همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

از سوختن او مرا چه حاصل !؟

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵ ق.ظ

 

 

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۹
کارور بیان

نظرات  (۱۶)

سلام

یوم القیامه یعنی روزی که پیامد هر عملی از انسان که بر او قائم شود. و من نمی دونم چرا یوم القیامه رو به بعد از مرگ نسبت می دهن؟

در دنیا قیامت هر عملی فورا برپا میشه و ما داریم در جزای اعمالمون زندگی میکنیم.

پاسخ:
سلام
نمیدونم منبع حرف شما چی و کجاست ! !
قرآن چیز دیگه ای میگه...

سلام آقای من

از بچه های روستا با دیدن این حرف نیچه یه لبخند آب زیرکاهی زد

گفتمش معنی این خنده چیه؟!!

گفت یهو این جواب رو به نیچه دادم:

تو اگه عقلت به این چیزا می رسید که نیچه نمیشدی...

آقای من

پسره اینو گفت و رفت!!

ازش خواستیم یه خرده توضیح بده

گفت شنونده باس عاقل باااااااشه !!!

گفتمش بابا ما که عاقلیم توضیحاتتو برا وب آقای من میخوام...

ولی رفت........

 

پاسخ:
سلامعلیکم
یبار توی یه روستایی عزاداری بود ! مداح گفت من هرچی میخونم شما کلمه اخر رو دوبار تکرار کنید ! این آقای عاقلی که الان بهش اشاره کردید که جمله گوهربارو گفت هم داخل جماعت بود!
مداح گفت : رفتی و اتش زدی بر خرمنم
این اقا و جماعت گفتن : خرمنم خررممننم...

خلاصه مختار عزیز
به حرف این اساتید زیاد وقعی ننه 😉
۳۰ دی ۹۹ ، ۰۹:۰۶ ابوالفتح میرطاهری

هر چی اومدم کاملترش کنم و از زوایه دیگر هم به این سخن خردمندانه و انسان دوستانه و بقولی با معرفت ،نگاه کنم نتونستم ( از بس که خیلی اخلاق مدار و کرامت دوست و کامل گفته جناب نیچه ) 

 

اینگونه هم میشه پرسید که چرا الله یا خدا و یا بعضی خدایان در دم و دستگاهشان عذاب و شکنجه و کینه و انتقام و ... وجود داره !!!! ( مگر این خدایان نگفته اند که مهربانترین و بخشنده ترین هستند ) آیا یک بخشنده و مهربان عذاب و شکنجه میکند ؟ اگر اینچنین باشد که دیگر او مهربان و بخشنده نیست و ... 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
نکته ای که هست اینکه خیلی سوالات بیجواب از الله هست 
ولی نه تنها پاسخگویی نیست بلکه انگشت اتهام و ارتداد سمتت دراز میشه !
خدابیامرزه باباطاهرو
اگر دستم رسد بر چرخ گردون . . . ازو پرسم که این چین است و ان چون ؟

سلام

یوم القیامه معناش روی خودشه.  قیامت منحصر به حیات بعد از مرگ نیست بلکه در زندگی های دنیوی نیز موضوعیت داره و پیامد هر عملی از انسان که بر او قائم بشه قیامت اون عملش هست. و همین قیامت های دنیوی نمودار قیامت بعد از حیات این دنیا هست. 

عذرخواهی میکنم که اینو میگم آتش به عنوان یک عنصر مادی در قرآن مطرح نیست بلکه تشبیه معقول به محسوس هست . یعنی صفت آتش یعنی سوزانندگی مطرح هست نه خوده آتش. یعنی آتش میتونه صفت مردم باشه. یه مقدار اطراف مون رو نگاه کنیم متوجه این آتش میشم. این مفسران شیعه و سنی الکی حواله به حیات پس از مرگ میدن.

 

پاسخ:
سلام
از این نگاه و مبحث " اثرات اعمال انسان در این دنیا " فرمایش شما میتونه صدق کنه ( البته نه همیشه نه همه کس نه بطورکامل) ولی از این منظر که اتش فقط استعاره گرفته شده برای جزا دادن و تنبیه . بنظر با توجه به عدم اشارات در قران و احادیث به عاریه گرفتن واژه اتش و از طرفی اوردن واژه ی زمهریر در مقابل اتش  اینطور فهمیده میشه که منظور همین اتش  یکی از تباین باشه...

سلام

آقای علی پیروزی

ما داریم در جزای اعمالمان زندگی میکنیم یعنی چی دقیقاً؟؟

یعنی همه ی مظلومین خودشون گناهی مرتکب شده بودند که بعد جزاشو دیدن؟؟شما انقدر آدمیزاد رو مختار میدونید که هر شرایطی داره،  نتیجه ی اعمال خودشه؟؟

 بعد یعنی فکر میکنید همه ظالمان جزای اعمالشون رو در این دنیا دیدن؟؟

 

اه نیچه هم بیکار بوده ها.این چه سوالیه؟بذار زندگیمونو بکنیم دیگه😒

پاسخ:
سلام
۰۱ بهمن ۹۹ ، ۰۹:۰۸ ابوالفتح میرطاهری

مرتد !!! 

کی مرتد هست کی نیست؟ آن کیست که میگوید فلانی مرتد است یا نیست؟ چه کسی اجازه داده که کسی پیدا شود بگوید که فلانی مرتد است یا نیست یا ... ؟ اصلن مرتد یعنی چی ؟ شما و خیلی از کرامت دوستان درست میگوید ( اما مشکل از آنجاییست که کسی پیگیر معنی اینگونه واژها نمیشود ) که این خدای که خودش می آفریند انواع دین هم که دارد و سر آخر هم میگوید این مرتد است یا نیست یا اینها را بکشید یا نکشید ( آیا چنین خدایی کمی مشکل روانی ندارد ؟ اگر قدرتمند است که خوب جهان را هم عدالت مند درست کند چون این جهان در بی عدالتی و ظلم و ستم هست از نگاه من . پس عدالتی نمیبینیم یعنی اینکه این خدا قدرتمند و عادل نیست ) چون مطمئنم خیلی ها در خلوتشان ناله کنان و دل شکسته از ظلم و نابرابری به این الله یا خدا یا هر چی شکایت کرده اند و میکنند اما هیچ کمکی نمی آید یا بقولی فریاد رسی نیست ( اینجاست که جمله جناب کارل مارکس که میگوید دین افیون تودهاست . واقعن درسته ) یعنی فقرا در این جهان به آن آرامش و خواسته نمیرسند و این افیون هم حواله ناکجاآبادی را به آنها میدهد که کسی تا اکنون ندیده و دل آنها را خوش میکنند که اینها را ول کنید بزارید در سعادت و آرامش و رفاه قوطه ور بشوند آن هم بدون زحمتی اما  اصل سعادت و خوشبختی در آن نا کجا آباد است و آنجاست که شما بیچارگان در آنجا تا آخر ( کدام آخر باز کسی نمیداند ) خوشبخت هستید و حوری و کاخ و رودخانه از شراب ... برای این بدبختیهایتان دستمزد میگیرید ( حوری و کاخ و رودخانه از شراب و ... که کسی هنوز ندیده ) 

 

خوب یکسری از این معتقدین که در اطراف خودم هم هست ( که واقعن معتقد هستند و بقولی سمت شراب و ... نمیروند متاسفانه ) پرسش اینجاست که این بابایی که در این جهان سمت اینگونه چیزها نرفته و بقولی عادت نکرده و لذتی ندیده دیگه در آن دنیا میلیاردها حوری و میلیاردها رودخانه از شراب به چه دردش میخورد ( اصلن این همه رودخانه و کاخ را میخاهد چه کار ؟ از نگاه عقلانی میگم اصلن به چه دردش میخورد این همه رودخانه و کاخ و ... ؟ ) 

 

اینجاست که میگویم مظلوم ترین جاندار بر روی کره زمین ( مردان هستند ) چون مخاطب تمامیه این کتب دینی و ارشادی مستقیم و غیر مستقیم مردان را خطاب دادند ( و این مردان را به سمت جنگ کشاندند و به کشتن و کشته شدن  شد نتیجه اعتقادشان که این بر عکس آن حواله جات ، واقعی است و اکنون در عراق و افغانستان و سوریه و یمن و ... هنوز که هنوز مردان را به سمت جنگ میکشانند و سر آخر آنها را نابود میکنند و در دیگر کشورهایی مانند ایران هم در دام اعتیاد و فقر و راحتر بگم بیچارگی به سر میبرند و هی دنبال آن خوشبختی وعده داده شده میگردند و 90 درصدشان هیچوقت و هیچوقت نمیرسند و در بین این مردان بیچاره ترینشان کسانی هستند که در این باور هستند که آن دنیا میرم پیش خود پردازش و کارت پر از بدبختیم را میزارم در دستگاه و رمزشم اینکه من بیچاره آن دنیا بودم و الان اومدم طلبم را بگیرم ( آخه عقل بی معرفت او به او نمیگوید که کدام حساب کدام طلب ای گول خورده نازنین ) و فکر میکنند که بله میریم آنجا و همه چیز درست میشود و رسیدگی میشود !!! بنده دلم برای این دست مردان بیشتر میسوزد ( چون میدانند و میفهمند اما چون اعتماد کرده اند پای اعتمادشان میمانند و از نگاه من بیشترین ظلم را این دست از مردان و انسانها میبینند و تا حالا ندیدم که حتی کسی از این دست انسانها که مظلوم ترین هستند حتی سخنی گفته باشد ) از سگها و گربه ها و حیوانات و طبیعت و همجنسگرایان و دگر جنس گرایان و زنان و ... ( تا دلت بخواهد سخن میگویند و سمینار تشکیل میدهند و کمک هم میکنند ، که خیلیم عالیست ) اما آیا از مردان سخن گفته میشود و مردان وعده شده که دیگه از همه بیچاره و مظلوم تر هستند که سرش را میبرند و برایش دسته ای از افتخار هم درست میکنند . یکی نیست بگه طرف زنده بود هیچ بهایی نداشت حالا که مرده تا ثروت شما گلوبالیستها آسیب نبینه ارزش پیدا کرده و واژه شهید به او میدهید ( در وبلاگ جناب نجفی نازنین بارها نوشتم که شما مردانی که سینه چاک میکنید برای این ایدئولوژیها ، خود بیشترین آسیب را خواهید دید که یا زود یا دیر متوجه اش خواهید شد که سانسور میشد ) بماند 

 

سخن بسیار است وقت کم 

 

پ ب

پاسخ:
دارم فکر میکنم از نگاه شما مرد یعنی جانداری مفلوک و بدبخت و حقیر و مظلوم و خاکبرسر ! 😅
وقتی به اخر متن شما میرسم یه نگاه از سر دلسوزی به خودم میندازم و دوست دارم دست نوازشی سر خودم بکشم و بگم : عیبی نداره حالااا . کاریه که شدههه😅
خده بهت صبر بده برادر 😉

سلام خانم مشکات

یعنی اینکه جزا نفس عمل هست ، یعنی اینکه خدا سریع الحساب هست. یعنی وقتی شما همین الان عمل خطا در بیرون انجام می‌دهید در حقیقت همین الان در حال مجازات هستی. 

هل جزا الاحسان الا الاحسان؟ یعنی چی؟ یعنی جزای احسان خوده همان احسان هست. یعنی خوده همان عمل پاداش هست. بر عکسشم هست هل جزا الشر الا الشر؟ 

بعد به جرات می تونم بگم که ۹۹ درصد مردم ایران خودشون دستی بر آتش دارن.

 

 

۰۲ بهمن ۹۹ ، ۰۶:۳۰ ابوالفتح میرطاهری

خخخ

 

خاکبرسر و مفلوک و ... نه ، ( بلکه مظلوم ) 

 

از نگاه انسانی هم نگاه نکنیم و بریم جانداری هم نگاه کنیم ( ختنه کردن کودکان پسر خود بزرگترین و بزرگترین گواه از مظلومیت آنها دارد ) بماند دیگر مواردی که بیشمار هستند 

 

پ ب

پاسخ:
☺☺
ایشالا اون دنیا جبران کنه این تضلمات رو !
۰۲ بهمن ۹۹ ، ۱۸:۰۳ ابوالفتح میرطاهری

اون دنیا خخخخ

 

کسانی که میخان سر کسی را گول بمالند یا بقولی کلک بزنند یکی از نشانهاش این است که ( همیشه سخنانشان وعده و حواله دادن به آینده و ناکجا آبادها است ) و اینکار را آخوندها و سیاسیون آخوند صفت خود وارد هستند 

 

به هر روی میشه راحت فهمید و بقولی میدونیم که مقصر اون و اون دنیاییش نیست 

 

پ ب

پاسخ:
👍👍

درود بر شما--آقای نیچه متعلق به دین و فرهنگ دیگری هستند و نمی شود پاسخ ایشان را بدهیم چون مرده تشریف دارند.اما در پاسخ به سئوال جنابعالی عرض میکنم همان ارزشی که پدال ترمز در زمان اول حرکت دارد.

موفق باشید

پاسخ:
سلام
اگه منظورتون این که با یاد جهنم . افراد از ارتکاب گناه اجتناب میکنن
سوال این که اون افرادی که تن به گناه دادن و ظلم و ستم بر دیگران روا داشتن و ترمزشون عمل نکرد . بر فرض رفتن جهنم . چه سودی بر انسانهای مظلوم و ستمدیده خواهد رسید ؟!

 

*جهان هستی، تمام وسائل مورد نیاز رهائی و نجات را، در اختیار

تو قرار داده—ولی دقت کن. چون این وسائل، برای نجات یک نفر

است.

پاسخ:
اینطوری که شرایط سخت میشه !
اگر کسی تمرکز و دقتش بطور ذاتی پایین باشه تکلیف چیه؟ قطعا همه همسان نیستن

سلام آقای من

خسب امانت ، عین جواب شوما را درباره اون مراسم عزاداری توی روستا خذمت اون بچه روستامون رسوندم

باز یه نیگاهی کرد به کلمات گهربارتون و لبخند تحقیرآمیزی زد و هی سرشو به نشون تاسف تکون داد و بمنزل زُل زد!!

پرسیدمش چته ؟! من فخط یه واسطه ام بین تو و آقامون گناهی ندارم که!!

یهو گفت آدم بدبختی هستی!!

گفتم آخه چرا؟ بحث تو و اقای من چه ربطی به بدی و خوبی بخت من دارد آخه؟؟!!!

گفت این آدم بی تربیت و بی ادبی رو که بعنوان آقای خودت معرفی کردی بهترین سند بختیه! این چه آقاییه که بهرکی نمیتونه جواب بده فوری میره توو وادی خریّت و خرگونگی و ادبیات خرانه؟؟!!! این آقای تو نه تنها برای تو بلکه برا هرکسیکه باهاش حشرونشری داره باعص خجالته و بدبختیه دیگه!!

آقای من

باور کنین از اون ساعت و روزی که اینو شنیدم خیلی رفتم توو فکر

عجب سند زنده ای رونمایی کرد!!!!!

دیدم حرف حساب جواب نداره داره با سند و مدرک حرف میزنه دیگه!

آقای من

خدا شوما رو بعنوان سند زنده درس عبرت برای دیگرون هِفض کنه

 

پاسخ:
سلامعلیکم
کامنت قبلی خود را رویت بفرمایید
اون همولایتیتون با اون خنده اب زیرکاه ! و جمله خفن ! و رها کردن شما و رفتن پی کارش . معلومه چه فرزانه و حکیمی بوده ! 

داستانی که به طنز برای شما گفتم در واقعیت توی یکی از روستاهای طالقان اتفاق افتاده بود و جماعتی بدون درک مطلب داد میزدن خرمنم خررممننمم...

شک نکن ما سند زنده ای هستیم برای روشنگری و اگاه ساختن 😉

سلام آقای من

سلام سند زنده 

با این چواب آبکی یا آبدوغ خیاری که دادی حرف بچه روستامونو بیشتر اثبات کردی

الان دیگه ارزش سندیت وجود مبارک خیلی بالارفت😉😉

واقعا خیالات هم عالمی داره: سند روشنگری!!!!؟؟؟

بیدار شود آقااااااااااا😉

پاسخ:
سلامعلیکم
ما که ادعایی نکردیم 😅 گفته بچه روستای شما کاملا درسته 😊 ایضا نظر شما 👍

درود بر شما---بهر حال در دنیا همه چی در هم هست.شاید (البته دقیق نمی دانم) وجود ستمگران و گناهکاران هم ضرورت داشته باشد. این مربوط به سطح عملکرد کل بشریت میتواند باشد

منظور از این جمله(وسائل نجات) این است که کسی واقعا قدرت کافی برای کمک به دیگران آنهم از نوع بی توقعش را ندارد.پس بهتره هرکس انرژی خودش را برای رهائی و نجات خودش بکار بگیرد

هدیه امروز

*وسوسه انتخاب بین تجربه و هشیاری ،معمولا به نفع تجربه خاتمه می یابد.

پاسخ:
سلام
همه چیز درهم است . خرابها بیشتر از خوبها در این درهم آمیختگی...
🌹
۱۶ بهمن ۹۹ ، ۱۷:۴۷ غریبه آشنا A

سلام از راه دور اومدم چه پر غرور اومدم خسته نباشم😃

چطوریایی پسر خاله؟😊 روز مادر رو پساپس ب خاله تبریک بگو 😍

 

یاد ی جوک ترکی افتادم در وصف پست! 😂

نمیگمش! 🤐

میگم شاید کیفش ب اینه که ستمکارا جهنم رو بخاطر ظلمایی که مرتکب شدن پر کنن و مردم مظلوم راهی بهشت بشن و از رو دیوار بهشت نگاه بندازن ب سوختن ستمگر تو آتیش و بگن آب خنک بدم خدمتتون😆😅

پاسخ:
سلام . تشکور 🌹 یاشا

کاش جوکت رو میگفتی .  البته اینم که گفتی در ادامه جوک بوداا😉
ستمگر پدر ملت رو این دنیا درمیاره . بعد اون دنیا ملت به ستمگر درحال سوختن بگه : اب رو بریز همونجایی که میسوزه باباجااان 😅😉
۱۷ بهمن ۹۹ ، ۱۰:۲۷ غریبه آشنا A

داشتم ب همین فکر میکردم که جوکو گفتم تقریبا!! 😶😑😂

فقط اون قسمت سوزاننده رو که چی میگه فاکتور گرفتم 😅

پاسخ:
خوب شد سانسور کردی ! 😀

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی