همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

تقلیدگراها

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۱۹ ب.ظ


اینم ثمره مذهب تقلیدگرا...  😐

خدا پدرتو بیامرزه در این مورد ازغدی ! که پشتت گرمه حرف حقو زدی



موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۵/۱۰
کارور بیان

نظرات  (۳۳)

نمیدونستم به هفتصد رساله رسیده..... چه همه.😊

اصل این حرفش حقه. ممنون. بازم پست عالی هست.👌

زندگی یک بازی. بازی در ایران فقط همه جر میزنن.
پاسخ:
پونزده قرنه هنوز اجتهاد میکنن و هنوز مسائل باقیست و هنوز مردم تقلید میکنن و هنوز در این مورد نباید بحث و صحبتی بشه و هنوز.. 

مچکرم 🌹
وقتی خالم نصیحتم میکنه دبه کن ! کسی از دبه کردن ضرر نکرده ! دیگه چی بگم درمورد حرف حقتون ☺
والا!! این از آیت الله هاش که همه زدن تو کار کپی از رو دست هم😅 
اون وقت توقع دارن جوون دانشجو تو پایان نامه و رساله کپی نزنه🥴😂

جسارتا زیر عکس نوشتین اغذی 😊
پاسخ:
😁😁👍 نکته ای گفتیداااا


عه ! ممنون . اصلاحش میکنم
سلام آقای من
اینو  همینجوری براتون میذارم:

روزی بهلول داشت از کوچه ای می گذشت شنید که استادی به شاگردهایش می گوید: 

من در سه مورد با امام صادق(ع) مخالفم.
یک اینکه می گوید خدا دیده نمی شود، پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد.
دوم می گوید: خدا شیطان را در آتش جهنم می سوزاند در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد...
سوم هم می گوید: انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالیکه چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد.
بهلول که شنید فوراً کلوخی دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد.
اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد.
استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند.
خلیفه گفت: ماجرا چیست؟ 
استاد گفت: داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد و الان درد می کند.
بهلول پرسید: آیا تو درد را می بینی؟گفت: نه 
بهلول گفت: پس دردی وجود ندارد. 
ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد.
ثالثا مگر نمی گویی انسانها از خود اختیار ندارند؟ 
پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم.
استاد اینها را شنید و خجل شد و از جای برخاست و رفت...
پاسخ:
سلامعلیکم
داستان جالبیه . ممنون 🌹
درمورد استعاره گرفتن از درد و کلوخ موافقم
ولی درمورد جبر نه

۱۱ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۲ غریبه آشنا A
اینجا هم سلام 😊

پست جالبی بود 😃
والا بخدا 😅

مختار خان داستانی که همینجوری واسه آقاتون گذاشتید رو هم خوندم جالب بود....😃
ی زمون کتاب میخواندم از بهلول، یاد اون موقع ها افتادم....ای جوونی کجایی که یادت بخیر😃
پاسخ:
سلام
لطف دارید 🌹
درود گرامی

اسکندر رومی را پرسیدند دیار مشرق و مغرب به چه گرفتی که ملوک پیشین را خزاین و عمر و ملک و لشکر بیش از این بوده است ایشان را چنین فتحی میسر نشده گفتا به عون خدای عزّوجل هر مملکتی را که گرفتم رعیتش نیازردم و نام پادشاهان جز به نکویی نبردم

بزرگش نخوانند اهل خرد

که نام بزرگان به زشتی برد

پاسخ:
سلام بزرگوار
اسکندر رومی !؟ 
مگه مقدونی نبود !!
گفتا خدای عزوجل ؟؟! این واژه مگه عربی نیس !! اسکندر که 400سال قبل از میلاد بود و عربی کجا بلد بود !!!


بی دلیل بزرگش نخوانید اهل خرد
که هرکس عنوان بزرگی نتواند برد
۱۲ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۱۸ کاوه آهنگر
درود بر شما


این متن در ظاهر یه انتقاد هست،  و در خوش‌بینانه ترین حالت یه مسکن برای دل خوش کردن عوام !!
چرا؟
عرض میکنم خدمتتان
شما چند نفر مرجع تقلید زنده میشناسید و میتوانید نام ببرید؟ نهایت 10 نفر
خب کل مراجع معروف که مقلد های قابل توجه دارند حدود 18 نفر هستند. که فقط 5الی6 نفر آنها مشهور و حکومتی هستند. 
اینکه 700 رساله واقعا وجود داره و چاپ هم شده بنظرم اغراق آمیز هست! 
چون شما حتی قم هم برید و در بازار کتاب مذهبی بگردید بعید میدونم به این تعداد رساله چاپ شده ببینید.

حالا میماند 700 نفری که به درجه مرجع تقلید شدن رسیدن. این افراد هر کدام قطعا مسیر طولانی را طی کردن و رسیدن به این درجه برای آنها امروز نهایتا خلاصه شده در تقلید اعضای خانواده و دوستان آنها
نه شناخته شده هستند و نه قدرت ارشاد و تغییر

حالا نکته مهم تفکر غلط امثال رحیم پور اینجا مشخص میشه!
همه مشکلات مردم اگر، مسایل فقهی و احکام بود ok حرف ایشان درست بود!

اما درد 40 ساله اینکه این جماعت زبان نفهم حاکم بر کشور  میخواهند تمام مشکلات این مملکت از اقصادی گرفته تا اجتماعی ازصنعتی گرفته تا کشاورزی  و... را با اسم دین و به دست آخوند حل کنن.

خداوکیلی کدام یک از این 700 مرجع تقلید توانای و از همه مهمتر علم و دانش  حل مشکلاتی همچون تورم،بیکاری، حاشیه نشینی، سقوط ارزش ارز، رکود اقتصادی و... را دارند؟
این انتظار به اندازه ای مضحک و ابلههانه هست که یکی بگه مثلا جوشکارها بیایند و بجای ساختن درب و پنجره مشکلات دندان های پوسیده مردم را حل کنن! خب شما به شنیدن این حرف چرند به این فکر نمیکنی آیا جوشکار سواد، علم، ابزار و قدرت ترمیم دندان های پوسیده ملت را دارند یا نه؟
قطعنا نه!

متاسفانه با این تیپ انتقاد و راهکار دادن ها بیشتر دارند مردم را دلگرم و حواسها را از موضوع اصلی پرت میکنن. عامیانه  بخوام بگم آدرس اشتباه میدن.

پس عزیزان خودشیرین بازی رحیمی ازغدی را جدی نگیرید.



آقای افغانی؛ انتقاد شما وارد نیست😄
نمیشه اصل نظام و قانون اساسی را قبول داشت باشید اما منتقد مذهب تقلید گرا هم بشید
در این نظام و در قانون اساسی آن و در راس این حکومت فقیه ای قرار گرفته که یکی از شروط رهبر بودن او مرجع تقلید بودن هست.

راستی اسکند مقدونی همجنسگرا هم بود! 😮و معشوقه مذکر او یکی از انگیزه های اصلی یورش و وحشیگری های او بود.


پاسخ:
طبق اخباری که چند وقته پخش شده و حاکی از تخصیص بودجه چند ده میلیاردی مراجع تقلید داره ! اگر این پول مفت از چنگال این اشخاص خارج و خرج مراکز هزینه درست بشه بازم خیلی از مشکلات کارگر و قشر ضعیف حل میشه و در اینصورت حرف ازغدی هم بیراه نیست . 
در قانون اساسی ننوشته میلیاردی به مراجع پول بدن و اونها بجای فعالیت دینی به بهانه فعالیت فرهنگی اون پولها رو حیف و میل کنن ! مثلا ناطق در لواسان حوزه علمیه شخصی بزنه و لاری جانی در قم همچنین ...( این دوتا مرجع نیستناا فقط مثال برای چپاولگری بود)

درمورد کوروش و اسکندر تناقض میشنویم ! عده ای میگن خونریز و غارتگر بودن و عده ای میگن مردم دار و رئوف !

همجنسگرایی کجا نبوده ونیست !؟ که دوران اسکندر هم نبوده باشه !
خیلیم کیف میده !!!😆😅😅😅
۱۲ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۳ کاوه آهنگر
آقای افغانی 
700 نفر اصلا شناخته شده نیستند. مرجعی که شناخته شده نباشه قدرت نداره.
کل ثروت او هم خلاصه میشه به حقوق ماهیانه حوزه و پول خمس مقلدانش که ممکن تعداد آنها حتی کمتر از صد نفر باشه.
نه سواد حل مشکلات مملکت را داره و نه قدرت ارشاد دزدهای حکومتی را
پس تا اینجا قدرت این 700 نفر مشخص شده
وقتی میگم این مردک آدرس پرت داده و داره خودشیرینی میکنه دلیل دارم 

اگه شما به بودجه این جماعت مرجع تقلید معترض هستی
باید دید رانت و بودجه ماله کدام یک از آنهاست؟
جواب:  همان 5الی6 مرجع تقلیدی که حکومتی هستند و موقع انتخابات و راهپیمایی ها فتوا میدن 

اگر هم میخای برات ثابت بشه رانت اصلی مال همین چند نفر هست یا نه در یوتیوب یه ویدئو قدیمی (سیاه و سفید) از سخنرانی "عباس پالیزدار" هست دانلود کن. 
عباس پالیزدار نماینده مجلس بود که مسئول تحقیق و تفحص از همین جماعت بود. از اشتهای مادی و سیری ناپذیر همین چند مرجع تقلید میگه
حرفهاش تلخ و شوکه کننده هست. حتما دانلود کن و ببین

اما اسم چند نفر را آوردی که مرجع نیستن! قبول دارم گرچه این موضوع اصلی نبود
حالا بیا بودجه دریافتی چندتا از این ارگانها را ببینیم  چقدره و رئیس آنها چه کسانی هستند؟
برای مثال
1/5 میلیارد تومان هزینه نظافت و نگهداری سرویس بهداشتی (توالت)مرقد خمینی شده!!! باور میکنی؟
این بودجه را آن 700 نفر نگرفته. بلکه آقای  لپ گلی نوه خمینی بت شکن گرفته
حالا برای کارهای دیگه چقدر بودجه گرفته خدا داند

رحیم پور اگه واقعا منتقد و دلسوز مردم هست چرا  به این موارد انتقاد نمیکنه؟؟؟

مثلا جامعه المصطفی العالمیه چقدر بودجه داره؟  بیش از 200 میلیارد!!!!!!! 
کارش چیه؟ پرورش آخوند در آفریقا و خاورمیانه 
رئیسش کیه؟ مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان
مجمع جهانی اهل بیت 33 میلیارد!  کارش چیه؟ معرفی اهل بیت به جهانیان😌
ریاست آن شواری هست: افرادی چون جوادی آملی ، احمد خاتمی امام جمعه ، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر و..
موسسه حفظ آثار امام بودجه 26 میلیارد!  کارش چاپ مجدد چندتا کتاب 
خمینی که هیچکس آنها را نمیخواند!!
 و دهها ارگان ریز و درشت دیگه


خب حالا رئیس این ارگانها چه کسانی بودن؟؟؟
هیچ نهادی هم قدرت مقابله با این ارگانها را نداره!! چرا؟  چون یه سر آنها به بیت و رهبر متصل هستند


در قانون اساسی بودجه دیگر ارگانها هم قید نشده! چون قراره این بودجه ها توسط مجلس تصویب بشه! نمایندگان مجلس چه کسانی هستند؟؟
غلامان حلقه به گوش رهبر که توسط شورای نگهبان دست چین شدن
قدرت رهبر از کجا گرفته شده؟
از قانون اساسی 
پس قانون اساسی شما غیر مستقیم این بودجه ها را تایید کرده.

وقتی میگم خانه از پای بست ویران است و باید تغییرات کلی صورت بگیره میگی با بغض کنیه و نگاه صفر و یک به نظام حرف میزنی
پاسخ:
بخش عمده حرفات منطقی و واقعی و درسته . بحثی نیست...

قانون اساسی ردیف بودجه و مبلغ میلیاردی برای مراجع تایین نکرده . ( ولی طبق گفته های شما قانون رو طوری دور میزنن که هر مبلغی دلشون میخواد تامین میشه )  پس فسادی اگر وجود داره از اشخاصه . نه از قانون...

درمورد اون چند مراجع معروف هم که ( شما به درستی اشاره کردی ) بنده قبلا جاهای دیگه گفتم . اول انقلاب تقسیم وظایف شد !! عده ای شون اومدن بخش سیاست و شدن سیاستمداران و عده ایشون رفتن بخش مذهب و شدن مراجع تقلید .  اینها از اونها حمایت میکنن و اونها از اینها حمایت میکنن و دور همی سر سفره ی انقلاب یه لقمه نون و بوقلمون.... 
دیگر مواردم که اشاره کردی قبول دارم و مخالفتی نیست جز اینکه طبق گفته خودت در قانون اساسی قید نشده ولی خودشون دارن میبرن و میخورن .   و منم از قانون اساسی صحبت کردم ...

۱۳ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۵۱ جلال ستاری
سلام
آقای رحیم پور ازغدی انصافا در زمان های گذشته هم سخنان صریحی در مورد مسائل مختلف میزد . چند وقت پیش بخاطر سخنان ایشون در مورد حوزه تجمعاتی بر علیه ایشون در حوزه بپا شد .
ایشون دنبال اصلاحات زیربنایی در جامعه ی شیعه هستن و لذا از حدود ده سال پیش که یادمه همیشه حوزه رو مورد نقد قرار دادن و همین سخنان ایشون باعث شهرت ایشون شده .
این انتقادات کاملا صحیحه و اگه شخصی غیر ازیشون اینها حرفارو بزنن قطعا بلایی سرش میاد . اما چون وارد خط قرمز نشدن لذا آزادی دارن . خط قرمز یعنی مثلا نقد شورای نگهبان یا نقد منصوبین قضایی . انقد این مناصب جیگری از جنس جیگر احمدی نژاد و مشایی و بقایی و سایر زندانیان میخواد .
علمایی مثل شیخ مفید و شهید اول و ثانی واقعا در زمینه مسائل روز مجتهد بودن اما علمای امروزی صرفا در نوع وضو گرفتن و نحوه غسل کردن و اینا اظهار نظر میکنن .
و حتی دراین موارد هم میشه گفت اجتهاد نمیکنن بلکه تقلید میکنن .
در زمینه اجتهاد هم بلحاظ کمی هم کیفی باید تجدیدنظر بشه . کیفی ازین نظر که مثلا یه عالم بجای اینکه مدام کیفیت نماز و روزه مسافر رو توضیح بده وارد این بحث بشه که آیا مثلا امروزه با وجود وسایل نقلیه باز باید مثل سابق مسافت مسافرت ها رو در نظر گرفت یانه ؟
از نظر کمی باید دامنه ی اجتهادشون رو گسترش بدن به مسائلی بیشتر از مسائل تکراری .
مثلا بگن آیا امروزه باوجود گسترش شهرنشینی و افزایش میلیونی جمعیت واقعا میشه بحث شاهد رو در دعاوی حقوقی و کیفری مطرح کرد ؟ چون در گذشته اتفاقات در روستاها و شهرهای کوچک رخ میداد که شاهدین هم بالتبع مورد آشنای طرفین دعوی بوده اند اما رر شهرهای بزرگ واقعا روی چه حسابی میشه براساس سخنان یک نفر حکمی رو صادر کرد ؟ آیل نباید در شرایط اون تغییراتی داد که مخالف دستورات دین هم نباشه ؟
عدم ورود به این مسائل امروزه عملا دین رو تبدیل کرده به یه مسئله کم ارزش و بعضا دستو پاگیر .
پاسخ:
سلام
اقای ازغدی هم قطعا رسالتی بهش محول شده که تریبون و انتن صدا و سیما در اختیارش قرار دادن...
ولی منم از خیلی از مطالبش خوشم میاد از جمله انتقاد چند وقت پیشش به مراجع که بعضیها رو هم برآشفت 

دقیقا . فقه باید پویا باشه . باید مسائل روز رو رو بررسی و حل کنه . نه اینکه در مسائل هزاره قبل گیر کرده باشه !
۱۳ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۵۴ جلال ستاری
اصلاحیه

نقد این مناصب جیگری ...
اشتباها انقد نوشته شده .
بعد سالها دوباره کتاب های دینی رو از پشت سایر کتاب هام در آوردم‌، دارم یکی یکی مرورشون میکنم.
گات ها، یسنا، ویسپرد، خرده اوستا، هرمزدنامه، تورات (عهد قدیم)، تلمود، انجیل (عهد جدید)، قرآن، نهج البلاغه و ...
مروری هم به کتاب اقدس داشتم، نوشته های نورعلی الهی و بهرام الهی رو هم نیم نگاهی کردم
توی سالهای اخیر به مناسبت کارهای حقوق بشری با اعضای دین های مختلف آشنایی داشتم، از دوستانی که اعتقادات دینی رو موردی شخصی میدونستن تا افرادی که در هر فرصتی قصد داشتن من رو به دین خودشون دعوت کنن.
اما مرور مجدد این کتب دلیل دیگه ای داره، من به این کتب نه به دید مقدسات دینی، بلکه به دید تاریخ جوامع خاورمیانه ای و البته بیشتر تاریخ سامی (عربی - یهودی) نگاه میکنم، تاریخی که خیلی درسها واسه یادگیری داره، اما یک درس تلخ این روزها دوباره فکرمو مشغول کرده و اونم تعصبات کور مذهبیه.
همه از مهربانی و بخشندگی میگن ولی یکی به اسم یهوه، دیگری برای روح القدس و یکی دیگه در راه سنت کریمه پیامبر، مرگ رو برای اهالی خاورمیانه به ارمغان میارن، البته اونایی هم که قدرت کمتری دارن، محبتشون رو با سنت های خشنی چون طرد روحانی، ارتداد و ... به شکلی دیگه نشون میدن.
تبلیغات دینی هم که جای خود داره، با اصل دین کاری ندارم، خسته از هیاهو و خشونت این وادی به دین کسی در میام که در ظاهر شعار زیبایی داره ولی وقتی باطن رو نگاه میکنیم میبینیم دین پدریم هم همون شعارها رو داره و این مبلغ داره دینی رو تبلیغ میکنه که یکی دیگر از عوامل این هیاهو و خشونت جامعه هستش.
و این سوال، آدمی چگونه میتونه میتونه در راه آرامش قدم برداره؟ دفعه پیش که این کتب رو خوندم دنبال آرامش توشون بودم و اینبار دنبال آرامش از دست جامعه پیروشون :)
پاسخ:
نکته جالب بود  " در ظاهر شعار زیبایی داره ولی در باطن همون عوامل خشونت زاست " 
اصلا خاصیت تبلیغات در همه چیز حتی در دین . دروغپردازیه !

سلام اقای من

وقتی چندین بار به بعضیا میگی حرف زدن یه ادب و ادابی داره ولی باز مشتی حرفای کیلویی توی اینترنت و بشکه های مجازی رو تکرار میکنن و به ادمهای زنده و   حتی متفکرین مرده هتاکی میکنن و انگار نه انگار که فحاشی نشونه شخصیت ضعیف و نداشتن دلیل قوی هس، واقعا (پیر) میشی و یاد این حکایت میفتی:

 

 به کوچه ای رسیدم که پیرمردی از آن خارج می شد؛  به من گفت:

نرو که بن بسته!

گوش نکردم، رفتم.

وقتی برگشتم و به سر کوچه رسیدم؛

پیر شده بودم!!!  

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
۱۵ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۳۰ کاوه آهنگر

از کرامات مختار وبلاگ چه عجب || پنجه را وا نمود و گفت؛ شد یک وجب 

از کرامات دیگرش این است ||  شیره را خورد و گفت ؛ شیرین است 

راستی یک کرامت دیگرم دارد  ||   ابر را دید و گفت می بارد! 

همچنین باز میگوید 

زن نو را عروس می گویند || مرغ نر را خروس می گویند 

آنچه در جوی میرود آب است || آنچه بر چشم میرود خواب است 

و......

 

 

 

مختار،  بفرما_ بشین _ بتمرگ هر سه تا یه معنی میدن 

به احترام جمع تا الان به این بی نمک بازی هات جواب ندادم

پس بیشتر از کوپنت لودگی نکن! تا مجبور نشم بجای بفرما از....  استفاده کنم 

سلام آقای من

خدا به شوما صبر بده با این....

 

شوما واقعا بزرگوارین که این...تحمل می کنین

اینا زیرسایه شوما اینجور می تازونن

 

ما رعیت هم بخاطر حرمت آقای خودمون و به تبعیت از آقامون صبر می کنیم

 

میگن صبر کلید بازشدن مشکلات و روشن شدن حقیقته

 

و ما هم داریم نتیجه صبر آقامون رو خوب می بینیم

چون با صبر ایشونه که ذات وسرشت و درون بعضیا داره بخوووووووووبی میریزه بیرون

و ماهیتشون برای مخاطبین روشن میشه

صبرتون زیاد باد آقای من

ارادتمند

رعیت 

پاسخ:
سلامعلیکم

بنظرمن وقتی در یک خانه چند نفر به جدال بپردازند احترام صاحب خونه شکسته میشه.😊

پاسخ:
همونطور که از سالها قبل رعایت میکردیم ما فقط بر حسب وظیفه جواب سلام میدیم و در مباحثه و مجادله دیگران با حفظ احترام دخالتی نمیکنیم . ☺

جدالی که نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

پاسخ:
👍
صحبتی که انتهاش نه بیاموزم نه بیاموزانم عبث است و بس...

جناب افغانی بجای شما ما دخالت کردیم.😊   آقای مختار همیشه از احترام حرف میزنه ، من از کسی که یک حرف رو بزنه بهش عمل نکنه متعجب میشم خب. 

 

مختارجان همینطور که شما نظراتتو بیان میکنی ، کاوه هم نظراتشو میگه دیگه. این جدالها فایده نداره.😊

پاسخ:
اینجا همه صاحب اختیارن هرجور دوست دارن و هرچی دلشون میخواد بگن...
بقول احمدینژاد ازادی بیان نزدیک به مطلق حاکمه ! 😅

درود

با سپاس از شکیبایی مختار عزیز هر دو را به آرامش میخوانم .

کاوه آهنگر هر چه خواهی به من گوی که اگر هزار بگویی، یکی هم نشنوی.

 

 

پاسخ:
سلام
۱۶ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۳۷ کاوه آهنگر

جانب داری بعضی ها و نه نه من غریبم بازی یه نفر روشن و واضح هست. یکی از دلایل آن نقد بر  شریعتی و خمینی بود

اکثریت هم ثابت کردید که جز طرفداران افراطی شریعتی هستید. حتی یک کتاب هم از نوشته های او را نخواندید.  و فقط محو در پیامک ها و جملات زیبا و اغوا کننده او بودید.و هیچکدام نتوانستید هیچ استدلالی جهت رد حرفهای منتقدان او بیاورید. و هر کس به شکلی دست به دامن سفسطه شد!

داستان شریعتی برای یه نفر اما بسیار تلخ تر بود! چراکه این فرد خام و بی اطلاع که ذوب در مکتب آخوندها هست و در واقع آخوندیزه شده و....

حالا متوجه شده که دوتا از بت های ذهن او یعنی مرتضی مطهری و علی شریعتی کاملا دشمن و مخالف یکدیگر بودن. پس هضم انتقادهای تند مطهری برای او سخت هست. و ظاهرا با گذشته چند هفته از آن بحث همچنان زخم او تازه هست

چراکه صحبت های مطهری درباره بی سوادی و دروغگوی های  شریعتی برای او سخت بوده نه میتواند مطهری را انکار کند چون او هم یکی دیگر از بتهای ذهن اوست و نه میتواند تایید کند چون با تایید بت دیگر یعنی شریعتی از بین میرود.

جالبه بعضی ها در این وبلاگ کپی مطلب میکنن اما منبع را ذکر نمیکنن! و تقریبا هیچ کدام نمی توانید با آمار رسمی کشور و دلیل و مثال ساده،،، موضوعی را بررسی کنید. نظری سطحی درباره یک موضوع دارید و وقتی خلاف آن برای شما توضیح داده میشود طرف مقابل را متهم به گفتن شنیدها میکنید اما خودتان همیشه از شنیده سخن میگویند و از آوردن سند عاجز هستند.

بعد وقتی با آمار رسمی همین حکومت برایتان توضیح داده  میشه با درماندگی باز هم دست به دامن سفسطه میشید. چون نمی توانید آمار رسمی حکومت مورد علاقه خودتان را انکار کنید. در واقع قبول آمار رسمی قبول ناتوانی و فساد حکومت مورد علاقه و رد ادعاهای خودتان هست. پس راهی جز سفسطه و مغلطه باقی نمی ماند و البته فرار به جلو و متهم کردن طرف مقابل به نگاه صفر و یکی و....

عزیزان با این کارها فقط دارید خودتان را گول میزنید.



 

 

 

آقای یا خانم فامیل دور

شما اگه خودتان را اول به آرامش و صد البته سکوت دعوت میکردید به مراتب بهتر از این مدل اظهار نظر کردن بود! 

یا اصلا اطلاعی از موضوع ندارید یا هم...... 

اولین پستی که بنده در این وبلاگ حضور پیدا کردم پست " میوه درست دین" بوده. شما تشریف ببرید آن پست و چند پست بعد از آن را مطالعه کنید تا ببینید بی ادبی و بی احترامی را چه کسی شروع کرده و ادامه هم داده است! 

در یک پست دیگه هم حرفهای  کاملا غلط را ارایه داد که باز هم با احترام بهش توضیح دادم که اطلاعات او درباره آن موضوع (ضریب هوشی مردم ایران و ژاپن)  کذب و غلط هست. در صورتی که  این داستان اگه برعکس بود و سندی برای رد گفته های من تا به امروز پیدا کرده بود شک نکنید که با تمسخر مدام آن را تکرار میکرد. این شخص (مختار) با هر کسی که با عقاید او مخالف باشه به این شکل زشت رفتار میکنه. 

به کرات در کامنتهای مختلف بی احترامی و توهین کرده و به احترام جمع جوابش را ندادم. اما این سکوت اگه ادامه پیدا میکرد تنها فقط او را جسور تر به ادامه این رفتار زشت میکرد. پس لازم بود با ادبیاتی نزدیک به ادبیات خودش بهش گوشزد کنم که سکوت بنده را به ضعف و ناتوانی تعبیر نکنه.

 

پاسخ:
من از بابت نگاه منحرف و تعصب کورکورانم عذرخواهی میکنم ☺🌹🌹🌹
۱۶ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۴۹ کاوه آهنگر

"ننه" به اشتباه "نه نه" تایپ شد

کاوه آهنگر من بیطرف هستم اما شما باید به مختار محبت میکردید تا او شرمسار شما شود نه اینکه آن روی خود را به نمایش بگذارید .

سلام فامیل دور

 

بقول لوطی ها قربون دهنت

دمت گرم

کاش بعضیا هم این درک شوما رو داشتن

وکاش بانو میترا هم که دستی توی تفسیرقران و فلسفه داره

یه کمی، فقط یه کمی به تفاوت برخورد دوطرف دقت میکرئ و با بی انصافی تمام بجای اینکه کسی رو که راحت فحش و بدوبیراه به در و دیوار و اقوام و ملتها و متفکرین و...میده با کسی که میخواد همچین ادمی رو بیدار کنه، محکوم نمیکرد و تفاوتی به واضحی رو فقط: "می دید".

خب دیگه بانو چون همفکره با بعضیا این تعصبش هم طبیعیه

عیب نداره میگذره روزگار 

فامیل دور بازم دمتون گرم

۱۶ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۵۴ کاوه آهنگر

آقای فایل دور اصلا مشخص نیست جانبداری شما!! بی هیچ وجه😄

کاملا در اوج بی طرفی قربون صدقه مختار رفتی غیر مستقیم هم رفتارهای او را هم تایید کردید تا جای که طرف ذوق زده هم شد و آمد تقدیر وتشکر کرد تازه فراخوان برای یارکشی هم داد😁 (مختار علاوه بر سفسطه چقدر کودکانه رفتار میکنه! ای خدا این خوشی ها را از ما نگیر😊) 

 

اما جدای از شوخی

جناب فامیل دور آدرس دست گل های کسی که از ادب دم میزنه را صبح دادم خدمت شما،  بارها هم با مهربانی و با چشم پوشی از رفتار زشتش مدارا کردیم اما نتیجه عکس بود

حالا اگر شما واقعا ادعای بی طرفی دارید تشریف ببرید و  بخوانید. 

 

۱۶ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۰۶ کاوه آهنگر

راستی با توجه به بیات شدن این پست و در جهت پیاده روی،، روی اعصاب بعضی ها آخر شب یه بیوگرافی از رحیم پور ازغدی و به شکل کاملا یه طرفه😉 در نقد این استاد معصوم نظام ولایی توسط عنصر ضد انقلاب(کاوه آهنگر) که هیچ امیدی به هدایت او نیست ارائه خواهد شد. 

مکان: وبلاگ آقای افغانی 

زمان ؛ ساعات پایانی شب

پاسخ:
با اینکه از خیلی حرفای رحیم پور خوشم میاد ولی همونطور که قبلا گفتم امثالهم بصورت اتفاقی تریبون و متعاقبا شهرت . در اختیارشون قرار نمیگیره ! قطعا مهره های بازی سیاست هستن...

به هرحال از اینکه بیشتر از این اقا بدونیم قطعا خوشحال میشم و ایضا منتظر فایل صوتی انتقاد شده از دکتر شریعتی هستم

و اذ خاطبهم الجالهلون قالو سلاما

پاسخ:
جاهلو یا عاقلو !
کلا سلامعلیکم 😅
۱۷ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۵۷ کاوه آهنگر

آقای فایل دور 

این که قسمتی از یک آیه قرآن را قرار بدید جواب نیست 😒

فقط چنانچه این آقا همچنان بخواهد به این رفتار زشتش ادامه بده مطمئن باشید اگه گناهی بر آن رفتار وجود داشته باشه شما هم شریک هستید 

موفق باشید

 


آقای افغانی درباره ازغدی شوخی کردم😄 

اما خب اگه دوست دارید سعی میکنم خیلی مختصر یه توضیحاتی امشب بدم گرچه آن هم چماقی بر علیه خودم خواهد شد اما اگه باعث افزایش آگاهی باشه ارزش داره

درباره شریعتی هم چشم،  هفته آینده که رفتم خانه فایل را ارسال میکنم. 

پاسخ:
چماق !!😯😅
اقای کاوه اهنگر یه نکته رو فقط بگم
همونطور که جلال ستاری اشاره کرد مخالفان من هم عقل و درک دارن و قدرت تحلیل و اختیار در رد یا قبول نظرات من رو دارن. پس باید این حق رو براشون قائل باشم که اگر نظری خلاف نظر من دارن . صرفا لج و لجبازی بامن نیست ! و قطعا نادان و یا متعصب دگم نیستن !! شما هم اینجوری مهربون فکر کن ایشالا کدورتی بین ما و شما پیش نمیاد کمر به ترور هم نخواهیم بست !!😉😅(شوخی)

جناب کاوه یک سوال: شما که فامیل دور را اینگونه شریک گناه رفتار کسی دیگر کردید با اینکه نیت فامیل دور این نبود. بنظرتون مردمی که سکوت میکنن و در برابر ظلم حکومتشان عملی نمیکنند آیا آنها هم شریک گناه آنها هستند؟ با این روال ما همه در گناه آنها شریکیم. تازه آنکه بداند و سکوت کند و بیعمل باشد گناهش بیشترهههه.

نظرتون چیه؟

سلام آقای من

خدا رو که ما اونقدرگناه کردیم که برای کوبیدن ما دست بدامن گناه و ترسوندن از گناه شدن. برای ترسوندن فامیل دور هم که یه حرف حق رو تایید کردن از گناه استفاده کردن😄  اینو میگن اصلاح اعتقادی😄 

الحمدااله موفق شدیم بعضیا رو سوی اعتقاد به گناه و ثواب ببریم

الحمدلله این چیز کمی نیس آقای من...😄 😄 

ایشالله بقیه اعتقادات هم دوروس میشه ما صبرمون خییییییییییلی ی ی یه😄 

فحش خورمون هم ملس😄 😄 😄 

 

پاینده باد آقای من که چنین فضای خوبی برای اصلاحات دوروس نموده😄 

پاسخ:
سلامعلیکم
۱۷ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۱۰ کاوه آهنگر

آقای افغانی ؛ بنا به دلایلی توضیحات و بیوگرافی درباره رحیم پور را بصورت خصوصی برایتان ارسال کردم. 


 

خانم میترا ؛ وقت بخیر

خدمت ایشان هم عرض کردم برداشتم از کامنت اولشان به هیچ عنوان یک نظر بیطرفانه نبوده و نیست. به همان کامنت دقت کنید در جمله اول تشکر از مختار میشه در صورتی که شروع این بی ادبی از سمت مختار بوده!، در کامنت 23:54 روز 14 اردیبهشت 

و بعد در خط دوم خطاب به بده میگه هرچی میخواهی به من بگو هزار اگر گویی یک هم نشنوی 

در دعوا وقتی میخان طرف مقابل که بیشتر و رکیک تر فحاشی میکنه را آرام کنن میگن خیلی خوب آرام باش بگذار طرف بره حالا هرچی خواستی به او بگی عیبب نداره به من بگو

حالا شما خودتان را بگذارید جای من باز هم این نظر بیطرفانه هست؟

در ضمن بنده آدرس استارت این جریان را به ایشون دادم تا بروند و بخوانند و متوجه بشوند این فرد در اولین کامنت خودش شروع به مسخره کردن و توهین کرد. چندین نظر پشت سر هم ادامه داد  و من فقط بقول خودشان با مهربانی مدارا کردم، اما درنهایت مجبور به عکس عمل شدم تا بلکه از این کار دست بردارد. بعد از مدتی فراموش کردم اما او در پستها دیگر تا به امروز هم همچنان همین مسیر را ادامه میده  و طبیعتا گاهی کاسه صبرم لبریز میشه و واکنش نشان میدم.

 

در کل علم غیب ندارم و از نیت قلبی آقای فامیل دور و هدف اصلی او بی اطلاع هستم. شاید این بنده خدا هدفی واقعا بیطرفانه داشته و نگارش ایشان باعث سوتفاهم شده. الله اعلم 

حالا خارج از این بحث تجربه دارم در فضای وبلاگ های اینچنینی اکثریت افراد طرفداران حکومت هستند، و برخی به شدت افراطی

طبیعتا نظرات و نگرش یک ضد نظام ولایی به هیچ عنوان به مذاق آنها خوش نمی آید و خواه ناخواه همیشه در مقابل او موضع گیری خواهند کرد. سقف توقعات از او بلند تر هست. و....

در ضمن بنده مذهبی نیستم! و به شدت از بهشت متنفرم. هر وقت دعا میکنم هم از خداوند میخوام که مراقب باشه احیانا و از روی اشتباه پرونده بنده قاطی اهالی بهشت نشه. 

اینکه شریک گناه بودن را گفتم دلیلش یادآوری حکایت رطب خورده چون خود منع رطب کند و کنایه ای بود به رفتارهای مختار 

 

اما درباره مردمی که در مقابل حکومت ظالم سکوت میکنن با شما موافقم و همه هم دارند هزینه مادی و روحی این سکوت را به شکل های مختلف میدن. حتی در قرآن بارها این رفتار نکوهش شده برای مثال نمیدانم کدام آیه بود اما نوشته بود:سوکت در مقابل ظلم مشارکت با ظلم هست.

موفق باشید 

 

پاسخ:
تشکر 🌹

جناب کاوه ، وقت شماهم بخیر

حالا نمیشد خصوصی بیان نکنید!

 

با شناختی که من از آقای فامیل دارم شاید این نیت ایشون نبود. شناخت ما، آدمهارو برای ما میسازه! شاید ...

 

درباره جناب مختار، امیدوارم دلگیر از ما نشوند.

مطمعنا شماهم یک روزی دیدی که الان دارید را نداشتید ، اسمش رو نمیذارم تعصب بلکه شاید برای جمعی از افکارتان ارزش خاص تری قائل بودید.

هرکی در مرحله ای از زندگیش بسر میبره. شما شاید در مرحله ای از زندگیتان باشید که بقیه نیستند و این طبیعیه. نظرات شما موجب تامل میشه و برای کسی که اهل فکر بدون تعصب باشه شاید بتونه تاثیرگذار باشه. همه نظرات این وبلاگ جای تامل داره ، بعضی برای ذهن ما باارزشتر میاد و بعضی کم ارزشتر. من برای هر فکری ارزش قائلم. امیدوارم همه مخاطبین این وب  همینطور باشن!!!!

بر بقیه خرده نگیرید. نمیدانم شما چطور هستید ولی من گذشت را بسیار دوس دارم و اینکه باید دونست چطور با طرف خود باشید بهرحال هرکی طرف مورد بحثش را با بحث کردن تا حدودی میشناسه. 

 

راستش رو بخواین معنی مذهبی بودن رو واقعا درک نمیکنم. بعضی واژه ها چه الکی به وجود آمده اند.

در مورد بهشت گفتید. از کجا میدانید اهالی بهشت کی ها هستند که از آنها دوری میکنید؟ و لطف کنید بگید چرا از بهشت متنفر هستید؟ 

منکه به بهشت وجهنم فکر میکنم میمانم. نمیدانم. سوال بی جواب زیاد است که فعلا برای بار چندم نمیخوام ذهنمو درگیر اونها کنم.

 

 

برای شما هم آرزوی موفقیت دارم.[گل]

پاسخ:
نخیر باید خصوصی بیان میشد !!😆موارد اونجوریش زیاد بود 😅

راستی کاوه کامنتی در اون ساعت و دقیقه و روزی که گفتید نبود بهرحال ما خودمان هم خواننده اون پست بودیم و شاهد همه چی بودیم. بگذریم نمیخوام به اختلافها دامن بزنم!

امیدوارم هدف همه، تبادل نظرات و استفاده از نظرتان هم باشه نه قبولاندن نظراتمان به دیگری و بدتر از آن کوباندن یکدیگر.

ببخشید من جایگاه نصیختم نیست بازم فقط نظراتم رو گفتم امیدوارم مفید باشه.

۱۹ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۰۲ کاوه آهنگر

خانم میترا وقت بخیر 

_ آخ ببخشید 14 مرداد را به اشتباه 14 اردیبهشت نوشتم. 

_ ببینید بحث باشه دلیل و استدلال پشتش باشه خیلی هم خوبه. تازه آدم یه چیزی از طرف مقابل یاد میگره،  و.... 

اما در اینجا این فرد اصلا هدفش این نیست.  به وضوح توضیح میدم و یه مثال ساده هم میزنم بعد در پاسخ خطاب به آقای افغانی تمسخر میکنه. یکی از تکنیک های مغلطه حمله به شخص مقابل هست. چون هم باعث حواس پرتی و حتی عصبانیت طرف مقابل میشه و هم فرار  از پذیرش واقعیت هست

که همیشه این کار را میکنه.

در کل از این به بعد اصلا برام مهم نیست،  چی میگه و....

دیگه هم نظراتش را نمیخوانم. طبیعتا وقتی نخوانی جواب هم نمیدی

 

_ بهشت و جهنم والا اینجا زیاد نمیشه بازش کرد. اما تعاریفی که از بهشت میشه هیچ وقت با سلیقه ام سازگار نبود. بیشتر هماهنگ شده با سلیقه مردان عرب هست. مکانی برای خوردن و خوابیدن و سکس با زنانی که به صورت اتوماتیک مدام بعد از سکس مجدداً باکره میشن و....(خب اینها چه معنی میده اصلا هم جذاب نیست)

پس عشق و کشش عاطفی و اخلاقی چی؟کار و سازندگی چی؟ فقط خوردن و خوابیدن و سکس! این که کار آدمهای شهوت ران هست

از طرفی پیوند دوتا آدم یه پیوند قلبی و عاطفی هست. وقتی شما یکی را دوست دارید لبخند او، خوشحالی، دغدغه و.... برای شما مهم هست. دوست داری با هم و در کنار هم  پیر بشی اما در بهشت این چیزها نیست!  شبیه بازار برده فروشی یه حوری ظاهر میشه و بعد  هم....

بعد این بهشت معلوم نیست غیر مسلمان هم خواهد داشت یا نه

و...... دهها سوال که عرض کردم اصلا در این فضا نمیشه مطرح کرد.

حالا در این دنیا سنگ بهشت را چه کسانی به سینه میزنن؟ 

همان های که همین دنیا را به بهانه رفتن به بهشت برای ما جهنم کردن

 

کاوه وقت شماهم بخیر

درباره مختار چیزی نمیگم چون میدونم کش دادن این موضوع فقط باعث ناراحتی بیشتر میشه فقط میگم هرکی حرفشو بزنه خواننده خودش باید آگاه باشه و مطمعن که خواننده توهین در حرفهارو متوجه میشه پس نه شما و نه مختار نگران نباشید.

 

اینکه آیا اینهایی که سنگ بهشت رو به سینه میزنن فردا روز بهشتی هستند یا نه رو منم نمیدونم ولی آدمهایی که البته از نظر ما به بهشتی ها نمیخورن هم جای سوال دارند که اگه بهشتی شوند توجیه خدا برای ظلمهایشان به بقیه چی بوده؟!

 

سوالهای زیادی درباره بهشت و .. میشه گفت درسته. گاهی فک میکنم میشه بهشت و جهنم در همین دنیا همزمان باشه، نمیدونم؛ زیادم با قرآن همخوانی نداره.بازم نمیدونم.

 

همیشه فک میکنم که آدم در بهشت رفتن جاودانه رو میخواد چکار! 

یک چیزی درباره فکرتون درباره اینکه جذابیت اونچیزها چیه و آدم دلش میخواد کنار کسی که دوسش داره پیر بشه و ... که در بهشت نیست. از کجا میدونید در بهشت اینچیزها نیست. ما نسبت به دید دنیاییمان توصیف بهشت میکنیم. در آخر یک نکته کوچک بگم شما پسر عاطفی هستین از نظر من اینجور نشون میدین. به خودتون افتخار کنین.

 

براتون آرزوی موفقیت دارم.

 

۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۴۰ کاوه آهنگر

درباره بهشت توضیحاتی در قرآن و دیگر کتب اسلامی آمده و کلیاتی ارایه شده.

عرض کردم سوال در این موضوع زیاد هست.  اینجا نمیشه مطرح کرد ممکنه وبلاگ آقای افغانی را فیلتر کنن و باعث دردسر براشون بشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی