همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

مردمانت را دشمن خطاب نکن

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۲۳ ب.ظ

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۴
کارور بیان

نظرات  (۲۹)

بنظرم حرف صحیحی میاد. نظر خودت افغانی جان چیست همراه با توضیح؟🙂
پاسخ:
ماهم با نظر شما موافقیم ☺ متن کوتاه و گویاست😊
👍میشه گفت نحوه رفتار دیگران با ما رو خود ما میسازیم. دوستی و مودت یا عناد و دشمنی در رفتار مردم هر دو انعکاس رفتارو برخورد خود حاکمان همون  مملکت با مردم.
پاسخ:
و در این بین یک دسته هم هستن که گرچه مخالفن ولی چون نون به نرخ روز میخورن و از حاکمیت وقت ارتزاق میکنن موافقن ...

سلام اقای من

خدا سرنوشت هیچ ملتی رو تغییر نمیده مگه خودشون بخوان.

پس هرکی هرچی داره خوش میخواد دیگه اینجور نیس بنظر شوما؟
پاسخ:
سلامعلیکم

شما یه کشور صددمیلیونی رو درنظر بگیر که هفتاد درصد راضی هستن و سی درصد ناراضی
ایا سی درصد یا سی میلیون نفر که تعدادشون از جمعیت خیلی کشورهای دیگه بیشتره قدرت تغییر حکومت رو دارند !؟ (نه) ایا میتونن به حاکمیت اعتراض کنن!؟ (نه)  ایا باید بسوزن و بسازن !؟ (بله) 
نظر ما این که خدا جبار است ...

((بسیاری کشورها این مدلی میتونن باشن))
سلام آقای من
خدا جبار نیس ولی
انسان رو مختار آفریده.
مختار نیافریده؟!
این آدمیزاد دو پا هرروز داره با خدای خودش به شکلای مختلف مقابله میکنه پس چطور نمیتونه سرنوشت خودشو بسازه؟ بعدشم، مگه تنهاشکل تعیین سرنوشت اون سی درصد اون شکلیه که شوما فکر میکنین؟! خب شکلای مختلف دیگه پیدا کنن، یه جوردیگه بسازندش. مگه توو کشورای دیگه دنیا مثلا توو همین امریکا یا انگریز، همه موافق یه دولتن؟! ناموافقای دولت اونا چیکارمیکنن؟!
طبیعیه که اقلیت درمقابل اکثریت میسازن دیگه! اصلن مکه دموکراسی همین نیس؟
دموکراسی= تسلیم اقلیت به اکثریت!
پاسخ:
سلامعلیکم

«هُوَ اللّهُ الَّذی لا اِلـهَ اِلاّ هُوَ المَلِکُ القُدّوسُ السَّلـمُ المُؤمِنُ المُهَیمِنُ العَزیزُ الجَبّارُ المُتَکَبِّرُ سُبحـنَ اللّهِ عَمّا یُشرِکون»

اگه متقاعد شدید خداوند جبار بقیه کامنت رو جواب بدم ☺
سلام اقای من
اگه از این رعیت تون می پرسین که میگم این معنای جبار که شوما میگین توی این آیه نیس!
بد نیس از بانومیترا کمی درتفسیر این کلام قرآن بیاموزیم و توضیح بدن کلمه "جبار" توی این ایه چه معنا داره بعدش ادامه بدیم اگه صلاح بدونین.
چشم براه می مونم....

پاسخ:
سلامعلیکم

من حرفی از معنی جبار زادم ؟؟!!

کامنت قبلی خودتون رو بخونید ! چی گفتید ؟؟  " خدا جبار نیست "
من فقط یک ایه براتون اوردم که داخل اون ایه اسم یا صفت جبار رو برای خدا قرار دادن...

هنوز خداوند جبار نیست ؟! 

آقای من سلام
منظور رعیت از جبار نبودن خدا نفی اون معنای جبار هس که شوما از این ایه دارین دیگه. الان کجای حرف رعیت تون مبهمه؟
بازهم عرض میشه همین کلمه جبار که شوما بمعنای زورگو یا مجبورکننده گرفتین توی این آیه نیس...
آره بمعنیی که شوما مدنظردارین خداوند جبار نیس آقای من.

مساله همینه دیگه که ما ممکنه از بعضی کلمات خداوند معانی غیرمنطبق با قرآن و متفاوت با منظور خدا بفهمیم.
مثلا عده ای وقتی کلمه "یدالله" رو توو قرآن می دیدن میگن خدا دست داره مث آدما. یا وقتی کلمه "عرش" رو می بینن میگن خدا توی آسمونا یک تخت و بارگاهی برای خودش داره شبیه همین تخت های زمینی و خلاصه ازین مثالها هس. شبیه این خیلی برداشتای دیگه ممکنه از کلماتی که خداوند گفته صورت بگیره.
شاید بانو میترا بتونن کمک کنن کعنی کلمه جبار رو بهتر بفهمیم به امید خدا😊 😊

پاسخ:
سلامعلیکم
اقای مختار . حتتتما میدونی سفسطه چیه ☺

* من تعریفی از جبار ندادم
*شما گفتی خدا جبار نیست
*ایه قران اوردم که خداوند جبار است
** من ضامن برداشت و تفکرات شما از حرفای خودم نیستم که بخوام برا تبری از ابهامات ذهن شما تفسیر و توضیح ارائه بدم ☺

خداوند جبار است ؟ 😊
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۰۷ کاوه آهنگر
درود بر شما 
جمله زیباست و اصل اول بیشتر رخ میده، یعنی دیکتاتور ها بقدری به مردم ظلم میکنن که حتی به مرور زمان طرفداران آنها هم مخالف آنها میشن.

جسارتا بحث بین شما و کاربر مختار هم همان بحث فلسفی جبر و اختیار هست. و ظاهراً ایشون در این زمینه آگاهی ندارند و از آنجای که علاقه خاصی به ملا و آخوند دارند پیشنهاد بدید کتاب "جبر و اختیار" علامه جعفری و یا کتاب "انسان و سرنوشت"  مطهری را بخوانند.


آقای افغانی نمیدونم به این موضوع توجه کردید یا نه! اکثر افرادی که در این شرایط کشور با متوسل شدن به سفسطه و مغلطه توپ را از زمین حکومت بیرون انداخته و مردم یا دژمن،  امریکا و.... متهم میکنن منافع و رانت آنها با این حکومت هست؟
برای مثال کاربری در وبلاگ برتر وجود داشت با نام کاربری علیرضا 69 فردی که به دنبال هر بهانه بود تا تقدیر تشکر از حکومت بکنه
شکر خوری زیادی هم میکرد. مثلا ادعا میکرد اولین جراح دنیا امام صادق بوده و اگه آموزه های پزشکی او نبود غرب همچنان وحشی  بود. 
در جواب وقتی سینوهه مصر، طب سوزنی چینی ها، دندان مصنوعی 3 هزار ساله رومی ها، چشم مصنوعی 6 هزار ساله شهر سوخته ایران خودمان و پزشکی یونان را مثال زدم،  
نوشت: شما داری به اسلام توهین میکنی!!!!! و دشمن اهل بیت هستی😰😰

یا درباره کودتا 28 مرداد مدعی بود تمام تلاشهای زنده یاد دکتر مصدق بخاطر رهنمودها آخوند کاشانی بوده و ملی شدن صنعت نفت هوشیاری علما بوده و.....

وقتی ازش پرسیدیم شغل خودت و پدرت چیه که مثل امامان جمعه از حکومت دفاع میکنی گفت پدر بازاری و خودم هم جویای کار!!!
آقای افغانی آدم دروغگو کم حافظه میشه
چرا؟
چون چند ماه بعد در یک پست خاطره گویی نوشت پدرم پاسدار هست و خودم هم به لطف سفارش او و تلاش خودم! در ستاد بازسازی عتبات استخدام شدم و در عراق هستم.
( خلاصه پدر و پسر پای سفره انقلاب بودن)

در همین وبلاگ شما بنده به ساده ترین زبان مثال دزد و پلیس را زدم تا بلکه طرف مقابل علت و ریشه تورم و گرانی را درک کنه
در پاسخ نوشتند؛ یادی از پلیس شد جا داره از نیروی انتظامی تشکر کنیم، شبها که ما تو خوابیم آقا پلیس بیداره 😯
و باز آمدم مثال ساده تری درباره سیم برق دار و بدون برق را مثال زدم. تا شاید این بار متوجه بشن که.....
البته تعجب نمیکردم اگه این بار هم از وزیر نیرو و اداره برق تشکر میشد.😁

خلاصه احوال بعضی ها حکایتی جالبی هست.


موفق و پیروز باشید 

پاسخ:
سلام
از بابت معرفی کتابهای علامه جعفری و شهید مطهری ممنونم. حتما مطالعشون میکنم . مخصوصا نظر استاد جعفری رو مشتاقم بدونم☺

خیلی چیزها و کارها و بیانها از طرف اشخاص و نهادها و سازمانها شده شوآف ! نمایش ! تظاهر...
فارغ از بحث اقای علیرضا . نکته ای که خییلی مسخره س ! عملکرد صدا و سیما در این عرصه تظاهر سازی و بقول خودشون پادزهر درست کردن ! و اغلب گزارشهای خانم زهرا چخماقی به خیال خودشون مقابله با تهاجم و ایجاد فرهنگ سازیه ! مثلا امشب مقوله حجاب بود ...
و اخیرا هم داستان راننده عامر به معروف اسنپ رو درست کردن و کلی تبلیغات ! اخرش عکسهای قدیمی اقای راننده اسنپ در نماز جماعت بین مسئولین حکومتی ! و قسمت vip نمازگزاران دیده شد !! حالا پرتقال فروش رو پیدا کنیم که ارتباط بین یک راننده ساده اسنپ رو با اقامه نماز در صف مسئولین نظام رو بگه ... (تعمدا بحث رو این سمتی سوق دادم تا از علیرضا رد شیم غیبت برادر مومنمون رو نکنیم !😆)
ممنون از ابراز لطفتون 🌹
سلام

سلام مختار جان
اگر نظر مرا میخواهی جبار در قرآن یعنی کسی که به زور اصلاح و جبران میکند.


مهرداد میشه ادامه نظر مختار رو جواب بدی!

پاسخ:
سلام

در پست بعدی جواب ایشون رو با عکس مربوطه خواهم داد
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۰۰ غریبه آشنا A
به به با سلام خدمت دوستان گل😃

بعد از چند وقت دقیقا همین الان تونستم بیام وب آقای افغانی سر بزنم و چشمم ب ی نکته خورد!!👀

ای دل غافل از قلم افتاده بودنااااا ولی مرسی بابت اشاره جناب مهرداد خان😃

جا داره خیلی گرم و صمیمی از وزیر نیرو و اداره برق هم تشکر بعمل بیارم😅😅😅😅
از نگاه تیزم جا نموند😆😆😆

حالا برم میام باقی نظرات رو هم میخونم😂😂
پاسخ:
سلام

چقدر شما قدر شناسی 😅😉از فریدون ! شیخ ریش رنگی تشکر کنید تا از قدردانی دیگر وزرا فارغ بشید !
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۰۲ غریبه آشنا A
هان اون نکته هم الان دیدم!!من اون بعضیا 😎 با حضوری پررنگ😆احوالم چه حکایت جالبی داره؟!😅😅😅

مرسی و با تشکر از شما بابت پاسخ پیش پیش😂همچین ادم قدردانی هستم من😄😅
امیدوارم با این کارم باز قیمه ها نریزه تو ماستا😂😂
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۴۴ غریبه آشنا A
دوباره سلام دوستان گل😊
من اومدم😄نقش مهم و پررنگ که تو این مطلب خیلی بهم اشاره شده!!😃

مهرداد خان الان متوجه شدم که شما با کسی که خاطرش مثل برادر خودم عزیزِ مشکل داشتید!حالا من کاری ب بحثاتون ندارم ولی درجریان شغل علیرضا خان بودم و باهاشون ارتباط داشتم اول شغلشون اونی نبود که شما گفتید!!و نزدیک یکساله که تو کار بازسازی عتبات هستن و عراق میرن واسه کار!

بعدشم شما جوری جبهه گرفتید علیه دولت که هر کی ندونه فکر میکنه ما تو این ملت نیستیم!!😶😶
دیگه خودمونو که نمیتونیم گول بزنیم بگیم مردم همه خیرخواه و منفعت رسون همنوعاشونن!!و فقط مشکل از حکومت اسلامی ماست!😝
درسته شما گناه رو میندازید گردن حکومت ولی با نهایت احترامی که براتون قائلم بازم میگم اگه مردم ما ب معنای واقعی انسان بودن همدیگه رو زیر پا نمیذاشتن و با وجود که ازشون برمیاد تا دست مردمشونو بگیرن نمیزدنشون زمین!! ایران اصلا فقیر نداشت!!
ولی همه میگن بخور تا خورده نشی و زورشون ب ضعیف تر از خودشون میرسه!
اگه منه نوعی انسان باشم حداقل دوروبرم رو دریابم قطعا وضع خیلی بهتر از این میشد که باید باشه!!و الی آخر ....
حالا نمیدونم اینبار مثال از راهداری و اداره گاز میزنید😃 ولی من چیزی که میبینم واضح و روشن و متاسفانه از هر زاویه که نگاه میکنم از ماست که بر ماست!😑

باز اعصابم خط خطی شد!!😃
باز خوبه ماه رمضون تموم شد وگرنه افت فشارم میگرفتیم😃

در آخر ؛ آقا اصلا از حکومت تشکر نمیکنم بلکه ریا نشه😆😅😅
پاسخ:
سلام
جسارتا منم نظرمو بگم😊
در روانشناسی یه ازمایش گوریل مادر و بچه ش در قفس داغ مطرح شده
(وقتی قفس یخورده داغ میشه مادر بچش رو بغل میکنه تا پای بچه نسوزه . ولی وقتی کف قفس به شدت داغ میشه بچه رو میذاره زیر پای خودش تا خودش نسوزه !)
مردمی که مد نظر و اشاره شماست اول اینکه در شرایط قفس داغ میبینن خودشون رو و برای بقای خودشون عمل میکنن !  دوم اینکه این مردم تربیت یافته و فرهنگ اموخته پس از انقلاب هستن !! و احتمالا از تبعات اموزه های دینی انقلابیمونه !😅😉
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۵۱ غریبه آشنا A
خواهش میکنم مهرداد خان راحت باشید😊

من طرف حقم ولی دیگه چیزی نمیگم التماس دعا😃

برم بخوابم که آقا پلیسه بیداره😅😅
پاسخ:
طرف حق واقعی هستید یا طرف حق بجانب ؟! 😆😉
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۵۷ غریبه آشنا A
منظورم آقای افغانی بودا😅

مهردادخان جناب هویت که راحتن !😃حالا میان میگن چرا آقا پلیسه بیداره😆
وای اومدم دیدم منو مورد لطف قرار دادن و خطاب ب آقای افغانی از من حرف زدن متعجب شدم !!!چقدر خندیدم😂😂😂
فردا ب رگبار نبندن منو صلوات😓😅😅

رفتما آن آن😂
سلام آقای من
تقدیم به شوما
پاسخ:
سلامعلیکم


سلام آقای من
بنظرتون درسته وقتی با نظر کسی موافق نیستیم یا نظرش رو نمی گیریم بهش یه انگی بزنیم؟؟
منتظر پاسختون
رعیت😂
پاسخ:
سلامعلیکم

نه درست نیست 
اگر منظورت از انگ زدن واژه سفسطه بود که ... !!
سفسطه یک روش مباحثه و مجادله کردنه و نه توهینه نه افترا☺ که شما خوب بلدی 😅

شما بگو
درسته اشخاص از جواب دادن به یک سوال ساده فرار کنن ؟؟  خداوند جبار است ؟

    اللهم یا شاهد کل نجوی....
پاسخ:
بله ! هو البصیر و سمیع

سلام بانو میترا
ممنون که نظرتو برا معنی جبار نوشتی.
ولی بنظرت این معنی با بعضی آیه های دیگه قرآن جور در میاد؟!
مثلا لااکراه فی الدین و....؟نمونه دیگه ش کم نیس
سلام آقای من

مرحوم محمد مصدق:

من با دادن هر امتیاز از نظر اقتصادی و سیاسی مخالفم چون تفکیک مسائل سیاسی از اقتصادی مشکل است.
پاسخ:
سلامعلیکم

مچچککررمم🌹

خداروشکر با مرحوم مصدق بخاطر اخوند کاشانی خصومت و دلخوری ندارید ☺
مختار
اصلا معنی که من گفتم مخالف آیه لا اکراه فی الدین نیست. بله خداوند کسی رو مجبور نمیکند که مسلمان باشد ولی جبار بودن خداوند "برای نمونه در مقابل آیه ای که گفتی" آن زمان باید دید که بطور داتی قبول اسلام را در ما گذاشته و بعضی به آن گوش داده و بعضی نه و بعضی تاحدودی. حتی کسی که کتب آسمانی را نخوانده باشد حتما در زندگی به این مورد فکر خواهد کرد که چجوری بوجود آمده و یا جهان چجوری به وجود اومده و آخرش چه میخواد بشه و معنی ظلم و یا انسانیت رو تاحدی میدونه. چرا ما به این موارد فکر میکنیم؟ چون به طور ذاتی در محدوده عقل وفکر ما گنجانده شده است.

۲۹ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۲۵ غریبه آشنا A
سلام دوستان عزیز حال احوال؟😊

جناب مختار خان خدا دلتونو شاد کنه بازم کلی خندیدم😂😂😂
پاسخ:
سلام
سپاس از احوال پرسی سرکار عالی 🌹

۳۰ خرداد ۹۸ ، ۰۸:۴۳ کاوه آهنگر
درود بر شما

آقای افغانی توجه کردید بازی های فکری رده بندی سنی دارند؟ مثلا بازی رده کودکان برای نوجوانان کسل کننده هست و برعکس،، بازی رده نوجوانان برای کودکان گنگ و نامفهوم هست و یا حتی در فیلم و کارتون ها هم رده سنی تعریف میشه

خب سطح شعور و آگاهی شما هم از برنامه های صدا و سیما بالاتر هست و بخاطر همین شما  متوجه این شوآف و تظاهر میشید. 
اما باید قبول کرد هستند افرادی با سطح فهم و آگاهی پایین که متوجه این تناقض ها نمیشن و تمام اخبار تلویزیون را باور میکنن
 صدا و سیما هم یک دستگاه تبلیغاتی در خدمت دیکتاتوری هست و وظیفه مغزشویی نادان ها را داره چون رسانه آزاد نیست که هدفش اطلاع رسانی باشه
خب در چنین دستگاه تبلیغاتی خبرنگاران دروغگوی چون آمنه سادات ها و چخماقی های فراوان هستند.
ماجرا راننده پاسدار اسنپ هم یک رسوایی برای حکومت بود  که البته چنین اتفاقاتی خیلی برای جامعه مفید هست!! چون چهره واقعی این جماعت و طرفداران نان به نرخ روز خور آنها فاش میشه


اجازه بدید موضوع فریب و تظاهر را کمی بازتر کنیم
در خبرها از زبان حاکمان نقل قول شد که برخی از درخواست های حاکمیت از طرف قشر زیادی از جامعه قابل قبول نیست و ما این درخواست ها را از زبان افراد مشهور (سلبریبیتی) در شرایط حساس به صورت غیر مستقیم عنوان میکنیم. 
( سخنان تاجزاده و مطهری)

خب حالا شما این خبر را خواندید و ظاهرا خبر خاصی نیست!
بعد مدتی زمان انتخابات فرا میرسه. اکثریت ناامید و خسته هستند
بعد شما میبینید یواش یواش تعدادی از  بازیگران و ورزشکارهای مشهور هر کدام  به شکل و بهانه ای دعوت به رای میکنن و در جبهه ای قرار گرفته و با تایید وعده کاندیدا ها مردم را تشویق به رای میکنن
امیر تتلو،  حامد زمانی و.... در جبهه اصولگرایان
و
پوریا پور سرخ ،، ترانه علیدوستی، صادق زیباکلام و.... در جبهه اصلاحات
به یکباره آزادی بیان شگفت آوری در جامعه و تلویزیون حاکم میشه و عوام که با دیدن این آزادی شور حسینی گرفته اند و با اینکه از وعده های دروغین قبلی خسته و سرخورده بودند بار دیگر بخاطر سخنان بازیگر و یا ورزشکار مورد علاقه خود پای صندوق میرن.
اما شما و افراد آگاه  گول این تبلیغات را نمیخورید!  چرا؟ 
چون علاوه بر اینکه از اختیارات تعریف شده رهبر و رییس جمهور آگاه هستید متوجه میشد در گذشته خبری خوانده بودید که گفته شده بود در برهه های حساس  نظر حکومت توسط سلبریبیتی ها به مردم انتقال داده خواهد شد.
پس در نهایت شما امروز متوجه هستید که این یک شو تبلیغاتی بیش نیست اما خیلی ها مثل شما آگاه نیستند. و خیلی راحت فریب میخورند و متوجه تناقض ها نمیشن!!
بعد حکومت به این مقدار هم راضی نیست چون میداند قسمت قابل توجه جامعه اصلا تلویزیون را تماشا نمیکنن و مشتری شبکه های ماهواره هستند.
خب ماموریت خارج از کشور هم شروع میشه و فردی مثل "اکبر گنجی" که یکی از به ظاهر منتقدین سرسخت  رهبر و حتی پیامبر (ص) هست درست در زمان انتخابات ملت را تشویق به رفتن پای صندوق رای میکنه! و برای فریب ببینده مدعی میشه که اگه نری رای بدی کاندیدای محبوب بیت رهبری رای میاره و شرایط بدتر میشه و....( ماجرای انتخاب لولو و هلو)

بعد شما یه لحظه فکر میکنی میگی این مردک که صبح تا شب میگه جمهوری اسلامی لعنت الله هست چی شد الان دعوت به رای و انتخابات میکنه؟؟
با کمی فکر به یاد میارید سخنرانی حسن عباسی تئوریسین جمهوری اسلامی را بعد از سال 88 در جمع بسیجیان که میگفت؛
ما عده ای از نیروهای خود را آموزش میدیم برای ایجاد تفرقه در اپوزیسیون خارج از کشور ( رشته ای در دانشگاه امام صادق برای این کار دارند!!!!)  بعد ماجرای ترتیب میدم و بعد از کلی سروصدا تبلیغاتی آنها را مدتی به جرم دشمنی با نظام زندانی میکنیم و بعد از آزادی از زندان آنها را که ظاهرا مخالف نظام هستند از ایران اخراج تا پناهنده سیاسی بشوند! و در نهایت به عنوان منتقد و مخالف نظام که در ایران زندانی هم بوده اند به عنوان کارشناس جذب شبکه‌های مثل  bbc و.... بشن تا در زمان های حساس بصورت پنهان از جمهوری اسلامی دفاع کنن.
برای نمونه آشغال های چون عطاالله مهاجرانی، فاطمه حقیقت جو،  علیزاده، دانا، فردین و.... به ظاهر منتقد و دشمن نظام هستند اما در عمل طرفدار اصل نظام.


خلاصه آقای افغانی آگاهی شما باعث میشه فریب این دستگاه عریض و طویل مغزشویی را نخورید و متوجه این شوآف بشید 
حالا تصور کنید اکثریت جامعه را افراد آگاهی همچون شما تشکیل بدن، چه اتفاقی رخ میده؟
آیا عده باز هم میتوانن با سوء استفاده از عقاید مذهبی و افزایش جهل و خرافه حکومت کنن و ثروت ملی را به تاراج ببرند
آیا سطح بالا آگاهی اکثریت باعث ایجاد یه حکومت دمکراتیک نخواهد شد؟

و خوشبختانه به لطف شبکه های اجتماعی و اینترنت که در گردش آزاد اطلاعات به مردم ایران خیلی کمک کردن باعث شده تعداد افراد آگاه و بیدار روز به روز بیشتر بشه گرچه سرعت این موضوع لاک پشتی هست اما از طرفی آهسته و پیوسته هست و نوید روزهای بهتری را برای مردم و کشور میده.

البته عده ای هم دانسته اما بلانسبت جمع چون بی شرف هستند و نان آنها در این شرایط فراهم هست با گستاخی بر علیه مردم فقیر ایران و به کام حکومت همیشه سفسطه میکنن و به شکلی از این وضعیت دفاع میکنن که حنا آنها هم دیگر رنگی ندارد و در نهایت تعداد اندکی باقی میماند  که ( یا به دلیل هوش پایین و یا تعصب و جهل) همچنان معتقد به چنین سیستم فاسدی که در ظاهر نام خدا را یدک میکشد هستند و مشکلات ریشه ای را یا ناچیز و کوچک خوانده و یا آنها را انکار میکنن که نباید آنها را هم جدی گرفت.
پرحرفی بنده را ببخشید 🙏


راستی برای مثالم مجبور شدم نام فردی را بیارم که شما او را بشناسید.(ع69) هم یکی از دهها فردی بود که.... در مکانی  حضور داشت که هر دوی ما در آن مکان بودیم و او را میشناختیم. بنده هم نقل قولی کردم از زبان خودش و نه غیبت!

راستی شنیدید میگن وقتی خواستی یکی را خوب بشناسی ببین با چه کسانی دوست هست؟ سنگ چه کسانی را به سینه میزنه، حالا هم حکایت......!!!😄

موفق و پیروز باشید 
پاسخ:
عالی بود 👏👏👏
جامع و کامل 👍


و خیلی ممنون که جاهای مثبت و برای مثال از شعور و اگاهی بنده رو مثال میزدید 😅😋
سلام بانو میترا
مچکرم که شوما هم به کامنت این رعیت گوشه ی چشمی و به نظرش ، نظری نوشتی. رعیت ها به اندگی خوشحال میش😄
اما درباره جوابت که گفتی:
"جبار بودن خداوند ... آن زمان باید دید که «بطور ذاتی» قبول اسلام را در ما گذاشته و بعضی به آن گوش داده و بعضی نه و بعضی تاحدودی. حتی کسی که کتب آسمانی را نخوانده باشد حتما در زندگی به این مورد فکر خواهد کرد که چجوری بوجود آمده و یا جهان چجوری به وجود اومده و آخرش چه میخواد بشه و معنی ظلم و یا انسانیت رو تاحدی میدونه. چرا ما به این موارد فکر میکنیم؟ چون «بطور ذاتی» در محدوده «عقل وفکر» ما گنجانده شده است."
جوابی که برات دارم(شایددرست نباشه ها):
اگه معنی جباری این باشه که بقول تو "بطورداتی" چیزایی درون "عقل و فکر" ما هس با این ترتیب همه "ذاتیات" رو میشه به "جبر و مجبوری" معنی کرد و هرجور"تغییر در مخلوقت و اشیاء" رو منتفی دونست.
در ثانی اصلا "عقل و فکر" خودش امکان "ضدیت با ذاتیات" رو به انسان میده و همین توی وجود آدمیزاد جالبه دیگه! یعنی همون اختیار که از عقل سرچشمه می گیره. اگه ما عقل و فکر رو هم نوعی تفسیرکنیم که جبر و مجبوریه دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه که. هر چیزی خصوصیت داتی خودش رو داره. عقل خصوصیتش فراهم کردن "امکان تغییر" هست و "تغییر یعنی میشه ضد جبر حرکت کرد. حالا با تفسیر شوما که خودعقل هم ذاتیه و جبره میدونی چه میشه؟ این میشه:
جبر یعنی آدما «نمی تونن» توو زندگی و سرنوشتشون تغییر بدن
عقل و فکر یعنی آدما «می تونن» توو زندگی و سرنوشتشون تغییر بدن
عقل ذاتی آدماس و جبره 
نتیجه: دو گزاره اول که کاملا ضد همن (یعنی تونسن و نتونستن تغییر) حالا مساوی هم میشه یعنی میرسیم به «جمع اضداد» که منطقا محاله.
حالا این در حد فکر یه رعیته ها
بازم شوما استادین و آقای ما که اعلم...😊😊
به غریبه آشنا
سلام. خوشالیم دوباره دستخط شوما رو زیارت کردیم

اینکه باعث شدیم کلی بخندین باعث خوشالی ما شد😊😊😊

کاش توو این روزگار تلخ میشد هرکسی مقداری خنده به لب و دل کسی یا کسونی بیاره.
ما جماعت رعیت با همین خنده ها قانعیم و زندگیمونو سر می کنیم....😊

ولی بعضیا همش کارشون نق زدن و جنگ اعصاب و منفی بازی و تولید یاس و ناامیدیه. نمیدونم چرا....

همیشه خندون باشی و زندگیتون پرخیروبرکت😊
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۹ غریبه آشنا A
شنیدید میگن سلام سلامتی میاره 😃دوباره سلام😊

اگه اینکه من زیاد درگیر این مسائل نمیشم و برداشتم رو از دید خودم ب عنوان یکی از میلیون ها انسان زیر سلطه ی این حکومت میگم ،شاید از نظر شما کودکانه باشه!!
ولی در اصل خودم خیلی خوشحالم که همچین روحیه ای دارم با وجود اینکه منم تربیت یافته و فرهنگ‌ آموخته همین انقلابم!!
من همه دوستای بیانی رو دوس دارم و خاطرشون برام عزیز،ولی برام جالبه دقیقا بخاطر همین که با کسایی که علیرضا باهاشون مشکل داشت مشکل نداشتم قیدمو زد ولی من اینجا هم گفتم کاری ب بحثتون ندارم! چیزی که میدونستم رو گفتم ببخشید😊

حضورم تو پست میوه دین هم ب خواست فرشته جون بود که اومدم و از دید خودم و خیلی ساده سعی کردم بیان کنم مشکل کار از کجاست!! باز اگه پرحرفی کردم و یا با طنزپردازیام ناراحتتون کردم ازتون معذرت میخوام و باور کنید ابدا نیت بدی نداشتم و ندارم!!
خاطر شمام همون قدر برام عزیز و محترم هست که باید باشه و هیچوقت قصد جسارت نداشتم و ندارم بهتون و واستون احترام قائلم😊
ببخشید دیگه دست خودم نیست زیادی شوخم😃


جناب مختار خان خیلی ممنون مرسی واقعا لطف دارید 😊
و همچنین شما دوست عزیز و سایر عزیزان🌹
پاسخ:
سلام

راحت باشید☺ هر چیییی دلتون میخواد بگید 
گوش شنوا و چشم بینا هست ... 
ما هم که نه دلخور میشیم نه چیزی..  

سلام مختارجان

ابتدا بگم "من گفتم نمونه ای از جبار بودن خداوند در مقابل آیه ای که تو گفتی آن توضیحی است که ما گفتیم، نه اینکه تمام نمونه های جبار بودن خداوند در همان توضیح ما است"

من کی گفتم "..همه "ذاتیات" رو میشه به "جبر و مجبوری" معنی کرد.." ؟؟؟ من نوشتم:" ..قبول اسلام را در ما گذاشته و بعضی به آن گوش داده و بعضی نه و بعضی تاحدودی..."  آیا قبول اسلام فقط کافی است  یا اینکه عمل به فرامین و بندها و منطقات آن نیز لازم است؟ جالب اینجاست که من دقیقا در آن جمله اشاره کردم که قرار دادن آن بصورت جبارانه (صلاح دیدی به زور) است و قبول آن و عمل به آن را دقیقا نوشتم که به اختیار خود آدمی ست!!!!

درمورد دوم که گفتی:".. اگه ما عقل و فکر رو هم نوعی تفسیرکنیم که جبر و مجبوریه دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه که..".  به اجبار خداست که عقل آدمی حتما محدودیتی دارد. شما نمیتونی بگی عقل آدمی محدودیت نداره چون ما با این عقل علم کسب میکنیم واگر میخواستیم علمی نامحدود داشته باشیم حتما باید عقلی نامحدود داشته باشیم و از آن جا که علم نامحدود فقط از آن خداست پس صددرصد عقل محدودی به اجبار خداوند به ما داده شده است تا فقط همان قدر که خداوند حدود گذاشته بشر میتواند به علم دست یابد و نه بیشتر.

توضیح گزاره هایی که گفتی راهم با همین توضیح هایی که دادم قبول ندارم. چون انسان مختار است زندگی کند و هرجور میخواد زندگی کند ولی اینکه او پا به این زندگی گذاشته و به این دنیا آمده جبار بودن خداوند است.

آدمی میتواند هرجور میخواهد زندگی کند ولی اینکه آدمی از اسلام پیروی کند جبار بودن خداوند است. شما اختیارت با خودته که از اسلام پیروی نکنی ولی خداوند جبار اسلام رو به تو رسونده، میخوای پیرو باش و میخوای و مباش.

مختار میشه بدونم رشته تحصیلیت چیه؟

*سعی کنیم وقتی حرف کسی رو نقل میکنیم، اگه حرف آن ادامه حرفیست یا ادامه دارد حتما جوری بنویسیم که به خواننده نیز القا شود ادامه ای در کار بوده است.

کاوه آهنگر
ممنون از حرفایی که میزنی و باعث میشه مردم دنبال این موضوعات رو بگیرن و روشن تر بشن.
آنهایی که نفسشان از جای گرم بلند میشه حتما پای همین سفره های انقلاب نشستن. کمتر کسی است که نبیند از ایران جز یک مشت دزد و دروغ گو باقی نمانده. مردم هم به تقلید آنان شانه شان به شانه آنان خورده است. 
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۷ کاوه آهنگر
خانم میترا

🙏🙏🙏ممنون 

کاوه اهنگر عزیز

چرا از وبلاگ خانواده برتر رفتین

شما که اینقدر محبوب هستین خواهش میکنم برگردین
۲۱ تیر ۹۸ ، ۱۵:۱۲ غریبه آشنا A
سلام وقت بخیر😊
پست رو گشتم متوجه شدم اینجا ی سوال بدون جواب مونده!!😑
نیست جدیدا هویجم گرون شده !! اینه که بضاعتم نمیرسه و زیاد نمیخورم از چشمانم سوی دیده رفته😳😅
پوزش بابت تاخیر بلند مدت😃
جناب مهرداد خان (آقای افغانی) در خصوص اون سوالتون باید بگم که فاصله ی بین حق و باطل چهار انگشته و قطعا دیدن حقیقت باورش راحتر از شنیدن!!
و هر کس حقیقتی رو باور داره که دیده یا شنیده حالا این دیگه ب خود شخص بستگی داره😃
بعدشم من انقدر مظلوم و حیوونی هستم که نخوام حق بجانب نباشم😅😅

حق حقنن دی گال یاتسین 😅
پاسخ:
سلاممم 
😊🌹🌹🌹🌹🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی