همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

دین

دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۳۲ ب.ظ

 

 

دینی که به درد دنیا نخورد...

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۷
کارور بیان

نظرات  (۱۷)

۰۸ بهمن ۹۸ ، ۰۹:۱۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

دین و مذهب یک کتاب یا حدیث یا نوشته یا ... بیش نیست که توسط بزرگان باهوش دوره خودشون نوشته شده که به اسم پیامبر میشناسیمشون ، اگر این نوشته ها یا دستورات در بالای تاقچه یا تو صندوق باشه ، نه کاری ازش بر میاد نه با کسی کاری داره و نه میتونه کاری داشته باشه و نوشته ها و کتابها و دستور العملهایه بسیاری در جهان هست ( چه از قدیمش چه جدیدش ) این مسئولین هستن که این پروژه یا مکاتب را میتونن درست اجرا کنن یا نکنن و یا بدتر از همه ناقص اجرا کنن و ...  

 

در کشور ما که اسلام حاکم هست ( ظاهر اسلام هست از نظر من و هیچ اسلام واقعی یا مطابق با دستورات اسلام و یا حتی با فرهنگ خودمون نداره و عملن جز اذیت کردن مردممون الخصوص نسل جوان سوختیه اندر سوخته کاری نکرد و امیدوارم تاریخ نگاران به درستی این اذیتهایه دین و مذهب جعلی را برای آیندگان روایت کنن تا دوباره به دام این نا آگاهان بی معرفت نیوفتن و بر روی قدرت نیان و با ندانم کاریهاشون مردم و نسل جوان و آدمیان را اذیت نکنن ) 

 

میمونه مذهبمون که ما مذهب شعیه نداریم و مذهب شعیه تاریخ روشنی نداره و ساخته انگلیسیهاست از گذشته ، که امروزه بتونه ازش با  ایجاد تفرقه و دو دستگی و چند دستگی در قلب اسلام یا بین کشورهایه مسلمان که خاورمیانه باشه سود خودشو ببره  ( چون امامان و به خصوص علی ابن ابی طالب سونی و مسلمان بودن و به سبک و سیاق پیامبرشون محمد نبی دست بسته نماز و وضو میگرفتند و میخوندند و اگر غیر از این باشه ، یعنی علی و فرزندانش مخالف پیامبر و یا پیامبر مخالف علی بوده و ... ) خیلی ساده براتون توضیح دادم 

 

در اصل ما هممون سونی و یا بهترش مسلمان باید میبودیم و اگرم اختلافی بوده در دل این مذهب باید میبود ، نه اینکه مذهب جدید درست بشه یا درست کنن و آتش جنگ و نفاق رو برای امتشون بیشتر و بیشتر کنن  و به یادگار بزارن ( بقولی این مذهب شعیه که هیچ ربطی هم به امامان ندارن و از بعضی بگو مگوهاشون با پسر عموهاشون سو استفاده کردند و میکونن جز از جنگ و اعصاب خوردیه جنگ و نزاع و بدبینی و اختلاف ، اونم در این دنیایه فانی برای نسل ما خیری نرسوندن . به نظر شما این نوع تفکر که انسانهایه دیگه که الله از روحش به اونها هم دمیده را ما دشمن خودمون بدونیم و این را از زمان کربلا تا به امروز که 1000 سالی میشه و خدا میدونه تا کی میخان بازم کشش بدن و خونها ریخته بشه و ... این راه رستگاری در دنیا و آخرته ؟ ) 

 

راه رستگاری در گرو داشتن اخلاق و اعتماد و نبود بدبینیست ( با حرفها و دستورات کاری نداریم که زیاد حرف و دستور زده شد با عمل باید کار داشت و اگر هر مکتبی بهش عمل کنه اون سیستم میتونه برای مردمش خوب باشه ) 

 

اینم همیشه یادتون باشه ، مکتب و یا هر سیستم و دینو مذهبی که برای جون انسانها ارزشی قائل نباشه و به راحتی از مردن و کشته شدن و کشتن صحبت کنه هیچ رستگاری به همراه نداره 

 

پ ب

پاسخ:
پاراگراف اخر خیلی منطقی و خوب بود 👍 
وقتی جون انسان رو بی ارزش قلمداد کنن نمیتونن برای سعادتش ابراز نگرانی و متعاقبلا توصیه داشته باشن

سلام آقای من

چقدر جای مفسره فیلسوف و متکلم، بانو میترا خالیه!!

خدا نگه دارش باشه هرجا هستش.

یکی از جوونای روستای ما کامنت دکترای قدیم وبتونو دید و کلی خندید. پرسیدم چرا میخندی؟! گفت آخه این چجور دکتریه که هرچی به زبونش رسیده ریخته توو قلمش و جن لحظه هم فک نکرده که مردم عقل دارن و میتونن دروغ و راست رو بفمن؟؟!!

گفت توی این دکترای قدیم هم عجب نوابغی یافته میشه ها، ایتهمه نبوغ یکجا چطور جمع شده که بتونه با چند خط خیلی راحب آسمون و ریسمونو بهم ببافه و  بگه همه ادیان دروغه و مذهب شیعه هم دروغه و امام علی هم "سونی" بوده؟؟!! البته اونموقع هنوز کمپانی "سونی" راه اندازی نشده بود معلوم نیس این اطلاعات دسته اول و زیرخاکی رو از کدوم منبع گرفته.

کاش یه خرده قبل از نوشتن کامنتش فک میکرد داره چه چیزایی رو انکار میکنه!

ادیان آسمانی که اثبات شده اس و صدها و هزاران مولف و محقق دراثباتش کتاب نوشتن خوبه یکی دو کتابشون  رو بخونه. مذهب شیع هم ضدها کتاب در اثباتش هس و مخصوصا حقانیت امام علی برای جانشینی پیامبراسلام توی کتب صحاح اهل سنت(همون "سونی" ایشون) به کرّات اومده. یه خرده زحمت بکشن یه کتابی هس بنام "الغدیر" نویسنده ش شیخ اقابزرگ تهرانی هس که اگه بخونن می بینه که با استفاده از منابع معتبر خود اهل سنت(سونی!!) حقانیت شیعه رو نشون داده. 

ضمنا الان که سنی ها(سونی ها) با همدیگه می جنگن و الان که به اعتراف همه عالم و آدم حتی با تحلیل ها و اعتراف مکرر کشورهای امریکایی و اروپایی جریان تکفیری ها  و مخصوصا طالبان و داعش و زیرمجموع هاش از دل مذهب اهل سنت(همون سونی ایشون) برآمده و دنیا رو به کشتار و خشونت کشیده و ایتهم خونریزی و سفاکی کرده! خاک بر سر اون آدم کوری که اینهمه خشونت و خون ریزی تکفیری ها رو نبینه و بگه شیعه خشونت داره!!! خاک بر سر اون کسیکه از تاریخ اسلام اینهمه بیخبره که نمی دونه حضرت امیره اولین قربانی همین تکفیری ها بود و با ضربت یک تکفیری ملعون توی محراب(نه میدون جنگ!!!) ناجوونمردونه به قتل رسید. اون قاتل ایشون هم مث همین داعشی ها میگفت علی کافره و باید کشته بشه. ولی برعکسش وقتی مردم میخواستن خلیفه سوم عثمان رو بکشن و به خونه ش حمله کردن حضرت علی برای جلوگیری از خون ریزی پسرانش رو فرستاد که مانع خونریری بشن ولی نتونستن و مردم این خلیفه سونی رو کشتن.

این اهل روستای ما خیلی ازین حرفای دکتری شوما شگفتیده شده بود و داشت ادامه میداد ولی این رعیت مانع شد و گفت ول کن این حرفای بی منطق و سست رو. اینا میخوان دروغ ببافن بذار ببافن. بالخره بافندگی هم یه کار تولیدی و الان حمایت از تولید مصلحت هستش. حالا به کیفیت تولیدش کاری نداریم بذار تولید داخلی یه خرده جون بگیره...خلاصه راضیش کردیم بره بخوابه چون خواب عالِم هم ثواب داره و از پرداختن به حرفای بی سروته خیلی بهتره.

سرتون سلامت اقایم

واقعا از شوما متشکریم که این توی وبتون این فضای تسامح و تساهل رو  دوروس کردین که هر کسی میتونه هرچی بدهنش میرسه راجب به مسائل مهم بگه و هر راست و دروغی رو بی دعدعه با "آزادی بیان" کنه.

ایول آقای من

زنده باشین هزااااااار سااااااال

پاسخ:
سلامعلیکم

آقای من سلااام

آقا این دوجملهشریعتی و امام موسی صدر خیلی دلنشین بود. واقعا عالیه

مررررررررررررسی ی ی ی  ی ی  ی 

 

این دو جمله رو شاید بشهبا همدیگه ادعام کرد و بقول زرتشت چنین گفت:

 

اساسا دین برای آبادی دنیا و آخرت انسان ها نازل شده و آخرت بدون اصلاح دنیا معنی نداره. این حدیث هم که معرفه:

 

الدنیا مزرعۀ الآخر] : دنیا مزرعه آخرت هست.

 

روشنه که وقتی توی مزرعه کارنکنی و ابادش نکنی آخرت محصولی نداری که برداشت کنی!

 

دمتون گرم آقای من

 

سایه تون مستدام

پاسخ:
سلامعلیکم
خب خداروشکر اون دو خدا بیامرز نظر نسبی شما رو تونستن جلب کنن😊

سلام 

در ابتدا باید مشخص کنیم که انسان برای دین است یا دین برای انسان ؟ جواب های صریح و برنده به کار می‌آید ؛ نه از آن پاسخ هایی که چیزی می‌گوییم و عملا ، دیگری را در دستور کار قرار می‌دهیم .

چه خون‌هایی که انسان دین‌مدار بر زمین ریخت ، چه سر‌هایی که از تن جدا کرد ؛ کدام یک به واقع برای بشر بود ؟ کدام یک مایه‌ی آرامش و تسلی خاطرمان بود ؟ 

انسان فدای دین یا دین برای انسان !؟

پاسخ:
سلام
قاعدتا دین برای انسان بوجود اومده
ولی طبق فرمایش شما انسان در اختیار دین قرار گرفت !😕

سلام 

آقای نیرا سفاکی و خودکامگی انسان رو که نمیشه پای دین نوشت.ظالم فقط دنبال بهانه اس.حالا چون یکی به اسم خدا و پیامبر ظلمی میکنه که نباید دین رو زیر سوال برد.

در ضمن اگه پیامبر حب دنیا داشت و تا این جاهطلب و مکار بود، لازم نبود انقدر خودشو به زحمت بندازه و اذیت کنه و جونشو به خطر بندازه.راههای آسونتری واسه رسیدن به اهدافش میتونست پیدا کنه.من که نمیتونم باور کنم پیامبر نیت بد داشته باشه.

پاسخ:
سلام

سلام 

جناب مشکات 

بنده دین رو زیر سوال نبردم ؛ بلکه نوع نگاه بشر و تفسیر آدمیان از دین رو مورد پرسش قرار دادم . 

ابدا منظورم پیامبر نبود و نیست ؛ من هم چون شما نمی‌توانم جز حسن ظن ، احساسی نسبت به محمد (ص) داشته باشم .

اما کسی که به اسم خدا و پیغمبر می‌جنگد ، آیا جاه طلب است ؟ در بسیاری از موارد شاید ؛ اما خیلی از اینان نه حب دنیا ، که مهر بهشتِ تعریفی را در دل دارند ! ولی از یاد نبریم که عده‌ای نه برای دنیا و نه آخرت ، که فقط و فقط برای دین چنین می‌کنند ؛ ایشان عاشقانه یا از سر وظیفه‌ای خطیر ، برای خدا و آیینش شمشیر می‌زنند .

به برخی از احکام استخراجی انسان از دین ، دقت بفرمایید ؛ شما مصادیق سفاکی را در چه می‌بینید ؟

 

پاسخ:
سلام
۱۱ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۳۸ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب مختار 

 

!!!!!!

 

در دو پست قبلی از جناب شما سوالی پرسیدم ، جوابی ندادین و اینجا غیر مستقیم منم مخاطب قرار میدین ، خوب عزیز من بنویس به فلانی دیگه اینجوری نوشتنون چیه ، کتاب که زیاده و هر جا که سنی ها باشن یکجور مینویسن و هر جا که شعیه ها باشن هر جور که خودشون دوست دارن تفسیر میکنن و ... 

 

سنی هایه اصلی و مسلمان برای علی ابن ابی طالب و دیگر بزرگان خودشون و حتی پیامبر روز عزا و سالگرد عزاداری برگزار نمیکنن و سیاه نمیپوشن ( میدونی چرا ؟ چون اونها واقعن به الله و پیامبر اعتقاد دارن و میدونن که جاشون در بهشته ، پس خوشحالن و اونها هم خوشحالن و نیاز به عزاداری و سیاه پوشی ندارن و چه بسا باید پیروانشون خوشحال باشن که اونها در بهشت هستن و کام زندگان نباید تلخ بشه ، چون این تلخی نشان بی اعتمادی به بخشش و مهربانی الله هست نسبت به همه حتی بدترین انسانها . و بزرگتر و بدتر از همه بی اهمیتی به قاضی قضات نهایی که الله باشه و تصمیم گیرنده الله هست که میدانه که کی واقعن شهیده و کی شهید نیست و ... 

)

 

به هر روی راه سعادت در گرو فقط و فقط اخلاق و احترام هست و اخلاق از همه ادیان و مذاهب و حزب و ... بالاتر

 

فرق سنی و شعیه همین بس که ( یکی  بی ادبی میکنه و دیگری چنین کاری نمیکونه ) 

 

پ ب 

 

به جناب افغانی 

 

بله چه سنی و چه شعیه و چه ... که حرف از جنگ و انتقام و ... زدند ، بدونید که یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست و مردم این جماعت روی سعادت و رستگاری را نخاهند دید 

 

پ ب

 

 

 

 

 

پاسخ:
متاسفانه جنگ چاشنی تبلیغات و گسترش ادیان بوده ! ادیانی که برای رستگار کردن اومدن !!😕😞

سلام و درود آقا مهرداد عزیز

 

... چه سری است ک آنکه اخلاق دارد ، نه از مسلمانی اش ک از وجدان بیدار اوست .

چون موضوع مربوط ب دین (اعتقادات مذهبی) ست با اجازه ات خاطره ای روی دیوارت مینویسم دوست نداشتی ـ پاکش کن 

مکتوبی از شیخ ابوالحسن کسلانی  از ملایان دین پژوه و از شاگردان خواجه نصیرالدین طوسی ب نام "اسرار اللطیفه و الکسیله" متعلق ب ۷۰۹ ه‍.ق در کتابخانه ملی هست (متاسفانه شماره و کد رو ندارم) اونموقع ک فیش برداری کردم (سال ۵۳ جوون بودم و نادون و عقلم نرسیده ک باید شماره ی صفحه و سطر رو هم بنویسم) برخی از حکایات اون ب عنوان طنزدینی تلقی میشن . حکایتی از این مکتوب :

 "خواجه نصیر الدین " دانشمند یگانه ی روزگار در بغداد مرا درسی آموخت ک همه ی درس بزرگان در همه ی زندگانیم برابر آن حقیر مینماید و آن این است :

در بغداد هرروز بسیار خبرها میرسید از دزدی , قتل و تجاوز ب زنان دربلاد مسلمانان ک همه از جانب مسلمانان بود . روزی خواجه نصیر الدین مرا گفت میدانی از بهر چیست ک جماعت مسلمان از هر جماعت دیگر بیشتر گنه میکند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش میداند ؟

من بدو گفتم : بزرگوارا  همانا من شاگرد توام و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم .

خواجه نصیر الدین فرمود : ای شیخ تو کوششها در دین مبین کرده ای و اصول اخلاق محمد ک سلام خدا بر او باد را میدانی و همانا محمد و جانشینانش بسیار از اخلاق گفته اند و از بامداد ک مومن از خواب برمیخیزد تا هنگامی ک شبانگاه با بانویش همبستر میشود , راه بر او شناسانده شده است .

اما چه سری است ک هیچ کدام از ایشان ذره ای بر اخلاق نیستند و بی اخلاق ترین مردمانند وآنکه اخلاق دارد نه از مسلمانی اش ک از وجدان بیدار او است .

من بسیار سفرها کرده ام و از شرق تا غرب عالم , دین ها و آیین ها دیده ام . از "غوتمه ( بودا ) "در خاورزمین تا "مانی ایرانی" در باختر زمین ک همانا پیروانشان چ نیکو میزیند و هرگز بر دشمنی و عداوت نیستند .

آنها هرگز چون مسلمانان در اخلاقشان فرع و اصل نیست و تنها بنیان اخلاق را خودشناسی میدانند و معتقدند آنکه خود بشناسد وجدان خود را بیدار کرده و نیازی به جزئیات اخلاقی همچون مسلمانان ندارد .

اما عیب اخلاق مسلمانی چیست ای شیخ ؟

در اخلاق مسلمانی هرگاه ب تو فرمانی میدهند , آن فرمان " اما " و " اگر " دارد .

در اسلام تو را می گویند :

دروغ نـگــو ... اما دروغ ب دشمنان اسلام را باکی نیست .

غیبت مکن ... اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست .

قتــل مـکن ... اما قتل نامسلمان را باکی نیست .

تجاوز مـکن ... اما تجاوز ب نامسلمان را باکی نیست .

و این " اماها " مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی بگمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان میداند و اجازه ی هر پستی را بخود میدهد و خدا را نیز از خود راضی و شادمان می بیند ... 

شاد و سلامت مانی

پاسخ:
سلام ارادت داریم قربان
ممنونم از اشتراک مطلب . استفاده کردم 💚
در دروس دانشگاه با این جمله بر خوردم " هیچ قانونی وضع نشد مگر انکه تخصیص خورده باشد "   این تخصیص خوردنها همون اماهای مورد اشاره شماست . 
همون " وجدان بیدار " شیرازه مطلب بالا بود که بهتر از خیلی از ادیان و مکاتب 👏
🌹

سلام آقای من

روزتون خوش ارباب

یکی از بچه های روستای ما درباره این پست شوما نظر جالبی گفت. دیدم برای شوما و خوانندگان تونم مفیده.

اون گفت:

 

دینی که به درد دنیای آدم نخوره اصلا دین نیست!!

 

هر کی هم که به یه همچو چیزی بگه "دین" اصلا دین رو نشناخته مخصوصا دین اسلام رو.

 

مخلص آقای خودمون

 

یاحق

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
" یا حق "   چه جمله ی پرمحتوایی 👌
به شرطی که حق رو مشروط به جانب خودمون نکنیم...
☺✌

سلام آقای من

تو رو بخدا اینقدر گیر نده به عرایض رعیت!

 

اون حرف حکیمانه بچه روستامونو نمی بینی ولی به یاحق آخر جمله گیر میدی؟!!

 

وختی به شوما میگم خداوند گیر و پیچاندن باور کن دیگه!

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
من که قبلا گفته بودم روستای شما دهکده ی نوابغ است . شما به سخره گرفتی باور نکردی 😉

سلام ارباب

حال هی مسخره کن

باشه تا جزای مسخره گی رو ببینی

"وِلٌ لِکُلّ هُمَزَۀ لُمَزَه : وای بر ....

 

پاسخ:
سلامعلیکم
چرا شما از زرنگی هم ولایتیهاتون میگید تعریفه ولی من میگم میشه تمسخر ؟!!

درود بر کلیه عزیزانی که پیام گذاشتند و با مباحث خود به مطلب عمق دادند...من برعکس آن عزیز روستائی اصلا پشت کوه اون عقب عقبا زندگی میکنم و در اونجا کسی به کسی  در لفافه بد و بیراه نمیگه---پشت کوه جائیه که فکر کردن را دوست دارند و اجازه میدهند و حتی تشویق میکنند تا دیگران نتایج تفکر خود را بیان کنند. پشت کوه نه اینکه خیلی پرته اصلا مردمش معلمی بلد نیستند و اداره پست هم آدرس بهشت و جهنم را نداره و نامه هاشوبه ادرس فرستنده عودت میده . مردم پشت کوه میدانند که الله خالق زمین و آسمان و کوهستان است و حضرت محمد (ص)هم پیامبر برگزیده خداوند است. نه اینکه ما از اولش، دنبال این حرفها نبودیم لذا از روی یک کتاب قدیمی تصادفا دیدیم که نوشته......دین های ابراهیمی(ع) تمام بر اساس وحی مستقیم خدواند به پیامبران بوده و لذا ریشه  ادیان وحی الهی است--من کاری به آنها که کلا دین ها را رد میکنند ندارم--چون نه پست و مقام دینی دنیائی چرب و چیلی دارم و نه علمشو. آخرهای کتاب بعد از کلی دلیل و این حرفها نوشته تمام مذاهب در کلیه دین های ابراهیمی توسط بشر پایه ریزی شده و ربط مستقیم با وحی ندارند--انسانهای آمده اند و مطالبی از وحی دین خودشان را دستاویز قرار داده و هی دلیل آوردن استدلال کرده اند توهین کرده اند --ناروا گفته اند ---روا گفته اند---همدیگر را کشته اند --همدیگر را غارت کرده اند روی همدیگر القاب ناشایست گذاشته اند خانواده و کودکان را به اسارت گرفته اند،که چی؟ اینکه ما درست میگیم و شما درست نمی گوئید. یه روز تعطیل یه معلم اومد پشت کوه و خواست طبق عادت مارا ارشاد کند . وقتی از ش خواهش کردیم لطفا بیشتر بیندیش و کار دیگران را بخدا بگذار دست از معلمی کشید و حالا شده یه پارچه آقا

پاسخ:
سلام

مردمان پشت کوه هم قطعا دارای تمدن هستن و هر تمدنی برگرفته از محیط زیست اون منطقه س
هیچ تمدنی حق نداره دیگر تمدنها رو سرزنش کنه
قطعا پشت کوهی که شما اومدید هم مردمانش قابل احترامن
۱۶ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۲۶ کاوه آهنگر

درود بر شما 

 

باز هم نقل قولی شد از علی شریعتی شیاد و دروغگو 😁

این موجود اگه الان زنده بود در بهترین حالت یه شارلاتانی بود مثل عبدالکریم سروش 

 

نقض جمله این دو نفر در دنیای امروز حداقل توسط بیش از دومیلیارد نفر ثابت شده. انسانیت فراتر از دین و مذهب بوده و هست. و این موضوع کاملا ثابت شده که میشه انسان بود و مذهب و دینی نداشت و.... 

در کل با نقاب دین و از دین دم زدن میشه هزار جور پدر سوخته بازی کرد کما اینکه در طی این 40 سال خلاف جملات این چنینی شریعتی ها، صدر ها،  چمران ها و....به خوبی ثابت شده.

دین یه موضوع شخصی هست و بس، با دین و شعارهای با این شکل و لعاب نمیشه جامعه را اداره کرد

آقای افغانی پلاس کهنه اندیشه را دور باید انداخت، خوشبختانه تاریخ مصرف عقاید این جماعت تمام شده 

 

 

روزگار خوش 👋

 

پاسخ:
سلام
فارغ از اینکه جمله ی شریعتی و غیره و ذالک است. محتواش که منطقی و پسندیده س . دینی که دنیای منو نتونه اباد کنه صدسال سیاه اخرتمو اباد نکنه !
بنظرم اندیشه کهنه هم باشه اگر برحق و حقیقت باشه باید قبول کرد... و اگر نبود که فرمایش شماست ☺
تشکر🌹
۱۹ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۱۰ کاوه آهنگر

آقای افغانی حتما شنیده که می گویند طرف حرف و عملش یکی نیست! پس حرفهاش اعتباری ندارند و....

 در  اسلامی که شریعتی مدعی آن بود و مدام دم از دین میزد " دروغ " جز بزرگترین گناهها شمرده میشه این موجود جز بزرگترین دروغ گویان زمانه خودش بوده

سند و مدرک دروغ هاش هم موجود هست. حتی مطهری خودتان هم شریعتی را یک دروغگو میخواند و....

حالا جنابعالی و اون دوتا کاربر..... نمی خواهید قبول کنید چهره واقعی شریعتی پشت جملات زیبا و شعارهای جذاب او پنهان بوده و شخصیت درستی نداشت واقعیت تغییر نخواهد کرد.😄

البته بنده یک بار هم خدمت شما عرض کردم اینکه بخواهیم ژست اعتدال گرای بگیریم و بخاطر همین شعار اعتدال گرایی مجبور باشیم از کارنامه ج.ا و افرادی که پایه گذار آن بودن به بهانه اعتدال دفاع مستقیم و غیر مستقیم کنیم،  جسارتا فقط خودمان را گول میزنیم.

امیدوارم زیاد عصبانی نشی چون روی شریعتی هم مثل احمدی نژاد تعصب داری😁

پاسخ:
والا چیز دیگه هم شنیدم که گفتن
گفت عالم به گوش جان بسپر ور نباشد گفتنش به عمل ☺
باورکنید ژست اعتدال نیست ! فقط پایبندی به اعتقاد است تا وقتیکه خلافش اثبات نشده.
سخنرانیهای شریعتی رو شنیدم و برام منطقی بود و پسندیده . و چون رفتارش رو ندیدم و خلاف گفتارش اثبات نشده برام ترجیح میدم همچنان مورد پسندم باشه ☺
شریعتی رو هرچی گفتید گفتید ! ولی دست روی محمود نذارید که خون جلو چشامو میگیره !!😅

 

روزی حرف و عمل با هم بحث و مناظره می‌کردند . حرف گفت : ما وزن و زورمون هم اندازه است اما به قول قدیمی‌ها بین حرف تا عمل کلی فاصله است پس خودتو ب من نچسبون !

عمل گفت : تو اشتباه برداشت کردی . منظور از این حرف این است ک کارها تو حرف آسونه اما توی عمل دشوار .

حرف گفت : باز خودتو همه کاره فرض کردی ؟ اگه درست فکر کنی می‌بینی چقدر با هم فاصله داریم . من همیشه از دهن آدمای بزرگ در می‌آم و توی کتابهای معتبر نوشته میشم همیشه و همه جا ورد زبون‌ها هستم ...

عمل گفت : انقدر ب خودت نناز ! در عوض منم قولم ـ قوله ! صداقت توی کارهام بیشتره . حرف گفت : تا من نباشم تو هم نیستی تو همیشه بعد از من میای !

عمل گفت : مهم نیست کی اول میاد کی آخر ! مهم اینه ک کی مثمرثمر واقع بشه !

من و تو اگه با هم باشیم و هوای همو داشته باشیم کارایی‌مون بهتره !

اما حرف گوشش بدهکار این حرفا نبود . در آخر عمل ک دید حرف حرف خودش است گفت :

چونکه دور هستی ز میدان عمل

می‌کنی اسب سخن را نعل نعل

اسب بی‌بند و فسار و بی‌مهار

می‌دود در چاه‌های بی‌حصار

و اینبار حرف بود که ساکت شد . 

 

با دیدن این تودیت منم یاد دایی جان ناپلئون افتادم !

https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1225621797573292032

 

پاسخ:
خیلی ممنون 🌹🌹

حرفهای همتون رو خوندم. متاسفانه شما دوستان ،فکرتان پوپولیستی هست .

- در مورد دین میگویید (انسانیت )مهم است و دم از رویاها و خیالپردازیهای انسانیت میزنید در حالی که این معیارهای انسانیت شما نانوشته است ،ولی دین اسلام را که پر بار و کامل هست به علت مسلمانی خودمان زیر سوال میبرید ؟! 

- دیگری میگوید این کاملا اثبات شده هست که بدون میتوان انسان بود ؟! از کجا شما این را دریافت و ادعا کردید ؟! به ما هم نشان بدهید . دین ابزارهایی مثل ثواب و عقاب دنیوی و اخروی دارد ، فضیلتهای انسانی را ارزش میداند ، دم از نوع دوستی و ...میزند که امثال شما ها در رویاها به دنبال انید و... . حال چگونه بپذیریم با این ملاکها نمیشود انسان بود ولی بدون اینها میشود ؟! 

- از همه مهمتر مگر دین فقط در رابطه با اعمال انسانها با یکدیگر است ؟! بسیاری از اعمال دینی به نحوه رابطه انسان با خدا میپردازد و وظایف مخلوق نسبت به خالق جهان را بیان میکند ،کجا انسانیت میتواند این اعمال و وظایف را بیان کند بدون کمک وحی ؟! 

- دیگری دین را زاییده تفکر اشخاص میداند ؟! و میگوید وحی و پیام اوری در کار نبوده ؟! شما اگر هزاران کتاب در مورد دین و وحی و پیامبران را قبول ندارید ؟ پس با کدام ملاک سایر علوم را قبول میکنید ؟چگونه است که با دیدن اثار باستانی مخروبه پی به امثال داریوش و تمدنها میبرید ، ولی حرمهای زنده و پر رونق ائمه اطهار و پیغمبر را نمیبینید ؟! و یامساجد باستانی و قدیمی که از قرن اول اسلامی مانده یا مکه و سایر اثار باستانی را بی هیچ دلیلی رد میکنید ؟ کدام یک دلیل زنده تر بر حقانیت و وجود صاحبان انست ؟ ایا پیاده روی اربعین و میلیونها زائرش هر ساله جهل است و تفکر شما بدون هیچ دلیلی روشن فکری ؟! 

 بحثهای شما سطحی و بدون مطالعه ،جوابهای شما بسیار ، و فرصت اینجانب محدود است .

کلام اخر اینکه

1- (خواب رفته را میشود بیدار کرد ولی کسی را که خودش را به خواب زده نمیشود )

2- لا اکراه فی الدین ،قد تبین الرشد من الغی. (در دین اجباری نیست ،هدایت از گمراهی مشخص شده )

3- ان الدین عندالله الاسلام ،و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه .(بدرستی دین نزد خداوند اسلام است و هر کس غیر از این اختیار کند ،پس از او قبول نمیشود .)

 

پاسخ:
بله !
لااکراه فی الدین رو خوب اومدید !!! اصلا اجبار و اکراهی در کار نیست !!!
احکام ارتداد هم دخلی به اجباری بودن دین نداره !!!

اصلاح نظر

لطفا نظر قبلی را که به اشتباه ارسال شد حذف نمائید

با تشکر

 

سلام

جناب سید علی، مطالبی که خواندم اکثرشان بوی کم اطلاعی از دین واقعی و اسلام حقیقی می‌داد. اما راست سخن آن بود که شما فرمودید.

اگر در علم پزشکی یا مهندسی شخص بی‌سوادی نظر دهد می‌گویند تخصص لازم است. اما چرا در امر دین متاسفانه هر کس با هدف مقدس یا نامقدس به خود اجازه‌ی تفسیر و توضیح می‌دهد.

من ترجیح می‌دهم دین را از بیان و زبان کارشناسان آن و خصوصا عاملانش بیاموزم، چون از ابتدا به قصد رد کردن یا تحقیر و انزوای دین و مذهب وارد نشده و منصفانه دنبال حقیقتم.

و... درود بر شما

 

پاسخ:
سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی