همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

عزاداران مدیون

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۳۰ ب.ظ

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۰
کارور بیان

نظرات  (۹)

درود بر شما---اصولا در هر جهت پرداختن به چنین موضوعاتی تلف کردن وقت است. عمر عزیز را به مصرف مسائل گوناگونی برسانیم که ریشه در عقیده نداشته باشد--شما هم مواظب خودتان باشید---از سلامتی شما خوشحالم

پاسخ:
سلام
اگاهی دادن در هر موردی بد نیست . به هرحال بر اساس عقیده و باورهامون زندگی میکنیم ...
سپاسگزارم 💚🌼

*عقاید همیشه پدید اورنده خصومت- اشفتگی وتعارضند

پاسخ:
بنظرم در این جمله نگاهی یک سو وجود داره
از سوی دیگه میشه درنظر گرفت هم عقیده بودن موجب وفاق و اتحاد میشه
منتهی باید شعور پادرمیانی و وساطت کنه که عقاید مخالف باهم مصالحه داشته باشند

سلام بر شما

 

خواستم یک متن بلند بنویسم که نوشته جناب محسن را منطقی دانستم و از نبش قبر کردن امام حسین یا درسترش حسین ابن علی و آن واقع کربلا و کلن اینگونه ماجراهایه تاریخی که هیچ هیچ هیچ سودی برای اکنون ما ندارد و سودی که ندارد هیچ ضرر فراوان دارد،  واقعن حاصلی ندارد صرف نظر کردم ( میماند فقط آگاهی بخشی  و گپ و گفتگویی که به آگاهی برساند)  چون از آن واقع کربلا جنگ و ستیز و کینه اش برای ما به جا مانده و از این دست جنگها کوچک و بزرگ در طول تاریخ بسیار بوده و مظلومان واقعی جنگها مردان که سرباز بودند بودند نه فرماندهان و سرداران و جالبه از سربازان و کشتار آنها چیز زیادی روایت نمیشه که بدبختها را هزاران کیلو متر به اینجا و آنجا با پای پیاده میبردند و تهش یک نان و تکه گوشتی و آب میدادند و هر کسی دیگر نمیخواست ادامه دهد جانش را میگرفتند ( جالبه بدانی کاربر جان طبق یافته هایه خودم به نگاهم میانگین سنی سربازان در آن روزگارها نهایتش بین پانزده تا بیست بوده و این پسران را به زور از خانوادها میگرفتند و به جنگ میبردند و...) بماند 

 

حق الناس یا همان مردم داری خودمان چون یک واژه اخلاقی و حسی در پشتش هست مورد پسند انسانها و انسانیت هست ( هر کسی که گفته باشد به هر زبان و هنر و فرهنگی) 

 

یک قطر اشک برای امام حسین ضامن بهشت است؟( اگر بهشت انقدر راحت به دست می آید که خوب عقل سلیم میگوید یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست. بقولی هیچ ارزون فروشی بی دلیل نیست که با یک قطر اشک بروی بهشت آنهم بهشتی که پس از هزاران سال فعلن کسی ندیدتش جز روایتهایی که در ادعا باقی ماندند) بعدشم مگر پروردگار گفته که حسین ابن علی به بهشت میره یا برده که این شیاطین پیش پیش دارند میفروشنش به مردم ( بازم اینجا مردان هستند که مظلومان واقعی این روزگارند که فریبشان میدهند ) حسین ابن علی و همگیه اسیران خاک در برزخ هستند بدون هیچ تفاوتی تا روز قیامت طبق گفته هایه ایدئولوژیهایه دینی و مذهبی که به گوشمان رسیده ( شاید اصلن الله حسین ابن علی یا همان امام حسین را انداخت به قعر جهنم! ما چه بدانیم که چه قضاوتی را پروردگار خواهد کرد. شاید الله حق را به یزید داد! شاید هر دویشان را فرستاد به بهشت یا اصلن شاید فرستاد به جهنم یا...  ما که نمیدانیم )  بعد جالبه این سخنان شیطانی از زبان به ظاهر معتقدین و خدا شناس به زبان می آید!؟ و فاجعه اینجاست که میگم اینها خواه ناخواه شیطان هستند و این حکومت حکومت شیاطین هست از نگاه من ( اونکه رهبره انقدر تجربه و شناخت نداره که باباجان واکسن کرونا که شوخی بردار نیست. تو بی سوادی که نمیدانی در طول تاریخ بشر بیماریها و همگیریهایی مانند طاعون و سل و آبله و...  بوده و دوره ای که شما رهبر یک کشوری شدی هم چنین اتفاقی افتاد که سر همان نا آگاهیهایه غلطی که گفتم گریبان گیر ذهنش شده و تصمیمی اشتباه گرفته شد که باز آن کینه و لجبازی و ستیزی که از ماجرای کربلا نیز به دست ما رسیده نیز بی تاثیر نبوده در ذهن این بابا و کلن این دست رهبران و یا انسانها . که تهش شده اوضاع اکنون کشورمان و رتبه نخست در بیمار شدن و جان باختن بر اثر بیماری کرونا در جهان با اختلاف و نسبت به جمعیت و بدتر شدن اوضاع اقتصاد) 

 

اینجاست که سخن آقا محسن منطقیه چون از این تفکرات یا عقاید ( البت غلط)  فقط بوی نفرت و کینه و ستیز بیرون می آید و هر چقدر نپردازیم آنقدر بهتره و مورد هجوم نفرت و کینه و ستیز حسهایه نفرت انگیز و کینه توز و ستیزه جوی هم قرار نمیگیریم که یکیش همین ماجرای موهوم کربلا باشد ( اما سخن شما هم میتواند درست باشد چون که این ماجرا خوب کلاه نمدی شده برای سیستم سرمایه داری در ایران و سر کار گذاشتن مردم و سو استفاده از اعتماد و جان و مالشان و باید روشنگری کرد) چون در این دوران کرونا جماعتی که به این ماجراها اعتقاد دارند با حضورشون در هیئت خواه ناخواه مردم را مورد آزار و اذیت قرار میدهند و این کارشون به دور از اتحاد و میهن پرستی و انسانیت هست از نظر دینی هم کلن ما عزاداری و سیاه پوشی نداریم و مکروه هست سیاه پوشی و سیاه فکر کردن و این کاری که این جماعت میکنند و میگویند که شیعه هستند هیچ ربطی نه به فرهنگ ایرانی و اسلام ندارد و خود حسین ابن علی هم دست بسته نماز میخواند و...)

 

این نوشته چون بوی ارشادی دارد ای کاش اگر چمران قصد ارشاد داشت مستقیم به آن جماعت تذکر میداد نه اینکه در لفافه سخنی بگوید که نه آن جماعت درست و حسابی آگاه میشوند و الکی هم از حسین ابن علی که مانند ما یک انسان هست یک موجود ماورایی درست میکند و...

 

مثل اینکه یکم زیاد شد 😊

 

پ ب

 

پاسخ:
سلام
نکته ای هم من عرض کنم
از زمان کرونا دارن دعای عظم البلا رو هر روز و هرشب پخش میکنن تا بعد ازینکه کادر درمان پدرشون درومد و کلی تلفات دادن و بلاخره روزی تونستن کرونا رو مهار کنن . اخوندای حکومتی بگن به برکت این دعاها بود که رفع بلا شد !!!😐
الانم که بازار تشویق اخوندا و مداحهای حرومخور جهت برگزاری هیت و دسته عزاداری گرمه گرمه... ( پارسال نتونستن پول مفت از این سفره ببرن امسال جبران کنن)

*موفقیت از راه سرکوب ،از راه کنترل،   از راه تسلیم هوس ها شدن، حاصل نمی آید

پاسخ:
سرکوب و تسلیم رو موافقم
ولی بنظرم کنترل خوبه و اگر اصولی باشه موفقیت اور هم خواهد بود

بازار آخوندها و مداحها مانند سابق داغ نیست ( فکر کنم این کاملن دیده میشه)  و حنا این جماعت انگلیسی در نزد عموم مردم رنگ باخته و اگرم میبینید چیزی مانده یک بخشش مردمیست که بونیه اعتقادیشون نهایت بیست درصد باشه و مابقیش بونیه تضویر و آدت و تکرار هست و چون خردگرایی و عشق به پروردگار در فلسفشان نیست فقط و فقط تضویر و آدت و حمایت رسانه ای هست که چرخ اینها را به حرکت می اندازد و کرنه اینها نیز به سوی پروردگار و زیست در جهان واقعی گام خواهند برداشت.  میماند نیمی دیگر که پول چرخ آنها را راه می اندازد که آنها نیز وصل به پایگاها و مراجع حکومتی هستند که حکومت هم خوب میداند این جماعت مورد اطمینان نیستند و طمع پول آنها را به گرد آورده. اینها همان جماعتی هستند که الان سرشون رفته تو برف و از اتفاقات افغانستان هیچی نمیگویند ( اینها همه نشانه از دروغگو بودن و شیطانی بودن حکومت دارد) 

 

در مورد دعا عظم البلا فکر کنم بازم عموم مردم خردمندتر و عاقلتر شدند و به اینگونه سخنان غیر منطقی و غیر عقلانی دیگر دل نمیسپارند  ( البت داشتن امید و انگیزه و نیروی درونی چیز خوبیست اما نه این شکلیش) 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
در مورد امید و انگیزه که اشاره کردید

چندسال پیش راننده تاکسی بود که شاعر بود و به مسافراش کتاب خودش رو میفروخت
داخل ماشین داشتم نگاهی اجمالی به شعراش میکردم تا اینکه رسیدم به این شعرش 
امید غذای فقر است ، بخور ممد بخور...
کتابو خریدم

امید غذای فقر است ‌( البت خیلی از اندیشمندان گذشته و امروز هم گفتن که دین و مذهب و حتی الله یا خدا برای فقرا درست شده تا نداشتهاشون را از آن بخواهند و نداشتهاشون را تحمل کنند و یا حتی بپذیرند و با ثروتمندان کاری نداشته باشند و بقولی اینهمه ظلم و ستم که به آنها میشود را حواله بدهند به آن دنیا و برای ثروتمندان یا جباران چی از این بهتر که این همه ظلم و ستم میکنند و در مقابلش یک حواله به آن دنیا دریافت میکنند و آن دنیایی که درست یا نادرست فعلن کسی ندیده و فقط شنیده) راحتر بگم مردمانی که به هیئتها میروند و سینه زنی و... میکنند برای حسین ابن علی و دلیلش هم این است که به آنها گفته شده یا در مغزشان از کودکی فرو رفته که او مظلومانه کشته شده و هزاران ماجراهایه دیگری که تعریف شده و...( اما جالب اینجاست که خود همان مردم عمومشون فقیر هستند و از ثروت ملی و میهنی کمترین سهم ممکن را دارند و بقولی خودشون مورد ظلم و ستم مستقیم و غیر مستقیم هستند اما برای خودشان کاری نمیکنند و توان ذهنی و اعتقادشان را برای حسین ابن علی خرج میکنند) حسین ابن علی یا امام حسینی که متاسفانه هزاران سال پیش فوت کرده و میدانیم کسی که فوت میکند دیگر هیچ کاری در این جهان از او بر نمی آید مگر آنکه فلسفه ای که از او به عنوان قیام بر علیه ظلم تبلیغ شده تاثیر بگذارد که مردم آگاه باشند و بر علیه ظلم حداقل تلاشی هر چند بکنند ( حال به نظر شما این مردمان که متاسفانه عزادار معرفی میشوند نباید بر علیه گرانیهایه سرکش و این همه نابرابری کاری بکنند؟ مگر علت و علل حضورشون این نیست که میگویند حسین این شد و آن شد و این بود و آن بود و... ‌، پس کو کجاست این فلسفه؟ پس چرا پس از این سالها چیزی دیده نمیشه؟) دیگه نزدیکترینشون همین حضور پفکی طالبان در افغانستان بود که دو دستی تحویلش دادند ‌، پس کجاست آن لشگر فاطمیون و زینبیون و...( حضور فیزیکی هم نه اما حضور کلامی هم ندارند) پس این همه جوان در سوریه و... جان باختند با چه فلسفه ای رفتند آنجا؟ پس الان آن فلسفه و آن حضور کجاست؟

 

 قبلن هم گفتم مظلومترین قشر در ایران پسران و مردان هستند و در بین آنها معتقدین به انسانیت و راستی و درستی  ‌.

 

چه جمله خوبیست که گفته تا سربازی نباشد جنگی هم صورت نمیگیرد ( حال برای استخدام سرباز به نظرتون باید چه کرد؟ چون بدون حضور او هرگز و هرگز جنگی صورت نمیگیرد) یجورایی میشود همان کربلا و نامه ای که کوفیان به حسین نوشتند و حسین ابن علی در خود برآورد کرد یا امید بست که پس سرباز یا نیرو آماده هست یا شده و او نیز شاید در خود زمینه جنگ یا قیام را مهیا دید و یا چید اما طبق آن ماجرایی که به دست ما رسیده از آن اتفاقات آن نیرو یا سربازان یا موافقان شانه خالی کردند و...( منظور این است که تا سربازی نباشد جنگی نیز صورت نمیگیرد) پس برای درست کردن سرباز باید چه کرد؟  

 

امید و انگیزه برای انسان خوب و لازم هست اما گفتم نه این شکلیش ( البت امید و انگیزه کژ و اشتباه هم میتواند مخرب باشد) و فقط آگاهی میتواند انسان را یاری دهد 

 

و... 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
اگاهی میتواند انسان را یاری کند 👌
🌹🌼

 

*وقتی قرار است با تمامیت نفس مان بمیریم.پس چرا با تمامیت آن زندگی نکنیم؟                                 

پاسخ:
ایده خوبیه 👍
ولی وقتی دستمایه جبر هستیم قطعا زندگی با تمامیت نفس خارج از اراده ماست...

ارباب

 

میدونی دارکوب چیه ؟

 

این دیگه چی پستیه؟!

 

شوما که باید الان خیلی مشعوووووف باشی چون رفیقای احمدی نژادت اومدن دیگه! شوما چرا می نالی ؟؟؟!!!!

نکنه انتظار پست و مقامات داشتی ندادن ؟!!!

آخی طفلک...

 

پاسخ:
عجب ! عجب !
شدن رفیقای احمدینژاد ! 😁 الان باید به شما و اقاتون بابت این انتصابات تبریک گفت که عزیزدلتون رییس جمهور شد

راستی!از نقل قول چه های روستا به دارکوب رسیدی 😉

*آیا قادرید شکل و شمایل و موقعیت خودتان را، که بر اساس  قضاوتهای دیگران از خود ساخته اید را، ببینید.

پاسخ:
سوال سختیه ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی