همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

گریه،راه رسیدن به خدا !

جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴ ب.ظ

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۶
کارور بیان

نظرات  (۲۶)

۰۷ تیر ۹۹ ، ۰۰:۲۲ غریبه آشنا A

اندوه و زاری گفتید یاد اونایی افتادم که ماشالله تو بدبختی هم با هم رقابت دارن!!😕

کافیه مثلا بگی من دیشب خوب نخوابیدم! زود میگن خوش بحاااالت من سه روزه نمیخوابم!!😶😐😑

 

میدونم باز از زاویه دیگه ب مطلب نگاه کردم😅

 

پاسخ:
یه مثالی هم در این زمینه ساخته بودن !
یه ایرانی همونه که تا بهت ثابت نکنه از تو بدبخت تره ول کن نیست😅

سلام

وای من چقدرررر از این فریدون فرخزاد بدم میاد😑😑حسم میگه خیلی دو رو و متظاهر بوده.انگار دغدغه اش این چیزا نبوده فقط داشته تظاهر میکرده.اصلاً حرفاش مثل حسین پناهی به دل نمیشینه😕

حالا خدا رحمتش کرده.اول صبی چقدر پشت سر مرده حرف زدم 😅

 

 

آشنا دقت کردی تو به مقوله ی خواب اهمیت زیادی قائلی؟😂قشنگ اگه بخوای واسه پستای وبلاگت فهرست موضوعی بسازی یه قسمتش پستای خواب و مشکلات خوابیدن😂

بله میریم که این پست رو هم به حاشیه بکشیم😁😂

پاسخ:
سلام
بنده خدا آدم رک و صریحی بود
خیلی راحت حرفش رو میزد و البته آدم با سواد و با دانشی بود
توی یه برنامه هم شهره رو بخاطر کم اطلاعاتیش سنگ رو یخ کرد ! کلا باکسی تعارف نداشت😅
۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۰:۳۹ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

به به چه انسان بزرگی در این پست نمایان شده

 

به خانم مشکات

 

هر انسانی خوب و بد خودش را دارد . اما فریدون فرخزاد انسانی شریف و میهن پرست و کاملن هنر شناس و هنر دوست و انسان دوست و بسیار بسیار با ادب بود 

 

پ ب

 

ولی خوب در این نوشته جناب فرخزاد (درسته که گوشزد و نهیب میزند ولی اشکالی هست که مشکلشم از نبودن اطلاعات درست میاد ) که مردم ما و حتی مردم دیگر دیار هیچوقت زاری و گریه را دوست نداشتند و ندارند و نداشتند و نخواهند داشت ( چون انسان واقعی و نرمال و با خرد آن هم در این جهان فانی چنین چیزی را دوست ندارد و نخواهد داشت ) 

 

و مردم ما ( البت نه همه مردم  چون مراسماتی مثل محرم و شب احیا در این ۱ الا ۲ صده درست شده و جدیدترش دهه فاطمیهکه مراسماتش عمری بیشتر از ۲۰ سال نداره که همه اینها را هم مردم بوجود نیاوردند بلکه مذهبیان شیعه انگلیسی بوجود آوردند و ...  و مردمی که واقعن بی سواد بودند و چه مذهبیان شیعه و غیر شیعه و چه بعضی روشنفکر نماها از بی سوادی و سادگیه این مردم سو استفاده کردند و میبینم که با آموزش دادن آگاهی و سواد مردم خرافه و عزاداری بی هدف را دیگه انتخاب نمیکنند و ... )

 

به خاطره نبود سواد و بی اطلاعی در این ۲ صده گول این دروغ پردازی ها و خرافات را خورده بودند و در جمع هایه عزاداری که واقعن هم بی هدف و بی نتیجه هست ( البت برای مردم نه حکومت داران و سران مذهب ) شرکت میکردند و از سنجش نگاهمان در این چند ساله دیدیم و میبینیم که روز به روز و با خرد و آگاهی از نفرات این شرکت کنندگان کم میشود ( و این یعنی مردم آگاهتر شدن و یکتا پرستر شدند و به مرور خرد را جایگزین خرافه میکنند و ... ) 

 

اما در بحث یکتا پرستی ( بله پروردگار و این عمر فانی را میشود با شادی و می طی کرد دیگه چرا تو سر خود زدن !! بقولی این عمر که میگذرد خوب با شادی بگذرد ، البت از مذهبیان و دینی که در مکتبش چیزی جز جنگ و خونریزی و انتقام و کینه سخن میگوید انتظاری بیشتر از این نباید داشت ) 

 

و ...

 

پ ب

 

۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۱:۰۰ غریبه آشنا A

سلام صبح عالیتون متعالی همه دوستای گل😊

حالتون خوبه؟😁

لبا خندونه؟😜

دقت کردید باز از خواب بیدار شدم و یجور دیگه رو فرمم😄😅

 

مشکاتم همش بخاطر کرونا درد گرفتس😝وگرنه من انقدر آدم مقرراتی بودم که سر شب میرفتم لالا و اول صبح هم دنبال تلاش و کوشش....

شنیدید در وصف موقعیت ب یکی میگن با کار و کوشش جمله بساز . میگه شلوار کار من کوشش؟!😂

حالا کرونا دقیقا کار و کوشش منو نشونه رفته و خونه نشینم کرده 🤕منم که پستام همه از دم درس زندگی ولی چون اینروزا یا بهتر بگم این شبا کار خاصی ندارم زوم کردم رو خواب😕😂

بله باید بگم که این موفقیت رو ب خودم و خودت تبریک میگم😌 چون ب حاشیه کشیده شد😅😅

شرمنده خاله پسر😳🌹

اون مثال ترکی هم دوز یرینه توشدی😂

پاسخ:
سلام
سلامت باشید
خالاقیزی . ایصالتا هارالیسیز ؟ دیلوز بیزیمکیمندی😊

عه جدی؟؟نمیدونم والا من به صورت پیشفرض به آدمای زبون باز مشکوکم😂این خدا بیامرزم کلیپاشو دیدم خیلی زبون میریزه.

من اگه موقع خرید هم ببینم فروشنده خیلییی از اون جنس تعریف میکنه نمیخرمش😐

 

 

آشناجون سلامت باشی😁انشاالله موفقیتهای بالاتر 😎سطح ما بالاتر از این وبلاگهاس😌با رعایت نکات بهداشتی بچسب به کار و کوششت.کرونا حالا حالاها وبال گردنمونه.تو که شجاع بودی؟🙃😁

پاسخ:
خب ! شومن ها میبایست لفاظی کنن ...
منتهی بعضی فقط زبان تهی از مغزن ! بعضی ها زبان در امتداد مغزن که فریدون فرخزاد بنظرم دسته دومه

سطح شما بالاتر از کدوم وبلاگهاست !؟😅

سلام آقای من

 

چقدر خوبه که بجای توضیح نوشتاری فرمایش قبلیتون در باره تفاوت حاشیه رفتن و حاشیه بردن در پست قبلی، 

با عمل خود و هوادارانتون دارین بازم حاشیه میسازین

حالا نمیدونیم بحث خودش داره به  حاشیه میره یا شوما و ایادی محترم می برینش به حاشیه ؟😌😌

 

خدا شوما و هواداران عزیزتونو خفظ کنه توی همین حاشیه ها😅😅😅

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم

حاشیه رفتن یعنی گم شدن بحث و شاخه به شاخه ای دیگه پریدن بصورت ناخوداگاه و ناخواسته
حاشیه بردن یعنی تعمدا محتوای متنی که بطور مثال به سیاست ربط داره به دیانت مربوطش کنن یا بلعکس...
۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۵:۳۱ غریبه آشنا A

مشکاتم فداتشم😍گاداسیِ خودم 😅

آره ، تو کرج ی رستوران هست،اولین رستوران مجهز ب تونل ضدعفونی کننده😷منم میخوام با رعایت تموم نکات بهداشتی تو خونه و اتاق خودم کار کنم 😌و ساختمونمونم ب اسانسور ضدعفونی کننده مجهز کنم😂لامصب پتانسیل جذب مشتری هم که دارم فراووون😅

 

الله اکبرهاا😕

مختار خان شنیدید جریانشو؟

یکی که نماز نمی خونده از قضا ی روز نیت میکنه نماز میخونه باباش میمیره🙁،فردا نماز میخونه و میزنه مامانش میمیره😟 یروز خانومش بهش میگه مرد نون نداریم!  میگه خدا شاهده پا میشم دو رکعتم خرج تو میکنمااا😂

خلاصه که حواست باشه ، چون دلم پاکه و ریا نباشه نمازام اول وقت، دعاهام پیش خدا ردخور نداره...حساب کن.تا بخوام اذان و اقامه بگم همین که نیت کنم جواب میده😂

مراقب باش که تو همین حاشیه ها و خارج از نوبت قبلی دو رکعت ناقابل نرم برات😉😂

سلام آقای من

خواشن به این هوادار افراطی تون که خیلی خشن هس بگید برا ما نماز نخونه

آقا من تسلیم

غلط کردم وارد حاشیه هاتون و حاشیه سازهاتون شدم

من هنوز جوونم و کلی امید و ارزو دارم😕

نمیخوام رو سنگ قبرم بنویسن جوون ناکام😕

 

آقا من که توو کامنت قبلی براتون دعا کردم و از خدا خواستم شوما و هواداراتونو توو حاشیه ها حفظ کنه که!

پس چرا این ناشتا دست به شمشیر برده؟؟!!!😕

عه!!!

این دیگه چجور هوادار متعصبیه که دارین؟؟؟؟!!

تورو خدا ترمز اینو بکشین! بدجور ترمز بریده انگار !!😂😂

وقتی این هوادارای خشن شوما رو می بینم می فهمم سرچشمه تولید خشونت توو جامعه ی ما از کجا آب می گیره!!!!😕

بازم براتون دعا میکنم:

خداوندا

با همّه ی قدرتت
این اقای من و هواداراشو توو حاشیه سازی و حاشیه بازی و حاشیه پردازی و حاشیه اندازی و حاشیه رفتن و حاشیه بردن و از حاشیه خوردن و حاشیه نشینی و.........خفظ بفرما

آاااااامین 😂

پاسخ:
سلامعلیکم
عجب... 😅 درود بر تو ای افضل الاول الحسن الحواشی😉
۰۸ تیر ۹۹ ، ۰۰:۱۰ غریبه آشنا A

ای بابا مختار خان اومدی و نسازی من با این روحیه لطیف و مذهبی.خشن ،آیا!!😕😕اتفاقا جالبه بدونید خدا منو آفریدنی گفت آخی😍بعد شما رو آفریدنی یخورده نگاه کرد و گفت عیبی نداره پیش میاد دیگه!!😅

این که تا این حد حساب کار دستتون اومد معلومه از قدرت الهی ترسیدید وگرنه من فقط وسیله ام😜😅

ولی مزاح کردم ببخشید 😊تا حالا نشده یعنی خدا اون روز رو نیاره واسه بدترین کسم همچین چیزی بخوام،شما که اصلا....من دلم صافه ان شالله که شمام نرجید 🌹

آهان! راستی دیگم نبینم بهم بگید ناشتا هااا مخندار خان😝

 

خاله پسر منظور مشکاتم ب حول قوت الهی صعود ب درجات عالی در حاشیه های خاوردور ولی استارتمون با وبلاگ😂

معلومه شبیه!! ناسلامتی پسرخالمینااا😁من تُرکم ایرانیام،آذریبایجانیام😎

https://dls.music-fa.com/tagdl/downloads/Ebrahim%20Alizade%20-%20Man%20Turkam%20(320).mp3 

مختار خان بگوش تنظیم شی😉😂

پاسخ:
آذری لرین دیلی استاندار و دارای گواهینانه ی ایزو دی !😊
ولی ساوه و همدان و زنجان تورکلری مخصوص لهجه لری وار که چوخ ده گوش نواز دئیر !

سلام

آها یعنی به قول خودمون دیلینه گوره دیلچکه وار(چی فکر کردید؟منم ضرب‌المثل ترکی بلدم✌)ولی بنظرم هرچقدر استعداد لفاظیت بیشتر باشه بیشترم ممکنه تظاهر کنی یا دروغ بگی و...

این وبلاگا نهههههه اووون وبلاگا😅

 

 

پاسخ:
سلام
شوقریب !!!  سوزده که تورک سوز 😅

دقیقا . کسی که در گفتار تبحر داره . راحت تر میتونه حقیقت رو اینور اونور کنه...

ضرب المثل رو درست گفتم😐؟شما تا حالا اینو شنیده بودید؟؟


پاسخ:
من اولین بار بود شنیدم و جالب بود
۰۹ تیر ۹۹ ، ۰۲:۲۱ غریبه آشنا A

یاشیاسان سنی هه اله دوز ددون 👌وار وار😂تازه داشتم خودمو راضی میکردم بخوابم ولی ضرب المثلت الهه خواب رو خوشحال خوشحال از چشمم پرونده😂

سلام

عه درست گفتم آشنا؟😎😌خیلی محو یادم بود ترسیدم اشتباه باشه.سرچم کردم چیزی نیاورد.

وووییی چه لوسه این الهه ی خوابت😂

حافظه تون ضعیفه ها آقای افغانی😀قبلاً گفته بودم.

 

پاسخ:
سلام
از علائم پیری بنده س یگه... 😅
۰۹ تیر ۹۹ ، ۱۲:۳۳ غریبه آشنا A

سلام سلام همگی سلام😄

آره واقعا من که بشخصه افتخار میکنم ب ترک بودنم😃البته بقیه هموطنامم خیلی خیلی دوس دارما....ولی خب ترکی هیچ حرفی رو بی جواب نمیذاره😂حالا انگار چند تا زبون بلدم که اینو میگم!😶ولی خب حداقل از فارسی که رو سفیدتره تو ادای مطلب😂

هه والا! بیریول بیردنَ زنجانی منه مثال ویریردی ددی کبریته بیز دییریخ جویت!!🤔😶زنجانیلار باقیشلاسین ،اله اوردا گالدیم! 😑😂آلله شکر که دیلیمیز تورلی باشلی دی😂

بیزیم کت زنجانان اویانا دی😉

 

پسرخاله ،همینجا بود که با شما و گاداسی پرینازم که قبلا کشف شده بود😅 ترکی حرف میردم،مشکاتم با زبان شیرین ترک وارد مبحث شد😁

 

اره مشکاتم درست بود😉عوضش من قشنگ تسلط دارم ب تموم فوت و فن و ضرب المثلای ترک😂 مامانم میگه ۶ سالم بود اولین بار که رفتم شهرستان و ی هفته ای قشنگ ترکی رو یاد گرفتم! ولی داداشام با اون هوش سرشار مثل خارجیا که فارسی سخت حرف میزنن هنوزم که هنوزه اونجور که باید ادا نمیکنن زبان شیرین ترکی رو😧😕

پاسخ:
سلام

پس آذری زبان کم نداریم😊 یه پست ترکی باید بذارم

درود بر شما--اینکه ما عزا و ماتم بگیریم و زاری کنیم و به تبع آن منفی نگر و سیاه نما شویم یک سرمایه گذاری دراز مدت است که توسط روس ها انجام شده---فرهنگ جعلی سیاه بینی و گریه و زاری نتیجه استعمار فکری ایران توسط روس هاست---

پاسخ:
سلام
درمورد روسها چیزی نشنیده بودم ! ولی انگلیس رو چرا
ازون دیگهای غذایی که در سفارت انگلیس بپا شد تا اعتقادات مردم رنگ معنوی بگیره تا به امروز... !!

سلام آقای من

نظر یکی از بچه های روستا برا  این پست:

من با دو خط اول نظر مشکات خییییییلی موافقم!

اون دوخط مشکاتم اینه:

 

وای من چقدرررر از این فریدون فرخزاد بدم میاد😑😑حسم میگه خیلی دو رو و متظاهر بوده.انگار دغدغه اش این چیزا نبوده فقط داشته تظاهر میکرده.اصلاً حرفاش مثل حسین پناهی به دل نمیشینه😕

------------------------------------------------

*آقای من

خوش بحال مشکات😉😂

پاسخ:
سلامعلیکم
😁😁
چون صحبتهای مشکات رو عاریه گرفتی نمیتونم چیزی بگم 😆با ایشون رودروایسی دارم

 

خانم آشنا زنجانیا به کبریت نمیگن جویت میگننننن گواُرت😂😂

 شما با لهجه خودتون تلفظش کردین😀

ترکهای تبریز برخلاف زنجانی ها از حرف ج زیاد استفاده میکنن.

سلام آقای من

میگم چِش نخورین چقدرررررررررررم که توی حاشیه نرفت این بحث!!😂😂😂

 

خداون شوما و همّه ی حاشیه روها رو توی حواشی خفظ کنه😂😂

 

طبق اون توضییحات فلسفی شوما در مورد فرق حاشیه رفتن و حاشیه بردن، الان داره توی این پست چه اتفاقی میوفته قربونت؟؟!!😂😂

 

یه پیشنهاد :

یه پرچم آذربایجان هم بالای وبتون نصب کنی بد نیس ها !!! 😉  😂

پاسخ:
سلامعلیکم
ببین . اینم سند و گواه اون توضیحات فلسفیم 😅 پست رو به حاشیه بردن

اینکه ترکی بلد نیستی و نمیتونی در گفتگوی تمدنها شرکت کنی چه حسی داره اخوی ؟😆

سلام آقای من

گفتین پست رو به حاشیه بردن؟!

مگه وب صاحب نداره؟!!😉  😂

 

گفتگوی تمدن ها هم که شکست خورد اخوی،

مرحوم خاتمی هم که خیلی سعی کرد موفق نشد خودتون خسته نکنین 😉  😂 😂

پاسخ:
سلامعلیکم
مملکت اسلامی به حاشیه میره دنبال صاحبش نمیگردی
این که یه وبلاگ پیزوریه 
😅

خاتمی گفتگوی تمدنها رو از زبان ترکی عاریه گرفت بود . منظور بنده اصل بود . نه مستعار 😊

آقای من

سلام

یادم رفت بگم

اون گفتگوی تمدنها هم شوخی خیلی بامزه ای بود😉 

شوما خیلی با مزه و شوخی هستین هاااا 😂😂

پاسخ:
☺☺
۱۰ تیر ۹۹ ، ۰۱:۲۷ بچه روستا مختار اینا

سلام آقایی

 

میگم چقدرم که این فریدون تون فرهنگ دون بوده و اهل علم و دانش و فرهیخته!!!

آثار علمی-فرهنگی- ادبی ایشون جهان رو نورافشون کرده

بر همینه که شومام شخصیتی بالاتر و با سوادتر از ایشون برای نقد فرهنگ مملکتتون نیافتین؟!

معلومه خیلی زحمت کشیدین همچی نابغه ی نادری رو یافتین

خسته نباشین

 

واقعا خیلی جای تاسف برا شوما هس که فرهنگ غنی و بزرگ ایرانی رو با حرفای بی معنی امثال فریدون ارزیابی کنین

حتما اگه یه ذره فک کنین ابر خجالت می باره... 

پاسخ:
سلام
در زندگیم همه چی جور بود جز ابراز تاسف شما 😊 که بحمداله حاصل شد...
۱۰ تیر ۹۹ ، ۰۱:۵۹ غریبه آشنا A

اره پسرخاله بزن پست ترک رو😉انصافاً چه قشنگ و با صفا دور هم ترکی حرف میزنیم😀چشم نخوریم😆😅

 

یاس عزیزم!! راست میگیااا اِله اوُ😅آبریم گدی😂 میگم مزاح بودا عزیز😁زَنگانیین ،آیا؟!😢😅

اره تبریزیا مثلا ب گِدَخ میگن جِدَخ😅زبونشون بامزه شیرینه😍😁

 

الان دوباره بحث و میکشم تو راه خودش😂

در تکمیل عرایض پسر خاله و جناب سید محسن باید بگم که واقعا اوف بر اونایی که با تظاهر و برای پیش بردن منافعشون دست بذارن رو نقطه ضعف مذهبی مردم😑

پاسخ:
یه پست ترکی مهمون استاد شهریار خواهیم بود 😊

خانم اشنا  روحمون رو شاد کردی خدا روحتو شاد کنه😁😁

بله اصالتا زنجانی هستم ولی ساکن یه شهر دیگه

۱۰ تیر ۹۹ ، ۱۸:۳۷ غریبه آشنا A

خواهش میکنم قابلی نداشت😁

میگمـــا من باز خون ب مغزم نرسید!! جسارتاً شما دختری دیگه؟!🤔هان دختری؟!🤒😟

عجب داستانی شده 😀 بلهه من  یه عدد قیزم😊

۱۰ تیر ۹۹ ، ۲۱:۵۳ غریبه آشنا A

خب آلله شکر 😧

ی لحظه حس کردم دچار سوءتفاهم شدم😅

 عزیزم راحت باش،بهم بگو آشنا😘😊


خیلی هم عالی....👌منم ی پست از اشعار استاد شهریار داشتم😃

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی