همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

عشق

دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۱۱ ق.ظ

 

مهم نیست واقعا افلاطون گفته یا کس دیگه

ولی 👌👍👏داره

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۶
کارور بیان

نظرات  (۱۰)

سلام 

عشق دلی، صادقانه تره البته بیشتر مواقع بی سرانجام 

ولی عشق عقلی حسابگرانه اس و طبیعتاً موفقیت آمیز تر

هر کدوم محاسن خودشو داره

ای کاش جفتش باهم بوجود بیاد.نور علی نور👌

در کل من مخالف نظر افلاطونم😅عشق دلی واقعی تره حیف معمولاً آخر و عاقبت نداره

پاسخ:
سلام
بقول شما ای کاش جفتش باهم بوجود بیاد 👌نورعلی نووور...
من از طرف افلاطون از شما عذرخواهی میکنم 😅

سلام آقای من

 

این رعیت بازم باس شوما رو ناراحت کنه ولی ارزش حقیقت بالاتر ازین رودربایستی هاس

 

نظر مشکات خوب و دوروسّه مث نظر ماس

 

اصلا "عشق ودل" یه چیزه و تدبیر و عقل" یه چیزه دیگه!!

 

بقول شوما حرف از افلاطون یا هرکسی هس:  غلطِ محضه

 

مث اینه که بگید سیب بهتره یا پرتقال ؟!!

پاینا دو تا چیز جداس آقای من

 

بنظر میاد شوما علیرغم اینکه گفتین کاری به افلاطون و غیره ندارین

 

بازم گول اسم و شهرت افلاطونو خوردین!!!!!

آقای من سعی کنید قبل از اینکه حرفی رو بزبون میارین یا تایید می کنین

بقول خودتون توی پست قبلیتون:

"وصل باشین"!!!!!

 

ینی به همین زودی مطلب پست قبلیتونو فراموش بنمودین؟؟؟!!!

 

خیلی بده شوما به توصیه های خودتونم پابند نیستین  که!!

عه عه عه ؟؟!!!

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
بنده از طرف افلاطون و خودم از شما هم عذرخواهی میکنم 🙋
به هرحال حقیقت مطلق . نظر شماست و نباید غیر نظر شما چیزی گفته باشه 😉

شاید

پاسخ:

مکمل پست بالا جمله  فیلسوف گمنامی که میگفت آدم بهتره با عقل بره جلو و با قلب اوج بگیره تا اینکه با قلب بره جلو با مغز بخوره زمین😊

به نظرم لازمه شکل گیری یک زندگی موفق به کارگیری همزمانعقل و احساس به میزان منطقی و درسته .نمیشه در انتخاب هیچکدوم از این دو رو حذف کرد. زندگی که عاقلانه و همراه با مهر ومحبت شروع بشه یقینا مستحکم تر از زندگی که فاقد پشتوانه عقلی  و فقط با تکیه بر عشق و دوست داشتن باشه.

پاسخ:
بخدا منم🙌
مننن🙌
ادعای فیلسوفی هم ندارم🙏
خانواده برتر زیاد تکرارش میکردم😌
گمنام هم نیستمممم 😅😅😅

بنظرم اگر همزمان هم باشن ولی عقل مقدمتر باشه ...
منطقی و درست رو بجا گفتید 👍 گاهی عقل هم افراط میکنه!

سلام

 

حرف بسیار خوبیست بنظرم:)

چند وقت پیش منم به یکی گفتم باعقل عاشق شو

گفت مگه باعقلم میشه عاشق شد ؟ گفتم آره

من اینجوری تفسیرش میکنم که منظوراز عاشق شدن عقل همون همزمان بودن عشق ودرستی عشقه 

عشقی عشقه که درست باشه سالم باشه 

وعشقی سالمه که منشا عقلانی داشته باشه

یوقت دل میره! بعد طرف میفهمه طرفش بالفرض جنایتکاره

این عشق میمونه؟

نمیمونه چون سالم نیست ومنشا عقلانی وبادیدن همه زوایا نبوده

عشقی موندگاره که درست وسالم باشه 

واگه سالمو درستنباشه موندگارم نیست

واگه موندگار نباشه  میشه اسمشو گذاشت عشق؟

آدم عاشق حُسن وخوبی میشه!

آدمی که عاشق بدیها بشه که نرمال نیست هست؟!

حسن وخوبی هم براهرکی یه تعریف داره

هرعاشقی میدونه چه ویژگی معشوق گرفتارش کرده

تمایل به حسن وخوبی هم منشاً عقلانی داره

:)

 

امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم:)

درکل من با عاشق شدن عقل موافقم:)

همون عشقی که درسته ومنشا عقلانی داره! همزمانی عشق وعقل:)

 

الا یاایها الساقی ادرکاسا وناولها

که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها:)

یاداین بین افتادم:)


+باورم نمیشه انقد حرف زدم:))

 خواستم یه بیت شعر فقط بنویسم:))!!!

پاسخ:
سلام
هرچیه زیر سر دله !
طرف کار اشتباه میکنه میگن چرا اینکارو کردی ؟ وقتی جواب منطقی نداره میگه دلم خواست !
بله کامل و جامعه انتقال مفهوم فرمودید 😊👍
البته اون شعر هم که نوشتید مشخص میشه به ساقی هم مربوط میشه ! جنس خوب بده یا بد تاثیر داره 😅

چگونه باید فهمید باعقل عاشق شدیم یا دل؟؟

 

 

پاسخ:
در مقوله ازدواج
بطور مثال : 
وقتی عقل میخواد انتخاب کنه این معیارها در طرف مقابل همه رو درنظر میگیره ( چهره . اندام . سلامتی . تحصیلات . فهم و درک . وضع مالی خودش . وضع مالی خانواده . شخصیت خودش . شخصیت خانواده . درصد تدین . نوع پوشش . و .... ) و با معیارهای خودش و خانواده خودش میسنجه . و اگر دید همخوانی دارن قبول میکنه
وقتی میخواد قلب انتخاب کنه ( چهرش به دل میشینه همین کافیه )!!

حالا شما قضاوت کن انتخاب اول سرانجام بهتری خواهد داشت یا انتخاب دوم ؟ 
۲۸ اسفند ۹۸ ، ۰۸:۵۷ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

اینکه عقل از دل و دل از عقل تفکیک بشه اوج تلقین محوریه اون شخصه ، فقط در تئوری و نوشته ها ممکن شده که عقل از دل و دل از عقل جدا بشه و چیزی هم به اسم عاشق شدن با دل و عاشق شدن با عقل نداریم ( چون انسان درون خودش و  به خودش دروغ نمیتونه بگه و خوی منغعت طلبی که بیشترشم از تبلیغ و تلقین میاد رو با این کلمات برای خودش توجیه کنه ) 

 

به خانم مریم بانو

 

سلام 

 

ذات انسانها که ما هم جزی ازشونیم ، محبت دیدن و محبت دادن و دوست داشتن و دوست داشته شدنه ولو به ظاهر ( و این شرایط و زیست رو هر کسی تجربه کنه میشه گفت عاشق شده ) 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
به هرحال هرکسی نظری داره
نظر شماهم قابل احترام☺
۲۹ اسفند ۹۸ ، ۰۸:۲۹ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به جناب کاربر 

 

بله ، نظرها قابل احترامند 

 

پ ب

 

به دیگر دوستان 

 

پیش از پسا نوروز  تون مبارک ، مهمان حبیب خداست پس مهمان جدید ( کرونا ) رو ارج نهاده و به خوشی میزبانی کنید و ...

 

 هموطنان گلم نوروزتون مبارک  پ ب

 

پاسخ:
نوروز شما هم مبارک

سلام آقای ما

 

مث اینکه کامنت قبلی رو نگرفتین

یا نخواستین بگیرین

خب به یه زبون دیگه خذمت شوما عرض بشه شاید که قبول افتد

آقای من ارباب من

عقل و دل دو چیز جدا ازهمن توو وجود آدمیزاد

اگه یکی بودن که اینهمه مردم دوتا اسم و دوتا کار براشون قایل نبودن قربونت بشم!!

شبیه چشم  و  گوش  

خالا افلاطون یا هر کس دیگه بگه : اگه عقلت عاشق شد

مث اینه که بگه اگه چشمت شنید

یا بگه

اگه گوش ات دید!!!

 

عزیز من ارباب من فدات بشن

 

بقول اون پست قبلیتون وصل کنید اون دوشاخه برق رو!!

 

دوروسّه که امروزه مُد شده بعضیا حرفای عجیب غریب میزنن و بعضیا هم با هیجان ازین حرفای بی سروته استقبال میکنن

ولی شوما چرا ؟؟!!

شوما حیف هستین آخه

مگه ما چن تا ارباب داریم؟؟!!

مراقب خودتون باشین

مراقب اون دوشاخه باشین وصل باشه

چرا هی قطع و وصل میشه؟؟

خیلی قطع و وصل بشه یهو می سوزه!!!!

 

مخلص آقای خودم

فداااااااااااااات

پاسخ:
من گرفتم . شما نگرفتی. پس دوباره همون جواب قبل رو خدمتت ارائه میدم ایشالا که ایندفه متوجه بشید☺
سلامعلیکم
بنده از طرف افلاطون و خودم از شما هم عذرخواهی میکنم 🙋
به هرحال حقیقت مطلق . نظر شماست و نباید غیر نظر شما چیزی گفته باشه 😉

سلام آقای من

 

مث اینکه کامنت قبلی رو نگرفتین

یا نخواستین بگیرین

خب به یه زبون دیگه خذمت شوما عرض بشه شاید که قبول افتد

آقای من ارباب من

عقل و دل دو چیز جدا ازهمن توو وجود آدمیزاد

اگه یکی بودن که اینهمه مردم دوتا اسم و دوتا کار براشون قایل نبودن قربونت بشم!!

شبیه چشم  و  گوش  

خالا افلاطون یا هر کس دیگه بگه : اگه عقلت عاشق شد

مث اینه که بگه اگه چشمت شنید

یا بگه

اگه گوش ات دید!!!

 

عزیز من ارباب من فدات بشن

 

بقول اون پست قبلیتون وصل کنید اون دوشاخه برق رو!!

 

دوروسّه که امروزه مُد شده بعضیا حرفای عجیب غریب میزنن و بعضیا هم با هیجان ازین حرفای بی سروته استقبال میکنن

ولی شوما چرا ؟؟!!

شوما حیف هستین آخه

مگه ما چن تا ارباب داریم؟؟!!

مراقب خودتون باشین

مراقب اون دوشاخه باشین وصل باشه

چرا هی قطع و وصل میشه؟؟

خیلی قطع و وصل بشه یهو می سوزه!!!!

 

مخلص آقای خودم

فداااااااااااااات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی