همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

روزه

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۳۰ ق.ظ





حرف حق را باید پذیرفت . حتی از زبان طلاب ! 😅


#اخوند باشعور

اقای موسوی تهرانی استاد دانشگاه و کارشناس رادیو



موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۶
کارور بیان

نظرات  (۷)

سلام :)
از دست شما :)
پاسخ:
سلام 
چرا دست ما !😅 از دست کسانی که خلقی به عذابند...
سلاام

یک بقولی مفسره در مقابل آیت اله افغانی چه می تواند گوید!
پاسخ:
سلام
سلام آقای من
کسب مفام آیة اللهی به دست مبارکه ی مفسره ی جدیدالظهور بهتون مبارک باشه😅😅
آقای من دقت کردین این روزا جقدر این حرفا اززبون اینجنس آدما زیادشده؟ بنظرتون ریشه ش چیه؟ بالاخره هر چی یه ریشه ای داره دیگه😅
پاسخ:
سلامعلیکم
این حرف از زبون این قشر از گذشته های دور بوده...
خواستم از جلال و فامیل دور یادی کنم.
امیدوارم زود برگردن به محفل دوستان.

سلام مختار
کسب مقام ایشون دست من نبوده جانا. یکم به آقایت بیشتر توجه و دقت کن. ایشون خودشون اعلام کردن که این مقام رو دارن.(لبخند)
الان همه چی ریشه دار شده. دیگه اینقدر ریشه ها پیچ در پیچ و بهم مرتبط شده که هیچی جای تعجب نداره. تا حدی به ریشه ها فک کردی تا حدودی خوبه ها ولی بعدش زیاد گیر نده نمیخوام جانا در پیچها گم بشه نشه پیداش کرد.

معلوم نیس جلال اعلامی که در وبش کرده گیر همین ریشه ها کرده یا که ریشه ای فکری دیگه. خدا همه مون رو از دست این ریش ها و پیچهای توی در توشون نجات بده و در امان. خلی این نعمت بزرگیه اگه داشته باشیم.(لبخند)
پاسخ:
جای همه دوستان سبز 💚
درود بر شما


بله حرف حق را باید پذیرفت

این آقا بر خلاف بیشتر همکارهاش که تمام بدبختی های کشور را گناه دژمن (دشمن) نمیدانن و ظاهرا اعتقاد به تئوری ساترلند (یقه سفیدها) دارند.

اما سوالی که پیش میاد اینکه
این حاج آقا اگر به پست و قدرت برسند همچنان حرف و عمل آنها یکی خواهد بود؟ و یا به جمع همان یقه سفید ها ملحق می شوند.

حافظه تاریخی یادآوری میکنه 
در جمهوری اسلامی کسانی که از این دست حرفهای می زدن و در کانون توجهات قرار میگرفتن بعد از رسیدن به قدرت در خلاف جهت شعارهای گذشته عمل می کنن
برای نمونه سخنان کاندیدا های ریاست جمهوری قبل از انتخابات که شبیه این آقا صحبت می کنن و رفتار متناقض آنها بعد از انتخابات! 

البته ما علم غیب نداریم و امیدوارم این آقا هدف خاصی از بیان این سخنان نداشته باشند و نیت ایشان خیر باشد
پاسخ:
سلام
بله 👍 . بقول معروف باید دید حرف بالای منبر و عمل پایین منبرشون یکیه یا نه...
و طبق چیزهایی که دیدیم فقط ده درصد اینچنین بودن !
جناب هویت بر باد رفته احسنت به شما👌

حرفاتون به دل میشینه چون حقیقته 👍
سلام آقای من
این نوشته به کمی به محتوای پستهای شوما نزدیکه، شاید خوشتون بیاد:

«تعرض جامعه به خودش»

واتسلاو هاول در کتاب "قدرت بی قدرتان" که خواندن آن را به همه توصیه میکنم در وصف حکومت های توتالیتر( او با مفهوم پسا توتالیتر از آن حرف می زند)معتقد است این حکومتها چون در همان آغاز همه نیروهای سیاسی مخالف را از بین می برند مجبورند در مرحله بعد به زندگی روزمره مردم تجاوز کنند و با در اختیار گرفتن ابعاد متفاوت زندگی روزمره مردم بر آنها اعمال قدرت کنند.

هاول معتقد است در اینجا سیاست تبدیل به منازعه میان دو برداشت مختلف از زندگی می شود:زندگی در دایره حقیقت یا زندگی در دایره ریا و دروغ و سکوت.به باور هاول رژیم های توتالیتر زندگی روزمره مردم را تبدیل به زندگی در ریا و دروغ و سکوت می کنند.

ازاینرو،هاول معتقد است قدرت اصلی یک نظام توتالیتر سربازان و اسلحه ها و باتوم های آن رژیم نیستند.برعکس،قدرت اصلی این نظام های سیاسی مردمی هستند که به زندگی در دایره ریا و دروغ ادامه می دهند.به باور هاول قدرت واقعی یک نظام سیاسی توتالیتر ریشه در جامعه ای دارد که از اخلاق دل بریده است

او از سبزی فروشی حرف می زند که بی هیچ اعتقادی به نظام سیاسی همه آنچه از او می خواهند را انجام می دهد تا به دیگران بگوید "من سبزی فروش که اینجا زندگی می کنم می دانم چه باید کرد.رفتارم طبق انتظاری است که از من دارید.قابل اعتماد هستم و مو لای درز کارهایم نمی رود.هر چه گفته اند کرده ام و حق دارم در صلح و صفا زندگی کنم".

هاول اخلاق این سبزی فروش را اخلاق جامعه و مردمانی می داند که در دایره ریا و دروغ زندگی می کنند و به جامعه خود تعرض و تجاوز می کنند.

به باور هاول،در این وضعیت مهمترین خطری که نظام توتالیتر از آن می ترسد مردمانی هستند که به دفاع از حقیقت می پردازند و با صداقت و شجاعت از دروغ فاصله می گیرند.از اینرو،هاول معتقد است یگانه نقطه شروع برای رسیدن به یک  سرنوشت محترمانه تر خود انسان ها هستند. انسانهای صادق هستند که نشان می دهند پادشاه لخت است.

او در جمله ای بی نظیر می نویسد:"تلاش برای اصلاح سیاسی علت بیداری جامعه نیست،بلکه به عکس،اصلاح سیاسی نتیجه نهایی آن بیداری است".


پاسخ:
سلامعلیکم
استفاده کردم ممنون 🌹


فقط بگم انسانهای صادق هستن که میبینن و میدانند پادشاه لخت است ولی جرات و شجاعت گفتن رو ندارند !! چرا که اخرین شجاعتشون خواهد بود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی