همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

متدین ها یا متوهم ها !؟ #حجاب

جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶ ق.ظ









موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۷
کارور بیان

نظرات  (۳۹)

آره از این آدم ها کنارم  زیاد بوده و هست این متدین های متوهم زندگی منو نابود کردن 
دستم به جایی بند نیست فقط میتونم نفرینشون کنم 
خدا شرشون کم کنه یا به خودشون برگردونه 
پاسخ:
😯متاسفم 
بقول چخوف کسی که انتقاد بیجا میکنه مثل خرمگسی که جز نیش زدن و اذیت کردن کار دیگه ای انجام نمیده...
امروزیها که نیش نمیزنن! جفتک میزنن !!!
جناب افغانی با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزء فروعات دین محسوب میشه و در آیات قرآن و در روایات معصومین  هم بر اون سفارش و تاکید فراوان شده  نظر شما درباره کاربرد اون در مبحث حجاب چیه؟و اینکه آیا حجاب در اسلام واجب اجتماعی محسوب میشه یا فردی؟

پاسخ:
ببینید
شما اول میزان و مقدار دقیق حجاب رو طبق ایات و روایات بیان کنید تا من خدمتتون درمورد امر و نهی عرض کنم...
در کجای ایات و روایات به نوع و حد و اندازه حجاب اشاره شده ؟!
آمران و ناهیان امروز بر چه اساس نوع و حد و اندازه حجاب رو تعیین کردن !!!؟

هنوز که هنوزه علمای مذاهب اسلام نتونستن بر سر میزان پوشش اتفاق نظر داشته باشن ! ( رجوع به فقه مذاهب مبحث عورتین و پوشش)


سوال دومتون
حجاب مسئله فردی اجتماعیه
ولی بنظرم این مسئله توسط فرهنگ هر جامعه پایه گذاری میشه و دین و اجبار نباید دخیل بشه!
چه بسا شما امروزه جوامع غیر مسلمان رو میبینی که پوششون کاملتر از جوامع مسلمان ! 

بله حق با شماست  هنوز علمای مذاهب اسلام کاملا برسرمیزان و حدو اندازه حجاب به اتفاق نظر نرسیدن ولی همشون یه نقطه نظر مشترک دارن واون اینه که پوشش زن باید طوری  باشه که بدن  نمایان نباشه و جلب توجه نکنه و باعث انحراف مردان نشه وتعریف  اسلام ازحجاب هم همینطوره اسلام میگه پوشاندن تمام بدن به جز کف دست و قرص صورت بر بانوان واجبه و این پوشش میتونه حتی یک بلوز و شلوار  ساده باشه به شرط اینکه تعاریفی که از  حجاب و پوشش میشه  دراون گنجونده بشه .پس نوع حجاب کاملا شخصی و سلیقه ایه .
درمورد آیات و روایات فرمودید.درقران در سوره های نور و احزاب کاملابه مساله پوشش زنان تاکید شده ولی بازم بنا به فرموده شما حد و اندازه اون کاملا مشخص نشده ولییی تاکید فراوان برپوشاندن سرو سینه و زینتهای زنان شده واز لفظ و کلمه جلاب استفاده شده. و جلاب پوششی مانند مقنعه یا پارچه بلندی بوده که کاملاسر وبالاتنه رو پوشش میداده و دلیل این پوشش در زنان برای در امان ماندن ازتعرض و جسارت ونگاه مردان ذکر شده.حالا به نظرتون همین مقدار پوشش کم و معقول  الان در بین بعضی از بانوان حاضر درجامعه رعایت میشه؟اولین چیزی که در نگاه اول دیده میشه سرو سینه و گردن عریانه!(معتقدم بیشتر ازنیمی از زنان جامعه حداقلها ی لازم رو رعایت میکنن)
درمورد پوشش و حجاب الی ماشا....روایات و احادیث داریم .پیامبراکرم(ص)فرمودند:بهترین زنان شما زنی است که برای شوهرش خودنمایی و آرایش کند اما خود را از نامحرمان بپوشاند.(در حال حاضر در جامعه ما بخش اول حدیث با بخش دوم جابجا شده)
یا جای دیگه ای فرمودند:برای زنان سزاوار نیست که هنگام بیرون رفتن از خانه لباسش را جمع وفشرده کند(مساله مانتوهای تنگ و کوتاه و ساپورت)
 نظر شخصی من اینکه که اصلا نیازی به مشخص کردن حد و حدود ومیزان و نوع حجاب نیست همون مقدار که پوشانندگی لازم رو ایجاد بکنه و جلب توجه نکنه کافیه. اگه کشور ما هم مثل سوریه یا لبنان  مقوله حجاب کاملا آزادو اختیاری بود وانتخاب اون کاملا آگاهانه و براساس  اعتقاد وتفکر فردشکل میگرفت شاهد اینجور مسائل در جامعه نبودیم...و همینطورمعتقدم اثرات بدحجابی بسیار بدتر و مخربتر از بی حجابیه.
درمورد جواب سوال دومم که فرمودید در حجاب نباید دین دخیل باشه ..
 از انجا که مساله حجاب علاوه براینکه مربوط به قراردادهای اجتماعی و شرایط و موقعیت افراد میشه یک قسمتش هم مربوط به شرع و دین میشه. وقتی که من دینی رو قبول میکنم باید تمام بایدها و نبایدهای اون رو هم بپذیرم .نمیتونم به شکل گزینشی رفتار کنم.یا قبول دارم یا ندارم!. یا  زنگی زنگ یا رومی روم.....

و یه نکته هم در انتها  بگم که اصلا موافق نحوه وشکل  امرو نهی هایی  که الان داره  در جامعه  صورت میگیره نیستم. مشکل اینه که بعضی ها هنوز صورت مساله رو هم متوجه نشدن اونوقت راه به راه  دارن راه حل ارائه میدن.

پاسخ:
فرمایش و اشارات شما به ایات و روایات صحیح و بحثی نیست
ولی عنایت بفرمایید بعضی قوانین و فرامین اسلام فقط و فقط برای همون دوران  صدر اسلام مقبولیت داره .  بطور مثال سکس مرد با کنیزش بدون هیچ خطبه و صیغه محرمیت! زنان قوم مغلوب رو به غنیمت گرفتن و سکس با اون زنها!  از جمله این قوانین متوحش و ضد انسانی مخصوصا در قبال زنها  همین حجاب است !  این قوانین حتی حداقلهای انسان نخستینی نیز رعایت نشده!  قوانینی که انسانها هرگز برابر نبودن و تقوی فقط ملعبه ای بیش نبود ! قوانینی که زنها همچون لعبده ای برای خدمت جنسی و یا خدمتکاری دست به سینه در اختیار مردها قرار داشتن...
حجاب و پوشش برای زن یکی ازون قوانین جامعه اعراب بود که به دیگر کشورها انتقال پیدا کرد...
اگر امروزه بخاطر اینکه اسلام رو قبول کردید قرار باشه به همه قوانینش عمل کنید پس به موارد مذکور نیز احترام گذاشته و باید قبول کرد...

بطور خلاصه عرض کنن
باید در مورد مسائل روزمره احکام ثانویه و سزاوار فرهنگ اون جامعه وضع بشه . نه اینکه همه ی قوانین صدر اسلام که برای اعراب وحشی و ددمنش وضع شده بود رو مو به مو امروز قبول کنیم
البته هیچ جای قرآن اون مواردی که شما گفتین و نگفته مثل
زنان قوم مغلوب رو به غنیمت گرفتن و سکس با اون زنها!
پاسخ:
این قوانین جزو آداب و رسوم اعراب قبل اسلام بود که بعد اسلام نیز اجرا میشد !
شاید براتون جالب باشه بدونید وقتی شلمچه اشغال شد خیلی از زنهای ایرانی بخاطر همین قانون مورد تجاوز سربازان عراقی قرار گرفتن...  و حلالشون هم بودن و زنا نبود !!!
به هر حال ربطی به اسلام واقعی نداره 😊
پاسخ:
☺☺
سلااااام.
ما چون یه زمانی درباره اسلام تحقیق میکردیم فکر کنم منظور چش بادومی رو گرفتیم :
نساء آیه 24 : « و نکاح زنان محصنه ( شوهر دار ) بر شما حرام شده اند
مگر آن زنان شوهر داری که به تصرف شما ( غنایم جنگی ) درآمده و مالک شده
اید . از کتاب الله پیروی کنید . ورای این زنان ( متصرفی و غیر متصرفی ) ،
برای شما حلال است هر زنی دیگر را با مال به طریق زناشویی بگیرید و نه به
طریق زنا . پس چنانکه شما از آنها تمتع جستید و بهره مند شدید ، آن حق معین
که مزد آنها است به آنها بپردازید . و باکی نیست بر شما که پس از تعیین
فریضه ( پول و یا مهر تعیین شده و.. ) به چیزی با هم تراضی کنید ( رضا
بدهید ) . هر آینه الله دانا و حکیم است »
پاسخ:
سلام یا شیخنا 😉😊
میبینم که ....
صلاح الدین شفا و عبدالکریم سروش و حالا اقای ای باباااا 😅 بزرگانی که بر شدت اشراف بر قران و اسلام  باورهاشون جور ناجوری یجوری شده... 
از بابت ایه ها متشکرم👍
یا این:
مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است به واسطه آن برتری که خدا برای بعضی بر بعضی مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود نفقه دهند، پس زنان شایسته مطیع شوهران و در غیبت آنان حافظ (حقوق آنها) باشند از آن رو که خدا هم (حقوق زنان را) حفظ فرموده است. و زنانی که از نافرمانی آنان (در حقوق همسری) بیمناکید باید نخست آنان را موعظه کنید و (اگر مطیع نشدند) از خوابگاه آنان دوری گزینید و (اگر باز مطیع نشدند) آنان را به زدن تنبیه کنید، چنانچه اطاعت کردند دیگر راهی بر آنها مجویید، که همانا خدا بزرگوار و عظیم الشأن است.
پاسخ:
👍👍
راستی ایه قبل ، ایه ۳۴ سوره نسا بود.
ایات دیگه ای هم هستند که دیگه زحمتش رو خودتون بکشید.  :)
اینم یه شعر تقدیمی از جناب ایرجججج.... مییییرزا:
هر وعده که دادند به ما باد هوا بود 
هر نکته که گفتند غلط بود و ریا بود 
چوپانی این گله به گرگان بسپردند 
این شیوه و این قاعده ها رسم کجا بود ؟ 
رندان به چپاول سر این سفره نشستند 
اینها همه از غفلت و بیحالی ما بود 
خوردند و شکستند و دریدند و تکاندند 
هر چیز در این خانه ی بی برگ و نوا بود 
گفتند چنینیم وچنانیم ، دریغا 
اینها همه لالایی خواباندن ما بود 
ایکاش در دیزی ما باز نمی ماند 
یا کاش که در گربه کمی شرم و حیا بود
پاسخ:
ایرج ...❤❤❤ خیلی درحقش بی انصافی شد
مرد بزرگی که صدسال پیش ذات اخوندها رو پی برد...😐

نساء آیه 24 : « و نکاح زنان محصنه ( شوهر دار ) بر شما حرام شده اند
مگر آن زنان شوهر داری که به تصرف شما ( غنایم جنگی ) درآمده و مالک شده
اید .
بله درسته اگر دقت کنید منظور ازدواجه در واقع هیچ زنی نمیتونه دو شوهر داشته باشه مگر زن کافری که اسیر شده (فکر کنم دقیقش با توجه به عربیش این باشه مطمئن نیستم )
و از طرفی در آیه دیگر که دقیق آیه و سوره یادم نیست این مسئله رو باز کرده و توضیح داده زنان کافری که بعد اسارت مسلمان میشوند برای شوهر سابق خود حرامند و حق و حقوق آن ها دقیقا مثل زن مسلمان است و گفته شده اونها رو امتحان کنید که واقعا مسلمان شده باشند وگرنه آن ها  رو به دیار کفر برگردونید زیرا که کفر و اسلام در یکجا جمع نمیشود (کلا طبق آیات قرآن ازدواج با کافر حرام چه زن چه مرد و اگر یکی از طرفین کافرشد بر همسر مسلملن خود حرام میشود و مثل اینکه طلاق گرفتن )
پاسخ:
حق باشماست . زن مسلمان فقط باید یک شوهر داشته باشه
ولی عنایت بفرمایید در ادامه صحبت خود شما اشاره کردید که حقوق و عدالت حتی درمورد زنهای مسلمون و غیرمسلمون رعایت نشده! درواقع این نگرش پان عربیسم در اسلام رخنه کرده که خودبرتر بینی داشته باشن و غیر مسلمان ( غیرعرب) برده و کنیز خواهند بود و استفاده جسمی و جنسی براحتی و بی هیچ قید و شرطی برای مردها ازاد و سهل الوصوله...

یاد اوری کنم که غیرمسلمان بر دو قسم اند
پیروان ادیان الهی غیر اسلام مثل یهودی و مسیحی  و  انسانهایی که اعتقادی به توحید ندارن و کافرن
ازدواج با هر یک از این دو قسم شرایط مجزا دارن...
نان را به زدن تنبیه کنید،
عرب زبان ها در اینجا میگن این کلمه معنی زدن نیست به معنی ترک کردنه 
از طرفی در آیه دیگر همین اجازه رو به زن ها میده و میگه اگر زنانتان خواستند طلاق بگیرند آن ها را طلاق بدید و مهریه بدید و اگر خواستند دوباره برگردند بهتره بپذیرید اگر بعد طلاق جایی برای زندگی نداشتند به آن ها خانه بدید 
میبینید همونطور که به مرد اجازه داده هر وقت خواست همسرشو ترک کنه دقیقا به زن هم این اجازه رو داده 
پاسخ:
فکرکنم یه کوچولو اشتباه میکنیدا !
در این ایه هم که اشاره کردید  باز داره به مردها توصیه میکنه . اگر دوست داشتن اجازه بدن زن رهایی پیدا کنه و اگر دوست نداشتن همچنان در اسارت مرد باقی بمونه !
اگر مرد میلش بود مهر بده و طلاق بده و جای خواب بده ! اگرنه    نههه .... 
به 👩:
اگه در جواب من دارید این تفسیرها رو مینویسید ممنونم ولی نیاز نیست. بنده به اندازه کافی تفسیر و ترجمه خوندم و اسلام رو هم بوسیدم و گذاشتمش کنار. فقط چیزی که جالبه اینه که شیعه علاقه داره نص قران رو به رای خودش تفسیر کنه!! عرب زبانها خودشون از زبان عربی اون چیزی رو برداشت نمیکنن که فارسی زبانان شیعه برداشت میکنن. رفتار مسلمونای عرب نشون میده چی از قران برداشت میکنند.چیزی که هست اینه که شیعه با عقل خودش یا حالا هر چی به یک نتیجه میرسه بعد سعی میکنه قران رو طوری تفسیر کنه که بگه قران هم اون چیزی رو میگه که عقل ما یا علم امروز بهش رسیده!!! 
(اون ایه رو هم مثال زدم که بگم چش بادومی پر بیراه هم نمیگه:))
به هر حال موفق و پیروز باشید.
پاسخ:
گفته های چشم بادومی! با نص هر کتاب منبع و مرجع برابری میکنه😆
ببخشید فکر کردم اون آیه ها رو در جواب من گفتید 
وگرنه دخالت نمیکردم 
شرمنده 
دخالت چیه بابا. فضای عمومیه. دشمنتون شرمنده.:)
پیام قبلیه مال من بود خخخ
ببخشید آقا یا خانم ای بابا میتونم سوال یا سوالاتی از شما بپرسم ؟البته اگر حوصله دارید
اگه سخت نباشه چرا که نه ؟! البته اگه چش بادومی نگه تو وبلاگ من جایز نیست. خخخ .
ساده باشه لطفا، خصوصی هم نباشه اونوقت خودمو میزنم به اون راه! (خدایا استرس گرفتم خخخ)
شما الان چه دینی دارید ؟ 
اگر هیچ دینی ندارید . به خدا اعتقاد دارید ؟ اگر آره چرا و اگر نه چرا ؟
البته نمیخوام با شما بحث را بندازم فقط کنجکاوم بدونم 
ممنون 
بنده الان بی دین تشریف دارم. البته همون طور که مستحضرید بی دینی خودش یه دینه. به خدا اعتقاد دارم؟ اری. مدت زیادی از زندگیم تنها دلیل زندگیم بوده. 
امشب خوش بود حالم. یه شعر دیگه از ایرج واسه تون میذارم و میرم میخوابم:
....
به زهد گربه شبیهست زهد حضرت شیخ 
نه بلکه گر به تشبه به آن جناب کند 
اگر ز آب کمی دست گربه تر گردد
بسی تکاند و بر خشکیش شتاب کند 
به احتیاط ز خود دست تر بگیرد دور
چو شیخ شهر ز آلایش اجتناب کند 
کسی که غافل ازین جنس بود پندارد
که آب پنجه ی هر گربه را عذاب کند 
ولی چو چشم حریصش فتد به ماهی حوض
ز سینه تا دم خود را درون آب کند 
ز من مترس که خانم ترا خطاب کنم 
ازو بترس که همشیره ات خطاب کند 
به حیرتم ز که اسرار هیپنوتیسم آموخت 
بگو بتازد و آن خانه را خراب کند 
زنان مکه همه بی نقاب می گردند 
اگر چه طالب آن جهد بی حساب کند 
به دست کس نرسد قرص ماه در دل آب 
بهل که شیخ دغا عوعو کلاب کند 
به اعتدال ازین پرده مان رهایی نیست
مگر مساعدتی دست انقلاب کند 
....
شب همه تون آروم. خوب بخوابید.
پاسخ:
🌹🌹🌹
مصرع دوم: 
نه بلکه  گربه تشبه به آن جناب کند 

أَسْکِنُوهُنَّ مِنْ حَیْثُ سَکَنتُم مِّن وُجْدِکُمْ وَلَا تُضَارُّوهُنَّ لِتُضَیِّقُوا 


هر جا که خود سکونت گزینید آنها را نیز به قدر توانایی خود مسکن دهید و، تا بر آنها تنگ گیرید میازاریدشان (این درباره جا )

آیه ۶ طلاق 

دلبخواهی نیست دستوره 😊

ای بابا !! ای بابا!!! این دیگه چه طورشه اخه؟
"و میگه اگر زنانتان خواستند طلاق بگیرند آن ها را طلاق بدید و مهریه بدید "
ببین اینجا شما میفرمایید که "اگه زن تقاضای طلاق داشت" که این میشه طلاق خلع که این نوع طلاق با طلاق ایه ۶ سوره طلاق زمین تا اسمون فرق داره. ایه ۶ راجع به طلاق رجعی هست یعنی طلاقی که زن خواهان موندن در رابطه ست ولی مرد نمیخوادش در ایه ۶ به مرد میگه تا وقتی که زن تو عده است بهش مکان بده اونم واسه اینه که در زمان عده تو طلاق رجعی مرد حتی اگه تو دلش بگه به زنم برگشتم (نظر زن مهم نیست اینجا) طلاق رجعی باطل میشه و دوباره اون خانم زنش میشه. :-)
موفق باشید
🤔چقدر عجیب و مبهم 
یعنی گیرایی من انقدر ضعیفه 😂😂
به هر حال  تو فضای مجازی نمیشه درست منظور فهموند من تو فضای واقعی با خیلی ها سر خیلی موضوعات بحث کردم آخرشم به این نتیجه رسیدیم که کلام قرآن  بسیار مبهمه 
:-) البته ما باید صبر کنیم ببینیم نظر مجتهد عظیم الشان جناب چشم بادومی مد ظله العالی چیه؟!
به شخصه تفسیرها و فتواهایی از آن جناب دیدم که انگشت تعجب در دندان تحیر بماندم.
مثل آزادی رابطه جنسی به سبک غربیا ولی به اسم صیغه معاطاتی ( اگه اشتباه میگم توبه) یا مثل نوشیدن انواع شراب در حد اعتدال گویا ( اگه غلط میگم توبه) ، شاید تو این موردم ایشون راهکار نویی اتخاذ فرمودن. باید ببینیم حالا کی از پشت پرده درمیاد و تکلیف روشن میکنه! باید امیدوار بود. :-)

موفق باشید.

پاسخ:
ال یزدیدتووو 😂مگه چندوقت زاغ منو چوب میزنی که موبه مو فتاوی علامه افغانی رو میدونی؟؟!!😅😅

راستش از خوندن این کامنت جا خوردم! 👦

درمورد موارد مذکور با افراد مدعی العلوم الاسلامی! صحبت کردم و بعد از بحث جامع . اغلبشون پذیرفتن و اونهایی هم که قبول نکردن قرار شد برن استفتاع کنن بیان خبر بدن... !!
اگر حضوری سعادت دیدارتان بود حتما خدمت انورتان توضیح و تفسیر خواهم نمود😊
آخ آخ آخ چش بادومی !!:-):-):-):-) ( به سبک ارسطو بخون)
من که تو بحث های مذکور تو همین وبلاگ حضور داشتم. تو حذفشون کردی! حافظه ت شده حافظه ماهی ها!!
استفتا با "عین"؟؟؟ ای خداااا :-):-):-)
چش بادومی تو که میگی اسلام انقده آزادی عمل داده اصلا واسه چی این اسلامه اومده؟؟جان افغانی واسه م سواله.:-)
غربیا که بدون اسلام به این چیزا رسیدن! عقل ما هم که کم از اونا نداره ، ما هم میرسیدیم خب!!
:-)
پاسخ:
*  پستهایی که شعر خودمو میذارم حذف میشن و متعاقبا نظرات اون پست هم با پست حذف میشن...    شاید کامنت های مورد نظرتون در اون پستها بوده !
*درمورد استفتاع !  با عین شما نوزده بده...
*اسلام اومده تا طی دوران مختلف کسانی باشن که باهاش مخالفت کنن تا روشنفکری خودشون رو نشون بدن ! مثل اقایان شفا . سروش و ....
*شما که بی دینی ! پس بذاریددغربیها و شرقیها خودشون در مورد اسلام و غیر اسلام باهم به تفاهم خواهند رسید...    شما به مسائل مهمتر غیر دینی بپردازید ....
خوشمان امد:)
پاسخ:
خداروشکر😊
۱۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۳۲ عاطفه کوهسار (alias)
سلام
پس ایشالا این پست حذف نشه چون شعر نیست.
منم میخوام بیام بحثها رو سر فرصت بخونم.
خیلی ممنون.
پاسخ:
سلام
تخته رو پاک کردم . تموم میشه میره ! از دیگز دانشجوها جزوه بگیرید مطالعه کنید !😆😅😉
اگه میدونستم نظرات برای بعضی دوستان اهمیت داره حتما حفظشون میکردم و فقط مطلب پست رو حذف میکردم...

بهرهرحال عذر تقصیر دارم به خاطر عدم اطلاع... 😊
سرتون شلوغه ایشالامزدوج شدین که شعر از خودتون درنمیکنین😁
پاسخ:
شما مطمئنی که مجردم ؟!😆😉😅
یه چیزی از اطمینان اونورتر😉
پاسخ:
عه !! ممد تویی !!!!😉 باید حدس میزدم فقط یه نفر از جیک و پوک من خبر داره ...😅

بس که خواستگار دارم !! مجبورم بگم متاهلم تا کمتر مزاحمم بشن !😆😆
😂😂😂😂
کم خودتونو تحویل بگیرین!!😂

پاسخ:
😛 من یخورده دچار نارسیسم هستم ! اونم از نوع افغانیش !!😅
گفته هام رو جدی نگیرید😊 یه حالت گذراست...
خوب میشم😅😊
ولی من فکر میکردم متأهلین جناب افغانستانی:))
هنوزم همین حسو دارم.
آخه خیلی باتجربه به نظر میاین؛ خام و مجرد نه!!:)))
پاسخ:
من یه موردی رو عرض کنم .  من افغانستانی نیستم 😊 افغانی هستم😊✌  ( افغان از اه و فغان ... )

اگه منظورتون همون کامنت ده روز پیشه که در پست زودانزالی نوشته بودم باید بگم که خدا از سر تقصیرات اقای نجفی بگذره !  دیدم مواردی که در پست نوشته بود خیلی مسخره و غیر کاربردی بود ! دوتا کامنت گذاشتم . در اولی نوشتم نویسنده محترم ایا خودت این موارد رو تجربه کردی که حالا به دیگردن توصیه میکنی !؟  کامنت دوم رو عطف به کامنت اول بصورت مزاح نوشتم من از تجربه م میگم و شروع کردم به نسخه پیچیدن درمورد انزال....
اقای نجفی کامنت اول رو تایید نکرد !!!و فقط کامنت دوم تایید شد😐
میدونم افغانستانی نیستین، جهته مزاح گفتم:))
ولی نمیدونستم منظورتون آه و فغانه

بعد اون پست مذکور رو نخوندم، برم بینم چی فرمودین:)

پاسخ:
یا خدااااا 😂 مگه چقدر از من آتو دارید که هنوز اون پست رو نخونده به این نتایج رسیدید !!!!؟؟؟؟
اون پست رو اقای نجفی نمیدونم به چه دلایل پاک کرد !!
۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۲۴ عاطفه کوهسار (alias)
تخته رو پاک کردم 😨... جمله پر استرس 😁
پاسخ:
😅😅شما که جزو زرنگها و تاپ استیودنت بودی
ما ته کلاسیها خدای استرس بودیم...
استغفرالله
آتو چیه؟!
نفرمایید نفرمائید آقای افغانی😅😅
عه پاک شد؟ یادم رفت برم بخونم، خوب شد گفتین دیگه نگردم

پاسخ:
خداروشکر 😊 پس اسرار نهان افغانی هنوز پیش همه برملا نشده !😅
۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۳۹ عاطفه کوهسار (alias)
سلام
چقد بحثای این پست پیچیده شده..در حال روزه داری نصف انرژیم مصرف شد تا تحلیلشون کنم. 😁
حالا من فقط نظر شخیصانمو در مورد حجاب میگم بقیه بحثارو بلد نیستم خخخ
خیلی جالب گفتین که نوع و حدود حجاب و پوشش،
اصل حجاب داشتن که جای شک نیست سوره هایی که جناب یاس گفتن هم اوکیه.
ولی منتها یکی در مورد حدودش من خودم به عنوان یه خانوم مسلمان حالا نه که بخوام قد علم کنم و بگم خیلی میدانم تو این زمینه اما به حدودش اعتراض دارم. یعنی شخصی رعایت نمیکنم‌. 
یکی اینکه گفتن باید مقابل نامحرم مچ پا تا انگشتان هم جوراب بپوشه خانم‌. 
یکی دیگم دستها حتما تا مچ‌. گاهی بیشتر از مچ از دست آدم پیدا میشه. بعضیا میگن پوششهای فلان و فلان اسلامی اما من به شخصه قبول ندارم که تا این حد سخت گرفته باشه خدا.
بعد نوعشم بنظر من جامعه ما مسیرش درست نیست‌. من اصلا با این همه رنگهای مشکی و تیره و سختگیریها موافق نیستم.
که نمیدونم عطر نزنید، رنگ روشن نپوشید و غیره.
بعد اینکه جامعه ما (در واقعا اسلامی که بهمون نمایش دادن نه جامعه) اون چیزایی که باید به مردان گفته بشه رو انگاری گذاشته تو پَستو و همش زوم کرده روی خانمها.
کی میتونه باور کنه این همه حکم و مراقبت رو برای خانمها اما آقایون آزادی کامل ؟!

حالا ازینا بگذریم تو بحث اجتماعیش بنظر من هر جامعه ای یه سری حدود و قوانین مشخص داره. همه موظفن بهشون احترام بذارن.
تو خانواده برتر با یکی از دوستان که تجربه زندگی تو اروپا رو داشت صحبت میکردیم میگه که مثلا تو برخی کشورها مثلا سوئیس اگه خانمی تو محل کار و دانشگاه پوشش بدی داشته باشه بقیه میتونن ازش شکایت کنن.
یا بحث آرایش انقد بشدت جامعه ما درگیرش نیستن‌.
خب میبینیم که این قوانین تو هر جامعه ای هست و طبیعیه. یا چه بسا اصلا یکی از ارکان برای بقای یه جامعه یا کشور باشه‌‌‌... پس این افرادی که اعتراض دارن حرفشون زیاده خواهیه به نوعی...

پاسخ:
بله...
جامع و مبسوط فرمودید 👍😊
مچککررم از توضیحاتتون🌹
۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۴۱ عاطفه کوهسار (alias)
دیگه در حذف این پست آزادباش هستید من انشامو نوشتم 😁
کامنتا هم خوندم.‌.مچکرم مفید و گیج کننده بود. 😁
پاسخ:
😅 
نه دیگه ! حذف نداریم
بعضی از دوستان بعدا میان میخونن و از نظریات مفیدتون استفاده خواهند کرد😊

سلام 

خیلی جالب بود.مرسی از همه

حالا من به هر چادریی میگم چادر پوشیدن افراطه چپ چپ نگا میکنه😐

 

آقای افغانی من فکر کردم شما هم مثل من افغانستانی هارو دوست دارید که اسم کاربریتونو گذاشتید افغانی🤔خداییش در حد ژاپنی ها سخت کوش و منظمن واقعاً استحقاق خوشبختی رو دارن حیف که تو خاورمیانه سکنا گزیدند😕

پاسخ:
سلام
با چادریها در نیوفتید که همانا اوین بد منزلگاهیست !😁
درست فکر کردید که افغانیها رو دوست دارم ولی دلیل اسمم چیز دیگه بود☺
افغانیها کارایی بالا دارن ولی بخاطر سیاست اشتباه بهره وری پایین دارن
ژاپن هم کارایی بالا هم بهره وری بالا

سلام 

نهههه من دوستانه بیان میکنم😅دعوا که ندارم باهاشون فقط نظرمو میگم.

دیروز یجا خوندم که مذهبی بودن یکی از عوامل بروز خودشیفتگی در افراد.فقط این مدل مذهبیا و چادریهای خودشیفته ناجورن وگرنه بقیه خیلیم خوبن☺مثل مامان خودم که چادریه و خیلیم ماهه☺

قربون ایرانیا برم که نه کارایی درست و حسابی داریم نه بهره وری😐

پاسخ:
سلام
دقیقا 👍 خودشیشفته ناجور 😁مادر منم چادریه ☺ خدا همه مادرها رو سلامت بدارد💚
خدا شما ایرانیها رو هم حفظ بدارد 😅

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی