همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

شرافت محمود

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۷:۳۴ ب.ظ

جایی که شرافت بر مصلحت ارجحیت داشت و همرنگ جماعت نمیشد

#احمدینژاد

 

موافقین ۰ مخالفین ۲ ۰۰/۰۲/۳۰
کارور بیان

نظرات  (۲۷)

*لازم نیست گذر زمان را ،درک کنی،با تمام وجودت حس کن.ذهن فریبکار،است

پاسخ:
🌹 سپاس

سلام آقای ما

سند زنده من

 

یکی از بچه های روستا گفت بهتون بگم

یه تیکه از کامنت این اوسّا محسن برای رشد مغزی شوما خیلی مفیده :

 

.... ذهن فریبکار،است

پاسخ:
سلامعلیکم
ذهن از اطلاعات ساخته میشه
اطلاعات درست و حقیقی کسب کن تا ذهنیت راهنما و خوبی داشته باشی

سلام ارباب

 

شومام خییییییییییییلی ساده ی راه راه هسّی !

 هر ناهمرنگی با جماعت

نشون صداقت یا شجاعت یا فهم و شعور نیس باباجون که....!!

بخصوص برای این بابا که دیگه این روزا با انواع مصاحبه هاش

تشت ش از بام اوفتاده.....

پاسخ:
سلامعلیکم

معلومه صابون رییسی رو به تنت میزنیاااا 😉
مردی که انقدر شجاعت داره استبداد و فساد حکومتی رو بیان میکنه واقعا قابل احترامه . این بابا از سال 84 بیرق شجاعت و افشاگری مفسدین رو به دست گرفت و همچنان پیش میتازه

سلام
نمی‌توان از عدم وجود شرافت در x ، وجود آن در y را نتیجه گرفت ؛ حتی اگر y ، کرداری متفاوت از x داشته باشد ؛ و یا حتی زمین بازی x را بر هم زند .
لزوما جسارت در گفتار ، دلیلی بر شرافت در رفتار نیست . فرد می‌تواند شجاع باشد اما دروغگو ؛ و یا صادق اما متوهم . آیا دنیای سیاست ، از توهم به دور است ؟ محمود احمدی نژاد همانی بود که ادعا داشت در ایران فقیری که نیازمند نان شب باشد نداریم . او همانی بود که می‌گفت تحریم اصلا نمنده ! این قبیل سخنان ، نشانه‌ی چیست ؟
علی ای حال ، چنانچه ما فرض را بر شرافت احمدی نژاد گذاریم ؛ صرفا هر آدم شریفی ، توان مملکت داری ندارد .
فردی با اندیشه خیر می‌تواند جهانی را به آتش کشد ؛ هر چند قصدی جز آبادی ندارد . این سینه چاک چاوز ، همانی است که در دیدار با موگابه به دلیل مقاومت و پایمردی اش ، تشکر می‌کرد و در رثای فیدل ، پنج صفحه قلم می‌زد .(حاجت به بیان نیست که پاراگراف آخر، مرتبط با پست سابق است)
حال خوشا به حال ما ، با سیاسی مردِ شریفمان .

پاسخ:
سلام
شجاعت در گفتار اسرار مگوی حکومتی و مسئولین فاسد از جمله فساد رفسنجانی و ناطق و کروبی و لاری جانیها و سپاه قدس...

چطور میشه چگوارا نماد مقاومت و استقلال طبی و قابل تحسین محسوب میشه ولی کاسترو که همرزمش بود نباید مقاومت و پایمردیش مورد تمجید قرار بگیره ؟  وانگهی اگر فردی رو از یک جهت مورد تقدیر قرار دادیم دلیل و مبنی بر این نیست دیگر صفات و جهاتش مورد تایید باشه...
و خدمتتون عارضم که من از نظر خودم کاسترو رو نقد کردم و از نظر خودم احمدینژاد رو تایید کردم . دلیل بر این نیست که احمدینژاد چون کاسترو رو قبول داشت باید از چشم من بیوفته...

سلام

حق با جناب سید محسن است، کافیه همه چیز را حس کنی فقط و نه درک،؛ ذهن، آدمی را منحرف میکند زیرا که هدایت کننده اصلی قلب آدمی ست.💙💚❤

آقا مختار، ببین ذهن منو منحرف کرد و گفت بنظرم که مهردادخان مزدوج شدن دیگه که اینقدر کم پیدا هستند😊

پاسخ:
سلام
شدیدا مخالفم ! قلب هدایت کننده باشه که آدمی بدبخته مفلوکه...😅

مختار زیاد قرائت میکنه ! زیاد جدی نگیرید 😉

سلام بر دوستان 

 

احمدی نژاد در دوره خودش پر از ذوق و شور و معرفت و میهن پرستی بود و به عموم مردم خصوصن فقرا هم رسیدگی کرد ( یا درسترش از دیگر رییس جمهورها و آخوندها بیشتر به مردم رسید و گواه کارش همان سر زدن به شهرها و استانهاست که هیچ رییس جمهور و حتی خود خامنه ای هم چنین کاری نکرد حتی جرات رفتن در دل مردم را هم نداشتند ) این سر زدنها یکبار و دوبار که نبود و خیلی از شهرها رو شهرستان و دهیاریها رو شهر کرد تا بودجه درست و کافی که براشون در نظر گرفته شده به دست مردم همان شهر حداقل برسه مثلن پیش از احمدی نژاد شهرستان قرچک زیر دست ورامین بود اونم با جمعیتی سیصد هزار نفری که بیشتر بودجه را ورامین میخورد و همین کار او بسیار با ارزش بود و خیلی تلاش کرد که سیستم قراردادی کارگران را از بین ببرد که رفسنجانی یا درسترش سیستمی که سرمایه داری برای کارگران آورده بود . که خوب زورش به خامنه ای و رفسنجانی و علما نرسید چون از او در این زمینه حمایت نکردند یا حمایت نشد که کارگران جیبشان پرتر و کرامتشان حفظ میشد و این دو گزینه باعث میشد که کارگران سالم و درستر کار کنند و تن به ظلم ندهند از نظر جامعه شناسی که حکومت شیطان هم از راستی و درستی خوشش نمیاد ( احمد نژاد از صدها پیش نیست و همگیمان یکجورایی شاهدش بودیم ) در دوره این بابا چقدر تبلیغ سواد آموزی به بیسوادان میشد یادتونه ؟ و چقدر از جوانان تحصیلاتشون را ادامه دارتر کردن خصوصن دختران اینها به درد مردم میخورد یا میخوره نه حرف و حدیثهایی که از راستی و درستیش زیاد نمیدانیم و ...

 

راحت بگم در دوره احمدی نژاد سریالهایی مانند خانه به دوش و متهم گریخت و بزنگاه و ... که بوی خود مردم را میداد ساخته شد و مردم خودشون را در تی وی میدیدند بر عکس سریالهایه این دوره و دوره خاتمه ای که بوی ایدئولوژیهایه مذهبی شیعه و فمنیست را میدهد که هیچ سنخیتی با مردم ایران و خود اسلام ندارد 

 

در همان دوره احمدی نژاد فکر میکرد رهبر واقعن آگاه و میهن دوست و اسلام دوست هست که متوجه شد چنین نیست و هر چی او تلاش میکرد که صلح بین ایران و جهان ایجاد کند رفسنجانی و رهبر و دیگر فراموسونرها نگذاشتند چیزی که خودش گفته که آخرشم این روحانی و ظریف آمدند و این تئوری صلح و دوستی را بی معنی و از بین بردند با مدیریت خود رهبر و رفسنجانی یا درسترش با آگاهی آنها 

 

احمدی نژاد هم بی خطا نبود و خطایش این بود که دیر فهمید بیشتر روسای این مملکت هم دست چین شده روس و انگلیس و آمریکا و اسرائیل هستند ( و این تئوری هم با ثابت شدن کشور اسرائیل و صلحش با اعراب و قدرتمندتر شدن روسیه از نظر اقتصادی پس از فروپاشی شوروی و نفوذ آمریکا در اسلام و خاورمیانه رو میتوان گواه رفتار روسای این مملکت در این چند دهه دانست هر چند که بقولی نیتی دیگری داشته بودند ) 

 

به هر روی احمدی نژاد هم مانند شاه مردم خصوصن قشر فقرا دوستش دارند و یک خدا بیامرزی نثارش میکنند که مثل اینکه رد صلاحیت شده ( رد صلاحیت !!! ) پرسش اینجاست که اینها کی هستند که رد صلاحیت میکنند و چرا زنده سخنان و جلساتشان را پخش نمیکنند تا مردم از درستی رفتارشان با خبر بشوند که تا صداقتشان برای مردم روشنتر شود و روشن نبودن یعنی سیاهی و شیطان 

 

به نگاه خودم دلیل رد صلاحیت شدن احمدی نژاد هم این باید باشه که زیر بار تفکرات فراماسونری دیگه نمیره مانند اینکه اگه میرفت سازمان ملل ضد اسرائیل شاید سخن نمیگفت یا ضد آمریکا سخن نمیگفت و این کارش بازی سیاست جهانی را خراب میکرد و ... 

 

پ ب

 

به خانم نیرا 

 

نباید رییس جمهور را با سخنان قضاوت کرد چون بسبار مصاحبه میکنند و جون انسان هستند شاید خیلی از حرفهارو از لجبازی با خود مصاحبه گر بگویند و پس از آن پشیمان بشوند . الان روحانی فقط یک منبر کم دارد در تالار وزرایش حال اونو با احمدی نژاد مقایسه کنید که چقدر او سخن میگفت و چقدر این بابا و چقدر از سخنان این دو بیشترش گزاف گویست و چقدر او به وعدهایش عمل کرد و چقدر احمدی نژاد و اینرا هم بگم روحانی هم قربانی این حکومت شیطان خواهد شد مانند احمدی نژاد و دیگر دلسوزان میهن و دین و دنیا 

 

اما مشکل اکنون مردم مظلوم ایران عوض شدن این رییس جمهور و آن رییس جمهور نیست و باید اصلاحات بسیاری در تفکرات دینی و حقوق بشری و اقتصادی و صنعتی بشود تا کرامات مردم حفظ بشود و با بالاترین تراز خوشبختی این جهان فانی را به انتها برسانند و ... 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
سلام
تشکر 👍👍👍مبسوط 

سلام 

 

اومدم ببینم نزدیک انتخابات چه پستی گذاشتین

 

شرافت محمود (:

 

الله الله ازاین همه تعصب شما روی احمدی نژاد:)))

 

ولی رییسی رییس جمهوره ،کسی که به هر ریسمانی چنگ میندازه حتی تتلو...

 

 

 

 

پاسخ:
سلام
تعصب اگاهانه با تعصب کورکورانه فرق داره . 😊 مرا عهدیست با محمود...
😅 مطلب زده بودن که اگر تتلو 4سال صبر کرده بود امسال وزیر فرهنگ و ارشاد بود
خدایی خیلی تابلو عمل کردن امسال...

خیر، اگر آدمها براساس قلب و ندای قلبی عمل کنن زمین بهشت میبود. آقا مهرداد یکم تصور کن😉

پاسخ:
یک درصد شما تصورکن بعضیا از قلب مهربونشون دوستی خاله خرسه میکردن ! اون وقت چه بهشتی میبود !😁😉

سلام

آقای افغانی ؛
بنده شکی در جسارت محمود احمدی نژاد ندارم .
و در مورد چه گوارا ، کاسترو و ... از نظرم همگی سر در یک آبشخور داشتند ؛ تنها دلیلی که گوارا تحسین می‌شود(که بنده موافق آن نیستم) ؛ مرگ زودرس وی بود . نتیجه‌ی کارهایش ، سالها بعد به آنچنان باری نشست که عدم حضورش این امکان را برای او فراهم ساخت تا از گزند نقد بگریزد . "نفرت بعنوان عنصر مبارزه ؛ نفرت بی تساهل نسبت به دشمن ، می‌تواند انسان را فراتر از محدودیت‌های انسانی سوق دهد ، و اینگونه او را به یک ماشین کشتار موثر، خشن، گروهی و خونسرد تبدیل ‌می‌کند.(نشریه ترایکانتیننتال)" این ثمره‌ی مغز خشن همان انقلابیِ مورد تحسینی است که از زاویه دید من به هیچ وجه قابل ستایش نیست(نه فقط به خاطر حرف که باد هواست ؛ بلکه به دلیل اقدامات وی و همرزمانش ؛ از اعدام های بی حد و حصر گرفته تا وضعیت اقتصادی) .
به این دلیل عرض کردم که پاراگراف آخر مرتبط با پست سابق است که سوء برداشتی نشود که شد ؛ منظور این نبود که چون احمدی نژاد ، کاسترو را سرمه‌ی چشم می‌کند ؛ می‌بایست از چشم کسی بیفتد ؛ خیر ، بلکه غرض همانی است که در خط اول بیان شد (هر آدم شریفی توان مملکت داری ندارد) و احمدی‌نژاد را ، انسانی شریف در نظر گرفتم که با وجود آمال و آرزوهای خیالی ؛ همانند فیدل ، چه‌گوارا ، چاوز و ... به جای آبادی ، خرابی به بار می‌آورند(ایشان را از منظر خیالاتِ دور و دراز و جنگ با امپریالیسم قابل تشبیه می‌دانم ؛ نه از نظر میزان اعمال خشونت و...) ؛ وی را با ایشان قیاس کردم ؛ به این دلیل که فیدل ، موگابه و ... سالیان سال حکومت کردند و نتیجه‌ای جز دیکتاتوری یا فلاکت نداشت و این احتمال وجود داشت که اگر ۸ سال دوره احمدی‌نژاد به بیست و هشت سال هم افزایش می‌یافت ، رهی شبیه به ایشان می‌پیمود(شاید که حداقل در عرصه‌ی فلاکت) .


آقای ابوالفتح ؛
بنده کسی را به صرف سخنانش قضاوت نکردم ؛ و اصلا مقصود صحبت‌های ایشان نبود ؛ اگر به چند خط قبل مراجعه کنید ، درمی‌یابید که تاکیدم بیش از هر چیز بر روی وهم بوده و هست ؛ و این جملات را فقط به منظور مثالی آوردم . در طی این سال‌ها اعمال و عملکردی از ایشان دیده که(غلط یا درست ؛ امکان اشتباه ، همیشگی است) منجر به این استدلال شده (مبتنی بر وهم). اگر بنا بر قضاوت از روی حرف و سخن بود که ترامپ هم یدی طولی در این زمینه دارد(و بعضی ، این دو را شبیه به هم می‌دانند) ولی در نظرم همان قدر قابل مقیاس اند ؛ که شیر(جنگل) با شیر(خوردن) .

پاسخ:
سلام
مبارزه با امپریالیسم فی نفسه قابل تمجیده . پس هر فردی که با این شعار بیاد جلو محبوبیت اولیه رو کسب میکنه . مرحله دوم عمل کردنه که از نظر من انصافا احمدینژاد با الیگاریشی و امپریالیسم حاکم در کشور مقابله کرد که .( نشون به اون نشون که کل مفتخورهای رده اول حکومت دشمن قسم خوردش شدن) امروزه هم بعد از گذشت 8سال از مسئولیتش هنوز در بین مردم محبوبیت داره و گواه حرفم استقبال از سفرهاش به شهرهای مختلفه
و میزان عدم مشارکت طرفدارانش در این دوره حتما چشمگیر خواهد بود 

این مورد هم بگم که کسی که 4سال با وجود مقابله و سنگ اندازیهای اصولگرا و اصلاحطلب از درون کشور و مقابله های خارج از کشور تونست مملکت رو پیش ببره قطعا مستحق ترین فرد برای حکومت کردنه ( البته شاید از نگاه بعضیا هم پیش رفتی حاصل نشده)

به خانم نیرا 

 

متوجه شدم چی میگید و منم موافقم که احمدی نژاد هم مانند دیگر رهبران حرف بی سر و ته زیاد زده اما نه به اندازه دیگر رییس جمهورها و حتی خود خامنه ای و رفسنجانی و... البت رفسنجانی از همه اینها کمتر حرف بی سر و ته یا همان متوهمانه زده یا دیدیم ( که شخصن بابت تجربه شخصی و شناخت خودم از آخوند و دین و مذهب و سیاست و....) حرفها را دیگر زیاد جدی نمیگرم مگر اینکه عقلانی باشد و اگر عقلانی و خردگرایانه نباشد فقط برای فهم دیگران نقدش میکنم ( مانند همان جمله بالا که ذهن فریبکار است!) ذهن فریبکار است یک مفهوم است که این مفهوم نیاز به یک چارچوب دارد تا ببینیم منظور چیست راحتر بگم ذهن فریبکار است یعنی چی؟ اگر دقت کرده باشید بیشتر سخنان رییس جمهورها و خامنه ای همین گونه است و باید موقعی که این سیاستمداران سخن میگویند یک شخص عادل و آگاهی هم باشد در کنارشان که آنها را موظف کند و بپرسد که منظورت چیه؟ و آنوقت هست که میفهمیم که طرف واقعن راست میگوید یا خیر یا اصلن میفهمد چه میگوید یا خیر و این پرسش ها اینرا روشن میکند که اصلن این سخنان مال خود طرف هست یا از جای ایده گرفته یا کسی بهش دیکته کرده و...  حال در این باره هم احمدی نژاد بسیار بیشتر از دبگر مسئولین ما مصاحبه کرده و خود را در چالش پاسخگویی و سنجش قرار داده و نیرا خانم این یک موضوع کوچک نیست که به راحتی از کنارش بگذریم چون خود خامنه ای پس از این سالها حتی در چالش یک مصاحبه زنده در برابر خبرنگاری آگاه و مردمی قرار نگرفته ( این یعنی چی؟ از نظر خودم یعنی اینکه خامنه ای باهوش نیست و آیکیو پایینی دارد و آن دستهایه پشت پرده فراماسونری او را منع کرده اند از مصاحبه چون پس از مصاحبه آن توهم در بین کارشناسان و مردم شکسته میشه که بابا جان این شخص با این پرسش و پاسخش نمیتواند متفکر سیاست درست و غلط این چند دهه میهنمان ایران باشد و آنوقت هست که واقعن کارشناسان میروند دنبال پرتقال فروش و به نگاه خودم پرتقال فروش در آمریکا و روس و بریتانیا و اسرائیل باید باشد.  حال آن شاه خدا بیامرز را مقایسه کنید که با هر خبرنگاری مصاحبه میکرد و ضعیف و قوی پاسخ میداد و این قرار گرفتن در آزمون مصاحبه یعنی داشتن شجاعت و حس مسئولیت پذیری که اینها قالبهایی برای شناخت است که متوجه بشوی طرف واقعن یک انسانه دلسوز و مردمی هست یا نه 

 

و...

 

پ ب

 

به جناب کاربر 

 

در مورد اصول گرا و اصلاح طلب 

 

جدا از عملکردهیشان بنده با ذات و واژه اصلاح طلب یا اصلاحات موافقم و بودن تفکر اصلاحی بسیار هم خوب هست و نباید از این تفکر درست دور شد هر چند که به دست نا اهلان افتاده باشد 

 

پ ب

 

پاسخ:
خدا پدرتو بیامرزه . ..
کدوم اصلاحطلب !؟ فقط اسمشو یدک میکشن . نصف حکومت توسط اصلاحطلبها اداره شد . چه غلطی کردن !!؟ 
وقتی وجود نمیکنن بگن فلانی بالای چشمت ابرو...
۰۷ خرداد ۰۰ ، ۱۶:۵۴ مختار به نیرا

سلام آقا و ارباب و سند زنده...من

سلام نیرا

با نظراتت برا دکتر محمود موافقم

شجاعت داشت ولی از کاسترو شجاع تر نبود

همون ایرادی که ارباب ما توو پست قبلی به کاستر گرفته، دقیقا به این آق محمود وارده...

اگه همچی خییییییییییلی چکیده بخوام دکتر محمود رو توصیفش کنم این حدیث مناسبه:

"نادان، فساد کارش از صلاح کارش بیشتر است"

ببین نیرا

این تعصبات کورکورانه ی ارباب ما یکی دو تا نیس

افکار ارباب مال دوره قدیم ارباب-رعیتی هس دیگه

پوسیده و کپک زده و نمور و ....

 

چه کنیم با این تعصب و فکر ضعیف اربابان؟؟؟!!!!!!!

خدایااااااااااااااااااااا

ما رو از دسّ اینا خلاااااااااااااااااص بفرما

خدایا!

تو تو رو خدا

آآآآآآآآآآآآآمین 😅😅😅

 

پاسخ:
سلامعلیکم
یذره فکر کن چرا حکومت به روزی افتاده که التماس مردم رو میکنن بیان پای صندوق رای؟؟
حکومت عاقلانتون این شده ؟؟
احمدینژاد 8سال بود بقول شماها منحرف بود! 34سال مابقی رو کی هدایت و رهبری کرد ؟؟

سلااام

ذات مهربانی به قلب ربط داره ولی اینکه چگونه مهربانی کرده به عقل ناسلیمش😊 این مثالتون اصلا برای حرف من مناسب نبود آقا مهرداد، تاززززه، کامل تصور کنید لطفا از کجا میدونید در اون زمان زمام کارش بر عقلش بوده یا قلبش؟ مگه تصمیم با عقل گرفته نمیشه؟😉

پاسخ:
سلام
کینه توزی و عناد و خشم و حسادت و ....
همه اینها در قلب شکل میگیره
اینکه میگن کار قلب عشق و محبت ورزیدنه برای قصه و ها و رمانهای عاشقانه س😉
کار مغز تفکر و تعقله ☺
۰۷ خرداد ۰۰ ، ۱۷:۰۳ مختار برا میترا

سلام ارباب

و با اجازه شوما

سلام به میترا

 

میگم میترا این داستا هدایت با قلب رو خیلی خوب اومدی

 

ولی ازت انتظار داشتم بدونی هر حرفی رو با کی بگی!!!

شوما که میدونی: کَلِّم النّاس علی قدر عقولهم

ارباب هنوز توو فهم همین عقل ظاهری مونده و توی همه ی پستهاشگیج میزنه، اونوقت شوما از قلب باهاش می حرفی؟؟؟!!!😉

چرا این چیزا رو به این ارباب ما میگی؟؟!!!

این هشدار رو بهت بدم میترا

از این ارباب نخواه چیزایی رو تصور کنه ذاتا نمیتونه😉

اگر فیوزهای مغز ارباب ما سوخت و سکته زد مسوول میشی در درگاه خدا 

😉

پاسخ:
سلامعلیکم
سلام


آقای افغانی ؛
به یاد ندارم کشوری را که پرچم مبارزه با امپریالیسم جهانی در دست داشته و موفقیتی کسب کرده باشد(این به معنی نفی استعمار و موافقت در عدم استقلال ارضی و سیاسی نیست) از کامبوجِ خمرهای سرخ تا چین مائو ، از شوروری تا کره‌ی شمالی ، از کوبا تا ونزوئلا (موفقیت ، نه در راه مبارزه با به اصطلاح استعمار؛ بلکه پیشرفتی در جهت منافع مردم سرزمین خود). اگر خیری هم حاصل شده ؛ بعد از زمین گذاشتن این بار عظیم و ایجاد روابطی معقول با همان استثمارگران سابق است.
و بله ؛ مبارزه با امپریالیسم ، همچنان طرفداران خود را دارد ؛ وقتی می‌توان آشِ شورِ مشکلات اقتصادی ، حماقت‌ها و تصمیمات نابجا را جملگی دست‌پخت جهان‌خواران دانست و با مشت گره کرده فریاد کشید ؛ چرا که نه؟
و در مورد محبوبیت رئیس جمهور سابق ؛ بله ، درصدی از مردم ، طرفدار ایشان هستند(که مشخص نیست چه مقدار) ؛ ولی محبوبیت دلیلی بر معقولیت نیست . منکر نیستم که جناب احمدی‌نژاد ، رفتاری متفاوت با طبقه الیت داشت ؛ ولی فکر می‌کنم مبارزه‌ای وسیع و عمیق با آن(مبارزه‌ای خواه درست یا غلط) ، تبعاتی اساسی‌تر از آنچه بر ایشان رفت داشته باشد .


آقای ابوالفتح ؛
اشاره‌ی من به وهم ، بیش از سخنرانی و گفت و شنود است ؛ چیزی در حد دکترین .
به مواضع محمود احمدی نژاد در مورد اسرائیل(و دیگر مسائل بین الملل) دقت کنید ؛ نه تنها در آن دوران به ضرر اسرائیل تمام نشد ؛ بلکه ظن مسلح بودن ایران به سلاح هسته‌ای(یا در پی ساخت آن را) در میان برخی از جهانیان به وجود آورد(یا بهانه به دست عده‌ای) .کار به جایی رسید که مورخ بزرگ آمریکایی(برنارد لوییس) در مورد حمله‌ی هسته‌ای ایران به اسرائیل سخن می‌گفت. به واقع بحث بر سر گفتار متوهمانه به تنهایی نیست که اگر باشد ؛ از زبان حکام و رجل سیاسی سراسر دنیا(در تمام دوران‌ها) ؛ بارها سخنانی شنیده‌ایم که محتوایی آمیخته به احساسات یا به دور از منطق داشته ؛ آیا تمامی این سخنان را خیال خام می‌شمرم ؟ خیر ، گاها نوعی لفاظی است ؛ که در تمام جهان کم و بیش رواج دارد و اندکی شوری و تلخی دموکراسی(و در حالت کل ؛ حکمرانی) است .


آقای مختار ؛
کاسترو ، چریک و جنگجو بود ؛ و مسلما هر کسی این مقدار جسارت به خرج نمی‌دهد .
پاسخ:
سلام
خدابیامرز شریعتی گفته بود اخلاق قدرت اخلاق دگری است
عطف به گفته ایشون درمورد اینکه کسی تاحالا در مقابل امپریالیسم پرچمش بالا نرفته جواب بدم
خیلیها درمقابل عیان و اشراف قدرتمند قیام کردند . شکست دادند . جای اونها نشستند. مثل اونها شدند ! و این چرخه همواره در تایخ تکرار شد
پابرهنگان تاریخ امپریالیسم رو شکست دادند و خود جای اونها نشستند و امروزه شدند مرفهین بی درد...
احمدینژاد الان در مرحله مبارزه ست . چه بسا اگر شکست داد و جایگزین شد مثل اونها هم بشه ! ولی به هرحال من امروز طرفدارش هستم . و تعهدی به رفتار فرداش ندارم...

سلام

😊

آقا مهرداد، گابرل گارسیا گفته در ۵۵ سالگی دانسته تصمیمات کوچک را با عقل و تصمیمات بزرگ زندگی را با قلبت بگیر، اشو وَ وَ آدمهایی دیگه ای که دریباره زیاد حرف زدن، منم قبلا قبول نداشتم، اما الان میخوام بر این باور زندگی کنم.😅

ای بابا از دست شما، به خودتون نگاه کنید متوجه میشید که همین گفته گابرل رو در زندگیتون اجرا کردین فقط نمیدونم اعترافش توسط برخی آدمها چرا انجام نمیشه و میخواهند به منطقی و عقلانی زندگی کردن خودشون، به خودشون افتخار کنند، در حالی که با عقل رفتار کنی هیچ افتخاری نداره بنظرمن.

ورود کینه و... توسط عقل به قلب انجام میشه وگرنه که قلب کینه اش کجا بود.

 

سلام (آقا) مختار

باید برای حرف شما احترام زیادی قائل شد هرچی باشه مهردادخان، ارباب تونه. منکه دلم نمی خواد کسی فیوز مغزش بسوزه و کسی بی ارباب بشه...🌷

پاسخ:
سلام
از کجا میدونی من در زندگیم چه کردم !؟ 😅 من کجا ادعای عقل و منطق کردم ! 😅 فقط از عقل حمایت کردم
چطور شد شر و آفات از راه عقل وارد قلب شد ولی خیر و صواب از درون قلب سرچشمه گرفت ؟؟ 😉

به خانم نیرا 

 

در مورد سخنان احمدی نژاد که در مورد اسراییل میگفت ( صدرصد با شما موافقم) که این سخنان یا درسترش ایدئولوژی بسیار مزخرف و ضد منافع مردم و دین میهن بوده و هست و امیداوارم احمدی نژاد در این باره عذرخواهی کند از مردم ایران تا این عذرخواهی تجربه ای شود برای سیاستمداران آینده ( و سخنان اکنونش نشان میدهد که پذیرفته گول خورده و با یک مصاحبه آزاد میتوان فهمید که آیا هنوز این ایدو ئولوژی احمقانه را در سر دارد یا خیر) 

 

افسوس که برای پیدا کردن حقیقت و یا درست بودن سخن باید زمان بگذرد یا همان گذر زمان ثابت میکند که بقولی گذری از زمان هم گذشت ( و اکنون پس از گذشت سالها کاملن روشن است که چقدر این ایدئولوژی و طرز تفکر بچه گانه بر ضد منافع و جو فرهنگی مردم ایران تمام شد و به هیچ وجه هم این طرز تفکر ربطی به مردم ایران و دین هم ندارد که پروردگار را سپاس که نسل جدید و مردم آگاه و آگاهتر شدند )  اما این ایدئولوژی احمقانه ضد اسراییلی سر چشمه اش از احمدی نژاد نمی آید و پیش از او و پس از او نیز همچنان دارد ادامه پیدا میکند که هیچ سودی برای مردم ایران و هیچ مردمی در جهان ندارد اما استعمار پنهان خوب میدانست که با روی کار آوردن مذهبیان شیعه یا همان جمهوری اسلامی هم میتواند آن نگاه ستیزه جویانه را در خاورمیانه بین اقوام و مذاهبش نگه دارد ( و نگه داشتن چنین تفکراتی و قدرت دادن به آن تضمین میکند خاورمیانه هیچ زمان پیشرفت نخواهد کرد و هیچ زمان اندازه یک پشه هم برای کشورهایه قدرتمند دردسر ساز نخواهند بود و همیشه هم تو سری خور و ضایع ادامه زیست خواهد داد در این جهان)  همین کار را نیز دارند با افغانستان انجام میدهند و به طالبان دارند قدرت میدهند که افغانستان را در دست بگیرد و بشود برای خاورمیانه و جهان و مردم مظلومش و حتی خود اسلام قوز بالا قوز ( حال طالبان چه طرزه تفکری دارد؟ بنیادگرا و واپسگراست و دنبال زیر بغل مار میگردد در این جهان مانند همین جمهوری اسلامی )  خوب تفکر واپسگرایی در افغانستان حاکم باشد برای قدرتهایه جهانی مناسبتر است یا یک طرز تفکر دموکراتیک مردم سالار؟ و اگر مسئولین و مراجعه شیعه و سونی ایران آگاه شوند و بفهمند که این دشمن تراشی فریبی بیش نیست حتی اگر از گذشتگان به ارث آمده که کذشتگان به شدت ارث مزخرفی گذاشته اند، سوپاپ اطمینان طالبان افغانستان هنوز میتواند این طرز تفکر باب میل غرب را در خاورمیانه جاری سازد

 

اینجاست که میگم خامنه ای یا درسترش جمهوری اسلامی را آمریکا و اسراییل و روسیه و... نگه داشته اند ( چون طرز تفکرش و سیاستش باب میل آن کشورهاست در صورتی که ظاهرن خود را مخالف نشان میدهند)( که در اینجا هم امیداورم خامنه ای هم بیدار شود و در این چند سال باقی مانده عمرش نگذارد غربیان او را عروسک خود بدانند) 

 

در کل از جنگ و ستیز و دمیدن در این آتش و هیاهو هیچ سودی برای هیچ کشوری نخواهد داشت و سیه روزی هم با خود خواهد آورد

 

و من هم روزگاری بابت شستشویه مغزیم توسط آخوندها و کلن این جماعت از اسراییلی و غیر شیعه بیزار بودم یا خود را برتر میدانستمو میدانستیم که خوب با برخورد با اشخاصی اصیل و انسان دوستی مانند شماها در طول زندگی فهمیدم که خیلی چیزها دروغ و توهمی بیش نیست که در آن خود فریبی مطلق موج میزند که در انتها نیز بیشترین آسیب را خود میبینیم ( و احساس میکنم که احمدی نژاد هم دوزارش افتاده باشه و...) 

 

و... 

 

پ ب

 

چونکه قلب کالبد الهی داره، البته اگه به خدا باور دارید! چون وقتی آدم فکر میکنه راهی برای ورود آفات به زندگی و دنیا و اطرافیانش باز میکنه، وقتی پول زیاد طلب میکنه اما اگه فکری نادرست رو پیش بگیره ، راه دزدی رو ممکنه انتخاب کنه و جالبه که همین عقل بهش یاد میده چطور خودشو توجیه کنه که کارش ایرادی نداره، بعنوان مثال گفتم. 

بطور کل منظورم اینکه قلب بطور صد درصدی راه درست نشون میده البته اگه درست بهش گوش داده بشه. برا همینه که فکر میکنم یک آیه ای هست که میگه بر قلبهای آنها مُهر زده شد به سبب...  . یعنی آنها دیگه نمیتونن مثل قبل هدایت رو دریافت کنن البته تا اونجایی که باز خودشون سرنوشت رو عوض کنن و راه نور رو به قلبشون باز کنن که خدا یک قدم از آدم ببینه صدقدم دیگه خودش میاد و قلب نورانی تر میشه و به نوعی خداگونه تر و کمالانه تر.

نصیحت مختار رو گوش کنم؟😉

روزگار به شادی و عمر طولانی

یک سوال برا ارشد چه رشته هایی خوبه؟ لطفا به مدد عقل نظرتون رو راهنمایی برایم کنید.

پاسخ:
اینجور جاهاست که بین علما اختلاف میوفته هاااا 😅 به هرحال نظر من این است که تفکر و تعقل و انتخاب و مصلحت را به عقل بسپاریم فرجام بهتری خواهد داشت ☺

برای ارشد . اول ببینید برای چی میخوای ارشد بگیری؟
برای مدرک . برای علم اموزی . برای پیدا کردن کار . برای ارتقا شغلی . برای لذت درس خوندن ...  ؟؟؟
اگر ابتدا هدفت رو مشخص کنی بعد انتخابت راحتره 
۱۰ خرداد ۰۰ ، ۰۳:۳۳ مختار برا میترا

با سلام به ارباب 

میترا

بنظر میاد قلب اونطوری هم که میگی مطلق خالی از خطا و بدی نیس گرچه میتونه سرشار از خوبی و صفات خدایی و گرایشات درست و تشخیصهای صحیص باشه

 

 

بعدا برات توضیح میدم تا اگه نظری داری بگی

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
خدا بد نده ! یه کوچولو با ما موافق شدی !!😉

برای همه مواردی که گفتید بجز اسماً مدرک گرفتن. حالا نظرتون چیه؟

بقیه هم دوست داشتن میتونن راهنمایی کنن، ممنون میشم.

(آ/خ) مختار پذیرای شنیدن بیشتر نظرتون هستم.

پاسخ:
بنظرم حسابداری خوبه . موقعیت شغلیه خوبی داره . البته تجربه زیاد میخواد
صنایع . مدیریت بازرگانی هم خوبه 

دست گذاشتید روی چند عنوان که علاقه هم دارم، یک سوال؟ چرا حسابدار نه، مدیران حسابداری رو بیشتر مرد انتخاب میکنند؟ حسابدار خانم زیاد، اما مدیر حسابداری نه، شاید منطقه ما هنوز اینطوره، استخدامی های وزارتهارو نگاه کنین هم همینطوره، پذیرش مدیر حسابداری فقط مرد نشوته.

آقا مهرداد دلم شغل پُر هیجان میخواد😊 نمیدونم چرا اینجور شدم شاید واسه اینکه بیشتر وقتم به کارکردن میگذره. دو شغل هم خوبه، میخواستم کنار شغلم برم دنبال موسیقی، پیشنهاد یکی شد، خب برو درسشو بخون، بنظرم خرج بالایی هم باید داشته باشه. 

تجربه برا حسابداری، دقیقا همینطوره همه جا نوشته تجربه فلان سال. هرچند هر کار خوبی ملزم تجربه ست. Mba هم یکی از مدیریتهاست و فکر کنم پر کاربرده.

ممنون از راهنمایی هاتون.🌹🌹🌹

پاسخ:
میتونه از دلایل انتخاب مدیر حسابداری این مورد رو گفت که در جامعه کمتر به خانومها اعتماد کردن ! کمتر بهشون میدون دادن ! کمتر وارد پستهای مدیریتی کردنشون... و از این قبیل دلایل جاهلانه و متحجرانه

احمدینژاد میگفتی وقتی مرضیه دستجردی رو وزیر کرده بود یکی از مراجع 8صفحه براش نامه نوشته بود در اخر گفته بود تو ابوسفیان هستی که از زنها در پست وزارت استفاده کردی !
ارادت داریم ☺🙋

من که نفهمیدم جریان این رد صلاحیت و تایید شدن چی بود!

 

لاریجانی مشاوره رهبره ولی صلاحیت ریاست جمهوری نداره!!

 

راستی سلام:) خوب هستین؟ 

کلاغا خبر اوردن متاهل دارین میشین؟؟:))))

 

شیرینی منو بدین تا بیشتر ازاین به این شایعه دامن نزنم:)

پاسخ:
سلام تشکر ☺
کلاغا ؟! 😁 سرکارتون گذاشتن . کی هستن این کلاغا ؟؟

قزوینیه فکر خاکبرسری به سرش زده بود ! به دوستش زنگ میزنه میگه یه پارتی خفن گرفتم پاشو بیا ! دوستش میگه کیاهستن؟؟ قزوینی میگه شلوغش نکردم . خودم و خودت...
حکایت انتخابات امسال همینه . یه فکری به سرشون زد ! دیگه شلوغش نکردن . رییسی و خودش ...

 

*در صورت پشیمانی از یک انتخاب ، مجبوریم اعمال زیادی را

انجام دهیم ،ولی اثرات آن انتخاب را، نمی توانیم از بین ببریم.

پاسخ:
👍 بله

درود بر عزیزان---ممنون که به \یام من عکس العمل نشان دادید--وقتی عرض می کنم (حس کنید)این یک موضوع ورودی به وجود است و مربوط به خروجی ها که نتیجه تصمیم ماست نمی شود.وقتی عرض می کنم ذهن فریبکار است منظور اینست که ذهن ورودی های عقلاپی را دستکاری میکند ولی نمی تواند زیاد ورودی های حسی را دستکاری نماید---باز هم از همگی تشکر می کنم

پاسخ:
🌹

به جناب سید محسن 

 

اگر بخواهم نظم بدهم به این سخن یا تئوری شما که بتواند از گمراه کردن دیگران دور بشه ( میشود اینگونه گفت که ذهن فریبکار است نه بلکه ذهن هم میتواند فریبکار باشد! جالبتر میشود که بدانیم ذهن میتواند کمک کننده نیز باشد! جالبه نه؟)  

 

 اما چیزی که باید گفته شود و از گنگی در بیاورد این سخن گنگ را، این است که آن چیز عقلایی که وارد ذهن میشود و ذهن بقولی دستکاری یا درسترش میسنجد و کم و زیادش میکند و یا کم و زیادش را میفهمد و...  ( آیا اصلن عقلانی هست؟) 

 

نخست باید دید آن مورد یا چیز بر اساس چه کسی یا کسانی یا عقلهایی عقلانی دانسته شده یا دانسته میشود ( راحتر بگم کی گفته یا تایید شده که آن مورد ورودی به ذهن عقلانیست که حال ما ذهن را متهم کنیم که فریبکار است؟) 

 

جدا از اینگونه بحثها که ملاها و سفسطه بازان مذهبی و غیرمذهبی میدان گاپ یا همان قاپ بازیشان است و کلک میزنند به باورمندان نا آگاه ( زمانی که ما به کرامت انسانی باور داشته باشیم به تمامیه ذهنها نیز احترام میگذاریم و دارای ارزشش میدانیم و میگویم که هر جوری که دوست داری)  

 

اینجاست که جمهوریت آمد و در انتها گذاشتند موارد را به رای گیری خود مردم که چه چیزی را انتخاب میکنند تا کدورت و ستیزی در جامعه پدیدار نشود و مردم راحتر این جهان فانی را سپری کنند ( البت جمهوریتی که در سیستمهایه دموکراتیک هست نه سیستمهایه تک بعدی و ضد کرامت انسانی مانند حکومت اسلامی کشور خودمان و...  ) 

 

پ ب

 

به خانم میترا 

 

همیشه برام سواله که چرا دخترانی که ذوق کار کردن و پول درآوردن دارند ( آرایشگری یا آرایشگاه زدن و اداره کردنش را نادیده میگیرند که در اکنون جو اقتصادی کشور ما بسیار خریدار دارد در بین بانوان و حتی آقایان؟) بقولی خیلیم فانه 

 

مگر اینکه علاقمند باشید به حسابداری ( که علاقه میچربه به هر اتفاق دیگری در زندگی حتی اگر برای مدتی محدود باشه یا بوده و...  )  

 

اصولن شغلهایه دولتی حقوقهایشان شبه داره از بالا بگیر تا پایینش و فاسدترین ارگانهایه کشورمان متاسفانه ارگانهایه دولتی و مذهبی و یا حکومتی هستند و به زبان عوام گفته میشود دزد یا دزدی ( درسته که وجود این سیستمها برای هر کشور لازم و بسیار با ارزش هستند اما...) سعی کنید از اینجور ارگانها دور باشید مگر مکانهایه خصوصی ( چون کم پیش میاد که مکانهایه خصوصی پول مفت بدهند حتی حقها را نیز ضایعه میکنند اما...) هیجان و استرسشم بیشتره 

 

پ ب

 

۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۱۴ مختار به میترا

گول حرفای این ارباب ما رو نخور

 

حتما برو رشته مدیریت مالی یا مدیریت بازرگانی !!

 

**

ضمنا!

تو رو خدا دلت برا بی ارباب موندنم نسوزه، چیزی که توو مملکت زیاد ریخته اربابه. نگرون نباش.

یه کاری کن که با این بحثای علمی- فلسفی- سفسطی یا بحثای جدید عقلی- قلبی خودت همین 1-2 فیوز باقیمونده ارباب ما هم بسوزه 

چند صباحی راحت میشیم تا ارباب بعدی بیاد خدا بزرگه 

 

سرت سلامت باشه

قلب میخوای چیکار؟!!

 

*دقت بفرمائید---آیا جای نفرین در قانون هستی را تشخیص  می دهید؟

پاسخ:
بنام خدا
خیر 😧

سلاام

دیر اومدم خوندم

به جناب ابوالفتح

درود بر شما، با اینکه علاقه من به این دسته کارها زیاد است اما درست تشخیص دادید به شدت از سیستم های مسموم دوری میکنم و بعلاوه چیزی که کمی از خوشیم کم کرده وجود و دیدن پارتی در سیستمهاست، الان که از حد سیستمها هم گذشته، امید دارم که سر راهم آدمهای مثبت و باشعوری قرار میگیرند. به نکات خوبی اشاره کردید که مدّ نظر بود تا حدودی، سپاسگزارم.

 

به سیدمحسن

نفرین به خود شخص برمیگردد.

 

به جناب مختار

ارباب تون که گفتند برم مدیریت، بد گفتند؟!

جا داره یک جمله فلسفی تقدیم حضور گرانقدرتان کنم که: ارباب هم که تغییر کند روزگار باز همین میگذرد تا زمانی که خودت تغییر نکنی مختارخان!

رشته وصل شما و اربابتان مهرداد مانا.😊

پاسخ:
سلااام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی