همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

عقلت رو کار بنداز

پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۳۰ ب.ظ



بعضیا خودشون فکر میکنن و خودشون عمل میکنن

بعضیا  دیگران براشون فکر می کنن و اونها عمل میکنن

#تقلید کورکورانه




موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۸/۰۴/۲۰
کارور بیان

نظرات  (۲۹)

الان اون آدم داره فکر طرف رو برهم میزنه و همینطور هم داره از عقل طرف استفاده میکنه . قلم بر دست، همی بر ظرف مرکب زده و نگارش میکند . طرف هم قلم بر ظرف مرکب جز عقل خود میزند.😊

چ بگویم از تقلید، یک زمانی ماهم اهل تقلید بودیم از آن جمله ، که باید مقلد بزرگان بود چون اونها درست تر میگن! تا ... تقلید در دین و شریعت.  باز همین الانم باید همیشه آدم آگاه باشه که «چرا داره تقلید میکنه». تقلید منو یاد حیوانات میندازه.

جناب افغانی دیدی برخی ایده میدهند و بقیه ایده را از او میخرند تا در کار خود بکار ببرن. فک میکنم رشته ای هم مرتبط با همین موضوع داشته باشیم. طرف فکر میکنه، ایده میده و پول میگیره ، چ غبطه میخورم به این جور آدمها.😊
حالا ما ذهمون درگیر اینه این چرا اینو کشت و ... پول فلان کار رو از کجا بیارم و... . هعیییییی.
پاسخ:
توی خیلی از کشورها از جمله کشور ما هم خیلی ایده میدن و پول خوب خوب میگیرن
مثلا  ایده میدن اینکارو بکنید و اونکارو نکنید (کارهای واهی) تا بهشت رو بخرید و جهنم رو بفروشید !  ابزار خاصی هم نمیخواد . فقط جسارت و حیله گری و انبوهی ریش...
اصصصلا منظورم اون ایده هاو اجرای ایده هایی که حیله گری میخواد نبود.
کسایی مث ما که خونشون اُ مثبت هست به این چیزا غبطه نمیخورن.(چشمک - لبخند)
پاسخ:
دیر گفتید و من منظورتون رو اشتباه برداشت کردم !😉

دیده بودیم به ژنشون بنازن ! حالا شما به گروه خونیتون مینازید هم جدیده 😅 

ایده داشته باشی ولی شرایط اجراش نباشه چه سود !!😕
۲۱ تیر ۹۸ ، ۰۹:۳۰ فامیل دور
درود
آنچه که مذموم است تقلید کورکورانه است که حکما گفته اند:
بی پیر مرو به زندگانی 
هرچند سکندر جهانی
پاسخ:
سلام
بله
بدنبال پیر طریقت باید رفت
نه بدنبال پیر خریت ! 
طالبان و داعشیان هم پیرو و دنباله رو بودن !!
۲۱ تیر ۹۸ ، ۱۱:۵۹ کاوه آهنگر
درود بر شما 

#تقلید کورکورانه! 
آیا این شامل حال تقلید و مراجع تقلید هم میشود؟؟


پاسخ:
سلام

تشیع دوازده امامی میگه فقط ما راه یافتگانیم و مابقی گمراه و اهل دوزخ !!
در مذهبی که صراط مستقیمه فقط من نمیدونم اختلاف بین مراجع تقلید در چیه ؟
که اینهمه مرجع تقلید متماییز الآرا  با رساله های متفاوت داریم 😅
ادم عاقل از خودش نمیپرسه که وقتی مراجع باهم اختلاف آرا دارن من چجوری به یکیشون اعتماد کنم ؟! از کجا معلوم دیگری صحیح نمیگه و مرجع من اشتباه نمیکنه؟!
ادم عاقل اصلا چرا عقلش رو میده دست دیگرون تا اونها براش فکر کنن ؟!

بله . قطعا شامل مراجع و مقلدان نیز میشه

۲۱ تیر ۹۸ ، ۱۵:۳۸ کاوه آهنگر
از ابتدای پیدایش موجودی به اسم آخوند شما در هر کجای تاریخ که نگاه کنی در زمانه های خودشان به شیاد بودن آنها اشاره شده از نوشته های عبید زاکانی گرفته تا حافظ و....
اختلاف نظر این علما هم بیشتر به کاسبی شبیه هست چون یکی عملی را مباح دانسته و دیگری همان عمل را مستحب 

اما از بزرگترین بدبختی این ملت همین تقلید هست!
تقلیدی که قرنهاست جلوی فکر کردن عوام را گرفته و در نهایت وقتی شما فکر نکنی،  مطالعه نمیکنی و فردی که فکر نمیکند و نمیخواند هر بدبختی که سرش بیارند یا متوجه نمیشه یا آنقدر خرافاتی و احمق شده که آن را تقدیر و آزمایش الهی میداند،  تازه توهم مقدس پنداری هم پیدا میکنه و میگه هرقدر سختی زندگی بیشتر بشه بهتره! چون نشانه آزمایش مومنان توسط خدا هست!!!!!

در یک کلام تقلید ملت را به برده های چشم گوش بسته برای ملایان حاکم میکند
بگذار یه مثال بزنم از ناآگاهی ملت  و سو استفاده حکومت در مغزشویی جماعت تقلیدکار
نمیدونم در سطح شهر بنر های حجاب دختران انقلاب، واقعه مسجد گوهر شاد و....را دیدی یا نه؟ دیشب در خبرها هم کلی جار و جنجال بپا کرده بودن. 

حالا ادعا های این جماعت چیست؟
روی بنر نوشته 21 تیر سالروز قیام گوهرشاد و کشته شدن 2000 نفر در جوار حرم رضوی و....


بعد در اخبار هم همین ها تکرار میشه و راهپیمایی چادری ها و... تازه در اوج وقاحت کارشناس بی نام و نشان به سبک ملا ها میگه روایت شده کشتار بقدری بودن که در کف مسجد خون را با کاسه جمع میکردن😰😰😰😰😰

 (الله اکبر از این پدر سوخته بازی در دروغگوی و لاف زنی)

بعد یکی دیگه از خانم ها خاطرات مادربزرگش میگه که 21 تیر 1314 در مسجد بوده  و در مقابل کشف حجاب ایستاده و...
و در نهایت طبق معمول همیشه شاهد مظلوم نمایی جماعتی مقدس پندار هستیم

اما داستان واقعی چی هست
21تیر 1314 در مسجد گوهر شاد با تحریک ملا ها عوام در اعتراض به لباس متحد الشکل مردان، سرکوب میشن.
پس خبری از کشف حجاب زنان نبوده!!!😉
چرا؟ چون کشف حجاب 6 ماه بعد رخ میده یعنی 17 دی 1314
پس این دروغ اول 
کل تلفات (یعنی مجروح و مقتول)  طبق آمار آستان قدس رضوی 85 نفر اعلام میشه
مقایسه کن با 2000 نفر ادعای آقایان
این هم دروغ دوم

حالا بیا فرض بگیریم گلو 85 نفر مجروح و کشته شده را بریدم و تمام خونها را داخل مسجد بریزیم (هر نفر 4 لیتر خون داره و در مجموع حدود  350لیتر خون میشه)
الان بنظرت داخل مسجد 350 لیتر خون بریزند کف مسجد پر میشه از خون؟ آن هم مسجد بزرگی مثل گوهرشاد؟ بعد این خون اینقدر زیاد هست که با کاسه هم جمع میکنن
دروغ به این بزرگی!!
کارشناس تلویزیون صنعتی با سنتی مخلوط میزنه که این شکلی لاف میزنه یا ملت را هالو گیر آورده؟
(احتمالا دومی)
خب چرا تلویزیون و شهرداری با وقاحت تمام تاریخ را به این شکل تحریف میکنن
چون قبلا ملت توسط آخوندها تبدیل به جماعت تقلیدکار شدن، و آخوند تو مخ اینها کرده که هر چی من گفتم انجام بده (فکر کردن ممنوع) بعد مستقیم برو بهشت.😏
در این دنیا هم هرچی ثروت مال کشورت هست را منو لبنانی ها میخورم و به ریش و حماقت شما ملت میخندم.



پاسخ:
اتفاقا اینستا هم یه پیج دیدم به همین موضوع پرداخته بود ! گفته بود خواستن از خونریزی واقعه گوهرشاد برای ماجرای کشف حجاب مصادره مطلوب کنن !!
جالب اینجا بود پیج یک اخوند بود و از دوستان 😅☺


خلاصه عطف به صحبتهای شما تحریف تاریخ گذشتگان رو دیده بودیم ولی با پدیده ی تاریخ سازی  معاصر مواجه نشده بودیم که شدیم !!
به کاوه آهنگر
جناب شما وبلاگ داری؟اگه نداری بزن داداش
بعضی از حرفات ساعتها منو به فکر میبره 


۲۲ تیر ۹۸ ، ۰۰:۳۸ جلال ستاری
سلام

نکته ای که اغلب در مورد اون دچار اشتباه میشیم اینه که نمی تونیم بین الگو و تقلید تفاوت قائل بشیم .
با تاکید معتقدم که برای داشتن موفقیت و راحتی حتما باید الگو داشته باشیم چون انقدری عمر و جوانی نداریم که همه چیو خودمون یاد بگیریم اما تفاوت الگوگیری با تقلید اعم از کورکورانه و اگاهانه در اینه که برای الگو گیری درک و فهم لازمه اما برای تقلید فقط گوش شتوا .
در الگو کسی رو در شجاعت پیش چشممون قرار میدیم اما در تقلید هرکاری که اون فرد کرد رو تکرار میکنیم .
گویند کاین گوش گران بهتر ز هوش دیگران
یه مقدار از خودمون تعریف کنم . در مطالبی که برا پستم مینویسم و بطور کلی در اعتقاداتم کمتر مطلبی رو میشه پیدا کرد که ارجاع داده باشم به فلان عالم و شخصیت .
پاسخ:
سلام
خیلی عالی . فرق است بین تقلید و الگو...

از دوستان ما کمتر ازین توقع نمیره 😉😅
۲۲ تیر ۹۸ ، ۱۱:۱۵ کاوه آهنگر
آقای افغانی تاریخ سازی بار اول نیست که رخ میده اینها همیشه این کار را کرده بودند و میکنند و برای بقای خود خواهند کرد.
شیخی را گفتند؛ آی شیخ عبا و عمامه خود را میفروشی؟
شیخ گفت: صیاد اگر دام خود بفروشد به چه صید کند
#عبید زاکانی


آقا رضا؛ نه وبلاگ ندارم! 🙏

آقای ستاری ؛👏 دقیقا فقط گوش شنوا میخاد نه فکر چون در تقلید مطیع بودن مهم هست

داستانی هست که میگه
یه نفر در امامزاده اختیار ادرار خودش را از دست داد(بیمار بود)
عوام با دیدن این اتفاق به سمت او حمله کردن تا او را بزنن و.... 
او که باهوش بود و وقتی دید که قراره کتک بخوره به عوام گفت؛
ای مردم من قادر به ادرار کردن نبودم و.... 
حال امامزاده مرا شفا داد
عوام بعد از شنیدن گفته او به یکباره شروع به مالیدن ادرار او به سر و صورت خود به عنوان تبرک کردن! 

پاسخ:
البته احتمالا منظور عبید . صیاد دلها بوده 😅 !!
تصور کن !! صیییاد دلهاااا 😆😁
۲۲ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۴ فامیل دور
حقیقت شعاع ساطعه از تصادم افکار است.

سوره زمر آیه 18 :" الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ " ( آنان که به هرسخنی گوش فرامى‏دهند و بهترین آن را پیروى مى‏کنند اینانند که خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان ) درتفسیرهای معتبر اسلامی آمده که مقصود از گفتار در این آیه گفتار عام است وشامل همه نوع گفتاری میشود حتی در مجمع البیان در ذیل همین آیه از قول اکثر مفسرین نقل کرده که این آیه شامل گفتار کفاری هم که اسلام در صدد نا بودی آنها است می شود یعنی گفتار آنها را هم بشنوید.
چون در آیه مبارکه کلمه استماع بکار رفته استماع قول وقتی است که عقایدانسانها ابراز و اظهار شود وبیان گردد زیرا اگرابراز عقیده جایز نباشد وفقط عقیده ازاد باشد ، در این صورت نه عنصر قول ونه عنصر استماع محقق نمیشود. وعمل به آیه مبارکه مقدور نخواهد بود.

پاسخ:
ایه خیلی خوبیه
" انان که به هر سخنی گوش میکنن و بهترین رو انتخاب و پیروی میکنن "
 ولی کو ؟؟ کجاست ؟؟ جایی که این قانون رعایت بشه و مستمع حق انتخاب داشته باشه !!!
۲۳ تیر ۹۸ ، ۱۴:۲۶ مریم بانو
سلام اقای افغانی 

وبلاگتون و بحث هاتون به شدت جای تامل داره .


به اقای کاوه اهنگر 

خداقوت جوان ایرانی:)

صحبت هاتونو درباره اقای شریعتی خوندم تنها چیزی که برام واضحه 

نااگاهی من و امثال من .
پاسخ:
سلام
ایشالا که تامل مثبت منظورتونه 😅
ممنونم 🌹
یه سخنی هست که میگه انسان سه راه داره:
راه اول  از اندیشه میگذره و بهترین و والاترین راهه
راه دوم از تقلید میگذره که آسانترین راهه
راه سوم از تجربه های خود شخص میگذره که سخترین راهه
 هرکدوم از این راهها میتونه باتوجه به موقعیت و شرایط به تنهایی و گاهی ترکیبی ولی با انتخاب آگاهانه کارآمد و راهگشا باشه .
صرف تقلیدی بودن یک موضوع به معنی بد بودن اون راه نیست.

پاسخ:
سه راه جالب بود 👍

همونطور که اقای ستاری گفت تقلید به معنی الگوبرداری خیلی هم خوبه...
سلام آقای من
حالتون چطوره؟ ایشاله خوب باشه
ایا میشه کنار این دو دسته اینها رو هم اضافه کرد؟

- بعضیا(خیلیا) خودشون فک میکنن و خودشون عمل میکنن و گند میزنن!
-بعضیا(خیلی کم) خودشون فک میکنن، با اهل فن و تجربه هم مشورت میکنن، عمل میکنن عالی میشه!
-بعضیا خودشون فک نمیکنن چون تربیت نشدن که فک کنن، فکرشون ضعیفه، یا موضوع پیچیده اس، ولی از اهل فکرومتخصص استفاده میکنن، نتیجه خوب میشه
-بعضیا اصلا نمیخوان فکر کنن، تقلید کورکورانه رو "دوس دارن" کلاً
- بعضیا میترسن ازفکرشون استفاده کنن استهلاک داشته باشه، میخوان عقل خدادادی رو آکبند و نو و دست نخورده تحویل به خدا برگردونن و خیال میکنن جایزه هم میگیرن
-....
شاید بعضیا ی دیگه هم بشه پیدا کرد

پاسخ:
سلامعلیکم
مچچککررمم 
بله . همه موارد مذکور هم میتونه باشه . ولی کمتر ادم واقع بین و صادق و شجاع پیدا میشه بگه من تقلید کورکورانه میکنم ! هممون ادم عاقله هستیم و راه یافته 😅
سلام آقای من
مرحوم علی شریعتی چقدر روو موضوع تزویر و استفاده دکّانی از دین، فریاد کشید و گف بابا این خیلی مهمه ولی کو گوش شنوا ؟...

این حرف خیلی به موضوع این پست شوما نزدیکه
چون اگه بعضیا "عقلشون رو کار بندازن" تزویر خیلی زود شناخته میشه ولی بدختونه گویی تو فرهنگ ما فک کردن همچین تعطیله! نمونه ش رو تو بجث قبلیتون دیدم که یه نفر تا این جمله شریعتی رو دید شروع کرد به این مرحوم تهمت زدن و بدوبیراه گفتن!
خب این روش برخورد با افکار یه متفکر یه روش کااااااملا غلطه(بگذریم که "شاید" رزیلانه هم باشه و نیت آلوده و کثیفی هم پشت این کارباشه، بخصوص وقتیکه طرف ازدنیا رفته و دستش از  زمین و آسمون کوتاهه).
این برخورد یعنی بجای "بررسی یه سخن"، "کوبیدن صاحب سخن" یه روش غلط، کپک زده و ناشی از ناتوانی فکریه. و معناش اینه که ناقد قدرت تحلیل خود سخن رو نداره، سعی میکنه تخریب شخصیت کنه.
حضرت امیر هم فرمودند: " انظر الی ما قال، لاتنظر الی من قال: به سخن بنگرید نه به گوینده سخن"
بگذریم...
به هرحال این حرف مرحوم شریعتی یه حرف کاملا درست و دقیق و شواهد تاریخیش هم الی ماشالله هستش.
پاسخ:
سلامعلیکم
...
۲۴ تیر ۹۸ ، ۱۷:۱۰ کاوه آهنگر
مختار واقعا داری ثابت میکنی که ابتدای ترین مسائل و درک مطلب  در یک بحث دوستانه را نداری!😫
چرا این حرفها را توی همان پست نزدی؟؟؟؟
اگر میدانستم درباره شریعتی تعصب داری اصلا توضیح نمی دادم! 
با این تصور درباره او (شریعتی) نوشتم چون احساس کردم مثل سالهای جوانی خودم که فکر میکردم یگانه راه انسانیت را شریعتی بیان کرده. در ذهن خودم ازش بتی ساخته بودم!!  دست خودم نبود!چون سیستم آموزشی به اجبار ذهن و افکار ماها را تک بعدی تربیت کرده بود.( در آن زمانه اینترنت و اطلاع رسانی به این شکل نبود)
بعدها وقتی ذره ای دریچه ذهنم باز شد و از چنگال مغزشویی رها شدم متوجه شدم شریعتی دوست داشتنی من حرفهای ضد و نقیض زیاد گفته،  دروغ گفته، گفته و عملش یکی نبوده و.... اوایل قبول این واقعیت برام سخت بود  اما مغز دیگه احساسات را قاطی نمیکرد و با دقت تناقض ها را یادآوری میکرد و....
این اتفاق درباره چند شخص دیگه هم برام افتاد و افسوس میخورم برای سالهای که ذهن و افکارم را اسیر حرفهای کرده بودم که حتی گویندگان آنها در عمل به گفته های خودشان هم ایمان نداشتن و در واقعیت من هم یکی از هزاران بازیچه ای بودم که کاری جز پیروی انجام نداده بود😢😢
بخاطر همین فکر کردم اگه این تجربه را انتقال بدم  شاید شما را از کج راهی که خودم سالها رفته بودم آگاه کنم. 

در ضمن من فقط نقل قول کردم 

(لطفا یاد بگیر نظر دیگران را بدون پیش زمینه فکری و تعصب بخوانی!
OK
 بار دوم هم هست که جمله منتسب به امام علی(ع) را بازیچه سفسطه های خودت قرار میدی)


 هیچ کدام از منتقدین شریعتی به او تهمت نزده اند. باور نمیکنی برو کتابهایشان را بخوان برای هر کدام از نقد هاشون سند معتبر دارند حالا یا کپی نامه های شریعتی با دست خط خودش یا نوارهای صوتی او و یا حرفهای به شدت متناقض او در کتابهایش که به هیچ شکلی قابل توجیه کردن نیست و یا دزدی های ادبی او و ادعای مالک اثر بودن او را آوردن در ضمن اکثر منتقدین او در ایران هستند. و خیلی از آنها از جمله مرتضی مطهری طرف دار جمهوری اسلامی! .
(راستی لطفا شما هم دایه عزیز تر از مادر  نشو و اینقدر هم مرحوم مرحوم نکن!
تناقض دم خروس و قسم حضرت عباس زمانی بالا میزنه که  اگه فرد مرحوم در دایره تعریف شده ولایت مطلقه و جمهوری آخوندی نباشه! آنجاست که از هر تهمت و ناسزای در نثار روح بسیاری از همین  دنیا رفتگان (مرحومین) دریغ نخواهید کرد)😒

پس مختار ژست دیپلماتیک برای من نگیر چون بارها ثابت کردی در دفاع و اثبات گفته های خودت ناتوان هستی



خانم مریم
بهترین راه برای فهمیدن واقعیت خواندن کتابهای شریعتی هست. ترجیحا چاپ های قبل از انقلاب را مطالعه کنید بهتره
۲۴ تیر ۹۸ ، ۱۹:۰۴ مریم بانو
اقای افغانی اقای کاوه اهنگر همون هویت خانواده برتر نیستن؟؟

خیلی سبک نوشتنشون شبیهشونه

مرا از گمراهی نجات دهید .
پاسخ:
واسم جالبه دوستان ماشالا سبکشناس هستن و سبک هویتیسم رو میشناسن ! 😊 
بله ایشون اقا مهرداد هستن و علاوه بر قلم صریح از عکس استاد شجریان پروفایلشون نیز قابل شناسایی هستن
سلام آقای من

برای اونایی که سختشونه عقلشونو بکار بندازن و دوس ندارن از حرفای الکی خودشون دست بردارن و خیال میکنن فخط اونان که همه چیو می فهمن و هی حرفای خودشونو تکرار میکنن و مخصوصا بخودشون جواز فحاشی به کسایی که مخالفشونه میدن:

سید جمال الدین اسد آبادی

چشم انسان کور باشد بهتر است از اینکه بینش و طرز فکر او کور گردد.

آقای من البته میدونم الان بعضیا فوری میرن سراغ این مرحوم و کفن شو باز میکنن و کلی چیزای منفی ازش درمیارن. همون بعضیایی که فکرشون ضعیفه و بجای "نقدسخن" میرن سراغ "کوبیدن صاحب سخن"!
خب دیگه خدانگهدار آقای من
سالم باشین
پاسخ:
سلامعلیکم
ممنون . خدانگهدار شما نیز باشد
سلام آقای من

این جمله هم برای اونایی که سختشونه عقلشونو بکار بندازن و دوس ندارن از حرفای الکی خودشون دست بردارن و خیال میکنن فخط اونان که همه چیو می فهمن و هی حرفای خودشونو تکرار میکنن و مخصوصا بخودشون جواز فحاشی به کسایی که مخالفشونه میدن:

سید جمال الدین اسد آبادی

چشم انسان کور باشد بهتر است از اینکه بینش و طرز فکر او کور گردد.

آقای من البته میدونم الان بعضیا فوری میرن سراغ این مرحوم و کفن شو باز میکنن و کلی چیزای منفی ازش درمیارن. همون بعضیایی که فکرشون ضعیفه و بجای "نقدسخن" میرن سراغ "کوبیدن صاحب سخن"!
خب دیگه خدانگهدار آقای من
سالم باشین
۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۱:۲۷ مریم بانو
عکس پروفایل خاطرم نبود اما اون زمونا ( انگار پنجاه سال پیش بوده :) )

تو صفحه پسرانه خانواده برتر که بودم همینجوری مینوشتن در جواب 

بقیه.

فکرکنم ایشون منو یادش نیاد.


هعی یادش بخیر جوونی.

البته اقای نجفی بعضی پستا تایید نمیکرد یا کامنتا 

یادمه درباره کرمانشاه بود زلزله واینا تایید نمیکردن حرفام 

منم دیگه نرفتم خانواده برتر.
پاسخ:
شاید جالب باشه بدونید قبلا با اسم دیگه ای خانواده برتر نظر میدادم و بخاطر جر و بحث و سانسورهای اقای نجفی اسمم رو عوض کردم ! . و الان تقریبا 4ساله افغانی هستم 😅
سلام
آقای مختار

برادر من گمونم روی سخن شما بیشتر به خودتون برمیگرده. (کامنت 20:29)
البته ببخشید قصد دخالت ندارم. اما از اونجا که این وبلاگ و کامنت ها رو دنبال میکنم، به نظرم اومد که شما خودتونم بیشتر از اینکه به دنبال نقد سخنان آقای کاوه باشید دنبال کوبیدن ایشون هستین.

اینو نه به خاطر اینکه موافق نظرات آقای کاوه هستم میگم بلکه اگه منصفانه و عادلانه و بدون هیچ جانبداری نظرات خودتون و ایشون رو مقایسه کنید متوجه عرایض من میشید که بی دلیل فقط دنبال مخالفت کردن هستین..

به هر حال خوندن نظرات شما آقای مختار در اینجا مفرح هستش، امیدوارم حضورتون ادامه دار باشه😊
پاسخ:
سلام
۲۵ تیر ۹۸ ، ۰۱:۲۱ کاوه آهنگر
باشه مختار هرجور که راحتی من میگم فقط نقل قول کردم اما شما اصرار داری بگی اینها را از خودم ساختم و گفتم.
بیشتر از این هم توضیح دادن فکر کنم درست نباشه.
اجباری نیست به هر شکلی که دوست داری فکر کن

موفق باشی


خانم مریم ؛
تقریبا بیاد دارم. دانشجوی پزشکی بودید،  اصالتا کرمانشاهی، بخاطر یک موضوع (جوش آلمینیوم) فکر میکردید برادر واقعی شما در مجازی هستم، مبلغ....  سرمایه داشتید و بدنبال مشورت برای سرمایه گذاری بودید. به کرج هم رفت آمد داشتید و یه سری اطلاعات دیگه.... 

پست زلزله را هم بیاد دارم.😫 کلی تهمت زدن، سانسور کردن و....
اما جز روسیاهی چیزی براشون نماند چراکه زمان ثابت کردن دروغگو آنها بودن نه ما

موفق و سربلند باشید 
سلام و عرض ادب 
دیدار یک دوست آشنا و قدیمی  بعد سالها در پباده روی یک خیابان  و یا یک مرکز خرید ، موسسه ،اداره و یا جایی در مجازیت وبلاگ حتی برایم هیجان آوره ....از شما فقط یک ایمیل آخری یادمه  و عکس شما در درون یک‌مبل مجلل وعمارت  دوبلکس .....در مورد پستتان عرض کنم بو هر تقلیدی اعم از کورکورانه و با غیر اون مخالفم ..


ما به اندازه تعداد اثر انگشت در جهان تنوغ فکر و عقیده و تنوع در بازخورد داریم  .... بقول اون شعر قدیمی نوستالژی قدیمی .تقلید کار میمونه ......


موفق و موید باشید جناب بی رو در وایسی 
پاسخ:
سلام ارادت داریم 
من از دیدار مجدد شما خوشحالم 😊
نظر شما هم جالبه ! به تعداد اثر انگشتها تنوع افکار داریم...  (فقط هر انسان یه تفکر داره و ده انگشت ! یخورده نامعادله میشه 😅😉 مگر اینکه مثال بوده باشه و در مثال مناقشه نکنیم )
🌹🌹
افغانی زیادی پشت سرت حرف . حواس مواسو جمع کن. 
همه 7699دوستات دوست نیستن روابطو محدود کن. از ما گفتن😉
پاسخ:
چشم ☺
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۱:۳۲ مریم بانو
سلام اقای افغانی اسم اولتون تو خانواده برتر چی بود؟؟:)

اقای کاوه اهنگر

ماشالا به حافظه .اون مبلغ اندک سرمایه که نابودش کردن.:)

شماهم مموفق باشین.
پاسخ:
سلام
یه اسم یونیک ! همچون افغانی !!😆 ( یه اسمی بود دیگه . .. )
ظاهرا رفیق  نوستالژی قدیمی الی ماشالله تعدد  اسامی  داری 

اقای بی رو در وایسی 
اقای افغانی 
آقای کاوه آهنگر 
حالاچراشو نمیدونم 
نمیخام حدس قضاوت گونه بزنم 
بنی مثلا مبخام ادعا کنم  اصلا  نفهمیدم جریان چیه 

نصف آسایش  در ادعا به نفهنی هاست 

ما که از اول اول یه اسم داشتبم و داریم و خاهیم داشت 
آیکن و استیکر خنده هم که نداری برادر  برات  ثبت کنم چن تا خنده 

که ینی دارم بات شوخی میکنم 
پاسخ:
تعدد اسامی نیست قربان . کلا دوتا وب و دوتا اسم طی ده سال
اقای کاوه اهنگر از دوستان هستن . 

برای شکلک باید با موبایل بیای و شکلکهای گوشی رو استفاده کنی
سلاااام و عرض ادب 
خدمت جناب بی رو در وایسی و بقیه دوستان فعال ابن‌ وبلاگ 
کامنتهاتونو  مبخواندم عین قدیم ها  هنوزم تمام بحث ها چالش بر انگیز 


همیشه فکر میکنم آیا با این بحث ها چیزی هم عوض میشه ؟؟؟!!

ولی به بک تجربه رسیدم هر مخاطبی که دیدم که خیلی دم از عرفان و  حدیث و نقل قول از فلان کتاب و فلان منبع و مآخذ کرده  و یا به فلان ایه و سوره استناد کرده در  زمینه عامل بودن به ادعاهایشان  کاملا ضعیف عمل کردن 

من همیشه پی فردی هستیم که به آنچه ادعا میکنه 
حداقل یک گوشه اشو بالفعل کنه آدم دلش خوش  باشه 
فقط حرف ! 
فایدش چیه !!؟؟؟

پاسخ:
سلام
یکی اینکه نحوه سخن گفتن رو می اموزم
یکی اینکه شجاعت سخن گفتن رو می اموزم
یکی اینکه با افکار متعدد اشنا میشم
یکی اینکه اصطلاحات مباحث مختلف رو می اموزم
یکی اینکه با دوستان موافق و مخالفم اشنا میشم
یکی اینکه ...


همچین بی فایده هم نیست 😊
آخ که من عاشق این تایید خودکار کامنت هستم 
آدم خیالش راحته که کامتتش ارسال شده ......
و ممنونم  از این کارتون ......
پاسخ:
کامنت قبلی گفتید " 
من همیشه پی فردی هستیم که به آنچه ادعا میکنه 
حداقل یک گوشه اشو بالفعل کنه آدم دلش خوش  باشه 
فقط حرف ! "

ارادت داریم
دیدم وبلاگت تاییدیه ! 😉
سلام دگر بار
 بله دوست دارم  تایید فوری کامنت دهی وبلاگ ها را 
ولی فبول کنید اون عامل بودن به ادعاها در مباحث زیر بنایی و اصولی زندگی و جامعه را عرض کردم 
کامنت دهی  و تایید خودکار که بک نظر شخصی ساده است  و دلخواه صورت میگیره و انجام و عدم انجامش ضرر خاصی به فردی نمیزنه 

و البته من گاهی برای تنوع اینکارو میکنم 
البته با انتقاد روبرو میشم چون   در این نوع تایید خودکار امکان گذاشتن کامنت  با کپی پیست  امکان نداره .....عمدتا مخاطبینم ایراد مبگیرن ....
پاسخ:
سلام

شما کاملا مختارید هرجور صلاح میبینید عمل کنید 🌹

سلاااااااام 

مثلا تو چه مواردی مرجع تقلیدا باهم اختلاف نظر دارند؟ 

مثال میزنید؟ 

و خب مگه لازم نیست بعضی مطالب نسبت به زمان جدید به روز بشن؟ 

 

پاسخ:
سلام ☺🌹

شما به این نکته توجه کنید.
اگر همه مراجع یک انتخاب و یک نظر در مورد موضوعات و مسائل دینی دارند پس چرا هرکدوم رساله ای جداگانه دارند ؟  قاعدتا همشون به یک حقیقت واحد باید برسن و همگی اون حقیقت رو قبول کنن
ولی وقتی هر کدوم رساله مجزا دارن و مقلدان جدا گونه دارن یعنی اختلاف نظر...

بطور مثال
شما اگر در هر موضوع فقهی سوال و شبهه داشته باشی و بخوای برطرف کنی . اولین چیزی که میشنوی این که مرجع تقلیدت کیه ؟  طبق رساله ایشون عمل کن !


بروز رسانی احکام فقهی قطعا جزو وظایف فقها و مراجع تقلید است ولی متاسفانه هیچ پژوهشی در این امر ندارن و فقط گفته پیشینیاشون رو حفظ و تکرار میکنن !!!

صحیح 

ممنون جواب دادید👌

پاسخ:
ارادت داریم ☺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی