همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

ای وای من و ...

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۴۸ ب.ظ

 

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۹
کارور بیان

نظرات  (۲۵)

اولین لایک😐:))

میخواستم ادا اینا که زیر پستا اینستا مینویسن اولین لایک یا اولین کامنتو ذوقم میکنن دربیارم بلکه بفهمم فازشون چیه ولی باز متوجه نشدم:))

 

شعرهم قشنگ بود...

واقعاً خیلی وقتا ازماست که برماست...

 

پاسخ:
😁 باید اول خالصانه نیت کنی بعد اولین کامنتو و لایک رو بذاری . اینجوری حسشون رو خوب درک میکنی 😉
عرفا و فلاسفه اندک اشعارشون واقعا زیبا و پرمحتوان

سلام

 

الان نقش ما تو موز کیلویی شصت تومن چیه؟:)

 

 

پاسخ:
سلام
22 بهمنه دیگههه ... 😉
البته نقش شما نیستااا نقش قدماست

سلام بر دوستان 

 

کمی این دو بیت گنگ هست ( چون علت و موضوعی را در خود ندارد که ببینیم و پس از آن بسنجیم که آیا خودش دشمن خودش است یا نه ) و این گنگی میتواند باعث نتیجه گیری اشتباه و جولان سفسطه بازان و مغلطه کاران معروف و جزی که میشناسیم بشود ( یا شاید این دو بیت جدا شده از ابیاتی بوده که موضوع و جریانی را بازگو میکرده که نتیجه گیریش شده این که خود کردم و .... ) 

 

به هر روی به خودیه خود این ابیات نمیتواند موضوعی را بازگو کند ( مگر اینکه کسانی که اتفاقی در زندگیشان افتاده که مقصرش خودشان بودند باشه که بتوانند با این دو بیت همزادپنداری کنند )

 

اما خوب به راحتی با نوشته خردگرایانه خانم مریم بانو زیر نقد خوبی میرود ( و اینحاست که میتوان دید که این دو بیت بی موضوع و بی جریان هستند و باید جریان سازی برایش کرد تا بهتر درک شود و راحتر هم سنجید  )

 

امروزم 22 بهمن بود جا داشت یک درود به روح و روان محمدرضا پهلوی یا همان شاه بفرستیم ( که پس از 40 سال دیگه به خوبی میتوان سنجید که دیندار کیست و اخلاق چیست و دموکراسی و حقوق بشر یعنی چی و از همه اینها آزادیه بیان و ... )  بر عکس خمینی ، همه در مورد شاه میگویند خدا بیامرزتش منم میگم خدا بیامرزتش که اگر فرصت بیشتری به او میدادند ( جوانان غربی احتمالن در فکر مسلمان شدن بودند بر عکس اکنون که جوانان ایرانی اسلام که هیچ بلکه دیگر ادیان را هم دیگر نمیپسندند و ... )

 

پ ب

پاسخ:
سلام
مصرع " هرکسی از ظن خود شد یار من " درنظر بگیرید
در مورد این شعر و امثالهم هم همین حکایته . هرکسی باتوجه به ظن خودش ازین شعر استنباطی خواهد داشت

ماداریم تو تهران از الودگی هوا خفه میشیم یه ماهه اینا دیشب دستور دادن

 

راهپیمایی باموتور وماشین!

راه بستن توخیابونا تا ترافیک بشه ،شب تو اخبار بگن :حضور پرشورو بی سابقه مردم😏

#از-شما-بیزاریم

پاسخ:
دقیقا 😐 تلویزیون ساعت 11 پخش مستقیم نشون میداد کاملا مشخص بود پشت دوربین خیابون رو بستن و راهبندون درست کردن تا جلو دوربین ترافیکی از ماشینهای درحال راهپیمایی دیده بشه !!

این زاویه دید درونگراهاست دیگه😐

همه چیو به خودشون ربط میدن

بعصی وقتا هم شورشو درمیارن

پاسخ:
توروخدا به اعصابت مسلط باش 😁
خالاسی غلط الدی 😉

نهههه نمیشهههه

توروخدا یه لحظه ولم کنید ببینم چی میگه این 

😂😂😂

پاسخ:
پس خدا بیامرزتش 😁😉فقط سریع تموم کن زجرکش نشه

سلام
به مناسبت گرامیداشت ایام الله است ؟
متاسفانه آتش را که کسانی دیگر زدند ؛ منتها سوختنش با ماست ؛ پس عجالتا هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید . 

پاسخ:
سلام
😅👏
امریکا رو خوب اومدید

سلام اقا

ای سند زنده من

برو حظّ کن که ابوسعید چند قرن پیش اوضاع و احوال امروز شوما رو اینقدرررررر دقیییییییییق پیش بینی کرده

حالا شوما توی تحلیل فردای خودت مث بلبل توو گل گیر میکنی😂😂😂

اینه اصالت و حکمت قدما...😉😉

 

پاسخ:
سلام
از قرار معلوم روستای شما هنوز به سبک و سیاق 42سال قبل اداره میشه که از وضعیت راضی هستید و اتش به خرمنتون نیوفتاده😉
ما که همیشه به حکما ارادت داشتیم ☺

به جناب کاربر 

 

متوجه هستم چی میگید 

 

اما پاسخ مختار را ببینید ( اینجاست که اینگونه ابیات چون گنگ هستند و باعث گنگی افکار میشوند جولانگاه سفسطه بازان و مغلطه کاران و بقولی آب گل آلود کنو ماهی بگیران میشود ) چون شیاطین ضد بشر نمیتوانند پاسخ انسانیت و اخلاق را بدهند از دیگر الگوهایه علمی و یا هنری و یا ... مانند این دوبیت استفاده میکنند تا ذهنهایه آزاد شده را باز به انحراف و بدتر از آن خود درگیری بکشانند و اگر آزادشدگان کم تجربه باشند احتمالن فریب اینگونه نوشته ها و اشعار و ... را خواهند خورد ( در حالی که میخاهند به آن تکیه کنند یا بقول شما ، در ظن خویش با آن تبادل احساس و خرد کنند ، اما نمیدانند که یک آخوند و یا یک سفسطه باز و یا شیطان را در خلوتگاه خودشان راه دادند که مانند انگل از ذهن و انسانیت و پاکی او سو استفاده و به انحراف میکشاند )

 

در برنامه کتاب باز شخصی هست به نام اردشیر که دست به نقد و شعرخوانی کتب میکند ( که در بسیاری زیبا و بسیاری هم بی خردانه هست از نگاه من ) اما این بچه کوسه آخوند صفت زمانی که مشتریهایه آزاد اندیش خود را به خود جلب کرد یا میکند ( در یک برنامه گفت که ما هیچی نمیدانیم و مشکل ما از انجاییست که فکر میکنیم میدانیم اما در واقع ما هیچی نمیدانیم و ... ) خوب کسانی که برنامه کتاب باز را تماشاگر هستند از چه کسانی هستند ؟ ( آزاد اندیشان و یا جویندگان آزادی و اگر بخواهیم درستر بگویم کسانی که خواهان آشنایی با سلایق و الگوهایه دیگر بزرگان و برخورد با آنها و احتمالن سنجش آنها را دوست داردند ببینند یا طالبن . اما مهم برخورد و سنجش این بینندگان نیست بلکه نکته مهم این است که در این روند خردگرایی و استفاده از مغزشان را یاد میگیرند چیزی که آخوندها و شیاطین نمیخواهند چنین روندی در افکار نسل جوان و کلن انسانها رخ بدهد . چون اگر رخ بدهد انسانیت و اخلاق و خرد جامعه را فرا میگیرد و بساط شرارت و شیاطین هم برچیده میشود و دیگر نمیتوانند مرگ بر این و آن بفرستند و باعت سیاهی و جنگ و نفاق در ذهن انسانها بشوند چیزی که شیطان میخاهد و ...  )

 

حرفم اینه که شیطان در هر لباسی و نوشته و ... میتواند آزاد اندیشی و انسانیت را هدف قرار دهد

 

( این سیستم در پست پیشین وبلاگ شما هم توسط جناب علی آقا پیروزی بوجود آمد که خانم مشکات پاسخ خردگرایانه ای مانند مریم بانو دادند که دیگر پاسخی از جناب علی آقا نیامد . میتواند بازگو کردنش از سوی علی آقا و پاسخ متفکرانه خانم مشکات ناخواسته یا حتی خواسته باشد . اما احتمال بدهید که یک نابلدی اسیر این تفکرات مغلطه آمیز و شیطانی شود و نتواند مانند خانم مشکات و یا مریم بانو با آن خردمندانه برخورد داشته باشد و به راحتی تسلیمش نشود ، آنگاه آن شخص میتواند فریب بخورد و از راه آزادگی دور شود و دور شدن این افراد میتواند آزادگی  و انسانیت آن جامعه را نیز در خطر بیاندازد چون نخبه ها هستند که یک جامعه و فرهنگ و اقتصاد و ... خوب را میسازند ( نمونش همان محمدرضا شاه پهلوی که نخبه روزگار خودش بود و از شانس خوب مردم ایران او پادشاه هم بود اما شیاطین جنگ افروز در ایران و خاورمیانه انسانیت و آزادگی  را برای چند دهه به تاخیر انداختند  ) مثلن حتی رجایی و باهنر هم درست تفکرات مذهبی داشتند که کمی باید ترسید اما نخبگانی بودند که میشد روشون حساب کرد اما شیاطین حتی به آنها هم رحم نکردند 

 

حال این نخبگان که عمومشان به خاطره تنها بودن  بسیار حساس و شکننده هستند باید از آنها مراقبت کرد و نگذاشت تفکرات آخوندیسم و شیطانی آنها را اسیر کند که از شعر و کتاب و حتی دین و مذهب و ... این افسار را در اذهان پخش میکنند و ... ( از نگاه من هم این دو بیت با گنگی که ایجاد میکند خلوتگاه تفکرات آخوندیسم و یا شیطان میتواند باشد برای انسانهایه آزاده )

 

اما بله همه انسانها زیاد و کم در زندگی شکست خورده اند و شکست داده اند و احتمالن سفری در پیش دارند یا میخاهند داشته باشند و یا از کسی خوششان می آید یا بدشان می آید و هزاران احتمالات دیگر و ...

 

پ ب

 

 

 

 

پاسخ:
فرمایش شما متین
ولی خدایی به مختار گیر ندید . این مرد خیلی خوبه 😅 یک روستایی صاف و صادق و در عین حال متدین و سیاستمدار 💚

سلام آقای سند زنده....من 😂😂

شوماخییییلی خوبی که اینقد هوای ما رو داری در برابر شیاطینی مث ابوالفتح 😂 دمت گرم آقای ما

کاش این ابولفتح لااقل به اندازه شوما فهم و شعور داشت که ارتباط طنزیک(همون طنزی) در تبادل نظرات من و شوما را رو می فهمید...

البته از این کم شعورهای مدعی شعور خیلی زیاده هم توو اخوند جماعت هم توو ظاهرا ضداخوندایی مث این ابولفتح شیطون صفت...باید از اینا بگذریم و فقط بهشون بگیم:

سلاماً....

 

و اما درباره سبک  وسیاق مدیریت روستای ما

باس عرض بشه خذمت شوما که اتفاقا چون براساس  حکمت و درایت اداره میشه آینده نگری داره و میتونه با پیش بینی های حکیمانه گرفتار مصایب و آفات نشه و مث شوما هی توی سرش نزنه و بگه از ماست که بر ماست

روستای ما عالیه فخط جای شوما خالیه که...😉😉

 

 

پاسخ:
سلام
نذاشتی جمله م درست و حسابی منعقد بشه ازت تعریف کردم . سریع اومدی آفتابه گرفتی روش !😕 نمیشد به کسی توهین نکنی 😞

پس قبول داری مدیریت روستا بخاطر اینکه جمهوری اسلامی نیست با درایت و حکیمانه س ؟ ☺ به کدخدای روستاتون بگید همچنان به سیاق طاغوت پیش بره و اصلا سمت سیاق اسلامگراها نیاد که مردمانش عاصی میشن...

به اقای ابوالفتح:

ببین برادر من ، خانم مشکات در اون پست یه نظر در خطاب به من نوشتن و بنده هم از دیدگاه خودم جوابشون رو دادم. می تونید به اون پست رجوع کنید و خانم مشکات در ادامه نظری ننوشتن.

مطلب بعد اینکه بنده رو شیطان یا جزو سیستم شیطانی میدونید بازم ملالی نیست و اتفاقا باعث خوشحالی بتده هست که امثال شما منو این طور خطاب می کنید. 

بلی الانسان علی نفسه بصیره.من خودم بهتر از هرکسی از اوضاع خودم خبر دارم.

در پایان چندین بار به شما گفتم که بنده نه ارادتی به سیستم آخوندی دارم و نه شیفته سیستم شاهنشاهی. اما و اما متاسفانه به گوشتان این مطلب نمیره و دنبال برچسب زدن هستید.

 

سلام

آقای ابوالفتح 

انقدر تک بعدی به مسائل و دنیا نگاه کردن هم خیلی جالب نیستا.همه که نباید دنیارو مثل هم ببینن مثل هم فکر کنن و...

اصلاً امکان پذیر نیست همچین چیزی

البته منم از شنیدن بعضی از حرفای آقای رستمی تو کتاب باز پوکر فیس میشم😐یه وقتایی خیلی عجیب حرف میزنه و انگار حرفاش فقط بر پایه ی احساساته و اصلاااً از فیلتر عقل ردشون نمیکنه.

 

آقای علی پیروزی بعداً یه کامنت دادند(هل جزاء الحسان الا الاحسان)که من اینجوری برداشت کردم یعنی انرژی مثبت یا منفی عمل ما به خودمون برمیگرده و همون حال بد یا خوب درواقع جزای کار ماست.

حالا خردمندانه بودن یا نیودنش رو نمیدونم ولی نگاه عارفانه ی قشنگی داشتن👌👌هرچند بنظرم این قائده و واسه همه صدق نمیکنه و پیش شرطش داشتن یه ضمیر پاک که سیاهیها و سفیدیها بر روحش اثر بذاره و حالشو خوب یا بد کنه.

 

یه چیزیم میخواستم بگم امیدوارم ناراحت نشید ولی بنظر من شاهدوستان و سلطنت طلبان هیچ فرقی با بسیجیای ساندیسی ندارن.

پاسخ:
سلام
اردشیر رستمی ادم با اطلاعاتیه . عطف به کامنت اقای ابوالفتح . اون قسمت که صحبت اردشیر رو نقل قول کردن مبنی بر نمیدانیم و فکر میکنیم میدانیم...
احتمالا جمله معروف سقراط مدنظر اردشیر بوده ( همه دانشم به آنجا رسید که بدانم بسی نادانم)  
وقتی صحبت میکنه خیلی با احساس حرف میزنه . خارج از بحث اطلاعاتش از شخصیتش خوشم میاد

به جناب کاربر

 

خخخ

 

پ ب

 

به جناب مختار 

 

کم پیش میاد روستاییها اهل شوخی باشن مگر اینکه تنبل باشنو گیوشونو ور نکشیده باشن ☺

 

پ ب

 

به جناب علی آقا پیروزی

 

متوجه هستم چی میگید ( اما نقد من بابت آن پرسش یا نقد خانم مشکات بود که گفت پس گناه مظلومین و یا درسترش فقرا چیست و جزا چه اعمالی را میبینند که فقیر هستند و در شرایطی زندگی میکنند که خواه ناخواه به اعتیاد و فساد کشیده میشوند و ... ) 

 

و گرنه که نه شما شیطانی و نه من و هم شما میتوانید شیطان باشید و هم من ( و اینجاست که کمی سخت میشه تشخیص داد ) اما تمامیه انسانها چون خدا از روحش به آنها دمیده بی گناه هستند مگر اینکه چنین حرفی را هم قبول نداشته باشیم . در بوته سنجش و قضاوت ما باید آن شخص را با امکانات و شرایطی که داشته باید بسنجیم تا ببینییم مقصر خودش هست یا نه که میدانیم بسیار سخته ( خانم مشکات گفتند که مردم ایران سیاست زده شده اند خوب به نظرتان مقصر کیست ؟ ) بگویم که میتواند خیلی چیزها در دست ما نباشد  حال در ایرانی زیست میکنیم که شرایطی داره که بیش از 90 درصد پول دهندگان بیمه مرد هستند اما کمتر از 30 درصد از استفاده کنندگان از مزایایه آن که حقوق بازنشستگی و ... باشد مردان هستند ( الان به نظرت مقصر چیست یا کیست ؟ )  اینجا ظلم بسیار بسیار بسیار عظیمی رخ داده و رخ میدهد الان برای مظلوم چه کاری باید بکنیم ؟ الان مقصر کیست و چیست ؟  ( برای من زن و مرد فرقی نمیکند اما چون خودشان پی در پی زنانه و مردانه میکنند میگم ) 

 

اینجاست که باید خیلی از زیر ساختهایه ذهنی خود که بیشترش هم در ذهنمان کرده اند تا اینکه خودمان به آن برسیم  را از نو بسازیم یا تجدید نظر کنیم ( و بگویم شاید 10 درصد اتفاقات در دست و توان خود انسان باشد و گرنه 90 درصد آن دست خودش نیست و باید به سمتی رفت که این قدرت را دوباره به انسانها برگرداند . چیزی که شیطان و شیاطین مخالف آن هستند و ... ) 

 

و ...

 

پ ب

 

به خانم مشکات 

 

تک بعدی !!! تک بعدی چیست چند بعدی چیست و بر اساس چه چیزی میگوید من تک بعدی هستم ؟ 

 

شاه دوستان ساندیس خور نیستند ( چون چنین چیزی از آنها دیده نشده و تا چیزی دیده نشده نمیتوان انگ زد ) سوای آن محمدرضا شاه برای عملکرد درست و میهن پرستانه و مومنانه ای که داشت من او را دوست دارم نه اینکه چون شاه هست و نظام پادشاهی و ... 

 

پ ب

به آقای ابوالفتح:

من فقط می خوام یه اشاره کنم. در قرآن با پدیده ای به اسم "طاغوت" مواجه هستیم. نه من حوصله آوردن تک تک آیات طاغوت رو دارم و نه شما می خواهید روشنگری های قرآن رو قبول کنید و طبق تجربه ام با هم صحبتی با جنابعالی خواهید گفت که تفسیر به رای می کنید. و گرنه این مردم در خودشون کنکاش کنن که آیا خدا رو ولی خودشون انتخاب کردن تا این خدا از ظلمات به سمت نور  هدایتشون کنه یا طاغوت رو اولیا خودشون گرفتند در نتیجه از نور به ظلمات هدایتشون کنه.

 

"ربنا آتنا فی الدنیا الحسنه و فی آخره الحسنه"

ربنا =رب + نا. آیا مردم ایران جزو "نا" هستن؟ خدا رو پروردگارشون قبول کردن تا ادامه آیه رو محقق کنه؟ طاغوت هم میگه انا ربکم الاعلی. 

 

 

به جناب علی آقا پیروزی

 

متوجه هستم چی میگید ( حال در تحلیل آیات احتمالن نگاهمون متفاوت باشه ) یکی از مشکلات اینکه نباید پای قرآن را وسط کشید اما 

 

بله واژه طاغوت بر اساس چیزی که شنیدم ( یعنی همان سیستم و بنیان و یا پایگاه فکری و عملی اهریمنی و یا بقولی ظالم ) واژه طاغوت هم که بسیار شنیدیم خصوصن درباره آن خدا بیامرز ( حال پس از چند دهه و ظلم آشکار به به مال و جان مردم و از آنها بدتر اعتقادات و زبان و فرهنگ مردم طاغوت واقعن کیست ؟ ) 

 

آیا در خطا و اشتباهی که در سال 57 رخ داد و مردم مظلوم و معتقد ساده ایران و خاورمیانه را به جنگ و نفاق و فساد و گناه کشانده ( آیا میتوان پای قرآن و کلن اسلام را هم در این ماجرا سهیم دانست ؟ ) چون همین سیستم از همان واژه طاغوت قرآنی استفاده کرد و احساسات و تعصبات پاک اعتقادی آن زمان را هم به میدان کشاند ( که اکنون ما رویمان نشود یا جرات گفتن حقیقت را نداشته باشیم و بگویم که بیشترین تقصیر ا همین سیستم اسلامیست که ادعا فراوان داشت اما خودش نیز نیرنگ خورد ) و این نیرنگ را طوری برنامه ریزی کرده اند یا دیده میشود که اکنون من و شما معتقد لب به اعتراض نمیتوانم بگویم ( اینجاست که طرف با سربندهایه امام و ... مییآیند در خیابان و مردم معترض به گرانی بنزین و درسترش کلن گرانیها که اعتراض کردند را هدف قرار میدهند و آن روحیه ضد ظاغوتی و کلن ظلم را از بین میبرند ) الان فکر میکنید این سیستم از نظر من غیر اسلامی و غیر ایرانی و غیر جمهوریتی را چه کسانی سر پا نگه داشته اند ؟ همین معتقیدینی که در کوچه پس کوچه هایه اسلامی و مذهبی آموزش دیده اند ( سودش را کی میبرد ؟ بریتانیا و روسیه و چین و کلن کشورهایه که چند صده هست که از بی عرضگی پادشاهان و عالمان توانستند اینگونه در کشور ما نفوذ کنند حتی اعتقادات . ضررش را کی میبرد ؟ نخست مردم ایران و خارمیانه . مردمی که نظام پادشاهی خوبی داشته اند که از بینش بردند و حال دست رو آخرین پایگاه قدرتی که همان اعتقادات باشد گذاشته اند و آن را هم از مردم دارن میگیرند به دست خود همین معتقدین )

 

اینجاست که نباید پای دین را وسط کشید . پاسخ اینکه چرا مردان بیشترین پول بیمه را میدهند و کمترین مزایا را در آخر استفاده میکنند و خداوکیلی این ظلم ناجوانمردانیست ( در دست قرآن نیست که پایش به میان می آورید چون این سیستم اسلامی و قرآنی هم زیر بار این پاسخها در بهترین حالت میشکند و از بین میرود و یا زیر بار میماند اما با دوپینگ و فساد و دروغ ) که منطقیترین حالتش اینکه کمک کننده باشد در حد خودش در رفع این ظلم ناجوانمردانه ( کاری که پیش از این میکرد و کم و زیاد مشکلات مردم حل میشد با کمک دیگر دانشمندان و متفکرین انسان دوست  و مردم در این سفر فانی کمتر نامردی و ظلم میدیدند و ... ) 

 

و ...

 

پ ب

به آقای ابوالفتح:

باید دید از دیدگاه قرآن پدیده "طاغوت" چیه، نه ایکس و ایگریگ. و واقعا هم تمایلی به تشریح دیدگاه قرآن در مورد طاغوت رو ندارم.

لذا بنده مایل به ادامه گفتگو نیستم. موفق و موید باشید.

 

سلام

آقای افغانی

آره خب درست میگید کلاً کتاب باز همه ی خوبارو گلچین میکنه.

فهمیدم داشته درباره جهل مرکب حرف میزده ولی برعکس شما من حس خوبی بهش ندارم بنظرم یه وقتایی میزنه جاده خاکی.شایدم چون حرفاش در حد من نبست فکر میکنم میزنه جاده خاکی😐حالا خلاصه که تنها بخش کتاب باز که دوسش ندارم

آها راستی اون بخش خوانش و معنی تاریخ بیهقی رو هم دوست ندارم.نمیدونم چرا با لحن حماسی میخونه😐بنظرم تاریخ بیهقی رو باید شیرینتر خوند.ای کاش این بخش رو هم میدادند دست استاد کاکاوند.چی میییشد😍

 

 

سلام آقای ابوالفتح 

منظورم اینه که باید یخورده نسبی تر به دنیا نگاه کرد.همون حقیقت دست همگان هست و دست کسی نیست...

 سلطنت طلبا بخاطر تعصبشون شبیه ساندیسیا هستن.

مثلاً بنظر منم مردم اشتباه کردن که انقلاب کردن.خیلییی براشون و برامون گرون تمون شده.میتونستن به شاه فشار بیارن و تا جایی که میشد قدرتشو ازش بگیرن و خلاصه بره با خانوادش بشینه یه گوشه چیپس و ماستشو بخوره.ولی خب به هر حال این اشتباه رو کردن.ولی حالا که دوباره حرف تغییر رژیم و حکومت میشه یه سری آدم بی فکر امیدوارن شااااهزاده😏برگرده و ال کنه و بل  کنه و...

واسه همین تعصبات مسخره و احمقانه اس که میشن کپی ساندیسیا

البته من نمیدونم شما شاهدوست هستید یا نه.اونو کلی گفته بودم

پاسخ:
سلام
منم شناخت کاملی ازش ندارماا . فقط حس و حالشو دوست دارم . با شور و حرارت صحبت میکنه وقتی از کسی و چیزی تعریف میکنه

به جناب علی آقا پیروزی 

 

متوجه هستم چی میگید ( مشکل اینجاست که شما اشتباه میکنید یا نمیدانید که قرآن فقط یک کتاب بیش نیست و هیچ زبانی گفتاری ندارد و همان ایکس و ایگرگها زبان او هستند و میشود تحلیل و یا دیدگاه قرآن ) 

 

و ...

 

پ ب

 

به خانم مشکات 

 

نسبیتر !!! سعی کنید بر اساس گفتار و شنیدار و دیدار و نوشته ها قضاوت و تحلیل کنید ( نه بر اساس معموری کارتی که دیگران برای شما پر کرده اند ) 

 

چند بعدی و نسبیتر و اینگونه واژها که راهکار و پاسخ نیست خانم مشکات ( من نوشته ای نوشته ام که به راحتی میتوانید بگوید به این علت و آن علت و این تحلیل و آن تحلیل نوشته شما درست است یا درست نیست ) 

 

سلطنت طلبی !!! گفتن سلطنت طلبی هم کمی واژه بزرگ و نادرستیست ( آن کسانی که شما به آنها میگوید سلطنت طلب که من با آنها در کوچه و بازار در تماس هستیم که بیشترشان هم مردم عادی هستند که این حکومت طاغوتی  با دزدی و دروغ  اذیت و آزارشان کرده  دنبال سلطنت طلبی نیستند دنبال آن مرد بزرگ و نازنین شاه ، و آن روزگار هزاران برابر بهتر از امروز و دیروزش هستند . تعصب هم چیز بدی نیست و بودنش خوبه اما کورکورانه و نا آگاهانش خانمانسوز است و بیشتر باعث اذیت خود و کمی از بیشتر کمتر دیگران میشود .

 

ساندیس خورها هم در بینشان معتقد قلبی هست که واقعن باور دارند به این سیستمه از نگاه من طاغوتی و انصافن انسانهایه خوبی هستند و مردم آزار نیستند ( اما بیشترشان هواداران پولکی هستند و بابت این رفتارشان حقوق ماهانه و مفتی از یک جایی میگیرند و درد انسانیت و اخلاق و عدالت ندارند و نمیکشند و اگر این سیستم برود یا معتاد و دزد میشوند و یا  انگل جیب این و آن و ... ) 

 

به هر روی مهم عدالت و برابریست که باید در جامعه و بین مردم حکمفرما شود ( و گرنه سلطنت طلب باشد یا حتی آخوند مهم نیست ، مهم آن رفاه و عدالت است ) 

 

و ...

 

پ ب

به آقای ابوالفتح:

ترک ها یه سخن دارن که میگن : سن دیین اولسون شر یاتسین. و گرنه در قرآن واژه "کتاب" به یه معنای دیگه هست. واژه "قرطاس" هست ، واژه "صحف" هست . به هر حال جستجو کننده متوجه این تفاوت ها میشه. 

 

پاسخ:
اقای پیروزی سنده که همزبان چیخدون 😅

به جناب علی آقا پیروزی

 

خخخخ ( بحث برد و باخت نیست که عزیزجان ، شما ادعایی بی خردانه را نسبت به قرآن دادید بنده هم گفتم شما اشتباه میکنید و هیچ ربطی به قرآن ندارد ) میتوان ربطی پیدا کرد یا ربطی به قرآن و هر کتاب دیگری زد ( اما این ربط دادنها میشود همان تحلیلات اضافی ایکس و ایگرگ و شما یا میشوید ایکس یا میشوید ایگرگ ) 

 

تحلیل و سخنان باید با عقل انسان که پرودگار به او داده همخوانی داشته باشد تا به عدالت و انسانیت کمک کند و گرنه غیر از این باشد جز شرارت و بی عدالتی و ظلم و شکنجه چیزی به بار نخواهد آورد .

 

گفتید باید به خود قرآن نگاه کرد نه تحلیلات ایکس و ایگرگ ( که خوب قرآن از تحلیلات ایکس و ایگرگ می آید و اگر ایکس و ایگرگ نبودند که قرآنی وجود نداشت علی آقا نازنین ) 

 

ساده تر بگم این قرآن است که وابسته و نیازمند انسان است و انسان را به زیر خود میکشد توسط خودش . و گرنه که انسان که وابسته قرآن و دیگر کتابها نیست و بابت نعمت بزرگی که پروردگار به او داده که خرد و اندیشه باشد میتواند مانند قرآن و هزاران کتاب دیگر را باز آفرینی کند . 

 

بعدشم اصلن مهم نیست که در قرآن کتاب به چه معنایست یا قرطاس باشد یا صحف و یا ... ( اصلن اسمش باشد اندروید در قرآن ) مهم نیست که به چه صورت آمده  و در زبانهایه مختلف واژها با یکدیگر متفاوت هستند . اما این دلیل نمیشود که وقتی کسی میگوید این سیستتم در بخش بیمه بر مردان نابرابری و ظلم و ستم میکند ( شما بگوید و ربط بدهید که در قرآن فلان واژه آمده !!! آخه ربطی به قرآن ندارد ؟ ) اکنون کسانی مانند شما هستند که با بی دلیلیه تمام سر قرآن را در هر سوراخی به زور میکنید ( در انتها هم این قرآن و انتهاترش اعتقادات خوانندگانش آسیب میبیند و مقصرش خواه ناخواه شما ها هستید ) 

 

و ... 

 

پ ب

 

 

به آقای ابوالفتح:

بنده با شما الان درباره آیات  قرآن صحبتی نکردم که شما ادعا می کنید من نابخردانه به قرآن مطلبی رو نسبت بدم!

من همه حرف این بود که در قرآن خداوند از پدیده ای به اسم "طاغوت " صحبت کرده. حالا شما اگه مایل باشید درباره این مطلب جستجو می کنید و اگر هم نخواستید که هیچی. و در بالا هم گفتم که با توجه به آشنایی که با جملات شما دارم علاقه ای ندارم درباره آیات طاغوت در قرآن با جنابعالی مباحثه ای داشته باشم. حالا شما به من گیر دادید که بیمه مردان فلان هست فلان هست. 

 

چندین بار به شما گفتم در مورد بنده پیش فرض ندلشته باشید و همین هم باعث شده که متوجه حرف بنده نشید و گرنه انسان عاقل حتی اگه قرآن رو هم قبول نداشته باشه میره تمام آیاتی خدا در مورد طاغوت صحبت میکنه بررسی میکنه، بعد اظهارنظر میکنه.

من خودم قبول دارم که احمقم، اگه نبودم که با کسی آشنایی با واژه های قرانی نداره هم صحبت نمیشدم.

موفق و موید باشید. این آخرین سخن بنده با جنابعالی بود.

 

 

به جناب افغانی:

دیگه همه تو خانواده برتر میدونن من ترک هستم و تخصصم بربری.خخخ.

به سرم زده برم یه ساج گلی بخرم تو خونه نون بپزم.

پاسخ:
سعادت نداشتم خانواده برتر پیامهای شما رو ببینم 
خیلی وقته نمیرم ( از وقتی موضوعات مطلوبم سانسور شدن😅 )
احسنت👍حفظ سنن و رسوم خیلی خوبه
فقط موندم میارزه بخاطر یه نون هزار تومنی . کلی کار و مشغله به جون بخری ! ☺

به علی آقا پیروزی

 

چرا دیگه ، در بخش بیمه چون مردان بیش از 90 درصد پول  آن را میدهند در صورتی که کمترین استفاده را میبرند (و این ظلم است ) و این ظلم و بی عدالتی را دستگاه حاکم دارد انجام میدهد که من به آن میگویم طاغوت ( همان واژه ای که شما از قرآن بیرون آوردید ) حال طاغوت از نگاه شما چیست ؟ ظلم از نگاه شما چیست ؟ ( اینکه شما باز بگوید برو در قرآن ببین طاغوت به چه معناست و ... ) رفتم و خواندم و حال میگم طاغوت یعنی همین سیستم ظلم و شکنجه ، که در بالا هم گفتم . این در صورتی است که این مشکل قانونی که گفتم که باعث ظلم و بی عدالتی در جامعه شده هیچ ربطی به قرآن ندارد و شما در اینجا از قرآن سو استفاده میکنید ( کاری که همین طاغوتیها میکنند ) مگر اینکه بیاید و بگوید طاغوت معنایش یک چیز دیگریست و بشوید همان ایکس و ایگرگ 

 

اگر باز میخاهید بگوید خودت برو در قرآن جستجو کن و ببین خود قرآن چه میگوید . گفتم که قرآن یک کتاب بیش نیست و زبان گفتاری ندارد ( پاسخ را اینگونه بگویم بنده و پرسش بنده را دنبال نخود سیاه نفرستید ) 

 

بنده قرآن را در حد خود خوانده ام و اگر شما نخوانده اید اینگونه به شما بگویم که کتاب قرآن مجموعه داستان و روایاتی میتواند باشد ( از نظر ادبی نا منظم است و از نظر موضوعی نوشتهایش یا همان آیاتش با یکدیگر تناقض دارند در جاهایی . از نظر تاریخی هم داستانها یا همان روایات در آن در دیگر کتابها و فرهنگها دیگر بوده و میشه گفت نیمی از داستانهایش از دیگر کتابها پیش از خود آمده و از نظر موضوعی نوشته هایه پند آموزی دارد که میتواند مانند دیگر کتابهایه خواندنی به انسانها کمک کند و جاهایی هم نوشته هایه دارد که از نظر منطقی و عقلی ،نا ممکن است و رد میشود ، اما خوب اگر به چشم کتابی داستانی به آن نگاه کرد از فیلتر منطق و عقل میتواند رد شود و به آن خرده نگرفت ( چون در تفکر مصور و داستان گونه کمی اغراق و بقولی پیاز داغ زیاد کردن میتواند آن داستانها و یا روایاتها و یا نوشتها و یا آیات را جذابتتر و دلپذیرتر و پیگیرانه تر برای خواننده بکند مانند دیگر کتابهایی که هستند ) الان مثنوی مولوی کتابیست که در کنار اینکه نظم ادبی دارد و پند آموز میتواند باشد برای خوانندگانش که حال چگونه برداشت کنند از آن ، نکته ای است که به صورت شعر روایت شده که بسیار زیبا و دلپذیر است برای خوانندگانش و از آنجا که به زبان پارسی نیز هست فهمش برای مردم ایران و کلن پارسی زبانان بسیار آسان و شیرین است . اینها را نوشتم تا به شما بگویم عزیز جان بنده کتاب قرآن و دیگر کتاب را در حد توان خود خوانده ام ( اما مشکلات موجود در کشور که بسیار بی عدالتی و بی نظمی بین انسانها پدید آورده ربطی به قرآن و دیگر کتاب ندارد که شما پای آن را به میان میکشید ) 

 

اینکه از بیمه و ظلمی که به مردان میشود زدم ( به این خاطر بود که شما گفتید انسانهایه جزای اعمال کار خود را در این جهان میبینند ) و این روایت موجود و زنده را آوردم که بگویم این ظلم که از سیستم حاکم می آید جزای کدام اعمال است ؟ این قانون را با نقد و تذکر میشود رفع و بهبود داد تا اینکه شما جلوی این پیگیری و عدالت جویی سدی به اسم قرآن بیاورید و یا بکشید که نه پیگیری نکنید بلکه علتش اینه و همچنان بدبخت و بی خرد بمانید ( و شما و دوستان هم تفکر شما خواه ناخواه طرفداری از ظلم و طاغوت میکنید و خوشبحال ثروتمندان هستید شما هم میهنانی که متاسفانه از خرد خود در بهبود جامعه کمک نمیگیرید و خود را خواسته و ناخواسته در بند اهریمنان میگذارید )

 

الان جناب شهید محسن حججی جان خود را از دست دادند ( تا ثروتمندانی که در سوریه سرمایه گذاری کلانی کرده بودند احیانن با عوض شدن بشار اسد آن سرمایه گذاری را از دست ندهند ) اما از اعتقادات این انسانها سو استفاده کردند و به دیگر اسامی آنها را به میدان جنگ و کشتار کشاندند و احتمالن خودش نیز آدمها کشته در میدان جنگ و خود نیز در این جنگ و خونریزی کشته شد . ( به نگاه شما مسبب مرگ این انسان جوان کیست و چیست  ) حال شما بیا بگو فلان و من را بفرست دنبال نخود سیاه ؟!!!! 

 

و ... 

 

پ ب

سلام جناب افغانی:

بحث صرفه اقتصادی صرف نیست. بحث آرد هستش که افزدونی هایی داره که هیچ الزامی نداره. الان گاهی اوقات از شهرری نان با آرد سبوس دار بدون مواد افزودنی می خرم که واقعا بوی نان رو میده. خلاصه هر چه قدر روغن ، شکر ، نان و نمک سالم تر باشه ، بیماری کمتر. می فرمایند که گندم و جوی بدون غلاف(سبوس) با روده ها همان کاری رو میکنه که شمشیر در میدان جنگ!. اما علم بشر چیکار میکنه؟ سبوس رو به بهانه سفید شدن نان حذف میکنه تا علاوه بر حذف قوای جسمانی ، مردم رو گرفتار انواع بیماری بکنه.

پاسخ:
سلام
درست میفرمایید
ولی خب باید قبول کنیم زندگی شهری سلایق رو تغییر داده و بجای اینکه بدنبال کیفیت مطلوب باشیم بدنبال ظاهر زیبا هستیم
به هرحال در صنعت نان و نانوایی موفق باشید👍
۰۱ اسفند ۹۹ ، ۱۴:۵۳ غریبه آشنا A

قشنگ بود شعرش سوزلر واریدی 👌

در وصف موقعیت یاد ی شعر افتادم بگمش دیگه 😃

درگیر جنگ تن ب تنم....با تنی که نیست.....
دارم شکست میخورم از دشمنی که نیست.....

با سینه ای که محض دریدن سپر شده ست....
دل میدهم ب خنجر اهریمنی که نیست....

پاسخ:
☺ یاشا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی