همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

ظاهربین هستیم

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۵۴ ق.ظ

 

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۲
کارور بیان

نظرات  (۱۱)

۰۲ اسفند ۹۸ ، ۱۲:۰۱ غریبه آشنا A

اینم عالی خاله پسر👌😃

پاسخ:
🌹مچکر خاله دختر
۰۳ اسفند ۹۸ ، ۰۷:۱۰ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

جناب علی شریعتی درسته ظاهری امروزی داشت ، ولی پدران او هم مثل خیلی هایه دیگه آخوند بوده ( این جناب و کسان دیگر در تحریک افکار جوانان ساده قبل انقلاب برای انقلاب کردن بسیار تاثیر گذاشت ) 

 

اینها اگر روشنفکر و آگاه زمان خودشون بودن ( باید آینده را پیش بینی میکردن و میفهمیدن که این سیستم حاکم الان فقط احساسات رو تحریک میکونه و در واقعیت نمیتونه خوشبختی برای غیر دین داران و رستگاری برای دین داران بیاره ، ولی افسوس که این بابا هم تبارش آخوند بوده و روحانیان و مذهبیان همیشه مردم را به پند و اندرز رهنمود میکردن ولی آیا واقعن این مردم عادی بودن که به پند و اندرز احتیاج داشتن یا خودشون و ....  این در طول تاریخ بوده و مذهبیان شعیه جدید پا رو از همین هم فراتر گذاشتن که حتی مردم را چه در زمان قدیم و چه در زمان جدید مقصر میدونن ( مثل کوفیان و ... ) که برای این جهان یک شگفتیه تازه محسوب میشه و راه رو برای این مذهب ساختگیه توسط انگلیسی ها همین شریعتی و آل احمد و ... با ظاهر فریبندشون براشون صاف کردن ( انقلاب نه توسط مردم عام و بلکه توسط قشر به ظاهر تحصیلکرده اتفاق افتاد و نه توسط خطبهایه آخوندها ، بلکه توسط نوشته هایه همین جنابان به وقوع پیوست و...)

 

کسانی که انسان ها رو متهم میکونن ، مانند این جناب و در امروزم مثل مهران مدیری ( پشت حرفهایه به ظاهر قشنگشون اشخاصی منم منم و به شدت مغرور و دیکتاتور هستن و به شدت و به شدت خودشون ظاهر بین که جز بدبینی و یاس فطری و ذاتی برای انسانها چیزی به همراه نمیارن )

 

انسانها عام بی گناه ترینن 

 

پ ب

پاسخ:
عوام هم عقل و مغز دارن و اگر استفاده کنند هیچگاه خواص مورد اتهام فریبکاری قرار نمیگیرند
اگر شریعتی و امثالهم از عقل و شعورشون استفاده کردن چه گناهی دارن !! اینکه اون انسانها شدن سرلوحه دیگران چه گناهی دارن!! اینکه اونها راه خودشون رو با شعور خودشون انتخاب کردن و دیگران دنباله رو ی اونها شدن گناه اونها چیه !!...
اگر فردی قدرت حکومتی داشت و به زور و اجبار دیگرون رو وادار به کاری کرد که بعدها مشخص شد اون کار اشتباه بود . لعنت به او
ولی
شریعتی و امثالهم قدرتی بجز سخنوری و نویسندگی نداشتن . 

سلام

والا در هر کوی و برزن سخن از اخلاق هست. از شریعتی تا فلان آیت الله تا فلان شخص ملیگرا و .... همه از اخلاق میگن. خب بسیار هم عالی . بنده چه مشخصه هایی باید داشته باشیم تا بهم  بگن شما دارای اخلاق هستید. الان در همه سخنرانی های دینی یا نماز جمعه و ... سخن از داشتن تقوا هست . همه هم میدونیم خداوند متفین ر رو دوست داره. اما اگه بپرسی تقوا یعنی چی و مشخصاتش چیه، ۹۰ درصد نمی دونن. حالا قضیه اخلاق هم همینه. اخلاق یعنی چی ؟ مشخصات کسی دارای اخلاق هست چیه ؟

پاسخ:
سلام
کاملا درست میگید 👍
تعاریف واژه ها جناحی شدن ! هر فرد و گروهی تعریف خاصی برای خودشون در نظر میگیرن ! 
اخلاق جمع خلق و خو . و چندین دسته بندی داره .خوش اخلاق و بد اخلاق و سگ اخلاق ! و ...
همه قطعا یه اخلاق بخصوصی دارن . منتهی مراتب اکثرا خودشون رو خوش اخلاق و رقیب رو بد اخلاق میدونن !
تعریف اخلاق خوب و بد هم به تعداد انسانها دامنه داره...

سلام مجدد

اگه واقع بینانه نگاه کنیم کسانی که از اخلاق صحبت می کنن تعریف درستی از اون ندارند.

اخلاق واژه عربی هست و عجیب اینکه این واژه هیچگاه در قرآن نیست. قرآن در مورد مقوله ای به اسم "عمل صالح" سخن میگه. عملی که بعد از ایمان بدست میاد(یکی هم ایمان به آخرت) سپس تولید عمل صالح می کند. عمل صالح واژه ای درست در راستای خلقت انسانی هست نه اخلاق. عمل صالح کلیه اعمال و رفتار انسان رو شامل میشه نه یک نوع وجه رفتار خاص انسان رو.

با این حال بیش از ۱۰۰ آیه بعد از ایمان ، عمل صالح اومده و مشخصاتی ذکر کرده. که اگه خودتون علاقه داشته باشید وقت بذارید آیات را مطالعه کنید.

خداحافظ

پاسخ:
سلام
ممنونم از لطلاعات 🌹
فقط یه مورد ! طبق صحبت قبلیمون مبنی بر تعارف واژگان بصورت جناحی و فردی و سلیقه ای.. 
عمل صالح که شما یاداوری کردی هم ممکنه نزد هر فرد و گروهی تعریف خاصی داشته باشه ! همونطور که ممکنه ایمان داشتن و مومن بودن تعارف چندگانه داشته باشه !
با این اوصاف برمیگردیم خونه اول !! 
یعنی اخلاق و ایمان و عمل صالح و غیره معانی متفاوت نزد افراد متفاوت خواهند داشت 

سلام ارباب

دوستتون نظری درباره اخلاق نوشتن که بچه های روستای ما تعجب کردن. یکی از بچه ها چند کلوم گفت که تقدیمت آقای من میشه.

توی قرآن درباره اخلاق یه آیه هست که خیلی واضحه:

وَإِنَّکَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ ﴿القلم: ٤﴾ ای پیامبر(محمد) تو صاحب اخلاقیات بزرگی هستی.

ضمن اینکه دنبال هر کلمه توی قرآن گشتن شاید دوروس نباشه، مثلا ازدواج هم توی قرآن نیومده ولی میشه گفت غلطه و موردتایید اسلام نیس؟! 

ضمن اینکه قرآن و عترت باهمدیگه نکمیل میشه و بسیاری توضیحات و تفسیرات قرآنی رو باس ازسخنان پیامبراسلام و اهل بیت ایشون فهمید.

درباره اخلاق پیامبراسلام می فرمان:

إنّی بُعِثتُ لِاُتَممَ مکارم الاخلاق: همانا علت و هدف بعثت من اتمام مکارم اخلاقی هست.

یا امام سجاد یک دعای مفصل درباره اخلاق در صحیفه سجادیه دارن بنام "دعای مکارم اخلاق".

بهرحال اخلاق حتما شامل عمل صالح هم میشه ولی خود اخلاق یک علم دقیق و فن پیچیده هستش که مجال پرداخت به اون نیس.

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
ممنون 🌹 از بچه محلتون هم بخاطر اطلاعات تشکرکن 💚

سلام ارباب من

با دیدن این پست یه سووال بزرگ برامون دوروس شد که امید دارم عصبانی نشین:

 

مطلب این پست خیلی دوروسته 

ولی

شوما چرا اینقدر دیر متوجه شدین گرفتار ظاهربینی هستین؟؟؟!!!

😃😃😃

 

پاسخ:
سلامعلیکم
به هرحال بین ما امی ها و شما نوابغ باید تفاوت باشه یانه 😉 ما دیر گیریم و کاریه که شده دیگهههه 😅

به آقای مختار

ضمن عرض سلام به بچه های روستاتون.

خیلی ممنون که واژه "خلق"  رو اخلاقیات ترجمه کردید. سپاس از شما.

سلام آقای من

 

حالتون چطوره؟

اوّلن که سلامتونو به بچه های روستا رسوندم و اونا هم گفتن ممنون 🌹 از شوما هم بخاطر گوشه ی چشمی از ارباب به رعیت تشکرکردن 💚💚💚

 

دوّمن هم ازجوابتون به موضوع ظاهربینی خوشمان آمد چون بازم نشون دادین تیز و بز هستین،

ارباب عزیز 

عُمرن شوما امّی باشین، بهترین دلیلش هم اینه که همیشه دنبال حرفای فلاسفه و نوابغ و روشنفکران غرب و شرق و شمال و جنوب هستین(مخصوصا غرب!)😃😃

اُمّی ما روستاییان هستیم و خواهش داریم همین یه صفت ما رو هم به یغما نبرین و به فنا ندین.😃

بذارین روستای ما به همین اُمّی بودن خودش دلخوش باشه و مطمئن باشی کسی اون رو سرقت نمیکنه.

 

مخلض ارباب گلمون هستیم💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

خداوندشوما رو با سارتر و راسل محشور بفرماید

آمین

 

پاسخ:
سلامعلیکم

میگم شما و هم ولایتیهات نابغه اید میگی چرا مسخره میکنی !
میگم من امی هستم میگی نه ما امی هستیم !
الان من طناب دور گردن خودم بندازم حتما اون طناب رو میگیری میندازی دور گردن خودت ! 
یعنی کلا من هرچی بگم شما ساز مخالفتو میزنی 😅
۰۶ اسفند ۹۸ ، ۰۷:۲۰ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

متوجه هستم چی میگین 

 

من کاری ندارم جناب شریعتی و شریعتی ها خوب بودن یا بد و یا و همشون رو خدا بیامرزه و  ... ( بحث من اینه که وقتی تو مغز پسر ۱۰ ساله ، جنگی که درونش مردن و کشتن داره ، را بسیار زیبا نشون میدن و کلمه شهادت هم بهش میچسبونن و اون بچه ها رو هوایی میکونن که عشقش میشه شهید شدن و شهید شدن به دست نمیاد مگر اینکه انسانی رو بکوشی که خدا جفتشونم یکیست !) وقتی اون بچه هایه نو پا در این جو هستن چه انتظاری میشه ازشون داشت در آینده !؟ این جنابان شریعتی هم یا خواسته و یا نا خواسته که چنین جوی میدادن و از تمامیه به ظاهر روشنفکران گذشته یک نفر پیدا نشد که بگه اون خدا بیامرز چنتا کار خوبمکرد ( و وقتی حتی اون خدا بیامرز هم ایران رو ترک کرد باز دودوزه بازی این جماعت و اینو بکش و اون بکششونم تموم نشد و جالبه کشتنهارو گردن اون خدا بیامرز انداختن که بازم میگم بعد رفتن اون خدا بیامرز ترور پشت ترورها اتفاق افتاد و تمامی که ندشت بیشتر هم شد و ....) یکی پیدا نشد بگه بعد رفتن اون بابا دیگه چرا این همه ترور کوچک و بزرگ اتفاق افتاد و ...

 

الان این اتفاقات رو یک به ظاهر روشنفکر نباید متوجه بشه و هموطنانشو بیدار کنه یا بیدار میکردن ؟؟؟ که حداقلش اینکه باعث میشه مردم بهتر و درستر قضاوت کنن و آگاهی بیشتر از سیاست  داشته باشن . درس اخلاق و یا خوب باش و یا بقول دوستمون عمل صالح که همگی بار مثبت به سمت نیکی کردن و نیک بودن داره .... چیز جدیدی نیست و همه میتونن برای خودشون سبکی داشته باشن و....( بازم میگم اشتباهات گفتاری این جنابان بود که جوانان و قشر تحصیلکرده و ساده اون دوران رو هم به اشتباه انداخت ) مثال چنین آدمی در روزگار الانمون همین جناب مهران مدیریست 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
درمورد شستشوی مغزی افراد باهات موافقم . و یه امر اجتناب ناپذیر در کل جوامعه
ولی اینکه ینفر افکار و عقاید خودش رو داشته باشه و دیگران از اون پیروی کنن و پس از مرگ اون شخص هجمه ی انتقادات سمت اون بنده خدا سرازیر بشه درحالی که پس از مرگش قدرت دفاع نداره بنظرم بی انصافیه...
درمورد مهران و مدیری و امثالهم هم باز برمیگردیم به طرز فکر عقب افتاده مردم ! که چرا ملت باید یک بازیگر یا بازیکن و خواننده  ناقابل بشه الگو و سرمشق عقایدشون ؟!😐  آدمی حرفهای خوب رو از اشخاص مختلف جمع میکنه . قرار نیست صرفا از یکنفر خوب و بدش رو الگو بگیرم.

سلام جناب افغانی

بابت تاخیر در جواب عذرخواهی می کنم ، مشغله زندگی و کار همه فرصت رو می گیره.

عمل صالح معناش رو خودش هست یعنی عملی که ریشه در صلح داره(صالح از ریشه صلح) اما این امکان داره که افراد عمل غیر صالح خودش رو عمل صالح جا بزنه. واسه همین یه بنده خدایی به اسم حضرت موسی ع میاد داعیه اصلاح داره و از اون ورم فرعون میگه موسی ع  غلط کرده اصلاح طلب منم موسی ع مفسد هست. حالا اینجا راهنمایی قرآن شروع میشه که واقعا  چه کسی اصلاح می خواد کنه.

 

پاسخ:
سلام بزرگوار
اختیار دارید ☺
پس نتیجه میگیرم مقیاس موثق و صحیحی همچون قران میبایست درمیان باشه تا واقعیت و کذب مشخص بشن

سلام جناب افغانی

با در نظر داشتن دو شاخص کتاب و معلم کتاب الله، و انطباق رفتار افراد جامعه با این دو شاخص می توان ذات همه افراد را از روی اعمالشان به عینه مشاهده کرد.

 

پاسخ:
سلام
کتاب رو بله 👍
ولی معلم رو متوجه نشدم منظورتون کیه ؟! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی