همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

بی تقواها

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷ ق.ظ

 

 

داریم بی تقوا مسئولین بسی...

روحت شاد دکتر🌹

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۳
کارور بیان

نظرات  (۳۲)

سلام آقای من

آقا خوش بسعادت شوما که تقوی و تخصص در همه موضوعا  دارین

 

آقاجون

گره کور این تقوی و تخصص هنوز باز نشده

یه گره اینه که دستگاه اندازه گیری تقوی هنوز نیومده به بازار

یه گره دیگه اینه که همه فک میکنن تقوی دارن و اگه مثلا به یه داوطلب نمایندگی مجلس یا رئیس جمهوری یا وزیری و مدیرکلی و..... بگی شوما تخصصت خوبه ولی تقوا نداری یا کم داری قبول نمیکنه 

یه گره دیگه اینه که آدمهای با تقوا غالبا دوس دارن گمنام بمونن و اصولا دنبالگرفتن پست و مقام نیستن!

یه گره دیگه اینه که آدمای بی تقوی متخصص یا غیر متخصص، تشنه گرفتن پست و مقام و چاپیدن اموال عمومی دولتی غیردولتی هستن و معمولا اینها زوم میکنن روی گرفتن مقامات و چه آسمون و ریسمون ها و حقه هایی که برای فریبکاری و گرفتن پست انجام نمیدن!

آقای من بقیه شو شوما بفرمایین که اوسّای همه ما هسّین و خودتون هم واردین!

 

میدونین چیه؟!

این حرف شهید چمران خیلی خوبه و دوروسّه ولی اجرایی شدن اون مشکل جدی داره. این حرف رو خیلی ها غیر ایشون از اول انقلاب گفتن ولی ببینین چقدر اجرای اون سخت بوده که تا حالا موفقیت چندانی نداشته!!!

 

یعنی برای این حرفای خوب و دوروس، باس  راهکار اجرایی هم داده بشه وگرنه در حد شعار باقی میمونه، همونطور که مونذه!!!

 

مخلص آقا...

 

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم

حرفاتون که اکثرش منطقی بود
حالا شما خودت پیشنهاد بده چه باید کرد و چه راه کاری اتخاذ کرد که حرف مسئولین از شعار به عمل محقق بشن؟؟

من شرافت اخلاقی رو به تقوا ترجیح میدم. شخصی که شرافت اخلاقی داشته باشه وقتی تخصصی نداره مسئولیتی رو هم قبول نمیکنه مگر اینکه آموزشهای لازم رو دیده باشه  .در خلوت هم مرتکب بی اخلاقی نمیشه حتی اگر کسی اون رو نبینه. چون وجدانش به اون اجازه همچین بی اخلاقی رو نمیده .
 

پاسخ:
👍👍👍دقیقا
۱۳ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۵۸ ابوالفتح میرطاهری

درسته یکم تفکر چریکی و احساسی انقلابی بر سرش هجوم آورده  ولی بله چمران انسان میهن پرست و مردم دوستی بود ( و جز نخستینها بود که گفت این جنگ جز ضرر چیزی نداره و باید برای صلح اقدام کرد و .... ) میگنم که در جبهه جنگ از پشت تیر خورده و خودی ها زدن 

 

یکی از دلایل جنگ ایران و عراق ( همین بود که نخبه هایی همون آن دوران را دیده اند و این دوران را از بین برن و نگن که اشتباهی شده و ... )

 

پ ب

پاسخ:
نسبت به هم دوران و هم کیشانش مرد آگاه تر و داناتری بود و انقدر شرف و شجاعت داشت در خط مقدم جنگ باشه 
نه مثل اقای بنی صدر و رفسنجانی و روحانی و دیگران پشت خط جبهه با لباس نظامی عکس یادگاری بندازن و برگردن تهران در پناهگاهشون ...
۱۴ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۵۷ ابوالفتح میرطاهری

بله درسته

 

کلن جنگ چیزه بسیار بدیست ( و چه برندش و چه بازندش و چه ... هیچی جز سیه روزی و بدبختی نصیب طرفین و درسترش فقرا جامعه خون بده نخواهد کرد ) رفسنجانی با کارهایه خوب و بدش فوت کرده ولی روحانی و بنی صدر هنوز زنده هستن ( با تمام اشتباهات کرده و نکردشون ، در حرفاشون پشیمانی دیده میشه ) این را هم اضافه کنم که بنی صدر اصلن تفکرش با این سیستم اکنون فرق میکرد ( ولی آن هم میهن پرست بود ، ولی افسوس که این میهن پرستان در پی قدرت و نرمشی نرفتن که به با هم بودن و در کنار هم بودن بیانجامد ) 

 

از میهن و کشور و مردم دفاع کردن کار بسیار بزرگیست و فکر نکنم با ارزشتر از این کار برای نوع بشر در این جهان فانی وجود داشته باشه ( اما از این مهمتر و بهتر این است که روزگار را طوری پیش ببریم که اصلن جنگی در نیوفته بین کشور ما و دیگران و خونها ریخته بشه و کینه بی حاصل باقی بماند برای طرفین جنگ ) 

 

پ ب

پاسخ:
در بد بودن جنگ که بحثی نیست . ولی گاهی حتما لازم میشه. مثل مواقع دفاع
جنگ ایران هم کاملا تدافعی بود و لازم الاجرا...
در مورد بنی صدر و مخصوصا رفسنجانی هم بعدها تاریخ قضاوت خواهد کرد...
هرچیه بعید میدونم عملکرد قابل دفاع و قبولی داشته باشن!مخصوصا رفسنجانی...
۱۴ خرداد ۹۹ ، ۲۱:۲۹ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

گاهی لازم میشه ، یا بهترش میشد ( دیگه در جهان امروز و با داشتن اطلاعات تاریخی و گسترش میز گفتگو میان مردم و مسئولین جهان ، دیگه آن گاهی هم لازم نیست و احتیاج نیست و بهتر با داد و ستد خرد از آن گاهی هم پیشگیری بشه  ) بقول آن جمله که مسئولین ها اگر به توافق برسن مال مردم را میگیرن و اگر به توافق نرسن جان مردم و ... 

 

جنگ داریم تا جنگ و آخرین جنگی که واقعن جنگ بود و مفهوم داشت و ایدولوژیهایی قدرتمند و مسئولیت پذیر پشت سنگر قرار داشتند جنگ جهانی دوم بود ( جنگ هایه بعد آن بیشتر فقط برای فروش سلاح و منم منم الکی رهبرانشون  و بیشتر جنبه سرگرمی و تاریخ سازی داشته ) ولی خوب داشتن ارتش و بودنش هنوز احساس میشه اما از اینها بالاتر خردگرایی باید پادگان در ایران و جهان درست کنه 

 

در این که جنگ ایران تدافعی بود ( اصلن چنین باوری را قبول ندارم و با سنجش سخنان این سیستم حاکم خودمون نمیشه باور کرد و اگر اشتباه نکنم سازمان ملل هم هنوز تایید نکرده تا بریتانیا دستور بده ، چون اگر تدافعی بود به در و دیوار میزدن و یک راه صلحی هر چند مصلحتی ایجاد میکردن در یک دو سال اول نه دیگه ههههههههشت سال جنگ )  در کل یک جنگ بیخود و پوچ برای هر دو کشور و منطقه بود که هر دو کشور ضعیف شدند و منطقه هم ضعیف شد و بی دلیل هنوز هم بدهکارن به شوروی یا همان روسیه ( و اگر شاه میبود هیچوقت آن جنگ رخ نمیداد و حتی منطقه هم شاهد بی ثباتیه مضر و الکی برای مردم مظلومش نمیبود ) اینجاست که بودن و ارزش آن انسان با خرد و گران قدر دیده میشود ( و بنی صدرها و رفسنجانی ها و کلن انقلابیون ایران نه تنها با نا آگاهی کشور و ملت خودشون را به سیه روزی و تیره بختی رسوندن بلکه مردم منطقه را نیز از پیشرفت و رشد خرد باز داشتند و ... ) و بعد از چند دهه از انقلاب میفهمیم که انقلاب ما واقعن انفجار نور بود آن هم نور انفجار یک بمب هسته ای 

 

بنی صدر بارها ابراز پشیمانی کرده و قبل انقلاب فعالیتی داشته و بعد آن جز حضور در برنامه ها و روایت تاریخ آن دوران کاره خاصی نمیکنه ( بله تاریخ خواهد گفت که این جماعت چه بدبختی را بر مردم مظلوم ایران و منطقه آوردن ) رفسنجانی و ... کلن از انقلابیون ایران از بالا به پایینشون اصلن خوشم نمیاد و تاریخ هم به نحوه احسن به زباله دان تاریخ خواهد فرستادشون و ... 

 

پ ب

 

پاسخ:
جنگ گاهی اجتناب ناپذیره .  کافیه انسانها فکر کنن حق با اونهاست و برای حقشون باید بجنگن ! 

جنگ ایران و عراق مربوط به قرار الجزایر بود و ازون دوران ریشه داشت . زمون پهلوی هم جرقه هایی زد ولی قدرت نظامی ایران برتر بود و عراق کوتاه اومد . بعد انقلاب صدام به خیال از هم گسستگی نظام ایران حمله کرد و ایران چاره ای جز دفاع و جنگ دفاعی نداشت...

۱۵ خرداد ۹۹ ، ۰۱:۲۸ مختار از طرف بچه روستا

سلام آقای من

یکی بچه های روستا که خیلی هم مرید و عاشق شهید چمران هس میگفت خیلی روی این حرف شهید چمران فک کردم و به نتیجه جالبی رسیدم!

این حرف شهید ظاهرا داره اون نظریه ای رو که تقوی رو  از تخصص مهمتر میدونه نقض میکنه ولی بیشتر که بهش فک کنی می بینی داره دقیقا همون نظریه رو  تایید میکنه!

 ازش پرسیدم چجوری؟!!

گف ببین شهید داره میگه کسیکه تخصص کاری رو نداره ولی اونو قبول میکنه حتما تقوی نداره، خب معنییش اینه که تقوی خودش میتونه عامل پیشگیری ازین فاجعه باشه که افراد بی تخصص کارهایی رو که بلد نیستن قبول کنن!

پس بازم تقوی مهمتره دیگه! ینی با وچود تقوی در بین افراد یک جامعه، کارها حتما به دست متخصصین خواهد افتاد و اوضاع خوب میشه!!!

و برعکسش هم اگر تخصص باشه ولی تقوی نباشه حتما اون متخصصین فساد ببار میارن!!

 

آقای من

نظر شوما چیه ؟!

 

پاسخ:
سلامعلیکم
چقدر پیچیده ش میکنی شماا !
خلاصه ش اینه . ادم باش ! کاریو بلد نیستی دست نزن...☺
حالا نظر شما چیه ؟
۱۶ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۴۵ مختار(ازطرف بچه روستا)

سلام آقای من

اینم جواب بچه روستا برا  شوما 

من پیچیده ش نکردم آقا 

شما ظاهرا به شان نزول این حرف شهید چمران آشنا نیستین و نمیدونین وقتی ایشون این حرفو زده فضای اون زمان اول انقلاب در باره تخصص و تعهد چی بوده و هدف شهید چی بوده !

لطف یه خرده در باره این موضوع در سالهای اول انقلاب مطالعه کنین بعدش اگر متوجه منظور شهید چمران شدین، کامنت قبلی منو هم می فهمین و اگر بازم ابهام داشتین خدمتتون هستیم. تشریف بیارین روستا یه عصرونه نون پنیر و خیار تازه می زنیم و گپ می زنیم 

 

پاسخ:
سلام
نخخیر با شان نزول اشنا نیستم .  بفرمایید توضیح بدید ممنونتون میشم☺
خدا خیر و برکت به سفره های روستاتون بده ایشالا...

تقوا؛

عمل کردن به تکلیف است...

 

 

پاسخ:
تکلیف اگر الهی و معقول باشد بله
ولی اگر برداشت شخصی و از روی جهالت باشد خیر

درود بر شما---تمام اینگونه فرمایش ها کلا سر کاریه---طرف با تحصیلات عالی رفته چریک شده بر علیه امنیت کشور خودش اقدام کرده ---در انتخاب راهش اشتباه کرده---جونش بر سر اشتباهش به فنا رفته حالا ما بعد از سی سال حرفهاشو قرقره میکنیم. چمرا ن قبل از انقلاب در اختیار جاسوسان بوده

پاسخ:
سلام
چگوارا هم پزشک بود و تحصیلات عالی داشت و چریک بود ! منافاتی نداره که
چرا میگید چمران علیه امنیت کشور خودش اقدام کزده !؟؟ کدوم قسمت راهش اشتباه بوده؟
۱۶ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۸ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

جنگ گاهی اجتناب ناپذیره و انسانها کافیه فکر کنن حق با اونهاست ( انسانها !!!!) درسترش مسئولین و رهبرانه اونهاست و گرنه هیچ دلیلی برای جنگ بین مردم عراق و ایران و ... وجود نداره ( همین الان در گفتگو روزمره بین شهروندان عراق و سوریه و لبنان و حتی افغانستان از ایران متنفرن ) پرسشی که هست و آگاه سازی که باید بشود این است که آیا از مردم ایران متنفرن یا از حاکمیت ایران و یا از اقدامات ایران متنفرن ؟! این تخم نفاق را کی داره میکاره ؟ ( مردم عراق و لبنان نسبت به ما ایرانیان و یا  ما مردم ایران نسبت به مردم لبنان و عراق و ... داریم تخم نفاق و جنگ را میکاریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) صدام که رفت و اینکه خوب بود یا بد بود قضاوتش با پروردگار و تاریخ نویسان بی طرف ( ولی دیگه چرا هنوز جنگ هست ؟؟؟ و میدونیمم هنوز تمام نمیشه ، پس کی قراره جنگ را پایان بدهد ؟ حتمن آن کارگر روز مزد کنار میدان که مدعی علم و فضیلت و رهبریت و .... میکند !!! باید جنگ را پایان دهد ؟!) این جماعت مسلمان از دروغین چه از نوع  شیعه و چه سنیش هستن که نافشان را با جنگ بریدند و ول کن هم نیستن ( تا یک الا دو صده قبل خاورمیانه برای خودش شاه و شاهانی داشته و افسار این مذاهب لجوج و جنگ طلب و بی خرد و بی علم را میکشده و بقولی از قدرت او میترسیدند ، ولی از وقتی که کشورهایه استعمارگر به کمک همین مذاهب شیعه و سنی قدرت نظم دهنده و امنیت آوره منطقه را از بین بردند ( و میدانستند که این مذاهب جز رجز خوانی و جنگ طلبی چیزی در چنته ندارن ، آنها را روی کار آوردند تا این منطقه خاور میانه تا موقعی که اینها بر روی کار هیستندد جنگ باشد و جنگ باشد و جنگ باشد ، چیزی که شاهدشیم ) 

 

بگویم که شعیه خوب و سنی خوب هم داریم که  ( هنری جز دوستی و برادری و برابری بلد نیستند و جون به جونشون کنی  حاضر به جنگ کردن نیستند تا مبادا خون بشری که پروردگار این جهان خلقش کرده  ریخته بشه ) مثل یهودیان معتقد که در گذشته که مایل بودند دست از دیار و خاکشون بردارند و آواره بشن ، اما جنگ نمیکردند و ...  

 

قرارداد الجزایر ، قرارداد آنچنانی نیست که بخواد یک مملکت با مملکت تا ابد همسایه اش جنگ راه بندازه ( و از قراردادهایی هست که در صده ۹۰ بهترین و عدالت محورترین حالت را در پیش خود داشته ) اما اگر خردگرایی بین مسئولینش بود جنگی هم رخ نمیداد و رخ نمیگرد ( چون آن زمان محمد رضا شاه پهلوی انسانی با خرد و انسان دوست و میهن پرستی بود و به پای میز گفتگو و خرد رفت و جنگی هم در نگرفت ) و گرنه به بهانه آوردن قرارداد الجزایر و طمع نفت ایران و گسستگی ایران و چسباندش به اینکه علت جنگ این بوده ( دنبال نخود سیاه دویدنی بیش نیست ) چون نفت ایران و پایگاهایه نفتی ایران و حتی عراق در آن روزگار صاحب داشته و نفت این دو کشور بدونه وقفه و دست اندازی صادر میشده ( درسترش اینکه که مدیریت و فروش نفت و ... دست این دو کشور نبوده و نیست که بخوان بهش نگاه سو داشته باشند ، چه در گذشته چه الان ) 

 

در کل باید دست از بی خردی و منم منمی که در منطقه خاورمیانه در جریانه ( که مقصرش هم مذاهبه اسلامی هستند برداشت ) و به دستشون کتابانی از معرفت و خرد و انسان دوستی و پروردگار پرستی داد و ... 

 

پ ب

 

پاسخ:
ببینید . حرفاتون خوبه هاااا . ولی خیلی سورآله ! ما در زندگی رئال هستیم و اختلافات و جنگ از بدو تاریخ بوده و تا قیامت هم احتمالا ادامه داره ! ولی اینکه چرا هرجایی جنگ هست یکطرف قضیه مسلمانان هستن بحثی در جنگ طلبی مسلمین نیست !! انگار این قوم همیشه مدعی و طلبکار همیشه با جنگ باید به خواستشون برسن !

درمورد جنگ ایران و عراق
باز هم مصر هستم که اقدام ایران تدافعی بود . چرا که عراق خوزستان و شط العرب(اروند رود) رو جزو خاک خودش میدونست و سالیان دراز در صدد پسگیری بود...

تقوا عمل کردن به تکالیف الهی ست...

غیر الهی که نداریم!

اون که برداشت شخصی میکنه که حسابش با کرام الکاتبینه ولی اگه 

 هر چیزی متشرعانه  و الهی پیش بره  آیه ۷سوره مبارکه محمد ص...

یاعلی...

پاسخ:
آیه قران و سخن خداوند بصورت واحد و مطلقه
ولی برداشت و تفسیر انسانها متفاوت !
همین تفسیرهای به رای موجب میشه تکلیفشون رو بد متوجه بشن و بد انجام بدن...
بطور مثال در موضوع امر به معروف و نهی از منکر . که هر کس یک تفسیر داره و یک تکلیفی احساس میکنه و یک عملی انجام میده که عواقبش رو خدا رحم کنه...
۱۶ خرداد ۹۹ ، ۱۹:۱۰ ابوالفتح میرطاهری

اینکه مردم عادی یا همان عوام جنگ و خونریزی راه نمیندازند هم سورآله !؟

 

بنده کاری ندارم جنگ بوده یا نبوده در تاریخ ، بلاخره باید از تاریخ پندی بگیریم یا نه ! خخخ ( جنگهایه امروزی هزاران برابر بیچاره کننده تر از جنگ هایه گذشته هست ) 

 

بخشی از نوشته من این هست که ( اگر جنگ هست مقصر ، رهبران و حاکمیت و مسئولین  دو طرف هستن نه مردم عادی تا سیه صفتی خودشون را پشت بهانه هایه پوچ و دروغین پنهان کنند ) پرسشی که هست اینکه این جماعت مذهبی ( منظور بزرگان و رهبرانشونه نه پیروانه ساده و ناآگاهشون ) آخه خودشان را رستگار کننده معرفی کرده اند !!!!!!!! 

 

عراقی نبوده و کشور عراق زیر واژه کشور عراق تاریخی ندارد ( و تاریخش به زمان بین النهرین و بابلیان و بگیر تا بغداد و ... که آن هم باز در کلیت زیر مجموعه حاکمیتها بوده ) و این مشکل اروند رود بیشتر یک خلع بوده که با توافق الجزایر بر طرف گردید

 

ولی با شواهدی که از مذهبیان داخلی و عراقی و ... میبینم به هیچ وجه ( نه عراق را و نه ایران را آغاز کننده جنگ نمدانم ) و مقصر را مذهبان تندرو شیعه و سنی میدانم از هر دو کشور که جان خلق الله براشون یک پاپاسی هم ارزش نداره و در خفا به هیچ وجه به پروردگار اعتقادی ندارند از نظر بنده که این همه خون انسان بی گناه را میریزند

 

پ ب

 

پاسخ:
اینکه همه باهم خدب و مهربون باشن و خردمندانه رفتار کنن سورآل . 
اگرنه درست میگید مردم عادی فقط سربازان و سپرهای لب تیغ هستن برای فرماندهان
خدا نسل هرچی جنگ افروز و جنگطلبه محو و نابود کنه اییششااللااهه..

سلام آقای من

بچه روستامون گفت قرار بود اول آقای من بروند درباره بجث تقوی و تخصص در اوایل انقلاب کمی مطالعه کنن بعد اگه سوال و ابهامی داشت بپرسن!

ولی آقا ظاهرا خیلی از مطالعه خوشش نمیاد و هلو برو توو گلو میخاد ! میگه ما براشون تاریخ انقلاب بگیم!!

نه قربونت سعی کن یه کم اهل مطالعه بشی

 

پاسخ:
سلامعلیکم
چشم میرم مطالعه میکنم ☺
به بچه روستاتون بگو هنوز بچه ای😉
۱۷ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۲۳ از بچه های روستای مختار

سلام آقا

یکی بنام محسن نوشته چمران فلان و فلان و آخرش هم بدون هیچ سندی و مدرکی گفته چمران جاسوس بوده!!! 

اگه بناست اینجا امثال ایشون هر چی به دهنش میاد بگه

ما هم میگیم این اقا محسن خیلی خنگ و بیسواد و اهل یاوه گویی هس و آخرش هم حرومزاده اس!! سند و مدرک هم مث حود آغا محسن لازم نیس نشون بدیم!!

بنظرتون خوبه اینجوری با کسانی مث محسن حرف زد یا بده؟!!

دوروس مث خودش دیگه!!

۱۷ خرداد ۹۹ ، ۰۷:۴۲ ابوالفتح میرطاهری

اصلن احتیاج نیست همه مهربون و خردمندانه رفتار کنن ( چون این همه اصلن با هم در ارتباط تنگاتنگ نیستن که بخوان با خرد رفتار کنن یا بی خرد ، من واژه همه را از نوشته شما مردم عادی برداشت کردم که بازم میگم مقصر مردم نیستن ) اما اگر منظورتون از همه  مسئولین و رهبران هست ، خوب اگر از اینان توقع خرد و مهر و نیک اندیشی نباید داشت پس ازکی باید داشت ؟؟؟ بالا گفتم حتمن باید از مرد یا کارگر روز مزد کنار خیابان !!! خخخ 

 

و ...

 

پ ب

 

 

پاسخ:
ما که از خدامونه
ایشالا گفته ی شما بشه... 😊

سلام به وبلاگ پیشکسوتان و طردشدگان خانواده برتر خوش اومدم خخخ از خوانندگان خاموشیم آقای افغانی وبلاگتون عالی و کارتون درسته 👍 

پاسخ:
سلام
😅طرد شدگان چراا !  ما رستگار شدگانیم 😉
شما لطف دارید 🌹

آقای افغانی شما واقعا افغانی هستین ؟؟ یه چنتا کتاب معرفی میکنید تفکرتون رو دوست دارم.

پاسخ:
من اصل افغانی و طالبانم 😆 یه چیز تو مایه های ملاعمر و بن لادن !
پروین اعتصامی بخونید😊

درود بر شما---اولا اگر یک کار اشتباه را تمام عالم هم انجام دهند باز هم اشتباه است---چمران در سالهای منتهی به انقلاب در اردوگاههای یمن--سوریه--فلسطین--لبنان زیر نظر کارشناسان شوروی تعلیمات چریکی گرفت

بعد از انقلاب با توجه به زاویه ائی که با برخی سران فعلی جمهوری پیدا کرد بدست ابو شریف(عباس آقا زمانی) از پشت هدف گلوله قرار گرفت

چمران با اعتبار بورسیه جهت تحصیل به امریکا رفته بود. ولی دست نشانده شوروی شد

پاسخ:
سلام
الان جملات شما نامفهومه برام ! 
چریک شدن اشتباهه ؟! با تحصیلات عالی چریک شدن اشتباهه !؟ اینکه بورسیه امریکا گرفت و توسط شوروی دوره دید اشتباهه؟! در اردوگاههای کشورهای همسایه دوره دیده اشتباهه !؟


درود بر شما--جناب آقای مختار همین پرخاشگری شما نشان میدهد که عرایض بنده خالی از حقیقت نیست.انسانهای کم جنبه و متعصب نمی توانند راه تحقیق و پژوهش را با جنجال سد کنند.در این روزگار الحمداالله آنقدر اطلاعات زیاد است که میتوانیم با چند سرچ ساده به حقایق زیادی دست پیدا کنیم.حلال زادگی شما چه گلی به سرتان زده که حرامزادگی من آن گل را پر پر کرده. اگه همه طرفدارهای چمران مثل شما باشند همین یک دلیل کافیه که بگوئیم وای بحال چمران با این طرفدارش. من هم مدرک دارم و هم آدرس وبلاگ لطفا برای ادامه بحث و اگر دوست دارید برای ادامه فحاشی خود به وبلاگ من مراجعه بفرمائید.ضمنا حاضرم پول آزمایش دی ان ای شما را هم من بدهم حاضری بیائی آزمایشگاه؟

درود بر شما---مسئله جاسوسی چمران در زمان شاه و علیه او بوده--بنظر من چمران قدر ناشناس بود چون با پول بورسیه رفت امریکا---آیا میدانید کسانی که با بورسیه میرفتند خارج چه تعهداتی میدادند---عرضم اینه چمران با تحصیلات عالی خود میتوانست منشا اثرات بیشتر و بهتری باشد---برای چریک شدن نیاز چندانی به تحصیلات نیست---بله دوره های آدمکشی و انفجار و مخالفت با حکومت توسط نمک خوردگان ناشایست است. از طرفی واقعا چه اندازه ما ملت ایران از چمران میدانیم؟ دفاع بیخود در حالیکه از او اطلاعاتی نداریم بی جهت است. طرفدار یعنی کسی که حداقل دو صفحه از شخص مورد علاقه اش خوانده باشه.

پاسخ:
سلام
شما رو ارجاع میدم به صحبتهای خودتون " یاد بگیریم دیگران رو قضاوت نکنیم "
😊

سلام آقای افغانی

خیلی وقت بود وبتون نیومده بودم.

کلا در شرایط فعلی ایران ، آدمها دو دسته هستن.(حالا اگه نگیم صد در صد ، نود در صد این طوری هستن).

۱)افرادی که انقلاب سال ۵۷ ایران رو شورش یه عده خرابکار میدونن که توسط توطئه جهانی هدایت میشد.

۲) افرادی که انقلاب ۵۷ ایران رو یک انقلاب ضد امپریالیستی میدونن.

 

خب حالا چمران در این دو دیدگاه زمین تا آسمون فرق داره. 

 

پاسخ:
سلام ارادت داریم
اشاره خوبی داشتید 👏
۱۸ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۴۲ ابوالفتح میرطاهری

به جناب سید محسن 

 

بله ، شما مو به مو درست میگید در مورد چمران . ( در بحث نمک نشناسی که بسیارن از کسانی که به ملت و کشور خودشون ، در زمان آن شاه خدا بیامرز خیانت کردن ، درسته که مدرک درسی از آمریکا به مدد سواد پرستی و خرد پرستی شاه و دادن هزینه هایه تحصیلی از صفر تا صد ، چه چمران و چه دیگران صاحب مدرک شدند ، ولی چمران و چمرانها هم گول ظواهر نوشته هایه دروغین چه مذهبیش و چه غیر مذهبیش را خورد  و خوردند ) چمران قبل از اینکه برود آمریکا چپی بود و با با مجاهدین خلق دمخور بوده که در زمان انقلاب کمی آرام تر شد ولی در ادامه جنگ و دیدن اینکه این جنگ اشتباه هست و کلن انقلاب اشتباه بود و خیلی اشتباهات دیگه نظرش برگشت و در همان میدان جنگ کشته شد ، آن هم توسط ردیابی سرویس هایه جاسوسی آمریکا و بریتانیا که میدانستد اگر این بابا زنده بمونه در پا گرفتن افراط در ایران خلل ایجاد خواهد کرد و اجازه دست داشتن جمهوری به ظاهر اسلامی را در بر هم زدن نظم منطقه و جنگ افروزی را کم سرعتر خواهد کرد و ... ) 

 

ولی اینها همه گول خورده بودند و بسیار بسیار جوان و خام ، ولی در اینکه باعث شدن شاه و سایه خرد گرایی از روی سر ایران برود کم تقصیر نبودند ( تا حالا فکر کردید که چرا بسیاری از فرماندهان ایران در زمان جنگ جوان بودند ؟! چون خام بودند و الف را از ب تشخیص نمیدادند و اصلن نمیدانستند و نمی پرسیدند که این همه تسلیحات که ما در جنگ خرج می کنیم پولش از کجا میاد و اصلن چقدره و این هزینه هایه هنگفت را با درآمد سالانه کشور مقایسه کنند و کمی به مغزشون فشار بیارن که هر چه سرعیتر جنگ با عراق را پایان بدهند بسیار به نفع تر و کم هزینه تره تا اینکه این همه پول ملت و نسل هایه آینده کشور راا به شوروی و آمریکا و اسرائیل و ... بدهند تا  از آنها تسلیحات بگیرن و خرج کشتن همسایه هم فرهنگ و هم دین خودشون کنن و ... ) 

 

در کل ازنظر من نا آگاه بوده چون بذر مهر و محبت و پیشرفت کشور در گرو جنگ و چریک بازی خون ریزی و ... نیست 

 

پ ب

 

به جناب کاربر

 

با توضیحات بالا و سنجش اوضاع این روزگار ملت و کشورمون که از ادعاهایه انقلابیون مذهبی و غیر مذهبی تشکیل شده به هیچ وجه اعتقاد ندارم که جنگ را عراق شروع کرده ( چون اگر درکی از جنگ و سیاست داشتن میفهمیدن که بودن صدام هزاران برابر بهتر از نبودنشه و از رفتن صدام خوشحالی نمیکردن ، چون با رفتنش امنیت کشور عراق و منطقه هم بدتر ار بدتر شد و احتمالن باید آن کارگر روز مزد کنار خیابان آستین بالا بزند و این بی خردی و کشتار را پایان بدهد !!! خخخ) 

 

به هر روی عاملین جنگ مسئولین هر کشور هستند و بودن جنگ در روزگار آن مسئولین نشان از بی خردی و یا جاه طلبی آن مسئولین دارد و یکی از نشانه  هایی است که شیطان و شیاطین بر انسانهایه آن کشور دارد حکمرانی میکند و ... 

 

حرف من اینکه اسلام با تمام مذاهب و ادعاهاش ( در این جهان که بسیار پیشرفته شده حداقل در برقراری ارتباط و گفتگو و تبادل مهربانی بین هم ،  وقتی نمیتونه بین پیروان خودش صلح و آرامش برقرار کنه چرا باید هنوز وجود داشته باشه این مکتب یا دین یا ... ؟؟؟؟؟ ) بقولی پس کی قراره مردم  از اسلام و مسئولینش به مردم عادی چیزی برسه اینها که همش دارن فقط از مردم میگیرن و ...

 

راستی بسیار جواب جالبی دادید که ما از رستگار شدگانیم و ممنون بابته این جواب از نظر من درست خخخخخ( خیلی خنندیم از جوابتون جناب کاربر ) 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
ببینید
مخالف هر جبهه و جریانی دو حالت داره
1.یا از دل اون جریان برآمده
2.یا از بیرون اون جریان
اگر از دل اون جریان بر اومده باشه میگن خائن ! مثل الان که شماها به چمران میگید
اگر از بیرون اون جریان باشه میگن اجنبی متخاصم!

وقتی هم با اون جریان مخالفتی نداشته باشه بهش میگن گوسفتد! خود فروخته!پخمه!

تکلیف چیه ؟؟
۱۹ خرداد ۹۹ ، ۰۷:۴۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

مگر من گفتم چمران خائنه !!! 

 

چمران به لطفی که در قبل انقلاب از طرف شاه بابته هزینه ها تحصیل و ... خیانت کرده ( که باز هم گفتم این خیانت از نا آگاهی بوده ) بعد انقلاب تغییر نظر داده و این تغییر نظر نشانه خائن بودن نیست ( خائن کسی که از اسرائیل در زمان جنگ موشک میگیره و در جمعه های آخر رمضان مرگ بر اسرائیل میگه و ... ) 

 

در مورد چریک و ... ( نخست باید پرسید که چرا یک ایرانی باید در کشورهایه دیگه دوره آموزشی ببینه و بده و ... چه قبل انقلاب و چه بعد انقلاب ، به نظر شما چرا ؟؟؟) شاه از کمونیست بدش میومد ولی با هیچ مکتب و مذهب و ... مشکلی نداشت ( فقط از کمونیست بدش میومد و میترسید چون هم مرز بود با کشورمون درآن روزگار ، و نه تنها ایران بلکه کل اروپا از شوروی میترسیدند و به آمریکا چند برابر بیشتر از  ایران پناه میبردند تا حدی که اجازه ساخت پایگاه را به آمریکا دادند در کشورشون . آن دوران ، دوران ترس از کمونیست بود در همه جای دنیا ) اینو نوشتم که بگم باب گفتگو در زمان شاه برای همه بلا استثنا باز بوده و این دروغه که میگفتند در آن روزگار شاه اجازه آزادی سیاسی نمیداد . پرسشی که هست اینکه  ( پس چمران و چمران ها به عنوان یک ایرانی برای چه در کشورهایه دیگه در حال آموزش دیدن و آموزش دادن نظامی بودند ؟؟؟) 

 

پ ب

پ ب

پاسخ:
سوال
چرا وقتی امریکاییها در دورترین کشورهای جهان پایگاه میزنن میگیم افرین!عحب سیاستی!کل جهان رو زیر سلطه نظامی گرفته
ولی ایران در کشورهای همسایه و خاورمیانه نفوذ کنه و پایگاه بزنه میگم عجب!اونجا چه غلطی میکنی اخهه !!
چرا اگر چریکهای ترکیه برن امریکا دوره ببینن میگیم افرین!ببین ترکیه چقدر به نیروی نظامیش بها میده...
ولی ایرانیها رفتن امریکا دوره دیدن میگیم عجب! اینا اونجا چه غلطی میکردن! چریک به چه کارمونه اخهه!!

سیاست خارجه فقط گفتگو و مذاکرات نیست . هرانچه که به خارج از کشور مربو بشه سیاست خارجه س . از قبیل اعزام و پذیرش دانشجو . اعزام و پذیرش متخصص. اعزام و پزیرش پزشک . اعزام و پذیرش مبلغ دینی و اعزام و پذیرش نیروی نظامی و چریک...

کتاب سید مجتبی هاشمی رو بخونید.
همون که سالها عکسش با یک اوور نظامی و کلاه کج و ریش بلند بروی دیوار ورودی خیابون پونزده خرداد به میدان توپخونه تهران نقاشی شده بود
رفیق صمیمی چمران . و فاتحان گمنام جنگ . مردان چریک . که چون بسیج و سپاه و ارتشی نبودن هیچوقت نامشون رو در جنگ از رسانه ها نشنیدیم...
۱۹ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۲۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

نشد دیگه جناب کاربر 

 

شما آمریکا را با ایران مقایسه میکنید !!!!! آمریکا صنعت خودرو میده از وارادت آن کشور تا بالاترین امتیاز گمرک و ... نمیگیره و هزاران امتیاز دیگر ( اگر که آمریکا خواسته باشه که مثلن پایگاه نظامی در کشوری بزنه ) و گرنه کشورهایی مثل عراق و افغانستان و ... التماااااااااس آمریکا را میکنند که در کشورشون پایگاه نظامی داشته باشه تا از وجودش برای امنیت  خودشون استفاده کنن ( حتی در حد ترسیدن ) و ۹۰ درصد پایگاهایه آمریکا به خاطره تقاضایه آن کشورهاست ( که من کلن موافق نیستم ) اما اینو گفتم تا واقعیت تحریف نشه ( بعدشم این سوالات را از کسی بپرسید که دایه آمریکا را دارد و ... نه من !!! ) 

 

در مورد چمران ( خوب الان فکر کن یک تعداد جوان ایرانی برن آمریکا یا عراق یا اسرائیل یا ... دوره نظامی ببینن تا در ایران اقدامات بی نظمی یا درسترش تروریستی انجام بدند ) آیا شما به این جوانان حق میدی و یا برای توجیه نوشته بالا را مینویسید  و یک مقایسه کاملن اشتباه و بی ربط انجام میدید ؟! ترکیه دولتش سرباز میفرسته آمریکا برای آموزش نه حزب یا گروها و مکتبهایه من درآوردی و ... ( اگر که این کار را کرده باشه ) بعدشم بعد از انقلاب بله ( بسیارم افتخار آمیز میتونه باشه ، اما قبل انقلاب درست نیست و درسترش میشه خیانت و نامردی در حق کشورت و مردمت ) که باز هم جای گفتگو دارد ، اینها در صورتیه که آن شاه خدا بیامرز خودش مهربانانه و باز هم خردمندانه رفت و تمام برنامه هایه تروریستی و آشوب را که چیده شده بود برای اینکه اگر که مقاومت میکرد ، نقش بر آب کرد و رو سیاهیش موند در تاریخ برای انقلابیون بی انصاف و نیمی غیر ایرانی ایران . بماند 

 

تبادل علم و ... بسیار هم قابل درک میتونه باشه ( اگر که به سود کشورمون باشه و درش انسانیت و شرافت نقض نشده باشه ) ولی به شرطی که قانونی باشه 

 

اینها در صورتیه که آمریکا قدرتمنترین کشور حال حاضر جهانه ( و کل جهان هم جمع بشن و با آمریکا جنگ کنند نمیتوانند شکستش بدند ، چون مبنا علم و فناوری هایه جدید ۹۰ درصدش از خود آمریکا سر چشمه میگیره و به دیگر نقاط جهان سرازیر میشه و هیچ احتیاجی نداره که مثلن بخواد در کشوری پایگاه نظامی بزنه ، چون با همین نت و فناوری ارتباطات کل آمار مردمان جهان در دستشه )  پایگاه دریایی که آمریکا در خلیج فارس داره را کشورهایه حوزه خلیج فارس تقاضا کردند ازش ، آنهم از ترس جمهوری به ظاهر اسلامی ایران ) آمریکا همان کشوریه که با نفرستادن کارت هایه هوشمند ملی به ایران ، یک سال خورده ای که تعدا زیادی از ایرانیان هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکردند ( اینها را ننوشتم که بگم آمریکا چنین است و چنان است ، نوشتم تا بدانید و بدانیم که در مورد چه کشوری داریم صحبت میکنیم ) بعدشم اگر آمریکا و حزب جمهوری خواهش نبود دیگر مکتبها جهان تا الان ادیان و مذاهب  را هزاران بار اعدام کرده بودند 

 

چه چمران خوب بود و چه بد بود ( بعد از نیم قرن ، فعلن که خیری از دست آوردشون که انقلاب به ظاهر مردمی و به ظاهر اسلامی بود به ملت ایران نرسیده ) 

 

پ  ب

 

 

 

پاسخ:
امریکا بزرگ شد قدرتمند شد پیشرفت و توسعه داشت...
چون سیاست داخلی و خارجی خوبی طی ادوار مختلف اون کشور اجرا شد
اگر ایران هم سیاستهای داخلی و خارجیش معقولتر میبود قطعا وضعیت بهتری نسبت به الان داشت. سیاستها رو اگر سیاستمداران اگاه و عالم تدوین کنن قطعا نتیجه مثبته . و اگر یه عده نادان تدوین کنن میشه مثل کشورهای ثروتمند عقب افتاده.
چمران و صیاد شیرازی و دیگر افرادی که در خارج دوره دیدن و اومدن داخل ایران بنظرم وطن دوستان واقعی هستن . جذب و استفاده ی دانش دیگر کشورها نشان از هوشمندی افراد و دولتهاست.

یه نکته
افرادی که زمون شاه اعتراض و قیام کردن چرا میشن خائن به وطن ولی افرادی که در جمهوری اسلامی بزرگ شدن و حالا به هر دلیلی معترض میشن بهشون نمیگن خائن ! میگن آزادیخواه!

خلاصه بگم قضاوت ما نسبت به افراد و جوامع و شرایط همه بستگی به نگرش ما در مورد اونها داره . اگر خوشمون بیاد تعریف میکنیم و بدمون بیاد تخریب...
۲۰ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۴۱ دلساخته های آنی

امیدوارم خدا یارمان باشد که روزی تقوایمان به تقی وا نشود :)

پاسخ:
انشالله👍
۲۱ خرداد ۹۹ ، ۰۷:۵۹ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

بنده که گفتم چمران انسان میهن پرستی بود ( در زمان شاه تفکرات اشتباه و چپی که بسیار تبلیغ میشد این میهن پرستی و عشق او را مال خودش کرد ، که چمران پشیمان شد ولی دوباره و عشق و میهن پرستی چمران را انقلابیون مذهبی صاحبش شدند که در طول جنگ دیگه نزاشت این میهن پرستیش به دست حزب یا مکتب یا ... بیوفته و چون انسان میهن پرستی بود کشته شد ) اما در قبل انقلاب آن میهن پرستی را نا آگاهانه مدیریت کرد و به آن سیستم شاه خیانت کرد که از سر نا آگاهی بوده ( مثلن حججی به خاطر ایران و میهنش کشته نشده بلکه به خاطر اعتقاد مذهبیش کشته شد و حتی قاسم سلیمانی و ...  و این زمین تا آسمان مبناش فرق میکنه ) و باید بگیم میهن پرست چیه و کیه و مذهبی پرست کیه و چیه و ... 

 

آزادی خواه همیشه آزادی خواه هست ( چه قبل انقلاب و چه بعد انقلاب ، ولی قبل انقلاب آزادی و خرد گرایی به معنی واقعی بوده فقط برای کمونیستها نبوده ) اما در این دوره آزادی نیست ، مثال سادش همین سایت جناب نجفی ( که نوشته شده خانواده برتر ، ولی خودشون میگن که من برام مذهب شیعه و اسلام  مهمه و عملن میشه آن تفکر که  مردمم و پیشرفت و پسرفتشون برام مهم نیست . فقط همه به خط بشن و بمیرن تا این مکتب سر پا بمونه  ) خوب این عزیزمون یا آگاهانه و یا نا آگاهانه از واژه خانواده برتر ، که یک کلیت درش هست را به زنجیر میگیره و تهش میشه تفکرات مذهبیه خودش و ...  مثل همان نوشته ای که گفتم پروردگار در کتب ادیان در زندانی هست ( خوب حرکتی در جهت شکست این نا آگاهی و بی خردی جنابان نجفی و نجفی ها یعنی آزادی خواهی و نگذاشتن دزدیده شدن یا به اشتباه تصور شدن واژه خانواده برتر توسط تفکرات جناب نجفی و یا دیگر مکتبها مثل فمنیسم و ... اینها هر دو افراطی هستند . بماند )  

 

بنده همیشه سرم بالاست چون احساسات در من آرام و مطیع شده و این بند آخر نوشته شما در قامت من نیست و این را فکر کنم بعد چند ماه باید متوجه شده باشید ( و برای من مهم آزادی و شرافت و کرامت مردمم که تشکیل میشه از زنان و مردان هموطنم مهمه و در بند مذهب و دین و کمونیست و فمنیسمو و ... نیستم و به عنوان یک ایرانی معتقد به پروردگار این احترام به کرامت و شرافت و آزادی را از جانب حاکمیت به ظاهر اسلامی نسبت به مردم خیلی خیلی کم می بینم و ... ) حتی نسبت به پیروانه خودشون  

 

پ ب

پاسخ:
🌹🌹🌹ممنون از توضیحات
شفافتر شد بهتر شد...
۲۲ خرداد ۹۹ ، ۰۱:۴۲ بچه روستای مختار

سلام ارباب

اهالی روستا هم سلام رسوندن خدمتت

عریضه ای خدمت تون دارم مربوط به حرفای محسن 

 

سلام 

یه نفر بنام محسن این کامنتو برا اون جمله ای که از شهید چمران گذاشتین، نوشت:

"تمام اینگونه فرمایش ها کلا سر کاریه---طرف با تحصیلات عالی رفته چریک شده بر علیه امنیت کشور خودش اقدام کرده ---در انتخاب راهش اشتباه کرده---جونش بر سر اشتباهش به فنا رفته حالا ما بعد از سی سال حرفهاشو قرقره میکنیم. چمرا ن قبل از انقلاب در اختیار جاسوسان بوده".

این کامنت چندین  ایراد علمی و فنی و اخلاقی داشت. منم برا اینکه شوما حواستون باشه که بعضیا دارن از این آزادی بیان شوما سوء استفاده میکنن و هر چیزی هم بالاخره هم حد ومرزی هم داره و یه مرزهای اخلاقی و علمی باس توو حرف زدن آدما مراعات شه ناچارا برا شوما چیزهایی نوشتم وآخرشم در باره روش طرح بحث محسن خان سووالی پرسیدم.

وقتی شوما جواب سوالو ندادین با خودمون گفتیم حتما دارین بهش فک می کنین و بالاخره نتیجه خوبی شاید ازش دربیاد.

بعدش دیدم این محسن دوباره کامنتی گذاشته که باطن خودشو روشن تر نشون داده.

ببینید ارباب

اشکال اون کامنت محسن ایناس:

او اگه آدمی اهل حرف حساب و منطق و اخلاق و ادب بود باید می دونست که وقتی شوما یک حرفی از کسی میذاری توی وبت و داری درباره اون حرف و موضوع بحث میکنی منظورت همه شخصیت صاحاب حرف نیس و اصلا لازم نیست کسی پابرهنه بپره وسط بحث و به شخصیت صاحاب آون حرف حمله کنه و اونو جاسوس و ...خطاب کنه.

دیگه اینکه محسن خان اگه اهل فکر و نظر بود باس درباره اون حرف چمران هم حرفی میداشت ولی دیدن که دریغ از یه کلوم! چون اصلن ازین چیزا سر در نمیاره.

دیگه اینکه اگه محسن خان کمی فهم و شعور داش می فهمید وقتی میخان کسی رو نقد کنن و اتهامات سنگینی مث اقدام علیه کشور و جاسوسی بهش بزنن حتمن حتمن حتمن باید مستندات و مدارک کاملا محکم ارائه بدند نه اینکه چیزایی رو که توی مطبوعات زرد و فضای بی دروپیکر اینترنت یا شنیده های غیرمستند، توی مغزشون رفته، هرجایی بگن و انتظار داشته باشن همه هم فوری قبول کنن

دیگه اینکه محسن خ. اگه کمی ادب و اخلاق توو وجودش بود باید برای افکار، باورها و ارزشها و افراد مورد احترام انسانهای دیگه احترام قائل می شد و وقتی دید شوما با احترام حرفی از کسی مث شهید چمران گذاشتی و زیرش دعا کردی که روحش شاد باشه، یعنی برای این شخصیت احترام قائلی(بهر دلیل که خودتون دارید)! بنابراین فوری شروع به حمله و بی احترامی به شهیدچمران نمی کرد! ولی وجود نفراتی مث محسن فقط پر از عقده و بغض و تکبر و خودنمایی و کوبیدن هرکسی هس که خودشون قبول ندارن، ینی محسن خ. از اون افرادی هس که میگن "هر کی با من نیس، علیه من و دشمن منه"، میدونین که شعار چه تیپ افرادیه!! و بخودشون اجازه هر بی احترامی به دیگرونو میدن.

دیگه اینکه من برای اینکه ایشون بفهمه(که ظاهرا نباس انتظار فهم از امثال محسن داشن) چقد حرف زشتی زده اون کلمه حرومزاده رو به عنوان یک سوال از شوما نه ایشون، پرسیدم که او بفهمه عمق و شدت زشتی اتهام زندن بی دلیل و مدرک چقده، و اصلن نگفتم او حرومزده س فقط پرسیدم اگه کسی بی سندومدرک به ایشون نسبتی زشت بده خوبه یا بده؟؟!! ینی روش خطای ایشون رو مورد سوال قرار دادم! ولی حالا شما ببین محسن خ. بجای اینکه روش خودشو اصلاح کنه چه کثافاتی که درونش انبار کرده ریخته توی وب شوما

ارباب یک آبکشی بکنید وبتونو.

کامنت ادامه داره ارباب....

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
حتما در طول این مدت که تشریف میارید دیدید بنده در گفتگوی دو نفر دیگه خییلی کم وارد میشم . و معمولا در خطابه هاشون هیچ دخالتی ندارم...
۲۲ خرداد ۹۹ ، ۰۱:۴۴ بچه روستای مختار

ادامه

 

دیگه اینکه یه نگاهی به حرفای گنده تر از دهن این محسن خ. بندارین و ببینین چقدر ادعا کرده که اثبات هر کدوم از اینا ممکن نیس:

- تمام اینگونه فرمایش ها کلا سر کاریه !! ((چقدر حرف علمی و مملو از استدلالی!!!! این ادبیات یه آدم بیسواد نفهمه تا....این محسن ایتقدر بی فکره که نمیفهمه عین همین حرف رو هرکسی میتونه جلوی همه حرفای خودش بنویسه!! )

- طرف با تحصیلات عالی رفته چریک شده بر علیه امنیت کشور خودش اقدام کرده (( خب اینم که نقطه قوت چمرانه که! هم تحصیلات عالی امتیازه، هم چریک شدن شجاعته!! بعدش محسن هنوز نتونسته بفهمه کسیکه برای نجات کشورش از یک شاه نوکرامریکا و غرب با رژیم شاه می جنگه علیه مملکتش نمی جنگه! درست بر عکس، برای دفاع از ملتش می جنگه! )

- در انتخاب راهش اشتباه کرده (( این قضاوت شخصیه ونمی تونه بدون دلیل بیان بشه، چقدرم که محسن خ. دلیل آورده مااااااااااشاله!  اینطوری که هر ننه قمری میتونه مخالف خودشو محکوم کنه و دقیقا همین حرف رو میشه به خودمحسن گفت که آقاجون بیدار شو، راه رو اشتباه رفتی))

- جونش بر سر اشتباهش به فنا رفته (( اولا پاسخ بندقبلی، دوما کسی که برای  عقیده و باورش شهید میشه توی همه فرهنگها و ملل محترمه، همه ملتها شهید دارن و احترام برای  شهید رو می  فهمن جز امثال محسن که خالی ازین فهم هستن و توهین به شهید می کنن و میگن به فنا رفت!!)

-  حالا ما بعد از سی سال حرفهاشو قرقره میکنیم ((اینم باز از اخلاق وادب کوچه بازاری و چیپ محسن خ. که بیان سخن یک فرد تحصیلکرده و مبارز و صاحب عقیده و نظر رو قرقره حساب میکنه و به شوما میگه دارین قرقره میکنین!! خب بازم اونقدر فهم نداره که عین همین حرفو میشه به همه حرفای خودش گفت ینی گف تو هم داری حرفای غلط افراد دیگه ای رو قرقره می کنی!!).

- چمرا ن قبل از انقلاب در اختیار جاسوسان بوده ((خوشبختانه این غلط خودشو توی جواب بعدیش کمی تعدیل کرد ولی بازم گفتن یه تهمت وار یه حرف نشونگر میزان نازل اخلاق و شعور گوینده این تهمته و بدون هیچ سند و مدرک!! محسن خ. نمی فهمه که وقتی بنا باشه بی سند و مدرک معتبر، به هر کسی تهمت زد، عین همین روش رو میشه برا خودش بکار برد و دقیقا برای همین بود که من اون سوال رو درباره حرومزادگی طرح کردم تا عبرت بشه، ولی اقرار میکنم خطا کردم که گمون کردم ذره ای فهم و شعور توی کله محسن خ. هست.

آقای ارباب

بنظر شوما این همه ادعا و حرف ، اونهم علیه یه کسیکه میلیونها مردم این کشور(لااقل یک نفر چون شوما !!) برای او احترام و ارزش قائلن و اون رو شهیدی فداکار و ارجمند می دونن، بدون بیان حتی یک دلیل همراه اونها، روش کدوم آدم با فهم و عاقل و با اخلاق و باسواده ؟!!

یه نکته هم بشنوید ارباب بر معنی حرومزاده، دیدم محسن خ. دنبال آزمایشگاه میگرده و ژنتیک و...غافل از اینکه خیلی ساده تر ازین حرفا میشه حرومزادگی رو فهمید. توو فرهنگ ما به کسیکه  همه حدومرزهای اخلاقی رو زیرپا میذاره و هیچ قیدوبندی برا حرف زدن و اعمال و رفتارش نیس میگن یارو خیلی حرومزاده س!! نگاهی به همون کامنت اول آق محسن درباره چمران و باورهای ملت ایران و شهید و ....میتونه خیلی چزا رو ازین صفت توو وجودش نشون بده. میگن تا مرد سخن نگفته باشد...

عزت زیاد ارباب

 

۲۳ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۲۸ بچه روستای مختار

سلام ارباب

اتفاقا چون شما عادت دارین به گفتگوهای وارد نشین سوال اینه که وقتی محسن خان وارد گفتگوی من و شوما شد و چرندیات نوشت چرا هیچ حساسیتی نشون ندادین و نگفتین وارد گفتگوهای دونفره نشه؟؟!!!

من اون حرفا رو ب بشوما نوشتم ولی شوما به محسن نگفتین وارد بحث دو نفره من و شوما نشه!!!

پارتی بازیه ارباب؟؟!!

نکنه محسن از خویش و قومه؟!!!

پاسخ:
سلامعلیکم
قبل از اقامحسن 50دفه شما وارد گفتگوی دیگران شدی
بطور مثال پست قبل اقامحسن بامن صحبت میکرد و نظرش رو درمورد شهید چمران گفت  شما خودتو دعوت کردی وسط بحث و ایشون رو مورد خطاب قرار دادی و ....
مگه به شما چیزی گفتم ؟! که به دیگران بگم !
عیب دگران مو به مو بینی و غافل ز احوال خودی😉
۲۷ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۱۰ غریبه آشنا A

سلام علیکم جمع تقوا پیشه کنا😃

در وصف پست همین بس که بگم 😌

بلند بخوان
درشت بنویس
آویزه ی گوشت کن که :
«تقوا» آن نیست
که با یک «تق»، وا برود…

پاسخ:
سلام
من یکی جزو ریاکارانم 😆 از بیرون شاید تقوا دیده بشه از درون ریاست 😅
۲۸ خرداد ۹۹ ، ۰۳:۳۴ غریبه آشنا A

قبول دارم شاید یکم رنگ جلوه ب خودش بگیره بعضی کارامون! ولی شما همونی که از بیرون نشون میده😉😊

پاسخ:
پس ریاکاریم رو خوب بلدم😅
۲۸ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۵ غریبه آشنا A

چقدر فروتن😂چقدر صداقت😅

پاسخ:
😅😆دیگه دیگهه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی