همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

حکام

سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۵۲ ق.ظ

 

 

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۶
کارور بیان

نظرات  (۸)

تکبیر👍👍😊

پاسخ:
😅
۲۶ آذر ۹۸ ، ۱۹:۰۰ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

بله بسیارم عالی

 

عادل و عدالت حد تمام خواسته انسانها بوده و هست و خواهد بود ، بقولی دین و مذهب آمده که عدالت بیاره ( یعنی عدالت بسیار مهمه و مهم عدالته ، حال کی و چه کسی داره اجراش میکونه زیاد مهم نیست )

 

نکته ای که هست اینکه دین و مذهب و یا کمونیست و لیبرال و حتی فمنیست ، یک نوع راه اجرایی هستن برای رسیدن به اون عدالت و خودشون فکر میکونن که عادل ترین هستن ( و از نظر خودم اگر این حوزه ها واقعن چیزی رو که میگن برای همه مردم پخش و اجرا کنن ، بقولی همشون خوب هستن و قابل تقدیر از طرف مردم ) ولی به شرطی که بین مردم به مساوات اجرا کنن و نه فقط روی کاغذ و حرف باقی بمونن و فرق بزارن

 

وقتی عدالت هست ، مذهب و دین و ... هم خوب دیده میشن ، وقتی عدالت نباشه چه هر مذهبی و چه هر مکتبی باشه ، خوب دیده نمیشه و خودشون میشن و وجودشون میشه دشمن عدالت 

و ... 

 

پ ب

 

پاسخ:
بله 👍

علما از پاسخش درماندن😏

پاسخ:
شایدم پاسخ داشتن ولی جرات ابراز نداشتن 😉
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

واژگانی چون حاکم ،مملکت(=مُلک حاکم) و... در ادبیات سیاسی امروز جایگاهی ندارد. اینها مربوط بوده به دوران گذشته. در دوران معاصر  جایگاه حاکم را مناصبی همچون رئیس‌جمهور ، نخست‌وزیر، صدراعظم و... گرفته‌اند.

امروز هرکجا حاکم دیدید، شک نکنید با مستبدی روبرو شدید دیوسیرت؛ ** **** **** ******** **** ****** ** ** *** **** ***** * ****** ** ** *** ****** *** ***** *****  *** ***** ***** ** ****** ***. دیر نیست.

امروز آن صحنه معروف گرفتار شدن قذافی نگون‌بخت را میدیدم. چقدر خوار و خفیف شده بود.

خداکند عمرش آنقدر طولانی شود که این نیز هم‌سرنوشت حاکم‌سابق لیبی شود.

پاسخ:
سلام
عذرخواهی میکنم 🙏سانسور کردم
درمورد حاکم فردی و استبدادی هم باشما کاملا موافقم . مثل کره شمالی یا عربستان...

سلام و درود آقا مهرداد

نمیدونستم تی وی احمدینژاد هم وجود داره :))

این متن رو از کجا اخذ کرده :( خدا داناست :(

هلاکو میدونید ک وزیر با لیاقت و دانایی چون خواجه نصیرالدین داشته و شیخ ابوالحسن کسلانی از ملایان دین پژوه و از شاگردان خواجه نصیرالدین طوسی ،کتابی بنام "اسرار اللطیفه و الکسیله" داره ،حکایتی از این مکتوب :

 ...."خواجه نصیر الدین " دانشمند یگانه ی روزگار در بغداد مرا درسی آموخت ک همه ی درس بزرگان در همه ی زندگانیم برابر آن حقیر مینماید و آن این است :

در بغداد هرروز بسیار خبرها میرسید از دزدی , قتل و تجاوز ب زنان در بلاد مسلمانان ک همه از جانب مسلمانان بود . روزی خواجه نصیر الدین مرا گفت :

 می دانی از بهر چیست ک جماعت مسلمان از هر جماعت دیگر بیشتر گنه میکنند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش می دانند ؟

من بدو گفتم : بزرگوارا همانا من شاگرد توام و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم .

خواجه نصیر الدین فرمود :

ای شیخ تو کوششها در دین مبین کرده ای و اصول اخلاق محمد ک سلام خدا بر او باد را میدانی و همانا محمد و جانشینانش بسیار از اخلاق گفته اند و از بامداد ک مومن از خواب برمیخیزد تا هنگامی ک شبانگاه با بانویش همبستر میشود , راه بر او شناسانده شده است .

اما چه سری است که هیچ کدام از ایشان ذره ای بر اخلاق نیستند و بی اخلاق ترین مردمانند وآنکه اخلاق دارد نه از مسلمانی اش ک از وجدان بیدار اوست .

من بسیار سفرها کرده ام و از شرق تا غرب عالم , دینها و آیینها دیده ام . از "غوتمه ( بودا ) "در خاورزمین تا "مانی ایرانی" در باختر زمین ک همانا پیروانشان چ نیکو میزیند و هرگز بر دشمنی و عداوت نیستند .

آنها هرگز چون مسلمانان در اخلاقشان فرع و اصل نیست و تنها بنیان اخلاق را خودشناسی میدانند و معتقدند آنکه خود بشناسد وجدان خود را بیدار کرده و نیازی ب جزئیات اخلاقی همچون مسلمانان ندارد .

اما عیب اخلاق مسلمانی چیست ای شیخ ؟

در اخلاق مسلمانی هرگاه ب تو فرمانی میدهند , آن فرمان " اما " و " اگر " دارد .

در اسلام تو را می گویند :

دروغ نـگــو ... اما دروغ ب دشمنان اسلام را باکی نیست .

غیبت مکن ... اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست .

قتــل مـکن ... اما قتل نامسلمان را باکی نیست .

تجاوز مـکن ... اما تجاوز ب نامسلمان را باکی نیست .

و این " اماها " مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی ب گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان میداند و اجازه هر پستی را ب خود میدهد و خدا را نیز از خود راضی و شادمان می بیند .

و راز نابخردی و پستی مسلمانان در همین است ای شیخ کسلان ...

 

شاد و سلامت باشی

پاسخ:
سلام و ارادت 🌹
ممنونم از حکایت

دقیقا فرمایش شماست. اعمال زشت رو برای خودی غیر خودی مجاز و غیر و مجاز میکنن ! 
ممنونم

سلام 

آقای جانان این اما و اگرها تو اصل دینه یا نتیجه ی تحریف؟؟؟

پاسخ:
سلام

سلام 

آن حاکم کافر ، اگر به راستی عادل بوده ، خود را پاسخگو در مقابل روح خویش بداند ؛ در صورت وقوع ظلم ، احساسی از بار گناه ، با خود حمل می‌کند ؛ دردی جانکاه که روانش را آسوده نخواهد گذاشت . اما حاکم مسلمان ظالم ، چنین نیست ؛ او یا بر ظلم خود واقف است و منتظر درهای رحمتِ الهی و لطفِ لایتناهی بر مسلمانی که آتش جهنم بر او حرام است ! و یا در ستم‌ هایی که روا داشته ، دستی خدایی را جستجو می‌کند و در نهایت ، چیزی بیش از حس دلسوزی برای پاپتی‌های تهی‌مغز - که ناآگاه ، خود را مغضوب پروردگار در این دنیا و سرای دگر کردند - در خود پیدا نخواهد کرد ( همین نیز ، از سر لطف و کرامات اوست!) . 

وقتی بر جنایات و خونخواری خود ، دلیلی قدسی تراشیده و پیدا کرده باشی ؛ نه تنها خود را ظالم ندانسته ، بل در نظرگاه خویشتن ، هر آنچه می کنی ؛ عین صواب است و ثواب .

پاسخ:
سلام

امان از پندار آدمی که خود را مقدس شمارد و رفتارش رو صواب برای ثواب..  😐
۲۸ آذر ۹۸ ، ۱۲:۴۱ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به آقای سیاوش

 

سلام ، بله تمام عنوانهایه ریاست جمهوری از چ و چ در قدیم بوده و الان ظاهرن تغییر کرده و گرنه آش همونه و بقولی ظلم و ستم رنگی مذهبی گرفته ع، و اینجاست که روشنفکرانی قبل انقلاب نفهمیدن که سیستم پادشاهی تاریخی و فرهنگی و هویتیه سرزمینشونو از بین دارن میبرن و مذهبیان رو روی کار آوردن اونم با کمک غیر مستقیم انگلیس یا همون بریتانیا ، اینم تمام به خاطره نگاه غیر منطقی و احساسی و هیجانیشون بوده و تشویق و تحریک مذهبیانی که به طور فریبنده ظاهری هم رنگ روشنفکران رو گرفته بودن و بقولی نفوذی بودن ، سر چشمه این تفکارات رو از کشوری گرفتن که اصلن تاریخ پادشاهی نداشتن و بیشتر زیر مجموعه پادشاهان دیگه بودن ، منظورم فرانسه هست و با این نگاه اشتباه به جای اینکه به پادشاه و ملتشون خدمت کنن لگد به ایرانو ایرانی و اسلام زدن و سیستمی ضد اسلامی رو نا آگاهانه روی کار آوردن . بماند 

 

پیشنهاد اینکه سعی کنید یکم بیشتر مراعات کنید و اسمی مستقیم از حکام حال نیارید ، بدون اسم آوردن هم میشه بحث کرد و بقولی صاحب سایت هم تو تنگنا قرار نگیره 

 

پ ب

 

به جناب افغانی

 

شما هم سعی کنید سانسور نکنید و با گفتن و تقاضا کردن بخاید که به طور مستقیم اسمی نیارن و بقولی با گفتگو همه چیز حل میشه  ، سانسور یعنی ترس و شما هزاریم که حرف درست بزنید ، سانسور همه چیزرو با خودش میشوره میبره و تبادل نظره آزادانه بستر حق طلبی و راستگویی رو شفاف و بیدار میکونه 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
 زمانیکه ما خواستیم وبلاگ رو بسازیم شماره تلفن وارد کردیم
از روی شماره تلفن هم به همت برادران گمنام تا پدر پدرجدمون هم قابل شناساییه
اگر دوستان شماره موثق بذارن هر انچکه دلشون میخواد ابراز بفرمایند ☺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی