همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

تفکر

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۶ ق.ظ




موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۷
کارور بیان

نظرات  (۳۰)

۲۷ تیر ۹۸ ، ۰۹:۲۱ غریبه آشنا A
سلام صبح عالی متعالی،پرتقالی😁
واقعا عالی👌
یچیز تو مایه های همون جمله فلسفی که تو وبم گفتید😃
آدمی اگه مثل حیوانات حقیقی برخورد میکرد و عوضی نمیشد خیلی بهتر بود !
پاسخ:
سلام و سپاس 🌹
😅کلا ناف ما رو بصورت فلسفی بریدن !
صبح بخیر 😊 و وقت بخیر افغانی جان

ببخشید یهو یاد آدمهایی افتادم که بهشون میگن:"از سگ پست ترن" ، باید گفت همون سگ شرف داره...
پاسخ:
ارادت داریم 🌹

😅😁👍 سگ و گاو و الاغ و .... مورد مصداق قرار میگیرن
۲۷ تیر ۹۸ ، ۱۷:۲۳ غریبه آشنا A
آهان پس همونه که خاصید دیگه😉😅😅
پاسخ:
😆 معمولا از سوتی دادن و خرابکاری خاصم ... 😅
۲۷ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۰ غریبه آشنا A
نفرمایید اتفاقا تو اون مورد ضعیف عمل میکنید😅😂
پاسخ:
خب وبلاگ حواسمو بیشتر جم میکنم ! رسمیتش بیشتره و دوستان فرهیخته هم کم نیستن☺
ولی تلگرام و دنیای حقیقی ید طولایی دارم که نپرس ! 😆
۲۷ تیر ۹۸ ، ۲۰:۵۹ مریم بانو
الان من فقط یه عنوان دیدم که نوشته تفکر وعکسی که اصلا لود نشد

چه نظری بدم؟؟ کی پاسخ گوئه؟؟؟ اینجاهم پارتی بازی ؟:))
پاسخ:
با یه مرورگر دیگه باز کنید
گوگل . فایرفاکس . اکسپلوره . ..

معلومه بد از پارتی بازی دلتون پره 😅
۲۷ تیر ۹۸ ، ۲۳:۵۴ غریبه آشنا A
خب پس منم نمیپرسم😅😅😅

خدا نکشتت مریمم😂😂😂
بیا برات عکسو آپلود میکنم تو صفحه گپم😂
پاسخ:
مچکر 😅
۲۷ تیر ۹۸ ، ۲۳:۵۶ غریبه آشنا A
عه اینو دو ساعت قبل نوشته؟! عجیبه داریم حرف میزنیم ولی اشاره ای ب این پارتی بازی که براش باز نشده،نکرد😅😅
۲۷ تیر ۹۸ ، ۲۳:۵۷ غریبه آشنا A
مهرداد خان دقت کردید این پستتون چه حضور پررنگی دارم من!!😅😅
فکر کنم سکوتم سنگین بود الان دیگه نظراتم فوران کردن😅😅😅
پاسخ:
خدا از مادری ! و بزرگواریتون کم نکنه 😊 معلومه شما هم به بحث فلسفی حیوانات و انسان حیوان ناطق علاقه دارید !😅
۲۸ تیر ۹۸ ، ۰۰:۱۵ غریبه آشنا A
اپلود کردم براش😊
پاسخ:
🌹
پرنسس دایانا :

«من دوست دارم یک روح آزاد باشم بعضی ها این را دوست ندارند . اما این همان چیزی 

است کــه من هستم».

پاسخ:
🌹
:( 
دقیقا:( 

پاسخ:
🌹
۲۸ تیر ۹۸ ، ۲۳:۲۳ غریبه آشنا A
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز و محترم....!حس این مجری برنامه ها بهم دست داد تا اخر جمله هم ول کن نبود😅😂😂

مادری؟!!!🤔😅
ممنون مرسی😃
عه معلومه ب این مباحث علاقه دارم؟!😅😅
ولی میترسم مانند نمونه که میترا جون اشاره کردن، در مقایسه با بعضی افرادحیوانات رو مثال بزنم و خدایی نکرده در حق حیوون بی گناه ناحقی کنم و اون دنیا ازم شاکی باشه😳

جناب مختار خان حال احوال؟ مشتاق دیدار😊
پاسخ:
سلام وقت شما هم بخیر
همینطوره ! گاهی انسانی رو به حیوانی تشببه کنی در حق اون حیوان جفا میشه ! 😅👍
سلام بانو میترا 
 هوادار جدی آقای من
ایندفعه نسبتا زود خودتو برای گذاشتن تاییدیهزبه پست جدید آقای ما رسوندی ینی حدود 2 ساعت تاخیر داشتی که قابل اقمازه😂😂
خدا شوما رو برای وب آقای ما هفظ کنه😂


سلام غریبه اشنا

چی شده مشتاق دیدار ما شدی؟؟!!

مگه نمیدونی هر چشمی نمیتونه ما رو ببینه...!؟😂😂
۲۹ تیر ۹۸ ، ۰۰:۳۵ غریبه آشنا A
هان ؟! آخه چشم بصیرت دارم اینه که راحت میبینمتون😉😅😅😅
خودمان را ب کوچه علی چپ میزنیم😂
تو ی پست نظرات شما و عاطفه جون رو خوندم بازم کلی خندیدم😂😂
خلاصه که تریلی تریلی ارادت داریم خدمتتون😃
۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۲:۲۰ کاوه آهنگر
درود بر شما 

یه حدیث غربی هست (اسم گوینده یادم نیست)  که میگه:
برای اینکه بت پرستی را کنار بگذارید، لازم نیست تندیس ها را بشکنید!!
بلکه باید خلق و خوی بت پرستی خودتان را نابود کنید

این جمله حکایت خیلی از ماست بله تفکر خوبه و خوب میشه اینجا شعار هم داد! اما اینکه در عمل چقدر اهل تفکر سازنده هستیم؟ الله اعلم
میتونم بهتون ثابت کنم که اکثریت اصلا درست فکر کردن در مورد مسائل مهم را هم بلد نیستیم.

یه مثال میزنم
تصور کنید مثل همه انسانها میخواهید در زندگی به مقصد خوشبختی  سفر کنید! در ابتدای مسیر  گروهی با پوششی خاص مدعی میشوند یگانه راه رسیدن به خوشبختی را تنها آنها میدانند و اگر شما مطیع آنها شوید وارد این جاده پر از نشاط  و خوشبختی خواهید شد
خلاصه شما بدون تحقیق به نمایندگان خود خوانده خدا اعتماد کرده و وارد مسیر تعریف شده آنها  میشوید هر چقدر در این جاده به جلو حرکت میکنید نه تنها هیچ نشانی از خوشبختی نمی بینید! بلکه مسیر بدتر و بدتر میشود.


حالا دوستان اهل تفکر شما در این شرایط و در این جاده چه میکنید؟
آیا لحظه ای شک نخواهید کرد که جماعت ابتدای این مسیر شما را فریب داده اند؟؟؟
یا صرف اینکه آنها به ظاهر نمایندگان خداوند هستند هیچ شک و تردیدی در اشتباه بودن مسیر معرفی شده آنها نخواهید کرد؟؟
و یا شاید هم این فلاکت و بدبختی در این مسیر را آزمون الهی جهت رسیدن به خوشبختی بی نهایت میدانید؟ و چشم بسته همچنان خواهید رفت!؟😒


بعید میدونم به این نتیجه برسید که سخت فریب خورده اید و بخواهید کلا تغییر مسیر بدهید. چون در حالا حرکت در همین مسیر هستید و مشکلات را فقط توجیه می کنید!



چقدر درباره باورهای مذهبی خودتان تفکر کردید؟ میدونید نصف باورهای مذهبی شما که از کودکی مدام در گوش شما خوانده اند اصلا سند قرآنی و تاریخی ندارند؟ میدانید اگه با تحقیق و تفکر متوجه این خرافات بشید کل مسیر فکری زندگیتان تغییر خواهد کرد
چقدر توانایی پاسخ به تناقض هایکه در این باورهای مذهبی به ارث برده از کودکی را دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چقدر درباره مسایل اجتماعی، سیاسی، تاریخی کشور اطلاع و آگاهی دارید؟ چندتا مثال میزنم از باورهای سیاسی شما مثل دشمنی و نابودی برخی کشورها ،  پوشش چادر ، حکومت به ظاهر جمهوری،  خمس و صدقه ، انتخابات سالم،  ملت شریف و....که با قاطعیت همیشه اصل آنها را تایید میکنید با چند سوال ساده تناقض های وحشتناک آنها آشکار میشه؟ که البته حاضرم شرط ببندم به هیچ کدام از این سوالات ساده نمی توانید جواب بدید. چون تا حالا درباره آنها اصلا فکر نکردید چون باور دارید یگانه راه درست همان ها هستند. غافل از اینکه 40 ساله که مدام داریم هزینه این مزخرفات را میدیم

جهان سومی بودن در همین ها خلاصه میشه چون مردم این کشور به شدت فقر دانش و اطلاعات دارند. چون فکر کردن بلد نیستند، شعور اجتماعی نزدیک به صفر دارند و به شدت خرافاتی هستند پس بلا نسبت جمع مثل گوسفند نمی فهمند و همین نادانی و عدم تفکر باعث جهان سومی بودن ما و ماندن در این فلاکت میشه

پنجمین کشور ثروتمند جهان (از نظر منابع و ذخایر)  مردمانی داره که طبق آمار حکومت بیش از نیمی از جمعیت آنها زیر خط فقر هستند در اختلاس و فساد سیستماتیک و اداری،،،  کشور آنها جز اولین ها در جهان هست،  فاصله طبقاتی وحشتناک! در آمارهای  غمگین ترین،  عصبی ترین،  ناامیدترین و... در صدر جدول جهانی  قرار داره. چون اکثریت مردم آن نمی فهمند که کار از کجا عیب داره چون تفکر برایشان شعاری بیش نیست😢

خواهش میکنم تو را به جان هر کسی و هر چیزی که دوست دارید تعصبات را کنار بگذارید، کمی فکر کنید، اندکی مطالعه کنید تا از این روزمره‌گی بیهوده و الکی خوش بودن رها بشید.
تک تک ما در مقابل شرایط فعلی و آینده کشور مسئول هستیم.
بیاید تغییر کنیم تا حداقل در آینده و تاریخ کشور بدنام و بی آبرو نباشیم. اگر به همین شکل بی تفاوت  بخواهیم پیش بریم قطعا روی مردمان بی رگ دوران قاجار را رو سفید خواهیم کرد.
پاسخ:
سلام
ممنون از ارائه توضیحات

آمدنیوز هفته قبل عکس یکی از دوستانمون به اسم رضا مهرگان رو زده  بود و تیتر کرده بود یکی از 14نفر امضا کننده ی استعفا رهبری... و بلایی که سرش اورده بودن !!!
تفکر کردن بعضی جاها هزینه نداره ولی به تفکراتت عمل کردن عواقب داره.... ( تو بخوان حدیث مفصل...)
سلام غریبه اشنا
گاهی آدما سراب می بینن فک میکنن آب دیدن

بدتر از اون هم هس
گاهی سراب می بینن فک میکنن چشم بصیرت دارن😉😅😅😅

خوشال شدم که کلی خندیدی، اینم هنریه که ما داریم که شدای برانگیزیم در دل دوستان. راستش اون رو هم بعنوان طنز برا عاطفه جونت نوشتیم که کمی بخنده،ولی مث اینکه جدی گرفت، شوما توجیهش بنما... 😅😅😅
شاد باشی😉😅😅😅😉😅😅😅
سلام اقای من
شوما که ادم خیّر و نیکوکاری هستین
بیا امروز دست یکی رو بگیر اقای من
یکی اومده در خونه تون رو زده و خواهش و التمماس میکنه که تغییر کنه، ایشالله نیّتش خیره، میخواد دیگرون رو هم تغییر بده، البته رهش رو بلد نیس، مثلا میخواد دیگرونو تغییر بده ولی با ناسزا و تحقیر ردن اونا شروع میکنه، به همه ملت خودش بلکه همه ملتهای منطقه میگه :
"حاضرم شرط ببندم به هیچ کدام از این سوالات ساده نمی توانید جواب بدید. چون تا حالا درباره آنها اصلا فکر نکردید ...غافل از اینکه 40 ساله که مدام داریم هزینه این مزخرفات را میدیم..."
آقای من، ایشون کلا مردم منطقه رو عقب مونده میدونه! ببین: 
"جهان سومی بودن در همین ها خلاصه میشه چون مردم این کشور به شدت فقر دانش و اطلاعات دارند. چون فکر کردن بلد نیستند، شعور اجتماعی نزدیک به صفر دارند و به شدت خرافاتی هستند پس بلا نسبت جمع مثل گوسفند نمی فهمند و همین نادانی و عدم تفکر باعث جهان سومی بودن ما و ماندن در این فلاکت میشه..."

آقای من ایشون براحتی فحش و بدوبیراه به یه ملت یا ملتها میده و گوسفند شون میکنه! 
گمونم شغل ایشون چوپانی هس آقای من!
البته آقای من!
یه روزنه امیدی توی حرفاش برای کومک به این بنده خدا دیدم!
اونجا که میگه"...همین نادانی و عدم تفکر باعث جهان سومی بودن «ما» و ماندن..."
توی این جمله با آوردن کلمه«ما» خوش رو هم جزو همین گله ی گوسفندهای جهان سومی قلمداد کرده!
و همین نشون میده که آدم واقع بینی هس و میشه دستشو بگیرین و کمکش کنین آقای من!
کمک اساسی لازم داره، خواهش و التماس هم کرده آقای من! نذارین ناامید برگرده از در خونه تون. این رعیت هم خواهش میکنه حسابی کومک کنین...
دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد
یار و غمخوار یکدگر باشیم
تا.....
پاسخ:
سلام
...
۳۰ تیر ۹۸ ، ۰۰:۴۶ کاوه آهنگر
آقای افغانی شب بخیر 
بله در جریان هستم آقای نوری زاد هم بازداشت شد (یکی دیگر از امضاء کنندگان) حکومت با این کار میخاد ملت را بترساند و....

اما درباره توضیح شما 
شما هیچ وقت از بچه ای که راه رفتن بلد نیست انتظار دویدن نخواهی داشت!!
درسته؟
حالا عمل کردن به تفکرات هم قدم آخر هست  اول باید فکر کردن را یاد بگیریم(همان راه رفتن) بعد فردی که فکر کردن را یاد گرفت هویت پیدا میکنه و هویت به فرد متفکر  هدف میده و در نهایت باعث عمل به تفکرات میشه 



آقای افغانی معترضین  بدون فکر،،   هر چقدر هم که شجاع باشند در نهایت نتیجه کار آنها تضمین شده نخواهد بود و احتمال اینکه دیکتاتوری دیگری با شکل و رنگ جدیدی را به روی کار بیارند زیاد هست. درست مثل انقلابیون 57 خواهند بود. رفتار هیجانی بدون فکر


پس قبول دارید آگاهی لازمه آزادی هست؟
و آگاهی با تفکر و مطالعه بدست میداد؟

پاسخ:
مخلصیم

عرضم خدمتت که بچه ای که هنوز راه رفتن بلد نیست ببینه دیگر بچه ها بخاطر راه رفتن و دویدن کتک میخورن ! اون بچه تا اخر عمر ترجیح میده چهاردست و پا راه بره ... . 

هنه جای دنیا شجاعت و اعتراض عواقب دردناک برای صاحبان افکار داره .  انگار این قانون  یک قانون جهانشمول !!

بله . اگاهی لازمه ازادی هست . ولی ازادی در دیدگاه و نظر اشخاص تعاریف متفاوتی داره . و نکته دیگه ازادی به مرور زمان تعریفش در نزد افرار متغییره
و من نمیتونم تعریف ازادی در قاموس خودم رو برای دیگران تعمیم بدم و ایضا دیگران برای من
سلام مخطارجان

خدا شمارو هم نگهدار باشه.
میگم یک کاری کن، بگو اسپند بیاورند برای سلامتی آقای خود دود نما. اگه این کار نمایی که لطف می نمایی!

یک نکته برای مخاطبین عزیز این وب یادآور بشم، مخطار جان شماهم گوش بده. آنچه مهر و محبت میکند ، خشم و کینه و تندی و دشمنی نمیکند.
۳۰ تیر ۹۸ ، ۰۴:۴۸ فامیل دور
درود
بالای وبگاهتان با بسم الحق شروع کرده اید و من نیز عبدالحق هستم.یعنی در در پی حق هستم .
پاسخ:
سلام

بچه دبیرستانی بودم و حال و هوای اون دوران...
داداش بزرگم دنبال درویش گری و خانقاه و ....
یه روز که سرخوش توی خونه بودم داداشم اومد داخل . گفتم بههه ! درویش رضا شاه پیحق !
خندید گفت تو هم که میکف ! 😅
۳۰ تیر ۹۸ ، ۱۳:۲۱ فامیل دور
روزی خواهد رسید که من را خواهید شناخت . در آن روز در بین شما نخواهم بود.
پاسخ:
منسوب به مرحوم حسین پناهی بود این جمله
سلام میطراخان
این حرفت خیلی به جان ما بنشست:
"آنچه مهر و محبت میکند ، خشم و کینه و تندی و دشمنی نمیکند."

ایشالله در دریای مهرومحبت غرق شی...😉😅

ولی گبول کن گاهی گاهی، فخط گاهی که بعضی بچه ها خیلی شولوق میکنن بزرگترا ناچار میشن کمی شکل محبت شون رو عوض کنن و گوشی بمالند تا شولوق خان کوتاه بیاد و فضا آروم بشه و ای بسا:
اون آقا شولوقه "تفکر"ی کنه و بدونه که نباید هرجایی هرحرفی زد و هرچی بدهان میرسه گفت و حرمت مجلس رو نیگر داره، مخسوسن حرمت وب آقای من را😉

بهرحال بازم از تذکر سراسر مهرومحبت شوما ممنوووووووووون ام😉😅
خدا شوما رو برای اسلام و مسلمین حفظ کنه 😉😅

سلام آقای من
این فامیل دور شوما کچا میخواد بره که میگه بین شوما نخواهد بود؟!
بگید بمونه تازه اومده، یه خستگی بگیره، چایی بخوره، 
کجا با این عجله؟!! 
زوده حالا....😉😅
اصلن بهش بگید

همسفر تنها نرو

بیا تا با هم بریم.......😉😅
پاسخ:
سلامعلیکم
۳۰ تیر ۹۸ ، ۲۲:۰۰ کاوه آهنگر
درود بر شما 
آقای افغانی عزیز مثال شما با منظور بنده در تناقض هست!( همان راه رفتن کودکان و ترس از تنبیه شدن)
شاید کامنت اول بنده را با دقت نخواندید.

تفکر و اندیشدن موضوعی نیست که حکومت توانای رصد و سرکوب آن را داشته باشه.
برای مثال آیا  حکومت متوجه میشود شما چه زمانی مطالعه میکنید؟ چه مطلبی را میخوانید؟ و چه فکر میکنید؟
قطعا نخواهد فهمید 
پس قدم اول که همان تفکر هست نه خطر تنبیه داره و نه هزینه 
به قول داریوش
 " آه ای قشون وحشت آه ای سیاه پوشان
اندیشه کشتنی نیست با حکم قتل و زندان"



ببینید آقای افغانی شما پستی قرار دادید درباره تفکر
بنده هم از مزایای تفکر و ضرورت مطالعه درباره  مسائل چون  باورهای اعتقادی گرفته تا مسائل اجتماعی و سیاسی گفتم( چرا؟ چون این موضوعات شالوده و پایه تفکر هر انسانی را تشکیل می‌دهند)  و تا زمانی که اکثریت جامعه مثل برخی از کاربران همین وبلاگ در ناآگاهی به سر ببرند تغییرات مفید نه در زندگی خودشان و نه در رفتارهای اجتماعی آنها رخ نخواهد داد
در کل تمام بدبختی های این کشور ریشه در ناآگاهی و خرافاتی بودن عوام داره.
آخوند و بچه آخوند و حتی کشورهای استعمارگر  هرگز نمیتوانند مردم آگاه را فریب بدهند و از باورهای آنها سو استفاده کنن بخاطر همین هست که با هر ابزاری که مردم را آگاه میکنه و از جهالت نجات میده مخالف بوده و هستند.


حالا راه درمان این ناآگاهی و نجات از جهل و خرافه مطالعه هست
حال اینکه در این فضا گوش شنوا باشد یا نه آن حکایت دیگریست
دوست عزیز،  بیاد جمله زیبا از زنده یاد امیر کبیر افتادم که میگه: 

اگر نیت یک ساله دارید، گندم بکارید، اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید و اگر نیت صد ساله دارید انسان تربیت کنید.

جمله ای که در عمل کشورهای جهان اولی مثل ژاپن به خوبی به آن پایبند هستند اما متاسفانه در کشور ما برعکس هست😭

موفق باشید 🌷
پاسخ:
سلام
مثال بچه رو از این منظر گفتم که .  همه انسانها بالقوه توان راه رفتن و دویدن دارند ( تعقل و تفکر) ولی وقتی ببینن کسی که راه میره ( دانش داره و تفکر میکنه و اعتراض میکنه ) چه بلایی سرش میارن ! اون ادم ترجیح میده راه نره و چهار دست پا بمونه ( صنعت کنایه استفاده شد) 😊

وقتی زندگی نامه اشخاصی مث گاندی و ماندلا رو میخونیم ثمره تفکر رو میبینیم . چه بلاهایی سرشون اومد . گرچه زحماتشون نتیجه داد ولی عذابش برای اونها موند . و اصلا تضمینی هم نیست نتیجه مطلوبشون ادامه داشته باشه و یا دوباره برگرده به دوران خفقان !!


در مورد حدیث پیامبر و ژاپن واقعا همینطوره 👍👍
سلام آقای من
الان با این حرف آقای فرانسواولتر که شوما پست کردین درباره هیتلر، چنگیزخان، نادرشاه ، ترامپ، و مث اینا چی میشه گفت؟
آیا اینا نسبت حیوونا تفکر نداشتن؟
آیااصلن به سطح خیوونا هم نرسیده بودن؟
الان چی به چیه؟!!
اینا که از هر حیوونی بیشتر درنده گری کردن و میکنن!
پاسخ:
سلامعلیکم
دلبندم . اوردن اسم حیوان برای استعاره گرفتن نفهمی و کم خردی بود . نه برای درنده خویی و ددمنشی 😉
ینی منظورم اینه که این آدمای جنایتکار با همین قدرت تفکرشون همه اون پدرسوخته بازیا و جنایات رو کردن و میکنن دیگه،
 پس چطور میشه گفت اینا قدرت تفکر نداشتن و حیوونن؟
یا چطورمیشه گفت از تفکر استفاده نمیکنن؟!!
پاسخ:
جوابو در کامنت قبل دادم ☺
۰۱ مرداد ۹۸ ، ۰۳:۰۱ جلال ستاری
نظرم اشتباهی خصوصی ارسال شد
جلال ستاری


سلام
قدرت تفکر مثل آتیشه . میشه با آتیش جهانی رو گرم کرد میشه باهاش جهانی رو آتیش زد .

خداروشکر حیوونا آتیش درس کردن بلد نیستن و امان از دست حیوونایی که آتیش درس کردنو بلدن .
پاسخ:
سلام
بله 👍دقیقا
امان از دست حیوونای آتش افروز 😁
سلام بر جناب بیزرو در وایسی 
ببخشید من از نام جدیدتان  حس خوبی ندارم پس بیاد گذشته ها که  هنوز پیرمرد نشده بودید 😃😃😃😃😃شما را جنابی بی رو در وایسی بزرگوار  خطاب میکنم ....خوشم نمیاد بگم آقا افغانی !


معمولا به فردی که از قوه تعقل تهیست 
میگن حیوان ! 
ولی این روزها که آدم از آدم نمهای اطرافش  بیزار میشه  به مظلومیت حیوانات  که فکر میکنه   میگه ای بابا این چه انتسابی بیرحمانه ایه 

من  با حیوانات بیشتر  اوقات خوشی  دارم 
اونها بی دوز و کلک  مهربان و با وفان ..‌‌
پاسخ:
سلام 
من مخلص شما هستم 🌹🌹 هرطور راحتید صدا کنید ☺
مظلومیت حیوانات با انتساب انسانها به اونها ! 😁👍 اینم لفظ جالبیه . دوز و کلک ندارند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی