همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

شعورمندی

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۳۰ ق.ظ

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۷
کارور بیان

نظرات  (۱۵)

:)

پاسخ:
🌹

سلام اقای من

آخه چرا شوما دست از حرفای تاریخ گذشته این بیشعور برنمیدارین؟!!

این اگه شعور داشت که سیگار یا پیپ نمی کشید. حتی حیونا هم دود توی حلقشون نمیدن چه برسه به آدما.

کلا شوما حرفای کپک زده رو دوس دارین. خب اینم یه سلیقه س چه میشه کرد.

این رعیت تون بخاطر سلامتی شوما نگران میشه، غذاهای فکری کپک زده هم میتونه مسمومیت شدید بیاره! 

مواظب سلامتی تون باشین آقای من....

پاسخ:
سلامعلیکم
پست قبلی جواب ندادیدااا 😅
راستی نظرشما در مورد اینکه رهبری قبلا دخانیات مصرف میکرد چیه ؟؟( جمله ای که بالا گفتی رو حتما مدنظر قرار بده )

سلام آقای من

این حکایت برای راسل و طرفداراش مفیده بلکه ذره ای عقلشون بیدار شه:

 

مردی می خواست کاملا خدا را بشناسد . ابتدا به سراغ افراد و کتابهای مذهبی رفت ، اما هر چه جلوتر رفت گیج تر شد . افراد و کتاب های نوع دیگر را نیز امتحان کرد اما به جایی نرسید .  خسته و نا امید راه دریا را در پیش گرفت . کنار ساحل کودکی را دید که مشغول پر کردن سطل آب کوچکی از آب دریا بود . سطل پر و سر ریز می شد اما کودک همچنان آب می ریخت . مرد پرسید : (چه می کنی؟) کودک جواب داد : (به دوستم قول دادم همه آب دریا را در این سطل بریزم و برایش ببرم) تصمیم گرفت پسر را نصیحت کند و اشتباهش را به او بگوید ، اما ناگهان به اشتباه خود هم پی برد که می خواست با ذهن کوچکش خدا را بشناسد و کل جهان را در آن جا دهد ! فهمید که با دلش باید به سراغ خدا برود .  به کودک گفت : (من و تو یک اشتباه را مرتکب شده ایم)

مولوی :

هر چه اندیشی پذیرای فناست

آنچه در اندیشه ناید آن خداست . 

پاسخ:
سلامعلیکم
کامنت بالایی و کامنت پست قبل رو جواب بدید 😅

شعار دادن کار آسونیه جناب افغانی.

پاسخ:
تمام قد به حرفتون تعظیم میکنم و قبول دارم 🙏
۰۸ دی ۹۸ ، ۱۸:۵۰ مریم بانو

اصلا اینکه یه عده به اسم مذهب و تشخیص بهتر برای یه ملت 

 

تصمیم میگرن خود به خود این معنی میرسونه شما فاقدفهمین!

 

 

پاسخ:
البته مذهب و شریعت راهنما هستن
ولی در بعضی سیاستها انقدر افراط میشه که دقیقا فرمایش شما حاکم میشه !😕

سلام و درود آقا مهرداد

میدونیم ک شعور و فهم رو تو هیچ مکتب و دانشگاهی توزیع نمیکنن عزیز

و افرادی ک ب قال ال... فلان ها ایمان دارن و تنها راه درست میدونن زحمت فکر کردن و تخیل بخودشون نمیتونن بدن بعید میدونم حرفهای راسل براشون قابل فهم باشه

اشاره ب مذهب در متن منو یاد داستان بازرگانی ایرانی ک برای عقد قرارداد بازرگانی ب چین سفر کرده بود انداخت ، ک مدیر شرکت‌ چینى از او پرسیده بود : «دین و مذهب شما ایرانیان چیست؟» 

بازرگان ایرانی هم تا حدی دین اسلام را برای مدیر شرکت چینی شرح میده و سپس علت این پرسش را از اون جویا میشه ک مدیر شرکت چینی جواب میده ک چندى پیش بعضى از آقایان تجار ایرانی براى سفارش دادن بعضى از اجناس چینى نزد او میرن و وقت ناهار مدیر چینی ایرانی ها رو ب صرف ناهار  دعوت میکنه و براى مهمانان مرغ سوخارى سفارش میده . تجار ایرانی از خوردن غذا خوددارى میکنن . چون شنیده بودند ک حرام است و ذبح شرعی نشده ولى همون اشخاص از او خواسته بودن ک بر روى اجناس ساخت چین، بنویسد: «Made in Japan» 

بنا ب این دلیل میخواستم بدونم ک دین و مذهب شما ایرانی ها چیست ! 

 

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنونم از حکایتتون . نکته ها داشت 🌹👍

میشه اینجوری هم گفت که برای انسان بودن فهم و شعور لازمه و قطعا  در مسیر افزایش فهم و شعور دین و مذهب هم میتونه کمک کننده باشه 

پاسخ:
عالی . احسنت 👍👍👍

سلام علیکم

چواب کافی به پستهای قبل داده شد ولی وقتی کسی نمیخواد بفمه و مغلطه و سفسطه میکنه دیگه جواب نداره. شوما هم که خدای اینکاری آقای من

مثلا به همین مغطه ای که توی همین جواب بالا دادین نظری بندازین!!

خداییش شوما فک میکنین مردم نمی فهمن این جوابتون "فرارازجواب منطقی" و هوچیگری و مغلطه بازیه؟؟!!!

آقای من

شوما خیلی خوب می فهمی داری چی میگی ولی مردم رو نافهم حساب میکنی و این خصوصیت همه قدرت پرستان و قلداران و زورگویان هستش که خودشو رو از همه برتر می بینن و مردم رو نفهم حساب میکنن.  

خب شوما هم که ارباب هستین و رگهاتون سرشار از گلبولهای اربابان تاریخ.....😅😅😅

خوشوقت باشی ارباب مغلطه باز😅

حرف شوما جواب نداره😅

سایه تون مستدام

پاسخ:
در پست قبل شما گفتی " مردم دارن زیر خط فلاکت له میشن شوما و رفیقاتون اینجا تبریک می پراکنین😊😊😊😊"

من گفتم : با مسئولین متدین و کاربلد و ولایی در مملکت امام زمانی چرا مردم به زیر خط فقر کشیده شدن ؟؟ چرا عدالت اجتماعی حاکم نیست؟؟؟😊

( جواب معقول عنایت بفرمایید)


در این پست شما گفتی " این(راسل) اگه شعور داشت که سیگار یا پیپ نمی کشید. حتی حیونا هم دود توی حلقشون نمیدن چه برسه به آدما
من گفتم  :  نظرشما در مورد اینکه رهبری قبلا دخانیات مصرف میکرد چیه ؟؟( جمله ای که بالا گفتی رو حتما مدنظر قرار بده )



و شما اینبار منو به مغلطه متهم میکنی 😏

قضاوت باشه با خوانندگان شعورمندمون

گوشه ای از عقل و منطق و حقوق بشر امثال آقای راسل:

 

16سال زندان برای آتش زدن پرچم همجنس‌بازان؛ 0 روز زندان برای آتش زدن قرآن!

#کیوان_ابراهیمی (https://t.me/K1inUSAMultiMedia/675)🤓🇮🇷🇺🇸

▫️تصویر بالایی کلیسایی در شهر کوچک ایمز واقع در ایالت آیوای امریکاست. طی مدت ۴ سالی که در این شهر زندگی کردیم، بارها از کنار این کلیسا رد می‌شدیم و پرچم حمایت از همجنس‌بازان در سردر آن را می‌دیدیم. چند ماه پیش فردی ٣٠ ساله به نام آدولفو مارتینز (تصویر راست پایین) به این مکان آمده، پرچم را کنده و به آتش کشیده است.

▪️دادگاه وی را بنابر جرائم زیر به ١۶ سال زندان محکوم کرده:

🔺نفرت
🔺آزار و اذیت درجه سوم
🔺استفاده‌ی بی‌ملاحظه از 🔥

📎 منبع:
bit.ly/2t2IFyw

سلام آقای من

کی گفته شوما متهم به مغلط هستین؟!!

شوما خود مغلطه هستین آقای منن😊😊😊😊"

ببین اقایم

شوما عمرا حرف رعیت رو قبول کنی

ولی برای گرفتن نمونه ای از مغلطه های خودتون پیشنهاد میکنم همین جوابی  که برای دودی بودن راسل به ما دادین به یه اهل منطق نشون بدین یه کسی که در حد ابتدایی علم منطق میدونه تا مغطه گریتون رو نشونتون بده.

بگین یکی بشما گفته چرا حیوون دود به حلقش وارد نمیکنه ولی راسل اینکار رو میکنه و شوما هم جواب دادین خب فلانی هم اینکار رو میکرده!!!

تو رو خدا همین جواب شیرین خودتونو به یه  منطق دون نشون بدین.

خیر ببینی

پیر شی الهی

سایه تون دراز😊

پاسخ:
سلامعلیکم
عزیز من یه سوال ساده پرسیدم . گفتم شما که درمورد افراد مصرف کننده ی دخانیات اونجور فتوا دادی !!! نظرت درمورد رهبری که در جوانی دخانیات مصرف میکرد چیه ؟
(چرا خودتو به در و دیوار میزنی😅)
بخشی از سخنان جان لنکس استاد ریاضی دانشگاه آکسفورد در نقد مدعیان تعارض دین و علم:

....

من ریاضی دان هستم ولی در مورد اثبات های منطقی صحبت نخواهم کرد. اثبات منطقی تنها در ریاضیات محض و منطق ممکن است. آنچه من می خواهم درباره آن صحبت کنم شواهد است. این بدین معنا نیست که می خواهم در مورد چیزی صحبت کنم که به لحاظ مفهومی ضعیف است. به عنوان مثال من به مدت ۴۶ سال است که ازدواج کرده ام، نمی توانم به شکل ریاضیاتی به شما ثابت کنم که همسرم عاشق من است ولی من زندگی ام را بر این باور بنا کرده ام. من فکر میکنم که شواهد به اندازه کافی قوی است که خود را به زندگی مشترک متعهد کنم. بنابراین اگرنتوانیم اثبات منطقی ارائه کنیم به این معنا نیست که شواهدی نداریم. وقتی به تاریخ علم نگاه می کنیم در می یابیم که بنیان گذاران علم مدرن، کوپرنیک، کپلر، گالیله، نیوتن همه به خداوند باور داشتند. این واقعیتی خیلی مهم است. وقتی جوزف نیدم چندین سال با پیش فرض‌های تاریخی مارکسیسم، تلاش میکرد بفهمد چرا علم مدرن در چین بوجود نیامد، نتوانست به پاسخ مشخصی برسد. در پایان او عنوان کرد که تنها تفاوتی که بین شرق دور و غرب می بینم این است که شرق دور مفهوم «خالق واحد جهان » را در متن زندگی خود نداشت – مفهومی که جهان را مجموعه منظمی میداند که مخلوق واحدی دارد. به عبارت دیگر، ارتباطی بین ظهور علم مدرن و باور به خداوند وجود دارد. سی اس لوئیس میگوید انسان ها علمی شدند چون توقع داشتند در طبیعت قوانینی وجود داشته باشد، و به قوانین طبیعت باور داشتند چرا که به قانون گذار باور داشتند. آلفرد وایتهد عنوان کرد که علم مدرن از پافشاری افراد در سده های میانی بر عقلانیت خداوند به وجود آمده است.

هنگامی که با ریچارد داوکینز در این باره بحث میکردم، او میگفت یا خدایی وجود دارد یا ندارد، همه در سده های میانی به خداوند باور داشتند ، بنابراین عجیب نیست که علم در فرهنگی که به خداوند باور داشت ظهور کرد. من به او یادآوری کردم که همه افراد در اروپای غربی زندگی نمی کردند و نمی کنند، و او چین را فراموش کرده است و همان نکته ای که در مورد جوزف نیدم مطرح کردم را با او در میان گذاشتم . مورخان و فیلسوفان علم به طور کلی بر این باور هستند که رابطه ای عمیق بین ایمان به خداوند به عنوان هوش عقلانی در پس جهان و ظهور علم وجود دارد. البته دلیل منطقی ای برای آن وجود دارد. باور به خداوند مانع از علم نشده بلکه موتوری است که باعث ظهور علم شده است...

ادامه را دراینجا می توانید بخوانید: 

https://3danet.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b9%d9%84%d9%85-%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d9%81%d9%86-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

 

 

 

سلام آقای من

من که جواب خیلی ساده بهتون دادم. گفتم شوما هیچوقت زیربار حرف حساب رعیت نمیری. شوما ارباب و از طایفه زورمدارانی آقایم.

برای همین خیلی ساده گفتم برو به یه نفر که خودت قبول داری و یه ذره علم منطق میدونه بگو یه رعیت چی گفته و شوما چی جواب دادی و آیا جوابت منطقیه بوده یا نه؟!

فرق من و شوما اینه که شوما متکبرانه حرف خودتو تکرار میکنی و این رعیت متواضعانه میگه آقا اصلا حرف ما هیچ، برو از منطق شناس بپرس!

شوما بجای جواب منطقی برا مخاطبت یه سوال انحرافی مطرح نکن دادا. جوابت رو بده آقایم.

حالا کی به در و دیفال میزنه بی انصاف؟!!😊😊😊

ظاهرا شوما داری باتکرار حرف اول خودت داری به در و دیفال میکوبی عزیز

مراقب باش دیوار خراب به سقف میاد رو سرت آقای من 😊

این حنای مغلطه بازی شوما ارباب ها بر رعیت دیگه رنگ نداره😊😊😊

پاسخ:
سلامعلیکم
منطق فقط در شما جمع شد و به دیگران نرسید !😏یک سوال ساده یک جواب ساده میخواد . نه آسمون ریسمون بافتن...
پیشنهاد میکنم سری بعد ذره ای قبل از حرف زدن فکر کنید تا اینجور گرفتار نشید

چون نداری مایه، از لاف سخن خاموش باش
خنده، رسوا میکند ان پسته ی بی مغز را

😐😐😂😂

پاسخ:
☺ به چه میخندی ؟ 😉

سلام 

به آخر و عاقبت پرحرفی😅😅

پاسخ:
سلام
😅
۲۷ دی ۹۸ ، ۲۱:۱۴ کاوه آهنگر

درود بر شرف "برتراند راسل"

به صراحت لب کلام را عنوان کرده 

مهرداد جان این پست لایک داره👌👌

پاسخ:
ارادت داریم 🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی