همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

روضه خوانان مفت خور

شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸ ب.ظ

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۰۰/۰۷/۰۳
کارور بیان

نظرات  (۵)

سلام 

 

شما خودت را خدا فرض کن و قسمتی از حال و هوای این چند روزه ایران را مشاهده کن ( به گفته نسبتن درست جناب کسروی ‌، عده ای از ایرانیان یا شیعیان یا مذهبیان یا... توسط روضه خوانان از کودکی مغز شویی شدند و در دورانی که بیماری کرونا فعلن هست به اسم حسین ابن علی گز میکنند به راهپیمایی به سمت شهر کربلا و مقبره حسین ابن علی که کسی نمیداند قبرش آنجا هست یا نیست و...  و اگر از آنها بپرسی علت راهپیماییتان چیست هیچ توضیح منطقی و انسانیتی و میهن پرستی و اخلاقی  نمیدهند و ندارند و نمیتوانند بدهند و میتوانید از آنها بروید و بپرسید تا به صحت نوشته من پی ببرید. حال عده ای هم از همین ایرانیان یا شیعیان یا مذهبیان یا... به اسم دبیر در روبروی مجلس و دیگر ارگانهایه دولتی دست به تجمع و اعتراض زدند و میزنند و بقولی خواسته هایی دارند که بوی اخلاقیات و میهن پرستی و دفاع از حقانیت و...  میدهد)  حال شما که از بالا دارید میبینید بر فرض خدا بودن به نظرتون کدام از این دو گروه عدالت جو هستند و به درد جامعه و انسانها میخورند راحتر بگم کدام بوی خدا و کدام بوی پوچی یا همان شیطان میدهند؟ 

 

نسبت به اوضاع اجتماع و جامعه و اقتصاد و...  یکجورایی مبشه اعتراض معلمان را درک کرد و حتی فهمید اما راهپیمایی این جماعت را چگونه میتوان درک کرد؟ 

 

چند روز پیش در جمعی غیر آشنا بودم و گفتند که سالگرد فوت شجریان هست و خواست که شمعی روشن کنند یا کنیم به یاد شجریان و...( گفتم چرا باید شمع روشن کنیم؟ همه تعجب کردند و خیلی حرف زد و زدند تا به اینجا رسیدند که بلاخره یادش باشیم و نباید فراموش بشه و...  ) گفتم یاد کی و چی باشیم؟ همه یکجورایی اعصبانی شدند و باز توضیح روی توضیح؟ گفتم طرف فوت کرده و تمام شده رفته و به فوت شده فکر کردن یعنی پوچی و دنبال نخود سیاه رفتنه برای انسان داری عقلو زنده. باز نشستند توضیح دادند ( اینو میخام بگم این جماعت هم مانند همان جماعت راهپیمایی رو علت و ادعا دارند و دنبال نخود سیاه)  

 

حرفم اینکه روضه خوانها فقط آخوند یا ملا یا مداح نیستند بلکه روضه خوانهایه کت و شلواری و بقولی روشنفکر و...  هم داریم که از آنها هم نباید غافل شد. 

 

جناب کسروی که خود یک آخوندزاده هست یک حرفی زدند و گفته اند که ایران یک حکومت به آخوندها یا همان شیعیان یا اسلامگرایان یا مذهبیان یا... بدهکار است تا مردم بفهمند که این جماعت هم یک نیرنگ باز و دروغگویی بیش نیستند و بقولی در عالم متوهم و جنگ افروز خود سیر میکنند که نبودنشان بهتر از بودنشان هست. 

 

البت روضه خوانی و آب و تاب دادن به انسان فوت شده یک فرهنگ بسیار قدیمی هست تا حد چندین هزار سال که بت پرستان یا همان آخوندها یا ملایان یا کاهنان بت پرستی آن را رنگ و لعاب دادند که هم برای شاهان گول خورده دوران خود و هم برای بت هایه خود چندین روز و ماه و حتی سال عزاداری و روضه میخواندند و جورش را هم مثل همیشه مردم نا آگاه و ساده باید بدهند و... 

 

پ ب

پاسخ:
سلام
درمورد انواع روضه خوان اشاره جالبی داشتید 👍👍

حرف کسروی هم جالب بود که یک حکومت به اخوندها بدهکار بود... 👌
تشکر 🌹

*مبارزه اصلی امروز ایران باید با دروغ و دروغگو    باشد

پاسخ:
👍👍👍

زنده باشی مرد

😊درود

پاسخ:
درود بر شما سرکارخانم گرامی ☺
سایتون سنگین شده قربان...
از احوالتون مارو بیخبر نذارید 🙋

*معیارهای سنجشی ما، قادر به سنجیدن جهان نیستند.عشق بورزید.

پاسخ:
معیارهای سنجشی ما قادر به سنجیدن جهان نیستند
👍 کاملا صحیح
۲۵ مهر ۰۰ ، ۱۹:۴۸ مریم بانو

کلا خرافات ریشه کرده 

 

بچه هم بودیم میگفتن کم بخند زیاد بخندی یه اتفاق بد میوفته اشکت درمیاد!!!

 

انقدر که گریه و غم وغصه خوردن عادی شده برای شادی باید دنبال دلیل گشت

 

حالتون چطوره آقای افغانی؟ این خاله ی ما چشم به راه شماست:)

پاسخ:
بله . مجالسی بودم که وقتی خندیدن گفتن شرش در خونه فلانی !!!
خندیدن رو پیش زمینه شر میدونن 🙎

مچکرم 🙋به خاله بفرمایید : با قلب من بازی نکن . ای خوب من اییی خوووب مننن...
😅😉

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی