همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

کاسه ی وارونه !

پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۱ ب.ظ

 

 

مثل آنکس که نداند و نخواهد که بداند...

 

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۱
کارور بیان

نظرات  (۱۲)

۰۲ خرداد ۹۹ ، ۰۷:۲۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

دلیل زشت و بد هست که انسان را دارای چاره میکنه و یا بیچاره 

 

باید دید در چه مورد این حرف را گفته است جناب قمشه ای 

 

پ ب

پاسخ:
متوجه منظورتون از دلیل زشت و بد نشدم !
دکتر قمشه ای معمولا جملات قصار زیاد میگه و مرد خوش قلبیه...

درود بر شما---یک زندگی را تصور بفرمائید ---واقعا تصور بفرمائید که در آن زندگی ماف مطلقا---مطلقا به دیگران کاری نداریم---اصلا دیگران را رها کرده ایم و حیران کار خودمان هستیم. ما محور جهان نیستیم --ما و همه دیگران واقعا یکسانیم

دیگران هم میتوانند ما را اصلا نبینند و باران هم نباشند

پاسخ:
سلام

برای بنده که اصصلا قابل تصور نیست !
مگه میشه آدمی در جامعه زندگی کنه و با دیگران کار نداشته باشه ! حتی درختان در جامعه ی خودشون بر دیگری تاثیر مثبت و منفی دارن
ولی بنظرم چه خوب میشد بارانی باشیم که طرف مقابل نیز راضی باشه و بهرمند بشه 

سلام آقای من

یکی از بچه های روستمون با دیدن این پست، یهو سوالی پرسید:

 

وارونگی خیلی از کاسه های وارونه، تقصیر خودشون نیست، گاهی یه آدم شروری میاد لگد میزنه زیر کاسه و کوزه ی خیلی از مردم و کاسه های زیادی وارون میشن!!!

آیا 

این کاسه ها هم مشمول این حرف آقای قمشه ای میشن و فقط با این شعار قشنگ باس از کنار این کاسه ها بگذری؟؟؟!!!

یا کمک کنی کاسه ها رو برگردونی تا بارون رو بگیرن؟؟؟!!

 

بچه ی روستامون زیرلب غرغری کرد و سرش رو با تاسف تکون داد و یه چیزای دیگه هم زیرلبی گفت و آخرش رو شنیدم که با خودش میگفت این آقای قمشه ای هم مث اینکه خیلی دلخوشه و از حال و روز مردم بیچاره بینوا هیچ خبر نداره.....!!!

پاسخ:
سلامعلیکم
نکته جالبی گفتید 👍
ولی باید دید چ کسی کاسه را وارونه کرده . خود شخص یا دیگران
آیا خودش شخص توان برگرداندن کاسه رو داره یا باید دیگرون کمکش کنن


ولی عنایت بفرمایید دکتر قمشه ای از جانب باران صحبت کرده. و باران قدرت برگردوندن کاسه رو نداره...☺ 
به بچه محلتون بگید در مورد دیگران با یه جمله دوجمله قضاوتشون نکنه...

درود بر شما---منظور شما اینست که ما در قضاوت کردن دیگران و حکم صادر کردن در باره ایشان مجبوریم و باید حتما همه را قضاوت کنیم و بر مبنای فهم و درک خودمان برای ایشان حکم صادر کنیم؟

چه زندگی سخت و فلاکت باری خواهیم داشت در اینصورت که دائم مشغول قضاوت کردن و همچنین قضاوت شدن باشیم.

البته که تاثیر میگذاریم و تاثیر هم میگیریم اماقضاوت و حتی اظهار نظر در باره دیگران ممنوع

پاسخ:
سلام

کامنت قبلی شما رو خوندم جواب خودمم دوباره خوندم. هیچ اثری دال بر قضاوت دیگران ندیدم ! نمیدونم چه چیز موجب شد منظور من رو اینطور برداشت کنید !

با پاراگراف آخرتون کاملا موافقم

سلام آقای من

عید فطر به شوما مبارکا باشه

آقای ما فرمایشات گهربار شوما رو به این بچه روستامون نشون دادیم و باز پیام آور ایشون شدیم برا شوما. میگم کار برامون دوروس کردینا !!

 

بچه روستا سلام بشوما رسوند و گفت بگم بهتون اینا رو :

ارباب، شوما هم دقتت خیلی کم شده توو خوندن نظرات و جواب دادن!!!

حواستون بود چی به این بچه روستاتون جواب دادین؟؟!!

مثلا گفتین :

" ولی باید دید چ کسی کاسه را وارونه کرده . خود شخص یا دیگران

آیا خودش شخص توان برگرداندن کاسه رو داره یا باید دیگرون کمکش کنن " 

خب آقای ارباب نابغه ی روستای ما!!!

وقتی بچه روستاتون میگه یه آدم شروری میاد میزنه زیر کاسه و کوزه، معلومه دیگه که خود طرف کاسه رو چپه نکرده!!!

وقتی هم که میگن باید کمک کنی کاسه ها رو برگردونی تا بارون رو بگیرن، اینم ینی که خودشون نمیتونن کاسه وجودشونو برگردونن دیگه!!!

آقای من شوما احیانا با انیشتین، ماکس پلانگ، استیو چابر و یکی مث ایناها نسبتی ندارین؟؟!!!

 

یا در ادامه گفتین :

" ولی عنایت بفرمایید دکتر قمشه ای از جانب باران صحبت کرده. و باران قدرت برگردوندن کاسه رو نداره...☺ "

 

شوما مگه توو مغز یا قلب ایشونی که میگی از جانب باران صحبت کرده؟!

یا مگه غیبگو هستین؟! یا مگه وکیل وصیّ ایشونین؟؟!!

چطور قضاوت می کنین که ایشون نیّت ش از این حرف کی بوده و از جانب کی صحبت کرده؟!

نخیررم! میشه اینطور گفت که ایشون حرف خودش و حال خودش رو از زبون بارون بیان کرده!!!

که نظر ما هم همینه ارباب !!

 

اما بعدش یه وصیتی هم بما کردین: 

به بچه محلتون بگید در مورد دیگران با یه جمله دوجمله قضاوتشون نکنه...

 

اولندش: بچه روستا که ما باشیم به شوما میگیم شوما اینکار رو درباره ما نکن قربونت! چون ما بسی چیزها و سخن ها و اعمال و رفتار از ایشون میدونیم که شوما عمرا بدونین و کاااااملا بیخبرین!

پس دیدی که شوما از روی همون یکی دو جمله ما، زود قضاوت کردین ؟؟!!

 

دویّومندش : قیاس به نفس نفرما، استعداد بچه های روستا و ضریب آی کیو شون خیلی بالاس ارباب، بعضی از ما از یه جمله هم میتونیم طرفمون رو چنون قضاوتش کنیم که از مشاهده درستی و دقت اون، انگشت حیرت در دهان کنید و بجوید و کامل بخورید و قورت بدهید و نفهمید، شوما بهتره به قضاوت دیگروون نپردازین و به مدتها خویشتن را قضاوت بنمایید و بس !!!

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
از قرار معلون ذهن خوانی و مطلع بودن از ذات و سوابق و حق رای دادن فقط مختص شما و اهالی روستاتونه 😯 ما که قضاوت نکردیمتون ☺فقط یه توصیه ی دوستانه بود .بقول خودتون نهی از منکر 😉

درمورد جمله ی دکتر قمشه ای هم 
یه نظریه هست که میگه به تعداد خواننده ها میشه از یک مطلب برداشت و استنباط داشت...
۰۴ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۰۱ غریبه آشنا A

سلام همگی دوستان گل😊

عیدتون مبارک ،نماز و روزه هاتون قبول درگاه حق🌹

 

جداً که عجب جمله ای گفتن و عجب تفسیری کردید👌👌

پاسخ:
سلام و سپاس 🌹
لطف دارید

بستگی داره این جمله توسط چه شخصی و در چه زمانی گفته شه. مطمئنا کسی نیست که از  دریافت لطف و محبت فراری باشه  ولی زمانی که بدون درخواست و ابراز نیاز ،توجه لطف و محبت زیادی دریافت میکنی ناگزیری کاستو برعکس کنی.

 

پاسخ:
بله . نظر شما هم قطعا قابل احترامه ☺🌹

هرچی فکرمیکنم واین جمله رو میخونم یاد یه نفر میفتم فقط!!
 

اگه گفتین کی ؟:)))))

پاسخ:
مختار 😅😅😅😅
کی ؟؟؟

سلام آقای من

 

جوابتونو نشون اون بچه ی روستامون دادم.

گفت فقط به این آقای خودت بگو:

 

آقاجئن جمله ای که انتخاب کردی کاملا متناسب با خودتونه!

یعنی همون کاسه ای وارونه که بارون رو نمی گیره!

 

گفت به ـقاتون بگو اون نیم خطر معنایی که زیر حرف آقای قمشهای نوشته، 

دقیقا وصف حال خود آقای شوماس

خووووب معنایی نوشته و خودش مصداق دقیق همین حرفشه:

 

مثل آنکس که نداند و نخواهد که بداند...

 

راستش آقای من

یه خرده که فک کردم

دیدم بیراه هم نمیگه !

 

شوما هم یه خرده فک کنین شاید به نتیجه من برسین!

ینی حتما می رسین :-))

 

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم

بر منکرش نححلت !😅 من دقیقا مصداق جمله پاورقی پست هستم😊البته در برابر آموزه های شما 😉
۰۵ خرداد ۹۹ ، ۲۰:۳۷ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

بله ، یکی از دلایلی که انسانها و کلن ما ایرانی ها را یکتا پرست کرده و یکتا پرست نگه داشته ، بودن چنین بزرگوارانیست که ادعایی هم ندارن ( که متاسفانه ادیان و مذاهب از وجود و شیوایی سخنانه  چنین بزرگانی به نفع خود ، ذهن مردم را کشاندند و محصولات خودشون را قالب کردند و ... بقولی گفته هایه این بزرگواران بوده و هست که مردم ما را خوش بین به پروردگار گردانده و گرنه شر ادیان و مذاهب دروغین خیلی وقت پیشها از ما دور میشد و ... )  بماند 

 

نوشته این بزرگوار شبه دار هست ( و معلوم نیست که از چه مورد این حرف را زده )

 

عقلانن اگر که گفته  یا گفته ها با زیست انسانها همخوانی داشته باشد پذیرفته میشود و اگر عملی یا پیاده  هم شود خوب به باور هم می رسد( که بازم این حرف من کلیه ) و ( اینجاست که نیت یا دلیل زشت و بد هست که بیچاره و یا با چاره میکند ) مثلن نیت بعضی از مذهبیان یا مسئولین درکشور ما سعادت مردم نیست و اگر توجه کرده باشید فقط تبلیغ خود را میکنن و اکنون به بیچارگی رسوندند مردم را ( اینجا چون مردم متوجه شدند با خواسته قلبی و شادی کاسه هایه خود را بر گرداندند و ... ) چنین برداشتی و برداشتهایه دیگه ای هم میشه برد 

 

یادمان باشد سو استفاده گران مذهبی افراطی دنبال چنین تکه برداشتهایی از بزرگان هستند تا برداشت خود را بردارند و به کج فهمی برسونند مردم را ( در هر صورت مردم بی گناهترینند و بزرگان و روشن فکران  آنها هستند که آنها را وادار به برگرداندن یا بر نگرداندن کاسه میکنند و ... ) 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
با فرمایشات بالا موافقم
ولی مردم بیگناهترینند یخورده یه جوریه ! انگار درمورد افراد نابالغ صغرسنی حرف میزنیم . 
میدونید!یجوری لج دراره 😅 نا آگاهانی که نمیخوان آگاه بشن بی گناه نیستن . کم خرد و کم درک هستند و لج درار...
۰۶ خرداد ۹۹ ، ۰۷:۲۲ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

خخخ

 

شاید لج درار باشن یا دیر فهم و یا کم خرد و .... ( و یاااااااا شاید هم سود مادی و ... در نغهمیدن باشد و یا ... ) 

 

 

پ ب

پاسخ:
سود مادی که بعید میدونم ! با کم خردی آدمیزاد فقط از دست میده . عایدی نخواهد داشت

درود و سلام بر شما و دوستان خردمند---ترک عادت مشکل است و این عادت ما که خود را محق میدانیم که در باره دیگران نظر بدهیم---قضاوت کنیم---محکوم کنیم ---برانیمشان--نابودشان کنیم--بسیار خطرناک و دردناک است---ما با چه مجوزی به این راحتی به تعدادی انسان که پدر هستند--مادر هستند---زحمت کش هستند---شریف هستندو....و اشکالشان اینست که حرف ما را قبول ندارند و یا دوست ندارند قبول داشته باشند0اینهمه تعرض میکنیم انسان را شبیه کاسه می کنیم و خودمان را باران فرض میکنیم. چرا ما نمی اندیشیم؟ بیائید ما هم بیندیشیم و بدانیم که دیگرانی هستند که ما را محکوم میکنند---واقعا خسته نمی شوید از اینهمه محکوم کردن دیگران و محکوم شدن .لطفا فقط یک مجوز اخلاقی و اجتماعی رو کنید که به شما و من این اجازه را داده که به دیگران بند کنیم---بخدا همه امان نیاز به رهائی داریم---لطفا دست از سر بقیه بردارید تا فرصت بدست بیاورید تا خود را رشد دهید---کلا دست از سر دیگران بردارین کلا--کلا-کلا نظر شما در باره دیگران بیشتر عمر خودتان را تلف میکند و قلبتان را سنگی و بدبینی مثل سرطان انسان را بیمار و رنجور میکند

پاسخ:
سلام
کامنتهای قبل عرض کردم . به تعداد خوانندگان یک متن و جمله میشه از اون متن برداشت و استنباط داشت...
نظر شما هم محترم ☺☺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی