)

 

 

پاسخ:
بله . ترکهای استقلال طلب ایران بیشتر تمایل دارن با کشور آذربایجان ادغام بشن و به ترکیه گرایش ندارن .
شعارهای پان ترکیسم هم در ورزشگاه تراختور شنیدیم ☺

سلام و درود

ظاهرن جناب ستاری قران رو درست مطالعه نقرمودند

جواب سوال تجاوز ب زنان غیر مسلمان و اسیر

سوره نسا ـ آیه 23

در تفسیر طبری و تفسیر مکارم هم بخوبی شرح و توضیح داده شده

پاسخ:
سلام و تشکر

درسته اقای افغانی ولی تجزیه طلبی نه استقلال طلبی

بله ترک های ترکیه اصلا ترک های ایران قبول ندارن ولی اتفاقا خیلی از ترک های کشور ما تمایل دارن خودشون به ترکیه بچسبونن هر چند دوست ترکم میگفت به لحاظ فرهنگی به اذربایجان نزدیک هستند

پاسخ:
شاید بشه گفت هردو یه محتوا دارن .  تجزیه طلبی بصورت فیزیکی و بروی نقشه است و استقلال طلبی بصورت ساختار اجتماعیه
ترکهای ترکیه بخاطر تاریخچه عثمانی و مخصوصا سلطان سلیمان یک تکبر و خود برتر بینی دچار شدن !  ولی تاحالا نشنیدم ترکهای ایران تمایل به ترکیه داشته باشن ! ولی به دلیل غرابت تاریخی کشور آذربایجان و استانهای اذر بایجان شرقی و غربی  و نزدیکی زبانشون و تاریخشون و فرهنگشون و ادبیات و موسیقی و  داستانهاشون و...  . ترکهای این دو استان به اون کشور علاقه دارن .
از لحاظ زبان و گویش هم زبون ترکیه ای ها تلفیقی از فارسی و ترکی و عربی و انگلیسی !  و با زبون ترکهای کشور اذربایجان اذریهای ایران متفاوت و متمایزه 
۲۹ مهر ۹۸ ، ۱۸:۲۳ جلال ستاری

این خزعبلات چیه ؟ من دارم میگم از قران آیه بیاورید شما دارین برا من تاریخ فلان گور بگور شده رو میارین ؟

 

 

اولا در آیه 23 نبودبلکه چیزی که مد نظر شماست آیه 24  هست .

 

ثانیا ما ملکت ایمانکم یعنی زنانی که از طریقی که عرفا متعلق به شما هستند . کنیزانی که از قدیم در منازل تحت عنوان برده حضوز داشتن اینها قبلا به عنوان حیوان و نه زن حضور داشتن که در قرآن خداوند با حکم این آیه اونها رو هم ردیف زوجه قرار داد .

 

در کجای این آیه گفته شده برین جنگ کنین زنانش مال شما ؟

 

 

لابد الان میخواین بگین اصلا چرا برده هارو به رسمیت شناختن . در جواب باید بگم اسلام هیچ راهیی رو برای به بردگی گرفتن ارایه نداده بلکه صحبت از حضور هزاران هزار برده ای ست که با روشهایی از قبیل همردیف قرار دادن اونها با زوجه ها عملا بردگی سابق رو بی اثر کرده است .

 

آیه ای رو بیارین که مجوز تجاوز به زنان دشمن رو بده

۲۹ مهر ۹۸ ، ۱۸:۲۶ جلال ستاری

اتفاقا فقط باید به آیات توجه کرد نه به معانی !

 

ما دو تا قرآن نداریم . اگر مترجمی یا مفسری خزعبلاتشو تحت عنوان ترجمه و تفسیر به قرآن الحاق کرد من باید اونو از قرآن بحساب بیارم ؟

 

این چه حرفیه که آیه رو نخون ترجمه رو بخون ؟ 

۲۹ مهر ۹۸ ، ۲۱:۱۹ جلال ستاری

خاتم جان تفسیری که میاری از حضرت آیت الله العظمی خمینی و همه عظماهای دیگه هم باشه برام قابل قیول نیس .

 

من به قرآن ایمان آوردم نه به تفاسیر عظمی ها !

 

از آیه دلیلی داره بسم الله ...

 

کتاب من قرآنه .

 

منابع حرفات از قرآن باشه نه از شمسی خانم .

 

با تشکر از رحماتی که در این راستا متحمل میشی .

 

۲۹ مهر ۹۸ ، ۲۱:۲۷ جلال ستاری

و اما نکته ای دیگر

 

برفرض محال که تفسیر مورد نظر اونا درست باشه .

 

این تفسیر نمیگه میتونین به اونا تجاوز کنین !

 

چی میگه حاج خانم ؟

 

میگه میتووووووونین باهاشون ازدواج کنین !

 

ازدواج چطور ممکنه ؟

 

با رضایت زن !

 

ازدواج زورکی ازدواج نیس 

 

حالا بازم برین ازون تفاسیر خزعبلاتی yjc بیارین .

 

با تشکر از زحمات 

:)

پاسخ:
🌹

سلام و درود

 

@ پریناز خانوم ــــــــــــ :) آقای جانان (البته خدا رو شکر من آنیمای زنانه ام رو هم دارم)  :))

 

عطار میگه :

سخن گرچه هر لحظه دلکش تر است

چو بینی خموشی از آن خوشتر است

پشیـــــمان ز گـــــفـتـار دیدم بسی

پشیمان نگشت از خموشی کسی

 

ایامتون شاد

پاسخ:
سلام 
ممنون 🌹

جنگ بین ادیان

جنگ بین مذاهب

جنگ بی احزاب

سربازان بیعقلی که کشتن و کشته شدن بدنبال بهشت  و رضای خدا...

-------------------------

سلام آقای من

خسته نباشین

شوما هدفتون از راه انداختن این بحثا خیلی مشکوک میزنه😅

یه نیم نیگاهی به تاریخ جنگای ملل و اقوام و کشورا بزنین پر از کشت و کشتارای وحشتناکه که بدست مبارک همین "بشر"های مث شوما و بقیه س. البتهمنظوربدی ندارم منظورم اینه که نوع بشر یه چهره ش جنگ و ستیزه برای منافع(حالا یا دنیایییا آخرتی) و مث روز روشنه که از هر وسیله ای برای جلب منفعت(دنیایی یا آخرتی) استفاده میکنه، گاهی از دین و وعده های دینی و خیلی وقتا هم از دنیا و وعده های دنیایی. 

حالا اینکه شوما با یه غرض خاصی همیشه سوءاستفاده از دین و استفاده ابزاری از اموزشای دینی رو مخصوصا اسلام رو مث قرآن سرنیزه می کنین خدا میدونه چرا اینکارو میکنین!

اگر بابدبینی به شوما نیگا بشه قطعا شوما میشین یه فرد دین ستیز!

اگه با خوش بینی به این حرفای بیراه و اشتباهتون نیگا بشه باس بگن شوما یا از روی نادونی و بیخبری از تاریخ بشریت حرفایی غلط ضددین می پَرونین و فقط به شوما بگن "سلام" و بگذرن یا باس فک کنن شوما "تفکرو تعقل"تون ضعیفه و قدرت تحلیل درست از تاریخ ندارین که میشید شبیه همون افرادمقلدمذهبی که توو این پست و پستای دیگه تون دائما اونا را با عنوان "مقلد" مسخره میکنین، چون شومام دارین حرفای یه عده مخالفین دین رو با "تقلیدکورکورانه" تکرار میکنین و با "تعصب"بی دلیل روو حرفاتون پافشاری میکنین، اینجاس که باس بهشوما هم گفت بهتره دست از"تقلید" و بی فکری بردارین چون اصصصصصلا چیز خوبی نیس آقای من😅😅

آقای من بیدار شین صب شده

اقای من این حرفایی که شوما توو این پست ها علیه دین و خدا و اسلام می نویسین "تقلید" هست از آدمای یا جاهل،یا مغرض، یا مزدور و دست نشونده انگریزیا😅 و انصافا حرفای پوسیده و کپک زده ای هم هس که فقط امثال "بعضیا" با ذوق و شوق ازش استقبال میکنن چون اونهام مقلدهای سابقه دارن هستن و کلا فکر تعطیل😅

این رعیت هم مث شوما میگه "تقلید کورکورانه" خوب نیس حتی اگه مقلد، اقای من باشه😅

بازم به این فک کنین آقای من!

این بشر دوپا، از همه چی سوء استفاده میکنه: هم از دین هم از حقوق بشر، هم از اسلحه، هم از هنر، هم از اقتصاد، هم از...و تاریخ نشون میده همه جور ظلم و جنایت با همه این ابزارها شده و میشه،مثلا از همین "زن" توی دنیای متمدن و دموکراسی امروز بیشتر استفاده ابزاری میشه یا از "دین"؟؟!!!

این بعضی حاج خانومایی هم

که توی این پست نظر دادن یه سرچی تو دنیای تبلیغات بکنن ببینن از وجود مبارکشون دیگه برای تبلیغ و کسب درامد چه چیزی استفاده "نمیشه" فقط کافیه عکس و فیلم اندامهای نیمه لخت یا ....زن رو توی تبلیغات دنیای متمدنی که براش غش میکنن یه سرچ بکنن بعدش یه آماری در بیارن که "دین"حرمت زن رو بیشتر شکسته یا "دموکراسی" و "تمدن غرب"؟ خب چرا این خانومای صاب نظر توی این پست شوما، رگ غیرت فمنیستیشون نمی جنبد علیه تمدن غرب و دموکراسی که زن رو به لجن کشیده ودر حدّوسیله و ابزارتحریک جنسی تبلیغاتی در آورده؟؟ ولی همینکه یه شعار غلط و کپک زده علیه دین و خدا و اسلام می بینن خونشون بجوش میاد؟؟!!!مگر استفاده ابزاری از "انسان" یا "زن" کمتر از استفاده ابزاری از دین هست؟!! یعنی اینا انسان رو کم ارزش تر از قوانین دین میدونن؟؟!! اگه اینطوره نشون میده که نه دین رو فهمیدن نه انسان رو! کافیه بدونن دین برای انسان اومده یعنی انسان اومد بعد برای او دین.

بگذریم آقای من

حیف عمر ما برای این حرفا تلف شدف حیف...😅

خوشوخت بشی اقای من... 😅

اتفاقا خوبه بعضیا هم که مقلد کور دموکراسی ان به این نوع مسائل یه ذره فک کنن و شاید که بیدار شنو دس از حرفای پرت و پلا و بیربطشون بردارن.

آقای من بهرحال شوما آقای مایید و ما رعیت

ما رو عفو کنین اگه جثارت کردیم😅

 

 

 

پاسخ:
سلام و تشکر
نکات خوبی درمورد من اشاره کردی !☺
۳۰ مهر ۹۸ ، ۰۰:۴۵ جلال ستاری

حاج خانم پریناز 

 

دو رکعتی بودن نماز از تفسیر بدست نیومده . این یک !

 

برفرض محال حتی اگه حدیثم باشه اون حددیث باید بر اساس قرآن باشه خلاف قرآن نه . این دو !

 

من گفتم بر فرض محال اگه تفسیر مورد پسند شما رو هم قبول کنیم براساس اون تفسیر قرآن نگفته میتونین تجاوز کنین گفته ازدواج . اینکه یه نفر اط ضعف یه زن سوء استفاده کنه و ازش بزور رضایت بگیره بخودش مربوطه نه به قرآن . این سه !

 

تازه نظر من همونه که اولش گفتم یعنی تفسیر مورد استناد شما رو قبول ندارم و فقط گفتم اگر برفرض محال درست باشه . پس اگه شما دوس داری جواز تجاوز به زنان رو از قرآن استخراج کنی این مربوط به شماس لابد از تجاوز خوشت میاد که دوس داری نص صریح قرآن رو نادیده بگیری و تجاوز رو مشروع جلوه بدی . این چهار !

 

بر فرض محال بازم میگم برفرض محال بر فرض محال از آیات قرآن اگه میشد دو نوع برداشت رو داشت شما بهتر بود تاکید بر برداشت اخلاقیش میکردی نه که اصرار کنی مجوز تجاوز را ازش بگیری . از شما بعیده برای تجاوز دنبال راهکار شرعی باشی خانم غیور . این پنج !

 

من کدوم حرفمو پس گرفتم که ماله کشی کرده باشم دقیییییقا بگو . این شش !

 

در ضمن تحقیق ممکنه نکاتی تازه به ذهنم برسه ، نکته ی تازه اخذ کردن به معنایعدم مطالعه ی قبلی نیس . این هفت !

 

 

 

با تشکر از حاج خانم . این هشت !

حاج خانم پریناز جواب جلال ستاری رو بده فرار نکن نکنه رفتی yjcرو زیرو کنی :)

 با اینکه بنده با آقای ستاری موافقم ولی می خوام ببینم که شما چطور می خواید ادعای خودتون رو اثبات کنید؟

 

 

آقا هستم با شما هم شوخی ندارم درضمن 

خیلی پرحرف و وراجی فقط بی خود شلوغ میکنی تا حرفت رو به کرسی بشونی لقمه رو دور سرت می چرخونی بیشتر  من که یک کلمه ازحرفاتون رو نمی خونم محترم خانم!؟

کاش اینهمه که توی این وبلاگ مانور میدی و ادعاتون میشه  توی اون وبلاگ بی خاصیتت هم  فعال بودید هرچند که مخاطب زیادی هم نداره و مثل اینکه محترم خانم حوصله اش سر رفته و اینجا پلاس شده  البته ببخشید که من رک هستم. 

۳۰ مهر ۹۸ ، ۲۱:۲۲ جلال ستاری

سلام حاج خانم پریناز

 

زیر هر عبارت در مورد کشفیاتت درمورد تناقضات من با اسم ستاری توضیح میدم !

 

کشفیات پریناز خانم در مورد من و پاسخ های من 👇

 

(تصور تجاوز به یک زن برای منی که مردم بسیار سختتره تا شمایی که زنی پس قضیه رو زنانه ش نکن .)

 

ستاری : شما گفتین به ایرانی ها تجاوز کردن منم گفتم تجوز با اجازه قرآن نبوده اگر تجاوزی شده من از شما غیورترم . خب حالا ربط این به عبارت پایین چیه که بعنوان حرف متناقض کشف کردین ؟


👆👇درمقایسه باهم، اینم درنظربگیرید که همسر اون خانم ،پدر فرزنداش هنوز زندس،وشما اینو امر عادی تلقی کردی


( میگه میتووووووونین باهاشون ازدواج کنین !)

ستاری : گفتم قرآن اجازه اسیر کردن و تجاوز رو نداده شما گفتین قرآن اجازه ی تجاوز داده من گفتم بر فرض محال این تفاسیر مربوط به زنان اسیر هم باشه بازم میگم بر فرض ، اجازه ی ازدواج رو داده . ازدواج چطور ممکنه فقط و فقط با رضایت زن یعنی اگر بزور از زن رضایت بگیرن این رضایت ارزشی نداره و این ازدواج شرعی نیس و حکم تجاوز رو داره . خب حالا اگر کسی بزور رضایت میگیره تقصیر قرآن چیه .؟ میگین اون زن شوهر داره ؟ خب رضایت نده . بزور ازش رضایت میگیرن ؟ خب تقصیر قرآن چیه ؟

 

 

 

 

 

 

( اگر تجاوز از نظر اسلام حق یک مرد مسلمانه پس منی که خودم یه مسلمونم چطور به چنین حقی معتقد نیستم و آیاتی هم در این مورد در اختیار ندارم .)

 

ستاری : بازم میگم در قرآن چنین آیه ای که اجازه تجاوز به زن دشمن رو بده . در عبارت پایینی هم گفتم این خزعبلات چیه که به قرآن نسبت میدین ؟ حالا این کجاش تناقضه ؟

 

 
👆👇درمقایسه باهم،بعدازآوردن آیه مستقیم سوره نسا

( این خزعبلات چیه ؟ )

ستاری در عبارت بالا جواب این کشف بزرگ تناقض رو دادم !

 

 

 

 

( ضمنا در زمان تجاوز اعراب به ایران ، مردان غیور ایرانی کدوم گوری بودن ؟)

ستاری : راس میگم کدوم گوری بودن ؟!

 

👆👇درمقایسه با هم، طبری رو میبری زیرسوال یعنی واقعا شناخت نداری

 

( شما دارین برا من تاریخ فلان گور بگور شده رو میارین ؟)

ستاری : زیر سوال میبرم ازین لحاظ که شما نقل تاریخ رو به قرآن نسبت میدی . میگی چون در تاریخ گفتن مسلمونا تجاوز کردن پس نتیجه میگیریم قرآن این اجازه رو داده .

 

 

 

 


(کتاب من قرآنه .
منابع حرفات از قرآن باشه)

ستاری : بله بازم میگم .

 

👆👇درمقایسه باهم،اگه فقط بخوای به عربیه قران توجه کنی ،معنیشوازکجامتوجه میشی،نکنه شما زبان مادریت عربیه؟این کتاب روقبول داری ولی فقط عربیشو؟ معنیشو نادیده میگیری؟
مگه معنیش مستقل از عربیشه شگفتا

 


( اتفاقا فقط باید به آیات توجه کرد نه به معانی !)

ستاری : بله باید به عربی مسلط باشین وگرنه در خیلی ترجمه ها داخل پرانتز حرفایی رو اضافه میکنن که هیچ ربطی به قرآن نداره . اگر مسلط نباشین نتیجه ش میشه شما ! یعنی با وجودی که میگی مسلمونم بااین حال میگی قرآن مجوز تجاوز داده ! چرا ؟ چون گرفتار ترجمه های غلط شدی .

 

 

 

 

 

( اگر مترجمی یا مفسری خزعبلاتشو تحت عنوان ترجمه و تفسیر به قرآن الحاق کرد من باید اونو از قرآن بحساب بیارم ؟)

ستاری: خب راس میگم . من قرآن رو بذارم کنار برم سراغ نظرات ؟ 


👇👆درمقایسه باهم، شماهنوز ابتدایی ترین موضوعات مربوط به احکام ودینت رو نمیدونی 

 
( دو رکعتی بودن نماز از تفسیر بدست نیومده . این یک !)

ستاری : مگه از تفاسیر قرآن بدست اومده ؟

 

 

 

 

 

 

( لابد از تجاوز خوشت میاد که دوس داری نص صریح قرآن رو نادیده بگیری و تجاوز رو مشروع جلوه بدی . این چهار !)

 

 

 

 

 

👆👇درمقایسه باهم، تلاشت برای مشروع  جلوه دادن تجاوز به زنی که همسرش پدر بچه هاش زندس،اسیره وازاون جالب تر دست پیش میگیری که پس نیفتی درصورتی که پس افتادی
پس شماراضی که اگه جنگ شد واسیر شدی ،همسرت به عنوان اسیر وکنیز بارضایت ویابدون رضایت خودش وبدون رضایت شما  به ازدواج موقت اون سربازا دربیاد ودست به دست بچرخه بینشون به عنوان کنیز ،حتی اون سربازا هرچند نفرباشن،

درحالی که شما وفرزندات هنوز زنده اید

یه دفعه بگو موافق جهاد نکاحی دیگه خجالت نکش


درست متوجه شدم؟

 اون اخلاق مداری وبعد انسانی که ازش دم میزنید اینه دیگه درسته؟

 

 اینم جواب فرافکنی زشتت بی ادبه بی تربیت

 

ستاری : من گفتم اولا قرآن نگفته به زن تجاوز کنین ولی شما نمیدونم چرا اصرار داری قرآن تجاوز رو تجویز کرده ! چرا دوس داری تجاوز رو مشروع کنی .

بعد من میگم بر فرض محال اشاره ی آیات به اسیران جنگی باشه برفرض محال میدونین یعنی چی ؟ میگم برفرض محال اگر منظورش اسیران جنگی باشه باز در اینجا مجوز تجاوز نداده . گفته ازدواج ! ازدواج جز با رضایت قلبی ممکن نیس و دست به دست چرخیدن ربطی به رضایت و ازدواج نداره . تازه تازه تازه من میگم اصلا این آیه ربطی به اسیران جنگی هم نداره تازه میگم بر فرض محال !

اگر دو نوع برداشت ازقرآن بشه بدست آورد شما بعنوان یک زن بهتره سعی کنی برداشتی که بوی تجاوز رو نمیده رو برداشت کنی . چرا خوشت میاد از مجوز تجاوز ؟! آیا اگر خدای نکرده روزی گرفتار دشمنان شدی و از شما پرسیدن میخواهیم مطابق قرآن برخورد کنیم و نظر شما را در مورد این آیه پرسیدن شما در آن شرایط سعی میکنی برداشت مرا ارائه بدی یا برداشت خودت را ؟

 

 

 

 

( این تفسیر نمیگه میتونین به اونا تجاوز کنین !

 

چی میگه حاج خانم ؟

 

میگه میتووووووونین باهاشون ازدواج کنین !

 

ازدواج چطور ممکنه ؟

 

با رضایت زن !

 

ازدواج زورکی ازدواج نیس )

 

ستاری : حاج خانم مگه غیر اینه ؟ مگه ازدواج زورکی چیزی جز تجاوز است ؟

 


 

 

 

افتاد؟

 

ستاری : حالا من فقط یدونه از تناقضای شمارو میگم نه ده تا !

شما از یه طرف میگی مسلمونی اما ازون طرف اصرار داری که با نگاه بدبینانه قرآن رو متهم کنی به تجاوز در حالیکه میشه چنین برداشت غلطی رو نداشت !

۳۰ مهر ۹۸ ، ۲۱:۲۹ جلال ستاری

البته در مورد عباراتی که در مورد تجاوز بکار بردم باید بگم از یه نظر حق باشماس بهتر بود اینکارو نمیکردم 

اما از یه نظرم خوبه برات ! 

 

ببین وقتی به خداوند تهمت مجوز تجاوز رو میزنی چقدر بدتره ! کدومش بدتره ! هردوش درسته ؟

 

 

 

۳۰ مهر ۹۸ ، ۲۳:۲۴ کاوه آهنگر

پریناز

شما نظری خطاب به بنده نوشتید و یه سری توضیحات دادید که نمیدانم اسمش را باید گذاشت درس اخلاق،  نصیحت یا تعین و تکلیف یا توصیه یا هر چیزی که هست

صحبت های شما برای من قابل پذیرش نیست 

چون اصول اخلاقی میگه وقتی میخای برای یه نفر درس اخلاق بدی اول به خودت نگاه کن! ببین آیا خودت همان درس اخلاقی که میخای بدی را رعایت میکنی یا نه؟

کلاه خودت را قاضی کن

چند بار خود شما از سکوت دیگران نهایت سوءاستفاده را کردید؟ و به قول خودتان جولان دادید؟

 بیادتان بیارم؟ تهمت های بی سر و ته گذشته را یادآوری کنم؟ که وقتی هیچ مدرکی نداشتی و با مخالفت اکثریت مواجه شدی به خیال خودت با یه معذرت خواهی سر و ته ماجرا را جمع کردی

چندبار خود شما پا را از حد و حریم خودت فراتر گذاشتید؟؟

یا درباره حزب باد بودن شما و.......یادآوری کنم؟

 

 

لب کلام، شما مثل همه در اینجا آزاد هستید درباره مباحث اینجا نظر بدی و با دیگران صحبت کنی و....

اما بنا به دلایل مشخص هیچ تمایلی ندارم خطاب به بنده بنویسید 

۰۱ آبان ۹۸ ، ۰۲:۲۰ جلال ستاری

بله درسته موافقم !

 

دلخوری در بحثها گاهی طبیعیه . بخصوص بحث با ادمی مثل من نظراتم مال خودمه 😉

 

بهرحال اگر ترک ادبی شد گاهی معذرت میخوام .

سلام اقای من

حالتون چطوره؟ ایشاله رعیت رو بشخیدین دیگه؟ یا منتظر نزول عذاب باشه؟!😅😅

آقا شوما خیلی فخمیده اید ینی خیلی می فخمید جدی میگما !!

میدونی از کجا این فخم شوما رو فخمیدیم؟!!

یه نمونه بهتوون بگم صفا کنین از این همه فخم و شعور و کمالاتتون:

نمونه ش همین مقدار پاسختون به رعیت تون هس!

این پاسخای کوته و موجزتون دادمیزنه که هان ای رعیت!!

پای خودتو از گلیمت درازتر نکن!

حدود خودتو نیگر دار و بدون در چشم ارباب اونقذه ارزش نداری که به حرفات جواب بده!

رعیت! بدان و آگاه باش که من ارباب، همیقذه که جواب سلامتو میدم، باس کلاهتو بندازی هوا و خدا رو 1000 بار شکر کنی

رعیت! حواستو جم کن! تو کجا و منِ ارباب و اقای تو کجا؟!

اینها همه معانی قشنگیه که توو کلام ارباب و آقای من هس و این اوج فهم ارباب ماس دیگه!

«آموزش حدود و حریم ارباب رعیتی» به این شکل کی تا حالا دیده؟!

کاملا زیباکلام البته سعیدشون نه اون یکی!😅

و کاملا "ظریف" البته با مم جوادشون اشتباه نشه، این یه ظریف دیگه س😅

آقا سایه تون مستدام بر سر رعیت

خدا این حجم زیاد فخم و شعورتونو بالاااااااا ببره😉

فتبارک....

 

البته گاهی جواب ندادن معناهای خوب دیگه هم داره مث اینکه حرف حساب جواب نداره و تسلیم ولی توی مرام ارباب تسلیم مسلیم نداریم عمراً😅

 

واقعا اگه این آقا نبود چی می شد؟؟!!

چی می شد؟؟!!

چی می شد؟؟!!!  😉😉😉

پاسخ:
سلامعکم
سپاس از احوالپرسی شما 🌹
ازونجایی که شما عاقل العقول هستی و العاقل اشاره...
من یه اشاره کوتاه کردم و شما اینهمه برداشت !😅😉

سلام آقای من

توی پاشخ کامنت 29 مهرم نوشتین "نکات خوبی درمورد من اشاره کردی !☺"

آقای من خوشالم که این یک رو فخمیدین استثنائاً😅

نمیدونین چقد حس خوبی به رعیت دس میده وقتی می بینه اربابش اونو درک میکنه😅 در طول تاریخ یه رنج بزرگ رعیت همین بوده که ارباب اونها رو درک نمی کرد واقعا شوما آقا و اراباب خوفی هستین😅

یه نکته آقایم

کاش بقیه آقایون و خانومایی هم که توی همین کامنت ازشون ذکرخیر شد(البته بی نام و فقط با اشاره به افکارشون) این درک و فهم شوما رو داشتن که ازم تشکر کنن😅😅

خب البته انتظار ندارم همه اندازه آقای من بفهمن دیگه! 😅 

سالم باشین

بای بای...😅😅

پاسخ:
سلامعلیکم
خداروشکر . یکی از رنج های شما هموار شد و موجب رضایت حضرتتان  گردید
من باب درک و فهم هم خدممتون درس پس میدیم قربان ☺
۰۱ آبان ۹۸ ، ۱۴:۳۱ فاطمه شعبانی

خدابازیچه شد😔

پاسخ:
بله 😧

مخاطبم هویت بربادرفته است!؟ 

 

سلام  نگاه  من خودم  کارگرم  تو گرما و سرما   جون میکنم پول درمیارم  جک و جونورم  زیاد دیدم  به عمرم   جواب این بزمجه ها رو نده اینا تا فلانشون سوخته شانت رو با جواب دادن بهشون پایین نیار بذار اینا بلولن تو خودشون  عزت زیاد

 افغانی ایمیل من رو حذف کن الان تو حق نداری آدرس به کسی بدی من بیشتر از این با کسی حرفی ندارم 

پاسخ:
خیلی اماتور و مبتدی عمل کردی 😅 
آی پی   این اسم جعلی با آی پی اسم اصلیت کاملا تکرار شده و مشخصه کی هستی.
برای حفظ آبروت ندید میگیرم و چیزی نمیگم
دیگه توهین نکن
( بالای وبلاگ توی درباره من توضیح دادم . همه ماسک میزنن . منم میزنم . شمام زدی ! به خودت ثابت بشه که با اون حرفا و فحشایی که دادی و اون حرفهای شعاری قشنگ که زدی تو هم شیشه خورده داری 😅😉)
۰۲ آبان ۹۸ ، ۰۱:۴۰ جلال ستاری

عجب حرفایی رد و بدل شده و من ندیدم .

 

 

کسانی که در فضای مجازی توهین میکنن اگر بدونن که قابل شناسایی هستن و مجازات سنگینی هم براشون در قانون در نظر گرفته شده این کارو نمیکنن .

 

اینو کلی گفتم نه برای این پست .

 

همین چن روز پیش یه خانم شصت ساله بخاطر یه فحش معمولی مجازی اونم به دومادش به دوسال حبس محکوم شد و پرونده ش هم اکنون تو دفترمون موجوده !

پاسخ:
بله . یه بنده خدای بینوایی هم بود ملت توی فضای مجازی توی پیجش به رهبر توهین کرده بودن . اینو انداختن زندان !
۰۲ آبان ۹۸ ، ۰۲:۴۲ جلال ستاری

آره دیه هم میدن .

 

 

فقط مشکل شما و بعضیا اینه که فضای مجازی رو خیلی جدی گرفتین .

 

غیر از چنتا حرف اساسی که میزنیم بقیه ی حرفا ارزش فکر کردن نداره .

 

خیلی رمانتیکش نکنین

پاسخ:
والا ما هم میگیم سخت نگیرید. گفت و شنوده
گاهی نشنو ...
به جایی هم بر نمیخوره
۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۱:۵۳ کاوه آهنگر

 آقای افغانی خواستم خصوصی ارسال کنم، اما بقیه هم ببیند چه اشکالی داره شاید فرجی شد و تعابیر عجیب و غریب دیگه نکردن

 

متاسفانه یه تعداد از کاربران وبلاگ آقای نجفی وقتی تصمیم میگیرند دسته جمعی به مکان جدید نقل مکان کنند ناخواسته یه کوله پشتی با حاشیه های کودکانه هم با خودشان میبرند.

دعواهایی بی سند و مدرک و برداشت های غلط شخصی از شخصیت دیگران،  دایه های عزیز تر از مادر و.....

 

والا هنوز نمردیم و زنده هستیم اما ظاهراً بیخیال حضرات اختیار خودمان را نداریم.

حکایت من شده حکایت ملا و خرش!  سوار میشم یکی میگه خجالت نمیکشی سوار حیوان زبان بسته شدی

 

سوار نمیشم باز یکی دیگه میگه پس خره را برای چی خریدی؟  سوارش بشو

 

حالا من با چه زبانی به این سروان گرامی حالی کنم اختیار خودم دست خودم هست،  و خودم با فکر و عقل خودم تصمیم میگیرم چه کاری درسته چی غلط 

به چه کسی و چه موقع جواب بدم یا ندم و....

 

اما انگار فهمیدن این موضوع از حل یه معادله دیفرانسیل درجه دوم ناهمگن هم براشون دشوارتره

 

پاسخ:
سخت نگیر رفیق 😉 نگرانت هستن !

پرینازم عزیز دلم.🌹😘

بگذر که میگذرد بر ما پرینازم. قضاوت است و فکر و تخلیه...

هر کی بنوعی...

پاسخ:
ببخشید . به درخواست خود ایشون کامنتهای ایشون حذف شد !

سلام

جذاااب ترین بخش این پست جنایی اون قسمتش بود 

که vmpآشنا از آب دراومد😉

خوندن این پست مثل خوندن داستان های جناییه که به همه شک میکنی😅

خورده شیشه شعار ایییی لنتیییییی 

یکی داره از اون گوشه وب فریاد میزنه: سکوت شلوغ بازی بذار کنار فوضولی زشته 

 

آقا صلوااااات بفرستید:))))

پاسخ:
سلام

منم شیشه خورده دارم .😆 شاید همه دارن ! ولی هرکی به نوعی و طریقی . باید شرایط بروز دادنش پیش بیاد...😅
۰۳ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۸ کاوه آهنگر

خانم سکوت شلوغ ؛  متاسفانه این شروع ماجرا هست. چون داستانی تکراری بود که فقط جزییات تغییر کرده بود

حالا امیدوارم حداقل برای اینکه من را ضایع بکنن خلاف این را در آینده ثابت کنن

گل بی خار خداست! با تمام عیب و ایراد های که داریم اگه خود، خود، خودمان باشیم خیلی بهتره تا اینکه تصویر خیالی و ساختگی از خودمان نمایش بدیم که پر باشه از تناقض 

۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۱:۲۵ کارور بیان

به درخواست خانم پریناز نظرات ایشون حذف شدن ! !

عجب!

پاسخ:
بله ! عجببب 😟
۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۴:۴۴ جلال ستاری

آقای افغانی ما در نظراتمون به نظرات بعضیا که حذفشون کردی استناد کردیم .

 

لطفا نظرات منم پاک کن😂

پاسخ:
اتفاقا به اون خانم هم گفتم بعضی دوستان عطف به نظرات شما نظر دادن...

حالا کاریه که شده دیگه . شمام به کرامت خودت ببخشش ☺☺
۰۳ آبان ۹۸ ، ۱۷:۲۳ پرینازم ...

سلام وعرض ادب جناب افغانی عزیز خیلی ممنونم ازت بزرگوارلطف کردی شرمنده که زحمت شد
بابامن فکرمیکردم یه دکمس میزنی تمومه فکرکردم بخاطر ریپلای هامیگی نمیشه
خیلی شرمنده شدماببخشید
من فکرمیکردم اینطوری تموم میشه ولی نه انگار...

بازم معذرت میخوام ازحضورشما وتمام حضارعزیز

مجبورشدم یه سری موضوعاروبگم وگرنه تا قیامت کش پیدامیکنه

 

میترای نازنین ممنونم ازت گلم

 

 

سلام 

اقای افغانی‌

سلام

الان میخواستید بگید منم دارم؟ 

اره برادر ولی من خورده ندارم تیکه شیشه دارم😂😂😂

ازم بترسید:))))) 

 

اقای کاوه اهنگر

سلام 

راستش اون جمله اخر رو من قشنگ لمس کردم و حتی یکی از دلایلی که اسمم یه متناقض نماست همینه 

چون اونی که نشون میدم نیستم 😈😂

ان شا الله که این بحث برای همه تجربه میشه و تمام. 

 

پاسخ:
سلام
 اختیار دارید 😅
تیکه چیه ! شما جام شیشه دارید 😆😉( شوخی)

راستی اقای افغانی خیلی ممنون که اون متن رو خوندید و نظرتون رو گفتید 

ولی جز راستگویی ،خب چرا یه پیامبر باید برای چیزی که چند سال اول فقط چند نفر حرفاشو باور کردن و حمایتش کردن  این کار رو ادامه بده؟ به نظر میاد اگر ایمان نداشت یا حقیقی نبود این کار بابد دلسرد میشد اینطور نیست؟!

پاسخ:
عرض کردم اون نوشته فقط به راستگویی بسنده کرده بود درحالیکه میتونست دلالیل دیگه ای هم استناد کنه

بنظرم دلیلی که شما هم اشاره میکنید محکم نیست !  چه بسیار بت پرستان هیچ نشان و کمکی از بت ها ندیدن ولی همچنان به راه و کاری که انجام میدادن ایمان داشتن !  ( صرف ایمان داشتن به عقیده ای . دلیل کافی برای راست و حقیقت بودن اون موضوع نیست )

سلام

آقای افغانی من یه سوال واسه م پیش آمد کرده. اگه ج بدی ممنونتم.

۱.هر سیستم یا گوشی یه آی پی میندازه یا هر خطِ اینترنت؟

۲.آقا افغانی الان آی پی من چی میگه؟؟ حرف حسابش چیه؟ این سوال دومی مهمتر از اولیه.😁😁😁

 

پاسخ:
سلام

اصلا مشکوک نیست این سوال شما !😅
1.😉
2.میگه فیلترشکن داری

۱. 😉 😉😉 . (زشته جواب چشمک و نداد.) بابا میخواستم از کامنتا سره رو از ناسره تشخیص بدم و پیش خودم قضاوت به ناحق نکنم.

۲. فیلترشکن و حال کردی؟ 🤣🤣

 

پاسخ:
فقط همینقدر مراقب باش که در یک دقیقه با دوتا اسم نظر ندی کفایت میکنه 😁در اینصورت سره و ناسره میشه 

سلام 

 

اقای افغانی 

سلام

😂😂جام😂😂😎

صحیح ، ممنون که وقت گذاشتید و جواب دادید.

پاسخ:
سلام
ببخشید 🌹 جسارت کردم شوخی کردم😆
۰۸ آبان ۹۸ ، ۱۷:۲۱ خانواده برتری

جناب کاوه اهنگر :

امیدوارم کامنت منو ببینن.(افعانی کمک کن ببینن خخخ)

 

فکر کنم اینقد دوستان در نخ شما هستن شما در قعر زمین هم بری دنبالت میان خخخخخ 

این موضوعات رو به دل نگیر اخه  جذابیت دردسر داره :)

 اینکه یکهو همه اومدن وبلاگ اقای افغانی من بگم؟>

دلیلش این بود که اخیرا  یک پستی یادی ار قدیمیا شد

کلهم کاربران  گامنت داده میگفتن یاد هویت بخیر یاد کابوی تنها بخیر

اینقد  تکرار شد  که  کاربر بنده خدایی  صبرش تمام شد اومد گفت عاقا ایشون میاد وبلاگ اقای افعانی اینم ادرس وبلاگش.... خودتونو کشتین.

 

از اون روزدیگه همگی حمله ور شدن  به اینجا برای زیارت کاوه اهنگر یا هویت سابق!

ریشه این نامهربونی ها در جذابیت شماست کاوه خان! 

 بسکه به طرفدراات  

 توجه نکردی و بی محلی کردی   از در تهمتو خاله زنکی و دعوا واردشدند 

حتی طرف اینقد مشکل داشت که پای بقیه دختران رو کشید وسط اخرشم یک معذرت میخوام و گلم و عزیزم همه چی تمام شد. 

حالا

اومدی لفت دادی از خانواده برتر  بازم اینجا اومدن دنبالت....

بازم اینجا داستان دارید

 

خلاصه کاوه  اهنگر شما جهنم بهشت فضا هرجای دنیا که بری خانواده برتری ها دنبالتن.:))

به دل نگیر و جواب ندع بهترین روش بیمحلی هست.

 

 وزیر بهداشت سخنگوش البته اعلام کرده بیش ز 40 درصد مردم ایران مشکل روحی روانی دارند!

جدا باید ترسید.

 

 

اقای افعانی سلام خداقوت چرا نمیاید اون وبلاگ؟

 

 

پاسخ:
چشم کمک میکنم دیده بشی ☺

جسارت میکنم صریح جواب میدم !
شما مثل کیا هستی که تا اینجا دنبال کاوه اومدی تا این حرفاها رو به گوشش برسونی ؟؟  پشتکار شما که از بعضی دوستان خیلی بیشتره !!!  اونا دنبال جلب توجه بودن ! شما دنبال چی هستی که تخریب میکنی؟؟ 


سلام . تشکر . به لطف حضور اقای کاوه شما رو اینجا زیارت میکنیم دیگه ! چه کاریه بیام اون وبلاگ ☺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی