همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

شهید رجایی

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۵۴ ب.ظ



روحت شاد مرد 🌹❤


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۲
کارور بیان

نظرات  (۴۵)

روحشون شاد😔

چقدر زیاد، کم داریم اینجور مسئولین رو تو این روزا... 
پاسخ:
پارادوکس قشنگی استفاده کردید 👍
وقتی آدما از تاریخ گذشتگان مینویسند یاد این موضوع میوفتم، ما چه برای آیندگان داریم به یادگار میذاریم.
خدا بیامرزنش.
پاسخ:
بدبختی و نکبت...
چیزی که به ما رسیده و به دیگران انتقال میدیم 😕
روحش شاد
پاسخ:
🌹
البته  جناب بی رو دروایسی بزرگوار  من  کل مطلب  نظرم را ننو.شتم  چون مسلم میدونم  اگه نظرم را درج  کنم   شما  ویا  دوستان  منو به منفی گرایی  ومنفی نگری  متهم میکنید ......


البته  شهید  رجایی   نمونه اش  نیامده  ونیست    و لی .....
پاسخ:
اینجا هم مث وب بی رودروایسی . ازادی بیان نزدیک به مطلق . چه موافق چه مخالف
تبادل اطلاعاته دیگه . چه بسا متفی شما به حقیقت نزدیکتر باشه...


نمونش احمدینژاد عزیزمه 😊
راسته که آقای بقایی سکته کردن؟ 
پاسخ:
بله
توی زندان سکته مغزی کرده بردنش بیمارستان...
۰۳ مرداد ۹۸ ، ۰۲:۲۷ جلال ستاری
سلام

متاسفانه اون مال اوایل انقلاب بود و امروزه فقط یه استثنا داشت اونم احمدی نژاده .
استثنا نه ازین بابت که مثل اینا نیس بلکه ازین بابت که استثنائا احمدی نژاد از دست شورای نگهبان در رفته بود .

گوشزد کردن گذشته برا کسی مفیده که شرف داشته باشه وگرنه برا آدم بی شرف اگه گذشته ی نکبت بارشو یادآوری کنی نه تنها دچار تواضع نمیشه بلکه با غرور میگه عرضه داشتم که به اینجا رسیدم بابامم عرضه داشت و الانم داریم سهممونو از سفره انقلاب میگیریم .
پاسخ:
سلام
نمیدونی وقتی از احمدینژاد تعریف میکنی چقدر مهرت به دلم میشینه ❤😁😁

بعضیها هم که سر سفره انقلاب سهم الارث دارن و فقط سهم باباشون رو وصول کردن ! #صفدرحسینی
۰۴ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۰۴ کاوه آهنگر
درود بر شما 
خدا رحمتش کنه، ای کاش عمر سیاسی ایشان کوتاه نبود! چراکه در دراز مدت و تصمیم گیری های مهم بهتر میتوان درباره کارنامه یک رییس جمهور سخن گفت
و دقیق تر دید که آن مسئول گرگی با نقاب میش بوده یا یک مسئول شجاع، دلسوز و وطن پرست . 
اما خب قابل انکار نیست مرحوم رجایی جز معدود افرادی بود که در این حکومت پرونده سیاه ضد ملی، مردمی نداشته اند








راستی آقای افغانی ماشاءالله علاوه بر خودتان اکثریت کاربران هم احمدی نژادی هستند😁😁
حالا از محمود انتقاد کنیم منفور خواهیم شد؟! 😄

یه داستانی هست نمیدونم شنیدید یا نه
میگه وقتی کوتوله ها بر کشور حاکم بشن به ارتفاع سقف ها گیر میدهند ! و میگن سقف های بلند بی مصرف هستند و شروع به کوتاه کردن سقف ها میکنن.
با کوتاه شدن سقف ها آدم های معمولی مجبور میشن قوز کنن تا سرشان به سقف کوتاه شده برخورد نکنه.
اما این کوتاهی سقف برای کوتوله های حاکم اصلا آزار دهنده نیست!
(قد کوتاه کوتوله ها کنایه ای به فهم و شعور پایین حاکمان هست)


خلاصه کار  به جایی میرسه که آدمهای معمولی بقدری قوز میکنن تا دیگه به سقف های کوتاه شده عادت میکنن.😭😭

امیدوارم به شما و کاربران احمدی نژادی بر نخورد! 
عزیزان لطفا قوز نکنید و سقف خواسته های خودتان را به اندازه قامت کوتوله های که جمهوری اسلامی معرفی میکنه کوتاه نکنید.
نه روباه بنفش و نه مموتی(احمدی‌نژاد)و نه....... 

هیچکدام قامتی به اندازه پیراهن ریاست جمهوری کشور بزرگی هم چون ایران را نداشته و ندارند.








آقای ستاری تصور کن امیر کبیر رییس جمهور بعدی بود!!!! بیت رهبری و سپاه پاسداران و شورای نگهبان و نمایندگان شل مغز آنها در مجلس هم سر جای خودشان بودن

بنظرت بعد از 8 سال امیر کبیر با این ساختار موفق بود؟!
آیا اقتصاد واپسگرای ایران شکوفا میشد؟
آیا ایران پیشرفت میکرد؟؟
قطعا نه!!
چون ساختار جمهوری اسلامی فاسد هست! و زیر عبای آخوند پیشرفت رخ نخواهد داد.


این خبر را شنیدید؟
وزیر بهداشت (سعید نمکی) 25تیر ماه 98
دومیلیون یورو (حدود 30میلیارد تومان) ارز برای واردات استند قلب اختصاص داده شده بود که بجای آن کابل برق وارد شده!!😢

این خبر برای شما آشنا نیست؟ در گذشته مشابه آن رخ نداد؟

اردیبهشت 93 مرضیه دستجردی وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد :
ارز اختصاصی برای تجهیزات پزشکی میرود برای وارد کردن دسته بیل!!! و زین اسب 😢 
خب حالا در ساختار معیوب این حکومت چه خواجه علی و چه علی خواجه هیچ فرقی در کلیات با هم نخواهند داشت 

الان بنظر شما تا چند دهه دیگه ملت باید مشغول محمودها و حسن ها باشند؟؟؟

در ضمن احمدی نژاد از چنگ شورای نگهبان در نرفته بود!  او در ابتدا  یک بسیجی مخلص خط رهبری بود که یواش یواش از پای منبر حضرت دور شد و بخاطر همین محبوب رهبر سرانجام منفور رهبر شد (ظاهرا)


در کل هموطن گرامی آب از سرچشمه گل آلود هست!
پاسخ:
سلام
باهات موافقم . باید انسانها در شرایط وسوسه برانگیز امتحان پس بدن. همه خوب میدونیم اغلب مفسدین امروز انقلابیون دیروزن... .  ولی اگر برای درگذشتگان دیروز اگر و اما بیاریم که امروز چطور عمل میکردن . این میشه پیش داوری و ما نیز بری از این اتهامات هستیم ! ☺

در مورد محمود همونطور که خودش هیچ ممانعتی نکرد و براحتی جلوش عکسش رو هم اتیش زدن و خیلی حرفها زدن در نزد طرفدارانش هم همینطوره و براحتی میتونین نقد و بررسیش کنید . فقط لطفا با مستندات بگید .( از شنیده ها نکید)
(( آقای هویت .  یه خانومی به یه بنده خدای دیگه گفته میدونستی شریعتی اسطوره پوشالیه ؟! دلیلشون هم این بود که برو کتابهای قبل از انقلاب شریعتی رو بخون!!حرفاش باهم تناقض دارن ! اقای هویت اینارو گفته!! 
حالا از شما خواهش میکنم اسم کتابهای شریعتی و سال نشر و اسم انتشارات و چاپ چندم رو  و اینکه چه موضوعاتی رو در تناقض و تضاد حرفهای خودش گفته رو اشاره کنید تا هم ما هم اون بنده خدا بتونیم اون کتاب رو تهیه کنیم و موارد مورد اشاره شما رو مطالعه کنیم . اینجوری هم من ! هم اون دوستمون دیگه برای حرفامون مستند و از دانسته های خودمون حرف میزنیم و به گفته ها بسنده نمیکنیم )



۰۵ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۴۲ جلال ستاری
سلام
اول خطاب به آقا افغانی . احمدی نژاد انقد در دل و فکر ما جا داره که وقتی مصاحبه هاشو میخونم احساس میکنم منم که دارم حرف میزنم . اینو گفتم که مهرت بیشتر شه 😃
و اما آقای کاوه آهنگر
بله من قبول دارم که هیشکیو در سیاست نباید تکیه گاه اعتقادی خودمون بکنیم . شاید یکی از دلایل عدم اصلاح وضعیت کشور همینه . اما ما احمدی نژادیها تعصبمون روی ایشون بخاطر اینه که ایشون در طول این مدت روبه جلو حرکت کردند نه عقب . هر روز اعتقاد واحترامشون نسبت به مردم بیشتر ظهور کرده نه کمتر . اینکه قبلا بسیجی بود یاهرچیزی مهم نیس مهم اینه که هنوزم از مردم فاصله نگرفته .
برای من احمدی نژاد بمراتب بالاتر از امیرکبیره . احمدی نژاد بت های بززگ نظام رو براحتی بلطف خدا میتونه بشکنه . اون از هاشمی و خاتمی و موسوی . و این از لاریجانی ها . وقتی حدود دوسال پیش احمدی نژاد صادق لاریجانی وبطور کلی لاریجانی ها رو زیر سوال برد کی فکرشو میکرد که بزودی در اثر حرفای احمدی نژاد حتی خود رهبری هم مجبور بشه حمایتشو از صادق کم کنه کی فکرشو میکرد اصولگراهایی که این کار احمدی نژادو محکوم میکردن از رفتن لاریجانی انقدخوشحال بشن . اینا بخاطر نفوذ کلام و نترس بودن و جلوتر از جامعه حرکت کردن احمددی نژاده .
احمدی نژاد کاری کرد که امروز در بین مسئولین کسی اون قداست سابق رو نداره . حافظه مون ضعیفه وگرنه باید یادمون میبود که قبل از 88 هاشمی و چپ و راست چه حرمتی داشتن . دادن یارانه برای مردم عادی شاید در حد یه کار اقتصادی کوچک ارزشمنده اما اونایی که از پشت پرده الیگارشی باخبرند میدونن که دادن یارانه بنوعی یه کار سیاسی و یه هشدار و اصلاح بزرگ بر علیه خاندان حاکم بود . شما فکر می کنید واقعا دادن یارانه برا دولت هزینه داره ؟ نه . چیزی که اونا رو اذیت میکنه اینه که اونا میدونن که هدف احمدی نژاد این بود که پای مردمو به حریم الیگارشی باز کنه . گفتن پشت پرده ها ، عزل وزیر اطلاعات و باختیار گرفتن اون ،  دادن زمین رایگان به مردم در مسکن مهر (که درواقع خارج کردن زمین هایی که تحت عنوان انفال در اختیار حکومت و الیگارشیه) و سفرهای استانی و آدم حساب کردن مردم کارهاییه که در ظاهر در حد کارای خوب اقتصادیه اما در حقیقت با هدف باز کردن پای مردم به حریم خاندان های حاکمیته .
قرار نبود احمدی نژاد ظرف هشت سال همه مشکلاتو حل کنه ولی ایشون الان کارکشته ترن و پخته تر . درسته ساختار غلطه اما یه آدمی با تجربیات ایشون اگه بیاد سر کار قطعا حتی توانایی اصلاح ساختار رو هم خواهد داشت چون گردنش الان دیگه کلفت تر شده . برا همین نمیذارن دوباره بیاد بالا .
احمدی نژاد برای ما کاملترین انسان نیس ما مثل طرفداران روحانی و رییسی نیستیم که بگیم در شرایط فعلی روحانی رو از بین بد و بدتر انتخاب کردیم . ما اکه طرفدار ایشون هستیم بخاطر اینه که به صداقت گفتار ایشون ایمان داریم هر زمان احساس کنیم ایشون خودشونو به حاکمیت فروختن و بنوعی نقش چهره ی مردمی رو از طرف نظام بازی کرد قطعا ایشونو رها خواهیم کرد .
اینا بخشایی از دلایل من بود که بگم حمایت ما از احمدی نژاد از جنس حمایت اصلاح طلبا از یه اصلاح طلب حکومتی نیس .
پاسخ:
سلام

یاشا 😅❤✌
۰۵ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۴۱ کاوه آهنگر
آقای افغانی وقت بخیر
درباره مرحوم رجایی منظورم الان نبود!  دهه پرماجرای شصت منظورم بود. عکس العمل ایشان درباره موضوعاتی همچون کشتار زندانیان 67،  ادامه جنگ در 63 و عدم پذیرش آتش بس و.....


درباره شریعتی
فکر نمیکردم  اینقدر دنباله دار بشه و برداشت های متفاوت داشته باشه.
الان سرکارم 21 مرداد که برگشتم یادآوری کنید تا ویدئو مصاحبه با یکی از منتقدین و توضیحات او را تبدیل به فایل صوتی کم حجم کنم و آن را آپلود کنم. بعد لینک را اینجا قرار میدم شما و دوستان گوش بدید (این راحت ترین و سریع ترین راه درباره این بحث هست) 
متاسفانه دوستان اهل مطالعه نیستند، و خودشان پیگیر نیستند. 
بنده اگه بخوام توضیح مفصل و دقیق بدم باید کلیومترها بنویسم از طرفی تمام متن یک کتاب را هم نمیشود اینجا نوشت.
بازم عرض میکنم بهترین راه، مطالعه کتاب های دکتر شریعتی و همچنین کتابهای منتقدین هست.
این که گفتم ترجیحا چاپ قبل انقلاب به خاطر این بود که تجربه ثابت کرده نسخه های برخی کتاب های مهم چاپ شده بعد از انقلاب قربانی سانسور شدن و....

لیست کتابها که در این باره خواندم  تا جای که بیاد دارم
1. فاطمه فاطمه است ( چاپ سال 52 با جلد سبز روشن یا  شایدم کرم!! دقیق یادم نیست )
2. مذهب علیه مذهب ( چند صفحه اول و مشخصات کتاب وجود نداشت اما مالک کتاب میگفت چاپ قبل انقلاب هست و سال چاپ هم 56)
3. شعیه علوی و شیعه صفوی ( جلد سفید و مقوایی چاپ قبل انقلاب)
4. امامت و امت (چاپ بعد ار انقلاب)
5. شهادت ( بصورت pdf)
6. حدود 20 فایل صوتی و نوار  از سخنرانی ها که برخی از آنها بعدها تبدیل به کتاب شد بیش از 10 سال پیش زمانی که عاشق شریعتی بودم ساعتها به آنها  گوش میدادم

کتابهای منتقدین شریعتی
1. چند مسئله اجتماعی (علی اکبر اکبری،  کتاب قدیمی نسخه pdf)
2. شریعتی فریب بزرگ قرن ( حسن عباسی یا همان سیاوش اوستا نسخه فیسبوکی)
3.ایران چرا عقب ماند و غرب پیشرفت کرد( کاظم علمداری)
4. شریعتی و ناکجا آباد( مقاله از عباس میلانی)



آقای افغانی اگه نیاز به توضیح جهت رفع ابهام(درباره بحث دکتر شریعتی) هست بگید تا بیشتر توضیح بدم


راستی نام. کاربری  "هویت بر باد رفته"  کنایه ای بود در پاسخ به برخی از کاربران بی هویت آن وبلاگ! که در اوج ناآگاهی و نادانی به بی هویتی خود افتخار میکردن و.... 

موفق باشید
پاسخ:
سلام ارادت داریم🌹

والا هرجایی که نقدی بر شریعتی بوده ما سر زدیم دیدیم نوشتن اسلام شناس نبوده ولی اسلام رو نقد کرده . جامعه شناس بوده ولی اسلام رو نقد کرده . تاریخ شناس بوده ولی اسلام رو نقد کرده . ( انگار اسلام بعد تاریخی و جامعه شناسی نداشته!)
یا گفتن شریعتی محاسن و معایب داشته . محاسنش قلم شیوا و زبردستش بوده و معایبش اینکه هیچی از اسلام نمیدونه ! یا بقول شهیدمطهری : طرف برای اینکه بگه اهل بخیه س حرف از مباحث فلسفی میزنه بعد ازش رد میشه...
خلاصه شریعتی اگر در حیطه اختصاصی و انحصاری کاهنان معبد ورود نمیکرد انقدر مورد گزش اساتید قرار نمیگرفت ! (بماند که همان کاهنان که فقط در معبد بودن و از بیرون از معبد خبر ندارن در مورد همممه ی مسائل علمی و هنری و ادبی و نجوم و ....  دخالت و ابراز نظر دارن! )

ممنون از معرفی کتابها . پیدا کنم یه نگاهی میندازم...
۰۵ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۰۲ کاوه آهنگر
آقای ستاری
سعی میکنم وارد بحث احمدی نژاد نشم! چون یک بحث فرسایشی هست و هم زاویه دید ما کاملا متفاوت با هم هست و در کل باعث رنجیده شدن خاطر شما و دیگر دوستان خواهد شد.

صحبت های شما درسته!  البته بقیه ماجرا هم وجود داره که کمتر بهش پرداخته شده و توضیحات شما نبود
از جمله ریخت و پاش های سفرهای استانی که در کنار مزایای این سفرها داشت معایبی بودن که در همان زمان عنوان میشد.
استفاده از وزیران بی سواد که خب در جمهوری اسلامی این رسم بوده و نمیشه صرفا آن را به احمدی‌نژاد ربط داد
و تصمیمات بزن بهادری احمدی نژادی 😄 مثل انحلال سازمان برنامه و بودجه!!
لغو هیجانی قرارداد کرسنت و تحمیل خسارت وحشتناک به کشور
سخنرانی های کوچه بازاری و غیر دیپلماتیک در سازمان ملل و..... 
میدان دادن بیشتر به سپاه در اقتصاد نسبت به گذشته 
گم شدن میلیارد ها دلار از فروش نفت 
و.......
درباره لاریجانی ها هم موضوع ابعاد بیشتر و پارامترها دیگری هم داشته که نباید آنها را هم نادیده گرفت!  احمدی‌نژاد در رسوای لاریجانی ها نقش داشت اما همه ماجرا نبود!



اما خبر خوب برای شما 
در خبرهای غیر رسمی زمزمه میشه که اگر انتخابات مجلس از طرف مردم کم فروغ باشه و مشارکت کم بشه برای انتخابات 1400 جمهوری اسلامی تمام برگه های خود را رو خواهد کرد. از جمله کاندیدا شدن اشخاصی چون قاسم سلیمانی،  احمدی نژاد،  علی مطهری و... 
و در نهایت این آقایان بعنوان فرشته نجات کشور و ملت معرفی خواهند شد😄 نمایش تلویزیونی (مثلا همان مناظره) جهت یاری مردم در انتخاب درست تر بین  هلو بجای  لولو  خواهد بود
خلاصه به زبان ساده جو کشور به این شکل خواهد بود
بشتابید ملت! همه چیز آرومه من چقدر خوشبختم و در کنار این آواز ها و شادی ها احتمالا وعده دلار زیر 10 هزار تومان از طرف کاندیدا ها یک اقدام هوشمند و دلسوزانه اعلام خواهد شد  و ریختن اشک شوق ملت شهید پرور از شنیدن این وعده بزرگ حماسه ای دیگر رقم نواهد خورد   و.....




پاسخ:
ما که مرفه بی دردیم !😅
ولی از پابرهنگان روستاها و شهرستانها بپرسید که ثمرات سفرهای استانی رو بهتون بگن و دلیل اینکه امروزه بعد از گذشت 6سال بایکوت رسانه ای و خبری چطور احمدینژاد هنوز محبوبه و با وجود سانسورها و تخریبها و خرابکاریهای میدانی و محلی عوامل اطلاعات و انتظامی و بگیر و ببندها بااازز مردم انبوهی برای سخنرانیهاش جمع میشن و حمد و ثناش رو میگن . بطور مثال سفر پریروزش به رودسر رو در اینستا ببین چه جماعتی بودن...
۰۶ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۳۹ جلال ستاری
سلام
به جناب کاوه آهنگر
در مورد میدان دادن به سپاه من نظرم اینه که در اغلب جوامع نیروهای نظامی در پشت پرده با نیروهای سیاسی امور جامعه رو بر عهده دارند و بنوعی باهم اغلب رقابت دارند  . اعتقادم اینه که نیروهای نظامی اغلب طرفدار  مردم هستند و با نیروهای الیگارشی در پشت پرده در حال جنگ هستند . سپاه و ارتش و نیروی انتظامی (در رده ی کلان نه خرد) در سال هشتاد و چهار احمدی نژادو به شورای نگهبان تحمیل کردند و در سال هشتادو هشت به مبارزه ی سنگین با الیگارشی پرداختند . هرگز تصور نکنید بگیر و ببندهای شخصیت های بزرگ کار نظام بود بلکه کار نیروهای نظامی پشت پرده بود . غرق شدن هاشمی در استخر رو هم بیافزایید بر آن . اینه خاندان الیگارشی تصمیم داشت با هدایت هاشمی در انتخاب رهبری آینده تاثیر گذار باشه که ناگهان ایشون رو با کلی محافظ و نگهبان به حالت غرق شده پیدا کردند .
با این اوصاف اولا باید حدس بزنیم چرا الیگارشی از دخالت سپاه در اقتصاد وحشت داره و ثانیا باید حدس بزنیم احمدی نژاد چرا به سپاه میدان داد . دخالت نظامی ها در امور کشور از نظر من یک امر مبارک برای مردمه چرا که اونها اغلب طرفدار مردم و رقیب الگارشی حاکم هستند . اینکه شما میبینید . البته وقتی از سپاه و ارتش حرف میزنیم منظور قدرت پشت پردهی ایناس نه شخصیت های نمایشی شون . اینکه تا مغز ما جا انداختن که کار و میدان دادن به نظامی ها ککار درستی نیس بخاطر رقابت پشت پرده ی الیگارشی با  نظامی هاست .
در مورد کرسنت حتما بیشتر تحقیق کن چون کرسنت یک قرارداد نبود بلکه یک خیانت بود که بارفتن احمدی نژاد دوباره پا گرفت . در مورد رفتارهای بزن بهادری اصولا شخصیت های مردمی در دنیا نوع رفتارشون اینطوریه . مثلا ترامپ که یک آمریکایی وطن پرست هست و واقعا فقط به فکر آمریکاس رو با اوباما مقایسه کن . اما تایید کامل نمیکنم چرا که خود احمدی نژاددر مصاحبه های چند سال پیشش تا حدی رفتارشو بهتر تر کرده . ما همین رشدشو دوس داریم . ببینین موضع احمدی نژاد در قبال دخالت های ایران در منطقه الان چطوریه .
سخنرانی های کوچه بازاری تاثیر گذارترین سخنرانی برای یک سیاست مداره . اینو به غلط بهمون انداختن که آدم باسواد باید اتو کشیده حرف بزنه . حتی مردم آمریکا هم ترامپ رو با همین ادبیات کوچه بازاریش قبول کردن . این تابوها و استانداردهای غلط رو بعنوان معیار قضاوت در مورد احمدی نژاد بکار نبرید .
گم شدن میلیاردها دلار یه امر طبیعیه چون اقتصاد فقط دست او نبود بخاطر تبلیغات زیاد بر علیه ایشون ، ایشون قدرتشونو در دوسال آخر از دست دادن و برای همین عملا نمیتوونستن مبارزشو با انواع فسادها بیشتر کنن .
در مورد اینکه ممکنه احمدی نژاد در آینده خودشو به الیگارشی بفروشه یا اینکه همین الانشم فروخته بله حرفایی میشه زد . ممکنه ایشون در آینده بعنوان ناجی نظام برای جذب حداکثری مردم به پای صندوق ها ظاهر بشه همونطور که موسوی رو برا همچین روزی احتمالا نگهش داشتن . اما تا اون روز نرسیده و تا ایشون خودشونو نفروختن نمیشه قضاوت عجولانه کرد . اما اینو بگم که ما انتظار داشتیم در اوج اعتراضات خیابانی ایشون بیشتر اعلام موضع کنن نه بعد از فروکش کردنش . بهرحال ما بر خلاف چپ گراها و راست گراها در راه عدالت و مردم سالاری با کسی تعارف نداریم و رفتارای احمدی نژاد رو رصد میکنیم .
پاسخ:
برای بعضی از دوستان جوان که با اصطلاح الیگاریشی اشنا نیستن عرض کنم
الیگاریشی یا الگاریشی یعتی حکومت خاندان یا قشر خاص و یا عده ای منفعت طلب بر عموم جامعه در حالی که مردم اون جامعه ازون عده اندک ناراضی هستن...
۰۶ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۱۹ کاوه آهنگر
آقای افغانی یه مثال
تصور کنید در محله شما یک صندوق قرض الحسنه ایجاد میشه و یکی از اهالی رئیس صندوق میشه!
سه خبر متفاوت درباره او به گوش شما میرسه
1. او عاشق قرمه سبزی هست
2. علاقه به باشگاه ملوان دارد
3. یک پرونده قضایی در زمینه فساد مالی دارد

کدام خبر حساسیت شما را برانگیخته خواهد کرد؟
خبر سوم
درسته؟ چون شما از کسی که امین ساکنین محله هست و پول صندوق در دستان اوست انتظار فساد مالی را نخواهید داشت.

علی شریعتی هم مدعی دین، خدا، حکومت دینی و.... بوده
در همین دینی که شریعتی مبلغ آن بود دروغگوی بدترین گناه شرمنده میشود.
اینکه ایشان چه تخصصی داشته شاید برای خیلی ها مهم نباشه. اما حساسیت بیشتر بر سر سرقت ادبی او و.... هست



آقای ستاری 
توضیحات شما شکل دفاعیه داره و مثل نظر قبلی شما مباحثی داره که شاید در جزیان آن نیستید 
ورود نظامیان به اقتصاد یک آفت هست!  کلام رئیس جمهور،  کرسنت و....
اگر وقت شد آخر شب سعی میکنم خیلی خلاصه یه توضیح بدم 

پاسخ:
مثالی که زدید و انتخابی که کردیدمعقوله
ولی نکته اینجاست
چه کسانی خبر فساد مالی رو پخش میکنن
اگر ماموران انتظامی و قضایی باشن و شماره کلاسه پرونده و حکم صادره رو بگن قابل قبوله
ولی اگر پرسنل و کارمندای صندوق رقیب باشن که مقصودی جز تخریب ندارن تکلیف من روشنه...
از نگاه مذهبیون ایشون بیسواد دینی بود و مدعی اسلام شناسی! ولب موردی از تناقضات ایشون رو ندیدم مطرح کنن ! و حالا شما به سارق بودن ادبی اشاره داری . اگر موارد سرقت ایشون از دیگر نویسندگان رو سراغ دارید بفرمایید

۰۶ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۳۳ جلال ستاری
سلام
آقای کاوه آهنگر
اقتصاد دست دولت بودن یا مردم بودن یا نظامی ها بودن فی نفسه خوب یا بد نیست . وظیفه ی دولت ها قطعا و یقینا برقراری عدالت از جمله در زمینه اقتصاد و استخدام ها و غیره است .
اما زمانی که اقتصاد دست الیگارشی هست من دست نظامی ها رو می بوسم اگر در اقتصاد و بطور کلی در هر چیزی حتی در سیاست دخالت کنند و انحصار رو از دست الیگارشی خارج کنند .
اگه دخالت نظامی ها تو این سیاست و اقتصاد نبود الان خدامیدونه این الیگارشی چطور مردمو به بردگی محض کشیده بودند .
پاسخ:
سلام
۰۶ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۸ کارور بیان
وقتی تاریخ انقلاب به بعد رو نگاه کنیم محاسن و معایب روسای جمهور قابل مشاهده س . پر واضح هیچ دوره ای خفقان دوره رفسنجانی رو نداشت . دست اوردی هم جز دانشگاه ازاد و مدارس غیر انتفاعی و تشکیل تشکلهای لابیگری و زمینه های الیگاریشی و سوق دادن جامعه به حکومت سرمایه داری و ... نداشت .  دوره خاتمی ازادی های حداقلی در جامعه دست اورد بزرگی بود . گرچه از دانشجوها استفاده ابزاری شد ولی فرصت استقلال حداقلی دختران و پسران غیر بسیجی خیلی به چشم اومد و جناح اصلاحطلب شاخ و برگ گرفت .  دوره اول احمدینژاد مصادف شد با تقابل اصللحطلبها و جناح رفسنجانیون(افرادی که با توجه به وزش باد رنگ عوض میکردن و گاه اصلاحطلب و گاه اصولگرا میشدن) ! علیه احمدینژاد . و دوره دوم تقابل اصلاحطلبها و رفسنجانیون و اصولگراها و لاری جانیون(افرادی که وابسطه به روسای قدرت در مجلس و قوه قضا بودن و دست نشانده ی استعمارگر پیر) علیه احمدینژاد.عطف به گفته ی اقای ستاری مجموع رقبای احمدینژاد همون حلقه الیگاریشی بودن و با عملکرد احمدینژاد احساس خطر کردن و در برابر همچین رقیب قلدر و قدری چاره ای جز اعتلاف ندارن !!
برای دست اوردهای احمدینژاد بسادگی در گوگل میتونیم سرچ کنیم و از پیشرفتها و ارتقا مدارج در سطوح و زمینه ها ای مختلف مطلع شد که بارزترینشون پیشرفت شگفت انگیز هسته ای بود به اذعان کشورهای دیگه ( که فیلم اقرار هیلاری کلینتون و سفیر روسیه در ایران قابل استناده)
در تخریب احمدینژاد میگن دکل گمشده و مسروقه !  ولی کسی نمیگه دکل کجا بود و کی و به چه طریق مفقود شده ! یا میگن سرقت و خروج چندین تن طلا از طریق کانتینر به ترکیه ! یا میگن سرپیچی از فرمان رهبری و قهر !!

ولی این افراد  با خودشون فکر نمیکنن که لاری جانی رییس قوه قضا و محسنی اژه ای که بدترین کینه توزی رو از احمدینژاد داشتن چطور نتونستن کوچکترین فساد رو علیه احمدینژاد پیدا کنن و با همون بهانه عقده گشایی و انتقام گیری کنه؟؟؟

حزب احمدینژاد با اسم بهار شعار خیلی جالبی دارن
بهار کابوس ادم برفی هاست
و امروزه تمام ادم برفی های نظام با شنیدن اسم احمدینژاد حس آب شدن و از بین رفتن دستگاه فاسدشون رو درک میکنن...

سلام آقای من
روح شهیدرجایی شاد
دم احمدی نژاد هم گرم
احمدی نژاد واقعا عاشق مستضعفین هست و دادن رایانه به مردم فقیر کاری بود که از اول انقلاب هیچکی جرات نکرده بود .

حالا بد نیست دیالوگ زیر رو بخونین و بجای سقراط بذارین شهید رجایی یا احمدی نژاد و بجای اون بزرگ زاده، بذارین آقا زاده یا همون الیگارشی دوستمون ستاری:

روزی سقراط حکیم با یکی از بزرگ زادگان روبرو گشت، بزرگ زاده نام پدران خود را بر سقراط شمرد و به آنان افتخار کرد و سقراط را تحقیر نمود و به او گفت:
تو از خاندان بی قدر و پستی هستی ! 

سقراط در جواب گفت :
ای فلان  ! پدران تو همه اشخاص بزرگ و عالی قدر و صاحب مقامات و درجات بسیار بوده اند، ولی تو خود نتوانستی پایه مقامی برای خود احراز کنی. و اما نسب من از خودم شروع می شود و من در راس خانواده ای هستم که از من آغاز شده است، ولی خانواده تو، به تو ختم می شود! پس تو ننگ خاندان خویش هستی و من شرف و افتخار خاندان خود می باشم...
پاسخ:
سلامعلیکم
🌹🌹🌹
۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۴۴ کاوه آهنگر
آقای ستاری درود بر شما 
نظرات شما و بقیه دوستان یک نظر احساسی و غیر  علمی است

برای مثال آیا توانای اثبات اینکه در کشورهای پیشرفته و جهان اولی مثل ژاپن، فرانسه، ایتالیا، آلمان، فلاند دانمارک، حتی چین  و.... نیروی های نظامی در اقتصاد و سیاست آنها نقش دارند؟
قطعا نه 
پس این حرف غیر علمی است

حضور نیروی های نظامی در اقتصاد و سیاست امروز فقط در کشورهای عقب مانده مثل ایران، ونزوئلا،  کوبا، کره شمالی و... هست.
دخالت نظامیان در اقتصاد از نظر شما یک امر مبارک هست؟!!!!!!!!!!!!!
😯😯😯😯😯
آزموده را آزمودن خطاست!! 
کشورهای مدرن خیلی خوب میدونن و تجربه کردن که اگه پای نظامیان به سیاست و اقتصاد باز بشه فاتحه کشورشان خوانده خواهد شد و کم کم به سمت فساد و دیکتاتوری خواهند رفت



نکته دوم 
ارتش با سپاه کاملا متفاوت است ارتش نه در سوریه بود و نه در تنگه هرمز هفت تیر کشی میکنه و نه مافیای اقتصادی در تمام پروژه های کلان کشور داره
پس بهتره این دو را با هم قاطی نکنید.



نکته سوم 
نوشتید معتقد هستید نیروی نظامی اغلب مردمی و در پشت پرده در حال جنگ با الگاریشی ها هستند
آیا میتوانید این را ثابت کنید؟
اگر سپاه مردمی هست چرا هزارن میلیارد پول مردم ایران را خرج حوثی ها،  عراقی ها و.... میکنه؟؟
بعد چرا در ساخت مناطق زلزله زده کرمانشاه با اینکه بودجه را هم گرفت خلف وعده کرده؟؟
اگر مردمی هست برای چه سر پل ذهاب را بازسازی نکرد اما در کمتر از 6 ماه غزه و لبنان را آباد کرد آن هم با افتخار همیشه از آن یاد میکنه برای مثال آسفالت کوچه ها را با کیفیت اروپایی تکمیل کرد!! و....
اگر این  ارگان نظامی  مردمی هست پس چرا  چراغی که به خانه روا هست را به مسجد هدیه میکنه؟؟
آقای ستاری سپاه اگه مردمی بود اسکله های نامرئی خودش را جمع میکرد تا با این کارش اشتغال بومی را بخاطر واردات بی برنامه نابود نمیکرد.
دهها مثال دیگه میتونم بزنم تا ثابت کنه به هیچ عنوان سپاه مردمی نیست و غم نان مردم را نمیخورد!



اما مبازه پنهانی نظامیان با الگاریشی ها
قرار داد کرسنت به سادگی این ادعا را هم رد میکند.
دعوای قرارداد کرسنت یک درگیری جناحی بر سر بخور بخور از سفره انقلاب بود.
بطور خلاصه دعوا سر سهم بیشتر بود
باور نمیکنی؟؟
سرچ کنید نامه رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور به رهبر درباره کرسنت

نام افرادی همچون علی اکبر ولایتی،  حدادعادل و فامیل،  حجازی ،  محسن رضایی،  نوبخت و حتی ابراهیم رئیسی و40 نفر دیگه هم در لیست شیتیل (پورسانت) بگیر ها هست.

خب سپاه اگه واقعا در پشت پرده یا جلو پرده با فساد الگاریشی مبارزه میکرد چرا با این آقایان که در این قرارداد نقش داشتن مبارزه نمیکند؟
محسن رضایی خودش هم سپاهی هست سپاه چرا فرمانده سابق خود را ارشاد نمیکند؟؟؟

پس این عقیده شما هم نادرست هست

راستی آقایان حکومتی که میگن کرسنت خیانت بود و.... چرا درباره وطن فروشی دریای خزر به روسها لال میشن؟؟؟ 
نکنه ژست مردمی گرفتن و ادعای مبارزه با خیانت هم  گزینشی هست؟؟ 





درباره تحمیل احمدی‌نژاد در 84  هم آیا سندی برای این ادعا دارید؟؟
اگر تحمیلی بود سخنرانی معروف آقای خامنه ای درباره نظر آقای احمدی‌نژاد به نظر بنده نزدیکتر است را چطور میخواهید توجیه کنید؟؟
در جریان هستید که اعضاء شورای نگهبان همه نمایندگان و غلامان حلقه به گوش رهبر هستند. طبیعتا نظر آنها هم مثل همیشه نظر رهبری هست. 
پس هر فردی که از این فیلتر رد شده تایید رهبری را داشته. 

درباره تقلب 88 هم سند بسیار هست. از جمله اعتراف رییس سپاه (سردار جعفری)  در مهندسی انتخابات توسط سپاه!!  و ریختن خون جوانان وطن بدست همین نظامیان به ظاهر مردمی
ویدئو سخنرانی هست سرچ کنید و ببینید 

راستی چرا در انتخابات مجلس ششم احمدی‌نژاد رییس ستاد انتخاباتی رفسنجانی بود؟!!
چه چیزی آنها را در آن زمان دوست و یاور یکدیگر کرده بود؟؟؟





قداست هاشمی را احمدی نژاد شکست؟
بعد قداست رهبری را چه کسی در نزد مردم شکست؟؟
آقای ستاری شکستن قداست این افراد در نزد مردم بخاطر نعمت بزرگ اینترنت و افشاگری در شبکه های اجتماعی و همچنین شبکه های ماهواره ای بود.
برای مثال،  روباه اصلاحات (خاتمی) بی آبرو شد! بیشتر بخاطر  پخش سخنان آرشیو شده او از شبکه های ماهواره ای  در سالهای گذشته و حرفهای ضد و نقیض او و مواضع ضد مردمی او باعث  شکستن قداست و محبوبیت او بود.
وقتی تک صدای از بین رفت مردم توانستن از زوایای دیگه هم به ماجرا نگاه کنن و شخصیت پشت پرده حضرات افشا شد.





بحث یارانه ها از دهه 70 مطرح بود! اما در زمان احمدی‌نژاد اجرای شد.
ماجرای یارنه هم یک صدقه دادن بیش نبوده و نیست. نه 50 هزار تومان روحانی و نه 250 تومان وعده احمدی‌نژاد هیچ دردی از ملت را دوا نخواهد کرد.
چون دهها برابر این پول پرداختی به مردم به شکل های دیگه از آنها توسط حکومت گرفته میشود.
در ضمن مبالغ پرداختی به مردم خیلی کمتر از درآمدی هست که بعد از حذف یارانه ها به جیب حکومت رفت.
سخنان حداد عادل زمانی که در مجلس بود را بیاد دارید؟ گفت با درآمدی که از این راه بدست می آوریم بعد از دو سال ایران ژاپن اسلامی خواهد شد!
چرا نشد؟ این درآمد کجا رفت؟ 

حاضرم با شما شرط ببندم مردم حاضرند یک ریال یارانه نگیرند! اما شرایط آنها برگردد به سالهای قبل از یارانه ها




ترامپ بخاطر اینکه به همه وعده های انتخاباتی خودش تقریبا عمل کرده در نزد مردم آمریکا محبوب هست. وگرنه او هم بخاطر ادبیات زشت خود در آمریکا و جهان مورد تمسخر هست.
آقای ستاری در شان یک رییس جمهور نیست که بگه
دختر بچه 16 ساله توی خانه شان انرژی اتمی کشف کرده!!!!
یا بگه یه نفر به علف های روی زمین نگاه میکنه میگه منابع زیر زمینی اینجا چیه 
یا بگه گوجه در محله ما ارزان هست بیاد آنجا گوجه بخرید
یا بگه آب را بریز آنجا که میسوزه!
یا بگه نمایندگان گ..ه خوردن که اعتراض کردن به یک هواپیما فامیل و آشنا که من با خودم بردم نیویورک 
یا بگه هاله نور دور سرم بود و....

رییس جمهور نماینده یک ملت هست. حرف زدن،  لباس پوشیدن و نوع رفتار او بسیار مهم هست

تغییر ادبیات احمدی‌نژاد و تکرار حرفهای شبیه به اپوزیسیون بنده را یاد اولین دوره کاندیدا شدن روحانی می اندازد که مدام میگفت در شان ملت نیست این همه مصیبت
جالبه در آن زمان روباه بنفش میگفت این چه اقتصادی هست که شب میخوابیم و صبح دلار n تومان شده. الان دولت خودش دولت احمدی‌نژاد را روسفید کرد.... 



آقای ستاری 215 میلیارد دلار گمشده در مجموع 8 سال بود. نه دو سال آخر؟
218 اختلاس ثبت شده در دوران ایشان چگونه قراره توجیه بشه؟
بودجه میلیاردی دانشگاه ایرانیان 
حمایت جانانه احمدی نژاد از مرتضوی قاتل و فاسد چطور و.....  دهها مورد دیگه
توجه کنید در 8 سال دولت ایشان درآمد نفتی بیش از کل تاریخ فروش نفت از زمان کشف نفت در ایران تا سال 84 بود!
بقول نتانیاهو با این پول میشد کل ایران را خراب کرد و از نو مجددا ساخت.
با یک ششم  این درآمد محمدرضا شاه و پدرش ایران را از بربریت قاجار خارج کردن و تا مرز صنعتی شدن پیش رفتن😭
این پولها را جمهوری اسلامی در این 8 سال در کجا و برای چی خرج کرد؟؟

آقای ستاری خواهش میکنم مثل جوانان 57 فریب ظاهر سازی ها و شعار ها را نخورید. مهره بازی شطرنج حکومت نشد.
اینکه حکومت شما را در چارچوب خودش سرگرم احمدی‌نژاد ها بکنه برای رژیم یک پیروزی هست! 
چون تا زمانی که شما به احمدی‌نژاد فکر میکنید به فکر تلاش برای سرنگونی این حکومت فاسد نخواهید بود
با این قانون اساسی قرون وسطی و اختیارات رهبری و شورای نگهبان به هیچ شکل دولتها نمیتوانن باعث رشد و شکوفایی کشور بشوند. حتی اگر در راس این دولت بزرگ مردی همچون امیر کبیر قرار بگیرد.

این حکومت در حال سقوط هست پس لطفا فریب وعده های این جماعت را نخورید. احمدی نژاد تشنه قدرت هست و دوست داره طمع آن را مجدداً تجربه کنه و خیلی خوب میدونه که اگر جمهوری اسلامی نباشه او هم هرگز شانس رییس‌جمهور شدن را نخواهد داشت.

اگر احمدی‌نژاد  یا هر فرد مدعی دیگر واقعا دلسوز مردم هستند نامه 14 نفره  را امضاء و یا حداقل حمایت میکردن


ببخشید که کامنت طولانی شد،  هیچ نیازی به پاسخ دادن نیست پس لطفا با حوصله و دقت بخوانید🌷

۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۴۷ کاوه آهنگر
آقای افغانی خواستم از کلمه درغگو استفاده نکنم ناخواه کلمه سرقت ادبی را جایگزین درغگویی کردم.

نیت این بود آزرده خاطر نشوید،  همین
پاسخ:
شما قطعا بخوبی میدونی هر کلمه و جمله بار محتوایی خودش رو داره . خواه سارق ادبی باشه خواه دروغگو...
به هرحال هرکسی برداشت و تفهیم خودش رو از مسائل داره و نظر شما هم مبنی بر دروغگو بودن ایشونه دیگه . و شما هم همچون دیگر منتقدینش موارد دروغ و کذب و تناقضات ایشون رو هم که موردی اشاره نمیکنید و من خودم باید برم همه کتابهای مذکور رو بخونم و آیا به نتیجه ی مکشوفه شما برسم یا نرسم !
و بحثی نیست 😊🌹
۰۷ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۱۸ کارور بیان
اقای کاوه اهنگر عزیز
😅مچککررمم که مارو نیز جزو احساسیها و غیر منطقیون قرار دادید و با یک جمله رفع و رجوع کردید...
علیرغم اشتراکات نظر در مورد بعضی مسائل با شما طبیعتا در بعضی مسائل از جمله نگاه صفر و یکی شما به حکومت بعد از انقلاب مخالفم . و بنظرم درست نیست بخاطر تعصبات ماسبق و تنفرات از حکومت کنونی  کلا چشم بر همه ی نیک و بد ببندیم و فقط دم از حرکت قهقرایی بزنیم !

و اتهامات مطروحه ی شمارو باز ارجاع میدم به نکته ای که در خصوص اختلاف احمدینژاد و لاری جانی اشاره کردم. اگر کوچکترین فسادی از جانب احمدینژاد می بود شک نکنید دادگاه های فرمایشی لاری جانی حتما برگذار شده بود...
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۰۲:۱۴ جلال ستاری
سلام
آقای کاوه آهنگر
اتفاقا لازمه که پاسخ بدم . چون حدود پونزده ساله که شما و بی بی سی و چپو راست جمهوری اسلامی و اسرائیل دارین احمدی نژادو میکوبین و همه تریبونهای داخلی و بین المللی در اختیار شماها بوده و در هر موردی اگر آزادی بیان نداشتید اما در کوبیدن این شخصیت کوچه بازاری با دوستان اصولگرا و اصلاح طلبتون از آزادی برخوردار بودین و ما تریبونی برا دفاع نداشتیم پس انصاف نیس اینجا هم دفاع نکنیم .
1- در روش علمگراییتون شدیدا تجدید نظر کنین . اینکه در راه اثبات عقایدتون  مدام مارو دعوت میکنید که تو گوگل سرچ کنید این حاکی ازین است که شما - بلاتشبیه بلانسبت - مثل کودکان یا کم سوادان تازه آشنا شده با اینترنت تصور میکنید که اینترنت جایی ست که پیامبری از سوی خدای علم و حقیقت در آن مکان سخنانی سرشار از علم تایپ می کند و گویی نمی دانید که مطالب موجود در اینترنت توسط انسان ها نوشته می شود که اغلب آنها هم بواسطه روحیه ی مقلدی داشتن سخنان خود را از سایت های خبرگزاری که تحت اختیار حکومت هاست کپی برداری می کنند .
2- تصور کنید صد نفر در امور حکومت نقش دارند حال با دیکتاتوری یا با دموکراسی . بالاخره صد نفر هم در این کشور نظامیان با سلاح و قدرت حضور دارن . بسیار ساده لوحانه است اگر تصور کنید فرماندهانی (حال پشت پرده یا عیان) با کلی سلاح و نیرو و قدرت کشتاری مطیع عده ای دکتر مهندس و آخوند و سیاست مدار باشن .  در همه جای دنیا نظامیان جزء اصلی ترین بدنه ی تشکیل دهنده ی حاکمیت هستند نمونه بارز اون رو در مصر و در کودتاهایی که اتفاق میفته می بینید . کودتا فقط عیان کردن پشت پرده ی نظامیانه نه چیز دیگر . 
اما من گفتم در ایران در ایران در ایران با وجود الیگارشی خبیث ،  دخالت آشکار نظامی ها در اقتصاد و سیاست باعث خارج شدن انحصار ازدست الیگارشی میشه و  این خوبه . چون الیگارشی روزی خواهد رفت اما نظامیان همیشه هستند .
من با تاکید گفتم ایران اما شما رفتید سراغ ژاپن . انگار دوس دارین یه مخاطب خیالی برا خودتون درس کنین و حرفایی رو بهش نسبت بدین و بعد نقدش کنین .
3- گفتین ارتش با سپاه فرق داره .ارتش در سوریه و یمن دخالت نمیکنه . با این حرفتون ناخواسته اذعان کرده اید که قبول می کنید که در پشت پرده این خود نظامی ها هستن که تصمیم میگیرن چیکار کنن و کجا بجنگن یا نجنگن یعنی به قدرت مستقل نظامی و رقابت اونها باور دارید .
4- دلیل اینکه گفتم نظامی ها طرفدار مردمن چیه ؟ بسیار ساده و روشنه . چون نظامی ها جونشونو در راه وطن و مردم خرج میکنن اما الیگارشی از جون مردم مایه میذاره . الیگارشی رفتنیه اما نظامی ها در هر حکومتی هستند .
5- وقتی سال هشتادو هشت احمدی نژاد هاشمی رو با خاک یکسان کرد هنوز فضای مجازی مد نظر شما رونق زیادی نداشت تلگرام و اینستا به این شکل نبود حتی گوشی های هوشمند .
6- وقتی قبح اعتراض به شخصیت های بزرگ نظام مثل هاشمی میشکنه طبیعیه که قبح اعتراض به رهبری هم میشکنه برا همین بود که هاشمی در نامه ی معروفش به رهبری نوشت که هدف اصلی احمدی نژاد شمایین . ضمنا آزادی در فضای مجازی ارثیه ی کسی نبود که یهویی بیاره . بلکه خود این آزادی مرهون شجاعت کسیه که اولین بار روی مردم رو باز کرد و اونها رو جسور کرد . برا همین علی مطهری میگفت احمدی نژاد در مناظرات پرده ی بین نظام و مردم رو پاره کرد و هاشمی هم در اواخر عمرش گفت احمدی نژاد بیماری هاری را در جامعه گسترش داد . پس سردمدار این قضایا احمدی نژاده .
7- رهبرانقلاب شخصیتی بشدت مصلحت اندیش و شدیدا محتاطه . بارها در سال هشتادوهشت گفتند بصیرت بصیرت . مخاطب این بصیرت ها کیا بودن ؟ مخاطبش میرحسین جون شما بود و هاشمی . داشتن میگفتن ای عزیزان من ، من هم مثل شما موافق ایشون نیستم لیکن زیر سوال بردن انتخابات و ریختن مردم به خیابان به مصلحت نیست بصیرت داشته باشید وکمی صبر کنیدتا کاری کنیم که احمدی نژاد که هیچ ، تفکر احمدی نژاد هم دیگه نتونه برگرده .
لابد شما فکر میکنید رهبر انقلاب و بطور کلی جماعت سیاست مدار چیزی رو میگین که دقیقا به اون ایمان دارن و اگر گفتن من با فلانی موافقم یعنی حتما موافقند ؟ فهم و علمتون از سیاست اینه ؟ هاشمی در یکی از مصاحبه هاش گفته که رهبری به من اعتراض کرده بودکه چرا اجازه نمیدی میرحسین کاندید بشه و اصرار داری که خاتمی بیاد ؟ مگه نمیدونی رای میرحسین از خاتمی بیشتره ؟ سیاست رو بهتر بشناس جناب کاوه .
8- شما هم پس معتقدید که نظام مخالف میرحسین بوده و میخواسته احمدی نژاد بیاد سرکار ؟ پس شما هم از گریه کنان ایشونید ؟ از یه طرف میگین اصلاح طلبو اصولگرا ، بازی نظامه ازون طرف فک میکنی میرحسین واقعا اصلاح طلبی بود که نظام نمیخواس اون بیاد سرکار ؟ سیاست رو بهتر بشناسین !
9- احمدی نژاد یه زمانی طرفدار هاشمی بود ؟ خب این که چیزی نیس منم یه زمانی طرفدارش بودم این کجاش عجیبه ؟! آدم هرلحظه باید در حال رشدباشه .
10- احمدی نژاد نه لباسش ایراد داره نه حرفش مثل ترامپ . این شما هستین که گرفتار استانداردهای الیگارشی شدین ! شما در اوج ادعای روشنفکری هنوز تو زمین نظامین .
11- ادبیات احمدی نژاد هیچ ایرادی نداره تنها ایرادش اینه که چون مردم این ادبیاتو دوس دارن الیگارشی حرصش درمیاد همین .
12- گم شدن میلیاردها دلار چیز تازه ای نیس تنها تازگیش این بود که احمدی نژاد دزدیهای فاسدین رو علنی میکرد و شما اونا رو بیشتر میشنیدین . سه هزار میلیارد در زمان احمدی نژاد انگشت کوچیکه ی فسادهای امروزی نمیشه اما چون احمدی نژاد دادوبیداد میکرد برا همین فسادای اون زمان تو گوشتون مونده .
13- من اتفاقا مثل پنجاهو هفتی ها فریب کسی رو نخوردم این شما هستید  که فریب میرجون رو خوردید و فک میکنید اون واقعا اپوزیسیون بوده و در حقش ظلم شده ما به پشت پرده ها واقفیم اما شما هنوز تو غم هشتادو هشت بسر میبرید .
14- در نهایت احمدی نژاد بواسطه ی مذهبی و مهدوی بودنش مورد غضب دین گریز هاست . او اگر روشنفکرترین و بهترین رییس جمهور هم باشه عده ای اورو بخاطر مذهبی بودنش قبول نخواهند کرد اگرچه او مذهبش رو بر امورات مردم دخالت نده .
پاسخ:
سلام
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۸ جلال ستاری
آقای کاوه آهنگر
در مورد یارانه ها یادم رفت بنویسم . اینکه شما میگین بحث یارانه ها از دهه هفتاد مطرح بوده و ففط توسط احمدی نژاد اجرا شده ازون حرفای جالبه . مثل اینه که بگی آقا آزادی بیانی که تو آمریکا شکل گرفته اصلا چیز مهمی نیس از صدها سال پیش در کشورهای دیگه شعار آزادی بیان مطرح بوده و آمریکا فقط اونو اجرا کرده همین ، کار خاصی نکرده که !
اینکه یارانه های نقدی دردی رو از مردم دوا کرده یانه اولا بهتره بدونین در کشورهای عربی و در بعضی ایالت های آمریکا هم یارانه نقدی رو به مردم میدن . اینکه میگین صدها برابر این پول تلف میشه ، اتفاقا نشان دهنده ی اینه که شما یارانه ی نقدی احمدی نژاد رو تایید می کنید چون اگه مقدارم بدست مردم نمی رسید همین مقدارم توسط مفسدین تلف میشد . چهلو پنج تومن الان چیزی نیس چون الان ایشون معتقدند باید یارانه ها چند برابر بشه و اگه این اتفاق بیفته قطعا چرخ بازار و کارخونه ها بواسطه قدرت خرید مردم خواهد چرخید . لابد خواهید گفت پول نقد تورم میاره ! اگه حرفتون این باشه برا اینم جواب دارم .
اینکه شما گرانی های سال نود و هشت رو میندازین گردن یارانه های ده سال پیش حاکی ازینه که در زمینه ی اقتصادی بجای علمگرایی متوسل میشین به تحلیل های کوچه بازاری .
یعنی از نظر شما اگه این چهل و پنج تومن رو حذف کنن قیمتا اصلاح میشه ؟ از نظر شما یارانه ی نقدی انقدرررررررررر دولت رو فقیر میکنه که باعث فلج اقتصادی میشه ؟ چرا تو عربستان این اتفاق نمیفته ؟ اصلا آیا اون سالی که یارانه ها هدفمند شد افزایش بی رویه ی قیمت داشتیم ؟
متاسفم که اینو میگم ولی شما بر خلاف ادعاهاتون شدیدا اهل مطالعه ی روزنامه های چپ و راست این نظام هستید . و تحلیلاتون برگرفته از تحلیلای اوناس .
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۵۰ کاوه آهنگر
آقای افغانی
عرض کردم خدمت شما 21 مرداد وقتی برگشتم خانه ویدئو مصاحبه با یکی از منتقدین (فکر کنم حسن عباسی باشه) تبدیل به فایل کم حجم صوتی میکنم و آپلود میکنم. آدرس فایل را جهت دانلود قرار میدم بعد در هر فرصتی که وقت داشتید به این مصاحبه گوش بدید.
در پست آخوند درباری نظر 26 تیرماه ساعت 18 خطاب به مختار بصورت خلاصه به این تناقض ها از زبان برخی از منقدین اشاره کرده ام که فکر کنم مطالعه نکردید.





به آقای کارور بیان؛
به هیچ عنوان قصد بی احترامی به شما و دیگر دوستان را نداشتم. اگه چنین برداشتی هم شده از شما پوزش میخواهم(در ضمن بنده از کلمه غیر منطقی استفاده نکردم)

منکر کارهایی انجام شده از ابتدای انقلاب نبوده و نیستم. در برخی زمینه ها پیشرفت شده اما با توجه به درآمدهای کشور و 40 سال فرصت کارنامه نظام قابل قبول نیست.
مثال ؛ فردی در امتحان نمره 7 گرفته بنظر شما نمره قابل قبول کسب کرده؟
نه! درسته؟
اما تلاش کرده و کار هم انجام داده منتها نمره قابل قبول نبوده درست مثل جمهوری اسلامی 
بیاید یک مقایسه عامیانه و ساده انجام بدیم.
در سال 57 هر یک دلار 7 تومان بود یا همان 70 ریال بود
امروز هر یک دلار حدود  12 هزار تومان یا 120000ریال شده.

حدود 1800 برابر پول ملی بی ارزش شده

حالا بیاید یک مقایسه آماری با عربستان که در سال 57 اصلا قابل مقایسه با ایران نبود و بسیار عقب مانده بود را انجام دهیم
از سال 1360 تا به امروز قیمت دلار در برابر ریال عربستان ثابت و میخکوب بوده
یعنی هر یک دلار برابر با 3/7 ریال سعودی
پس ریال عربستان مثل ریال ایران 1800 برابر سقوط نکرده و ثابت بوده
حتی سعودی ها خیلی بهتر از ملایان سیاست های پولی و اقتصادی را درک کردن
آیا این سقوط اقتصادی که در تمام دولت های جمهوری اسلامی بوده قابل دفاع و توجیه هست؟؟
البته وقتی خمینی اقتصاد را مال خر میداد انتظار بیشتر از این هم نباید داشت.

نمیدونم در جریان هستید یا نه در جدیدترین آمار جهانی حسن روحانی بی مسئولیت ترین رییس جمهور درباره معشیت مردم کشورش شده
حتی اگر آمار ها را هم قبول نداشته باشید با تفکر در خاطرات گذشته خودتان و پدران براحتی این موضوع قابل درک هست

پهلوی ها در 53 سال حکومتشان در مجموع حدود 130 میلیارد نفت فروختن با این پول چقدر سازندگی کردن؟ 
حالا در 40 سال حکومت جمهوری اسلامی حدود 1300 میلیارد نفت فروخته شد
درآمد 10 برابر نسبت به رژیم سابق
آیا پیشرفت و توسعه کشور هم 10 برابر شد؟
قطعا نه! چرا؟ چون آمار ها رسمی خود حکومت خلاف آن را ثابت میکنه،  سقوط ارزش پول ملی، تورم، بیکاری، فقر، حاشیه نشینی  و..

حالا حتی اگه بخواهیم بهانه افزایش جمعیت و تورم جهانی را هم بگیریم باز قابل قبول نیست! چرا؟
چون
رشد جمعیت فقط 2/5 برابر بوده (33 میلیون نفر شده 80 میلیون نفر)
ارزش جهانی  دلار در 100 سال اخیر نسبت به طلا سه برابر کاهش پیدا کرده
تورم جهانی  در 50 سال گذشته تا به امروز در مجموع نزدیک به 4 درصد بوده

پس این عدم رشد اقتصادی ایران در این 40 سال با این بهانه ها قابل توجیه نبوده و نیست. تازه شکوفا شدن اقتصاد های نوظهوری چون کره جنوبی،  سنگاپور،  چین، هند، برزیل، ترکیه و....در طول همین چند دهه جای هیچ بهانه ای را باز نمی گذارد

خب آمارهای بالا برگرفته از منابع رسمی و تایید شده خود نظام هست آیا  باز هم نگاه از روی نفرت و سیاه و سفید بود؟؟؟



درباره عدم محاکمه احمدی‌نژاد 
سعید طوسی چندین ساله  پرونده کودک آزاری او در کشوی دادگاه ها خاک میخورد با فشار برخی از نمایندگان مجلس مسیر رسیدگی باز شد! درست یک روز قبل از آخرین جلسه دادگاه سعید طوسی تهدید کرد که اگه متهم شناخته بشه 100 نفر دیگه را هم پایین میکشه و افشاگری میکنه
بلافاصله فردا آن روز تبرئه شد.
قاضی مرتضوی فاسد که برای خودش در زمان ریاست تامین اجتماعی صندوق سازمان به اسم پاداش بزل و بخشش کرده بود و عامل قتل مستقیم دهها نفر بود و حتی در جلسه علنی مجلس قاتل بودن او نیز با مدارک تایید شده بود بعد از مدتها دادگاه متهم به پرداخت 200 هزار تومان جریمه شد.
دلیل این بی عدالتی چیست؟ ترس از افشاگری متهم و داشتن آتو از دیگر سران نظام علت این بی عدالتی ها نیست؟
یا شایدم همگی با هم در پشت پرده در یک پیاله آب میخورند و شریک دزد و رفیق قافله اند
گفته میشه در زمان دعوای احمدی‌نژاد و بیت بر سر انتخاب وزیر اطلاعات و در مدت زمانی که این وزارتخانه بدون  وزیر بود احمدی نژاد به اندازه یک کانتینر مدارک محرمانه از وزرات اطلاعات خارج و به ناکجا آباد انتقال داده  است.  در واقع احمدی‌نژاد از سران نظام آتو داره از جمله مجتبی
شاید این یکی از دلایل ترس از محاکمه اوست و...


۰۸ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۸ کاوه آهنگر
آقای ستاری عزیز
قبلا هم عرض کردم چنین بحثی فقط باعث دلخوری میشود! بنده وقتی موضوعی را توضیح میدم متهم میشوم که از شنیده ها و بدون سند صحبت کردم. وقتی منیع و سند حرفهام را عنوان میکنم باز به شکل دیگری متهم میشم.

فقط دوتا نکته 
1. اشتباه برداشت کردید سال اجرای هدفمندسازی یارانه ها منظورم نبوده بحث هدفنمدسازی منظورم بود که آن هم  اولین بار سال 1370 مطرح شد. منتها دولتها آن زمان از اجرای آن سر باز زدن و....

2. بنده طرفدار موسوی یا بقول شما میر جون نبوده و نیستم!  برانداز و مخالف حکومت هستم.
کلا دوبار رای دادم! یکبار اولین رای دادن عمرم بود که نوجوان بودم با خوشحالی هم بیش از یک ساعت در صف انتخابات بودم
دروغ چرا بخاطر دخترهای محله که همه به خاتمی رای میدادن منم به عشق آنها به خاتمی رای دادم
در کل در آن مقطع دخترها به هرکی رای میدان منم به همان رای میدام
بچه بودم دست خودم نبود اصلا تفاوت کاندیدا ها را درک نمیکردم و..... 
بار دوم رای دادنم هم در انتخابات شواری شهر بود
همین
خلاصه هزینه این رای ندادن ها را هم دادم چون یکی از بهانه های رد شدن در مصاحبه استخدامی ام شد و...
گرچه باز هم میشه این بحث را بازتر کرد برداشتهای اشتباه را بیشنر توضیح داد و بیشتر دلیل بیاورم اما خب ادامه ندم بهتر چون باعث دلخوری خواهد شد


حالا هم اجازه بدید زمان همه چیز را شما ثابت کند. شاید هم من کاملا اشتباه میکنم😄
در کل قبول بعضی مسائل فقط نیاز به زمان دارد

با آرزوی بهترین ها 
موفق باشید 🌷 
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۳۳ جلال ستاری
جناب کاوه آهنگر
من هم اهل این نیستم که عقاید کسی رو تغییر بدم اما در مباحثات اهل بی رودروایسی هستم و حتی دوستان قدیمی هم ازین صراحت من گاهی ناراحت میشن اما همیشه بهشون میگم رک گویی من به معنای اهانت یا زیر سوال بردن دانش و عقیده کسی نیس بلکه من برای رساندن مقصودم روشی بهتر از صراحت کلام رو خیلی بلد نیستم وگرنه میدانم که تغییر عقیده ی کسی براحتی تغییر لباس نیست اگرچه حتی اصرار بر تغییر نوع لباس هم گاهی موجب طلاق بین زوجین میشه !
آقای کاوه آهنگر عزیز
با دقت و آگاهی مینویسین، ترجیح میدم چیزی نگم که بخوام جبهه خودمو معلوم کنم! از دلخوری گفتین ، با اینکه اینجا جای ناراحتی نیست ولی خب فکر میکنم حق عقیده و نظر جناب افغانی که مدیر وب هست رو مراعات کنیم تا بقول خودتون دلخوری پیش نیاد بهرحال قصد رساندن اطلاعات بود و جای تفکر هم داشت مثل همیشه.
راستی کارور بیان همان جناب افغانی هستن.

پاسخ:
ممنونم از شما
ولی همونطور که قبلا گفتن اینجا همه ازادن عقایدشدن رو بگن و اصصلا قرار نیست نگران دلخوری من باشن. 
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۵۶ جلال ستاری
پس کارور بیان همون آقا افغانیه . منم فک کردم ازون شخصیتای گمنامه که با اسم جعلی میاد نظر میده برا همین نظراتشو نخوندم الان که شما گفتین خوندم !

میترا خانم اصلا جبهه تونو معلوم نکنین یه وقت . اصلا معلوم نشد . 😀

ولی جالبه که هرجا اسم شهید رجایی میاد کسی نمیتونه یاد احمدی نژاد نیفته چه دوست چه دشمن . بااینکه تصمیم گرفته بودم بحث سیاسی نکنم ولی دلم طاقت نیاورد .
پاسخ:
بخاطر اینکه تعداد کلمات زیاد رو در قسمت پاسخگویی قبول نمیکنه ترجیح دادم بصورت کامنت نظر بذارم . که ادرس ثبت شده ی همین وب هم لینک شده
شخصیتم جعلی باشه . حرفم که حقه قبول کنید دیگه 😅
۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۳۶ جلال ستاری
🔴 روایت ضرغامی از مدیریت و زندگی احمدی نژاد

عزت الله ضرغامی در مصاحبه با سازندگی گفت:

➖ آقای احمدی‌نژاد بسیار پرکار بود و چون وقت زیادی می‌گذاشت و به خصوص در سطح ملی و استان‌ها خودش ورود می‌کرد در جریان جزئی‌ترین مشکلات کشور بود، لذا خیلی از دستوراتی که به‌موقع صادر می‌کرد باعث رفع مشکلات می‌شد. روحیه او روحیه کار و اجرا و تشخیص درست بود. برخلاف آقای روحانی که پروتکل‌های زیادی برای خودش دارد؛ احمدی‌نژاد اینطور نبود و این به او کمک می‌کرد. مثلا من با ایشان یک سفر خارج رفتیم. سفر طولانی بود و چند ساعت در هواپیما بودیم. همه حرف‌هایمان را گفتیم و تصمیماتمان را گرفتیم. بعد ایشان خسته شد و می‌خواست بخوابد. به من گفت شما نمی‌خوابید؟ گفتم نه. خودش یک پتو گرفت و همانجا زیر صندلی دونفره ما و در کف هواپیما پتو را انداخت و خوابید. خوابش هم عمیق بود. هرازگاهی غلت می‌خورد و زیر پای من می‌آمد؛ من پایم را جمع می‌کردم که سر رئیس‌جمهور را لگد نکنم. (خنده) او واقعاً مردمی بود، به همین اندازه که می‌شنوید راحت بود. در همان چند ساعت پرواز که کنار من نشسته بود، بدون واسطه هرچه حرف داشتیم به هم گفتیم. این حسن یک رئیس‌جمهور است. آقای احمدی‌نژاد چون مقید به پروتکل نبود، کارهایش خیلی راحت جلو می‌رفت. در سفرهای استانی یا ارتباط با مردم و وزرایش راحت بود.

 ➖ اما چه دورانی که ایشان رئیس ‌جمهور بود و چه دوران بعد از ریاست‌جمهوری ‌اش این حواشی ادامه پیدا کرد. محور اصلی این حواشی هم آقایان مشایی و بقایی بودند. من آخرین باری که با ایشان صحبت کردم حرفم این بود که برای انتخابات ریاست‌جمهوری وقتی رهبری از شما خواست که وارد انتخابات نشوید نباید وارد می‌شدید. من دلیل این مخالفت را می‌دانستم و به ایشان هم گفتم.  البته ارتباط ما در حد سلام و علیک و تلفن ادامه دارد. حتی من چند وقت پیش منزل ایشان رفتم. خانم ایشان شام درست کرد و خوردیم. در همان منزل کوچک ایشان که اگرچه بازسازی کرده اما خیلی کوچک بود و یک زندگی کاملا معمولی مشابه طبقه فرودست جامعه داشت. یک آشپزخانه کوچک که مثل خانه‌ های قدیمی با پرده جدا شده بود؛ در مدتی که آنجا بودم همسر ایشان در آشپزخانه بود و می‌خواست کتلت درست کند؛ دو ساعت سروصدای پخت و پز و جلز و ولز روغن در ماهی‌تابه می‌آمد و بوی کتلت در اتاق پیچیده بود. این زندگی احمدی‌نژاد است و اینها ارزشمند است.

@dolatebahar

البته چون که احمدی نژاد تو هواپیما زیر پای ضرغامی خوابیده بود کاری خلاف شان رییس جمهور و استاتداردهای الیگارشی انجام داده و رفتارش محکوم به کوچه بازاریه .😊

پاسخ:
جالب بود . دم شما گرم 🌹
۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۸ کاوه آهنگر
خانم میترا؛
ممنون از اطلاع رسانی درباره کارور بیان
دوستان دیر یا زود بالاخره به این نتیجه خواهند رسید در چارچوب این نظام هیچ تغییر بنیادی رخ نخواهد داد! (حاضرم شرط ببندم)
چراکه نهایت تغییرات مقطعی در مسایل ساده خواهد بود درست مثل یک مسکن
و نه بیشتر

برای راستی آزمای آقایان سیاست مدار نظام ولایی هم چند سوال ساده و نگرش در رفتار آنها براحتی بر ما روشن میکنه که واقعا در عمل سنگ ملت را به سینه میزنن یا نه!
برای مثال محمد نوری زاد و صادق زیبا کلام پست فطرت  دو فرد با کلامی تقریبا مشابه اما عملی کاملا متفاوت 
زیبا کلام شب با شبکه ماهواره‌ای درباره آزادی و دموکراسی برای ایران مصاحبه میکنه اشک میرزه و منتقد رهبر و بیت هست و.... بعد فردا در بین جماعتی که به ملاقات رهبری رفتن دیده میشه همین بی شرف در اعتراضات دی ماه میگفت اگه نظام بخاد سقوط کنه من اسلحه بدست میام از نظام دفاع میکنم
خب الان حرف زیبا کلام را باور کنیم یا عمل او را؟
اما سمت مقابل محمد نوری زاد با تمام حملاتی که بهش میشه و میگن مهره نظام هست حداقل حرف و عملش یکی هست رفتار بسیار شجاعانه داره نامه 14 نفر را امضاء میکنه و....

خانم میترا من از شما میپرسم چرا احمدی‌نژاد،  خاتمی، زیبا کلام و..... که ژست مردم دوستی میگیرند و گاهی اشک تمساح هم جلوی دوربین میریزند نامه 14 نفره را امضاء یا حداقل حمایت نمی کنن؟؟ چرا در عمل به صف مردم ملحق نمی شن؟؟
یکم که فکر کنید یاد جمله گربه محض رضای خدا موش نمیگیره می افتید. بعضی ها تشنه قدرت هستند و خیلی خوب میدونن برای فریب مردم چطور حرف دل آنها را شعار خود بکنن تا به قدرت برسن
قسمتی از حرفهای خمینی در مصاحبه های نوفل لوشاتو فرانسه را دارم و در ضد همان حرفها را در کلام و عمل خمینی بعد از به قدرت رسیدن  در ایران را هم دارم میخواهد همینجا آنها را بنویسم تا ببینید برای رسیدن به قدرت چه دروغ های که نمیگن چه ژست های بشر دوستانه که نمیگیرند و....

ظاهراً تاریخ باید مدام تکرار بشه

پاسخ:
درمورد زیباکلام و نوری زاد و حسن عباسی و دیگر مهره ها .  این فراد هنه مزدور و اجیر نظام هستن . و گر چه آبشخورشون جداست ولی آغلشون یکیه ...
شک نکنید در همه اقشار و احزاب نفوذ کردن و آدم دارن ! حتی در اپوزیونهای به شدت مخالف نظام مزدور دارن . و این افراد سوپاپ هستن برای مواقع اضطرار ...
که اگر شرایط نامراد به اون حد نهایی برسه اون مزدورهای نفوذی دست بکار خواهند شد و سوپاپها نخواهند گذاشت انفجاری صورت بگیره...

درمورد 14نفر
چرا فکر میکنید با ابلاغ و امضای اون نامه حجت بر این مردم و جامعه تموم شده و همه باید تایید کنن ؟!!  
فکر نمیکنید همین اصرار و پافشاری شما بر افراد برای امضای اون نامه و نارضایتی شما بر اشخاصی که امضاش نمیکنن خودش نوعی مخالفت با دمکراسیه !؟ 😉 به افکار مردم  ! و به حق انتخابشون احترام بذاریم . هرچند مخالف ما هستن و عمل میکنن...
۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۱ کاوه آهنگر
آقای ستاری لازمه تیکه بندازید؟؟ 😒


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۴۲ جلال ستاری
آقای کاوه آهنگر ☺

تیکه نبود . اون بحثمون با شما تموم شده .

شما بقول خودتون اپوزیسیون نظامید 

تیکه من به اپوزیسیون های احمدی نژاد بود . 
جناب کاوه

حرف تغییرات بنیادی زدید، همین پست رفتهای کشور تغییرات بنیادی برای آیندگان محسوب خواهد شد. 😊 البته از نوع بدش.

نه بابا با این اوضاع و احوال تغییر بنیادی هم نخواستیم ، اوضاع هر روز داره داغون تر میشه. ثابت بمونه باز جای شکر داره که بدتر نشه.

ولی این بند قبلیم خواب و خیال ، چون اوضاع بهرحال بدتر میشه. چرا که همه چی کاملا خراب و داغون هست و در حقیقت داره کم کم صورت اصلی خودش رو نشون میده. این ظاهر برای چشم مردم تا مدتی خوب میمونه و همینطوره کم کم داره نشون داده میشه که ایران و ملت ایران بر باد رفته هستن. چه نسل جوانی شدیم ما.😊

آقای کاوه، از دلخوری که صحبت کردید به این فکر افتادم که خدانکنه شما کسی باشین که بخواد با دلخوری وب رو ترک کنه و .. چون که بقیه دوستان که اعلام کردن و رفتارشون نشون داد که اهل دلخور شدن نیستن. امیدوارم این بحث اینجا فیصله داده بشه چرا که فکر کنم گاهی ما آدما متوجه تعصب خودمون نمیشیم. شما که اینقد خوبید که روحیه و دلخور نشدن دوستان براتون مهمه امیدوارم فیصله بدید و اینکه خوشحال میشیم همچنان از اطلاعاتی که در پست ها بیان میکنید استفاده کنیم.

درباره نامه 14 نفره. جناب کاوه، من معمولا بحث سیاسی نمیکنم و راستش رو بخواین علاقه زیادی هم بهش ندارم چون سیاست رو دروغ فرا گرفته و من هم از دروغ خیلی تنفر دارم. از بس دروغ ازین حکومت شنیدم دیگه نمیدونم چی واقعیت داره و بازی نیست. حتی همین نامه رو بازیچه کردن و بازیچه شدن خیلی از آدما میدونم. امیدوارم جناب افغانی زودتر تغییر موضوع پست بدن تا بحث عوض بشه.😊
آقای کاوه؛ من از شما مچکرم.
راستی که چیز دیگر آقای کاوه، من قبل اینکه در برخی از شرایط قرار بگیرم ادعا میکردم طرفی که در اون شرایط هست رو نه اینکه خوب درک کنم ولی ادعایم برای خودم این بود که اونوقتی که خودم رو بجای اون فرد در نظر میگرفتم یک ذره درکش میکنم ولی وفتی در برخی از همون شرایط قرار گرفتم فهمیدم، در شرایط بودن چقد با بیرون اون شرایط بودن فرق داره و چقد عملهای متفاوتی میتونه پیش بیاد. بهرحال ما جای حکومت مداران خود نیستیم  واقعا اگر یکی از ما بجای اونها بود چطور شخصیتی میشد رو خدا میدونه  ولی بهرحال حکومت مداران کشورهای دیگر را که تاحدودی میبینیم و میشه تا حدودی مقایسه کرد. در کل من به شخصیتهای مورد بحث کاری ندارم ولی با اصل عقیده شما موافقم. البته خیلیا فک کنم در همین وبلاگ با شما هم عقیده باشن ولی خب نخواسن ریا بشه.😊
جناب ستاری تعیین موضع به اینگونه اشاره کردن میگن.😊
۱۰ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۰۸ کاوه آهنگر
آقای افغانی احساس میکنم بعد از قضیه شریعتی و حالا هم انتقاد به احمدی‌نژاد یکم جبهه گرفتید و با یه سری پیش فرض های  ذهنی پاسخ میدهد. 😄😄

چند پست قبلتر یه کامنت گذاشتم درباره فریب ملت و شرکت آنها در انتخابات و بسیج شدن اپوزیسیون نما های مثل اکبر گنجی و.... اگر بیاد بیارید.
 پس ما خودمان لالایی بلد هستیم😄 و خودی و فیک را در اپوزیسیون خیلی خوب تشخیص میدم. (چشم بصیرت داریم😎)
 نوری زاد فیک نیست! اتفاقا این سیاست وزارت اطلاعات هست که نوری زاد را سوپاپ معرفی کنه تا در نظر مردم بی ارزش بشه (مثل مسیح علینژاد)
چون زیر آب کردن سر نوری زاد خیییییییییییلی برای نظام هزینه داره

نکته دوم نه ما اکثریت مردم ایران و نه گروههای 14 نفره شجاع که آن نامه را نوشتن نیازی به امضا احمدی‌نژاد، خاتمی و...ندارند. چون ماها خوب میدونیم این دلسوزی  احمدی‌نژاد در چارچوب خود نظام  و قوانین آن محدود شده و یه نمایش هست حالا اگر این نمایش طراحی حکومت باشه دیر یا زود احمدی‌نژاد باز کاندیدا خواهد شد.
اگر این نمایش توسط خودش طراحی شده باز هم برای هم سو کردن افکار عمومی و پشتوانه کردن این افکار عمومی برای جذب طرفدار مردمی جهت دفاع و مقابله با مخالفانش هست.
اینکه میگم چرا امضا یا حمایت نمیکنه بخاطر اینکه به شما ثابت کنم احمدی‌نژاد چارچوب و اصول این حکومت را قبول داره!! اگه امضا یا حمایت کنه برای همیشه باید با رییس جمهور شدن در آینده و بخصوص با رهبر جدید خداحافظی کنه!  میدونید چرا؟
چون با این کار  تایید میکنه که  من اصل ولایت فقیه را قبول ندارم.
شما خوب میدونید یکی از شرط های پست و مقام داشتن در این مملکت اعتقاد به ولایت فقیه است.
البته احمدی‌نژاد ذاتا یک بسیجی هست و بسیجی ها معتقد هستند این مملکت و حکومت مال امام زمان است😏😏 و سقوط این حکومت غیر ممکن پس عقاید او هم در همین چارچوب خلاصه شده
اینکه میگیم انتظار معجزه از متولی امازاده نباید داشت بخاطر همینه
در کل  دعوای او سر اشخاص هست. یعنی لاریجانی بره پرونده رفقا بسته بشه یکی بیاد با من و رفقام کاری نداشته باشه مشکل حله
آقا مهرداد خود شما بهتر میدانید ریشه و استارت دعوای احمدی‌نژاد با لاریجانی ها از کی شروع شد و بخاطر چی بود.

در ضمن شمع عمر رهبر رو به خاموشی میره. چندتا از رقبای رهبر جدید  هم مثل رفسنجانی و شاهرودی هم از گردونه خارج شدن یکی از گزینه ها و کاندیدا ها رهبر آینده لاریجانی بود. حذف او رقبا را خوشحال میکرد و چه بهانه بهتر از 63 حساب و دختر جاسوس ومطرح کردن این نقاط ضعف و رسوای او بدست بعضی ها او را نیز از گردونه انتخاب خارج کرد
 اگه تاریخ شفاهی خوانده باشید برخی از شخصیت ها سوگلی رهبر گذشته (خمینی) بودن اما رهبر جدید با آنها ناسازگار بود. و این درس بزرگی برای چاپلوس ها بود. خلاصه لایه های اصلی قدرت طی چند سال آینده (اگه تا آن زمان سقوط نکنن) عوض میشه. و از الان هم یارکشی و قمار برای آینده و سوگلی رهبر جدید  شدن در حال اجرا هست. در کل این رنگ عوض کردن بعضی ها محض رضای خدا و ملت  نیست.


پاسخ:
جبهه گرفتن و موضعگیری قطعا یک امر عادی و متداول بین همممه انسانهاست. به هرحال هر کسی عقیده ای داره و در دفاع از عقایدش نظراتی رو بیان میکنه
( با اقای ستاری نزدیک 4.5سال فکرکنم میشه اشنا شدیم و در بعضی مسائل شدیدا اختلاف نظر داشتیم ولی همچنان مراوده داریم و در بعضی موضوعات هم اتفاق نظر داریم مث احمدینژاد)
با شما هم قطعا عناد و تقابل صرف نیست . فقط عقایدمون رو میگیم که طبیعیتا اشتراک و اختلاف خواهیم داشت.

مسئله ای که هست شما کل نظام و قانون اساسی رو قبول ندارید . من  این نظام رو قبول دارم ولی به بعضی قوانین و مسئولین و سیاستهاش انتقاد دارم .
احمدینژاد هم مث من ! نظام رو قبول داره ولی با افراد فاسد و روابط مفسدان مشکل داره
جبهه و عقیده ی من بطور کلی این که هر شخصی و هر حزبی که صلاحیت و توان اجرای حکومت صحیح در جهت رفاه و امنیت این کشور رو داره بیاد راس کار . و قوانین اجازه  برای انتقاد و برخورد با تخلفات مسئولین در هر رده و پست و مقام دینی و سیاسی داده باشه...

و طبق تاریخ از اول اسلام تا کنون این مهم میسر نبوده !😅
۱۰ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۱۴ کاوه آهنگر

خانم میترا 
خاطر شما جمع ما ناراحت نمیشیم. چون نیامدیم کُری برای هم بخوانیم.  در ضمن تجربه بهم ثابت کرده پافشاری و بحث زیاد نتیجه عکس میده!
طرف مقابل لج میکنه و.... 
من عاشق کشورم و نگران آینده آن هستم. آینده کشور هم تضمین یا بیمه نخواهد شد مگر اینکه اکثریت جامعه آگاه باشند.
پس وظیفه ما اینکه تا جای که در توان دارم اطلاعات ارایه بدم و ریشه مشکلات را توضیح بدم. و امیدوارم هر عزیزی که نظرات را میخواند فارغ از اینکه آن را قبول داره یا نه اندکی فکر کنه به پرسش ها در خلوت خودش برای خودش پاسخ بده چون این کار باعث میشه ذهن او از دریچه های دیگه هم به مسائل نگاه کنه و همین کم کم ذهن و تفکر او را فعال میکنه و فرد را تبدیل به یک انسان آگاه میکنه.
انسان آگاه از نان شب هم برای آینده ایران واجب تر هست. چون آگاهی او همه چیز را بیمه خواهد کرد.

در ضمن در ساختار های معیوب که افراد راس قدرت به هیچ نهادی پاسخگو نباشند رنگ عوض میکنن و دیکتاتور و بی مسئولیت میشن. در ساختار های درست چنین اتفاقی رخ نمیده! برای مثال کشورهای متعددی وجود داره

۱۰ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۱۶ کاوه آهنگر
آقای ستاری 
لطفا طرف مقابل را احمق تصور نکنید. در این بحث یک نفر منتقد احمدی‌نژاد یوده و یک نفر اصطلاح کوچه بازاری را خطاب به شما نوشت.


۱۰ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۴۰ جلال ستاری
جناب کاوه آهنگر

من در هرجایی راجبه احمدی نژاد حرف بزنم اون تیکه رو میندازم . چون همه مخالفین تنها انتقاد واحدشون همین کوچه بازاری بودن احمدی نژاده  . حتی در مورد ترامپ هم انتقادشون بیشتر همینه چون چیزی برا انتقاد ندارن . اولین بار در سال هشتاد و چهار یه نماینده مجلس که اسمش یادم نیس تو مجلس گفت آقا این احمدی نژاد اصلا قیافه ش به ریاست جمهوری نمیخوره !

ازون موقع تا حالا من همیشه اون تیکع رو میندازم بدون اینکه مخاطب خاصی مد نظر باشه .
شما خیالت راحت 😊
۱۰ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۵۶ غریبه آشنا A
سلام خدمت دوستان گل 😊

والا بعد از مدتی داشتم نظرات رو میخوندم …جالبه !😶😶 دیدم آقای احمدی نژاد تو سیل ارادت دوستان شناور هستن😅 باورم نشد خوابم یا بیدار😂😂
خوش ب سعادتش که بلاخره ایشونو دوست دارید😂
پاسخ:
سلام
دیده بگشا ای صنم محمود را خوب ببین 😅😉
شما اینستا پیجش رو فالو کن ببین چه جماعتی در نقطه به نقطه کشور دوسش دارن
۱۰ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۰ غریبه آشنا A
شهید رجایی هم روحشون شاد جزو معدود کسانی بودن که از خود بی خود نشدن و یادشون بود از کجا ب کجا رسیدن....🌹
پاسخ:
🌹
۱۰ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۱۵ غریبه آشنا A
واااییییی😂😂😂
محمود گفتید یاد کابوی تنهایی خودمون افتادم😃یادش گرامی بابابزرگم بود😅
اینستا مینستا ندارم ولی همین که اینجا دیدم چقـــدر محبوب هستن مرا بس😅😉
پاسخ:
میگن ایشون هم مزدوج شدن 50درصد شریک مورد نظر رو پیدا کردن !
تعجبی اینستا ندارید ! ( نه ایش گوروبسن مامان ایجازه ورمیر!؟)😅😉
۱۰ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۰۹ غریبه آشنا A
کی بابابزرگم ازدواج کردن؟!🤗
صحت این موضوع رو درمیابم در اولین فرصت😍😅
نه ندارم! کلا از فضاهای مجازی خوشم نمیاد....😃
جماعت روش استفادشو بلد نیست منم ترجیحا نمیخوام آلوده اینجور فضاها شم...آخر خلافم همین وب و تمام😅😅
والا مامانا گویمیرام گالا!!! اُو یِخان دیلار😞 اوزیمین خوشیم گلمیر....😊
پاسخ:
آلاه بختبر السین سیزی و اوویز آباد السون ☺
۱۱ مرداد ۹۸ ، ۰۲:۰۵ کاوه آهنگر
آقای افغانی

پس دلخوش به خرج سرمایه و مشغول ساختن برج بر روی این ویرانه هستید 😄 😄 
موفق باشید گرچه این راه که میروی به...... است.

راستی این بنده خدا این قضیه 50 درصد مزدوج شدن که شما گفتید را متوجه نشد!! رفت دنبال نخود سیاه😁
در جو آن وبلاگ که پر بود از قدیسه های خیالی و متوهم ایشان (کابوی) جز معدود انسان های واقعی و محترم آن فضا بود. که خوشبختانه با ایشون در ارتباط هستیم 

شب بخیر 

پاسخ:
تا بوده چنین بوده که آبادیها بروی ویرانه ها بنا شدن و خود ویرانه شدن و آبادی دیگه بروشون بنا شده.... ( کل تغییر حکومتها و دولتها بر این اصل بوده ) ترکستان هم آباد باشه ما با جون و دل میریم 😅

ایشون در هر بحث رابطه ی دختر و پسری 50% مقصر  رو دختر معرفی میکرد و 50%پسر .  اگر ازدواج رو قصور بدونیم ایشون شریک 50% ها رو پیدا کرده !😅 عطف بنظر خودش اون موضوع رو به دوست جوانمون خانم غریبه اشنا گفتم

راستش زیاد باهاش همفکر نبودم و ...
۱۱ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۳۳ غریبه آشنا A
سلام دوستان گل صبح عالیتون متعالی😊

مهرداد خان 😊 راستش فکر کردم منظور آقای افغانی، محمود خان همون کابوی خودمونه !! ولی اگه در لفافه بود نه متوجه نشدم!!😊
نخود سیاه داشتیم!! میخواستم برم دنبال لوبیا آبی😃
پاسخ:
سلام سلامت باشید

بله دقیقا درست فکر کردید☺
۱۱ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۱۱ به کاوه اهنگر
سلام خوب و سلامت هستید جای شما و کابو در خانواده برتر خالیه کاش بودید و به جوانها بیشتر کمک می کردید درباره حرفهای سیاسی هم من همیشه با شما مخالف بودم اما متاسفانه همیشه حرفهای شما درست از اب درامده
پاسخ:
ببخشید
من جسارتا یه فکاهه در جواب بنویسم 😆 
نکه جوانهای قبلی که از راهنمایی و کمک دوستان استفاده کردن الان همشون رستگار شدن ! مابقی هم میشن ... 😉
۱۲ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۰۵ کاوه آهنگر
دمت گرم آقای افغانی نصف شبی لبخند را روی لب ما آوردی. والا دروغ چرا دور از چشم آقای نجفی یه تعدادی از کاربران آنجا که خارج از آنجا  در ارتباط بودم را رستگار که نکردم هیچ از راه راست سعادت و ولایت هم خارج کردم😄

خلاصه یه پا دژمن بودیم 

شناختی کمی از کابو دارید، بهتر از شما نباشه یه پارچه آقاست. اختلاف نظر همیشه هست و 50% سهم دو طرفه هم منطقی و....

اما برادر خدای کجا دیدی روی ویرانه برج بسازند؟ 
پیچوندی!😄
اول هر چیزی از ویرانه که به درد میخوره را برمیدارند، بعد شروع به خاک برداری، بعد زیرسازی، بعد فونداسیون و در نهایت با خیال راحت برج ساخته میشه.
این برج سازی به سبک شما آدم را یاد آسفالت کردن جادها بدون زیرسازی حضرات می اندازد.



هموطن به کاوه
اختلاف نظرها همیشه بوده و هست مهم اینکه هروقت چیزی خلاف باورمان شنیدنیم لزوما قرار نیست قبول کنیم اما حداقل اندکی درباره آن فکر کنیم ضرر نداره
موفق باشید 🌷 

پاسخ:
کجا پیچوندم ! 😁 
اگه فرمول شما رو اجرا کنیم که باید کل یه مملکت رو با خاک ویران کنیم ! مردمش رو بیرون کنیم ! از نو خاکبرداری کنن و ساخت و ساز کنن و مردمان جدید بیان داخلش اسکان پیدا کنن ! ( اگه اشتباه نکنم یه چیز تو مایه های شهر واشنگتن )
۱۲ مرداد ۹۸ ، ۰۲:۱۵ غریبه آشنا A
این وقت شب که من تازه از مهمونی برگشتم یکی پیدا میشه سلام منو علیک بگه آیا؟!😅

مهرداد خان دیر اومدید فکر کردم شما رفتید دنبال نخود سیاه 😃

اختلاف نظر درست ولی با نهایت احترام ، منم بعضی نظرات بابابزرگم رو قبول نداشتم....خیلی وقتا هم میگفتیم میخندیدیم... یادت ای دوست😃
 چون نمیشه همه چی ۵۰ -۵۰ باشه!!مثلا واسه نمونه اونی که میگه نصف خرج خونه رو خانوم باید بده ؛میشه نصف ۹ ماه بارداری اقا بچه رو تو شکمش حمل کنه؟!😯😯

زیادی ب قانون نصب نصب ب قول جناب خان😂 پایبند هستن اسطوره ی من محمود خان😅😅
پاسخ:
سلام

در زمان ریاست رجائی برای مردمی که میتوانند یک دوره گرد را بعنوان رئیس جمهور تحمل کنند افسوس خوردم....اصل بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بد است

 

پاسخ:
خب نگاهها و افکار فرق دارند . 
مثلا من حکومت فئودال رو نمیپسندم و همون رعیتزاده ی دوره گرد رو ترجیح میدم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی