همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

خیر مذهب

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۷:۲۳ ق.ظ

 

 

مذهب و دینی که به درد این دنیا نخوره... !

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۱
کارور بیان

نظرات  (۲۷)

سلام

👌👌👌

پاسخ:
سلام
🌹🌹
۱۲ تیر ۹۹ ، ۱۴:۱۸ ابوالفتح میرطاهری

هر مکتب و یا مذهب و یا دین و یا ... صدرصد که باید در روزگاری و پیش از مرگ به درد انسانها رسیدگی کند اگر که چنین نگرشی و ادعایی دارد و مسئولیتی قبول کرده ( که چنین نگرشی دین اسلام و مذهب شیعه در امروز روزگارمان نارد و  جز جنگ و کینه و انتقام و رجز خوانی که در انتها به تفرقه اندازی و سیه روزی رساندن هم ملت خودمان و هم ملتهایه هسایه شده ،  چیز دیگری را از خود نشان نداده است )

 

و نکته ای که در این پست دیده میشود ( همان نگاه و سخنان آخوند واری هست که جناب شریعتمداری هم نوشته اند و آن ناله و نفرین کردن به خدا از دست بعضی هاست که این نشان از آن دارد که این جناب هم در انتها یک آخوند زاده ای بیش نیست ) 

 

سخنان این جناب شریعتمداری سر بسیاری از جوانان آن دوران را شوراند خصوصن جوانان مذهبی ساده که دست به انقلاب زدند و آن سخنان و این انقلاب هم که بر مردم ما و مردمان همسایه و حتی جهان هم هیچ دست آوردی نداشته و آبروی اسلام و مسلمانان واقعن واقعی را هم به فنا داد متاسفانه و ...

 

و ...

 

حالا میتوانید بیایید خخخخ

 

پ ب

 

پ ب

پاسخ:
من که ناله و نفرین در این سخن دکتر ندیدم !
و بر عکس چیزی که شما گفتی نه تنها آخوندوار نیست بلکه آخوندها رو نشانه رفته
و حدس میزنم باتوجه به اختلافشون با مطهری و حرفایی که شهیدمطهری زده بود این متن رو شریعتی خطاب به مطهری و دیگر اخوندا گفته و در پایان به قضاوت اشاره کرده...

سلام آقای من

با دیدن نظر آق ابول میرطاهر خیلی تعجب کردم!! 

آخه چطور میشه یه آدم کااااملا بیسواد و جاهل مث این آق ابول که حتی اسم شریعتی رو بلد نیس و میگه شریعتمداری! به خودش جرات میده بیاد درباره یه شخصیت متفکر و دانشمند مث مرحوم شریعتی که افکارش تاثیراتی گستره در ایران و بیرون ایران داشته، از خودش نظر در وَکُنه؟؟!!!

اونم چه نظری!!!!

بیاد بگه شریعتی آخوندوار حرف زده! که شوما هم جواب کوتاه و خوبی بهش دادین و میشد اینم بگید که اصلا شریعتی تز اسلام منهای روحانیت هم داده!(البته به درست و غلطش کاری نداریم)

این آق ابول معلومه نه آخوند میشناسه نه شریعتی میشناسه، نه مذهب میشناسه!

ظاهرا فقط میخاد خودشو مطرح کنه.  اینم روشی قدیمیه که بعضیا چون کمبود توجه دارن برای مطرح کردن خودشون به دیگرون لگد میزنن که کاری کرده باشن و نگاهی به سوی اونها بشه و شاید تمجیدی...

باعث تاسفه وجود همچین آدمایی که با چه قیمتی دنبال خودنمایی ان!!

ارباب

البته اینم بگم، منکر نقد کردن شخصیتهایی مث شریعتی یا مث اون نیستیم !

ولی نقد باید با دلیل و برهان همراه باشه نه اینکه هرکی هرچی بدهنش رسید بگه و هر تهمت و حرف مفتی بزبون بیاره و احساس نکنه باید دلیل هم ارائه کنه! 

آقای من

شاید برخورد بزرگوارانه شوما باعث جسارت امثال ابول شده یا مخاطبان این وب رو بیسواد و بی فکر فرض کرده یا .....

بگذریم آقای من

بدبختانه ازین چیزا زیاده 

پاسخ:
سلامعلیکم

آقای من سلام

یه سووالی ازین حرف مرحوم شریعتی برام دوروس شده.

 

بنظرتون منظور شریعتی از اینکه مذهب باید پیش از مرگ و توو همین دنیا به کار آدم ها بیاد چیه؟!!

برا من مقداری این جمله شریعتی مبهم و کلی یه!

توضیح بدین لطفا

 

پاسخ:
سلامعلیکم

نهج البلاغه رو نگاه کنیم میبینیم توصیه و درسهای اخلاق بسیاری داره برای انسان و جوامع انسانی
همین توصیه ها برگرفته از مذهب و شریعت دینی هستند که اگر اجرا بشن این دنیا رو ختم بخیر میکنن
متاسفانه مبلغین اکثرا در اغلب مواقع میگن در این دنیا باید سختی کشید و عیب نداره !!! در عوض خدا اون دنیا خیر میده ...
اگر حاکمین و مسئولین اسلام محمدی رو اجرا میکردن مسلمون خیر این دنیا رو هم میدید خیر اون دنیا رو هم...

سلام 

منظور از به دردی خوردن چیست؟ مراد همان آرامشی است که به وجود دیندار می‌بخشد ؛ یا چیزی فرا تر ؛ همان آرمانِ هم دنیا و هم آخرت (داشتن برنامه‌ای برای قدم به قدم زندگی و ...) ؟

اگر مقصود ، معنویتی است که مذاهب می‌بخشند ؛ که مگر لزوما دینداری سبب معنا بخشی شده و بی‌دینی ، بی معنایی است ؟

کاری به قصد خیر(یا شرّ) علی شریعتی ندارم ؛ ولی آیا اینگونه جملات ، دین را ایدئولوژیک نمی‌کند ؟ که اگر صورت پذیرد ، بسیار خطرناک خواهد شد . 

کاش یک سری مسئولیت واحد ، برای مذهب ، تعیین می‌‌‌شد و می‌گفتند : "این است وظیفه دین ؛ نه بیش از این ، نه همه چیز ، نه همه جا و نه همه کار ."

سطح توقع که از دین بالا رفت ؛ سقوط خود و دیگرانی که چشم به تو دوخته بودند ، امری است محتمل .

پاسخ:
سلام
درمورد آرمان
فکرمیکنم خود انبیا هم آرمان ادیانشون رو ندونن !!
منظور از به درد خوردن میتونه زندگی راحت و بدون ظلم باشه...
به فرض ایدئولوژیک بشه . چه ایرادی داره ؟ مگر نه اینکه هر مکتبی برگرفته از ایدئولوژی هاست ؟ ادیان هم بیانگر نوعی مکتب هستن . و چه بهتر که ایدئولوژی این مکاتب قوانین انسان دوستانه و آرامش طلب و آسایش آور باشن...

با فرامیشات پایانیتون موافقم 👍
۱۳ تیر ۹۹ ، ۲۲:۰۹ ابوالفتح میرطاهری

ببینید اینکه بخواهیم آخوند را از اسلام و اسلام را از آخوند جدا کنیم ( بقولی حنایست که دیگر رنگی ندارد و بزرگان و نیک اندیشان و مردم دوستان پارسی و عربی به دلیل احترام به اعتقادات مردمان چیزی نمی گفتند و گرنه در اکنون دیگر دست از پنهان کاری برداشته اند و دست این جماعت چه عمامه بر سرش و چه کربات زده اش را دارند رو می کنند  ) و اگر اسلامی الان باقی مانده و بر مردمان ساده ظلمی میکند و نمی کند از برکت آخوندی هست که شما می گویید ( و دیگه اجازه اینکه بگویند من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود را به اسلام گرایان  با هر چهره ای الکی که برای خودشان درست کرده اند یا پنهان کرده اند و می کنند را  نمی دهند ) 

 

و حاکمیت الان و چه حاکمیتهایی که ادعایه اسلامی میکنند ، چه خوب باشند و چه بد باشند ( اسلامی هستند ) اینکه باز هم سر مردم کلاه بگذارید و بگذاریم که نه این اسلام نیست و اسلام چیز دیگریست ، پروردگار را خوش نمی آید و باید دست از دروغگویی و کلک برداریم و بگذاریم مردم مظلوم ایران و منطقه از دست اسلام ، در این جهان فانی کمی روی آرامش و لذت را ببینند و ... ) الان خداوکیلی الان جوان ۲۰ ساله این مملکت چه تفریح و دل خوشی دارد ؟؟؟ یا این حاکمیت اسلامی  چه تفریح و دلخوشی برایش تدارک دیده ؟؟؟ و ... 

 

شعیان خیلی ادعا داشتند که نه اسلام ما درسته و اسلام حق ما بوده و از ما گرفتند و هزاران بهانه دیگر ( که الان اوضاع مردم می گوید که اینها هم لافی بیش نزدند ( و الان بالای ۲ میلیون از پسران و مردان این حاکمیت به علت محافظت نکردن از پسرانش ، معتاد به مواد مخدر هستند ، می گویند که وظیفه و بار مالی زندگی بر دوش پسران است اما نیمی از پسرانش شغل ندارند و آنهایی هم که دارند شغل نیست و هیچ آینده ای ندارد و ... ) 

 

و ایران  با داشتن حاکمیت اسلامی و شیعه نسبت به جمعیتش بالاترین آمار اعتیاد به مواد مخدر را در جهان دارد ( و اشکها هست که بر چشمان مادران و پدران این بیچارگان جاریست که حاکمیت مدعی مراقبت نکرده و این یک گوشه از بدبختی این مردم مظلوم هست ) تازه کاری نداریم که مواد مخدر را کی بین جوانان پخش میکند و می آورد و معتاد می کند 

 

اسلام عمان و کویت و ترکیه ارتدوکس شرقی و اردن و حتی همین آذربایجان کمی آبرو داری کرده و گرنه بقیه جز اذیت و آزار چیزی نداشتند 

و ... 

 

پ ب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
اینکه اخوند به اسلام وصله شده و متاسفانه وصله ناجور هم شده و جدا نشدنیه با شما موافقم . ولی بین اخوندها هم باید تخصیص بزنیم که خوب هم دارن
ولی این وصله شدن اخوند به اسلام رو نباید تقصیر اسلام بدونیم. 
چه بسا در اکثر جوامع افرادی با عناوینی همچون پدر روحانی و مادر روحانی و مرد روحانی ...  همانند انگل به بدنه دین چسبیدن و ارتزاق میکنن... . پس فقط مختص اسلام نیست
نکته ای که هست ما که میدونیم اسلام حسابش با اخوند جداست . پس نباید به هردو با یک چشم و نگرش نگاه کنیم
اسلام مختلف در کشورهای گوناگون همون گفته پیامبر مبنی بر 73فرقه است که محقق شده دیگه...

سلام آقای منتوضیح شوما هم کلّی بود که!!

توی حرفای نیرا یه جمله ای بود که فک کنم منظور شوما همونه :

" همان آرمانِ هم دنیا و هم آخرت (داشتن برنامه‌ای برای قدم به قدم زندگی و ...)"

شایدم منظورتون این نیس!

شاید منظورتون از اون توصیه های اخلاقی نهج البلاغه توصیه به اجرای عدالت و مراعات حقوق مردم هستش مث نصایح حضرت علی(ع) به مالک اشتر در باره مردم داری و حقوق مسلمون و غیرمسلمونا ؟!

شایدم منظور دیگه ای داری آقا

راستش هنوز منظورتونو دوروس نفهمیدم!

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
دقیقا این بود که شما هم اشاره کردی   (  توصیه های اخلاقی نهج البلاغه توصیه به اجرای عدالت و مراعات حقوق مردم هستش مث نصایح حضرت علی(ع) به مالک اشتر در باره مردم داری و حقوق مسلمون و غیرمسلمونا )

سلام ارباب

 

خیلی خنده داره حرفای تازه آق ابول طاهرمیرطاهر

وقتی یه بیسواد میخواد قیافه باسواد بخودش بگیره و حرفای گنده گنده بزنه 

بیشتر خودشو خراب میکنه. 

میدونی آقای من

گاهی یه بیسواد برا مطرح کردن خودش میاد لگدپرونی میکنه به یه شخصیت معروف مث شریعتی، وقتی میبینه دستش رو شده برا اینکه خودشو بزرگتر جلوه و بده و خودنمایی بیشتر کنه و عقده های کمبودشخصیتشو بپوشونه میاد بخیال خودش کاری بزرگتر(البته شوما بخونید حماقت بزرگتر)  میکنه و به یک مذهب لگدپرونی میکنه!!

اونوقت خیال میکنه این مهملاتی که میگه دلیل و برهانه!!!!!!!!

حرفاشو بخوانید و بخندید(البته شوما بخونید و بگریید)

 

پاسخ:
سلامعلیکم
۱۵ تیر ۹۹ ، ۰۳:۱۰ مختار به نیرا

سلام

شوما معنابخشی رو چجوری تفسیر میکنی؟!

توو فکر شوما معنی بخشی مذهبی با معنی بخشی ضدمذهبی برابره؟!

طبیعیه که هر طرزفکرو مکتبی(حتی مکتب بی مکتبی) معنایی برا خودش داره!!

ولی آیا همه ی معناها ماهیت یکسان و  آثار یکسان دارن مگه؟؟!!

سوال شوما از آقای ما این یکسان پنداری معنی ها رو القا  میکنه...

 

دیگه اینکه این جریان ایدئولوژیک شدن دین و مذهب چیه؟؟!!

مگه ایدئولوژی توو نگاه شوما چیه اینقذه ازش میترسید؟!!

مگه آدم بدون ایدئولوژی هم پیدا میشه؟!! هر آدمی یه سری ارزشها و ایدئولوژی داره که باهاش زندگی میکنه، هر مکتب و طریقی هم، و هر سبک زندگی هم اینو با خودش داره....

و دیگه اینکه ینی چی که کاش یه وظایفی برا مذهب و دین تعیین میشد؟؟!!

مگه دین و مذهب یه چیز دست سازه بشره که بشر براش حد و حدود تعیین کنه؟!!

سلام 

آقای افغانی 

هانا آرنت ، در کتاب سیستم توتالیتر ، در قسمتی ، به عناصر توتالیتری که در ایدئولوژی ها موجود هست ، اشاره می‌کند ؛ یکی از عناصر ، عدم نیاز به تجربه هست ؛ حال اگر این ویژگی ، با دین که مجهز به چاشنی علم الهی است ؛ مخلوط شود ، چه خواهد شد ؟ 

دین چه در نزد توده دیندار و چه آنهایی که آن را به صورت یک ایدئولوژی می‌بینند ، مکتبی است قدسی ؛ حال بیایی و کنش و واکنش طبیعی بشر را ، هر آنچه افکار انسان به او یاد آور می‌شود ، در یک کلام اراده او را ، به آن ساحت آسمانی تزریق کنی ؛ چه می‌شود ؟ 

در چنین تفسیری است که هر قدَمَت ، مقدس است ؛ تو می‌خواهی بجنگی ، جنگ می‌شود مقدس ؛ می‌خواهی صلح کنی ، می‌شود صلحِ مقدس ! 

در یک کلام ، انبار باروت آتش زده‌ای ، خودت نمی‌دانی . 

 

آقای مختار 

معنای معنا را چه در نظر بگیریم ؟ ارزش ، کارکرد ، هدف و ... هر کدام راه به جایی می‌برد .

هر اندیشه‌ی نظام‌مندی ، اهدافی را دنبال کرده و کارکردی دارند ؛ مسئله بی‌معنایی هیچ کدام نیست ؛ بلکه مشکل این نگاه است که معنا بخشی زندگی را بالضروره در گرو دین ورزی می‌دانند .

ایدئولوژی ، ویژگی هایی دارد مثبت و منفی ؛ آثار مخرب آن است که سبب ایجاد وحشت می‌شود . یکی از این عناصر بنا به گفته‌ی آرنت ؛ ادعای داشتن توضیح همه چیز است ؛ از ابتدای تاریخ تا به انتها . حال اگر این خاصیت را به ادیانی که در نظر عموم ، ماهیتی غیبی و آسمانی دارند بیفزائیم ؛ نه تنها عملکرد آن تشدید شده ، که جای هیچ شک و شبهه‌ای هم باقی نمی‌گذارد .

پاسخ:
سلام
بزرگوار...
نکاتی که بیان کردی رو که همین الان همه رو داریم میبینیم و حس میکنیم که ! 
هر عملی . تاکید میکنم هر عملی انجام میدن و با نیت قربت الی الله  تطهیر میشه !!!

بنظرم شاید ایدئولوژیک شدن آرمان و امور   اون قداستی و روحانیتی که برای دین درست کردن رو از بین میبره . و اجازه میده درمورد دین واکاوی بشه و گفتگو صورت بگیره . و این امر مورد پسند مبلغان دینی نبود . و از همون دوران ایدئولوژی رو خطری برای دین درنظر گرفتن . و اینگونه ایدئولوژیک منافی دین شد !
۱۷ تیر ۹۹ ، ۰۰:۵۲ بچه روستای مختار

سلام

نمونه بینش یک دانشمند شیعه در باره آزادی افکار :

 

✔️ اسلام فقط با مواجهه شجاعانه با افکار مختلف و متناقض با اسلام مى‌تواند به حیات خودش ادامه بدهد

🔸 مأمون مردى بود که خودش عالم بود و به مباحثات دینى و مذهبى عشق مى‌ورزید. گروههاى مختلف از مادّیین، مسیحیها، یهودیها، صابئیها(ستاره‌پرستها) که در آن زمانها بودند، مجوسیها و زردشتیها و مسلمانها (شیعه و سنى) را در یک تالار بزرگ جمع مى‌کرد و بعد مى‌گفت این جا هر کسى آزاد است عقیده خودش را بیان کند.

🔹 در کتابها ببینید اینها چگونه آزادانه عقاید خودشان را گفته‌اند. حتى تعبیرات اهانت‌آمیز به پیغمبر(ص) و اسلام دارند و حضرت رضا(ع) خودشان در آنجا شرکت مى‌کردند. 

🔹 در مجلسى که حضرت رضا(ع) شرکت کرده‌اند ببینید یهودى به حضرت رضا(ع)چه مى‌گوید؟! مسیحى چه مى‌گوید؟! زردشتى چه مى‌گوید؟! مادى‌مسلک چه مى‌گوید؟! حرفهایشان را مى‌گفتند و ضبط شده است. این طور بوده که اسلام باقى مانده است. 

🔹 در آینده هم اسلام فقط و فقط با مواجهه صریح و شجاعانه با عقاید و افکار مختلف و متناقض با اسلام مى‌تواند به حیات خودش ادامه بدهد.

🔹من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار مى‌دهم که یک وقت خیال نکنند که راه حفظ معتقَدات اسلامى و جهان‌بینى اسلامى این است که نگذاریم دیگران حرفهایشان را بزنند. نه، بگذارید بزنند؛ ولی نگذارید خیانت کنند. اگر دیدید یک فرد مارکسیست مثلا آمد گفت «به نام امام خمینى»، مانع شوید، به او بگویید: تو بگو به نام لنین، به نام استالین، به نام مارکس، انگلس؛ دروغ نگو. 

📚 شهید آیت‌الله مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۴۸

پاسخ:
سلام
خدابیامرز نیست که ببینه چگونه میشه آزادانه نظر بدی و کاریت نداشته باشن !!!!

تشکر بابت این مطلب 🌹🌹
۱۷ تیر ۹۹ ، ۱۹:۰۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

آخوند خوب هم داریم !!! در احتمالات میشه که باشه ( با این وضع آمار وحشتناک اعتیاد به مواد مخدر در پسران ایرانی و وضع تاسف باره بیکاری و ازدواج و طلاق و ... من نمیدونم شما از کدام آخوند خوب سخن میگید ؟! و یا درسترش این آخوند خب الان کجاست ؟) حالا من وارد بخش صنعتی و اقتصادی و پزشکی و علوم نوین نشدم که آخوند و دین و مذهبش به هیچ کاری نمیاد با اینکه ادعا بسیاری دارند ، ولی این در صورتیه که در طول تاریخشون حتی یک وسیله ای درحد پیچگوشتی یا دیلم هم درست نکردن و حتی از خوشون نپرسیدند و نمی پرسند که این ابزار به چه کاری میاد و کفار برای چی اینها را درست میکنند و ما نمیتوانیم درست کنیم و ... 

 

آخوند به اسلام وصل نشده بلکه اسلام و مذاهبش بچه هایه آخوندهستند ( و گرنه قرآن به خودیه خود که یک کتاب بیش نیست مثل دیگر کتب ادیان که اگر درون صندوق یا قفسه یا بالای تاقچه و یا ... باشه  کاری از دستش بر نمیاد ، پس این اسلام هست که وصل یا وابسته یا محتاج آخوند هست ، بقولی اگر اسلام نباشه آخوند میتونه باشه ولی اگر آخوند نباشه نه اسلام نه مسیحیت و نه ... نخواهند بود ) 

 

نکته جالب اینکه خیلی از این مسلمانها یعنی حدودن میشن از نظر بنده ۹۹ درصد که حتی کتاب قرآن را نخواندند و معانیش را نمیدانند که اگر بخوانند و بدانند فکر کنم خیلی هاشون نگاهشون به اسلام و قرآن تغییر میکنه و بر خواهند گشت 

بالا گفتم بازم میگم ( این اسلامی که شما میگید بار مالی زندگی را بر دوش پسر گذاشته و همین حکومت اسلامی به پسرانش شغل نمیده ) حالا این فقط یک نمونه از بحرانهای هست که اسلام و حکومتش برای پسران و جوانانش درست کرده و این تناقض بار مالی زندگی را بر دوش پسر گذاشتن و بهش شغل ندادن باعث شد که یک تجدید نظر حسابی در مورد اسلام بنده و خیل اعظیم نسل جدید پسران بکنن 

 

به هر روی با شبه انداختن و سفسطه و پیچوندن و ... ( دیگه نمیشه پاسخ این نسل جوان امروز چه ایران و چه دیگر جاهایه اسلامی را داد وقتی تناقضات به این بزرگی در حرف و عمل حاکمیتهایه اسلامی میبینند که نمونش همین شغل نداشتن پسرانی که بار مالی زندگی را نیز بر دوششان گذاشته و هزاران تناقض دیگر که زمان نمیگذارد ازش سخنی گفته بشود ) 

 

سخن بسیارست و زمان کم 

 

پ ب

 

 

 

پاسخ:
چرا پیدا نمیشه !؟
همین حسین پناهی مرحوم که اینهمه ملت بعد مرگش ازش تعریف و تمجید میکنن اخوند بود ! چون عمامه نذاشت خوب بود اگر میذاشت بد میشد !؟
الانم اخوند وجود داره . اخوندی که مثل دیگران کار میکنه و نون بازوش رو میخوره و به اموزش دین میپردازه و با سیاست کاری نداره...

اینکه درحال حاضر اخوندها همممه ی مسئولیتهای سیاسی کشور رو دردست گرفتن و کشور هم به این حال افسناک افتاده دلیل بر کتمان وجود اخوند و طلبه خوب داشتن نیست.  درواقع میشه گفت اخوند خوب همونیه که بخاطر قدرت طلبی و زراندوزی وارد مباحث سیاسی و رسانه ای نشده و گمنام باقی مدنده


اینکه اخوندها چرا از ابزار فنی سردر نمیارن و حالیشون نمیشه... ! نکته جالبی بود که اشاره کردید و منم موافقم که مفتخوری نیاز به حرفه فن اموختن نداره.. 


سلام 

آقای افغانی 

ما در حال حاضر و در بسیاری از دوران ها با چنین موضوعی دست به گریبانیم و یکی از دلایل مهم آن ، این است که برخی دین را به خودی خود ، ایدئولوژیک می‌دانند ؛ حال یا به منصه ظهور رسیده و یا در خفا باقی مانده .

ایدئولوژیک شدن برخی از امور ، قداست افعال را از بین نمی‌‌برد ؛ بلکه قداست فاعلین را ستانده ؛ والی است که با رعیت یکی می‌شود ؛ وگرنه نه تنها خدشه‌ای بر قداست آرمان وارد نشده ، بلکه مستحکم تر خواهد شد .

خاصیت ایدئولوژی ، جزمیت است ، چرا که اگر نظامش را بر هم زنی ؛ کم کم از درون تهی شده ، در نهایت استحاله خواهد شد . پس اگر گفت‌و‌گویی(در میان معتقدین)صورت پذیرد نه شک و تردید در اصول ایدئولوژی است ، بلکه حداکثر انتقاد از مجریان و مدعیان آن است . در ایدئولوژی ، نقد اعضا ، کار غیر ممکنی نیست ؛ حتی می‌توان در صورت احساس خطری برای موجودیت آن ، فرد را نابود کرد ؛ همچنان که در دوره‌ی استالین ، بسیاری از اعضای حزب کشته شدند ؛ چرا که در نظر بسیاری ، آنها خائن به آرمان بودند . و در نهایت خود استالین ، که جسدش از خاک بیرون کشیده شد (او هم خیانت‌کار از آب در آمد!) کدام یک از باورمندان ، اِشکال را از خود مکتب دیدند و کدام یک از افراد ؟ هنوز هم معتقدین این مکتب ، همچون بسیاری از مسلمانان می‌اندیشند ، اگر سوسیالیسم به درستی اجرا می‌شد(شود) ، رستگاری در پی آن خواهد آمد . همین است که می‌گویند ایدئولوژی با تجربه ملموس کاری ندارد ؛ او بر واقعیت های خود می‌راند .

ولی آیا انتفاد از خود ایدئولوژی ممکن است ؟ انتقاد از اصولی که زیر سوال بردن آنها ، بر مشروعیت آن ، سایه می‌اندازد ؟ 

وقتی صحبت از جنگ و صلح (هرگونه کنش و واکنش) مقدس می‌شود ؛ مرادم فقط افعال مجریان و باورمندان نیست ؛ مسئله فراتر است ؛ مقصود اعمالی است که (درست یا غلط) به بخشی از گفتمان ایدئولوژی ، تبدیل شده است؛ به عنوان مثال ، حرکت حسین‌بن‌علی ؛ دینداران هر کدام به نوعی این حرکت را تفسیر کردند(در این مثل کاری به درست یا غلط اقدام امام ندارم ؛ مسئله ، نحوه‌ی مواجه با متن است) ولی چند نفر از میان باورمندان ، در طی این سالیان ، کلیت فعل صورت گرفته را زیر سوال برده ؛ جور دیگری به ماجرا نگاه کردند ؟ یکی از دلایل آن این است که ما از قبل ، ماجرا را پذیرفتیم ؛ درستی حرکات معصوم(آن هم در سطح جنگ و مرگ انسان‌ها) ، به نوعی تبدیل به بخشی از ایدئولوژی شده و از بدیهیات ، فقط بایستی به دنبال دلایل گشت . 

 

پاسخ:
سلام
نکاتی که میگید مبسوط و اموزنده س و تشکر میکنم ازتون 💚🌹

ولی متوجه منظورتون نشدم که آیا نظر بنده مبنی بر ایدئولژیک بودن ادیان و مذاهب مورد تایید شما قرار گرفت یا نه !؟  ادیان هم میشه گفت مکتب یا مکاتبی هستن با ایدئولوژیهای مادی و معنوی . منتهی چون از جانب خداوند نازل شده نمیخوان در جرگه مباحث صاحبنظران آلمانی و شوروی قرار بگیره و همگان بتونن درموردش صحبت و نظر ارائه بدن . عرض کردم از این واهمه دارن که قداستش ازبین بره ! و از معدود علمای اسلام که واهمه نداشت و برعکس بطور مصمم درمورد ایدئولوژی های اسلام با دیگر مکاتب بحث و جدل میکرد مرحوم علامه جعفری بود
خلاصه اینکه نباید از ورود و واکاوی ادیان به مباحث فلسفی و مکتبی واهمه داشت .که اگر چنین کنیم فقط سر درون برف کردیم و ... 
۱۹ تیر ۹۹ ، ۱۱:۲۱ ابوالفتح میرطاهری

نمیشه شما اکثریت آخوند ها را با تعدادی آخوند معمولی بسنجی ( ما در مورد آخوندی که کنار خیابان ایستاده و منتظر اتوبوس هست که گفتگو نمیکنم عزیزجان !!! ) این کنار خیابان ایستاده ها نه سر پیازن نه ته سیر و هیییییییچ تاثیری در اکنون کشور ما ندارند و میشه گفت جمهوری اسلامی شیعه ( از نظر من شیاطین ) کار و یا هنر آنها را هم بی معنی و بی تاثیر و از بین برده ( هنری که همین آخوند هایی که شما میگید تعدادیش هم خوب هست را میلیاردها برابر بهترش را استادان و نیک اندیشان و انسان دوستان حرفه ای و معمولی که در کوچه و بازار هم هستن را میتوانین ببینین که اجرا می کنند و کرده اند هستی  آنها بوده که هنوز انسانیت و عشق باقی مانده ) کسی که مفت خوره به هیچ دردی نمیخورد و در بین جماعت مفتخور خوب وجود ندارد 

 

به هر روی همین یک قلم بیش از ۲ میلیون پسر و مرد معتاد در ایران و بیکاری آنها گواه محکمی است که نه آخوند خوب وجود داره و نه اسلام خیر خواه مردم نیستند و چه بسا خواب هایه شیطانی هم این جماعت کاهنین معبد معاب در ایران برای ترویج دروغ و شیطان پرستی و گناه در بین مردم و ملت ایران و منطقه دیده اند ( و گواهشم بدبختیه مردم ایران و عراق و یمن و افغانستان و سوریه و ... آن هم با کوهی از ثروت هایی که دارند هست  ) 

 

در مورد ابزار فنی هم ( باز عزیز جان منظورم فقط آخوند نیست منظورم کل اسلام و اسلام گرایان هستند که هیچ از صنعت و اقتصاد و ... نمیدانند و مصرف کننده هنر هنرمندان غربی و شرقی و انسان دوست هستند و آوردن پیچگوشتی و دیلم یک مثال بود بر بی هنری کلن آخوند و دین و مذاهبی که به اسم اسلام درست کرده اند که حتی تفکر و خرد را نیز در بین افراد آن جامعه هم از بین برده اند ) بقولی کسی که میخواهد سرباز مهدی شود و در سوریه و ... یمن میجنگد و باعث خونریزی و عزادری دیگر انسانها میشود و در مقابل آنها هم همین طور و در کلیت اسلام هست که باعث خونریزی در بین مردم خاورمیانه شده ، چه میفهمد این اسلحه و آسفالت و وسیله نقلیه و آب شرب و... از کجا آمده و چرا آمده ( آن کسی که برق را ختراع کرد چه ذهنیتی داشته آن کسی که پیچگوشتی را اختراع کرده چه ذهنیتی داشته آیا اینها با این کارشون که لطف و محبت بزرگی کرده اند به مردم جهان پیامبر واقعی و رحمت نیستند آن هم بدون ادعا ؟؟؟) 

 

برو از همان آخوندهایه خوبی که میگی هستند بپرس سالانه چقدر پول بر سر مقبره امام رضا ریخته میشود که صدرصد نمیدانند و اگر گفتند نمیدانم بپرس که چرا نمیدانید ( این پرسش را شما جناب مختار هم میتوانید پاسخ بدهید )

 

پ ب

 

 

 

 

پاسخ:
در کامنت قبل شما با تعجب از اخوند خوب پرسیدی که مگه داریم !!!!
ولی در این کامنت قبول دارید اخوند خوب هم هست ولی کم هست و بی اثر...  .  همین قدر هم بنظرم خوب پیش رفتیم که تر و خشک رو باهم نسوزونیم ( میشه گفت انسانهای خوبی هستن که زیر ابا و عمامه قرار دارن )

درمورد دو میلیون سه میلیون معتاد نمیشه دنبال مقصری جز خود اون افراد گشت .  کدوم کشور رو سراغ دارید که معتاد نداره !؟!  انسانها خودشون مسبب اعمال و رفتارشون هستن و به خلاف میرن

درمورد ابزار و فنی مهندسی و وارداتی بودن این اقلام و علوم به اسلام کاملا مخالفم باشما
گوگل هم سرچ کنید از خدمات و اختراعات و ابداعات دانشمندان ایرانی اسلامی کلی مطلب ارائه میده .    اینکه اخوندها اهل فن نیستن ربطی به کل مسلمونها نداره

دونستن عایدی و درامد مقبره فلان امام چه ربطی به بحث ما و اخوند خوب و بد داره ؟!  

بنظرم اینکه شما کلا صفر و یک نگاه میکنی  و مابینشون چیزی در نظر نگیری منصفانه نیس.
منکه منکر انبوه معمن های بیمصرف و مضر نیستم . ولی شما هم وجود معمم های خوب و مفید رو هم منکر نشو...


درمورد اخوند 

سلام 

آقای افغانی 

ممنون از لطف شما ؛ بنده هم از شما و دیگر دوستان می‌آموزم .

برخی تصورشان بر این است که دین ، ذاتا ایدئولوژیک است ؛ اما به نظرم ادیان دارای ایدئولوژی هستند ؛ فقط در صورت فراهم شدن زمینه ، ایدئولوژیک می‌شوند و گاهی نه(البته که مستعد آنند) . 

پاسخ:
سلام
همینطوره 👍
🌹🌹

سلام آقای افغانی

هر کسی درباره دین صحبت کنه ، ابتدا باید ببینه اصلا واژه دین به چه معناست؟ (منظورم معنایی که در قرآن به کار رفته).بعد بنده سرتاسر قرآن رو گشتم و به واژه ای با عنوان ادیان برخورد نکردم و من نمی دونم که مدعیان واژه ادیان رو از کجای قرآن کشف کردن؟ مدعیان وجود ادیان بفرمایند تا ما هم از علمشان بهره مند شویم؟

 

می فرمایند که دینی که به درد این دنیا نخوره بدرد آخرت هم نمی خوره.

خب آیا من مدعی این عبارت رفتم ببینم که خوده متن قرآن چی میگه یا اینکه چشم دنبال اینه که مثلا سروش چی میگه ، ملکیان چی میگه، و ....یا اینکه جمهوری اسلامی شد قرآن؟

 

 

پاسخ:
سلام
واقعا شما در کل قران درمورد یهودیت و مسیحیت و حتی مجوس چیزی ندیدید ؟!؟

درمورد بخش دوم پیامتون
ادمی عقل داره و اگر دانش هم داشته باشه قطعا توانایی نتیجه گیری هم داره . پس اگر به جمات سروش و ملکیان و هر کس دیگه اشاره میکنه نه به این معنی که از اونها تقلید میکنه . بلکه سوال طرح شده اون افراد رو مطرح میکنه و از دیگران که ادعایی دارند طلب پاسخ و جواب میکنه
۲۰ تیر ۹۹ ، ۱۱:۵۶ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

آخوند خوب نداریم ، اصلنم تعجب نکنید نداریم ( اون آخوندهایی که شمامیگید خوب هستند کسانین که جایگاهی برای ظلم و دروغ پراکنی ندارند و فقط سر مردم نا آگاه را گرم و نرم میکنن برای آخوند هایه بد ) اما کسی که انسان خوبی باشه و هنوز عمامه بر سر بزارد از نظر بنده دیگر قابل حضم نیست 

 

بله کسی که آخوند باشه و آخوند زاده و شیعه ، همیشه مقصر را گردن طرف مقابل میندازه  ( و این تنها کاریست که آخوند و شیعه  میتواند در پاسخ پرسشها بدهد که در درون شما هم نمود دارد) بقولی طرف میره سوریه مثلن داعش را نابود میکند ما نمیتواند مواد فروش را دستگیر و امنیت را بین جامعه پخش کند ( من از شما میپرسم چرا درس نخوندی شما و با آموزش  آخوندی میگید که فلانیم درس نخونده ، الان شما پاسخ دادید  که میگید در همه جا معتاد هست ؟ ؟؟) اعتیاد به مواد مخدر و ... دیگه در کشورمان از حد وضعیت قرمز گذشته ( و جامعه شناسان و انسان دوستانی که ربطی به آخوند و آموزشهایه آخوندی ندارند هیچوقت نمیگویند خودش مقصر بوده بلکه میگویند یک معضل اجتماعیست و ننگیست بر پیشانی مدعیان مسئول هر کشور ) اصلن میدونید چیه کاربرجان مشکل از پدر و مادر اینهاست که بچه به دنیا میارن که در نهایت تفکر آخوندی ، خودشان را مقصر میداند ( آن هم کسانی که ۹۵ درصدشان از قشر فقیر جامعه هستند که معتاد میشوند یا معتادشان میکنند )  

 

دانشمند ایرانی اسلامی !!!! اینکه آن دانشمند در دوره که اسلام هم بوده زیست کردن که آنم در دوره سونی هایه حداقل دروغ نگو زیست کرده اند را (  صداش نمیزنند دانشمند ایرانی و اسلامی و من هم نگفتم دانشمند مسیحی گفتم مخترعان غربی و شرقی ) اما همان به ظاهر دانشمندان شما هم که بسیارم بزرگ بودند که توانستند در دوره اسلام به جایگاهی برسن خودش هنری بس شگفت است ( اما اینکه مسلمان بودند یا نه و اینکه چقدر بر زندگی انسانها تاثیر مثبت گذاشته اند خودش جای پژوهش دارد ) ولی مخترع با دانشمند تفاوت واژه ای دارد !!! الان که بقولی اسلام بر روی کار آمده ظاهرن که دانشمندی ندارند ولی ادعا و خونریزی تا دلت بخاد دارند و میبینیم  . باید قبول کرد که غربی ها و حتی شرقی ها این جهان امروز را خلق کرده اند و گره از گرهایه انسان را باز و بازتر کرده اند که آنهم یک جورایی مدیون مارتین لوتر و پروتستان هستند و هستیم

 

دونستن درآمد فلان مقبره امام معلومه که خیلیم ربط داره کاربرجان ( چون همین سیستم و نگاه هست که مردم ایران و خاورمیانه را بدبخت کرده ، مثلن الان امام زادها نباشن چه مشکلی برای مردم ما  یا حتی شیعیان پیش میاد ؟؟؟) اینکه شما به عنوان یک شیعه یا یک ایرانی نمیدانید که چقدر درآمد دارد این مکانها که بیشتر ذهن انسان را به سمت معابد و کاهنان سریال یوصف میبرد ( به نظرت نماینگر چه چیزیست ؟؟؟) اینها مدعی اسلام هستند آنوقت شما میگوید چه ربطی دارد ؟! حتمن به ترامپ و کمونیست و معاویه و ... ربط دارد !!! 

 

بنده صفر و صد نگاه نمیکنم ( اصلن همه آخوند ها خوب !!! ) ولی همه این آخوندهایه خوب هستند که باعث فقر و بدبختی و اعتیاد و دروغ در بین مردم ایران و عراق و ... شده اند ( و اسلام و مذاهبش هم ساخته ذهن همین کاهنان معبد هست ) این را هم بدانید که به حکم عمامه گذاشتن نشانه آخوند بودن نیست و ما آخوند کت و شلوار پوش و چادری و مانتویی یا بقولی مینی جوپ پوش و  فمنیست هم داریم که به اینها میگن سوپاپ اطمینان  ( که فقط حرف میزنند و حرف میزنند و حرف میزنند ) 

 

پ ب

پاسخ:
نگاه نژادپرستانه وار دارید !! سفیدهایی که سیاه هارو قبول نداشتن ! یهودیانی که مسیحی هارو قبول نداشتن ! مغولهایی که خود رو برتر از همه میدیدن ! و شیعه هایی که خود رو مقربین و صالحین بندگان خدا میدون !
هر کدوم ازین دسته ها دچار نگاه سیاه و سفید هستن و میانه ای بین این دو رنگ درنظر نمیگیرن ! شماهم جماعت اخوند رو همه رو سیاه میبینی !


درمورد دانشمندان و مخترعین.
کافیه گوگل سرچ کنی اختراعات دوران طلایی اسلام
بعد از دیدن نتایجش امیدوارم دیگه اینجور با قاطعیت نگی هیچ اختراعی مسلمانان نداشتن !

در کلاشی و کلاهبرداری به بهانه ی اماکن متبرکه و نذورات نقدی بحثی ندارم . کاملا موافقم

تاریخ رو مطالعه کنیم در هر دوره ای ضعفی در جامعه بود که بندازن گردن حکومت .  از وضعیت نعیشت و خشکسالی و بیماری و عیاشی درباریان و مغلوب شدن در جنگها و عقب افتادگی فرهنگی و ....   خلاصه همه ادوار تاریخ حکومتها در چندین مورد بیعرضه بودن ! دوران قاجار و پهلوی رو هم میگن . دوران جمهوری اسلامی رو هم میگن
پس مختص حکومت اخوندا نیست . 

سلام جناب افغانی

اول از همه لطف کنید معنای واژه دین رو بگید؟ بنده منکر دین یهود یا دین مسیحی نیستم ، بلکه بحثم دین الله هست یعنی دینی که از جانب الله هست. 

دوم اینکه آیا در جایی از قرآن هست که حضرت موسی آورنده دین یهود باشد؟ یا حضرت عیسی آورنده دین مسیحی باشد؟ 

 

واژه "دین"  در قرآن به معنی روش و نوع زندگی انسان است ، رفتار و اعمالی که انسان باید در پیش گیرد. هر جا هم می گوید دین، نزد خدا تنها اسلام است یا می گوید دینی نباشد جز برای خدا. یعنی روش و نوع زندگی ای که با پیش زمینه های فکری درست برای سالم رسیدن، افراد باید در زندگی خود در پیش گیرند. 

 

خب حالا این قرآن برنامه واسه زندگی دنیا نداره؟ حداقل نمیشه عباراتی که با یا ایها الذین آمنوا شروع میشه رو بررسی کنیم و ببینیم که خدا چی میگه؟ 

 

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا : ای کسانی که ایمان آورده اند

 لَا تَأْکُلُوا أَمْوَالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَنْ تَکُونَ تِجَارَةً عَنْ تَرَاضٍ مِنْکُمْ :  اموال همدیگر را به ناروا مخورید مگر آنکه داد و ستدى با تراضى یکدیگر از شما [انجام گرفته] باشد

وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُمْ رَحِیمً : و با این کار خودتان را به کشتن ندهید.

 

سوال : جامعه اسلامی که به این آیه بی توجه باشه نتیجه اش چی میشه؟ خدا خودش داره میگه با این کار دارید خودتان و جامعه تان رو به خودکشی می برید. و در آیه بعد هم میگه با این کارتون به زودی وارد آتش میشید‌. خب آیا آتش رو حس نمی کنید؟ یا منتظر آتش در آخرت هستن جامعه اسلامی؟

 

 

 

 

پاسخ:
سلام

بزرگوار فکر میکنم بقولی  : امر بر شما مشتبه شده !
اسلامی که در قران شما دیدید فقط منظورش دین محمد ص نیست . بلکه به همه ادیان توحیدی که پیامبرانش از نوح و ابراهیم گرفته تا موسی و عیسی و محمد و بقیه 124هزار پیامبر است. کلا هر دینی که تسلیم شدن انسانها رو در برابر فرامین خداوند توصیه کرده اسلام نامیده میشه .  

منظدر شما این که یهود و مسیح جزو دین الهی نیستن !؟

برای اشارات قران به مدسی و یهود کافیه گوگل بزنید ' موسی در قران' بعد ایه هایی که اسم مدسی رو اورده و اسم تورات رو اورده کنار هم بذارید شبهتون برطرف میشه ان شالله...


راستش من گنگ شدم ! واضح نیست شما مخالف متن پست شده هستید یا موافق !  
فقط چندتا سوال از دین و موسی و عیسی و اثبات ارتباط ادیان با پیامبران و... مطرح کردید و چند تا ایه اوردید ...
منظورتون رو نتونستم متوجه بشم
۲۱ تیر ۹۹ ، ۱۰:۱۸ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

نگاه نژاد پرست وار دارید !!! نگاه سفید و سیاه دارید و ... متهم کردن و انگ زدن از شیوه هایه تفکرات آخوندیست به جای اینکه پاسخ بدهند . این متهم کردن در تمامیه ظاهرن پاسخ هایی که به من دادید هست ولی در ادامه گقتگو مان ببینید حتی یکبار به شما بنده انگی زدم ؟! فرق تفکر آخوندی و غیر آخوندی اینجاست اینگونه میشود بگوییم که آخوند و تفکراتش خواسته یا نا خواسته در درون شما هم هست یا خبر دارید یا ندارید و این یک نقد هست ک یک واکاوی اندیشه از درون خودتون نسبت به خودتون داشته باشید زیرا ( گفتم اگر آخوند خوب و اسلام خوبی هست پس این همه معتاد و پسران بیکاری که اسلام یا همان آخوند گفته بار مالی زندگی بر دوششان هست چرا بیکار هستند ؟؟؟ ) اما پاسخ شما این بود که خودشون مقصر هستند که معتاد شده اند ؟؟؟ یا گفتید  همه جا دنیا معتاد هست ( یعنی همان میشود که چرا درس نخوندی آخوند و تفکر آخوندی ؟؟؟ پاسخ : فلانیم درس نخونده !!! ) این پاسخ کسی است که ظاهرن مخالف است اما یا میداند و یا نمیداند که در پایان از آخوند دارد حمایت میکند و یا سر آخر آخوند مبرا از گناه میشود ( و این ذات آخوند و درسترش مذهب شیعه است که مقصر را گردن خود اشخاص بندازد !!! چرا این همه گرانی و بی نظمی و فساد در کشور هست ؟؟؟ پاسخ : میخواستید درست رای میدادید !!! یا خودتون رای دادید !!!) این نوشتار من در این یک پست فقط در برابر انگ زدن هایه خواسته یا نا خواسته شما بود وگرنه من فقط میخاهم روشنگری بشود و آخوند و غیر آخوند و مذهبی و غیر مذهبی و... برای من تفاوتی ندارند وقتی که دروغ میگویند و یا تحریف میکنند و سر مردم کلاه میگزارند ( از آنجایی هم که حاکمیت طبق ادعایه خود اسلامیست و شیعی پس باید پاسخ بدهد که چرا این همه معتاد که در جهان اول هستیم ، داریم و چرا پسرانش بیکار هستند وقتی که خودش بار مالی زندگی را بر دوش پسران گذاشته و هزاران چرایه دیگر ) 

 

بعدشم دانشمندی که متوجه تناقضات ادیان و خیال بافی هاشون و حتی دروغگویهاشون نشود یا نشده ( اصلن دانشمند نیست ) چون کسی که بخاد محیط پیرامونش را بسنجد ، نخست از صحت و درستی محطیش باید اطلاع کسب کند و گرنه در پی نخود سیاهی بیش نیست  ( در بالا گفتم بازم میگم اینکه دانشمندان بزرگ کشور اکنون ما و عراق و مصر و ... مسلمان بودن یا نه خودش جای پرسش است ، اما مهمتر از آن این است شاید مسلمان زاده باشن و یا در دوره ای که اسلام هم بوده زیست کرده اند اما اینکه به اسلام و قرآن واقعن  اعتقاد داشته باشن یا نه ، این هم جای پژوهش دارد که ۹۹ درصد به ادیان اعتقادی نداشتند چون اگر داشتند مغزشان بسته میماند و پیشرفت در تفکراتشون نداشتند ، اما بله در دوره اسلامی زیست کرده اند) اما اسلام برای خوب نشان دادن خودش ، خود را به دانشمندان و حتی پادشاهان نیک اندیش و آزاد اندیش و انسان دوست میچسباند ( حتی این کار را ادیان دیگر هم میکنند و ... که ما کاری به آنها نداریم چون فعلن مشکلی باهاشون نداریم )  

 

در مورد نزولات و کلاهبرداری به اسم مقبره متبرکه ( خدا وکیلی وژدان انسان چگونه میتواند اینگونه سر مردم ساده و عمومن فقیر را کلاه بگذارد و به جای اینکه به دستشان شغلی با درآمد خوب و کرامت وار و امنیت شغلی و دیگر امکاناتی که هر حاکمی باید برای ملتش پیش بینی و تهیه کند با این تحریفها و ضعف و ضد مردمیت خودش را توجیه یا کلک میزند) خیلی از کسانی که بدون تحقیق و حتی برابر سنجی با دیگر مکاتب مدعی ،کورکورانه شیعه شیعه میکنند ( هیچ پاسخی در این مورد ندارند ) ولی به گوششان خواهد رسید این پرسشها و توجیه و حدیث برایش درست خواهند کرد  و احتمالن خواهیم دید 

 

در بند آخر باز هم همان نگاه و پاسخ که ( فلانیم درس نخونده ؟!) بله در همه ادوار خوب و بد بوده ( اما این پاسخ اینکه چرا این همه معتاد داریم که بیشترشون هم پسرانی هستند که باید رنگ به جریان اقتصادی و صنعتی و از همه مهمتر زیست و ماهیت انسانی و شادی و طراوت ملیمون بدهند ، نیست ) فرض بگیریم که اصلن اسلام درست و حاکمیت ما هم درست ( حاکمیتی که خودش بار مالی زندگی را بر دوش پسران گذاشته و در مقابل دختران را صاحب کار میکند ، آیا این حاکمیت عقل دارد ؟؟؟ آیا این حاکمیتی که میگوید اسلامیست حتی رفتاره اسلامی دارد ؟؟؟ و هزاران آیا دیگر ) نیایی بگی دختران فلان یا بهمان و باز همان نوع پاسخ هایه آخوند وار و یا نا آگاهانه خخخ ( بنده شخصن خود کاری ندارم که دختران بروند سر کار یا نه یا ...) سخن من اینکه خود حاکمیت بر خلاف گفته خودش دارد رفتار میکند و این یعنی دروغگوست و هر چی هم که میگوید دروغست از نظر من و خیل اعظیم شهروندان این جامعه که در کوچه و بازار میبینیم ( و شخصن از این تناقضات به شک افتادم که این حاکمیت و مذهب و دینش در حرف و عمل تناقض دارد و دروغ میگوید و ... ) 

 

سخن بسیار و زمان نا چیز

 

پ ب

پاسخ:
عجیب !
نظرمو در مورد حمایت از خانمها میگم . میگید فمنیستی و خودتم زنی
نظرمو در مورد رعایت انصاف در مورد اخوندا میدم میگید خودتم اخوندی
توروخدا درمورد اسرائیل بحث نکنیم که مبادا اسرائیلی از کار دربیام !!

بنده میگم همونطور که پزشک خوب و بد داریم . معلم خوب و بد داریم . سیاستمدار خوب و بد داریم . آخوندها هم خوب و بد دارند .
ولی شما میگید همشون از دم بد ! 

درمورد اسلام و دانشمندان که گفتید.  کتاب خدمات متقابل ایران واسلام  فکر کنم بتونه نکاتی رو بهتون یاداوری کنه...

در مورد خرج زندگی که بر دوش پسران گذاشته شده
شما به این قانون که اعتراض دارید . پس ازش تبعیت هم نکنید و همسری اختیار کنید که ایشون خرج خونتون رو تقبل کنن و ایشالا دختردار هم شدید ایشون رو ملزم به تقبل مخارج زندگی شوهرش کنید...

من از جانب دانشمندانی چون ابوعلی سینا و محی الدین و ذکریا و خواجه نصیر و خیام و .... از شما بخاطر خنگبازیشون عذرخواهی میکنم که در پی نخود سیاهی بیش نبودن !

درمورد نذورات با شما موافقم . پول مفتی که حروم خور میشه !

سلام جناب افغانی

امر بر من مشتبه نشده ، بلکه الان شما هم دارید میگید که دین همه پیامبران اسلام بوده هست من جمله نوح ، ابراهیم ، موسی ، عیسی و محمد (صلوات الله علیهم اجمعین). خب اگر حضرت موسی مامور به ابلاغ دین اسلام بود پس دین یهود دیگه چه صیغه ای هست؟

اتفاقا بنده همه آیات مربوط به موسی و تورات رو بررسی کردم ، جایی نگفته که حضرت موسی آورنده دینی به اسم یهود هست. اینکه خداوند به حضرت موسی تورات رو داده یعنی دین یهود؟!

 

به هر حال خدای واحد برای بشر با فطرت واحد یک دین واحد به اسم اسلام فرستاده با پیامبران واحد. قائل شدن به ادیان الهی خلاف قرآن و سر آغاز برداشت های اشتباه هست.

 

در مورد متن پست تان بنده قبول دارم اما بحثم این بود باید ببینیم خوده متن قرآن چی میگه و یه مثال از آیات قرآن رو آوردم تا مصداق یابی در جامعه خودمان بشه.

 

به هر حال امیدی به اصلاحات مد نظر قرآن نیست و کار کشورهای اسلامی همگی تمام هست. و حتی امیدی هم نیست مثل قوم یونس برگردیم.

 

 

پاسخ:
سلام

ببینید اقای  پیروزی .  همه ادیان یک هدف واحد داشتن ولی طریقت و عملکردشون متفاوت بود .  بطور مثال عبادات پیروان موسی و عیسی و محمد ص رو قیاس کنید . همشون یک خدا و یک هدف دارند ولی عملکردشون فرق میکنه .  پس هدف مشترکه ولی روشهای رسیدن به هدف متفاوته .
داستانهای تقابل پیامبر با یهودیان و نصرانیان در اون دوران هست . اشتباه نکنم یهودیان بنی نضیر بودن یا بنی قریضه !  شما بگو چرا در روایات اونها رو یهودیان خطاب کردن ؟!

خدای واحد دین های مختلف با هدف واحد فرستاده که توسط پیامبران متفاوت ابلاغ شدن...
۲۳ تیر ۹۹ ، ۱۰:۵۰ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

خخخ

 

نه دیگه نشد !!!

بنده گفتم که احساس میکنم شما زن هستید ( نه به خاطره مثلن حمایت از زنان بلکه به خاطره درک نکردن شرایط مردان و جامعه مون و تیکه هایه کمی خاله زنکی که پروندید به مردان بوده در نوشتارتون در این چند ماهی که بودم در این سایت ، اما نگفتم فمنیست هستید یا آخوند هستید ) گفتم نوع پاسخ دادن شما آخوندیه و حتی تفکر  شما که در نوع پاسخ دادنتون هم مشهوده و در بالا نوشته هر دو ما هست قضاوتش بماند با خوانندگان 

 

بله پزشک خوب و بد داریم ( که بالای 90 درصدشون خوب هستند ) معلم خوب و بد هم داریم که آنها هم بالا 90 درصدشون خوب هستند ( ولی در هر دو قشر از نگاه به درد بخوری شاید به 40 درصد برسن ) اما این دو قشر هیچ ربطی به آخوندها ندارند ( در بالا گفتم و بازم میگم که اصلن من اشتباه کردم و همه آخوندها خوب !!! شما بگو ببینم با داشتن بیش از 2 میلیون معتاد و اوضاع نا بسامان اقتصادی و بیکاری پسران که هزینه و بار مالی زندگی را به دوششان همین آخوند گذاشته و تفکر و خود آخوند و دین و مذهبش هست که بر کشور ما حاکمه ، الان کجا هستند ؟؟؟ پاسخ بدهید این آخوندهایه خوبی که میگید کجا هستند ؟؟؟) 

 

بله کتاب خواندن بسیار خوب هست ( اما چه کتابی و از چه مکتبی ) بازم میگم آن دانشمندان بزرگ هیچ ربطی به اسلام ندارند و نداشتند ( چون چندین صده هست که اسلام و مذاهبش که نسبتن هم تاریخش روشن هست هیچ دانشمندی را تحویل نداده و فقط جنگ و جنگ و کینه و خونریزی و بدبختی و عقب ماندگی تا دلت بخواد به مردم مظلوم خاورمیانه هدیه داده ) و شما اگر دانشمندی دیدی که الان زنده هست و خواهد گفت که اسلام بوده که به من کمک کرده که من چنین اختراعی را اختراع کردم بله سخن شما درست خواهد بود که ما دانشمند اسلامی هم داریم !!!) اصلن دانشمند اسلامی یعنی چی ؟؟؟ بر چه اساسی دانشمندان واقعن دانشمند را شما و تعدادی به اسم مکتب هایه ساختگیه خودشون میزنن ؟؟؟ 

 

این بند از نوشتتون بیشتر شخصی بود و هیچ ربطی به موضوع پست که کلیتر بود نداشت !!! اما باز پاسخ میدهم ، بنده اگر دختر یا پسر داشتم صد البته که نخست اخلاق مداری و کرامت را سر لوحه نگاهش به دنیا میکردم و تا جایی که پیش من بود و خواست بماند قدرتمند و قدرتمندش میکردم هم در حوزه اخلاق مداری و هم آموزش و گوشزد و کمک به نوع  نگاه و رفتار زیباتر و به درد بخورتر در زیست بهتر در این روزگار ، و اینکه در زندگی شخصی یا خانوادگی خودش چه نوع زیستی را انتخاب خواهد کرد با خودش و همسرشه اما اگر عمری بود و تقاضایی ، باز پروانه ای راهنما برای شمعشان میبودم این خواسته من بود اما اینکه حاکمیتها و دیکتاتورها و مدعیان دروغین عدالت چه دخالت ها و چه آزاری خواهند کرد در این راه برای پدر و مادرها را نمیدانم و کمی سخت میشه با این شیاطین آن جامعه زیبا و محبت آمیز را ساخت ( اما باز از آن نوع پاسخ هایه اخوندی وار دادید ، اینکه میگم پاسخ آخوندی وار از این بابت هست اگر خوانند های دیگری هم به این سایت سری میزند ببیند و یاد بگیرید که پاسخ و گفتومان و روش تفکر آخوندی چیست . منظورم این نیست که شما آخوند هستید ولی نوع پاسختون آخوندی وار هست ، مثل این جملتون که همسری اختیار کنید ، از این گواه بهتری میخواهید تازشم میگید من از خانم ها حمایت میکنم  ) سوای این با بودن همسر شاغل یا خانه دار یا ...  در کنار من یا بقول شما در اختیار من ، تبعیض و ظلمی و دروغگویی که این سیستم بر پسران و دختران میکند پنهان نمیگردد ( و بنده از مادر و پدرم یاد نگرفتم که مثل تفکرات آخوندی فقط خودت و خیلی ببخشید گور بقیه !!!) جلوی ظلم و ستمگر باید ایستاد و دیگر هموطنان را نیز آگاه کرد تا با رفتن ظلم و ظالمین شرایط زیست برای هموطنانمون با هر دین و مذهبی که دارند فراهم بشود و بقولی با خوشی این جهان و بدن فانی را به گور بسپارند 

 

دانشمندانی که نام بردید احتیاج به عذر خواهی شما و من و ... ندارند ( و دنبال بقول شما خنگبازی و بقول من نخود سیاه نبودند ، باز یک نوع دیگر از پاسخ آخوندی !!! ) چون بنده گفتم دانشمندی که در زنجیر و چاه دین و مذاهب دروغین گرفتار شده هیچ زمان نمیتواند آزاد اندیش باشد و با این شرایط نمیتواند هم دانشمند شود ( چون این ادیان به قول خودشون اول و آخر انسان را مشخص کرده اند و عملن جای برای پرورش افکار آزاد اندیش و خردمندانه نمیگزارد و یا نمیماند ، و دانشمند در این مواقع یا مسلمان زاده است و یا بعضی از امور دینی را هم شاید انجام بدهد در طول زیستش ، اما اینکه به دین اعتقاد عقلی داشته نشان از بودن دانشمندی نا آگاه و بی خرد را میدهد که اگر اعتقاد عقلی و قلبی بر دین داشته بلا شک دانشمند هم نخواهد شد و نخواهد بود ) زکریا رازی که الگو بسیاری از آزاد اندیشان جهان شده و برگ زرینی بر تاریخ ایرانیان و حتی شرقیان و خاور میانه نهاده که همه پیامبران را شیاد و دروغگو میداند ( و اگر این بزرگ مرد این سخن را از خود به یادگار نمیگذاشت خیلی از دانشمندان در همان چاه دین فرو میرفتند و نمعی نگاه و یا مسیری دیگر را هیچوقت کشف نمیکردن نسبت به ادیان و این جهان ، ابو ریحان هم که نگاهی داروینیسم داشته ، اینکه داروین را آوردم فقط بابت بهتر شناختن نوع نگاه ابو ریحان برای معدود خوانندگان این سایت بوده چون میدانم داروین را بیشتر از ابو ریحان کشورشون میشناسند یا بگوششون خورده و البت ابوریحان بسیار پیشتر از داروین زیست میکرده ، پیامبر خیام هم که قربونش برم و بریم که تاج تاجان و شاه شاهان هست و در دو بیتی هاش میشه فهمید آیا به ادیان باور داشت یا نه ( این بزرگ مرد فکر کنم برای بیشتر تحصیل کردگان واقعی نوع نگاهش در ابیاتش روشنه ) ابو علی سینا هم که از دست بعضی والیان یا همان فرماندار استان هایه خودمون و شاهان که تفکر آخوندی زهن آنان را هم مسموم کرده بود فرار میکرده یا دوری میجوسته و تحلیلات بسیار کمی داره در مورد ادیان اما باز اگر به افکار و نوع زیستش و تلاشش بنگریم در میابیم که اصلن کاری به ادیان نداشته و برایش مهم نبوده که وجود دارند یا ندارند و یا درست هستند یا نادرست ( چون علم او طوری بوده که به جنازه برای پژوهش احتیاج داشته به نظرت اگر به گوش آخوندهایه آن دوران میرسید رفتار این بزرگ مرد به او چه پاسخی میدادند و یکی از علتهایی که از بیشتر جاها فرار میکرده به خاطره ملاها و آخوند هایی بود که افکار شاهان را شستشویه مغزی میکردند تا به او امکانات پژوهش را ندهند ، چون میدانستند که اگر مردم و جوانان بفهمند که به جای دعا کردن بروند دنبال تفکر و کشف اتقاقات کاسه گوزشون را باید جمع کنن ) در مورد خواجه نصیر زیاد اطلاعی ندارم ولی اگر وقتی شد و خواندنی را خواندم از این عزیز به شما خواهم گفت که این عزیز هم چه تفکری میتونه داشته باشه و ...

 

این را هم اضافه کنم که نه دانشمند اسلامی و نه تب اسلامی و نه فیزیک اسلامی و نه ... اسلامی نداریم اما جنگ و خونریزی و دشمنی و کینه هایه اسلامی داشتیم و الان حتی چند برابرش را داریم 

 

پ ب

پاسخ:
چی بگم !؟ 😊
باز به نقطه ای میرسیم که هر یک حرف خودمون رو میزنیم و کوتاه هم نمیایم...
به هرحال عیسی به دین خود و موسی به دین خود 👍
نظر شما هم قابل احترامه

سلام آقای افغانی

مشکل همین جاست که شما دارید میگید ادیان الهی! اما در قرآن دین همه پیامبران اسلام هست.

خدا یکی است و دین هم یکی است. پیامبران دین مشترکی دارند و این دین نمی‌تواند به «ادیان» جمع بسته شود. استفاده‌ از اصطلاحاتی مانند «ادیان آسمانی» یا «ادیان توحیدی» مانند این است که از «خدایان آسمانی» یا «خدایان توحیدی» سخن بگوییم!

 

یا نمونه دیگه بخوام مثال بزنم واژه "صراط" هست. این واژه مثل واژه دین هست در هیچ جای قرآن جمع بسته نشده هست. وقتی صراط المستقیم یکی هست ما نمی تونیم بیاییم از واژه "صراط های مستقیم " صحبت کنیم. 

 

شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ ( نه ادیان )  مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ. 

یک دین واحد هم به حضرت محمد ، هم به حضرات نوح ،ابراهیم ، موسی و عیسی خداوند امر فرموده هست.

پاسخ:
سلام

با کلیات حرف شما موافقمااا
ولی خب... !
یه مثال بزنم .  یه مسیر طولاتی هست که مسافران 5.6تا ماشین عوض میکنن در طی اون مسیر . اول تا اخر در یک مسیر حرکت کردن ولی نمیشه منکر ماشینهای مختلف شد ...
۲۶ تیر ۹۹ ، ۱۷:۴۹ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

 

پاسخی روشن که از طرف شما دیده نشد برای پرسش هایی نسبتن ساده و این روال بی پاسخ گزاشتن ادامه دارد . بماند 

 

پ ب 

 

پ ب

پاسخ:
بعضی بحثا دچار دور میشن و هی درحال گردش360درجه میشن...

چه اصرار و لزومی به ادامه چنین بحثیه ☺!
۲۷ تیر ۹۹ ، ۰۷:۱۵ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

خخخخ

 

ببین کاربر جان پرسش کاملن مشخصه ، اینکه شما پاسخ نمیدهید باز ربطی به مشکل بحث نداره ( شما بخواه و بگو تا من بحث را از مشکل در بیارم )

 

دوباره پرسش هامو میپرسم (از طرف شما گفته شد که آخوند خوب هم داریم . پس پرسش اینجاست که با بودن بیش از دو میلیون معتاد است که آمار بسیار بیشتر از این است . خوب این آخوند هایه خوبی که میگید کجا هستند ؟؟؟) 

 

در قانون کشور ما که ادعا میکند اسلامی است بار مالی زندگی را بر دوش پسران گذاشته ( و تعجب برانگیز این است که زنان را استخدام و مشغول کار میکند و بسیار بسیار هم تبلیغ در این چند ساله بابت شاغل شدن زنان دارد میکند ، این در صورتی است که میدانیم که نقش زن در اسلام و حتی خود قانون این حاکمیت که میگوید اسلامیست چیست  و تعجب برانگیز تر این است که یعنی عملن حاکمیت بر خلاف دین خودش و حتی قانون خودش دارد عمل میکند که این کار باعث بر هم خوردن نظم اجتماعی و اخلاقی کشور میشود و شده که زیانش را باز خود مردم  و نسل جوان میچشن و دارن هم میچشن ) بماند

 خوب میدانیم که این قانون که بار مالی زندگی را بر دوش پسران گذاشته  مسئولیت بسیار بسیار سنگینی است و میشه گفت سنگین ترین  بار بر روی انسان امروزی است (این قانون ظالمانه است ، اما باز کاری نداریم که این قانون ظالمانه است یا نیست ) پرسش اینجاست که خوب پس چرا پسرانت به این شکل زیاد بیکار هستند و آنهای هم که سر کار هستند عملن میشه گفت آینده ندارد و فقط سر کاریه ، خوب این آخوند هایه خوبی که میگید کجا هستند ؟؟؟ پرسش ها بسیار شفاف هستند  و انتظار دارم اینبار پاسخ شفاف بدهید 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
https://instagram.com/vahidheroabadi?igshid=16qu20ic33p21

این میتونه یکیشون باشه
۲۸ تیر ۹۹ ، ۰۸:۱۷ ابوالفتح میرطاهری

خخخخ

انتظار بیشتری داشتم چیزی مثلن در حد جناب برقعی که به یاد و یادگار بمانند از این گونه دست آخوندها در قهوه خانه ما هم وجود دارد که بسیار هم حرفه ای تر هستند در شناخت دین و سیاست و ... که لباس آخوندی ندارند ( شاید مشکل از من است که انتظار بیشتری دارم ) یک بار به مادرم گفتم بیا عکس سلفی بگیریم ، گفت که عکسی که قاب نشه و تو آلبوم نباشه به درد نمیخوره ( و بعدها که گوشی افتاد و شکست و رم سوخت و ... دیدم مادر گرانقدر من درست میگفت ) بماند 

 

کار این جوانان هم بسیار پسندیده است که لباس آخوندی به تن دارن ( اما از ظاهر دور شویم تا جایی که تجربه من یاری میکند اینان هم تهش همان دیکتاتوری اسلامی را هدف و اعتقاد میدانند و دنبال امام زمانی دروغین و ساخته تخیل میگردند که اصلن وجود نداره ، ولی خوب چون پی سیاست به تنشان خورده و از آن سمت زخم دارن اینگونه با حاکمیت به مشکل خورده اند و گرنه ته حرف و اعتقادشان همان اسلام دیکتاتوریست یا ظاهرن اسلام رنگین کمانی که این از آن بسیار خطرناکتره ( که هر دو برای جامعه انسانی مردوده ) چون او بر این و این بر آن دیکتاتوری و تبعیض روا میدارد 

 

درسته که در ظاهر امر آخوندهایه مثلن خیلی سخت حاکم هستند  ( اما کسی که کمی انصاف داشته باشه میفهمد که آخوندهایه نرمی مثل تفکرات این عزیز هم در بوجود آمدن مشکل هایه بنیادی کم تقصیرتر از آخوندهایه سخت نیستند )

 

میگن رییسی جلوی فساد ایستاده و ... !!! منم میگم هر موقع دلار شد 1500 تومان ، قبول میکنم که رییسی و رییسی ها جلوی فساد یا هر چی که اسمش را میگزارید گرفته اند 

 

پ ب

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
من از طرف دانشمندای اسلامی عذرخواهی کردم ولی از طرف هیچ اخوندی عذرخواهی نمیکنم ! هرچه میخواهد دلت بگووو نوش جونشون😊

۲۹ تیر ۹۹ ، ۰۷:۴۰ ابوالفتح میرطاهری

خخخخ

 

پ ب

پاسخ:

سلام به همه ی برادران و خواهران ببینید ما یک عمر کوچک و ناچیزی داریم و تو این عمر ما باید خدا رو میداد کنیم شما هیچ نقص در طبیعت نمی بینید شما هیچ اشکال علمی در قرآن نمی بینید شما هیچ کار اسلام رو نمی تونی بگی اشتباهه و معجزات پیامبران کو زولقلین که عضو آثار تاریخیه شق القمر پیامبر که دانشمندان و ناسا تازه به او پی برده شما اراده دارید شما روح دارید که خدا بشما خدا چند تا عالم رو درست کرده که علم به زودی کشف خواهند کرد از خدا نشانه بخواهد استغفار کنید لا الی الله اشهد الا محمد رسول اشهد الا علی ولی الله 

پاسخ:
سلام
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی