همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

توجه به سیاست

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳ ب.ظ

 

 

 

 

 

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۷/۱۵
کارور بیان

نظرات  (۳۳)

واقعا همینطوره.

ممنون پست خیلی خوبیه.

پاسخ:
🌹🌹نظرلطفتونه

الان دیگه همه میدونن همه راه ها به رُم ختم میشه ولی کاری از دستشون بر نمیاد

پاسخ:
زم ؟!  روح اله زم !!
متوجه منظورتون نشدم
۱۶ مهر ۹۸ ، ۰۱:۲۶ جلال ستاری

سلام

 

دقیقا برعکسشو قبول دارم .

 

بسیاری از اینها نتیجه ی مستقیم شهرروندان به سیاسته .

سیاست به معنای واقعی کلمه ابزار دست حکامه . از طرف دیگه شهروندان با سیاست واقعی آشنا نیستن لذا راحت سرشون کلاه میره .

شهروندان فقط و فقط باید مطالبه ی اقتصاد از دولت ها داشته باشن . وگرنه شهروند چه میفهمه سیاست دیپلماسی عمومی احمدی نژاد با سیاست لبخند ظریف چه تفاوتهایی داره .

شهروند چه میفهمه مذاکره چه راه و روشی داره و مقاومت چه شکلی باید اجرا بشه .

نتیجه ش این میشه که یکی مثل حسن روحانی میاد با شعار مذاکره و آزادی زنان رای مردمو میدزده و مردم بخیال خودشون خیلی فهمیده عمل کردن .

 

مردم ایران جزء سیاست پیشه ترین مردمان هستن سیاست در تاکسی سیاست در خیابان سیاست در صف اتوبوس و ... 

شهروند باید پاشو بکنه تو یه کفش بگه اقتصاد . اونموقع سیاست مدارا فقط و فقط مجبور میشن رو اقتصاد ولو برای فریب مردم تمرکز کنن 

اما الان چی ؟ الان سیاست مدارا بجای راضی نگه داشتن مردم با اقتصاد شعارهایی از قبیل مذاکره و حضور زنان در باشگاه ها و ... رو بهانه ی بی توجهی به اقتصاد کردن .

چرا؟ چون مردم اهل سیاستن و ازین حرفا خوششون میاد .

در حالیکه اگه اقتصاد اصلاح بشه منو تو انقد سرگرم زندگیمون میشیم که فراموش کنیم سیاست چیه.

اگه اشتباه نگرده باشم مردم امریکا از جمله مردمانی هستن که کمترین توجه رو به سیاست دارن .

پاسخ:
سلام

مواردی رو که اشاره کردی دقیقا فریب خوردن مردم بخاطر عدم اگاهی سیاسی بوده که !
بقول خودت مردم فریب لبخندهای ظریف و وعده های دروغین روحانی رو خوردن ولی اونموقع عملکرد نسبتا خوب احمدینژاد رو درک نکرده بودن .  ( اگر دانش سیاسی داشتن قطعا متوجه میشدن دیدار احمدینژاد با حاکم بورکینافاسو و گینه بیسائو برای بدست اوردن به مراتب خیلی بهتر از دیدار روحانی با حکام فرانسه و المان برای از دست دادن بود ... )
و اینکه من اگر از سیاست سر در بیارم حتما مطالبه اقتصاد هم خواهم کرد . چون تفکیک و تمایز سیاست و اقتصاد غیرممکنه ( مثل وابستگی پول و قدرت به هم )
۱۶ مهر ۹۸ ، ۱۰:۰۴ جلال ستاری

یه جورایی حرفتی شما و یه جورایی حرفای من صحیحه .

 

دلیل حرفای من اینه که سیاست در پشت پرده چنان ساخت و پاختایی داره که مردمی که اینور صحنه هستن حتی خود ماها که همیشه دنبال سیاست هستیم چیزی ازش سر در نمیاریم .

پس الان به این نتیجه رسیدم که بگم آقایون سیاست مدار : هر کی هستین و هر غلطی که میخواین بکنین بکنین من از شما اقتصاد میخوام .

پاسخ:
من یکی از همه چی سر در میارم !!😆 فقط یه تریبون مثل نماز جمعه ندارم که از همه چی و همه جا صحبت کنم !!😅
۱۶ مهر ۹۸ ، ۱۰:۰۸ جلال ستاری

ضمنا یه چیزی هم بگم .

من از سال نود و شش با دوستی آشنا شدم که نظریات سیاسیش خیلی رو من تاثیر گذاشته و همیشه نظریاتشو دوس دارم .

 

دیدگاه من نسبت به حکومت بخاطر تاثیر ازون دوست در این دو سال تغییرات زیادی کرد .

الانم همون دوست میگه سیاستو بیخیال فقط بچسب به اقتصاد . منم مقلد بی چون و چرا 😕

پاسخ:
برای همینه اینجور مجدانه از شیعه گری و پیروی حمایت میکنی 😉 ایشالا پیروی از ادم صلاحیت دار به سرمنزل برسونه...

گل گفتی

پاسخ:
لطف دارید 🌹

آقای افغانی یه چشم پزشکی تو برنامتون باشه😜😂

رم =روم

پاسخ:
اثرات پیری و کهولته 😅 ضمه رو نقطه دیدم !

ولی بازم متوجه منظورتون از اون جمله نشدمااا 😕

منظورم اینه که چه نادان و چه دانا، میدونن که علت همه مسائلمون به سیاست بی پدر و مادر برمیگرده

 

آقای افغانی منه خسته رو مجبور کردین بیشتر از یه جمله حرف بزنمااا😬

پاسخ:
مچکرم 
خسته نباشید
۱۶ مهر ۹۸ ، ۲۱:۰۳ مریم بانو

سلام 

 

فقط اون یه جملتون  که در جواب پریناز گفتین

 

خباثت مختص اقایونه!

 

والا ماهم همین نظر داریم:)))

پاسخ:
سلام
ببخشید از دهنم در رفت ! 😅

کاملا درسته👍

جامعه ای که سیاست به تمام جاهاش سرک کشیده و حتی به دین و مذهب هم رحم نکرده بیسوادی سیاسی میتونه فاجعه افرین باشه.

پاسخ:
سپاس 
سالیان و اعصار بسیار مدیدی است که فاجعه رخ داده و ادامه داره...
۱۶ مهر ۹۸ ، ۲۳:۵۴ جلال ستاری

ای بابا یعنی واقعا فکر میکنی کسانی که تریبون نمازجمعه دستشونه واقعا سیاست مدارن ؟

یکی از کله گنده ها که قالیباف بود گفت من نه به میل خودم کاندید شدم نه به میل خودم انصراف دادم دیگه حساب بیاد دستتون .

 

احمدی نژاد میگف آمریکا رو چهل نفر اداره میکنن که یکی از اونا ملکه ی انگلیسه و اون چهل نفر کل دنیارو دارن مدیریت میکنن .

 

تصور کن انگلیس ظاهرا ضعیفتر از آمریکاس اما به گفته ی احمدی نژاد اصلا انگلیس و آمریکا و فرانسه و ایران معنی نداره .

فکرشو بکن اگه چیزی که احمدی نژاد میگه درست باشه اونوقت جایگاه امام جمعه در سیاست چیه ؟

فکر کن اصلا همه اروپا و امریکا و آسیا پشت پرده شون چهل تا حاکم دارن و این حکام درواقع بازیگران جلوی صحنه هستن .

 

نمیگم چیزی که احمدی نژاد گفته حقیقت داره یانه اما اگه حقیقت داشته باشه بهتره بریم زندگیمونو بکنیم .

پاسخ:
تیکه انداختم بهشون 😆 نمازجمعه . فردی که سر از کتاب فقهی بلند نکرده در مورد هسته ای و نانو و میکروبیولوژی و ... صحبت میکنه و توصیه میکنه !! اصلا هم معلوم نیست طوطی وار تکرار میکنه ...

اغلب بازیگردانان و کارگردانان پشت صحنه هستن . در سیاست هم حتما همینطوره
۱۷ مهر ۹۸ ، ۱۱:۳۹ کاوه آهنگر

درود بر شما 

آقای افغانی شما چرا؟ یعنی سقف خواسته هات اینقدر کوتاه شده؟؟

چندتا نکته را خدمتتان عرض کنم. (حوصله توضیح مفصل را ندادم)

1.  60 درصد از ثروت ملی دست چهار نهاد ستاد اجرای فرمان امام، قرارگاه خاتم سپاه، آستان قدس و بنیاد مستضعفان است که هیچ کدام از آنها ارتباطی با دولتها و مجلس ندارند! به هیچ کدام از نهادهای نظارتی هم پاسخگو نیستند و البته با بهانه های مختلف مالیات هم نمیدهند 

منبع خبر: ایرنا و خبر آنلاین 

 

2. تعدادی از وزیران در تمام دولت های بعد از رهبری خامنه ای توسط وی یا انتخاب و یا تایید میشوند. از جمله وزیر امور خارجه 

پس # ماله_کش_ اعظم یا همام مم جواد ظریف که حتی اختیار مدل ریش خود را هم نداره و بگفته خود او مدل ریش نیویورکی (مدل پروفسوری) او را رهبر نمی پسنده و.... حالا فکر نکنید تصمیمات، سفرها، ملاقات او و حتی وزیران خارجه قبل از او در دولتهای گذشته با استقلال عمل همراه بوده.

(در ضمن مطمئن باشید نام امثال ظریف در تاریخ جز گروه شیادان وطن فروش ثبت خواهد شد)

 

3. طبق اعتراف افرادی چون علی اکبر ولایتی، حدادعادل، هاشمی رفسنجانی،   آخوند بنز سوار پناهیان ، خاتمی روباه اصلاحات و احمدی نژاد شما و.... سیاست امور خارجه کشور توسط بیت رهبری و با نظارت شخص رهبر صورت میگیرد.

پس اگه ایرادی دارید به مترسک ها فعلی گیر ندید! و قربان صدقه مترسک های قبلی هم نرید

 

4. حفظ نظام اوجب واجبات است! بگفته خودشان حتی اگر امام زمان هم در زمان ظهور با حکومت مخالفت کنه با او مقابله خواهند کرد. پس جام زهرها و به اصطلاح نرمش های قهرمانه رهبر و حکومت که گاهی صددرصد مخالف شعارهای خودشان هست بخاطر حفظ نظام است. از قرارداد های نگین چون واگذاری دریای خزر گرفته تا برجام و ملاقات و التماس های پنهانی با روسیه، فرانسه و.... فقط و فقط برای حفظ نظام هست و نه منافع ملی مردمی

 

5. مردم ایران بیشتر سیاست زده هستند تا سیاست آگاه

حکومت وقتی ایدئولوژیک باشه و دیکتاتوری حاکم بشه، چون حکومت در زندگی خصوصی افراد جامعه دخالت میکنه  خواه ناخواه همین دخالت ها باعث میشه مردم به مسائل حاشیه ای سیاست بپردازند و بخاطر عصبانیت و یا تعصب واقعیت ها را یا درک نکنن یا کمتر متوجه بشن.

 

6. سیاست برخلاف تصور عوام، یک علم هست!  علمی که هم پدر دارد و هم مادر

( در کشورهای دمکراتیک و کاملا مردمی مثل ژاپن سیاست شفاف و البته در عمل پاسخگو به مردم هست)

منتها بقول یکی از همین امامان فرنگی (اسمش یادم نیست) زمانی سیاست بی پدر مادر میشود که به دست گروه فاسد، دزد و دورغگو بیفتد. 

 

7. عکس العمل حکومت و دستگاه تبلیغاتی آنها به ورود زنان به ورزشگاه ها و یا حقوق پیش و پا افتاده که در جامعه ما وجود نداره بخاطر فشار های بین‌المللی هست. وگرنه مراجع تقلید قرون وسطی هنوز نگاه پوسیده به زنان دارند. و به اسم دین تحمیل عقیده میکنن.

فیفا به تنها کشوری که در جهان ورود تماشاگران را جنسیتی کرده اولتیماتوم داده که اگه این اتفاق رخ نده فوتبال ایران تعلیق خواهد شد.

8. اقتصاد و سیاست دو موضوع در هم تنیده هستند و نمیشود یکی را بدون دیگری خواست! فریب شعارهای توده ای ها که برگرفته از عقاید کمونیستی بود را نخورید.

حتی در اداره و رشد یک واحد کوچک اقتصادی شما نیازمند دانش سیاسی جهت فروش، رشد و پیشرفت واحد اقتصادی هستید. حالا اینکه به دزدان حکومتی بگیم اقتصاد پویا بدون سیاست میخایم حرف نامفهوم هست.

 

 

موفق باشید

 

پاسخ:
سلام

قربون شکلت خواسته های منو از کجا متوجه شدی که میزان سقفش هم مشخص کردی ؟! 

مواردی که اشاره کردی رو در برخی موارد کاملا موافقم و پر واضح کل نظام از یک جریان (حفظ حکومت) و یک شخص خط و مشی میگیرن. سفره انقلاب پهن و افراد دور سفره همگی متنعم . و گاهی دیس پلو دست به دست میشه بین جناحها . چیزی که مهم دیس از سفره خارج نشه دست مردم نیوفته...

درمورد 60درصد هم طبق فرمایش اقای ستاری منم فکر میکنم یخورده مبالغه کردید.

خوب متوجه نشدم الان شما موافق اگاهی عوام از سیاست هستی یا مخالف ؟!
۱۷ مهر ۹۸ ، ۱۸:۵۳ جلال ستاری

جناب کاوه !

 

الله اکبر

 

یا من نمیدونم ثروت ملی یعنی چی

یا نمی دونم شصت درصد یعنی چی

یا شما نمیدونین یا ایرنا و اورنا !

 

۱۷ مهر ۹۸ ، ۱۸:۵۶ جلال ستاری

آستان قدس ؟!

 

چند درصد ازین شصت درصد دست آستان قدسه ؟

پنج درصد خوبه ؟

 

آقا شما سه درصد از ثروتتتتتت ملی رو که دست آستان قدسه رو ذکر بفرما

 

البته اولش خود ثروت ملی رو بفرما که بفهمیم سه درصدش چقد میشه .

 

نه که بگم اشتباه میکنین یا دروغ میگینا نه . فقط خیلی کنجکاوم

۱۷ مهر ۹۸ ، ۱۹:۲۷ جلال ستاری

نظر من اشتباهی خصوصی ارسال شد لطفا عمومیش کن آقای افغانی متشکر

پاسخ:
وبلاگ بیان اجازه عمومی شدن نمیده !
با موبایل اومدم نتونستم کپی کنم و دوباره پیست کنم !
اجازه بده فردا با کامپیوتر ببینم میشه کپی کنم و دوباری جاگذاری کنم
جلال ستاری در مطلب توجه به سیاست

جناب کاوه اقتصاد بدون سیاست کاملا ممکنه  

 

مردم ژاپن کمترین درگیری رو با سیاست دارن . تو زاپن کمتر جوانی رو میتونی پیدا کنی که مثل شما برای یه پست در یه وبلاگ کوچک ساعتها وقت صرف کنه برای حرفایی که درستیش فقط نزد خودت اثبات شده .

 

جناب دانشمند ما نمیگیم بدون سیاست میشه جامعه رو اداره کرد میگیم آگااااااهی سیاسی مردم چیزی نیس که شما فکرشو میکنی . ما میگیم این مدل آگاهی سیاسی رو عزیز من بدار در کوزه آبشو بخور .

سیاستی که شما دنبالشی و سیاستی که من لزش پرهیز میدم شما رو سیاستی هس که بعد از ده سال هنوز فکر میکنی در انتخابات هستادوهشت حکومت بر علیه مردم کودتا کرد و تقلب کرد ! (در پستهای قبلی موجوده که اعتقاد به تقلب چطور در شخص شما ریشه کرده)

سیاستی که شما ازش دم میزنی شما رو به این باور رسونده که بیژن جان زنگنه در قرارداد ننگین کرسنت داشته به ملت ایران خدمت میکرده بعد احمدی نژاد بیشعور اومده کنسلش کرده !

سیاستی که ازش دم میزنین آستان قدس رو صاحب بخشی اعظمی از ثروت ملی میدونه . (ببینین سیاست مدار جماعت چطور ثروت رو در نظر شما تعریف کرده )

 

و از همه مهمتر 

به شما یاد دادن که حتی برای اداره یک بنگاه کوچک اقتصادی هم باید سیاست پیشه بود .در بنگاه سیاسی باید مطابق قانون کار از کارگر مطالبه کار کرد و حقوق اورو بوقتش داد . سیاست بشما یاد داده که حتی در احقاق حق یک کارگر بدبخت هم باید سیاست پیشگی کرد .

 

عزیز من اگر من میگم بهتره بریم کشکمونو بسابیم بخاطر اینه که هر کسی فکر میکنه سیاست رو خوب بلده اما بلد نیس . نتیجه ش این میشه که شخصی مثل شما احمدی نژاد مردمی رو حکومتی فرض میکنین و برعلیه ش میریزین تو خیابون .

 

اما اما اما  اگه دنبال اقتصاد بودیم دلمونو به همون یارانه و مسکن مهر مفتش خوش میکردیم و لااقل بخاطر همین چیزا قدرشو میفهمیدیم !

 

افتاد ؟!

۱۸ مهر ۹۸ ، ۱۱:۵۵ کاوه آهنگر

آقای افغانی 

سقف خواسته ها شما😁

یعنی مشخص نیست؟

تایید جمهوری اسلامی و معتقد به ماندن همین حکومت و اصلاح آن و....

و یا وقتی ملاقات رییس جمهور سابق با چند تا کشور درپیت که بقول کروبی حتی هواپیما هم برای پرواز ندارند  با التماس های ظریف از مکرون برای ایجاد  سامانه ای جهت فروش حداقل 700 هزار بشکه نفت بشه دستاورد نظام و ما هم خواسته یا ناخواسته مهره بازی حکومت بشیم و همچنان حسرت بد در مقابل بدتر را بکشیم بنظرت سقف خواسته هامون کوتاه نشده؟؟

دوستانه میگم با جمهوری اسلامی به هیچ جا نمیرسیم.  حتی احمدی نژاد شما هم به مدت 20 سال رییس جمهور هم بشه با این ساختار معیوب بعد از بیست سال نهایت میگی احمدی نژاد بهتر از روحانی بود.

نه ایران صنعتی میشه و نه توسعه یافته میشه و همچنان یک کشور جهان سومی غرق در خرافات آخوندها باقی خواهد ماند.

 

در وبلاگ نجفی انتقاد به خامنه ای از نظر ایشون هم ردیف با فحش ناموسی بود! بلافاصله ترش میکرد و بیانیه میداد

در اینجا هم انتقاد به احمدی‌نژاد ظاهرا برای آقای ستاری اصلا قابل تحمل نیست😁 

 

 

جدای از بحث نمیدونم چقدر علاقه به گوش دادن رادیو دارید. فرشید منافی مجری سابق رادیو ملی یه برنامه طنز هفتگی داره "ایستگاه فردا" که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 19 پخش میشه. من سالهاست مشتری همیشگی این برنامه هستم. احتمالا اگه شما هم بشنوید مشتری همیشگی خواهید شد. هم میتوانید به صورت زنده برنامه را از رادیو فردا گوش بدید و یا مثل من فایل صوتی ( حجم فایل حدود 12 مگابایت) را از سایت رادیو فردا دانلود کنید.  

کلا در اوقات فراغت یا زمان کار خستگی آدم برطرف میشه. 

 

پاسخ:
عجب 😅
اقا ما به نوع حکومت انچنان حساسیتی نداریم
میگم هر حاکمیتی که مستقر میشه رفاه ملت رو فراهم کنه
با حکومت شاهی و اخوندی و غیره هم  نه قرابتی داریم نه عداوت
خوب رو خوب میدونیم هرچند از جانب دشمنانمون باشه و بد رو بد هرچند از جانب دوستان...
در بین سیاستمداران پس از انقلاب هم با توجه به عملکرد مفسدانه ی روسای جمهور معمم . بنظرم احمدینژاد کاپشن پوش شرف داره و ارجحیت
به هرحال شما هم خوب میدونی معیار و افکار هممون متفاوته و متماییز و یکی هم مثل من انقدر بدسلیقه میشه که محمود جون رو بر میگزینه 😆😅
۱۹ مهر ۹۸ ، ۰۹:۱۱ کاوه آهنگر

 آقای ستاری 

یکم آستانه تحمل خودت را بالا ببر

وقتی نظر مخالف عقاید خودت  را میشنوی و عصبی میشی بلافاصله نیازی نیست با متلک جواب بدی.

چرا گودرز را به شقایق ربط میدی؟

یکم صبور بودن را تمرین کن

اگه من بخوام مثل شما باشم باید با همه اینجا درگیر بشم! چون اینجا طرز فکر هیچ کسی مثل من نیست 

عزیزم قرار نیست شما دیکته کنید و هر کسی هم خلاف شما حرف زد را مسخره کنید. ماشاءالله شعار اعتدال میدی اما در عمل تنها چیزی که بهش عمل نمیکنی اعتدال هست

به سبک و ادبیات خودتان جواب دادن کار سختی نیست!! . مطمئن باش ناراحت میشی احتمالا 60 نفر هم احساس تکلیف میکنن که از پشت پرده بیرون بیان و درس اخلاق بهم بدن

یه مثال هست که میگه

مادری داشت قربون صدقه بچه اش میرفت بین حرفهاش گفت، قربون اون چشمهای بادامیت برم. 

بچه یه دفعه شروع به بهانه گرفتن کرد که مامان من بادام میخام.

حالا هم شما

خدایش مقایسه من با ژاپنی ها چه ربطی به هم داشت؟! یا اینکه کی میام اینجا تعداد کاربرها چندنفره  چه ربطی بهم دارند؟؟ چرا مسائل کاملا بی ربط را اینجا سرهم میکنی.

نکنه هر کسی شیفته احمدی‌نژاد نبود مجرم هست؟؟

آقای مذهبی امام علی میگه دوست داشتن بیش از حد هر چیزی انسان را کور و کر میکند. 

حالا هم حکایت جنابعالی و عشق احمدی‌نژاد 

ببین وقتی نظر یه نفر دیگه را میخونی بعد بجای این آسمان و ریسمان بافتن ها خیلی ساده بیا بنویس فلانی آیا منظور شما این است؟  طرف هم جواب میده بله یا خیر. شما هم اسیر سوتفاهم نمیشی

خیلی راحت

 

حالا

 در کامنت قبلی واضح توضیح دادم این مجریان سیاسی هستند که تعیین میکنن سیاست کثیف و نامفهوم باشه یا شفاف و قابل اعتماد.

درک معنی این جمله سخته؟؟؟؟؟

یه مثال بسیار ساده 

تمام رجال سیاسی  یه کشور دمکراتیک مثل فلاند، دانمارک،  سوئیس و... بازنشسته کن و بجای آنها عده از قاتلان زنجیره ای و گانگستر ها را از زندانها آمریکا ویا مکزیک جایگزین کن

چه بلای سر آن کشورها میاد؟؟

الان بعد از این تغییر مشکل از سیاست هست یا مجری سیاست؟

 

چرا اصرار داری بگی کل دنیا شبیه جمهوری اسلامی نکبت بار هست؟ ما میگیم حتی یا واحد تولیدی کوچک هم جهت صرفه جویی برق یا افزایش تولید، بازاریابی و... نیاز به یه سری تصمیمات داره که به اصطلاح بهش میگن سیاست

بعد شما میای این را ربط میدی به حقوق عقب افتاده کارگران!! 

در کل قیمه ها را نریز  توی ماست ها؟؟

 

۱۹ مهر ۹۸ ، ۱۷:۴۲ جلال ستاری

سلام جناب کاوه آهنگر

 

اولا گودرز به شقایق ربط داره چون هر دوشون انسانن و نباید تصور کنیم چون گدرز یه اسم قدیمی یا بی کلاسیه نمی تونه به شقایق ربط داشته باشه .

 

شما هرجور که راحتی بامن حرف بزن و همینجا اعلام میکنم هیشکی نباید در برابر جناب کاوه آهنگر در مورد من موضعی به نفع من بگیره .

 

من کلا مدل بحثم اینطوریه قصدم توهین میس ولی لامصب روشم اینطوریه که برای رسوندن و جدی کردن بحث اصلا نمیتونم جوری غیر ازین حرف بزنم . بنابراین اصلا قصدم توهین نیس اتفاقا آستانه تجمل منم مثل شما بالاست .

 

احمدی نزاد رو مثال زدم برا اینکه بگم از نظر من یا افغانی اوج سیاست فهمی در شرایط کنونی ینی احمدی نژادگرایی

اما از نظر شما ینی مخالفت با احمدی نژاد یا هرکسی .

اوج فهم سیاسی ما ایجاب میکنه که معتقد باشیم تقلب در انتخابات ترفند الیگارشیه اما اوج سیاست فهمیه شما ایجاب میکنه همچنان عزادار تقلب باشین .

 

یعنی هممون خودمونو سیاست فهم میدونیم و دیگران رو دعوت به اون میکنیم و نمیتونیم ثابت کنیم که من راس میگم یا شما

اصلا بین طرفداران احمدی نژاد چه اختلافاتی که نیس .

 

اما همه ی ما میفهمیم که رفاه خوبه . پس بهتره از سیاست مدارا اینو بخوایم . اونا اگه بدونن ما اقتصاد گراییم سعی میکنن شعارای مسخره ای مثل حضور بانوان در ورزشگاه رو تعطیل کنن . چون شما که مرفه شدین براحتی این شعارا خود بخود عملیاتی خواهد شد .

 

مثلا ما بعد از انقلاب دو تا نعمت از خیل نعمات صراحتا بدستمون رسیده یکی یارانه یکی مسکن مهر

این دوتا با وجود تمام کم و کاستی که داره اما شروع خوبی بود اگه مردم دنبال خزعبلات سیاسی نمیرفتن امروز کاندیداها داشتن وعده ی ویلای مهر یا یارانه یک میلیونی رو به مردم میدادن و بر سر این رقابت میکردن .

اما وقتی مردم اقتصادو فراموش کردن و سباست مدار شدن ! سیاستمدارا با خودشون گفتن اقتصاد کیلویی چند ؟ هراز گاهی شعار مذاکره و ورزشگاهو غیره رو میدیم سر مردمو شیره میمالیم .

 

نمیگم حرفام قابل نقد نیس بلکه میگم بهتره اقتصاد رو اولویت اول قرار بدیم ان شاءالله که خیر دنیا و اخرت نصیبمون بشه !

 

اصلا خیلی وقته میخوام سیاستو بیخیال شم و همینجا اعلام میکنم این آخرین حرفای من در سیاسته . چون واقعا چیزی ازش نمیفهمم !!!

۲۰ مهر ۹۸ ، ۰۹:۳۹ غریبه آشنا A

پریناز آ گاداسی بتر سکرت منتقل الدون😉😂😂

آما بتون مطلب بیانا احمدی نژاد دا بیریانا.... کیشیدی واقعا😃

پاسخ:
؟! بتر سکرت ؟  من ددیم ؟ او ددی ؟ 😕
یاشا . احمدینژادی تعریف الیین هم بنده نی خوشحال الیئیر هم آلاهی ! 😅
۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۱:۰۳ کاوه آهنگر

ستاری جان بله آدم اگه بخواد سفسطه کنه همه چیز را بهم ربط میده

 

چرا فکر میکنی حکومت به حرفهای شما گوش خواهد داد؟ اینها اگه به فکر مردم بودن و حرف ملت را میشنیدن که وضع مردم این شکلی نبود. 

بازم چسبیدی به این تقلب؟! بازم الگاریشی ها😁 

مثل این امام جمعه ها که اگه مرگ بر آمریکا را ازشون بگیری دیگه هیچ حرفی ندارند شدی😄

حتی در همین دوره آخر انتخابات ریاست جمهوری هم تقلب شد! منتها در اعلام تعداد مشارکت کننده ها!  (یه جوان فردای انتخابات طبق آمار و ارقام خودشان ثابت کرد که مشارکت بین 20 تا 21 میلیون بوده نه 40 میلیون ) خیلی سر و صدا کرد!  تعجب میکنم در جریان نبودید 

 

ببین من مخالف احمدی‌نژاد نیستم! فرق من با شما اینکه با توجه به اختیارات بیت رهبری و سپاه و همچنین فساد سیستماتیک در حکومت معتقدم رییس‌جمهور مترسکی بیش نیست. پس دلخوش به مترسک ها نیستم. 

با این ساختار و حکومت به هیچ جا نمیرسیم.(قبلا برات توضیح دادم)

دلار 70 ریالی شده 120000 ریال  چند برابر شده؟؟؟

این یعنی سقوط ارزش پولی یک کشور

علل سقوط ارزش پول هم مشخصه، عواقب هم واضح

وقتی چهل ساله هر روز بدتر از دیروز هست و این سقوط اقتصادی ادامه داره برای چی باید در جنگ زرگری که اتفاقا حکومت طراحی میکنه ( انتخاب هلو خیالی بجای لولو ) شرکت کنم و مثل شماها مشغول این قصه ها باشم

بخاطر همینه که میگم ما همه به اجبار سیاست زده هستیم. 

آب از سرچشمه گل آلود هست فریب داستانهایی که پایین دشت میگن را نخور!

 

و در پایان 

تا زمانی که حکومت دمکراتیک روی کار نیاد اقتصاد پویا خیالی بیش نیست.

موفق باشید 

 

 

۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۱:۱۴ کاوه آهنگر

آقای افغانی 

اگه در گوگل سرچ میکردید 60 درصد از اقتصاد در دست 4 نهاد مطالب مرتبط پیدا میشد. هم وبسایت های که این مقاله را از زبان بهزاد نبوی مطرح کردن و هم وبسایت های که بندناف آنها به یکی از این 4 نهاد متصل هست و بکلی طبق معمول همیشه انکار و مظلوم نمایی کردن.

در کل متن را اینجا قرار میدم. جهت اطلاع بیشتر میتوانید سرچ کنید و بیشتر مطالعه کنید.

 

متن خبر



 

۶۰ درصد از ثروت ملی ایران در اختیار چهار نهاد «ستاد اجرایی فرمان امام»، «قرارگاه خاتم»، «آستان قدس» و «بنیاد مستضعفان» است که هیچ‌یک از آنها ارتباطی با دولت و مجلس شورای اسلامی ندارند»؛ این اظهارنظری است که در روزهای اخیر منتشر شده و فعالیت‌ اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی را دوباره به بحث روز تبدیل کرده است.

برخی تعاریف، ثروت را معادل دارایی خالص در نظر می‌گیرند. دارایی خالص یک کشور، همان ارزش دارایی ناخالص است که بدهی‌ها را از آن کم کرده‌ایم.

ارزش دارایی ناخالص از مجموع ارزش دارایی‌های مشهود و دارایی‌های مالی به‌دست می‌آید.

سرمایه‌ فیزیکی مثل املاک و مستغلات و ماشین‌آلات، بخشی از دارایی‌ها هستند که در کنار اوراق بهادار و سپرده‌ها، ثروت یک جامعه را تشکیل می‌دهند.

آمارهای مربوط به ثروت در ایران به‌صورت رسمی منتشر نمی‌شود، اما اگر ثروت را معادل دارایی در نظر بگیریم، می‌توانیم از نقل‌قول‌های مختلفی که درباره دارایی‌های دولت وجود دارد، استفاده کنیم.

آخرین رقمی که از دارایی‌های دولت وجود دارد، مربوط به همایش مولدسازی دارایی‌های دولت است که در پاییز سال ۱۳۹۶ در وزارت اقتصاد برگزار شد.

بر اساس نقل‌ قول‌هایی که در این همایش از مسئولان وقت وزارتخانه در دسترس است، ارزش این دارایی‌ها حدود ۱۸ هزار هزار میلیارد تومان است.

جایگاه چهار نهاد در اقتصاد ایران

بخش‌های اقتصادی در ایران، شامل بخش دولتی، خصوصی و تعاون هستند. نهادهایی هم وجود دارند که خارج از این چارچوب فعالیت می‌کنند و قانون، نام «نهاد عمومی غیردولتی» را به آنها داده است.

بر اساس قانون محاسبات عمومی، مؤسسه و نهاد عمومی غیردولتی، سازمانی است که با اجازه قانون و برای انجام وظایف و خدماتی که جنبه عمومی دارند، تشکیل می‌شود.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی، از نهادهای عمومی غیردولتی هستند. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

دارایی ۲۸۵ هزار میلیاردی ستاد

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همان‌طور که از نامش مشخص است، برای اجرای فرمان امام خمینی(ره) درباره اموال موضوع اصل ۴۹ قانون اساسی و در سال ۱۳۶۸، تأسیس شد.

 در این اصل، دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس‌، سرقت‌، قمار، سوءاستفاده از موقوفات‌، سوءاستفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی‌، فروش زمین‌های ‌موات و مباحات اصلی‌، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت ‌معلوم ‌نبودن او، به بیت‌المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق ‌و ثبوت شرعی به‌وسیله دولت اجرا شود.

این ستاد، زیرمجموعه‌های خود را تحت چهار عنوان بنیاد برکت، بنیاد احسان، مؤسسه دانش‌بنیان برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر، ساماندهی می‌کند و برخی از شرکت‌های زیرمجموعه ستاد، در بورس پذیرفته شده‌اند.

رویترز در برآوردی از ارزش دارایی‌های ستاد در سال ۱۳۹۲، رقم ۹۵ میلیارد دلار را اعلام کرده که با میانگین نرخ حدود ۴ هزار تومان برای هر دلار، می‌توان ارزشی حدود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان برای دارایی‌های ستاد در نظر گرفت.

دارایی‌های قرارگاه در دسترس نیست

شاید بتوان گفت بخش مهمی از دارایی‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا، ماشین‌آلات و تجهیزات این مجموعه است.

البته قرارگاه، دارایی‌های دیگری هم دارد و سال گذشته تصمیم بر این بود که بخشی از این دارایی‌ها را برای تسویه بدهی‌های خود، به فروش برساند.

قرارگاه در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، عمران و صنعت، محرومیت‌زدایی و همچنین کشاورزی فعالیت می‌کند.

صورت‌های مالی قرارگاه، تا کنون منتشر نشده و این موضوع، تخمین ارزش دارایی‌های این مجموعه را دشوار می‌کند.

عبادالله عبداللهی، فرمانده سابق قرارگاه، پیش از این گفته بود قرارگاه ظرفیت انجام سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان قرارداد کاری در کشور را دارد که استفاده از این ظرفیت بستگی به حمایت و پشتیبانی دولت‌ها دارد.

 ۶۳ هزار میلیارد تومان، ارزش دارایی‌های بنیاد

صورت‌های مالی بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۶ توسط سازمان حسابرسی منتشر شده که بر اساس آن، ارزش دارایی‌های بنیاد، حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان است.

شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد در چهار زمینه کلی حمل و نقل و خدمات، ساختمان و انرژی، صنایع و معادن و همچنین صنایع غذایی فعالیت می‌کنند.

مجموع هلدینگ‌ها، شرکت‌ها، مؤسسه‌ها و سایر زیرمجموعه‌های بنیاد، به بیش از ۲۰۰ مورد می‌رسد.

برخی از این شرکت‌ها در بورس پذیرفته شده‌اند و فعالیتشان از شفافیت بیشتری برخوردار است.

دارایی‌های ۲۸۰۰ میلیارد تومانی آستان

آستان قدس رضوی یکی دیگر از نهادهای عمومی غیردولتی است که در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، پزشکی و درمان، علمی و آموزشی و همچنین ورزشی فعالیت می‌کند.

سازمان اقتصادی رضوی که از زیرمجموعه‌های آستان است، صورت‌های مالی ۳۶ شرکت‌ زیرمجموعه خود را منتشر کرده که بر این اساس در سال ۱۳۹۶، ارزش مجموع دارایی آنها در حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان است. البته باید توجه داشت که آستان، سهام‌دار ۱۰۰ درصدی برخی شرکت‌های زیرمجموعه نیست.

چرا نهادها در معرض توجه هستند؟

مجموع دارایی‌های سه نهاد «ستاد اجرایی فرمان امام»، «آستان قدس» و «بنیاد مستضعفان» به‌طور تقریبی حدود ۴۴۶ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با حدود ۱۸ هزار هزار میلیارد دارایی‌های دولت، حدود ۲.۵ درصد است و به‌نظر نمی‌رسد ارزش دارایی‌های قرارگاه خاتم به‌اندازه‌ای باشد که این نسبت را به ۶۰ درصد برساند.

لازم به یادآوری است مبنا قرار دادن اطلاعات سال ۱۳۹۶ به‌علت در دسترس نبودن اطلاعات سال‌های بعد دارایی‌های دولت است. با مبنا قرار دادن این سال است که می‌توان این اطلاعات را مقایسه‌پذیر کرد.

هر از چندگاهی درباره ارزش دارایی‌ این نهادها یا مالیات پرداختی آنها صحبت‌هایی می‌شود که تأیید یا رد آنها نیازمند صرف زمان، مراجعه به منابع آماری متعدد یا احتمالاً استفاده از برآوردهای خارجی است. چنین مواردی، به دلیل نبود شفافیت در ارائه آمار و اطلاعات رخ می‌دهد.

صورت‌های مالی نهادهایی که از سهم بالای آنها در اقتصاد کشور گفته شده بود، در سال‌های گذشته به‌صورت منظم منتشر نمی‌شد. از طرف دیگر، برخی از آنها تاکنون اقدام به انتشار صورت‌های مالی خود نکرده‌اند.

شاید این سازمان‌ها به‌معنای واقعی دولتی نباشند، اما به‌عنوان یک شرکت فعال اقتصادی انتظار می‌رود برای ایجاد یک فضای رقابتی شفاف در محیط کسب‌وکار کشور، صورت‌ها و گزارش‌های مالی خود را منتشر کنند.

این رویه رایجی است که در اکثر کشورهایی که توانسته‌اند در گروه کشورهای توسعه یافته اقتصادی جای گیرند، اجرا می‌شود.

 

پاسخ:
از بابت متن دستت دردنکنه
باید برم بیشتر در این مورد مطالعه کنم
۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۱:۱۷ کاوه آهنگر

راستی با متن پست هم کاملا موافقم.اگه اشتباه نقل قول نکنم

بقول آبراهام لینکلن بی تفاوتی ما به مسائل سیاسی ریشه تمام بدبختی هست

پاسخ:
بله . همه چیز جامعه به سیاست گره خورده و سیاست بد مسبب بدبختیها
۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۵:۳۳ غریبه آشنا A

بَتَر من ددیم دا !!😅 یانی یاخجی یتیردون مطلبی

پریناز جانیم بی سوزینَ ددیم

👈 مطلب مهمی بودلازم بودهرجور شده سکرت منتقل کنم

 

مهرداد خان ای توبا اَیه هدف سیزنن آلاهین خوشالیقینان سوآی اولا😉😅

 

پریناز با افتخار بله عزیزدلم ترکم 😃

فدایی داری گلم😘😍

 

زیرنویس😂😂

خودت بحث و باز کردی حالا متوجه نمیشی؟!😂😂

پاسخ:
😅👍
☺یاشااا
۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۵:۵۲ جلال ستاری

ای بابا آقای کاوه شما هی منو وادار میکنی سیاست مدار بشم !

 

آقای عزیز الیگارشی رو اگر  درک نکنی و اگر بدون لحاظ الیگارشی بخوای سیاست پیشه بشی همون بهتر بری آهنگری کنی 😂 البته شوخی کردم .

 

تحلیل مسائل مختلف از جمله روابط الیگارشی و نظامیها بدون در نظر گرفتن الیگارشی اصلا تحلیل غلطیه که شماها متاسفانه گرفتارش شدی .

 

بحث تقلب نقطه اتصال فهم مردم از الیگارشیه . هر کی بگه من حکومت رو قبول ندارم اما معتقد به تقلب در انتخاباتم هیچی از سیاست نمیفهمه . چون هنوز نفهمیده که احمدی نژاد اسب تروای مردم و نظامیها بود که وارد سرزمین الیگارشی ها شد .

 

آره نه تنها من بلکه شما هم اگه از بحث الیگارشی فارغ بشی اساسا چیزی برای گفتن از سیاست نخواهید داشت و اگر بخیال خودت داشته باشی پس با خیالت خوش باش چون صرفا خیاله .

۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۱:۵۸ کاوه آهنگر

آقای ستاری 

ریاضی بلدی؟ اعداد ریاضی میگن مشارکت 20 تا 21 میلیون بوده! نه 40 میلیون.  توجه کن من ضد انقلاب نمیگم،  اعداد ریاضی میگن.

عقلی که اسیر تعصب یا جهل نباشه محاسبات عددی را قبول میکنه نه قصه های بقالی جمهوری اسلامی که همیشه میگه ماست من ترش نیست.

الگاریشی را هم منظورم را نگرفتی!

تا جای که بیاد دارم  شما بودید  که معتقد هستید ورود نظامیان به سیاست و اقتصاد  بدون اشکال هست و حتی در مواردی هم مفید.

قبلا هم عرض کردم در تمام دنیا هم در علوم سیاسی و هم علوم اقتصادی ورود نظامیان را آفت میدادن که با خود فساد و دیکتاتوری به همراه خواهد داشت.

 

اما الگاریشی البته بنده میگم "باند مافیای" و فقط تعریف بنده متفاوت از تعریف شماست.

شما میگی حکومت گل و بلبل شما را الگاریشی های که جماعت رفسنجانی، روحانی و در نهایت اصلاح طلب به گند کشیدن

بنده میگم مملکت بزرگ و ثروتمند ایران را مافیای جمهوری اسلامی نابود میکنن. فقط در تعریف بنده با تعریف شما متفاوت تر هست.

از خمینی تا مجتبی از سردار جعفری تا قاسم سلیمانی،  از رفسنجانی تا احمدی‌نژاد همه و همه اعضای این باند مافیای جمهوری اسلامی هستند! 

 

آقای ستاری شما جوان هستی و احساسی که البته طبیعی هم هست و فقط یک جمله میتونم بگم.

هموطن عزیز و گرامی گذر زمان همه چیز را به شما ثابت خواهد کرد. شک ندارم روزگاری متوجه میشی که چه خبر بوده!

همانطور که سالها گذشت تا به خیلی ها چهره واقعی این حکومت ثابت بشه 

موفق باشید.


 

خانم مهوش رای دادن یا ندادن چه ربطی به خون شهدا داره؟؟؟

شهدا در پاسداری از مرز و ناموس کشور شهید شدن نه برای رای دادن یا ندادن.

دایی بنده راننده بولدوزر بود و وقتی داشت خاکریز درست میکرد توسط تک تیرانداز عراقی کشته شد. مادرم با اینکه به اصطلاح خواهر شهید هست هیچ وقت درباره خون شهدا مسایل را به هم ربط نداده. بخاطر برادر شهیدش هم طلبکار عالم و آدم نیست.

تازه هیچ وقت رای نداده. حتی یکبار.

حتی اوایل انقلاب به اصرار پدرم هم رای نداده

رای دادن یا ندادن جرم نیست. من خودم دوبار رای دادم. اما دوستانه توصیه میکنم. رای دادن و یا ندادن شما امری هست کاملا آزاد و البته به اختیار خودتان.

 

اما سعی کنید اگر میرید رای بدید به هیچ عنوان سفید و باطله نباشه. 

با دلیل انتخاب بکن یا نکن، اما سیاهی لشکر نباش!

سیاهی لشکر بودن هنر نیست

۲۳ مهر ۹۸ ، ۰۲:۰۶ جلال ستاری

آخی الفبای زندگی

 

ببخشین که احمدی نژاد نتونس مثل بقیه برا مردم ویلا درست کنه یا یارانه ده میلیونی بده .

 

البته اگه آخوند پرستی از نوع روحانی گراییش اجازه میداد احمدی نژاد ویلای مهرم میداد و الان یارانه یه میلیونی هم می گرفتیم .

 

خوب شد البته که نشد .

 

حق شماها همون کلید سازه . تورم سیصر درصد نوش جوووووونتون .

۲۳ مهر ۹۸ ، ۰۲:۱۰ جلال ستاری

جناب کاوه

 

انقد تقلیدی نظر نده یکم مستقد فکر کن .

 

جهانی بیاندیش اما منطقه ای نظر بده .

 

اشتباه روشنفکرا اینه که گوش به فرمان اساتیدشونن .

۲۳ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۵ مریم بانو

سلام.

 

به الفبای زندگی

 

خوبی ؟:)

 

قسمت اخر کامنت اخرت ( چی گفتم!) فرمودید که 

 

چادر هم هرکسی لیاقت سرکردن وعرضه اون را ندارد!

 

ببین ما به عقاید تو وپوشش تو که چادر هست احترام میزاریم.

 

چادر پوشیدن ونپوشیدنت به ما ربطی نداره.

 

خب؟؟

 

ولی چرا کسانی که چادری نیستن بی لیاقت و بی عرضه دونستی؟؟

 

نه با چادر مشکل دارم نه چیزی فقط مشکل این طرز دیدگاهه.

 

 قسمت مسکن مهر هم  با جواب اقای افغانی موافقم.

جناب یدفعه بگو چادریا فاحشه ن الا تعداد قلیلی. چرا حرفو میپیچونی؟

به فرض  درست بگی و آمارت درست باشه. از کجا آوردی این آمارو؟منبع آمارت کجاست که اینقدر راحت به افراد چادری تهمت فاحشه بودن میزنی؟

حالا که  بازار تهمت و افترا بدجور داغه بزار ما هم ازش بی نصیب نمونیم

منم به جرات میتونم بگم این نتیجه آماری دقیقت  رو از دو راه بدست آوردی یا  خودت سرو سری با این فاحشه ها داری  یا آمار فاحشه های اطرافیان و آشناهات هستن  که  داری به کل جامعه تعمیم  میدی.

فکر کن بعد حرف بزن

پاسخ:
مطلبم رو درست بخونید تا درست متوجه بشید . لطفا
۲۴ مهر ۹۸ ، ۰۹:۴۲ کاوه آهنگر

آقای ستاری 

بازم از روی عصبانیت حرفهای نامفهوم و بی ربط میزنی؟  کی تقلید کاره؟؟ روشنفکر دیگه  کیه؟  ما یه شهروند کاملا  معمولی هستیم همین

 

خانم الفبای زندگی ؛

عرض بنده این بود در هر تصمیمی که در زندگی اجتماعی خودتان میگیرید پشت آن تصمیم فکر، دلیل و استدلال باشه. 

موفق باشید 

مدتیست اینجا رو  میخونم و بعضی رفتار و پاسخهایی ک تو این پست نوشته شده از نگاه و منظر من با 67 سال سن تاسفبار و بهت آوره ! :((

 

صاب خونه انگاری شما هم بدت نمیاد از این نوع و فرم تعاملات :(

 

کَل کَل کردن نوجونا رو حتمن همتون دیدید و پشت سر گذاشتین !

اگرجواب حرفی ک فکر میکنی مزخرفه ـ نــدی ـ طوری نمیشه هااااا !

پشیمان ز گفتار دیدم بسی

پشیمان نگشت از خموشی کسی

پروردگارا ـ مدارا و همزیستی و مهربانی را بیاموزمان !

لطفن مراعات کنید !

پاسخ:
سخت نگیرید بزرگوار
کل کل کردن هم بخشی از گذران دوران زندگی انسانهاست
منتهی در هر دوره و در شخص شکل خاصی داره...
۲۶ مهر ۹۸ ، ۱۲:۲۱ محسن نجفی

سلام

قبول دارم.

مروجان اصلی تفکر غلط جدایی دین از سیاست، سیاسی ترین افراد کره زمین هستند!

یه عده ای هم ندانسته دارن به اون ها کمک می کنند.

اگه آگاهی های سیاسی مردم بالا بره، در حالی که مشکل اصلی غالب مردم مسائل اقتصادی هست، به کسانی که دغدغه های فرعی رو مطرح می کنن رای نمیدن!

موفق باشید

پاسخ:
سلام

تا حدودی با شما موافقم که دین در سیاست دخیله
ولی بنظرم در کشور ما و برخی همچون عربستان و افغانستان خیلی بیش از حد سیاست تحت تاثیر دین قرار گرفته و چه اسیب ها و لطمه ها بر پیکره جامعه در عرصه داخلی و خارجی بخاطر این امر وارد شده و میشه...

نمونش ابراز نظر اقای جنتی مبنی بر تحمل ریاضت اقتصادی و خوردن روزی یک وعده غذایی برای دست اوردهای انقلاب دینی ! طبق فرموده این مرد دینی ! ایا اقتصاد جامعه با این سیاست پیشرفت میکنه ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی