همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

لا اکراه فی الدین یعنی این

دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۵۴ ب.ظ

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۷
کارور بیان

نظرات  (۱۹)

۱۸ آذر ۹۹ ، ۱۸:۵۲ ابوالفتح میرطاهری

بله 

 

در این نوشته خدا این بابا با کمی خردورزی میشه دریافت که نزدیک به همان خداوند یکتا و مهربان و عادل است بر عکس دیگر خدایان ( که بیشتر شبیه قمه کشها هستند که این هارت و پورتشون هم نه از سر انسان مداری و درد اخلاقیات بلکه از سر لاپوشونی کردن دزدی و فریب مردم مظلوم و نا آگاهه )  

 

بقولی واژه اجبار همان دیکتاتوری به زبان دانشگاهی و جباریت به زبان عربی و زورگویی به زبان پارسیست  ( مانند فروشنده ای که به علت گران فروشی و بنجول فروشی آگاهانه توان و تمایل به رقابت ندارد با دیگر کاسبهایه با اخلاق و از ورود آنها در نزیکیه خود با کلک و نیرنگ و کولی بازی و ترساندن عوام خودداری میکند ،که در اینجا این اجبار کنندگان مانند باندهایه پخش مواد مخدر عمل میکنند ) 

 

امروز یک خبری دیدم که سیسی رییس جمهور مصر در نشستی با امانوئل ماکرون ریییس جمهور فقانسه میگوید ( که دینداری و ارزشهایه دین از انسانیت و ارزشهایه انسانی بالاتره  !!! و این پاسخ را در پاسخه ماکرون بیان کرده که گفته بود در کشور ما به علت بودن آزادی ، همه ادیان و تفکرات آزاد هستند اما انسانیت و ارزشهایه انسانی با ارزشتر از همه این قید و بندهاست و همین ارزش داشتن انسانیت هست که ما به اسلامگرایان اجازه زیست و ... میدهیم و گرنه که ما را با اسلام چه کار و اگر قرار بر آوردن قوانین زورگویی و استبداد و ترور باشد ، به راحتی میتوانیم هزاران هزار قانون زورگو و مستبد پرورش دهیم و بگوییم خدا گفته و ... ) 

 

حرفم سخنان ماکرون نیست ( بلکه سخنان سیسی بود که گفته ارزشهایه دینی از ارزشهایه انسانی بالاتره  !!! ) 

 

پ ب

پاسخ:
حرفای سیسی اشناست ! قبلا بارها به گویشهای مختلف از زبون علمای دینی!! داخل کشور خودموت شنیده شده

سلام 

خب بعضی ها وکیل وصی خدا هستن😐از بس که فضول تشریف دارن😐البته که واسشون منفعت هم داره

مثلاً واقعاً حمله ی اعراب مسلمان به ایران چه توجیهی داشته؟؟؟گسترش اسلام در دنیا؟؟با قتل و غارت و زور؟؟قشنگ معلومه به طمع غارت یه امپراطوری بوده دیگه

 

این حرف آقای ابوالفتح هم جالبه ها 

اینو از بعضی مذهبیا شنیدم که میگن یا باید اسلام رو قبول کنی یا ارزشهای انسانی رو😐😐😐اینکه یه نفر خودش اقرار کنه که اعتقاداتش با ارزش های اخلاقی و انسانی همسو نیست خیلی حرفه😐

پاسخ:
سلام
بقول شاعر : بزن باران خدا بازیچه ای شد ...    
شکار خلق و صید خام کردن 

سلام آقای من

جواب شوما توی پست قبلی رو به بچه های روستاتون گفتم

نمیدونی چقدررررررررر خندیدن!!

آخرشم یکیشون حین خنده های بی امان چنین گفت:

ای توی روح این ارباب و آقای ما که اینقدررررررر ما رو به خنده انداخت...

پاسخ:
سلامعلیکم
به بچه روستاتون بگید . بیتربیت ادم به بزرگتر نمیگه تو روحت 😉

آقا و ارباب من

سلام

یکی از بچه های روستا با دیدن این پست با حالتی مرموز زیر لب چنین بسرود :

 

از کرامات شیخ ما این است

شیره را خورد و گفت شیرین است!!!

 

ارباب من

شوما متوچه شدین این منظورِ مرموز چیه؟؟

 

پاسخ:
سلام
چرا مرموز ؟
رمزگشایی کنید تا درموردش صحبت کنیم ☺
۲۰ آذر ۹۹ ، ۱۶:۳۸ ابوالفتح میرطاهری

داخلیها که سخن زیاد میگن که یک پاپاسی هم ارزش ندارد چون پشت سخنانشان هیچ عملی نیست

کدوم علما  

به ظاهر علمایی که نمیتونند با یکدیگر صلح ایجاد کند علمایه چی هستند  ( میگن قرآن مشترک و الله مشترک و دین مشترک و ... ) آنوقت این مشترکات جز جنگ خونریزی و عقب افتادگی برای مردم مظلوم این کشورها چیزی نداشته و ندارند . 

جالب اینجاست که مردم عادی به خود خود با یکدیگر کاری ندارند و کم و زیاد با همدیگر به صلح و سازش میرسند ( اما زمانی که یک به ظاهر عالم یا سیاسی و ... که ادعایی میکند پا به میدان میگذارد جنگ و تفرقه و نفاق هم بین همین مردم که با هم راحت زندگی میکردند آغاز میشود ) 

 

اصلن عالم یعنی چی ؟ یک عالم به چه درد میخورد ؟ الان این علما برای کسانی که معتاد به مواد مخدر شدند چه چاره اندیشی میتوانند بکنند ؟ برای بیکارن چه میتوانند بکنند ؟ 

 

پ ب

 

به خانم مشکات 

 

دین و ارزشهایش هم یکی از هزاران ارزشهایست که زیر مجموعه ارزشهایه انسانیست ( اما وقتی در کنار پسوند دین واژه دیگری مانند اسلام و مسیحیت و یهودیت و ... قرار میگیرد دیگر ارزش حساب نمیشود و میشود مکتب و یا ایدئولوژی ، چون با این پسوندها دور خود و دیگران حصار میکشد و ... )

 

پ ب

 

پاسخ:
مطلبی که به خانم مشکات گفتید جالب بود 👍
۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۸:۵۹ ابوالفتح میرطاهری

سلام بر همگی و کاربر خان گرامی 

 

برای گفتن تبریک آمدم و یللداتون مبارک ☺☺🍺🍺🍺 

 

امروزم فینال جام باشگاهیه آسیاست و روند بازی اینگونه خواه بود که در بیشتر لحظات بازی توپ و میدان در دست اولسان خواهد چرخید و حملاتش ترسناک و حرفه ای خواهد بودو کرنرهایش بیشتر از 4 خواهد بود و مجموعه کارتهایه زرد بازی هم بیشتر از 3 خواهد شد و در نیمه نخست احتمالن گلی نخواهیم دید و در انتها پرسپولیس میبازد .

 

اما امیدوارم که پرسپولیس برنده و قهرمان شود 

 

پ ب

پاسخ:
سلام ارادت داریم
تشکر 🌹🌹
فقط پیش بینی باخت پرسپولیس درست درومد 😁 همین قدر هم قابل قبول بود

نوستراداموس کی بودی آقای ابوالفتح 😐چشم بسته غیب گفتی😂😉

خب نگم ۹۹ درصد بازیا ولی حداقل تو ۹۰ درصد بازیها کرنرا بیشتر از ۴ تا هست و کارت زردم معمولا ۳ ۴ تا میده داور.هرچند بستگی به داورشم داره 

اگه راست میگی نتیجه رو پیش بینی کن😁

 

منم امیدوارم ببره.البته چون ممدمون قول داده اگه بازی رو ببرن،ببرتمون پینت بال😁وگرنه بنظرم حیف بیت المالیه که خرج اینجور بازیا میشه.

 

 

پاسخ:
در هر صورتی واقعا حیف بیت المال ...
ممدتون قصر در رفتاااا 😉
۲۹ آذر ۹۹ ، ۱۶:۳۸ ابوالفتح میرطاهری

به خانم مشکات 

 

خخخخ

 

نیمه اول که گل داشت متاسفانه آن هم دقایق آخر آن هم با اشتباه یک مدافع غیر کره ای . ولی خوب میانگین کرنرهایه هر بازی بین 5 تا 6 هست و منظور من از 4 تا کرنر تیم اولسان فقط بود نه کل بازی و کارت هم میانگین 2 هست .

 

پیش بینی نتیجه دقیق کار سختیست و کسی بخاد دقیق بگه بازی چند چند میشه کمی ناشیانه است چون خطا درش زیاد میوفته اما به خاطره شما میگم که بازی تا دقیقه 90 مساوی تمام میشه و به وقت اضافه میره و باز رو اینکه بازی اولسان میبره هستم . بازم به خاطره شما میگم تا 90 دقیقه 1 به 1 باقی میمونه ☺

 

پ ب

۳۰ آذر ۹۹ ، ۰۹:۳۸ ابوالفتح میرطاهری

به جناب کاربر

 

خخخ

بله اصل پیش بینی هم 2 گزینه بود که یا پرسپولیس و یا اولسان قهرمان میشه که اولسان پیروز شد و من پیش بینی پولیمو روی برد اولسان بستم که منتظر بین دو نیمه بودم تا پیش بینی ثانویه رو برم که مساوی 90 دقیقه و بدون گل را بگیرم که دقایق آخر نیمه اول خراب کرد . 

 

به هر روی بسیار تلاش کردیم که با گزارش عادل خان فردوسی پور گوش کنیم که زور اینترنت هیچ کسی نرسید و فکر کنم تو جریان نت دستکاری کرده باشن که مردم نتونن با گزارش فردوسی پور گوش بدهند . و این کارها از این سیستم بچه صفت و ناشی همچینم دور از ذهن نبود 

 

دودورودودود اولسان دودورودودود اولسان  خخخخ

 

پ ب

 

به خانم مشکات 

 

 بله پولی که خرج فوتبال در ایران میشود متاسفانه از بیت المال یا درسترش جیب مردم هست که میشود حرام و جالبه سیستم حاکم ما یکجورایی حرام خوار هم هست 

 

پنت بال هم خیلی تفریح لذت بخش و هیجان آوریست و اگر محمدتون قبول نکرد یک پولی هم شما گردن بگیرید و راضیش کنید برید و لذتشو ببرید چون واقعن خیلی خیلی هیجان آوره و خاطره خوبی میشه 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
نمیدونم چه اصراری دارن بکن afcبا اینا دشمنه !
با عربا بازی دارن با کره و ژاپن با ازبکها با هر کشوری بازی میکنن میگن afc جانب اونها رو گرفت و با ما همکار نکرد !

سلام آقای افغانی 

یلداتون مبارک🎊🎉🎈🌷🌻🌹

تولدتون هم مبارک🎊🎉🌷🌻🌹

(یلدا تولدتون بود دیگه؟😐درسته؟)

ممدمون خودشم میدونه وقتی حرفشو زد دیگه باید تا تهش بره چه ببرن چه ببازن😁تو خونه ی ما دست به مهره،بازیه😂😂

 

سلام آقای ابوالفتح 

یلداتون مبارک🎊🎉🌹🌻🌷

میدونم پیش بینی دقیق نتیجه خیلی سخته تو فوتبال و اصلاً جذابیتش هم به همین دلیله ولی دیدم خیلی رندانه  عدد و آمار دادید دیگه نتونستم تیکه نندازم😅

ممد ما سنبل جنتلمنیسته😐😂اصلاً نمیذارههه من دست تو جیبم بکنم😎

 

آقای جانان،جناب نیرا،آقای مختار،خانم یاس،آشنا جون یلداتون مبارک🌹🌹🌹🌹🌹🌻🌻🌻🌻🌻🌷🌷🌷🌷🌷🎊🎊🎊🎊🎊🎉🎉🎉🎉🎉

پاسخ:
سلام خانم مشکات گرامی 🌹
خییلی ممنونم 🙏  سپاسگزارمم 🙌
باور کن اگه یلدا تولدم نبود خودمم یادم نمیموند 😅
هم دم شما گرم هم دم ممداقاتون 🌹

سلام و درود 

 

شب یلدای همگیتون مبارک ! 

 

مخصوصن مشکات خانوم عزیز ! 

 

پاسخ:
سلام جانان عزیز 🌹
زنده باد 🙌 تشکر

سلام
مطالبه از برای سرکوب انسان ها خیر ؛ ولی غیر آدمی چطور ؟ کسی که برای اسلام و مسلمین ، در حکم جانور است چه ؟ با ایشان چه باید کرد ؟ چاره کار را دیگرانی یافته‌اند ؛ می‌‌توان عده‌ای از نسل بشر را از انسانیت به دور انداخت ! حال هر چه می‌خواهی با حیوانی در پوستین انسان کن !
" اسلام هم در ساختمان مجتمع دینى خود که بر اساس توحید و حکومت دینى اسلامیش بنا نهاده ، عضویت هر منکر توحید و یاغى از حکومت دین را نسبت به مجتمع انسانى لغو فرموده ، و تنها کسانى را انسان دانسته و عضویت آنان را نسبت به مجتمع بشرى معتبر شمرده که اسلام (دین توحید) را پذیرفته و یا لااقل به ذمه و تبعیت حکومت دین گردن نهاده باشد"
مثل اینکه نزد برخی دینداران ، ارزش این گزاره (حرمت انسان...) ، در مقابل بخشی از بشریت ، تهی از معنا خواهد شد ! زمانی که انسان مطرح نباشد ؛ دیگر حرمت او سالبه به انتفاء موضوع است(انسانی در کار نیست که ارزش و احترامش مورد مناقشه باشد). کاش حداقل ایشان را در حدّ حیوان زبان بسته می‌دیدند ؛ چرا که مهر و عطوفتی نسبت به آنان در رفتار(برخی) پدید می‌آمد ؛ ولی حال که علاوه بر حیوان بودن ، بیمار نیز هستند ؛ باید از شرِّ وجودشان خلاصی جست ! چرا که سگِ هار ، گلّه‌ای را کند بیمار !
"بنابراین از نظر اسلام کسى که از دین و حکومت آن و یا ذمه و عهده آن خارج باشد از جرگه انسانیت خارج بوده ، با او همان معامله اى را مى کند که با غیر انسان مى نماید، یعنى به انسانها اجازه مى دهد که او را از هر نعمتى که خود در زندگیشان از آن استفاده مى کنند محروم ساخته و زمین را از ننگ و لوث استکبار و افسادش پاک کنند، پس چنین کسى از نظر اسلام هم خودش و هم عملش و هم نتائج همه مساعى و کارهایش مسلوب الحرمه و بى احترام است ، روى این حساب لشکر اسلام مى تواند چنین کسى را در صورت غلبه و پیروزى اسیر نموده و بنده خود قرار دهد."
هر آنچه در "گیومه" آمد ؛ از تفسیر المیزان ، اثر مرحوم علامه طباطبایی است ( جلد ۶ صفحه ۴۹۸ ) ؛ گرچه لزوما ارزشِ سخن به صاحب سخن نیست و نمی‌توان صرف سخنِ علامه بودن ، بر درستی آن صحه گذاشت ؛ اما ، این هم نگاهی است و باید نتیجه‌ی چنین دیدگاهی را ، در تاریخ اسلام جست‌وجو کرد .
علی ای حال کدام اسلام است ؟ این ، آن ، یا شاید هیچ کدام !؟

 

خانم مشکات ؛ ممنونم ، یلدای شما هم مبارک .

 

آقای افغانی ؛ تولدتون مبارک (با تاخیر یا پیشاپیش،  بی اطلاعم )

 







پاسخ:
سلام
با این اوصاف گاهی فکر میکنم خود پیامبر هم در درک اسلام به بیراهه رفته و تفسیر به رای کرده و همون رو هم نشر و اشاعه داده  !!! چون برخی احکام نه انسان دوستانه است و نه عادلانه و نه رحمانیت و رحیمیت درونش دیده میشه...

قربون شما 🌹 شب یلدایی هستم ☺
۰۱ دی ۹۹ ، ۲۰:۴۸ ابوالفتح میرطاهری

درود به کاربر شب یلدایی 😊

 

جالب بدونی که ما هم یک شب یلدایی در خانوادمون داریم و حسرت کیک خوردن با چای داغ در کنار آجیل و انار و هندوانه و ... را نمیکشیم بر عکس دیگر خانواده ها که نمیتوانند این خوردنیها را با کیک و چای در آن شب یکجا به دست آوردند و من احساس میکنم این یک دست آورد آسمانیست !!! خخخ 

 

تولد فقط تولدهایی که در روزهایه سرد یا خنک سال افتاده هیجان خوردنی بیشتر داره تا نسبت به روزهایه گرم سال ( نوشته ما بی سند نیست ) چون کیک و چای در هوای سرد واقعن میچسبه خوردنش  با استکانم که دیگه هیچی ( اینم سند محکم ☺)

 

درسته که بالهاتو قایم کرده بودی تا ما نبینیم ولی ما فهمیدیم که نظر کرده آسمانی هستی اونم تو شب یلدا خخخخخ ( پس تولد شما مبارک 🍰🍰🍰🍰🍰🍻🍻🍻🍻🍻🍻) 

 

اینها که با همه دشمن هستند چون از شیاطین هستند و این دشمن سازی و پرورش دشمن پروری در نهادشان است در المپیک کشتی و جودو و تکواندو اگر مدال نمیگرفتند یا پیروز نمیشدند ورزشکاران ایرانی داور را دشمن ایران معرفی میکردند و میکنند و اگر ورزشکاران پیروز میشدند میگفتند که پس تلاشها و ... و با اینکه داورها هم نمیخواستند مدال بگیره مدال گرفت !!! ( میگویند تحریم نعمت است میگویند جنگ نعمت است و ... ) آیا جز شیطان است که از جنگ  و خونریزی و تحریم و فقر و نفاق افکنی بین انسانها استقبال میکند 

 

تنها مکتب مسیحیان جرات داشتند که بگویند ( شیطان حتی در لباس یک روحانی و پیامبر هم میتواند باشد )  

 

تولدت مباررک یلداییییییی 

 

پ ب

 

به خانم مشکات 

 

خخخخ

افرین به محمدتون که رو حرفش نمی ایسته !!!!!☺ (ولی یک چیزی را فراموش نکنید که بیشتر پسرهایه ایرانی مظلوم در این سیستم فرهنگی در یک مود تنظیم کارخانه ای به سر میبرند که یکم این تنظیم کارخانه بودن یا شدن جذابیت کار را کم میکند ) 

 

شاد باشید 

 

پ ب

 

پاسخ:
تشکور الییرم 🙌 یاشا

والا من خودم اصصصلا قید و بند تولد نیستم . چون 
از امدنم نبود گردون را سود..... وز رفت من جاه و جلالش نفزود
وز هیچکسی نیز دو گوشم نشنود.... کین امدن و رفتنم از بحر چه بود 
فقط اومدیم پدرمون رو دربیارن و بریم رد کارمون !!
۰۱ دی ۹۹ ، ۲۳:۴۹ سید محسن

درود بر فرهیختگان عزیز---مسئله که در مورد دین فرمودید همه رقم درست است اما یک ولی بزرگ در بین هست---فعلا کسی که دیندار باشد وجود ندارد---همه یک مذهبی اختیار کرده اند و مذهبی هستند و یکی از نیازهای مبرم هر مذهبی هم تعصب و کور نگری به سایر عقاید و مذاهب است.این آقا رویائی حرف زدند .دینی در جهان وجود ندارد.اما تا دلتان بخواهد مذاهب مختلف وجود دارد کههمه هم با یکدیگر دشمن هستند و دیگران را اهل جهنم میدانند.

پاسخ:
سلام و ارادت 🌹
قبلا توضیح دادید که تعریف دین و مذهب چه بوده و چرا امروز متدین نداریم و همه مذهبی هستن...
ولی به هرحال در کلیت ، مذهب انشعابی از دین است و دوستان بطور کلی از ادیان و افراد متدین صحبت میکنن...

سلام ؛ آقای افغانی
شما برای نقد تاریخ اسلام ، با این پیش فرض شروع کرده‌اید ؛ که خود اسلام بی‌اشکال هست و هر آنچه اشتباه در تاریخ دینداری می‌بینیم ؛ مربوط به تفاسیر و برخورد های ناصواب(حتی از جانب پیامبر) از دین است . البته حرف من هم این نیست که الزاما اسلام نقصانی دارد ؛ خیر ؛ مقصود این است که برای فهم دین ، باید پیش فرض ها (که بدون استدلال پذیرفته شده‌اند) را کنار گذاشت و با خود متن بدون هیچ خیال و گمانی ، مواجه شد .

پاسخ:
سلام
فرمایش شما صحیح
ولی از جانب خودم بگم که گاهی و یواش یواش نتایجی محسوس کسب میکنم که به اصل دین هم ظنین میشم ! میشه گفت اظهاراتشان با محسوساتمان خیلی طلاقی و تداخل داره ...
که اصلا تمایل به بیان و بازگو کردنشون ندارم 
۰۴ دی ۹۹ ، ۱۱:۱۷ ابوالفتح میرطاهری

به کاربر 

 

بله درسته جز زجر و بدبختی از آمدن و رفتن نباشد سودی ☺

 

( حال در این هاگیر واگیر جبره کاملن بی عدالت این جهان یک عده شیطان پرست هم پیدا میشن و ادعای خدایی و پیامبری و دانشمندی و روشنفکری و علامه بودن و ...  میکنند ، کسانی که زمانی میپرسند که برای این همه معتاد ناتوان چه راه کاری دارید هیچی جز اراجیف و چرندیات ندارند و ... )

 

  کیک و چای  بسیار خوردنی لذت بخشیه ( یعنی من که خودم خیلی دوست دارم ) 

 

پ ب

 

به نیرا 

 

آفرین بر شما درست میگید 

 

پ ب

پاسخ:
🌹

سلام

آقای افغانی ؛
شک و تردید ، آغاز ایمان است .

آقای ابوالفتح ؛
ممنون از شما .


پاسخ:
سلام
اگر عمری باقی نمونه که میشه پایان با شک و تردید... 😅
شک آغاز تفکره...

سلام

آقای افغانی؛

مقصودم از ایمان ، همان گشاده بودن ، نسبت به فهم دیگری است . 

همان ایمان(چیزی در مقابلِ اعتقاد) سبب تفکر شده ، ادراک خود را آخرین و بهترین ندانسته ؛ در پی دریافت حقیقت است .

پاسخ:
سلام
 گاهی بین ادراکمون و حقیقت تناقض و تضادی سخت صورت میگیره
مثال فردی که بهش بگن بنام خداوند بخشنده و مهربان
و اون فرد در زندگیش نه بخشندگی دیده باشه نه مهربانی

سلام

آقای افغانی ؛

هر انسان اعتقاداتی دارد و تجربیاتی ( مِثلِ مثال جالبی که زدید) و بنا بر آن ، جهان بینی خاص خود را دارد ؛ در نگاه به دنیا از دیده‌ی ایمان (مقصود معنای مخالف اعتقاد و گشاده بودن به غیر است) ، نیازی نیست که اعتقادات خود را از دست بدهی ؛ کافی است به این درک برسی که امکان دارد نوع نگاه و تفسیری که از هر پدیده‌ داری ؛ کامل ترین ، درست ترین و بهترین حالت ممکن نباشد ؛ پس تو مومنی (با وجود داشتن اعتقاد مخصوص خود) .
در چنین موقعیتی است که حس شاگردی را در خودت نکشته‌ای . چوب پنبه‌ی درون گوش‌ها را برداشته ، دیگران را می‌شنوی ؛ شنیدن برای فهمیدنِ حرفِ دیگری(مثل یک منظره یا درس جدید) ، نه برای گرفتن اشکالات و دیوانه خواندن او . 

پاسخ:
سلام
صحبت شما یاد جمله ای از ابن سینا انداخت " بنده آنم که مرا بیاموزد "
20سال پیش گلدکوئست بودیم شعار جالبی داشتن " لحظه مرگ تو در این شغل زمانی که دیگه نخوای یاد بگیری "
قطعا یکی از راه های اموختن شنیدنه
و شما کاملا درست میگید 👍

سلام

آقای افغانی ؛

از تمام صحبت‌ها ، درگیر گلد کوئست و جمله‌ی نابشون شدم :)

سر شاخه و ته هرم که فرقی نداره ان‌شاءالله .

پاسخ:
سلام
در اون دوران جزوات و جلساتی که داشتن نکات روانشناختی خیلی جالبی داشتن...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی