همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

چاله جهل

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۳۱ ب.ظ

 

شعر گفتن هم استعداد میخواد هم ذوق و هم هنر

حرف خردمندانه و بامحتوا گفتن هم تفکر میخواد هم دانش

با این اوصاف کسی که شعر خردمندانه میگه رو باید روی سر جا داد

( خانم رسایی عزیزم از راه دور دستت رو میبوسم) 🙌🌹

 

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۹/۰۱/۱۸
کارور بیان

نظرات  (۱۱)

خیلی عالی👌👌

مرعوب اونم چه مرعوبی😑

پاسخ:
🌹🌹
چه مرعوبی...

سلام 

فکر میکنم خانم رسایی مخاطب وبلاگ شما هم هستن، درسته؟ 😊 فکر میکنم قبلا از ایشون کامنت دیدم

پاسخ:
سلام
بله چندسالی افتخار اشنایی و مراوده با ایشون رو دارم😊

دست  راستشون رو سرما بی استعدادان  در شعر وادبیات:)

 

 

پاسخ:
شما که شکست نفسی کردی
ولی درمورد بی استعدادی من کاملا صدق میکنه 😅

سلام آقای من

 

این رعیت و اهالی روستای ما خیلی از اشعاری که ضد بی عدالتیه خوشش میاد بنظر میاد حتمن میدونید چرا دیگه؟؟؟

سالهای بسیار تحت ظلم و بیعدالتی اربابهایی چون....!!

 

یه نکته ای هم بنظر این رعیت توو این شعر هس که تقدیم شاعره شوما میشه:

 

تشبیه "جهل" به "چاله" خودش یه بی عدالتی هستش!!

 

چون "جهل" خیلی دقیق تر مث "چاه" هست نه "چاله"

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
لامصب ! اصلا تو خدای نکته سنجی هستی😉

سلام آقای من

 

و سلام به  نیر

 

کامنت شوما توو پست قبلی اصلن خوب نبود

 

ظاهرا  شوما خوشت میاد از ناراحت کردن و غصه دادن بچه های روستای ما

 

وقتی اوون جوون روستا جوابت رو دید باز حسابی حالش بد شد

 

ازش پرسیدم باز چته؟؟!!!

 

فقط گفت: نارحتی من برا خود نیس

دلم بجال این نیرا میسوزه که فک  میکنه خیلی میفهمه در حالیکه بقول این شاعره محترمه، توی چاله حهل افتاده!

گفت ک من از بینوایی نی ام روی زرد

غم بینوایان رُخم زرد کرد

 

و باز یه آهی عمیق کشید و رفت....

 

نیرا اینقد سر به سر بچه های روستای ما نذار

برو یه فکری براا این چاله جهل بکن بابا که این جوون اینقد  غصه نخوره "بخاطر تو....

پاسخ:
سلامعلیکم

خداوند  حفظشون کنه و عمر طولانی و باعزت بهشون عطا کنه. علاوه بر اشعار، ادب و تواضع و فروتنی خانم رسایی هم مثال زدنیه.🌹

پاسخ:
ایشالا 💚
گله . ماهه . عشقه 🌼🌹

سلام سلام ،همگی سلام ،همگی سلام😄ای زندگی سلام ،ای زندگی سلام...خلاقیت داشتاااا😎 مثلا منم شاعرم😅

 

ماشالله ش باشه ،زیبا بود👌👌

 

مختار خان خدا بد نده!!😃باز چی شده ناله سر دادید از فغان ؟!😯

پاسخ:
سلام
مچکر🌹

سلام به آقای من

و به آشنای غریبه

داد و فغان من از طلم و ستمه

طلم که فقط یکی دوتا شکل نداره

الان یه جوون فهمیده و خوش فکر روستای ما از دست این نیرا دوست ارباب، داره از غصه و غم قالب تهی میکنه! واقعا ستمه واقعا ستمگریه 

هی روزگار.........

 

پاسخ:
سلامعلیکم
چرا؟
واقعا چرا؟؟
چرا شما و اهالی روستاتون با حرف عقلانی مشکل دارید ؟؟؟😕
۲۱ فروردين ۹۹ ، ۱۴:۰۶ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

بله ، خیلیم عالی 

 

همین دو بیته یا دوبیتی از یک غزله ، اگه هست بقیشم بزارید 

 

پ ب

پاسخ:
نمیدونم کدوم غزل ! اطلاعی ندارم

سلام آقای من

 

پرسیدین :

واقعا چرا؟؟

چرا شما و اهالی روستاتون با حرف عقلانی مشکل دارید ؟

 

جواب :

میدونی علتش چیه ولی خودتو زدی به اوون راه ناقلا !!

 

چون ارباب این روستا شوما هستین!

 

از قدیم هم گفتن :

 

الناس علی دین ملوکهم ! 

 

جواب روشنه؟؟

فک کنم خیلی روشن شدین  آقای من😕😕

 

مراقب خودتون باشین😉😉

پاسخ:
سلامعلیکم
😅عجب!!
خیل خب
پس بیزحمت بعد این در برابر هییچ حرف عقلانی مقاومت نکنید
اینم حکم ملوکانه ☺ ببینیم بعد این چه میکنید

آقای من

سلامعلیکم

 

رعیت یه نقدی مفهومی به این شعر نوشت و

دیدم خیلی ذوق زده شدین از اینکه این رعیت "نکته سنج" هست

 

خب چرا معطلین ؟؟!!!!

 

یاد بگیرین...

 

سال نوی  خودتونو  با "یادگیری"  مبارک  کنین😉

 

ز گهواره تا گور  دانش  بجوی 😉

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
کلا از وقتی شما تشریف اوردید ما کلا علوم جدید یاد میگیرم😉

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی