همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

کشف خودم !

شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۳۷ ق.ظ

 

 

اطراف شهر رفسنجان این سنگتراشه رو پیدا کردم!

هیچکس هم ازش خبر نداشت!

فکر میکنم سرباز دوره پارتها باشه!

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۳
کارور بیان

نظرات  (۸۵)

عه این ایموجیه 🗿🗿🗿🗿

😂😂😂

پاسخ:
این اونه ؟؟؟!!! 😄
بنظرم اموجی عکس سقراط باشه
۲۳ مهر ۰۱ ، ۱۷:۰۱ جلال ستاری

آقااصلا شاید کار بشر نباشه و اتفاقی شبیه یه آدم شده.

شایدم یکی از اقوام قدیمه که پیامبری نفرینش کرده تبدیل به سنگ شده😄

پاسخ:
کار بشر نیست !
خالق . آدمها رو 4تا سالم خلق کنه دوتا کج و کوله خلق میکنه !
اونوقت در دل طبیعت و سخره همچین چهره دقیقی دربیاره!!! 

بعید نیست😁 احتمالا پول روضه خونی پیامبره رو نداده اونم نفرین کرده!!

۲۳ مهر ۰۱ ، ۲۲:۳۷ جلال ستاری

آره ممکنه. اگه دقت کنی ممکنه سنگای دیگه‌ای پیدا کنی شبیه حیوانات یا انسان یا مثلا بشقاب پرنده. اگه مطمئنی کار دست بشره لااقل دماغی گوشی یا چیز... رو بکن ببر پیش یه کاربلد😄

پاسخ:
عکسشو بردم پیش ریس میراث فرهنگی
میگه عه سنگ نگاره س. میگم سنگ تراشه س
میگه اره درسته سنگ تراشه س . دستتون درد نکنه . موفق باشید
😐 استقبال نکرد !! چون  بقول تو توی جیب جا نمیشد ! اخه جیزهای بزرگ رو نمیتونن بدزدن ببرن... . پس بیخیال میشن
۲۴ مهر ۰۱ ، ۱۱:۵۹ جلال ستاری

ایرانی‌ها یا در زندانن یا خارج ایران و یا در حال دست و پا زدن وسط فقر . اونی که تو این حکومت کثیف پشت میز نشسته از رهبرش بگیر تا هر چی ایرانی نیس که از دیدن آثار تمدنی ذوق کنه

پاسخ:
عرب بودن به جههنم
باورت میشه توی شهرداری رفسنجان به طرف میگم زنگ زدم میراث فرهنگی کرمان ولی اهمیت ندادن الان اومدم پیش شما
میگه اخه مسئول اثار باستانی کرمان اهل شهر بردسیر . نمیخواد شهرهای دیگه پر رنگتر از شهر خودشون باشه !!!

خاااااک بر اون مغزهای کوچک زنگ زده 😥
۲۴ مهر ۰۱ ، ۲۲:۴۲ جلال ستاری

اینا نه تنها در مورد استانها بلکه در مورد شهرها و بلکه در مورد محلات و بلکه در مورد اعضای خانواده و بلکه در مورد اعضای بدنشون همینطور منطقه زده هستن. مثلا ممکنه عضوی از پایین‌تنش رو به همه‌جای بدنش ترجیح بده و بخاطر توجه بیش‌از اندازه بهش اصلا براش مهم نباشه که موهاشو شونه شده یا نه😄

پاسخ:
عجب ! 😅

۲۶ مهر ۰۱ ، ۰۱:۲۷ جلال ستاری

حالا سحر اعتصاب کرده.دوستان دیگه‌ت کدوم گوری هستن ؟!

پاسخ:
گفتم که سحر مهم نیس☺ متزلزلش بادا 

بهش نمیاد سنگ تراشه باشه ، یا شایدم باشه خخ

 

ولی خیلی جالبه 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
یه بنده خدایی هم میگفت با ساروج باید درست شده باشه ! 
ولی کاملا با سنگهای اطرافش همخوانی داره...
۲۹ مهر ۰۱ ، ۱۶:۳۰ سید محسن موسوی

درود بر شما--زحمت کشیدید و دید شما خیلی زیبا و کاردرست است--اگر این مرتبه تشریف بردید لطفا از زوایای مختلف عکس برداری کنید و مخصوصا در همین وبلاگ هم منتشر بفرمائید هر چه هست زیبا و جالب است .خسته نباشید و ممنون

پاسخ:
سلام
سید ایشالا که دنبال گنج در دور و اطرافش نیستید!😉
یه شماره که روبیکا داشته باشه برام خصوصی بذارید یه فیلم هست براتون میفرستم که اطرافش و موقعیتش مشخصه

سلام ارباب

بچه های روستا این عکستون رو دیدن خیلی خنده بازار شده اینجا :-))

همه میگن ارباب سنگی رو ببین...:_)

 

ارباب چرا این قدر خرافاتی تر شدی !!!

 

شدی مث صائیران

هر روز بدتر از دیروز 

 

عین وعض مملکتی واقعن 

پاسخ:
سلام
خرافات چرا ؟ چه ربطی دره !
سنگتراشس خووو

سلااام

چه قشنگه، چشمتان منور بر دیدن بیشتر این چیزها ارباب....

پاسخ:
سلام دوست قدیمی عزیز
کجاییی
چرا انقدر کم فروغی ؟

ارباب ها که همیشه مطلع از امثال ما هستن، و در هر حال بیرون از سرزمین ایشان نیستیم فعلا.

کم فروغی هم در قشر زنان از زمانی که فروغ آنکه از بزرگ زنان مملکت بود، رخت بربست کمی عادی می نماید!!

 

همین اندک حضور که خالی از یاد نیست هم از وجود مزین و کمی شناخته شده ارباب است..

 

 

پاسخ:
عجب ! 😁
نکنه تو هم از روستای مختارینا رد شدی لحن و ادبیاتت اینمدلی شده 😉
ادرس وب یا ایمیلت رو برام بذار 

اگه یادتان باشد در سابق از برخورد شانه های ما و مختارینا چنین فعلی ممکن شد در همین وبلاگ و ارباب طبق معمول از یاد برده اند و ضمن یادآوری بود

 

البته جناب مختار  آن وفادار شما که باید اسمش بدین دلیل در تاریخ ساختگی وبلاگی ها به پررنگی ثبت شود، همیشه با حضورش موجب مسرت امثال خودش بوده😊

 

شاید وفاداری مختار بخاطر همین حسن اخلاق ارباب است که همیشه جویای روزگار اطرافیانش است که البته این نشانه زرنگی اربابان نیز است و ....

 

آدرسم  خدمت ارباب مملکت، چه بسا حرف ناگفته ای باشد که من از آن بی خبرم،  زمانی که چیزی ننوشتم و البته که تاثیر قدرت نوشتن بی تاثیر در این امر نیست.

 

 

فک کنم این الفاظ اربابی آن وفادار که حضورش را خداوند چون عمر شما حفظ کند همان جناب مختار، در اینجا بخاطر یادآوری دوقسمتی که قبلا بطور اتفاقی از سریال جیران دیده ام بی تاثیر نبوده!

 

 

پاسخ:
به مختار تبریک میگم که شونش به شونه سرکارعالی خورده!😁 فقط نمیدونم چرا مختار از تو تاثیر نگرفت!؟😉

وبلاگت باز نمیشه !!

انگار تاثیرپذیری سخنان قدیم رو یادت نمیاد، حق داری خیلییییی مدت پیش بودندی.😉

 

آدرس مشکلی نداشت، احتمالا نت مشکل داشته!

راستی مهرداد نظرت درباره آینده مملکت چیه؟ تجزیع میشه؟😕

پاسخ:
همه دوستان میدونن حافظه من تعریفی نیس😅

تجزیه نمیشه
ولی این رژیم سقوط کنه تا 5سال حکومت واحد و متحد نخواهیم داشت 

ادرس رو یبار بیزحمت قیمت نظرات تایپ کن

حالا چرا ۵سال 😊 ولی آره زمان میبره شاید کمتر شایدم بیشتر

امیدوارم تجزیه نشه

 

تقدیم ارباب:

Www.khodam98.blogfa.com

مال قدیم وب.

پاسخ:
5سال مدت متوسط درنظر گرفتم
احتمال تجزیه هست . مخصوصا با حمایت عربستان و امریکا
و بعد از اخوندها . روسها بیشترین نگرانی رو از فروپاشی این رژیم دارن

چرا پارتها؟

پاسخ:
سربازهای دورهای محتلف رو نگاه میکردم هیچکدوم این مدل چهره و کلاه نداشتن و یا حکومتشون به سمت کرمان و سیستان کشیده نشد! تقریبا پارتها بودن که این مدل چهره داشتن و بسمت جنوب شرق ایران و پاکستان و هندوستان مهاجرت کردن

به میترا 

 

چرا امیدواری تجزیه نشه ؟ الان مثلن اشکالش چیه که بلوچها یا کردها یا ترک ها یا ... جدا بشوند و با سیستم خودشون و فرهنگ خودشون زیست کنند در این جهان . الان اشکالش کجاست ؟ 

 

پ ب 

 

به جناب کاربر 

 

صدرصد عربستان و آمریکا نیستند که حمایت میکنند از تجزیه ایران و این نگاه شما اشتباه هست و این روسیه هست که نگاه جدا شدن در کشور ها داره تا اینکه بخواهند برای هم دردسر ایجاد کنند . ( تجزیه در ایران زمانی رخ خواهد داد یا میداد که این حکومت میتوانست شیعه گری را فراگیر کنه در ایران که نتوانسته ) و گرنه اگر میتوانست شیعه گری را گسترش بدهد در ایران حتمن کشورهایه اروپایی و مسیحی تلاش در تجزیه آن میکردند تا در مقابل مسلمانان که در خاورمیانه نسبتن اتحاد نانوشته ای دارند بین هم بابت اسلام و مسلمان بودن بهتر بایستد و بقولی چند کشور شیعه شوند در مقابل مسلمانان و اسلام 

 

پس چون شیعه گری در ایران نتوانست آنچنان پا بگیرد و میشه گفت دیگه در سراشیبی هست در تبلیغ خودش ( صدرصد آمریکا و اروپا تلاش میکنند که حکومت جمهوری اسلامی یا همان شیعه گران در ایران باقی بمانند چون اگر جدا بشوند قومیتها ایران که حقشون و انتخابشون میتواند باشد صدرصد میشوند مسلمان و دیگه شیعه نمیشوند یا نمیمانند یا حتی اگر مسلمان هم نشوند اما دموکراسی خواه خواهند بود و این یعنی شیعه نمیمانند و این شیعه نماندن یعنی دردسر مسلمانان یکجورایی کمتر میشود یا دیده خواهد شد در متحد و یکپارچه بودن ) و در این راه کشورهایه اسلامی مانند عربستان و ترکیه به آنها کمک خواهند کرد به صورت واقعی و این دوباره متحد شدن مسلمانان یا خاورمیانه به ضرر اروپا و آمریکاست . 

 

روسیه هم چون ارتدوکس شرقیست با کاتولیک ها و پروتستان ها زاویه داره و دلیل دخالتش در اوکراین هم همینه که به درخواست جدایی طلبان در اوکراین لبیک گفته و اگر مثلن ترکها در ایران بخواهند جدا بشوند روسیه این امید برای ادامه زیست مردم در این جهان را نادیده نمیگیره و این از همان مکتب ارتدوکس شرقی میاد . بماند ( البت در طول تاریخ روسها این کار را برای ایرانیان کردند و حتی تبریز هم در حال جدا شدن بود که محمد رضا شاه یا اتفاقاتی نگذاشت . و گرنه ارمنستان و آذربایجان و گرجستان بسیار اکنون مردمشان لذت میبرند از جدا شدن از ایران و فکر کنم شما هم به این نتیجه برسید که جدا شدن گرجستان یا ارمنستان و آذربایجان سود بیشتر ی برای مردمشان داشته تا اینکه میخاستند با ایران بمانند ) اینها نظر من هست .

 

البت اینها جدا از اتفاقات دیگریست که میتواند در ایران رخ بدهد 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
سه کشور گرجستان و ارمنستان و اذربابجان که نام برید باید دید ایا زمان اقتدار و رفاه پهلوی هم از مجزا بودنشون خوشحال بودن ؟ یا امروزه با این شدت محدودیت و خفقان که در ایران حاکم شده از جداییشون خوشحالن؟

عربستان زمانی پدرخوانده ی کل کشورهای حاشیه خلیج فارس بود ولی با تغییر رژیم ایران در این 43سال جایگاهش متزلزل شده و شده دشمن قسم خورده ایران اسلامی! پس قطعا از براندازی این رژیم استقبال میکنه

روسیه متحد بزرگ و نسبتا قدرتمند و کله خری ! مثل ایران داره که در بسیاری از سیاستها و اقدامات از روسیه حمایت و تبعیت میکنه. چرا باید از تجزیش و تضعیفش خوشال بشه ؟؟

به ابوالفتح  سلام

 

 

 

 

 

بعد جنگ های قبلی خیلی کشورها تجزیه میشدن، اغلب به قدرتشون کمک نکرده

یعنی خود کشور تجزیه شده تضعیف میشه ولی کسایی که خواهان این تغییر باشن و سود و قدرت زیاد، راحتر میتونن کشورهای کوچکتر رو مورد استعمار قرار بدن، به دلیل تضعیف شدن دیگه براشون تهدیدی هم حساب نمیشن و...

 

برقراری اتحاد بین اقوام یک کشور راحتر از برقراری اتحاد بین چند کشور

نقش اتحاد برای ماندگاری قدرت طولانی خیلی زیاد

داشتن قدرت هم برای ماندگاری نسل و پیشرفت و توسعه در این زمان تاریخ کاملا لازمه.

 

تجزیه به ماندگاری فرهنگ و دانش و تاریخ و...  اون کشور کمکی نکرده پس بیشتر باعث زودتر نابود شدن این عوامل میشه. 

 

این تجزیه به پیاده سازی برنامه های جهانی نظیر کنترل مردم، کاهش جمعیت به بهانه های بی اساس، پیاده سازی برنامه هایی چون رمزریال که به بهانه هایی مثل راحتی مردم و معاملات و گرمی زمین در آینده به ضرر مردم و اعمال کنترل بیشتر روی مردم و حتی محدودیت ها

جریان سند۲۰۳۰ کاملا مشخص میکنه که ابرقدرتها فقط به نفع خود کاری انجام میدن. 

 

بیشترین نفع این ماجراها برا انگلیس و راس اسرائیل هستن که پایه ریز اصلی این ماجراهاست. 

 

من نمیگم با این حکومت موافقم (کاملا مخالفم) ولی تغییر رژیم به قیمت تجزیه رو قبول ندارم. 

 

 

 

 

سلام 

بازم سلام 

 

نمیدونم چرا صبح نوشتم ارسال نمیشد به هر روی 

 

به جناب کاربر 

 

نگاه مردم گرجستان و آذربایجان و ارمنستان دیگه به سمت ایران نیست و افکار عمومی مردمشون تاریخ را از شوروری میبینند و در همان دوران شوروی هم باز اوضاع مردم آنها از نظر رفاه و تحصیلات و ... از مردم ایران کمی بهتر بود . در زمان پهلوی همه جای ایران در رفاه نبودند اما امتیاز آن دوران بودن شاهی مردم دار و دموکراسی خواه بود که قدرش را ندانستند . و میماند تحلیلگران و پژوهشگران آن کشورها که آنها میدانند که زمانی جز خاک ایران بزرگ بودند که همان تواریخ هم زیاد اتفاقات خوبی را برای آنها تداعی نمیکنه و حکومتهایه ایران با مردم آن نواحی برخورد خوبی نداشتند به خصوص بعد از صفوی ها که یکجورایی شیعه گری با زور بر مردم اعمال میشد و ... 

 

همه کشورها در بدو تاسیس بلاخره با کمک پا میگرفتند و خواهند گرفت و این چیز عجیب یا بدی نیست و از این بابت که آنها بیشتر متمایل به سمت عربستان بودن در گذشته ها هم باز عجیب و غریب نیست چون بسیار نزدیک هستند به هم . اما اکنون کشورهایه حوزه خلیج فارس هر روز خود اندیشه محورتر دارند میشوند و این خود اندیشه محوری آن کشورها را میرساند نه اینکه عربستان متزلزل شده بعدشم داشتن رابطه با عربستان باز هم عجیب و غریب نیست چون این کشور ها همسایه هم هستند . اقتدار ایران در این چند دهه اقتدار وهم افکنیه تا اقتدار با ثبات و آینده دار و بعد این چند دهه آنها خوب فرا گرفتند که چگونه در سیاست خارجی ابراز عمل کنند و داشتن روابط با اسرائیل این را ثابت میکنه . الان عربستان هیچ بیانه ای درباره اعتراضات در ایران نداده این یعنی فهمیده که دیگه نباید گول نمایشهایه خود ساخته حاکمیت ایران را در ایران بخوره و این یعنی شکستی بزرگ برای جمهوری اسلامی بازیگر 

 

ایران هیچوقت متحد روسیه نیست چون روسها هم جمهوری اسلامی یا ایران را میشناسند و ایران هم بله قربان گو روسیه نیست ( یک ارتباطاتی دارند که در جهان ارتباطات کاملن عادی هست و همه کشورها کم و زیاد چنین ارتباطی دارند ) این رسانه هایه داخلی و خارجی ایران هست که آن را گونده میکنه و ...

 

پ ب

پاسخ:
سلام

سپاس 🌹🌹🌹
نظرمون همسو نیست ☺
ولی بازیگر بودن جمهوری اسلامی رو کاملا قبول دارم 👍👍👍

به میترا 

 

در مورد ضعیف شدن بعد از تجزیه یا درسترش جدایی امکان داره کشور بزرگتر ضعیف بشه و حتی امکان داره قویتر هم بشه . اگر قویتر بشه یعنی دیگر مناطق گیرنده بودند از او و اگر ضعیف بشه یعنی خودش از آن مناطق میگرفته یا بهره مند میشده و حالا ... . 

 

برقراری اتحاد بین اقوام یک کشور راحتر از برقراری اتحاد بین چند کشور هست . ( هم میتونه درست باشه این حرف و هم غلط باید دید مخاطبان که اقوام باشن نظرشون چیه ) جدا از آن منطورتون از برقراری اتحاد به صورت دل به خواهی یا اتحاد تحمیلی هست ؟ و به نظرتون در ایران کدامش بیشتر نمود داره ؟ 

 

واژه هایی مانند اتحاد یا توسعه یا قدرت باید تفسیر بشوند که منظور چیست و در کجا میشه آنها را دید . و گرنه همین واژه ها در زیر پوست خودشون میتوانند بدترین دیکتاتوری و استبداد را برای مردمانی به ارمقان بیاورند . الان اگر کردستان یا ترکها جدا بشوند در آن مناطق بابت فرهنگ و هویتی دموکراتیک تر و متمدن تر شما شاهد وجود گشت ارشاد یا اعمال رفتارهایه غیر انسانی و دینی و مدنی نسبت به زنان نخواهید بود . الان فرصت چنین زیستی را از مردم آن مناطق بگیریم برای مثلن اتحاد ! کدام اتحاد؟ این اتحاد قراره به کی یا کدام بخش از مردم کمک کند یا این واژه اتحاد یک سرکوبگری بر علیه مردم جدایی طلب یا آزادی خواه نیست که بیشتر به درد حکومت میخوره تا مردم ؟ 

 

فرهنگ و تمدن بسیار مهم و با ارزش هستند ( اما با ارزشتر از انسانها و خواسته ها و کرامتشان ، نه نیستند ) اولویت انسانها و کرامت و خواسته هایشان هست که اگر اینها رعایت نشود ما در آن مناطق چیزی به اسم فرهنگ و تمدن نداریم . 

 

من منظورم همینه از آنجایی که این جهانیان دارند مستقیم و غیر مستقیم کنترل میکنند و ...  از نگاه شما ( پس بهتره مردم هم بروند زیر سایه همانها و در انتخابات آنها شرکت کنند و بشوند شهروند آنها ) به نگاهم اینها توهمات یا درک غلط از مسائل هست . یعنی الان جهانیان نمیزارن مثلن حکومت اکنون ایران دموکراسی و حقوق اقلیت ها و دگر اندیشان را رعایت و حفاظت کنه ؟ 

 

باید دید در ۲۰۳۰ چه گفته شده و بعد مخالفت شما را دید تا قضاوت کرد که مخالفت شما درست هست یا نه ...  . الان سخنانی در قالب پند و ارشاد و پرسش و ... مطرح میشه از دختران مثلن نا آگاه ( که من در خونه چی بپوشم جلوی ... ) ته چنین تفکری تکراری از پورنوگرافیست اما در قالب سوال و پرسش و ارشاد و پند داره ظاهر میشه که جز نفاق و خودسانسوری و بدبینی و انگیزه سازی و ... آن هم در نهاد خانوداه به ارمقان نخواهد آورد . 

 

احتمال داره که به قول شما انگلیس یا اسرائیل و حتی ایران و دیگر کشور ها  سود یا حتی ضرری بکنند از اتفاقاتی در جهان ( و این چیز عجیب و غریبی نیست و ابدا نکاه مهمی هم نیست ) بله از تصادف دو ماشین صافکاری یا مکانیکی و یا لوازم فروشی یا بیمارستانی یا ..‌‌.  سودی میبرند . ( الان این روند طبیعی را چرا بد میبینید ؟) 

 

اصلن مهم نیست که شما با این حکومت مخالف هستید یا موافق مهم این هست که به حقوق ها و آزادی و اعتقادات دیگر هم میهنان یا دیگر انسانها در کشورمان احترام میگذارید یا درک میکنید یا آگاهی دارید یا نه ‌و نگاهی کرامتی و دینی که انسان را والا ترین مخلوق میداند به مردم یا هم میهنانمان دارید یا نگاهی حکومتی که نگاهی شیطانی دارد به انسانها 

 

پ ب

 

 

به ابوالفتح

 

سلام

اگه شما مثل ما کانون خونواده برات با ارزش، پیشنهاد میکنم خودتون شخصا درمورد سند۲۰۳۰ تحقیق کنی نه من هرچی بگم حتما کل ماجرا باشه، شاید خودتون بیشتر از من متوجه تاثیراتش بشین شااااایدم حرفم رو رد کنین.

 

برای توضیحات دیگه ای که زحمت کشیدید، حقیقتا اصلا فکر نمیکردم از حرفهام اینجوری برداشت بشه، نمیدونم مشکل از توضیح من بود یا سوء تعبیر...

 

فقط اینجوری دریافتم که شما مشکلی با تجزیه ایران ندارید، و زیاد تفاهمی در برخی از این جریانات نداریم.

 

به جناب کاربر 

 

به نگاه من اتفاق شاه چراغ اوج این نمایش و بازیگری بود که حتی در بین مردم داخلی هم خریدار نداشت . ( البت معترضین واقعی هستند و کشته شدگان در اعتراضات و آن حادثه شاه چراغ هم واقعی )

 

بقولی کسی که به هواپیما اوکراینی و آن همه انسان رحم نکنه به چند تا زائر بدبخت هم رحم نخواهد کرد .

 

پ ب 

 

به میترا 

 

بله سلام 

 

اگر من مثل شما ! ببخشید مگر شما کی هستید ؟ ( شما در مورد ۲۰۳۰ حرفی نزدید که من بخام رد کنم عزیز جان ) حرفی از آن تفسیری از بندی یا ... آن بکنید تا من بگویم موافقم یا مخالفم یا ... 

 

شما نظری دادید من هم نظری دادم و میتوانید توضیحاتتان را اضافه یا کامل کنید . 

 

شما اسمشو میزاری تجزیه من اسمشو میزارم جدایی قومیتها و هویتهایه دیگر ، که خواسته هایی دارند ( من مخالف یا موافق جدایی یا بقول شما تجزیه نیستم ) حرف من اینکه به روی میز انتخاب هایه فراوانی هست و آن انتخاب با ارزش هستند و به تناسب خواست مردم باید دید که آن مردم چه انتخابی خواهند کرد و هر انتخابی داشته باشند نشان از شور و انگیزه آنهاست که باید با ارزش شمرد . 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
دقیقا . ترور در شاهچراغ رو کمتر کسی باور کرد کار داعش خارجی باشه ! همه میگن داعش داخلی انجام داد...
بازیشون سیاهبازی و لومپن بازیه.
۱۳ آبان ۰۱ ، ۲۳:۱۶ جلال ستاری

در مورد کردستان یا سایر جاهای دیگه خدمت دوستان محترم و محترمه عارضم که خودمختاری با جدایی و تجزیه‌طلبی فرق داره. باتشکر. ضمنا دوستان محترم تا جایی که ممکنه بین خطوط انقدر اینتر نزنید تا چهارسطر به اندازه یه صفحه جا نگیره. اینتر زدن تاثیری در گیرایی مطلب شما نداره. با تشکر مجدد.

پاسخ:
درواقع خودمختاری همون حکومت فدرال همانند امریکا...
۱۴ آبان ۰۱ ، ۱۶:۲۶ جلال ستاری

آره فدرال یا یه همچین چیزی. اقلیم کردستان عراق ثابت کرد که میشه اینکارو کرد

پاسخ:
ولی به درد نمیخوره ! لاقل مدل کردستان عراق
هیچ حمایتی از جانب حکومت مرکزی ندارن و دیدیم که چه زمان داعش چه حمله ترکیه و چه حمله ایران به کردستان . همشون اتفاق افتاد و دولت عراق فقط نظاره گر بود !

آخه این کجاش شبیه سربازه🤔

همه هم تلقین پذیری شون گل کرده اومدن تاییدکردن🤔🤨

این یه پیرمرددهاتیه باکلاه نمدی😅😅😅

فک کنم مهردادمنظورموگرفت😁😁😁

پاسخ:
بله گرفتم 😅حتما پدر جد منه

مهردادبعدازکشف این اثرباستانی و قبل از تلاش برای ثبت آن؛ یه نیم نگاهی هم به تستهای شخصیت شناسی بنداز خیلی موثره😉😅😅

 

ستاری چرااینقداعتراض میکنه به اینترزدن دوستان🤔😁

خب بعضی دوستان مهردادمیخوان کامنت شون خیلی باسلیقه وشکیل باشه👍👍

پاسخ:
برو رد کااارت 😉 یخورده تاریخ بخون و سربازهای ادوار حکومتها رو بنگر بعد ببین سربازه یا پیرمرد ! همینکه بیبی خشت ندیدیش صلوات 😁
۱۴ آبان ۰۱ ، ۲۰:۵۸ جلال ستاری

اینکه حکومت مرکزی عراق حمایت نمیکنه بدلیل اینه که دلشون با خودمختاری کردستان نیس. حکومت باید خودمختاری رو بپذیره و بهش بعنوان یه فرصت نگاه کنه. که البته رفته‌رفته پخته‌تر خواهند شد. قدیم‌الایام همه مناطق یه جورایی خودمختار بودن و در راس اونا یه حکومت مرکزی هم وجود داشت. یعنی اصالت با خودمختاریه و حذف خودمختاری چیزیه که اخیرا تحمیل شده.

پاسخ:
بله کاملا مشخصه حکومت عراق اصلا کردستان رو به استقلال و خودمختاری نمیپسنده . چه بسا این اتفاق در ایران هم بیوفته...

۱۴ آبان ۰۱ ، ۲۱:۰۳ جلال ستاری

اینتر زدن ربطی به شکیل بودن نداره اتفاقا غیرشکیل هم‌ میکنه. اینترزدن در خیلیا شایعه. و اغلب اونایی که فک‌ میکنن ممکنه حرفشون گیرایی کافی رو نداصته بلشه سعی میکنن از فاصله‌های زیادی بین سطور استفاده کنن و همین مسئله منو حرص میده .😄 البته اجباری در کار نیس اگه رعایت نکنن کاری باهاشون ندارم😄 مثلا نگاه کنین من میتونستم این چند سطرو با اینترهای متعدد بنویسم و اینتر نزدم.

پاسخ:
این غر زدن و حرص خوردنها بخاطر کهولته هااااا 😁😉

معیارشکیل بودن نزدافرادمختلف متفاوته😅 نزدشما؛ پیوسته نویسی باسلیقه بنظرمیاد ولی نزددوستان مهرداد اینترزدن😁 به سلایق هم احترام بگذاریم😉

 

این کامنت به ستاری  

پ.ب

س.ب

پاسخ:
👍

آخه میان اینهمه حوادث تلخ وشیرین ؛ واقعن کی میادبه تصویریک تخته سنگ که توسط مهرداد گرفته شده ؛ توجه میکنه🤔 الان مشکل ما؛ ثبت این تخته سنگه یا قیام میلیونی مردم( دارم رفته رفته مهرداد رو به سمت وسویی که دلش نمیخواد؛ میکشونم😅😅)

 

این کامنت به مهرداد

پ.ب

س.ب

پاسخ:
شییششش . شییششششش مرکز ! 😅
بیاید ببرینش 😆

من جوگیر نشدم ☺ مطالبم از اول تا الان انتقادی سیاسی انتقادی اجتماعی انتقادی اعتقادی بوده...
۱۴ آبان ۰۱ ، ۲۱:۳۷ جلال ستاری

آخه انصاف داشته باشین. دو تا چس‌کلمه چیه که هی اینتر بزنین 😄

پاسخ:
چس = اندک . کم ☺
۱۴ آبان ۰۱ ، ۲۳:۵۰ جلال ستاری

سلام

 

 

 

 

پ.ب

 

 

 

 

 

س.ب

 

 

 

 

 

 

هر چس‌کلمه یه اینتر 😄

پاسخ:
سلام
ز.ز.آ

مهرداد

تواول عکسوگرفتی بعد رفتی تاریخ خوندی؟ یا اول داشتی تاریخ میخوندی که یهوتوجهت به این تخته سنگ جلب شد؟!😁😁😁  خودت بروپی کارت! توباید از مطالعه تاریخ به تفسیر حوادث امروز جامعه مون میرسیدی نه عکس یک سنگ😅😅( ازترس ستاری دیگه اینترنمیزنم همه کلمات توشکم هم فرومیرن🤣🤣🤣) 

پاسخ:
تاریخهامو خوندم وسط کشف فلزات بودن که به ناگه این اثر تاریخی هم کشف شد 😎
نترس . ازادی بیان و عمل حاکمه . هرچقدر دوست داری اینتر خرج کن !😉
۱۵ آبان ۰۱ ، ۰۰:۱۷ جلال ستاری

به سحر

 

 

 

 

پ.ب

 

 

 

 

راحت باشین من فقط پیشنهاد دادم 😄

 

 

 

 

 

س.ب

ستاری کاری کردکه احتمالن دوستان مهرداد روی قسمت اینترروپلمپ کنن😅😅

پاسخ:
بستگی داره دوستان چقدر اختیار عمل داشته باشن☺

ارباب سلام

 

خدا به شوما طول عمری مث همین تخته سنگ بده ایشااله 

 

 

و

 

 

 

اون

 

 

 

قلب

 

 

 

 

 

 

سنگ شوما

 

 

 

 

 

 

 

 

نرم و پودر 

 

 

 

 

بشه

پاسخ:
سلام مختارخان
سپاسگزارم قربان 🙋
قربونت اکه دعات میگیره بجای طول عمر دعا کن پولمون زیاد بشه 😅

مهرداد

باتوجه به سوابق وماهیتی که ازتومکشوف شده؛ آزادی بیان و عمل بعیده😉😁 شمامگه هرچی آغاتون بگه ؛ تابعش نیستی🤔🤨 چرا حرف الکی میزنی آفتاب پرست😁😅

تاریخ کشف فلزات میخوندی اون وقت توجهت رفت سمت تخته سنگها؟؟؟🤔 شِر و وِر میگی😅

یه چن تااینتربزنم ببینم چه شکلی میشه که ستاری اینقدعاصی شده😁😁

 

 

پ.ب

 

س.ب

 

اینترهای مختاربایددرگینس ثبت بشه🤣🤣🤣 

پاسخ:
آغا اگه نئشه و خمار نباشه حرفش یمعا و طاعتا😆😉 اگرنه نوچ

کجای حرفم تاریخ کشف فلزات مطرح شد؟؟😧 درک مطلب واویلایی😧 واقعا معلمی؟؟😅😉

مختار چون ولایی و بازنشسته بسیجه زورم نمیرسه بهش چیزی بگم😓
۱۵ آبان ۰۱ ، ۲۰:۰۳ جلال ستاری

سلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای اینکه به مهرداد ثابت کنم آزادی عمل دارم 😄

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

😄

پاسخ:
سلام بر تو ای آزاده 😉
۱۵ آبان ۰۱ ، ۲۱:۴۴ سید محسن موسوی

هر پدیده ائی می تواند علت منطق نوئی باشد

پاسخ:
کاملا 👍👍

سلام ارباب پول پرست آفتاب پرست

 

دعا کنم پولت زیاد شه؟!!

شوما اربابا که دمتون گره خورده به دم خزانه دار

دیگه حر زدنتون چیه آخه؟؟؟

نکنه میخوای شرکتای ایلان ماسک رو بخری؟!!

 

نصیحتت میکنم به خرید از ایلان میلان فک نکنی، شوما توو چشم اونا جهان ششم هغتمی و بلک لیست

 

شوما با همین مختلسین و امثالهم صفا کنی برات بهتره

ولی هشدار که عمر کوتاهی دارن

همین چند صباح رو خوش باش

پاسخ:
پولپرست ! اینو به رییس پایگاهتون بگو اخوی😉 همون که اینروزا بخاطر مول و جایگاه به صغیر و کبیر رحم نمیکنن....
ولی افتاب رو دوست دارم و قابل ستایش و تقدیره☺
دم ما گره خورده به خزانه !؟   حاجاقا نگاهی اطرافت بنداز . ببینی سرداران سپاهتون با پول ایرانیها آخور بزرگ درست کردن و با نصراله هم سفره شدن
😉 شما هم که بلهههه....

تبریک به ستاری برای آزادی عمل فوق العاده اش👍😅( به کوری چشم مهرداد😁)

تبریک به مختار به مناسبت توصیه خوبش به مهرداد👍👍😅( تلاش میکنم تساوی ِ ماهُوی ِ مهرداد ومختاررو تبیین کنم😁😁😁 این امردرموردمهردادباامیروکسرا مفید ِ فایده بود😅)

 

مهردادانگارگیج میزنی😅😅😅😅

خودت بالاتردرپاسخت نوشتی:" وسط مطالعه تاریخ بودم رفتم سراغ کشف فلزات ؛ برخوردم به این سنگی که شبیه پیرمرددهاتیه😉😁😁😁)خیلی مونده که بتونی به یه معلم ِ فداکاربافرهنگ باسواد...😍😁 ؛ ازاین اَنگ هابزنی🤨🤨دیگه تو باشی به هیچ معلمی بی احترامی نکنی( تواگه خیلی بااستعدادی؛ رابطه واقعیت و حقیقت روتعیین کن😁😅)

 

یه چن تااینترهم بزنم که بادوستان حاضر؛ اظهارهمبستگی داشته باشم😁😁😁

 

سمعاوطاعتا؛ فرهنگ مهرداده (درهمه حال 😅😅😅)

 

 

پاسخ:
وبلاگ من ازادی نزدیک به مطلقه 😉 مث تو نیستم نظرات وبت شیش بار باید تایید بشن تا قابل رویت بشن
خدایی هنوز ازون موتوریه جنس میگیری!؟😁 هنوز دچار توهمات همزاد پنداری مهرداد و امیر و کسری و ... 😥 خدا لعنتشون کنه با جنس آت و اشغال دختر مردم رو چجور مجنون کردن😆😉
۱۷ آبان ۰۱ ، ۰۱:۴۲ جلال ستاری

خب حالا که آزادی عمل رو تست کردید دیدی چحوریه. یه بارم اسارت عمل رو تمرین کنین ببینین چجوریه😄 مثلا من میتونستم برا این چار جمله ۸ بار اینتر بزنم ولی نزدم. خیلی جمع و جور.

پاسخ:
به هرحال ایین نگارش گرچه اداب داره ولی خب گاهی هم سلیقه ای عمل میشه☺
۱۷ آبان ۰۱ ، ۰۱:۴۶ جلال ستاری

خب حالا که آزادی عمل رو تست کردید

 

دیدید چحوریه.

 

یه بارم اسارت عمل رو تمرین کنین ببینین چجوریه😄

 

مثلا من میتونستم برا این چار جمله ۸ بار اینتر بزنم

 

ولی نزدم.

 

خیلی جمع و جور.

 

اینتر زدن به این معنیه که فک میکنم جمله به جمله‌م خاص و پرمغزه

 

و ممکنه بهش توجه نشه

 

لذا هی اینتر میزنم که روی هر جمله‌م مانور بدم. 😄

 

 

یکم اعتماد بنفس داشته باشین😄

 

اصلا بدرک بهش توجه نشه.

 

جملات من کلهم اجمعین تایپ نشن هم چیزی نمیشه بخدا 

پاسخ:
یاد مقاله نویسی افتادم ! فونت بزرگ انتخاب میکردیم و حاشیه صفحات هم کلی جاخالی میذاشتیم که لاقل به چند صفحه برسه آبروریزی نشه😅
۱۷ آبان ۰۱ ، ۲۱:۰۲ مختار : از طرف بچه های روستا

سلام ارباب خان جان

حالت چطوره؟!

ما که نمی بینیمت واقعا خوشالیییییییییم

دعا می کنیم تو هم خوشااااااااال باشی 

چرا صاایران شدی؟! هر روز بدتر از دیروز

ینی خنگ تر از دیروز

آخه قبل نوشتن کمی به افاضاتت فک کن

به سحر نوشتی  وبلاگ من ازادی نزدیک به مطلقه

رو پیشونی وبلاگ خراب شده ت نوشتی انسان  موجودیست مجبور

ببین!

یه تاریخی رو اعلام کن که قول بدی این داستان جبر و اختیار رو فهمیده باشی دیگه

پیشنهاد میفرماییم این سحر خانوم معلم برات یه دوره فشرده کلاس جبرواختیار بذاره، البته احتمالا باس یه پتک هم سر کلاس بیاره تا با کمک اون موفق بشه

 

ارباب 

ضمنا بهتره جلل و پلاس تونو جم کنین که باس برین دیگه

چون

سحر نزدیک است😉

 

افتاد ؟؟

پاسخ:
بیا ! تا تحویل گرفته میشه ادب و شعور از دسترسش خارج میشه! 😥
اقای بی تربیت خان . بحث جبر و اختیار که سردر وبلاگ نوشتم بصورت کل در افرینش مطرح شده و با یک کامنت گذاشتن در یک وبلاگ فکستونی قابل قیاس نیست...

سحر هم اصلا نزدیک نیست ☺ حالاحالاها باش تا صبح دولتت بدمد 😊

کامنتای ستاری جالب بودن😁😁😁

مهردادبهتره پاسخهای بیربط ننویسی چون خودتم میدونی که ساقیت مشکل داره( تازه من همش تصورمیکنم پارکت هم تعریفی نداره؛ اصلن رانندگیت افتضاحه😁😁😅😅)

 

درموردتساوی ماهُوی توبامختار؛ الان وبعداز کامنت مختاروپیشنهادی که داده؛ انگیزه مندترشدم😉😁😁 چون قبلن ودقیقاهمین پیشنهادروخودت دادی ومن گفتم فعلن وقتش نیست ومامباحث مهمتری داریم😉😅😅😅

 

اماجمله آخرمختاروهشداری که داده؛ رو؛ جدی بگیر والکی جوگیرنشو😌 آدمهای معقول و منطقی؛ علاج واقعه پیش از وقوع میکنن چون بعدش دیگه فایده ای نداره😅😅

 

یه چن تااینتربزنم😁😁😁

 

 

پ.ب

 

س.ب

 

ماهمه باهم هستیم😅😅( گویاازشعاردادن میترسی مهرداد)

 

مرگ بردیکتاتور🤣🤣( فک میکنم امشب میای میگی صفحه م مشکل داره)  

پاسخ:
آغو تقصیر مو چیه !؟ از وقتی شما بسیجیا ساقی شدید ملت همه چت میزنن😅😉 تو که همه چی منو منفی میببنی! پارک و رانندگی هم روش !😥
بذار کمکت کنم . بعد این  بجای ملا و مهرداد و امیرکسری و مختار  بگو : ملاامیرمختار😉
مختار بسیجی و روضه خون رو اهل روستاشون جدی نگرفتن که میاد این وبلاگ سخنرانی میکنه . من چیو جدی بگیرم😁

سلام بر عزیزان 

 

البت بهتره مستقیم بنویسید تا غیر مستقیم 

 

جالب بدونید که من عاشق اینتر میلان هم هستم . حالا چی شده گیر دادی به اینتر زدن !؟ 

 

پ ب 

 

به سحر 

 

بله مرگ بر دیکتاتور اما کدام دیکتاتور ؟ ( اگر منظور خامنه ای هست ) خامنه ای دیگه دورش تمام شده بود در اعتراضات ۸۸ و بهترین زمان بود برای تغییرات که امروز روز مردم لذتشو میبردند اما . پس از آن فقط یک چهره سلبریتی بیش نیست از نگاه من و بقولی او هم نتوانست در دوره زندگانی و رهبری خود با این همه ثروت و نیروی جوان و فرهنگ معتقد و مردمی دین دار و یکتا پرست ایران کاری برای کرامت و آزادی و معنویت و سلامت فرهنگی و اقتصادی جامعه بکند ( حتی اگر الان هم بخاهد کاری کند هم به نظرم دیگر نمیتواند ) 

 

پ ب

پاسخ:
سلام
جلال ازوقتی وکیل شد و دادخواست و لایحه تنظیم میکنه بسیار به ایین نگارش پایبند شده . برای همین میگه هی بین جملات فاصله نندازید و با یه نقطه و ویرگول جمله بعد رو ادامه بدید ☺

به ابوالفتح

پ.ب

ولی وقتی مردم این شعاررودادن؛ بلافاصله ایشون به خودش گرفت😁اینهمه توصیفاتی که درآخرکلامتون آوردین؛ برای یک به اصطلاح خودتون" سلبریتی" خیلی زیادنبود؟🤔 یعنی سلبریتی درفرهنگ شماهمچین پتانسیلی داره؟🤔😳 

سوال بعدی اینه که: اگه ایشون مرجع ضمیردیکتاتورنیست؛ پس چه کسی مرجع این ضمیره که دستوراینهمه کشتاروداده؟؟؟؟!!!!! 

۱۸ آبان ۰۱ ، ۲۰:۵۸ جلال ستاری

جناب ابوالفتح! متاسفم که بعد از ۱۳ سال هنوز متوجه نشدین که قضیه ۸۸ شورش علیه نظام و رهبری نبود بلکه خود رهبری و موسوی و هاشمی این تظاهرات رو راه انداختن که ترمز احمدی‌نژاد رو بکشن ولی یه جاهایی کنترل از دستشون در رفت و خلیفه داد زد که آی بصیرت آی بصیرت که احمدی‌نژاد رو بهونه کردن دارن مارو میزنن. اون اعتراضات هیج وقت به نتیجه نمیرسید چون مردم هنوز اوسگل بودن و هنوز تو کف انتخابات بودن و فک میکردن این نظام با انتخابات میتونه اصلاح بشه و اساسا مردم اون موقع اعتراضاتشون متوجه نظام نبود و اگه برفرض محال به نتیجه میرسید فوقش این میشد که به جای خامنه‌ای هاشمی میشد خلیفه. هاشمی در یکی از مصاحبه‌هاش گفته بود که سال ۸۷ خامنه‌ای از من گله کرد که چرا اجازه نمیدی موسوی بیاد و میگی خاتمی بیاد. یعنی رهبر دلش میخواس کسی بیاد با احمدی‌نژاد رقابت کنه که بتونه رای حزب‌الهی های سنتی رو هم باسم نخست وزیر امام جلب کنه و جیگر اغتشاش علیه دولت رو داشتع باشه. موفق هم شدن و ترمز احمدی‌نژاد با اون اعتراضات کشیده شد و بعد از اعتراضات رهبری بازم ول‌کن نبود و با مطرح کردن مشایی و وزیر اطلاعات موفق شد محبوبیت احمدی‌نژاد رو بازهم در بین طرفداراش کم کنه. لذا اینکه هنوز تو کف ۸۸ باشید نشون دهنده‌ی اینه که هنوز ۸۸ براتون روشن نشده. اونروز مردم سراغ کسامی میرفتن که یه زمانی حجاب رو اجباری کردن ولی امروز مردم حتی به گوگوش هم رحم نمیکنن. این اعتراضات با اون اعتراضات حتی به اندازه یه تار مو هم شباهت نداره. در مورد قدرت خلیفه باید بگم اتفافا از سال ۸۸ حساب دست اصلاح طلبا و مراجع تقلید اومد و فهمیدن خلیفه قدرت سرکوبش خیلی زیاده لذا روزبروز قدرتش زیادترم شد تا جایی که هرکی اومد جلو به راحتی رد صلاحیت شد بطوری که قبل از ۸۸ هیشکی باورش نمیشد شخصی مثل هاشمی یا لاریجانی رو بشه حذف کرد یا مراجع تقلید رو اینطور آروم کرد. حوصله ویراش هم ندارم اگه غلط املایی داشت خودتون ویرایش کنین‌.

به سحر 

( خامنه ای تا پیش از ۸۸ را من دیکتاتور میتوانم کمی ببینم و ارزش دار هست که به او دیکتاتور هم گفت و پس از آن را روال طبیعی یک جامعه بی هویت شده به خصوص شیعیانش و بی انگیزه و ... که خامنه ای هم در آن هست و در پست رهبریه ) خامنه ای مگر دشمن فلانها نیست ؟ پس چرا کاری نمیکنه؟ مگر فلانها دشمنش نیستند ، پس چرا آنها کاری نمیکنند ؟ این همه حرف و داستان و ... اساسن چرا کسی کاری نمیکنه؟ در اینجا خامنه ای هم هیچ عددی نیست جز یک عروسک که عاشق پلی استیشن هست و میزاره رو ایزی و هی آمریکا و اسرائیل و ... را انتخاب میکنه هیچ کاره دیگه ای نمیتواند بکند . الان به نظرت خامنه ای میتواند بی خانمانها را خانه دار کند ؟ میتواند جوانان را زن یا شوهر و کار و ... بدهد ؟ میتواند اقتصاد را پویا کند ؟ میتواند فرهنگی پر از معنویت و زنده و هم زیست وار بر مردم اعمال کند ؟ خامنه ای میتواند چه کاری بکند ؟ اگر میتواند آن کار چیست ؟( در پست رهبریت دیکتاتور بودن یعنی یک کاری میخاهد برای مردم بکند اما نمیگذارد دیگران دخالت کنند و مردم را هم به آن منزل میرساند ) الان این سلبریتی که در نقش رهبریت هست  اقتصاد و فرهنگ و دین و ... مردم را به کجا رسانده ؟ خامنه ای یک عمامه سیاه داره و میگن سید هست یعنی همین ها هم از او نیست از کوشش و هویت گذشتگان هست یا میتواند باشد . روزگار جهان امروز دوره ساختن و برابریست آنوقت این بابا چه کرده برای مردم ؟ خامنه ای هیچی نیست جز لب و دهن و صدا که یکسری خوششون میاد و هوادار یا فن او هستند که از قبلن ها کمتر هم شده و با تتلو هیچ فرقی به نظر من نداره . همین 

پ ب 

به جلال ستاری 

اینک اتفاق ۸۸ را اینگونه شرح دادید ( بسیار قابل تامل هست ) اما اینها میتواند در قالب رقابت باشد و ارزش هم داشته باشد . اما آیا دلیل میشود که مشکلات جامعه رو زمین مانده باشد؟ یک عده اکنون اعتراضاتی دارند که بیشترش نا مفهوم هست و قسمتیش هم مفهوم ( خوب چرا همین رهبر نثلن دیکتاتور نمیاد جلوی دوربین بگه چی میخاهید و فلان ) چرا همین جور باز بوده و مانده و احتمالنم خواهد ماند مگر اینها مسئول نیستند ؟ ( یکی میگفت اینها نگاه دینی دارند و فلان ، خوب کو دین کجاست آن دین و اعتقادات در مردم ؟ ) و ...

به نظر من هم بهتر اینتر ها را کم کرد یا میشود که کم هم کرد و بقولی هزینه کاربر کمتر میشه از صرفه جویی ما درسته آقا مهرداد ؟

پ ب

 

به ابولفتح

آغاانگارشماتواین مملکت نبودی و ماهیت دیکتاتوراعظم رونمیدونی؟!🤔 دیکتاتورمخصوصااین دیکتاتور؛ هیچکدوم ازاینایی که شماشمردی؛ ننیخواد( وعجیبه که شما این نخواستن رو نمی بینی یا نمی خوای ببینی) از حرفات بوی ذوب شدگی درولایت میادبه همین جهت زیادوقتتونمیگیرم چون احتمالن هرچی بگم فایده نداره! دانش آموزان من مطالبات بسیارشفافی دارن: " داشتن حق انتخاب " " درتمام زمینه های زیست فردی واجتناعی" !!! این مطالبه نقطه مقابل ماهیت دیکتاتوری بوده ودرتناقض آشکاره🤔 شمااحتمالن پیگیراخبارنیستی !این روزهااغلب مسئولان حکومتی اعتراف میکنن که با اصلاحات درسیستم سیاسی حاکمیت موافق هستن ولی این اصلاحات همه درحوزه رهبریه!!!! ( و بنابراین نمیشه کاری کرد) لطفا یه نگاه به آرایش سیاسی حکومتهای توتالیتربنداز🤔حداقل آیشمن رویه دور بخون یافیلمشوببین( دقیقن حکایت دیکتاتوراعظم خودمونه)

 

پ.ب

۱۹ آبان ۰۱ ، ۱۷:۵۷ جلال ستاری

احتمالا منظور ابوالفتح اینه که دیکتاتور باید توانایی اداره‌ی یه کشورو داشته باشه مثل حزب کمونیست چین. و دیکتاتوری که در دیکتاتوری هم ضعیفه در حدی نیس که بشه بهش گفت دیکتاتور. بهرحال دیکتاتورها گاعی بخاطر منافع خودشونم که شده سعی میکنن تا حدی رفاه رو برای مردم بیارن ولی بعضیا انقدر گاو هستن که نمیدونن چجوری خودشونو حفظ کنن. دیکتاتور در نهایت محکوم به سقوط و فساده چه خوب و چه بد .

به سحر 

متوجه هستم چی میگید ( یک بخشی از توتالیتاریسم میشه همین که ندانیم چی خوبه یا بد هست و همه را فکر کنیم ذوب در ولایت هستند ! توتالیتاریسم در حکومت ایجاد نمیشه بلکه حکومت در مردم ایجاد میکنه که نتواانند خوب را از بد تشخیص بدهند مانند مذهبیان ما که باید جلوتر از مردم در کف خیابان باشند اما نه تنها نیستند بلکه در کنار حکومت هم هستند که معلوم نیست این جماعت به کجای دین و مذهب اعتقاد دارند که کنار حکومت هستند بر علیه مردم . اما واقعیت اینه که آنها مذهبی نیستند و هیچ شناختی از دین و مذهب و حقوق و کرامت انسانی ندارند و نباید گول توتالیتاریسم را خورد و آنها را شیعه یا مسلمان دانست حداقل آزاده دانست و ... ) قبول کردن ولایت مداری برای یک معتقد یعنی بی دینی ( میتونه سبک ولایت فقیه یک مذهب جدید باشه که کاری به انتخاب انسانها نیست اما در اسلام ولایت فقیه آن هم به صورت مطلق وجود نداره و با روح و نفس کرامت و انتخاب انسان در تضاد هست و ... ) درباره نخواستن که میدونم و این جدید نیست در بین مردم . به درک نمیخاد تغییر کنه ! مگر بند زندگی من دست اونه ؟ خوبی اعتقاد اینه که در مقابل هیچ کسی تنها نمیمونی حتی این فرعون زمان و حاکمیت جبار با این همه هزینه و سلاح و نیرو 

اما درباره مطالبات دانش آموزان ( داشتن حق انتخاب بسیار زیباست ) که طبیعت داده به انسان این مردم هستند که در توتالیتاریسم غرق شده اند و فکر میکنند اون سلبریتی باید مجوز بده و ... ( فرض بگیر مثلن خامنه ای ندهد و ۱۰ سال دیگه هم زنده بموند میخاهی منتظر چی باشید ) 

اصلن خامنه ای خطرناک نیست بلکه آن جماعت توتالیتری که فکر میکنند مقدس هستند در کنار او و مخالفان او هم که آنها هم یکسریشان خود را مقدس میدانند از همه برای جامعه خطرناک تر هستند ( اینها هستند که جبارانی مانند خامنه ای دور بر میدارند و گرنه این پیرمرد که نه سوادی داره نه علمی داره نه اعتباری نمیتوانست به قول شما دیکتاتوری کند ) و ... 

پ ب

به ابوالفتح

راستش مردم سال۵۷یه اشتباهی مرتکب شدن ولی نمیدونستن این اشتباه منجربه توتالیتاریسم ؛ آن هم ازنوع کثیف اسلامی خواهدشد! توتالیتاریسم درابتدایک سبک سیاسی وکشورداریه که اصلن کاری به مردم نداره ( فقط گام اول روباکمک مردم میادبقیه ش دیگه سیستم طوری مدیریت میشه که مردم به حاشیه رونده بشن)!! مثل انتخابات ۱۴۰۰که شماشاهدبودیدچقدرمردم بی تفاوت بودن( این بی تفاوتی اصلن تقصیرمردم نبود بلکه سازوکارتوتالیتری؛ طوری آرایش سیاسی رو ترتیب میده که برای مردم انگیزه جهت دخالت دراین آرایش نیست البته منفذی هم برای دخالت مردم درنظرگرفته نشده)!!!

احتمالن خواهی گفت:پس مردمان کشورهایی که هیتلرواستالین وموسولینی وسایردیکتاتورهای تاریخ درآنهامیزیستن؛ چیکارکردن؟!! پاسخ این سوال خیلی دشواره!!!!    

به ابوالفتح

پ.ب یادم رفت😅😅😅

 

ضمناادبیاتتوجوری ترتیب بده که منظورت شفاف باشه 🤔ابهام زیادی در پس جملاتت وجوداره🤔

 

مجددا: پ.ب

😅

به سحر 

البت توتالیتاریسم ابعاد زیادی داره که هنوز خوب سامان نگرفته برای شناخت

جدا از توضحاتی که درباره توتالیتاریسم دادین ( که هیچ فهم عمیقی را برای دیگر خوانندگان حاصل نمیکند ) توتالیتاریسم میشود اینکه ( مردم دور از هم بشوند یعنی بگیم مذهبی و غیر مذهبی ، دهه هشتادی و دهه هفتادی ، مردان و زنان و ...  . مردم دور از شناخت واقعی مفاهیم و فهم درست آنها بشوند . یعنی نفهمند که دین برای چی هست ، مدرنیته چی هست ، سنت چی هست ، حقوق و کرامت انسانها چی هست و ... ) شما اینها را که متوجه نشوی و سیستم هایی باشند که از این متوجه نشدن شما سو استفاده کنند یعنی شما در توتالیتاریسم هستی . یک کلیپی از به اسم کسانی که خود را بسیجی یا ارزشی مینامند که اینجا لفظ درست آنها باید حکومتی نام گذاشت نه بسیجی ( بسیج یعنی همان جمع شدن تعدادی برای کاری که میشه به مخالفانی که در سطح شهر بر علیه حکومت شعاری میدهند هم داد ) دیدم که میگفت این تعداد مخالفان حکومت در برابر آن هم راهپیمایی کربلا هیچی نیست و ... ( یعنی آن راهپیمایی را ربط و فروخت به حکومت ! اینجا یعنی توتالیتاریسم. اما برای آن کسانی که نفهمند این راهپیمایی جدا از درستی و نادرستیش اصلن ربطی به حکومت نداره و یک رفتاری هست ) اما آیا آن به ظاهر ارزشی ها یا مذهبیان یا بقولی حسینیان این را میفهمند که نباید این راهپیمایی را حکومت به اسم خود بزند ؟ اصلن فهمیدن آیا قدرت اعتراض دارند به این دزدی حکومت و عوامل آن؟ این باز ماندن ماجرا و نفهمیدن انسانها میشود توتالیتاریسم . و ... 

الان مثلن دو دسته مذهبی و غیر مذهبی یا معتقد و غیر معتقد یا ولایی یا غیر ولایی و ...  در اذهان ایجاد شده یا میشود( که درست هست ما مثلن بگیم فلانی مذهبیست یا غیر مذهبیست و ... ) اما اگر اینها واقعن از هم دور بشوند و با یک دیگر ارتباط نداشته باشند و علت اعتقاداتشان حکومت باشد و علت اعتقاد نداشتنشان هم باز حکومت باشد اینها در توتالیتاریسم هستند چون اصلن انتخابشان از شناخت واقعی از دین نیست و مثل موم دست این حکومت یا حکومتهایه توتالیتر خواهند بود چون آنها میگویند دین چیه . مثلن در اسلام ما چیزی به اسم گشت ارشاد نداریم یا کلن اجازه نیست که کسی به کسی بگه چی بپوش یا نپوش ( یک فرد مسلمان اگر در خانواده مسلمان بزرگ شده باشه خود به خود اینها را رعایت میکند و فردی هم که مسلمان میخاهد باشد بهتر است رعایت کند اما برای همان فرد مسلمان هم هیچ اجباری نیست در اجرا کردن این ماجرا یا ماجراهایه دیگر و این جدا از آن هست که اصلن ربطی ندارد به غیر مسلمان با هر اعتقادی که دارد وجود این گشت ) حال حکومت برای دور کردن اذهان مردم از اینکه باید خدماتی اساسی به مردم بدهد یک سنگی را میندازه در چاه که فراموش بشه باید زمان احمدی نژاد و روحانی مثلن همه صاحب مسکن میشدند یا اکنون باید جوانان باید صاحب شغل آنهم شغلی در خور باشند و ذوق و انگیزه مردم پویا باشد و رییسی باید یک میلیون خانه را به آن یک میلیون میداد طبق وعده خود و ... ( اینها در سطح افکار جامعه نیست چه معتقدش چه غیر معتقدش و چی هست در سطح اکنون افکار جامعه؟ یعنی درست کردن نیست بلکه تخریب هست در سطح افکار ) یعنی شما به دور از اینکه با من هم کلام بشی از چند نوشته بفهمی که من ذوب شدم در ولایت ( یعنی از خودم نپرسی اما از رابط ما که فهم ماست که از نوشته و شناختی که معلوم نیست از کجا آمده درباره این نوشته ، من را بشناسی که من ذوب در ولایت هستم و ... ) این میشه توتالیتاریسم یعنی ارتباط نداشتن مردم و افکار با یکدیگر 

علت وجود سانسور ( نه از ایجاد وحشت و نه از ایجاد نرساندن پیام و ... هست ) بلکه علت وجود سانسور ارتباط نگرفتن بین مردم یا انسانهاست و سانسور یک کار توتالیتاریسمی هست که نمیگذارد مردم با یکدیگر ارتباط بگیرند و ارتباط نداشتن مردم با هم یعنی جدا جدا شدن از هم و جدا شدن مردم از هم یعنی شکست پذیرتر شدن راحتر در مقابل حکومت جبار و فرعون صفت یا دیکتاتوری . وقتی میگیم زن یا زنان یعنی خیلی راحت نصف شدند مردم کشور و وقتی میگیم دهه هشتادی شاید نصف همان نصف اولی میشوند و وقتی میگیم مثلن غیر معتقد باز نصفتر از نصف قبلی میشوند و وقتی میگیم دانشجو باز نصفتر از نصف قبلی میشوند و وقتی میگیم فمنیست باز نصفتر از نصف دیگر میشوند و وقتی میگیم دانش آموز باز نصفتر از نصف دیگر و ... ( این میشه توتالیتاریسم ) زن ، زندگی ، آزادی شعاری از نظر من نامفهوم هست فرض بگیریم اصلن شعار خوب ( اما درسترین شعار اکنون فقط گفتن رفراندوم هست که همه آن نصفها را شامل میشه و میشوند کامل ) و ... 

پ ب

به ابوالفتح

پ.ب

توضیحات خیلی مبسوط بودومن البته یک دورخوندم.احتمالن منظورت ازاین توضیحات خاصیت " اتمیزه کردن اجتماع" توسط حکومتهای توتالیتربوده؛ که من موافقم.یعنی این نوع حکومتهاسعی درتنهاکردن افرادجامعه و قطع ارتباط آنهاباهمدیگه وبی تفاوتی آنها نسبت به همدیگه دارند( همین وضعی که الان می بینیم که درصدمهمی ازجامعه باوجودمخالف وضع موجودبودن؛ از همراهی بااعتراضات اجتناب میکنن چون نسبت به کنش ِ شهروندان بی تفاوت هستند).این سیستم سیاسی حاکم بر جامعه مازایش ِ نوع جدیدوفجیع ازتوتالیتاریسم است ( توتالیتاریسم از قرن ۱۸شروع به رشدونموکرده درهیتلرواستالین به اوج رسید واکنون درکشورماهم داره به کامل ترین وجدیدترین شکل خود؛ رونمایی میشه) بنابراین توضیحات شمادقیقن توضیحات ساختاروکارکردتوتالیتاریسم بود.

نکته ای که در توضیحات تون کاملن مخالف بودم پیاده روی اربعین بودکه کاملن جنبه سیاسی داره!!( بعیده که شمابرداشت دیگه داشته باشین چون مصادره مراسم اربعین توسط حاکمیت بعنوان حرکتی سیاسی ونه صرفادینی؛ امری بسیارواضح وآشکاره)

۲۰ آبان ۰۱ ، ۱۸:۱۵ مختار : هدیه از بچه های روستا

سلوم ارباب

 

آقا ارباب

 

بچه های روستا خیییییییلی تشویقم کردن وقتی دیدن چه واب خنده داری برام نوشتی

اصلن ارباب

این وب شوما همیشه را زنگ تفریح و خنده بارار بچه های روستا استفاده میشه

 

بیشترین علت خنده هم همین ژست روشنفکری و مخالف خونی شومای اربابه که خودتون ام الفساد فی الارضین  😅😅😅

خدا رو شکر حنای شوما که در روستا رنگ نداره ولی اهرا تونستین توو فضای مجازی سر چند نفر رو گول بمالین😅

خدا قبول کنه این فریبکاری و گول مالی شوما رو

 

 

 

بهرحال

ممنون که وبتون رو برا خنده بازار میشه استفاده کرد😅😅😅

خدا اجر و زجر توامان بهتون عطا کنه

نصیحت قبلی در باره جم کردن جل و پلاس یادت نره اررررررررباب

 

پاسخ:
بقول عزیز دلمون . محموخان احمدینژاد
باباجان ! آب رو بریز همونجایی که میسوزهههه 😉
خنده های عصبیت مشخصه چقد داغونی 😉
۲۱ آبان ۰۱ ، ۰۰:۳۳ جلال ستاری

همه ظاهرا قانع شدن که اینتر زدن باعث نمیشه جملات گوهربارشون بیشتر به چشم بیاد بجز مختار 😄 . حتی خدا هم بین آیاتش اینتر نزده و آیات قرآن رو با موضوعات مختلف و ظاهرا بی‌ربط در کنار هم آورده 😄

پاسخ:
جلال به مختار گیر نده ! 
مختار هرکاری کنه موجهه ☺ دوسش دارم 😊

به سحر 

اتمیزه کردن اجتماع غلط هست ( اجتماع خود به خود اتمیزه هست و ربطی به اینکه حکومت کرده نداره و همه کشورها اجتماعتشان افکار مختلفی دارد و بسیار هم منطقیست که با یکدیگر متحد یا هم صدا نیستند به خصوص در این جهان مدرن که عموم انسانها اطلاعاتشان را از یک منبع یا چند منبع نمیگیرند ) فعلن دلیلی نیست برای اتحاد در اجتماع آن هم در کشوری با این هم تفاوت زبانی و قومی و طبقاتی و ... ( سر همین هست که میگم خامنه ای سلبریتی بیش نیست چون نتوانست و نمیتواند بین مردم ایران اتحاد و همدلی بیاورد ) اینکه مخالفان نمیتوانند مردم را متحدتر کنند قابل درک هست و تا همین جاش هم با امکانات دلی و احساسی کاری کردند و برای تاثیر بیشتر باید تشکیلات و ثروتی حداقل داشته باشند شما فکر کن یک میلیون قبضه به همرا دو تا خشاب اسلح بین مردم یا مخالفان پخش بشه به نظرت همین بقولی بسیجی و سپاهی و ... وجود دارند در خیابان بمانند ؟ به نظرت اینها انگیزه مادی داشتن یا معنوی برای حکومتی شدن یا چند درصد از انگیزهشان معنویست ؟ از آن سو این حکومت با این همه نیرو و ثروت و داشتن قدرت هم نمیتواند اتحاد و همدلی و دیانت و ... بیاورد بین مردم و این قابل درک نیست که چرا این کار را نمیکند . اینجاست که میگم حکومت خودش مسبب اعتراضات هست و گرنه همان روز هایه اول رییس جمهور باید بیاد بین مردم و علت جویی کنه و این کار هم عجیب و غریب نیست و این روال طبیعی یک جامعه نرمال و ارتباط دولت و مردم هست . ( کلن بودن اعتراضات در جامعه طبیعی هست اما اینکه چرا حکومت پاسخ نرمال نمیدهد غیر طبیعیست ) حال آن توتالیتاریسم سعی در متحد نشدن دارد و گرنه جامعه به خود خود اتمیزه هست و این اصلن عجیب و غریب نیست . به خصوص که هم خود مدرنیته این اتمیزه کردن را افزایش داده و هم کاهش داده و ... 

بله راهپیمایی اربعین جنبه سیاسی هم داره و چون نباید گسترش پیدا کند باید جنبه سیاسی وارش کرد و گرنه اگر جنبه سیاسی را از آن دور کرد خود به خود میشه یک کارناوال اجتماعی که بودنش برای اجتماع بد نیست اما به شرطی که مردم بفهمند اصلن حسین کی هست و علت این کارناوال یا راهپیمایی چی هست . از یارو مصاحبه میگرفتن که آقا چه وضعش اینجا پتو نیست یا آب نیست لطفن رسیدگی کنید و ... یعنی اصلن هیچی نمیفهمه این بابا از ماهیت این راهپیمایی و... ( اما برای حداقل آدمهایی مانند من نه و علتش علاقه و معنویت یا یک سرگرمی میتواند باشد ) ولی حاکمیت چه میکند در روز بزرگداشت کوروش ، سنگ اندازی میکند ( چرا چون میخاهد بین این دو تفکر به زور نفاق ایجاد کند و از آن سو هم حسینیان را برای خود یارکشی کند که از آنجا که کمی مردم از اینگونه اعتقادات سرد شدند امکان دارد حسینیان را در آینده ول کند و بچسبد به مثلن کوروشیان و ... ) و گرنه این حکومت جبار و نفهم باب دل هیچ انسان آزاده و یگانه پرستی نیست . از نظر منطقی اصلن شما هیچ اختلافی بین نگاه به کوروش و حسین نخواهی دید ولی در توصیف حکومتیان یا توتالیتاریسم چه دیده میشود ؟ و ... 

پ ب

به ابوالفتح

پ.ب

س.ب

این بار بخش دوم حرفاتون درمورداربعین قابل قبوله ! ولی بخش اول قابل قبول نیست!!

ذات حکومتهای توتالیتر؛ اتمیزه کردن مردمه ؛ این تَفَرُّد به نفع حاکمیته( حالااین تفرد به هر طریقی ایجادبشه؛ نتیجه یکیست؛ یاشمامنابع متکثررودلیل اعلام کنیدیاتنوع تمایلات انسان امروزی یا...) امادرهرصورت حکومت دراین پروسه؛ نقش هدایت کننده داره چون منابع متکثردست نهادقدرته! ایجادتمایلات متنوع برای انسان امروزی؛ دست نهادقدرت!! ونهاد قدرت ؛ در حاکمیت توتالیترخلاصه میشه( آن هم حاکمیتی که توسط یک نفرمدیریت میشه) پس خامنه ای میتونه همزمان هم سلبریتی باشه( چون شمادوست داری ازاین اصطلاح استفاده کنی) وهم راس هرم قدرت توتالیتر( توتالیترهم استبدادساده مثل استبدادرضاخانی نیست) توتالیتر؛ جریانی ست که داعیه جهانی شدن داره ( برخلاف دیکتاتورهای ساده که به قلمروخوداکتفامیکردن)

 

اینترنزدم😁

اینجوری خیلی سخت وحوصله بر میشه خوندمش ستاری🤔🤔

شبیه لایحه وکلا😁😁

به مختار

پ.ب

اولن به بچه های روستاتون بگیدکه مهردادهمون مهردادبسیجیه و هیچ تفاوتی با سال ۸۸نکرده😁 بعدهم بهشون اطلاع بدید که مهردادهرجاهم بره؛ حقیقی یامجازی؛ نمیتونه حقیقت ماهُوی خودشومخفی کنه😅( دوست داشتم تساوی ماهوی شمادوتارو اثبات کنم ولی فعلن کارهای واجب تری دارم!!)

ضمنافضای اینجااصلن فان نبوده و بعضی مباحث کاملن جدی انجام میشه ( احتمالن شما برداشت تون فانه🤣)

مهرداد توهم سعی نکن بین مخاطبهاتبعیض ایجادکنی🤔🤨🤨 

پاسخ:
من انقدر شجاعت دارم اعتراف کنم سه جلسه سابقه بسیج دارم و لکه ننگی در تاریخ درخشان زندگیم یدک میکشم😅
ولی تو هم یه اپسیلون شجاعت بخرج بده بگو چند نفرو تا الان به بسیج و سپاه فروختیشون😉
به تو هم میگم ! به مختار گیر نده . مختار از هفت دولت ازاده 😊
۲۲ آبان ۰۱ ، ۰۲:۴۷ جلال ستاری

مهرداد اتفاقا میخواد با این توصیه‌ش گیردادن به مختار رو بولد کنه. من میشناسمش این جریان انحرافی رو‌. 

به سحر 

اتمیزه کردن مردم آرزوی حکومت توتالیتر هست ( بله درسته ) اما مشکلی که هست اینکه نباید یک صدا نبودن جامعه را ربط داد به حکومت ( جامعه به خودی خود دارای تفکرات متفاوت هست و این جامعه یک صدا نیست نه از مخالفان حکومت که به زور میگویند یک صداست نه از نظر حکومتیان که آنها هم به زور میگویند یک صداست و ... ) تفکرات مخالفان با حکومتیان یک اشتراکی دارد و آن اشتراک در این هست که هر دو فاشیست یا ملی گرای به تمام معنا هستند و هر دو مخالف تجزیه طلبان و مجاهدین و ... هستند یا اینگونه خودشان را میشناسانند . خوب مخالفان و موافقان حکومت که با هم اختلاف اساسی ندارند یا من نمیبینم و به نظرم به راحتی میتوانند با هم دوست باشند ( من در کلام مخالفان چیزی متفاوتی از موافقان حکومت ندیدم هر دو درد مردم و کشور را دارند و اینگونه خود را میشناسانند؟) و به زور میخاهند به سبک نسبتن افراطی خودشان اوضاع مردم را خوب کنند در صورتی که حاضر نیستند رفراندوم و رای گیری کنند از مردم درباره مشکلات و آینده نگری هایشان و ... ( الان اگر کردها یا ترک ها یا بلوچ ها و شیعیان یا حتی اهل سنت و ... بخواهند در یک رفراندوم آزاد اعلام استقلال یا بقول ستاری خود مختاری بکنند شما نظرتون چیه ؟)مثلن معتقدان هم بگویند قم هم مستقل بشه و همان تفکرات افراطی از نظر ما و از نظر خودشان مذهبی در قم اجرا بشه توسط خودشان و آنهم آنجور که دوست دارند در قم زیست کنند در این جهان الان نظر شما چیه ؟) 

الان شما فرض کن تفکر من بشه صاحب قدرت ( همه معلمان باید بروند خانه شان و آموزش و پرورش تعطیل خواهد شد و هر منطقه یا قوم یا مذهب یا خیابان یا کوچه برای خودشان معلم یا آموزگار دل به خواه خودشان را بگیرند و هر چه که دوست دارند به بچه هایشان یاد بدهند با پول خودشان و اگر بچه هایشان موفق شد خوش به حالشان و اگر نشد نباید از مسئولیت شانه خالی کنند و .... که در این آزادی به نظرم معتقدین بی برو برگرد پیروز سعادتمندتر خواهند شد نسبت به غیر معتقدین ) به هر روی من با تمامیه حقوق بگیران دولتی مشکل دارم حتی ارتش و اصلن موافق نیستم یک ریال از بیت المال خقوق بگیرند چون من معتقد با کسی یا کسانی جنگ ندارم که بخاهم اند تومن خرج الکی برای ارتش و ... بکنم ‌‌. 

منظورم این نیست آموزش و پرورش یا معلمان بد هستند و مردم بر آنها حاکم نیستند بلکه حاکمان و قدرتمندان بر آنها حکم میرانند و ... 

پ ب 

به جلال ستاری 

جریان انحرافی یعنی انقدر از اینتر زدن خوشت نمیاد که میگی جریان انحرافی ! خخ 

پ ب 

به مختار و دیگر عزیزان

سعی کنید به یکدیگر انگ نزنید ( حتی اگر کسی خامنه ای پرست و ... هم باشه هیچ اشکالی نیست اینم هم یک انتخاب یا یک نوع تفکر هست و ... ) 

پ ب

به ابوالفتح

پ.ب

اگه شماتفاوت موافق و مخالف حاکمیت توتالیتررونمی تونی تشخیص بدی؛ من حرفی برای گفتگوباشماندارم امامیدانم مخالفان یه خواسته صریح وکوتاه(نه مشروح ومبسوط) دارند؛ آن هم " داشتن حق انتخاب بطورمساوی برای همه شهروندان" ایرانی است.آیاموافقان هم چنین چیزی طلب میکنند؟؟!! پس اگرطلب میکنن این گوی و میدان که دردستان موافقان است ازرسانه بگیرتامیادین نفت و معادن زیرزمینی به مزایده گذاشته شده!!! خب پس چه مرگشونه که همه این ثروتهاروتاراج میکنن ولی وضع مردم همینه که می بینی( البته نمیدونم میبینی یانه؟؟ چون حرفهایی میزنی انگارتواین جامعه زندگی نمیکنی!!!)

اما اگه منظورت وضعیت پس ازپیروزی وموفقیت جریان مخالفت حاکمیته؟؟!!! این موضوع دیگری ست که نیازبه بحث مفصل داره🤔 فعلن محل نزاع من وتو؛ در تعیین توتالیتربودن یانبودن حاکمیت فعلیه! موضوعات مختلفوباهم قاطی نکن ؛ روشن وشفاف حرف بزن.از طفره رفتن و طرح مسائل غیرمرتبط خودداری کن لطفا🙏🙏

 

به مهرداد

خوشبختانه ماهمگی ازهفتاددولت آزادیم ( اگه توومختارازهفت دولت آزادباشید😁)

توهرچقدرتلاش کنی نمی تونی اَنگ  بزنی چون پرونده تمیزی دارم مث تو سابقه بسبج نداشته ام ودفاعیه هام درحضوردوستان واساتیدم بوده نه استانداروفرمانداروشهرداروبخشدارو...😅 

۲۲ آبان ۰۱ ، ۱۸:۲۸ جلال ستاری

به ابوالفتح: اون قسمت اول که در مورد آموزش پرورش منطقه‌محور و شخصی‌ساز گفتی در آمریکا در حال اجراس. والدین خودشون میتونن مثلا نظریه تکامل تدریجی رو از دروس بچه‌هاشون حذف کنن یا کتابهای دینی خاصی رو اضافه یا حذف کنن. زنده باد آمریکا

به سحر 

باید یا بهتر است که اینگونه ببینیم که این سیستم توتالیتر تمام نیست بلکه توتالیتر هم هست ( در کنار فاشیست شیعی حکومتی یا فاشیست مذهبی و فاشیسم سنتی و حتی فاشیسم مدرنیزم و یک ناشناخته بدجنس که فاشیست فارسی و این فاشیسم فارسی را جناب کاربر باید بهتر بشناسد و ... هم هست ) جامعه همیشه تفاوتهایی داشت و داره و خواهد داشت و این راز ابدی پروردگار هست برای دلیل فکر کردن و مهربان بودن و صلح و رابطه داشتن و این تفاوتها ربطی به حکومت یا حکومتها ندارد اما الان نظام انقلابی ایران در حال زشت و سیاه و بد شناساندن آن تفاوتها هست . اینها حتی تفاوتهایه طبیعی بین زن و مرد که پروردگار خلق کرده را هم زشت و بد میشناسانند ( شاید بین زن و مرد ۱۰ درصد هم اختلاف نباشه اما دست رو همان اختلاف میزاره و زن و مرد را از اختلافش به یکدیگر میشناسانه تا نتوانند ارتباط درست داشته باشند بر عکس اینکه از اشتراکات که به نظرم بیش از حتی ۹۰ درصد هست با هم ارتباط بگیرن که اتحاد و انسجامشان چند برابر خواهد شد و این نظام انقلابی جمهوری اسلامی متنفر از انسجام و اتحاد بین همه تفکرات کشور هست که حتی در این هم موفق نشده اند و آن بی تفاوتی را نباید به اینها نسبت بدهی چون اگر به اینها یا وجود توتالیتر نسبت بدهی خواه ناخواه در کشف درست اختلافات به بیراه میروی یا میرویم که مانند شناخت تفاوتها در آفرینش پروردگار یا طبیعت و آمدن تغییرات پی در پی در روزگارمان و ... ) پوپولیست را عوام فریبی میشناسیم اما عوام فریبی زمانی رخ میدهد که اهل دلی یا اهل دانش و اهل خدا شناس واقعی در بین آن مردم نباشد که راهی نو و مدرن و تازه ای را نمایان کند تا مردم دست بازتری در انتخابشان در این زیست چند دهه ای داشته باشند ( پس پوپولیسم میشه حذف روشنگر یا خدا شناس نه عوام فریبی ) اگر در یک بازار کاسبی با انصاف نباشه مطمئنن مردم فکر میکنند که همیشه اوضاع نابسامان و گران فروشی هست مانند اکنون جامعه ما که اوضاع اقتصاد نا بسامان هست و مردم دیگر با گرانی و گران شدن خو گرفته اند و کجاست آن کاسب با انصاف ؟ دقت کردی که همین مخالفان حکومت چقدر راحت به مثلن هنرمندان یا سیاسیون و ... هجوم میبرند و آنها را خائن و ... مینامند آخریش هم همین رعنا رحیم پور ( چون توتالیتر دنبال حذف تفاوتها یا آن کاسبان متفاوت از همه هست و همه باید یک شکل و یکجور فکر کنند و ... ) اینجاست که مخالفان یا به ظاهر مخالفان خود در توتالیتاریسم هستند اما مقدس پنداری خود آنها را کور کرده یا میکند و ‌‌... 

درباره پس از پیروزی ! مردم ایران پیروز شده اند و حکومت به ظاهر دینی در تمامیه ابعاد شکست خورده فقط میخاهد باشد ( و این بودن را دارد از همان چند درصد اختلافات که بالا توضیح دادم تبلیغ میکند ) راه شکست این سیستم فعلن ادامه زندگی و رفتن به سوی زیبایها و خوبیها و برابریهاست و حذف تفکرات افراطی و شرور از ذهن هست در کنار اینها یک کنجی برای مبارزه با این زشتی ها و بدی ها هم باید گذاشت  تا دید دست تقدیر چه خواهد کرد . و گرنه مردم یا زنان ما پیروز شده اند و من نمیبینم آنجایی که این نظام انقلابی توتالیتر نسبت به مردم یا زنان پیروزی داشته باشه که اگر هست بگویید ؟ که هیچی پیدا نخواهی کرد به نظرم  و ...  . فراموش نشود این احترام گذاشتن و همه را در نظر گرفتن از آموزش و خون دل خوردن همان تفکراتی هست که شما فکر میکنی هنوز پیروز نشده از زرتشت و موسی و ابراهیم و کوروش و محمد و علی و عمر بگیر بیا تا زکریا و حکیم سینا و غزالی و اسپینوزا و دلابوئتی و کانت تا امروز و تلاش زنان امروز که میبینمشون بر عکس دیگر اسم هایی که ندیدیمشون و ...🙂 

پ ب 

به جلال ستاری 

بله که زنده باد آمریکا (از نظر قانون گذاری آمریکا پیشرو بوده و همان حق داشتن سلاح برای مردم یکی از بزرگترین امکاناتیست که برای مردم هست که فکر کن اگر در ایران بود این بقولی بسیجی ها یا حکومتیها اینجوری گونده بازی میکردند در برابر مردم مخالف ) کشوریست اعتقادی یا اعتقاد شناس و کرامت شناس و انسان شناس که عمده این اخلاقیات هم از تفکرات دینی و نگاه الهیشان هست تا علمی و ... البت منظور از اعتقادا و کرامت و انسان که گفتم نه آن که با این نگاه سیستم داخلی  کشورمان بسنجی ( نه دین و اسلام و شیعه و مردم سالاری و جمهوریت و کرامت انسانی و آزادی و  ... نه اینی هست که این حکومت یا سیستم در ایران به ما نشان داده ) و ... 

پ ب

به ابوالفتح

پ.ب

حاکمیت فعلی با معیارهای حکومتهای توتالیترفاشیست( ازنوع اسلامی) کاملن مطابقت داره!

امامعترضین فعلن گام اول رو برداشتن وفعلن خوشبختانه شما نمی تونی ارزیابیش کنی!!😁

تو میتونی حاکمیت فعلی یاانقلاب۵۷روارزیابی ونقدکنی چون ۴۳سال فعلیت داشته وهمه خصایص خودشونشون داده ولی جنبش امروزی؛ یک حرکت کاملن متفاوته واین اجازه نقد و ارزیابی روسلب میکنه( اجازه بده ماهیتش کامل بروزوظهورپیداکنه بعدنظربده ؛ درغیراینصورت حرفات بیشتر پیش بینی های دین مآبانه خواهدبودکه فرهنگ سنتی دینی این نوع تفکررابرمردم ماحاکم کرده😌  

 

 

به سحر 

به غیر ایران کشورهایه اسلامی دیگری هم هست ( میتونی آنها را هم تراز بگیری برای شناخت اسلامی دیگر و فقط با جمهوری اسلامی معیار نگیری اسلام را ) شیعه با آوردن صیغه موقت قبر خودش را کند و به غیر حقوق بگیران ، هوادار آزاده آنچنانی نداره . اما اسلام نه به این راحتی نمیشه بد بد شناختش یا مانند آن سوی میدان خوب خوب شناخت . البت متوجه هستم اسلام جمهوری اسلامی در ایران هم گند زده اما ظواهر خوب و بی بدیل دیگری هم دارد و آنها را هم باید دید . جدا از این اسلام جز از تاریخ ایران هست و میشه گفت ایرانیان از عربهاش بگیر تا ترک و فارس و ... اسلام را پروراندن ، البت ایران مهربان گذشته نه ایران فاشیستیه اکنون . به نگاه من اسلام برای این حکومت تنها یک ابزار بوده و هست و گرنه ما موارد اسلامی آنچنانی نمیبینم در کشور و حتی جامعه و مردم به جز قال ‌‌. 

درباره ارزیابی نکردن و این اشتباه هست همه میتوانند ارزیابی کنند این جنبش را ( که امیدوارم به آن نتیجه ای که میخاهند برسند ) بهتره که به این تصور رسید که همه میتوانند نظرشان را بگویند . کم پیش اومده که پیش بینی های من غلط باشه یا دور از آن اتفاق باشه فقط گذر زمان بهتر کمک خواهد کرد ‌

به هر‌ روی این حکومت اسلامی و جمهوری و توتالیتر و فاشیست و ... که کاملن ایرانیست ( تقاص ضد پسر بودنش را پس خواهد داد ، البت داره میده اما بیشتر از اینها تقاص خواهد داد در کنار مردم که مردم ایران هم در کنار حکومتشان چه مخالف و چه موافق تقاص خواهند داد ) و این تقاص آیینه عبرت دیگر کشورها و تمدن ها و تفکرات خواهد شد . 

مثلن خود فاشیست ( درسته دیکتاتوریست اما با خودش میتواند یک پارچگی را هم به ارمغان بیاورد و نگاهی یک پارچه در کنار یکدستی و حتی آزادی هم باشد ) اما اینها آن روی فاشیست را میتوانند استفاده کنند چون دوستانی ندارند یا نمیتوانند درک کنند آزادی و کرامت انسانی و یگانه پرستی را و نمیتوانند گفتگو و سیاست و تمدن در مردم ایجاد کنند از حکومت بگیر تا خود مردم . حرفم اینه فاشیست هم روی خوب داره از نظر حکومتی که آن روی در جنگ ایران و عراق به ایران کمکی کرد ( و گرنه از نظر دینی و اسلامی هیچ دلیلی برای جنگ ایران و عراق وجود نداره و نداشت )

پ ب

ارباب 

 

این یه اندرز رو اندر گوش کن

 

جل و پلاس رو زووووووودی جم کن

 

شوما با این مارمولللک بازیا چیززی گیرت نمیاد

 

دنبال جا کردن خودت توو دل آیندگاه نباااااااش

 

خنگ تر از اونی که بدونی چطوری باس اعتمادسازی کنی

 

ضمنا" بچه های روستا گفتند درباره جبر و اختیار جفنگ نگو،

حتمنی از سحر یا جلال کومک بگیر

تا ای بسا، شاید اون مغز خشکیده تون یه ررره راه بیفته

 

ارباب

بجنب چند تا سوراخ موش اجاره کن

دوران خباثتت بسر اومد

بچنب تا دیر نشده

 

 

پاسخ:
باز اب سر بالا رفت ؟ ! 
تو هم که استاد ابوعطا 😉

تا دیروز ذوب در ولایت و مقابل مردم بودی امروز جانب مردم رو گرفتی؟؟
این نون ها خوردن نداره حاحاقاا 😞

به ابوالفتح

پ.ب

فعلن نمی خوام درمورد" اسلام" نقدوبحث کنم چون برای اتحادمردم بهش نیازداریم😉😁

شماهم ازاینجهت نمیتونی قیام مردم ونتایجش روارزیابی کنی که فعلن در مراحل اولیه است وپروسه انقلاب تموم نشده که به کلیتش نگاه کرده ارزیابی کرد( درموردصحت وسقم پیش بینی هات ؛ نظرت چون منحصربه شخص خودته؛ حرفی ندارم😅)

 

به مختار

س.ب

توصیه هات به مهردادعالیه👍😁

فقط فعلن زمان برای مباحث حاشیه ای مثل جبرواختیار؛ مناسب نیست! باشه برای بعد پیروزی مراحل نخست قیام مردمی 🥰😍👍 

پاسخ:
جهنم اوول 😞 اگه فرمانده بسیج هم بیاد بگه مهرداد اینجوره اونجوره! تو خوشت میاد میگی : وایی چه خوب!😊درود بر  تو ای فرمانده بسیج....
 😒 بینوا مهرداد با این دشمنان دوستنما 😧

به مهرداد

پ.ب

جهنم جایگاه ابدی بسیجیانی همچون خودت و دوستان بسیجیته😅

فرمانده بسیج غلط میکنه بیاددرحضورمن حرف بزنه😌😁😅

پاسخ:
جهنم جایگاه کسانی ست که باورش دارن😉 بسیجیها هم مثل خودت عحیب به بهشت و جهنم معتقدن...

به مهرداد

پ.ب

بابسیجی جماعت بایدبه زبون خودشون حرف زددرغیراینصورت متوجه نمیشن😅😁😅😁

پاسخ:
چشششم
بعد این با زبون خودت حرف میزنم😉

به سحر 

انقلاب ! طبق همان نظرات که منحصر به فرد من نیست انقلاب در کشورها و حکومت هایه دموکراسی وار اتفاق میوفتد نه در حکومت ها فاشیستی و توتالیتر 

به هر روی به لطف جناب کاربر من اینجا سر میزنم و در خدمت هستم .

پ ب

 

 

به ابوالفتح

پ.ب

لطفن یه نیگابه  انقلاب کبیر فرانسه بنداز ( اگه تمایل نداشتی یه نگاه گذرا به انقلاب مشروطه خودمون بنداز!!!) بعد فکرکن چرادرکشوری مثل سوئد انقلاب اتفاق نمیفته( نمونه عالی دموکراسی درسوئددیده میشه) !! اگه به هیچکدوم ایناتمایل نداری باخودت فکرکن که اگه دموکراسی( به فرم استانداردش) وجودداشته باشه برای چه هدفی مردم بایدانقلاب کنن( دوست دارم دلایلتوبشنوم🤔😍) 

  

به سحر 

شما باید اول بگی منظور یا برداشتت از انقلاب و دموکراسی چیه ؟ یا انقلاب و دموکراسی را چی میدونی ؟ بعدشم این مردم کی هستند که همه به نیابت از آنها حرف میزنند ؟ اینکه مردم برای چی انقلاب میکنند باید از خودشان بپرسی ؟ 

مثلن بخشی از جامعه انتخاب پوشش آزادانه میخاد که هستند اما بخش عمده جامعه هم اجازه و کرامت داشتن انتخاب آزاد را مثلن در پوشش با ارزش میدانند جدا از اینکه خودشان چه پوششی داشته باشند که تعدادشان به نظرم بیشتر از دیگر گروه ها یا تفکرات هستند ( خوب این الان انقلابش کجاست؟ یا این تفکر در بخش عمده مردم را انقلاب میبینی ؟ یا ببینیم ؟ یا میشه دید ؟)اینکه به اینجا رسیده اوضاع سیاسی جامعه و افکارش ، مقصرش حاکمیت جمهوری اسلامی شیعه فارس هست نه خواسته مردم که عزیز من ( حرفم اینه حکومت داره به این سمت مردم را جهت میده نه خود مردم ) حق انتخاب آزاد پوشش یک حق اساسیست در کنار دیگر حقوق و به هیچ عنوان هم حق اولیه یا ثانویه یا ... نیست . یک حق اساسیست کلن حقوق انسانها اساسی هستند ثانویه و اولیه و ... نیستند . اینجا مدرنیسم افراطیه حکومت هست که سنت ها این مرز و بوم را داره از بین میبره و نا آگاهی مردم جامعه که فکر میکنند پوشش و حجاب تحمیل شده از طرف حکومت هست ( نه عزیز جان این در فرهنگ ما ایرانیان بوده که میتونه ایجاد تفاهم و اتحاد بکنه در بین مردم که حکومت فاشیستی فارس و توتالیتر حاکم خوشش نمیاد از این اتحاد که از پوشش هایه خاص دیگر اقوام و فرهنگهایه ایران میاد و سعی بر ایجاد مثلن آزادی پوشش داره تا آن اتحاد نانوشته بین مردم و دیگر اقوام شکسته تر بشه ) 

از نگاه من هر کسی حق داره هر جوری بپوشه ( بقولی به من چه ) اما این تغییر فرهنگ طی این حکومت جمهوری اسلامی و پهلوی در ایران واقعن تعجب برانگیز و خیلی خطرناک هست ( و اگر پهلوی حکومت را به جمهوری اسلامی نمیداد میلیارد درصد اینچنین تغییر فرهنگی را ما شاهد نبودیم ) یا اینکه خیلی ببخشید واقعن راست میگویند که دوره پیش از اسلام ایرانیان یک مشت وحشی بیش نبودند و با آمدن اسلام تازه تمدن را فرا گرفته اند ( و گرنه این تغییر فرهنگ امروز در بخش پوشش میگم ، با آن تاریخ مثلن پر شکوه نمیخونه ) حال اگر خواسته زمانه هست پس این خواسته زمانه مسببش حکومت اکنون هست نه کشف مردم و ... 

جدا از اینها انقلاب یا تغییر دیدگاه یا فضای بیشتر پیدا کردن برای آمدن دیدگاه هایه جدید ،  یک بخشش حضور در خیابان هاست ( بخش هایه دیگری هم داره که در جامعه ما رخ داده به نظرم ) و ... 

پ ب

به ابوالفتح

پ.ب

انقلاب همین حرکتهای اعتراضی مردم درکف خیابونه! دموکراسی هم داشتن حق انتخاب!

تاهمینجاشوتوجه کن واینقدآسمون ریسمون نباف!! موضوعات مختلف روباهم قاطی نکن !!! مردم ماامروزازحکومتی که تو اینهمه ازش نوشتی عبورکردن؛ دارن به یک سیاست وکشورداریه سکولارفکرمیکنن که دین روبه نفع دروغهای شاخدارسیاسی مصادره نکنه.لطفا این مقدارروبحث کن من کاری به حکومت ج.آ ندارم چون عزم مردم برای گذرازاین وضعیته😌      

۰۵ آذر ۰۱ ، ۰۰:۵۲ جلال ستاری

موضوع بحث سحر و ابوالفتح دقیقا چیه به منم بگین تا شرکت کنم چون متوجه نمیشم اختلاف سر چی هس و چرا!؟😄

پاسخ:
من که از سیاست چیزی سر درنمیارم سکوت پیشه کردم و فقط تلمذ میکنم😅منتظرم ببینم چه وقت کارشون به زد و خورد میکشه! برم پادرمیونی کنم😁

به ستاری

پ.ب

ابوالفتح قبول نداره که انقلاب دریک سیستم توتالیتراتفاق میفته! میگه اگه قراره انقلابی اتفاق بیفته این خودش نشون میده بستری که انقلاب توش اتفای میفته خودش دموکراته!! بعد هم قبول نداره که مطالبه انقلابیون فعلی بسیارمتکثره! معتقده که یگانه خواسته این قیام ( البته بعنوان قیام هم نمی پذیره) فقط کشف حجابه😁😁 ولی انقدرواردفرعیات میشه( عمدا) که محوربحث کاملن گم میشه😅😅 

به سحر 

در کف خیابان بودن یعنی انقلاب !؟ انقلاب میشه مانند آمدن اینترنت ، میشه مانند آمدن وی ای آر در ورزش ، میشه مانند آمدن گشت ارشاد ، میشه مانند مسکن مهر و ... ( که حال باید دید اینها موفق بودند یا نه و نتایجشان چی هست یا بوده که به حضور کف خیابانی هم نیاز ندارند یا نداشتند و آمدند در زندگی و جامعه ما )

اعتراض که اعتراض هست و اعتراض را نمیشه انقلاب خواند ( بقولی این حکومت هم میتواند در کنار خواسته هایه خود خواسته معترضین یا دیگر تفکرات را هم برآورده و حمایت کند و بشود همان دموکراتیک یا سکولار دیگه چرا انقلاب یا اینهمه راه دور ) کسانی که در کف خیابان هستند معترض هستند و باید اعلام خواسته کنند ( اینکه حکومت را هدف قرار داده اند یا نمیخاهند ، حکومت هم میتواند آنها را هدف قرار دهد و آنها را نخواهد و این دو طرفه هست و بهتر است که سازش کنند ) 

صدرصد در حکومت هایه توتالیتر و فاشیستی انقلاب مردمی رخ نخواهد داد ( مانند پنجاه و هفت که ظاهرن مردمی بود اما فقط تغییر حکومت داری بود همین و رفتاری که پهلوی ها با دیگر اقوام و زبانها و مذاهب و دین دارن خدا پرست داشت این حکومت هم داره و هیچ فرقی ندارد به نظرم ) 

جدا از این راه برای اصلاحات و اصلاح گری همیشه باز هست و اصلاحات جز راحترین و متمدنانه ترین عملکرد یک جامعه هست . ( بقول شما انقلاب هم هست ) 

به هر روی گذر زمان همه چیز را روشن خواهد کرد .

پ ب 

به ستاری 

نه سحر کاملن درست نمیگه . منظور من اینکه هم مخالفان حکومت و هم موافقان حکومت هر دو هم درست میگویند و هم تولید توتالیتریسم و استبداد دارند که میشود همان متوجه نشدن و نشناختن درست از نادرست در نزد افکار عموم مردم معمولی ( و این موافقان و مخالفان جدا از معترضانی هستند که نگاهی اجتماعی دارند تا حکومتی و فرقی برایشان نمیکند کدام حکومت باشد یا نباشد و آنها خواسته هایه خودشان را مطالبه میکنند ) 

پ ب

به ابوالفتح

پ.ب

حرفی ندارم چون حس میکنم هیچ نکته مشترکی نیست که بشه برمحوراون بحث کرد

به سحر 

چرا از نظر من نقطه مشترک داریم ( هر دو مخالف این سیستم شیطانی  هستیم اما شما با دید خودت منم با دید خودم ) اما من قدرت انسان ها را بسیار بیشتر از این حکومت یا حکومت ها میبینم ( قدرتی که پروردگار به انسان داده ) عاقبت نمرود ها مشخصه ( اما در کنار اینها زندگی هم در جریان هست ) 

این حکومت فاشیستی با نگاه مذهبیش در تمامیه ابعادش شکست خورده به نظرم ( و نتوانست بر نگاه آزادگی انسان ها که پروردگار از روحش دمیده به انسان را به بند بکشه) 

پ ب

به ابوالفتح

س.ب

نمیشه موقع بحث برای فراراز بیان شفاف و واضح  به هردری بزنی که از گفتن دیدگاهی یکدست اجتناب کنی بعددرمقام دفاع ازپراکنده گویی عمدی؛ پشت الفاظ پسندیده قایم بشی! من وتو حتی دریک نکته مشترک نیستیم وتواینوبا طرح مطالب کاملن بیربط نسبت به بحثی که بسیارواضح بود؛ ثابت کردی!! اماانسانهای آزاده اصلی ترین خصوصیت شون صداقت درحرف زدنه( اینکه دراین صفحه که من نفربیشترنیستیم میتونی حرفتورک روایت بزنی من میفهمم که تودرجامعه چجور آدمی هستی😊) داشتن دیدگاه مخالف اصلن امربعیدی نیست چون بقول مهرداد؛ مامیخوایم فضایی بسازیم که همه دراون راحت حرفشونو بزنن!!! اماچندپهلوحرف زدن( به امیدمحافظه کاری) وبعدطرح ادعاهای مدرن دموکراتیک در مباحث سیاسی اجتماعی؛ هیچ نسبتی باآزادی نداره( دوستانه پیشنهاد میکنم در بحث صادق باشی چون این صفت ؛ امریست که در همون قدم اول خودشوفریادمیزنه)

 

 

چن تااینتربزنم واکنش ستاری روببینیم😁😁😁 

به سحر 

توتالیتاریسم یا توهم خود درست پنداری و یا مقدس پنداری ، پرسش درستی نداره تا بشه پاسخی هم داشته باشه

به هر روی شما یک ترازی داری و الا و بلا با همون هم همه را میسنجی و اگر با اون تراز خوند که هیچی و اگر نخوند دشمن یا فلان هست ( سلبریتی خامنه ای هم همنطوریه همه دشمن یا اغتشاشگر هستند اگر مخالف باشند ) 

توتالیتاریسم نمیتونه با دیگران اشتراکی ایجاد کنه 

 

یک درخت میوه برای هیچ کسی نه شرطی میزاره نه پرسشی میپرسه حتی در برابر یک تبر به دست 

 

پ ب

به ابوالفتخ 

پ.ب

خب الان داری حرف رک وراست میزنی! خوشبختانه من نظریه پردازنشده ام فعلن😅 اگه یه روزتئوریسین شدم قطعن شماروبعنوان فردی که درمتن توتالیتاریسم بزرگ شده ولی سعی داره از بحث درموردش طفره بره؛ معرفی میکنم.

بحث قواعدی داره که افراددرگیربحث کاملن متوجه هستن که این قواعد؛ رعایت میشن یانه! درصورت عدم رعایت این قواعد؛ بحث عقیم مونده به بن بست میرسه. من اصرارنداشتم باشما به نتیجه برسم فقط خواستم نشون بدم که چقدردرپیامهای مبسوط تون ؛ از بحث منطقی اجتناب کردید😁    

۱۳ دی ۰۱ ، ۱۰:۳۱ غریبه آشنا A

سلام همگی دوستان گل صبح عالی متعالی😊

چند وقت بود نبودم چقدر اینجا عوض شده😃

 چقدر دلم تنگ شده بود ب وب و نظرات دوستان!

خدایی فقط اون کامنت که ی سلام گفتن و....!😧


پسرخاله کوه نوردم چطوره؟ عکس جالبی بود ب چهره میخوره کوتاه قد و شکم گنده باشه که در زمان خودش ب چشم نمیومده اما الان آثار تاریخی شده دلبری میکنه حالشو میبره😀

یلدا شد تولدت خیلی خیلی هپی مپی خاله پسر❤🌹🏵💮🌸💐🌷🌼🌻🌺

خدا بسر شاهده قبل تولدت یادم بود همش میگفتم با خاله اینا برات تولد بگیریم ولی شرمنده سرم شلوغ بود مهمونی و تشریفات مجال سرخاروندن نداد🤕

چی مهمتر از اینکه اون روز ب یادت بودم بازم تولدت مبارک تا سال بعد ان شالله داماد بشی عروس خالم برات تولد بگیره😇😍🤗😁

پاسخ:
سلاااام بهبه خاله دختر عزیز 😄
قدم رنجه فرمودید قربان 🙂
سپاس از تبریکت . اینکه نتونستید بیاید موردی نداره . مهم کادو بود که فرستادید 😄😉 خاله هنوزم سلیقش خوبه...
مچپککررر 😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی