همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

متوهمان حق بجانب

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۴۴ ب.ظ




تصور کنید دو قشر با خیال حق به جانب بودن باهم مباحثه و مجادله کنن...

ولی در واقعیت حق جانب هیچکدوم نباشه...

#اصلاحطلب#اصولگرا

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۳۱
کارور بیان

نظرات  (۱۵)

درود بر تو رفیق

هر موضوعی سه دیدگاه مختلف میتواند داشته باشد (شاید این صحیح تر بود).

درمورد توضیحاتت هم خیلی موافقم، بارها فک کردم حقیقت میتونه چیزی دیگر باشه که ما نمیدونیم. حقیقتی که شاید از ذهنیات ما دور باشه!
سوالم اینجاست که دوستن حقیقت چقدر میتونه به ما کمک کنه؟
پاسخ:
سلام

دونستن حقیقت بستگی داره ! به نفع ما باشه حتما مشتاق دونستنش هستیم . ولی به زیانمون باشه بدجور خودمون رو بخواب میزنیم بیدار نشیم...
دونستن.

نیست وَش باشد  خیال  اندر جهان

تو  جهانی  بر  خیالی   بین  روان
پاسخ:
این بیت ربطی به پست نداره !
ولی شاهکاره از بیان کردن وجود و هستی زندگی 👍👍👍
تشکر 🌹
🌺   ارزش واقعی انسان به چیست؟   🌺

علّامه محمّد تقی جعفری نقل می کرد: 
 عدّه‌‌‌ای از جامعه‌‌‌شناسان برتر دنیا در «دانمارک» جمع شده بودند تا درباره موضوع مهمّی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع این بود :
ارزش واقعی انسان به چیست؟

برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصّی داریم؛ مثلاً معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است.معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیّت آن است.
معیار ارزش پول، پشتوانه آن است.

امّا معیار ارزش انسان‌‌‌ها در چیست؟

هر کدام از جامعه شناس‌‌‌ها صحبت‌‌‌هایی داشتند و معیارهای خاصّی را ارائه دادند.

وقتی نوبت به بنده رسید، گفتم:
اگر می‌‌‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می‌‌‌ورزد.

کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است 
در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است.

کسی که عشقش ماشینش است، ارزشش به همان میزان است، امّا کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست.

علّامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. 

ولی جامعه شناس‌‌‌هایی که صحبت‌‌‌های مرا شنیدند، برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.

وقتی تشویق آن ها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم:

عزیزان! این کلام از من نبود. 
بلکه از شخصی به نام علی علیه السلام است.
 آن حضرت در «نهج البلاغه» می‌‌‌فرمایند: 
 « قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُه ُ؛ ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که دوست می‌‌‌دارد.

وقتی این کلام را گفتم ،دوباره به نشانه احترام به وجود مقدّس امیرالمؤمنین علی علیه السلام ازجابلندشدند.
پاسخ:
مچککرر 🌹
علامه جعفری رو دوست دارم . اخوندی که فیلسوف بود و قابل احترام ❤
سلام آقای من

نیست وَش باشد  خیال  اندر جهان

تو  جهانی  بر  خیالی   بین  روان

ربط این شعر با موضوع پستاینه که غالب باورهایی رو داریم که از جنس حقیقت نیست همه شون جزو خیالاته.
توو حرفا و دیالوگای مردم حتما شنیدین که خیلی بکار میبرن میگن "خیال کردم اینجوریه ، خیال کردم اونجوری بهترهولی استباه کردم ...
خلاصه خیلی چیزایی که فک میکنیم حقیقیت داره فقط یه خیاله که واقعی نیس.

البته جسارت رعیت رو ببخشین و هرچی شوما بفرمایید اطاعت...🌹🌹🌹
پاسخ:
سلامعلیکم
حالا مربوط شد 😅☺
سلام بانومیترا
منظورت از اون سوال چی بود که دونستن حقیقت چه فایده داره؟!!!!
یعنی شوخی بود یا جدی؟!!!
آخه اینم شد سوال واقعنی؟؟!!
یه کم توضیح بده بی زحمت...
سلام آقا مختار

راستش من اگه نخوام مطلبی رو توضیح بدم همیشه سر بسته میگمش. مث همین یکی. گاهی هم حرفی رو میزنم ببینم افغانی و بقیه چقد روی اون فک میکنن و نظرشون درباره همون حرف سربسته من چیه.
چی برداشت میکنی جانا؟
سلام بانومیترا
خب پس وقتی سربسنه می حرفی باید منتظر برداشتهای عجیب غریب هم باشی و یه وقتی نرنجی جانا... [چشمک]
منم برداشتمو توی دل کامنت قبلیم گفتم ببین چی برداشت میکنی جانا...[چشمک]
سلام مختار جانا
برداشت شماهم یک جور برداشته دیگه.😉😜
سوالم اگه سربسته بود ولی واضح بود.
با اینکه ما تغییر جهاتی دادم اما رنجش نه جانا.
ای جان.جانا.جانا.جانا.
میگم اگه دوست نداری بت دیگه نمیگم اینو جناب مختار.😉
این داستان تقدیم به جنــــــــاب مختار

واقعیت را ندانستن بهتر است !

ﻭﺍﯼ ﮐﻪ ﺭﺩﭘﺎﯼ ﺩﺯﺩ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻣﺎ، ﭼﻘﺪﺭ ﺷﺒﯿﻪ ﭼﮑﻤﻪ ﻫﺎﯼ کد ﺧﺪﺍﺳﺖ؟؟؟ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺭﺩﭘﺎﯼ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﺎﻧﺪﻩ ،ﺷﺒﻴﻪ ﭼﮑﻤﻪ ﻫﺎﯼ ﮐﺪﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩ ﯾﮑﯽ میگفت: ﺩﺯﺩ، ﭼﮑﻤﻪ ﻫﺎﯼ ﮐﺪﺧﺪﺍ ﺭﺍ
ﺩﺯﺩﯾﺪﻩ!
ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: ﭼﮑﻤﻪ ﻫﺎﺵ ﺷﺒﯿﻪ ﭼﮑﻤﻪ ﮐﺪﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻩ!
ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﻃﺮﯾﻘﯽ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺭﺍ
ﺗﻮﺟﯿﻪ ﻣﯿﮑﺮﺩ
ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﺍﯼ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ: ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ؛ ﺩﺯﺩ، ﺧﻮﺩ ﮐﺪﺧﺪﺍﺳﺖ !
ﻣﺮﺩﻡ ﭘﻮﺯﺧﻨﺪﯼ ﺯﺩﻥ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ:ﮐﺪﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺩﻝ ﻧﮕﯿﺮ، ﻣﺠﻨﻮﻥ ﺍﺳﺖ، ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ ،ﻭﻟﯽ ﻓﻘﻂ ﮐﺪﺧﺪﺍ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻋﺎﻗﻞ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﺍﻭﺳﺖ
ﺍﺯ ﻓﺮﺩﺍﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﮐﺴﯽ ﺁﻥ ﻣﺠﻨﻮﻥ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪ ﻭ ﺍﺣﻮﺍﻟﺶ ﺭﺍ ﺟﻮﯾﺎ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﺪﺧﺪﺍ ﻣﯿﮕﻔﺖ :ﺩﺯﺩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮐﺸﺘﻪ ﺍﺳﺖ !
ﮐﺪﺧﺪﺍ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺭﺍ ﮔﻔﺖ ﻭﻟﯽ ﺩﺭﮎ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ، ﻓﺮﺳﻨﮕﻬﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﺷﺎﯾﺪ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﻮﺷﺖ ﻣﺠﻨﻮﻥ ﻣﯿﺘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ !
ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ آﺑﺎﺩﯼ ، ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ ، ﺑﻬﺎﻳﺶ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻭﻟﯽ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ،ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺩﺍﺷﺖ ، ﭘﺲ ﻫﻤﻪ ﻋﺮﻋﺮﮐﻨﺎﻥ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﮐﺪﺧﺪﺍ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﺸﺪﻧﺪ!!!!!

* ﺳﯿﻤﯿﻦ ﺑﻬﺒﻬﺎﻧﯽ *


پاسخ:
👏👏👏
سلام آقای من
عبادتتون قبول
برای رعیت ازدعا فراموش نفرمایین آقا


برای بانو میترا

هر وضوعی سه دیدگاه دارد:

دید من، دید شما و حقیقت...

ضمنا توصیه میکنم درخانه کدخدا نری و دنبال حقیقت باشی😉😜

سخته ولی ممکنه...😉

ولی باره استفاده از کلمه جانا
تا جان دربدن داری میتونی استفاده کنی جانا😜😜
پاسخ:
سلامعلیکم
والا ما غالب ذکر و دعامون صلوات فرستادنه
برای شما هم 14 تا میفرستم
۰۵ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۶ کاوه آهنگر
درود بر شما 

یه نکته؛

وقتی ما صحبت از اساتید یه رشته آن هم در جامعه های که افراد برای کسب علم و دانش به دانشگاه میرن نه مدرک صحبت میکنم باید این را هم درک کنیم در همایش های آنها با جمعی فرهیخته طرف هستیم! پس اینکه جمعیتی سخنران مهیمان را،  تشویق میکنن اصلی ترین دلیل این برخورد،
 ادب حاضرین و نگاه بدون تعصب هست که در پایان کلام سخنران اقدام به تشویق میکنن. بعد اگه این سخنان برای جمع دلنشین هم باشه که خب طبیعتا تشویق را دو چندان میکند
حال سخنران علامه ای از ایران باشد یا اندیشمندی از دیگر کشورها

برخلاف یه تعدادی که در کشور ما به جز تفکر خودشان کل مردم دنیا را یا مسخره میکنن یا نجس و کافر میدونن
( مقایسه کنید با همایش های آخوندها در قم و رفتار آنها با دیگر عقاید)


نمیدونم شما تا حالا کنفرانس های TED را مشاهده کردید یا نه
صاحب نظران،  اندیشمندان، مخترعین و... از جای جای دنیا دعوت میشن از چین، هند،  پاکستان، ایران و عراق گرفته تا آمریکا،  کلمبیا، شیلی،  کشورهای آفریقای و..... سخنران با حجاب اسلامی گرفته تا خدا ناباور و.... دعوت میشن
حاضرین هم در پایان سخنرانی،  فارغ از دین و عقیده شخصی  سخنران،  و با توجه به محتوای سخنرانی او را تشویق میکنن. حتی در بیشتر  موارد همه حاضرین بلند شده و شروع به تشویق میکنن

خلاصه این رفتار آنها مصداق کلام امیر (ع)هست که گفت: نگاه نکن چه کسی سخن میگوید ببین چه میگوید

در کل بجای این به به چهه چهه ها و نون قرض دادنها به خودمان بهتره یه نگاهی به صنعت، سیاست، اقتصاد، رفاه اجتماعی و.... بندازیم ببینم گفته و عمل ما یکی هست؟ یا نه!
عاقلان دانند.




اما درباره پست شما
اصلاح طلب،  اصولگرا دیگه تمام ماجرا 😁
خلاصه آقای افغانی دیگه حنای اینها رنگی نداره 
اما حقیقت یا همان دیدگاه سوم بنظرم  بیشتر به دیدگاهی نزدیک تر خواهد بود که برای گفته خود از خرد،  اندیشه و تفکر کمک بگیره
البته فراموش نکنیم گاهی تعصب چشمها را برای پذیرش حقیقت کور میکنه
پاسخ:
سلام

بنظرم موید گفته های شما و جان کلام همون فرمایش امام علی علیه السلام .




وقتی شنیدم برای سازنده اصلاحطلب اصول گرا دیگه تموم ماجرا حبس بریدن واقعا هنگ کردم !!!  یعنی صادق لاری جانی روی دوره های استبداد صغیر و کبیر رو سفید کرد ... !!!
سلام آقای من😉
میگم وااااااای
این آقا کاوه چقدررررررررررر با سواته 
خیلی فاضله!
ببین چی گفت راجب اون کامنت محمدتقی جعفری😉
سبحان الله ازین نبوغ...
خدا این با یواتا رو از دست شیطون حفظ کنه😉
خوش به سعادتت آقای من که یه همچی مخاطبایی دارین. باور کنین
یه اشتباه تایپی توو کامنت قبلیم بود که درستش اینه:

خدا این با نوابغ رو از دست شیطون حفظ کنه
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۰ کاوه آهنگر
درود بر شما 
آقای افغانی 
63حساب منتسب به لاری جانی و فساد مالی او مثل هزاران تناقض دیگه که در گفته و عمل مدعیان حکومت دینی هست چیز عجیبی نیست!!
تازه حکومتی که خود و طرفداران آن ادعای عدل علی را هم دارند و جز تعریف و تمجید از خودشان و گمراه خواندن 7 میلیارد انسان دیگه در دنیا هنری ندارند.
و این حکم هم مثل هزاران حکم غیر انسانی و قرون وسطی آنها هست. 
البته چنین حکم های نشان از خشم و درماندگی حاکمانی داره  که 40 ساله مشغول مغزشویی هستند. و خوشبختانه امروز با اکثریتی مواجه شدن که دیگه فریب آنها را نمی خورند.





مختارجان دلبندم نوشته بودم " عاقلان دانند "
فهمیدن موضوع نیاز به هوش نسبتا بالای اجتماعی داشت و کسانی که باید متوجه بشن،  شدن.

راستی در پست "میوه دین درست..."  ادعای نادرستی درباره بنده کردی که نتوانستی آن را ثابت کنی. آقای دیندار به این رفتار شما میگن تهمت!
حق الناس که حتما میدونی چیه؟ با تهمتی که شما به من زدی حق الناس به گردن داری
یادت باشه

پاسخ:
سلام

بدبخت بقایی گفت ملت من 63تا حساب بانکی ندارم ! من دخترم جاسوس نیست !
براش طوری احکام قضایی رو تنظیم کردن که به 62سال حبس محکوم بشه !!!
مشایی به انگلیسیها توهین کرد به جرم تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه نظام به زندان محکوم شد !!!

فعلا که لاری جانی رفت و اقای رییسی اومده انگار داره بهتر میشه و اقدام مثبت دیده میشه . باید دید بعدش چی میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی