همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

ظلم به خلق و عذرخواهی از خالق

پنجشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۰۹ ق.ظ






موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۶
کارور بیان

نظرات  (۴۳)

سلام
خدا از ظلم در حق بندگانش نمیگذره ...
پاسخ:
سلام جناب قدح
درود
مثال مناسبتر از این برای حق الناس نیافتید.
زشته😊
زن و بچه مردم دارند از وبلاگتون استقبال میکنند.
پاسخ:
سلام
نکته پست همون یه کلمه بود ؟ که شما بخوبی دریافتی !!!😅
۱۶ اسفند ۹۷ ، ۱۳:۴۲ جلال ستاری
سلام

ای روزگار .
کدام معذرت خواهی ؟ مردم انقدر خودخواه خود حق پندار شده اند که اصلا از خدا هم معدرت نمیخوان . میگن ما انسان های برگزیده ایم که هر چه کنیم عین حق است  و این ما هستیم که اصلا می گوییم چه چیزی و کجا حق است و کجا ناحق است .

الناس علی دین ملوکهم ... وقتی صاحبان تریبون ها اینگونه کردند مردم هم راه اونا رو خواهند رفت .
پاسخ:
سلام
اون قشری که ظلم میکنن و خودشون رو محق میدونن و متعاقبا از خدا هم عذر نمیخوان ! احتمالا مدعیان نمایندگی خدا و پیغمبر و ائمه هستن !!!...
پاراگراف دوم 👍
۱۶ اسفند ۹۷ ، ۱۳:۴۷ جلال ستاری
خدمت فامیل دور هم سلام عرض می کنم .

اما نکته جالب نظر جناب فامیل دور این بود که گفتند زن و بچه ی مردم "استقبال" می کنند .

و نکته ی دیگر اینکه ممکنه اونی که از خدا معدرت میخواد زن باشه . در اینصورت باید بگیم مرد و بچه ی مردم استقبال می کنند .

آقا شکلکای وبلاگ شما کجاس من نمیبینم ؟!
پاسخ:
شکلک ها رو اگر با گوشی بیای میتونی بذاری ! در غیر اینصورت باید کروشه باز کنی و اسم شکلک مورد نظر رو بنویسی!
سلام
باهردو نظر جلال ستاری موافقم.

کسانی که ظلم به مردم میکنن یا باعذرخواهی از خدا خودشون را توجیح میکنن یا که کلا حق را بخود داده و چنین عذرخواهی در منطقشان معنا ندارد.
پاسخ:
سلام

در هر دو صورت خدا محو و نابودشون کنه ☺
آقای من سلام
بنظرتون این معادله صحیحه؟

مشرک نجس است.
شرک بزرگترین ظلم است.
نتیجه: 
پس ظالم نجس است.

ضمنا تا حدی با نظر اخلاقی فامیل دور شما موافقم
ادب مرد به دولت اوست😊
میترا هم که طبق معمول سریع اومد تاییدیه نوشت. خدا حفظش کنه. اینهمه حمایت جای تغدیر داره واقعا😊😊😊
پاسخ:
سلامعلیکم
تعریف نجاست چیست؟ ایا مشرک در تعریف قرار میگیرد ؟
طبق کدوم ایه و حدیث شرک بزرگترین ظلم است ؟
شرک ورزیدن ظلم به چه کسی است ؟ خدا . خلق . خود ؟؟؟

 جواب این سوال مشخص بشه بعد ادامه بدیم
(چطور طبق معمول تایید میترا رو میبینی ! ولی طبق معمول گیردادنت به تایید میترا رو نمیبینی ؟) 😞
مختار
خیلی خوبه که تنوع دادی و در ابتدا جای سلام و آقای من رو جابجا کردی.[لبخند]و برای تنوع بیشتر هم معادله مطرح کردی.[لبخند][لبخند]
از دو جمله که ربط زیادی بهم ندارن که نمیشه اینجوری نتیجه گرفت مختارجان.

طبق نوشته ای که نوشتی:
همه مشرکها نجس هستند.
مشرک ظالم است ولی همه ظالمها که مشرک نیستند که بخواد همه شون(ظالمها) نجس باشن.

شما فک میکنی تاییدیه نوشتم ولی اون فقط نظرمه.الان پایان حرفت اسم مارو آوردی نظرمونو درباره معادله ات بگیم زرنگ خان؟!
نظرم:
خیلی باهوشی که همچین معادله ای رو پایین این پست ثبت کردی!خدا تورو و زرنگی تو برات حفظ کنه!
سلام به آقای من
 من جاهل یه سوال برام پیش اومد پرسیدم. شمای آقای من کلی سوال به اون اضافه و افاضه نمودین که کار برایم سخت تر شد که !!!! آخه آقای من! وقتی من یه سوال رو نمیدونم چجوری چندتاسوال سختتر رو بدونم؟؟!!
لطفا جواب ما با همون ظریفی(بلاتشبیه! یاد برجام نیفتین) و ذکاوت فوی العاده تون بدین و خلاص....😊😊😊
بانو میترا هم که جواب دادن و بسی ازشون مچکرم😊
پاسخ:
سلامعلیکم
یه سوال کردی چند سوال درونش ایجاد کردی !
گفتم بپرسم ما هم با دونستنشون از جهل برهیم ☺
آقای من درود
(کلمه درود رو از فامیل دور شما یادگرفتم. چقدر استعداد یادگیری دارما!!)        
آقا ما ازین حرف فامیل دور که گفت نوشته این پست شما ادبیاتش قشنگ نیست و... عبرت گرفتیم و دیدیم در مذمت ظلم و ستم هیچ کلامی زیباتر از کلام خدای حکیم نیست و یک نمونه تقدیم ایشون و شما می نماییم:

إِنَّ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ أَمْوَالَ الْیَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ نَارًا وَسَیَصْلَوْنَ سَعِیرًا : در حقیقت، کسانى که اموال یتیمان را به ستم مى‌خورند، جز این نیست که آتشى در شکم خود فرو مى‌برند، و به زودى در آتشى فروزان درآیند.(سوره نساء: ١٠).

امید که گبول نظر افتد...😊😊
پاسخ:
سلامعلیکم

ممنون که ایه و گواه دیگه اوردی 🌹
ولی بحث سر این که طبق متن پست من به شما ظلم میکنم و بعد پیش خدا عذرخواهی میکنم ! حالا خدا یا میبخشه یا عذاب میکنه
تکلیف شما و ظلمی که من به شما کردم چی میشه ؟؟؟  شما مورد ظلم و ستم قرار گرفتی و وسیله ازمایش من شدی !!!
درود آقای من
ببین ما رو به چه کارهایی وامیداری ها!!
بخاطر اطاعت امرشوما رفتم جستجویی کردم و چه چیزها که در قرآن درباره شرک و مشرک ندیدم!!!
تقدیم به شوما آقای من:

إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظیمٌ»؛ شرک، ظلم بزرگى است.‏(1)
 «مَنْ یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى‏ إِثْماً عَظیماً»؛ و آن کسى که براى خدا، شریکى قرار دهد، گناه بزرگى مرتکب شده است.‏(2) 
«وَ مَنْ یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعیداً»؛ و هر کس براى خدا همتایى قرار دهد، در گمراهى دورى افتاده است.(3)
 «وَ الْمُشْرِکینَ فی‏ نارِ جَهَنَّمَ خالِدینَ فیها أُولئِکَ هُمْ شَرُّ الْبَرِیَّةِ»؛ و مشرکان در آتش دوزخند، جاودانه در آن مى ‏مانند آن ها بدترین مخلوقاتند!(4)
 «إِنَّ اللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاءُ وَ مَنْ یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى‏ إِثْماً عَظیماً»؛ خداوند (هرگز) شرک را نمى‏ بخشد! و پایین‏ تر از آن را براى هر کس (بخواهد و شایسته بداند) مى ‏بخشد.(5)

ایشالله نظرشوما تامین شده دیگه...
پاسخ:
سلامعلیکم
خیلی ممنون 🌹🌹🌹اینها گواه ظالم بودن مشرک...

ایه و حدیث نجس بودن مشرک کو ؟
سلام به بانو میترا
آخه چقدرشما بانوها تنوع طلبین!!!؟؟؟ 
واقعا حیرت آوره!!!
 این مد و مدگرایی و تاحدی مدپرستی همش زیر سر شماهاس!
من جای آقای من رو با سلام عوض کردم فوری انگ تنوع گرایی  بما زدی؟؟!!
نخیر بانوی محترم
اینجانب قویا از هرگونه تنوع طلبی و مدگرایی اظهاربرائت میکنم و آن را مخصوص بانوان میدانم و بس. مقام آقایان اجلّ است از این تهمتها.😊😊😊

اما از جواب شما به معادله(یا نامعادله)خوشم اومد چون خیلی ساده بود و من سادگی رو خیلی دوست دارم😊
حالا بنظر شما از منظر زیبایی شناسی کلمه نجس برای توصیف ظلم و ظالم مودبانه تره یا این توصیفی که در جمله این پست افغان اومده؟! 
ببین بانو! خدا وکیلی از جوّ موافق خوانی افغان بیا بیرون و بعدش جواب بده😊😊😊
درود بر جناب ستاری و بانو میترا

با نظر هردوی شما عزیز مافقم.برخلاف باور یکتاپرستان و ادیان ابراهیمی من معتقدم که دو خدا وجود داره یکی خدای واحدی که همه ما رو خلق کرده و خالق ماست و دیگری خدایی که خودمان خلق کردیم و مخلوق ماست.
مردم خدای پندار خود را پرستش میکنند و بهمین علت همیشه حق بجانب هستند.
پاسخ:
با این نظریه شما کاملا موافقم 👍👍👍
درود بر مختار عزیز 
با بهترین دروهایم...
معادله یا نامعادله فوق العاده ای بود.تقاضا دارم این معادله رو به اسم معادله مختار ثبت دهید.
مشرک = نجس
شرک = بزرگترین ظلم
نتیجه: ظالم = نجس
برای بانو میترا که معادله استاد رو خوب یاد نگرفتند:
شرک ظلم است آن هم بزرگترین ظلم.در نتیجه مشرک ظالم است.مشرک نجس است پس ظالم نیز میتواند نجس باشد.
پاسخ:
شما از نجس بودن ظالم سندی داری ؟
شرک رابطه شخصی بین مخلوق با خالق خود میباشد اما ظلم رابطه بین ظالم و مظلوم میباشد.کدام ناپسندتراست؟ظلم به خالق یا ظلم به مخلوق؟
پاسخ:
واسه من مخلوق مورد دوم ناپسندتره 
واسه خدای خالق رو نمیدونم !
درود بر مهربانو میترا 🙋‍♂️
فرموده اید همه ظالمها که مشرک نیستند که نجس باشند.
منشاء ظلم ظالم چیستو ظالم چرا ظلم میکند؟بدلیل شرک و اگر ظالم شرک نمیورزید ظلم نمیکرد.
لابد میپرسید چگونه؟چون ظالم خدای مخلوق خود را با خدای خالق خود شریک میگیرد و در نتیجه ظلم میکند.
امیدوارم حالا معادله مختار رو دریافته باشید.🙏
الجاثیة
أَفَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن یَهْدِیهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ
ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻫﻮﺍﻯ ﻧﻔﺴﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺩﻳﺪﻯ ؟ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻰ ﺧﻮﺩ [ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻴﺴﺖ ] ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﺮﺩ ، ﻭ ﺑﺮ ﮔﻮﺵ ﻭ ﺩﻟﺶ ﻣﻬﺮ [ ﺗﻴﺮﻩ ﺑﺨﺘﻰ ] ﻧﻬﺎﺩ ، ﻭ ﺑﺮ ﭼﺸﻢ [ ﺩﻟﺶ ] ﭘﺮﺩﻩ ﺍﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﭘﺲ ﭼﻪ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﻨﺪ ؟ ﺁﻳﺎ ﻣﺘﺬﻛﺮ [ ﺣﻘﺎﻳﻖ ] ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻳﺪ ؟(23)  
سلام مختارجان
الان شما تنوع دادی به نوشته هات ما شدیم تنوع طلب؟![لبخند] -نمیخواد حالا از برچسب تنوع طلبی فرار کنی، یکمش بد نیستا. یاد اسپنددود کردنت افتادم.[خنده](مد گرایی هم با تنوع طلبی کلا فرق داره جانم؛از کجای تنوع طلبی، مدگرایی نتیجه میشه؟؟! - زنها اگه تنوع طلبیشون بیشتر ازشما مردا نباشه که شما مردا ازدستشون دق میشین؛ بعضی مردا هم در تنوع طلبی کم از زنها نمیارن)
گفتی مودبانه جمله پست افغانی. جمله اش ایرادی نیست.
خودت هم معنی جمله اش، جمله ای  مودبانه تر و به همان اندازه تاثیرگذار و جااالب توجه بگو ببینم.تا ببینیم چی میشه.[لبخند]

سلام فامیل دور عزیز و درود زیاد
میبینم که یکم نظراتت با نظراتت در بلاگفا فرق کرده!
درمورد دو خدا که گفتی: موافقم باهات ولی با این تفاوت که بنظرمن درصورتی یکتاپرستی که خدایی که خودت خلق میکنی با خدایی که خلقت کرده یکی باشه!
درباره معادله مختارهم گفتی ما درست نتیجه نگرفتیم.حق باشماست.طبق آن دوخدایی که گفتی معادله مختارجان درست از آب درامد و بقولت باید به نامش ثبت شود.[لبخند]-جالبه که خودش نظرشو نمیگه؟راستی نظرتو درباره اینکه ظلم بخالق بدتره یا بمخلوق بگو.
سلام
میگم مهراد فکر میکردی از پستت چنین معادله و عرایض قابل تاملی دربیاد؟![خنده]
پاسخ:
سلام
همه رو مدیون جناب مختارالسلطه هستیم 😅 
ولی هنوز هیچ جوابی درمورد منبع نجاست مشرک دریافت نشد !
😂😂😂👍👍

متنفرم از آدمایی که هر جور دلشون میخاد رفتار میکنن هر حرفی بخوان میزنن، به راحتی دل میشکونن؛ به راحتی می رنجونن؛ بعد میگن خدایا توبه!!!
بعد با خدا معامله می کنن؛ به این صورت که خدایا من برای اون دعا می کنم که گناهاش آمرزیده بشه مثلا تو هم این گناه منو ببخش!!!😏

گرچه اینجور آدما خودشونو در مقام گناهکار نمی بینند هیچ وقت!!
پاسخ:
این جانوری که شما توصیف کردی ما هم متنفر شدیم 😅
۱۷ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۰۹ جلال ستاری
سلام بر دوستان

قبل ازینکه به وبلاگ خودم برم و پاسخ دوستان رو بدم یه سوالی اینجا ذهنمو مشغول کرد و اون اینکه چه اصراری هست که بگیم مشرکین نجس هستند ؟
آیا اکنون مشرک به اون معنا وجود داره ؟ و آیا بحثی کاربردی تر و مفید تر از نجس بودن یا نبودن مشرکین وجود نداره ؟
امروز تمام بشریت از دست ظالمین و شبکه های خویشاوندی که در اغلب کشورها از جمله ی ایران ما بر تمام امورات مردم حاکم شده اند در رنج و عذابند .
اگر قرار بر نجاست و ظلم و شرک باشه نجسی نجس تر از ظالمین و مشرکینی مشرک تر از خود خدا پنداران که با جعل حق ، خود را بر مردم حاکم کرده اند و بالتبع ظالمینی ظالم تر از اونها رو نخواهید دید .
پاسخ:
سلامعلیکم
والا ما متوجه نشدیم ! نجس بودن مشرکین نظریه است یا موثق !؟

👍👍👍
درود بر جناب ستاری
راستش من هم میخواستم در ابتدا همین فرمایش شما رو عرض کنم اما بیم آن داشتم که مرا تکفیر کنند.هیچ انسانی نجس نیست و مطمئن هستم که هنگامی که قائم ظهور کند عقیده نجس پنداشتن دگر انداندیشان را لغو خواهد کرد.
نجس و پلید عقیده ای است که دگراندیشان را نجس میداند.

برای اینکه به خالق ظلم کنیم باید خالق را مظلوم بپنداریم.خالقی که مظلوم واقع شود خالقی است که مخلوق ماست.پس ظلم به خالق منتفی است.

۱۷ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۰۲ جلال ستاری
درود بر جناب فامیل دور
سلام 
😂
ببخشید زیاده روی بود

اما خب زیادی دردناکه رفتار این جور شبه آدما😂😂
پاسخ:
سلام
اتفاقا خوب و بجا گفتید 👍
درودآقای من
پرسیدین شما از نجس بودن ظالم سندی داری ؟ 
راستش سند ما همین معادله ای بود که کشف کردیم . بنظر میاد با "عقل" که خودش سند خیلی بزرگیه هم جور در میاد.
با این ترتیب 2 فقره سند تقدیم شد.
البته می تونیم تاییدیه جناب فامایل دور را هم اضافه کنیم بعنوان سند شماره 3 .
حالا دیگه منظور شوما برآورده شده یحتمل!
گبول؟؟؟
گبول بفرما
خیرشو ببینی😊😊😊
پاسخ:
سلامعلیکم
😅 عجببب
عرض سلام آقای من

شوما هم ما رو به چه کارهایی که سوق ندادی!
هر چی بهتون میگیم "سند" و مدرک می خواهید.
داشتم لابلای اسناد می گشتم که برای فامیل دور هم یک سند پیدا کردم در موردنجس بودن مشرکین:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلَا یَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَٰذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنِیکُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ حَکِیمٌ :


پاسخ:
سلامعلیکم
دم شما گرررم 👍👍 عالی بود
موثق و متقن
درود به بانو میترا و فامیل دور
از بانو میترا که تخصص خوبی در حل معادلات داره و جواباب ساده میده تقاضا می شه نظری به این معادله  فامیل دور انداخته و بفرمایند وضع این معادله چطوره؟؟
اینم عین جمله فامیل دور جهت حفظ امانت:

«برای اینکه به خالق ظلم کنیم باید خالق را مظلوم بپنداریم.خالقی که مظلوم واقع شود خالقی است که مخلوق ماستخالقی که مظلوم واقع شود خالقی است که مخلوق ماست
که اگر شکل معادله بنویسیم اینجوری میشه:

- برای اینکه به خالق ظلم کنیم باید خالق را مظلوم بپنداریم.
خالقی که مظلوم واقع شود خالقی است که مخلوق ماست
- نتیجه:  خالقی که مظلوم واقع شود خالقی است که مخلوق ماست.

شدیدا چشم براه پاسخ بانوی حلّال معادلات هسسیم😊😊😊


سلام آقای من
میشه یک سوال درباره مطلب قبلی وبتون درباره دستبوسی و اینا... پرسید؟
پاسخ:
سلامعلیکم
اگه مربوط به اون پست خب همونجا مطرح بفرمایید ...
درود به آقای من
دیدم که اینا رو پرسیدین:
ولی بحث سر این که طبق متن پست، من به شما ظلم میکنم و بعد پیش خدا عذرخواهی میکنم ! حالا خدا یا میبخشه یا عذاب میکنه
تکلیف شما و ظلمی که من به شما کردم چی میشه ؟؟؟  شما مورد ظلم و ستم قرار گرفتی و وسیله ازمایش من شدی !!!

اون چیزی که بذهن این شاگردکوچیک شوما میرسه اینه:

خدا هم بصیر و عالمه 
و هم عادله
پس با علم کامل خودش خووووب میدونه شما که ظلمی و چقدر ظلم بمن بیچاره روا داشتی و بعدشم با تیغ عدالت خودش خدمت شوما میرسه! پس وای بحالت آقای من! مراقب خودت باش😊😊😊
اما اینکه من وسیله آزمایش شوما شده باشم:
من اونقدی خدارو دوست دارم که از از اینکه منو وسیله آزمایش انتخاب کرده افتخارمیکنم و خوشحالم میشم(یه حالی شبیه حضرت اسماعیل وقت قربانی شدن!) چون مطوئنم خدا هم عادله و چیزی ازم کم نمیشه و ضرری نمیکنم هم یه پاداش اساسی از خدای مهرونم میگیرم.
اینا درسهایی بود که خدمتتون پس دادیم.
می بخشین آقای من جسارت نشده باشه. حلال بفرمایین😊😊😊

پاسخ:
سلامعلیکم
منظور من کلی بود و شما رو مورد مثال قرار دادم ! شما هم که با از خودگذشتگی چقدر خوب شعار دادی !😉
آقای من سلام
مژده! مژده! 
برای شوما که خیلی به سند علاقه دارین(نکنه دفتر ثبت اسناد دارین آقایم؟؟)

یک سند بسی محکم و استوار از یک رجل ملی- مذهبی- اجتماعی- سیاسی- فلسفی- کلامی- فقهی- قضایی و ...پیدا کردم درباره نجس بودن ظالم!!
بگم؟
بگم؟😊😊😊
پاسخ:
سلامعلیکم
بفرمایید !
مختار 
جسارتا بعد نوشتن مطلبت قبل  اینکه  ارسال کنی حتما خودت هم  یه دور بخون که چی نوشتی!. مطمئنم  خودت هم نصف نوشته های خودتو متوجه نمیشی. 😕
پاسخ:
نشد که حسم رو به تصویر نکشم !!
😅
شماهم خیلی باحالی اقا رضااا
سلام به بانو میترا
میگم خوب از زرنگیهای آقای ما آموخته ای که چگونه با ظرافت ازکنارسوالاتی که نمیخای جواب بدی طفره بری و خیلی ظریف موضوع رو عوض کنی ها!
ببین این سوال قبلی منو چجوری هلاک کردی و جواب ندادی:
"حالا بنظر شما از منظر زیبایی شناسی کلمه نجس برای توصیف ظلم و ظالم مودبانه تره یا این توصیفی که در جمله این پست افغان اومده؟! 
ببین بانو! خدا وکیلی از جوّ موافق خوانی افغان بیا بیرون و بعدش جواب بده"

یعنی اساسی موضوع رو پیچوندین و محترمانه فقط گفتی که ازنظرشما نوشته افغان مودبانه اس!
ببین جوابت رو :
"گفتی مودبانه جمله پست افغانی. جمله اش ایرادی نیست.
خودت هم معنی جمله اش، جمله ای  مودبانه تر و به همان اندازه تاثیرگذار و جااالب توجه بگو ببینم.تا ببینیم چی میشه.[لبخند]"

یعنی بانو این جواب شما در مهارت "پیچانیدن" لنگه نداره!😊 احسنت😊😊
یعنی الان اگه خودتم بخوای ارتباط سوال منو با جواب خودت پیدا کنی ای بسا که عاجز شوی😊😊😊
سوالم خیییییلی روشن بوده: کلمه "نجس" مودبانه تره یا "شا...دن و ... که در این پسن اومده؟؟؟!!!!
اونوقت شما چی جواب دادی!!!
آقای من 
انصافا میترا موافق خوان و حامی و هوادار درجه یکی است برای شوما
هر دوتون پیر شین😊😊😊

این بلاهایی که سر من بیچاره و بیسوادمیارین 
ظلمه!!!  ظلم!!!
ای شمایانی که در زبان از ظلم بیزاری میجویید ولی در عمل....!!!😊

چقدر این جمله مولایم علی(ع) کاربرد داره که فرمود:
حق، در میدان زبان و سخن، وسیعترین میدان را دارد
ولی در میدان "عمل" تنگ ترین میدان.

بقول مادر بزرگم خدا جای حق نشسته😊😊😊
سلام رضاخان عزیز
ببین خیلی به نوشته های من نیگا نکن ممکنه اذیت بشی چون سوات ما همینقذه😊😊😊
۱۸ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۱۰ جلال ستاری
ظلم بزرگ تر ظلمی ست که کسی ابر ظالمین را ببیند و دم بر نیاورد .

عجیب است که در این شرایط ظالمانه ی دنیا که دنیا رو ظلم فراگرفته و گویی که آخرالزمان شده ما حتی پیام پست را هم ندیدیم !

دلسوزی با مظلومین هیچ و پیشکش .

اما مگر سخن این پست چیست ؟ می گوید از مظلوم عذر بخواهید .

این سخن مولا را باید تکرار کنیم . الناس علی دین ملوکهم .
لطفا دوستان ناراحت نشند چون خطاب من به دوستان این وبلاگ نیس .

اما جالب است که وقتی دکتر احمدی نژاد از دزدی های فاسدین می گفتند عده ای از ادب سخن می گفتند و او را به بی ادبی محکوم می کردند گیرم که سخنی هم بر بی ادبی بر زبان آورده اما کدام یک بیشتر ارزش توجه دارد سخن عادلانه یا کلمه ای بی ادبانه .

چندی پیش مجری بی شعور صدا و سیما که مثل همه مجری ها از دستچین شده های مسئولین هستند با آب و تاب سخن قاضی را خطاب به مفسد اقتصادی بازگو می کرد که گفته بود شما که چند هزار میلیارد اختلاس کرده اید ادبیاتتان باید بهتر باشد !!!

اقای مفسد گویی در سخنانش گفته بود من خر مسیولین بودم !
چقدر مجری ذوق کرده بود که قاضی در برابر مختلس از ادب و تربیت سخن گفته بود .

چقدر معیارها عوض شده . همین فرهنگ به مردم عزیز هم سرایت کرده چرا که مردم به دین حاکمانشانند .

تازه نتیجه ی سخن از ادب گفتن مسئولین بی ادب ما چه شده ؟ بگذریم از آن همه بی ادبی ها و بی اخلاقی ها در برابر مخالفینشان . اما چه کار کرده اند با این جوانان که در هر کلامشان اگر فحشی و کلمه ای نباشد نمی توانند کلامشان را منعقد کنند .

من نمی گویم روی کلمات حساس نباشیم اما میزان حساسیتمان را باید عادلانه تقسیم کنیم . چقدر حساسیم به ظلم و چقدر حساسیم روی کلمات ناچیز .
پاسخ:
خدا پدرتو بیامرزه ستاری !👍
داشتم از خودم و فن بیانم و قدرت انتقال محتوام نامید میشدم !😅
مخلص کلام همین بود که شمام اشاره کردی . جفا و ستمی که بر مخلوق مظلوم روا داشته میشه ...
سلام مختارجان
مرتبط سوالت درباره پست مهرداد اول بت بگم انگ موضوع پیچوندن و طفره رفتن به ما نزن؛ باز تنوع گرایی کردی![لبخند] جوابم این بود البته یک علامت نگارشی اشتباه گذاشته بودم در زیر دوباره بخون:
"گفتی مودبانه جمله پست افغانی: جمله اش ایرادی نیست.
خودت هم معنی جمله اش، جمله ای  مودبانه تر و به همان اندازه تاثیرگذار و جااالب توجه بگو ببینم.تا ببینیم چی میشه.[لبخند]"
اگه ارتباط سوالمو با سوالت نمیبینی مشکلت در پیدا کردن ارتباط جمله هاست که دیگه مشکل من نیست.[لبخند]
جمله مولاعلی رو ممنون که گفتی دوسش دارم و فک کنم یکبار دیگه قبلا وبلاگ افغانی شنیده بودم.
در جواب مادربزرگت میگم: خدا که جای خودش نشسته ببین من و تو کجا نشستیم.[چشمک]
مهرداد
سلام
میبینی جلال ستاری در گفته آخرشان درباره مودبانه بودن پست شما چه جوابی به فامیل دور و مختارعزیز داده؟!
پاسخ:
سلام
خیلی خوب اشاره کرد .  
گاهی حرف حق و خوب و صحیح با ادبیات نامتعارف گفته میشه!
در این حالت به محتوای حرف حق و صحیح باید توجه کرد یا به کلمه نامتعارف ؟!
قطعا به محتوای حرف توجه میشه
فامیل دور چه نوشته اند:
"برای اینکه به خالق ظلم کنیم باید خالق را مظلوم بپنداریم.خالقی که مظلوم واقع شود خالقی است که مخلوق ماست.پس ظلم به خالق منتفی است."

در جواب فامیل دور و مختار که مجدد این سوال رو پرسید بگم:

ما ظلم به خالق نداریم.نمیدونم این حرف از کجا آمد.

ذکر آیه 54 سوره بقره:

وَ إِذْ قالَ مُوسی‏ لِقَوْمِهِ یا قَوْمِ إِنَّکُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَکُمْ بِاتِّخاذِکُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلی‏ بارِئِکُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ عِنْدَ بارِئِکُمْ فَتابَ عَلَیْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ.
و ( به یاد آرید ) هنگامی که موسی به قوم خود گفت: ای قوم من ، حقّا که شما به خاطر پرستش گوساله به خودتان ستم کردید پس به سوی آفریدگار خود توبه کنید...
شرک در حقیقت ظلم به خود شخص است.


"اول معادله مختار چه بود:
مشرک نجس است.
شرک بزرگترین ظلم است.
نتیجه: 
پس ظالم نجس است."
طبق قرآن مشرک نجس است و شرک بزرگترین ظلم است هردوتایید شده است و اما نتیجه ظالم از آن جهت نجاست(عقیدتی) دارد که ظالم در حقیقت هوای نفس خود را شریک خدا قرار داده و دچار ظلم شده است.
در نتیجه اصلا معادله مختار درست نیست نه اینکه جملات درستی نداشته باشد ولی دو جمله بالا دلیل نجس بودن ظالم نیست بلکه جمله ظالم نجس میباشد بخودی خود از جمله اول نتیجه گیری میشود. (چون ظالم هوای نفس را شریک خدا ساخته و مشرک که با تایید قرآن نجس میباشد)


مختااار الان توضیحات ساده مارو دوست داری؟![لبخند]
در پایان هم از فامیل دور تشکر میکنم برای اشاره ای که به دو خدا کرد.لایک.

ظالم مشرک است.(سوره جاثیه-23)
مشرک نجس است.(توبه-28)
نتیجه:
ظالم نجس است.

نظرت را مختارجان شنواییم.

ان شاء الله که بحث منتفی باشه.مثلا آخر ساله.هزارتا کار دارم.[لبخند]
پاسخ:
از بابت ایه هایی که اوردی ازت مچچککررمم 🌹
سلام آقای من 
 آفرین میترابانو!
منم چون جاهل بودم اون معادله رو برای شوما و سایرفلاسفه و ریاضی دونای محترم فرسادم تا کمکم کنن. ممنون که کمک کردی به من بیسوات.
سال خوبی داشته باشی پر از خیر و برکت 😊😊😊

پاسخ:
سلامعلیکم
اول سلام به آقای خودم
و بعدشم سلام به همه دوستی گل آقای گلم که در تبادل نظر توی این پست همقدم شدن😊😊😊
پیشاپیش سال نو به همتون مبارک باشه و صدسال زنده باشین(دست کم!)

خواستم بعرض برسونم کاااااااااااملا با محتوای این پست موافقم تا حدی که که حتی این ظالمین کثافت رو نجس هم میدونم به این معنی که باید اینا رو انداخت جایی که نجاست رو میندازن.
کسی که آگاهانه ظلم میکنه اعتقادی به خدا و حساب کتاب قیامت نداره و مثل میکروب خطرناک میتونه جامعه رو هلاک کنه.
خداوند ما رو هم جزو ظالمین قرار نده چه ظلم عملی و چه ظلمزبانی و کلامی!
چون ظلم در هر شکلیش ظلمه و خداوند ستمگرها رو دوست نداره:
 وَجَزَاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ:  و جزاى بدى، مانند آن، بدى است. پس هر که درگذرد و نیکوکارى کند، پاداش او بر [عهده‌] خداست. به راستى او ستمگران را دوست نمى‌دارد.

اتفاقا خیلی لازمه به چن نکته فک کنیم:
1-ظالمین کله گنده یهویی ظلم بزرگ نمینن اونا از همین ظلمای کوچیک شروع میکنن! بقول معروف: تخم مرغ دزد آخرش شیر دزد میشه!!
اگه ما ظلم رودر زبان که ظاهرا بنظرمون خیلی مهم نیس کنترل کنیم به موفقیتای بزرگتر میرسیم و برعکس.
(البتهلطفا اینها پیراهن عثمان نشه و اینطور معنی نشه که  باظالمین حتما باادب و احترام حرف بزنیم!! نه با ظالم میتونیم بی ادبانه هم حرف بزنیم! ) منظور از ادب یعنی توی وبلاگ یا هرجای دوستانه دیگه مصوصا اگه قابل رویت عموم باشه آدم باید مراعات ادب رو داشته باشه. 
انشالله که کسی مدعی نیست از خدا هم بهترمیفهمه و بهتر از خدا میدونه و میتونه با ظالم ها و علیه اونها حرف بزنه. بنظر میاد ادب ونحوه حرف زدن با ظالم رو هم یه مسلمون باید از قرآن یاد بگیره و ازخدا و پیغمبر جلوتر نریم.
مشکل مذهبی های افراطی که همه دوستای اینجا هم همیشه محکومشون میکنن همینه که جلوتر از خداوپیغمبر و امامشون راه میرن در حالیکه باید پا به پای اینا رفت نه جلوت نه عقب تر.
و حرف آخری در باره اهمیت و خطر حرف زدن و کلام:
1-پیامبر(ص): أکثرُ خطایَبن آدم مِن لِسانه:  بیشتر خطاهای انسان ها از زبان آنهاست!!
2- مخلص و کوچیک همه خانوماوآقایون هستیم و ازهمه شون مخصوصا از میزبان وآقای گل خودم افغان تشکرااااااات عدیده و شدیده دارم و اگه خدای نکرده در کلام جسارتی کردم همینجا اعلام میکنه: 
غلط کردم! شکر خوردم، منو ببخشین و حلام کنین.
یا علی...
پاسخ:
 بابت مطرح کردن نظریه ت و اشنا شدن با چند ایه و افزودن اطلاعاتمون به نوبه خودم ازت تشکر میکنم 🌹🌹
۱۹ اسفند ۹۷ ، ۱۲:۴۵ جلال ستاری
سلام بر دوستان

خیلی خوشحالم که بعد از ده ها کامنت بعضی دوستان نظری هم بر ظالمین انداختند و اونها رو هم محکوم فرمودند !

اولویت بندی باید کرد . به حاشیه راندن مبارزه با ظالم به بهانه ی اصلاح یک کلمه دقیقا مد نظر ظالمان است که امیدواریم در دامشان نیفتیم .

چه چیزی برای ظالمین خوشحال کننده تر از این است که مبارزه با اونها رو رها کنیم به بهانه ی اینکه فعلا بهتره ادبیاتمون رو اصلاح کنیم ؟!

در دادگاه ها دقیقا مشکل مطلومین همینه . یعنی یک مرد ظالم میاد و کلی در حق زنش ظلم میکنه بعد زن مظلوم از سر عصبانیت فراوان و ازینکه زندگیش نابود شده حرف زشتی رو میزنه تا خودشو خالی کنه و بعد قاضی پیش از پرداختن به ظالم خطاب به مظلوم میگه : خانم ادب را رعایت کنید چرا که ریشه ی بسیاری ظلم هاست .

اینکه ما دهها کامنت در زیر سوال بردن دوستان بنویسم بعد در آخر سخنی هم در نقد ظالمین کنیم ولو شدید و خشن ، نمی تواند عدالت گفتاری را نشان دهد .

باید اولویت بندی کرد . ممکن است هزاران چیز گناه باشد اما اگر در اعتراض به گناهان اولویت رو رعایت نکنین این خود ظلم بزرگی ست . گاهی ادم از دست ظالمین چنان به ستوه میاد که مثل زمان شاه میره بانک ها رو آتیش میزنه یا از کوره در میره .

یکی از گناهان زبانی رعایت نکردن عدالت در تعداد اعتراض نسبت به ظلم های گوناگون است . ده ها اعتراض به یک کلمه و در انتها یک اعتراض به ظلم بزرگ .

مطمئن باشید کار به اینجا ختم نخواهد شد و اگر ادبیات را اصلاح کنیم خواهند گفت : آیا بهتر نبود به جای سخنان جورج کارلین از علمای مسلمان سخنی میاوردید .

باز به اینجا هم ختم نخواهد شد چون بعد از ان خواهند گفت آقا اصلا تعریف شما از عدالت چیست ؟

و آنقدر در این مباحثات و سرگرمی هایی که برایمان درست می کنند ما را مشغول خواهند کرد که اصلا نوبت به مبارزه با فساد نخواهد رسید .

ما سوادمون از خدا بیشتر نیست اما خداوند نگفته وفتی مظلومی فریاد زد ابتدا به ادبیات او گیر دهید !

شما ابتدا  ظلم رو رد کنید بعد در انتها خطاب به مظلوم هم بگویید ادبیاتتان را اصلاح کنید . مطمئن باشید اینگونه تاثیر کلامتان بیشتر خواهد بود .

اینکه فعلا بزنیم تو سر مظلوم که حرفتو اصلاح کن که بعدا شتر دزد نشی هرگز منجر نخواهد شد به اصلاح فساد .

پاسخ:
از توضیحات جنابتون مچچککررم 🌹
سلام
مختارجان   آقاجان من ادعای شواد نگردم(چشمک)
شبیه نامه خدافظی نوشتی آقاجان(ناراحت)
صدسال به این سالها باشه ببینیمت همراه بانظراتت...(لبخند).سال خوبی همراه سلامتی خوشی و بقول خودت پربرکت (البته از همه نظر) پیش رو داشته باشی.(لبخند)

از افغانی عزیز هم تشکر میکنم هم برای محیط آزاداندیشی و گرم وهم مطالب ناب.
سال خوبی و پربرکت همراه با پول فراوان برای مهرداد و دوستان از خدا خواستارم.
پاسخ:
سلام
ارادت داریم
۲۵ اسفند ۹۷ ، ۰۱:۲۰ حافظ رندانه
اینکه دلیل نمیشه شاید به پیراهنش نم پس داده

اما دلیل اینکار شاید اینه که مطمئنن از خدا جوابی نمی‌شنوند اما میدونند مردم براشون جوابی دارند
پاسخ:
قطعا گاهی به پیراهن هم نم پس میده و موقع ظلم به خلق به خالق هم ظلم میشه ... و خدا تقاصش رو میگیره !
بدبخت مخلوق مظلوم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی