همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

امام

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲ ب.ظ

 

 

امام معلم شریعت و مامور اموختن درست زندگی کردن است

امام طبیب نیست . امام شافی نیست . امام قاضی الحاجات نیست . امام در امور خداوند دخالت نمیکند

امام بنده مقرب خداوند است با مسئولیت و اختیارات محدود

از امام و دین سواستفاده نکنید تا در چنین اوقاتی ناتوان جلوه داده شوند!😐

"ای کسانیکه با زبان ایمان آوردید . با قلب ایمان بیاورید"

 

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۹/۰۲/۰۵
کارور بیان

نظرات  (۱۸)

سلام آقای من

 

چقدرررررررررر بده که بعضیا وقتی میان یه حرف حقی رو بزنن

 

همچین افراط میکنن که گرفتار حرف باطل میشن!

 

اصلن عجیبه این افراط و تفریط!!!

 

حرف این آقا هم نمونه ی همون ضرب المثل معروفه که:

 

یارو از ترس اینکه از اینطرف پشت بوم نیفته اونقذه عقب عقب میره که از اون

 

طرف دیگه   سقوط میکنه

 

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
چرا ؟ کدوم قسمت افراط بوده؟
حرفش که حق هست و خوب هم اشاره کرده به کرونا ...

سلام آقای من

آقایم!!

این چه سووآلیه پرسیدین آخه؟!!

 

سووآلتون منو یاد سخن مرحوم مغفور برناردشاو انداخت که توو پست قبلیتون گذاشتین!!

حتما با تجب میگین چجوری؟؟؟!!!

 

خب براتون میگم

 

تا قبل ازین سوالتون  شوما جزو اون 3% حرف برنارشاو میدونستم

 

اما بعد این سووالتون رتبه تون عوض شد 😉 😉

 

رسیدین به اون گروه 95% 😉😅😅

 

مبارک باشه 😉

 

آقای من یه کم فک کنین که این جوابش روشنه

 

بعضیا حاضرن بمیرن اما فک نکنن😉😅

پاسخ:
سلامعلیکم
هیچ !
هیچ جوابی نداری!
پست قبلی هم در جواب اون سوال جوابی نداشتی !
در اینکه من جزو 95درصد بیفکر هستم شکی نیست . شما جزو اون دو سه درصد باش.
جواب بده برادر . جواب...

سلام آقای من

 

یکی از بچه های روستا گفت اینو بهتون هدیه کنم:

 

از کتاب شرح نهج البلاغة لابن أبی الحدید :

أمیرالمؤمنین علیه السلام: ما لِی أرَى الناسَ إذا قُرّبَ إلیهمُ الطعامُ لیلاً تَکَلّفُوا إنارةَ المصابیح لِیُبصرُوا ما یُدخِلون بُطونَهم و لا یَهتَمُّون بِغذاءِ النفسِ بِأَن یُنیرُوا مصابیحَ أَلبابِهِم بِالعِلمِ لِیَسلِموا من لَواحِقِ الجَهالَة و الذُنُوب فی اعتقاداتِهِم و أعمالِهم‏.

حضرت علی علیه السلام فرمود:

در شگفتم که می بینم مردم، شب هنگام که برای آنان غذا برده می شود، خود را به زحمت می اندازند و چراغی روشن می کنند تا ببینند چه چیزی در شکم خود می ریزند؛ اما به هنگام تغذیۀ روح، چراغ عقل را با شعاع علم روشن نمی کنند تا از آثار منفی ناآگاهی و ثمراتی که در اعتقادات و اعمالشان وجود دارد در امان بمانند.
 

 

و اینم سخنی دیگه از یه امام مهربون و رؤوف در اهمیت و خطرات سخن شنیدن:

مَنْ أَصْغَى‏ إِلَى‏ نَاطِقٍ‏ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ کَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ کَانَ النَّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ.

ترجمه:


امام جواد علیه‌السلام فرمودند:  هر کس به سخن سخنرانى گوش دهد، او را پرستش کرده است. پس اگر او از خدا سخن بگوید خدا را پرستیده است، و اگر از زبان ابلیس سخن بگوید ابلیس را عبادت کرده است."

 

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم

حدیث میاری که تذکر میده ببینید روحتون رو چگونه تغذیه میکنید و هر خزعبلات و جفنگیات رو به خورد روح و روان ندهید !
بعد خود شما اصصلا حاضر نیستی ببینی چی به خورد روحت دادی !! از من هم انتقاد میکنی ؟!

بازم سلام آقایم

چون ظاهرا دنبال حرف حق هستین،

این رعیت هم یه حرف حقی براتون هدیه میده :

 

 یه سخنی از پاکان روزگار درباره اهمیت غذای عقل و روح :

الامام‌ الحسن‌ بن‌ علی علیه السلام: عجب‌ لمن‌ یتفکر فی‌ مأکوله‌ کیف‌ لایتفکر فی‌ معقوله‌، فیجنب‌ بطنه‌ مایوذیه‌ و یودع‌ صدره‌ مایردیه‌:

ترجمه :
ـامام حسن مجتبی(ع):
در شگفتم‌ از کسی‌ که‌ درباره خوراک‌ شکمش‌ اندیشه‌ و وارسی‌ می‌کند و از خوردنی‌های‌ مضر اجتناب‌ می‌ورزد اما در مورد غذای‌ عقل‌ و روحش‌ وارسی‌ نکرده‌ و سینه اش را از اندیشه‌های‌ نازل و الوده پر می‌کند.

 

پاسخ:
سلامعلیکم
خدا امام حسن رو بیامرزه که نیست ببینه رطب خورده چگونه منع رطب کند ! 
بقول معروف اینهمه گوشت خوردی کو دنبه ت ؟؟
اینهمه حساسیت و دقت داشتی و وارسی کردی و خوراک خوب به خورد عقل و روحت دادی چرا از جواب دادن به سوالات سربح و ساده در میری ؟؟
برگرد کامنت اولت و جواب سوال ساده رو بده

سلام

خیلی خوب بود 👌👌ممنون 

این روایت یه جایی خوندم.خیلی قشنگ بود👌

رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم از پروردگارش خواست تا اینکه روز قیامت امتش را در حضور جمع فرشتگان,پیامبران و امت های دیگران بازجویی نکند تا عیب هایشان نزد آنان ظاهر نگردد.وتقاضا نمود که آن ها را طوری بازجویی و محاسبه کن که فقط من و تو آگاه شویم.

خداوند فرمودند:ای حبیبم,من به بندگان خود از تو رئوف ترم.

پس هرگاه تو نخواهی که عیوب آن ها در نزد دیگران ظاهر شود,من حتی دوست ندارم که پیش تو نیز عیب های آنان فاش شود.

بلکه تنها خودم از آن ها بازجویی می کنم,طوری که غیر من کسی بر گناهان آن ها آگاهی نیابد.

 

از کتاب "درحریم عشق" اثر"سید عبدالله حسینی"

 

 

اصلاً چرا وقتی چیزی میخوایم یا خواسته ای داریم از خود خدا نخوایم؟چرا واسطه؟وقتی خودش از همه به ما نزدیکتر و رئوفتره؟

پاسخ:
سلام
مچکر🌹

اخه یه عده نونشون از واسطه گری ( دلالی!)بین انسانها و خداوند تامین میشه
تصور کن ! خدا از رگ گردن به انسان نزدیکتر است ولی اون عده وسط خدا و انسان قرار دارن !!! کجا هستن الله اعلم !!!
۰۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۳۷ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

در مقابل الله همه هیچ هستن حال میخاهد امام باشد یا شاه یا دانشمند یا ... ( اگر که به الله اعتقاد داریم ، اگر اعتقاد نداریم بله میشه به شفا دادن امام یا هر چیز یا کسی دیگه ای خود و دیگران را فریفت و اینجا همان فاصله بند تسبیح کفر و یقین هست که الله بزرگ با مهربانی نظاره گره بندهاش هست ) 

 

در نوشته این جناب که ظاهرن اهل تفکر بوده  هم اشتباهی هست و آن اینکه تذکرش را باید به مذهبیان بدهد نه دین داران ( مذهب با دین فرق میکنه و اصل منبع اینگونه مکتبها دین هست نه مذهب ) چون اگر با دین داران واقعی و حتی غیر واقعی هم برخورد داشته باشید به غیر از الله به چیز دیگه ای متوصل نمیشن چون هم با اعتقادتشون در تضاد میوفته یا میوفتن و هم با عقلشون به مشکل و تضاد میرسن و ...( و این تضادها باعث پخش شرارت و دروغ و نحسی در جامعه میشه و ... )

 

اینگونه تفکرات کفر آمیز و اشتباه را هم ظالمان در جوامع وارد و پخش میکنن که تا نرسیدنها و فقر و فلاکت را گردن خود مردم و اعمالشون بندازن 

 

 

پ ب

 

 

 

 

پاسخ:
با شیرازه حرفتون موافقم

ولی تا اونجایی که میدونم مذهب شاخه ای از دین است و هر دین مذاهب متعدد داره
اقای هروابادی هم دین رو اشاره کرده تا کلیه مذاهب برحق و ناحق در اون قرار گرفته باشه...
۰۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۲:۱۶ خواننده خاموش

این توییت رو یک اخوند شیعه نوشته درسته؟ ولی متن توییتش برخلاف مذهب شیعه است. در مذهب شیعه اتفاقا امامان و اهل بیت شفاعت دهنده هستند! اصلا ماهیت دعای توسل شیعه  همینه که امامان را معصوم و دارای قدرت ماورایی میدونن که میتونه تو تصمیم خدااثر بگذاره 

یا چه میدونم میگن برید دخیل ببندید برید جمکران برید کربلا مشهد تا مثلا بیمار شفا پیدا کنه .یا یکسری خاک کربلارو میریزن میخورن! تارزه هیچ مرجع تقلیدی ام نمیکه این کارونکنید که خود یکی ازهمین مراحع تاییدم کرده بود1

 

من نمیدونم چرا اینقد شعار میدن؟ میخوان چیو ثابت کنن؟ مثلا بخوان بگن ما بروز و روشنفکریم؟خخخخ

حالا ظرف سنی بود یک چیزی.این متن شبیه اعتقادات اهل سنت هستا

(کاری ندارم کی راست یا دروغ میگه و حق با کیه، من میگم حداقل شبیه حرفاشون وواقعیت هاشون باشند )

یا مثلا دختره  میگه شیعه ام  تازه ازنوع متعصبش ولی مخالف صیغه ! به صیغه اعتقادی ندارم! خوب وقتی شیعه ای دیگه صیغه ومتعه از بین اینهمه دین ومذهب فقط متعلق به مذهب شیعه دوازده امامیه دیگه ! نمیشه ک یک بخشیش ب دلخواه دوس داشته باشی یک بخشیش نه.

 

پ.ن اگر ایرادی نداره یک انتقادی بکنم در اولین کامنت روشن شدنم:

من وبلاگ تون رو میخونم همیشه. ولی چیزی که خیلی تو ذوق میزنه تا میام کامنت بخونم کلی  کامنت بانام مختار وبا ابتدای سلام اقای من یا سلام ارباب من همیشه هست. جالبه که طرف چهارتا کامنت میده توهرچهارتا اولش سلام اقای من!!!

ببخشید من هیچ کاره ام و هرکسی اختیار خودشو داره ولی خواستم بگم این موضوع توذوق خوانندگان میزنه. همین  هی ارباب من  هی اقای من 

خوب خواننده ثابت هستی میتونی معمولی بنویسی حتما باید قید کنی هربار؟

 

پاسخ:
شاید همون حکایت شیعه علوی و شیعه صفوی باشه !
مذهب علوی این موارد رو نداشته ولی در مذهب صفوی و پساصفوی 1001 خرافه رخنه کردن و مذهب رو دگرگون کردن !
پیامبری بود بنام عیسی .  یکی از معجزات الهی بی بدیل ایشون شفا دادن نابینا بود . ولی در این مذهب صفوی ائمه که در دوران حیاتشون ادعایی بر معجزه نداشتن پس از فوت و رحلتشون و پس از اینکه گنبد و گلدسته هاشون سر به فلک کشید شدن دارالمعجزات !!! چنان کردن که عیسی به خواب ندید !!!

ایت اله مختار از عنایات الهی هستن برای این وب 
ادبیات و عدله خاص خودشون رو دارن و مختار در شیوه و اسلوب و روش نگارش
همینکه حکم به ارتداد ما نمیدن قدردانیم☺

سلام 

بخشی از تصور و توقع متشرعین برای شفا ، به خود استثناء پنداری بر‌می‌گردد . اینکه ما یگانه‌ ایم ؛ جدای از آن دیگران ؛ آنچنان متفاوت ، که پروردگار ، منتظر اشارتی است از جانبِ مخلوقِ برگزیده ، تا عافیت را نصیب رهروانِ راهِ راستین گرداند ! وردی خوانده ، چیزکی می‌خوریم ؛ و بعد در آنی ، گویا آبی است بر روی آتش ؛ مرز های ماده را در می‌نوردیم ! چرا که ما منتخب شدگانیم ! 

و بخش خاص آن ، ابطال ناپذیری اش است ؛ درمان شود ، شفا یافته و رحمت الهی است ؛ درمان نیابد ، آزمایش است و حکمت الهی . در هر حالت ، نگاه ویژه ی خداوند به جانب ماست.

تا آن هنگام که برای خویش ، ارزشی جدای از دیگر هستندگان قائلیم ؛ همچنان در بر روی پاشنه‌ی شفا و شفاعت می‌چرخد .

 

پاسخ:
سلام
انقدر درون لفافه و دوپهلو نوشتید که موندم انگشت اشاره به کدوم سمته !😅 منم که گیراییم ضعییف
فرمایش شماست . ما منتخبین نظر کرده ی خداوندیم ! فقط درکش برام سخته چرا هرکه در این بزم مقرب تر است  جام بلا بیشترش میدهند ؟!
ازمایش و رحمت و حکمت هم که...
۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۰۶ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

بله مذهب یا مذاهب شاخه ای از دین هست  ( ولی نقدی که این جناب بهش اشاره میکنه مربوط میشه یا باید مربوطش کنیم به مذهب شعیه که به غیر از خدا به دیگر چیزها هم متوصل میشن که در اهل تسنن چنین چیزی نیست . حتی در رخدادهایه معمولی و روزانه هم به گفتن الله یا یا الله متوصل میشن بر عکس شعیه که یا ابوالفضل و یا یا حسین و ... متوصل میشن و این جملات زیبنده یک مومن کامل و ایمان آورنده به الله نیست ) 

 

شخص بنده از طریق جناب خیام به الله بیشتر نزدیک شدم و احساس میکنم که شناختم ( و جناب خیام برای من بسیار با ارزشه ، ولی این دلیل نمیشه از او توصل بگیرم ) بحث اینکه این جماعت ضد دین و ضد ایرانی حاکم بر کشورمان دانسته یا ندانسته به اعتقادات مذهبیان شعیه هم رحم ندارن و از سادگیه اونها هم دارن سو استفاده میکنن و بسیار آرام آنها رو به چالشهایی وارد کردند و میکنن که راه برگشت براشون نمیزاره و عملن شاید تعدادیشون اگر نوشته هایه ما را بخانن فکر میکنن که شاید ما ضد یا مخالف اونها یا ... هستیم ( و این شاید باعث افراطی گری مثل داعش بشه که دینامیتی در دست سیاسیون ظالم داخلی و خارجی قرار میده و عملن باید گفت که افراطیان یا افراط شدگان مذهبی که در ایران شعیه باشه حکم همان دینامیت را داره که احتمال جنگ داخلی را دور از ذهن نمیکنه ) آخه یکی نیست بگه در کشوری که تفکرات خیام و رازی و ابو علی سینا و زرتشت و برابری و برادری محمد نبی و حق خواهی علی و در کل یکتا پرستیه مطلق هست چجوری به قول دوست خواننده خاموش به این نتیجه رسیدید که بحث صیغه را حتی در حد تبلیغ هم تبلیغ کنید که حتی مردان هم نمیتونن درون خودشون حل کنند چه برسه به زنان ( آیا غیر از این نیست که این جماعت ایرانی و یا مسلمان نیستن و یا بسیار نا آگاه و احمق هستن و نمیدادنن و شناختی ندارن که در کجا و بر سر چه مردمی دارن حکومت میکنن و یا اینکه با این کارها و رفتارها اون یکتاپرستیه ایرانیان را نشانه رفته اند ) 

 

الان زنان و مردان ایرانمون به دست تبلیغات عوضیه رسانه هایه داخلی و دوستانه خارجیشون در این تصور فرو رفتن یا فرو بردنشون که فکر میکنن که پوشش یا همون حجاب یک امر دینیست ( که این اشتباهه و پوشش جز فرهنگ ما ایرانیان هست و ربطی به هیچ دین و مکتبی حتی زرتشت هم نداره ) ولی تبلیغات ناجوان مردانه و منحرف کننده این چند دهه که باعث شده مردممون دیگه میانه خوبی با دین و مذهب نداشته باشن و نداشتن پوشش را یک پیشرفت و نوعی دیگر از رساندن اعتراض به وضع موجود بدونن که خواه ناخواه با هویت خودشون به جنگ و به دست خودشون دارن بی ارزشش میکنن و از همه بدتر این را آزادی میدانن 

 

پ ب

پاسخ:
اگه اجازه بدید جملتون رو اصلاح کنم . بجای واژه توصل باید واژه توکل قرار بگیره
توصل بر انسانهای مقرب برای رسیدن و وصل شدن به خداوند موردی نداره
به امام حسین و حضرت ابوالفضل متوصل شدن برای رسیدن به الله مشکلی نداره .  ولی اگر بر امامان توکل کنن اشتباهه...

اسم خیام رو هم اوردید که دیگه قائله ختم شد . بس که این مرد عشق بود 💚
۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۲:۵۷ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

خیر 

توصل یا توکل یا ... اشتباهه به هر کس یا هر چیزی و عیار مومن را کم میکند چون الله برای همه وقت داره ( شما یا از مهربانی و بخشندگیه الله بی اطلاعید یا خودتون را به عنوان آفریده یا مخلوق برتر الله دست کم گرفتید )  

 

عزیز دلم شما از کجا میدانید که امام حسین یا حضرت ابوالفضل و یا ... بنده مقرب و درست و یا حتی نادرسته الله هستن که توصل کنید ؟ از کجا میدونید ؟  مگر آخرت بر پا شده و معلوم شده که کی خوبه و کی بده و یا ... ( شما فقط و فقط میتونید از بندگانی که زنده هستن و بهشون اعتماد و شناخت دارید کمک بخاهید یا نخاهید ) 

 

بله متوجه هستم و شما آزاد هستید که چنین رفتاری داشته باشید که متوصل بشید یا نشید و هیچ اجباریم نیست (این همون جایی که میگم بین دین و مذهب تفاوت هست چون دین اسلام و به طبعش دین داران چنین رفتاری را زیبنده نمیداند و این جز رفتارهایه مذهب شیعه هست ) پس باید درست برای مردم توضیح و تشریح کرد تا مردم بتونن درست دین و مذهبشونو انتخاب کنن تا با شرایط و عقل و وجدانشون به یکی بدو و چند گانگی نرسن و ... 

 

 پ ب

پاسخ:
ایه های مربوطه درمورد شفاعت داریم با این مضمون " با اذن خداوند اجازه شفاعت دارند و فقط بر انسانهای درستکار حق شفاعت دارن و ستمکاران از شفاعت بهره نخواهند برد..."
اگر توصل رو هم معنی شفاعت درنظر بگیریم طبق قران متوصل شدن بر بندگان مقرب که اذن شفاعت دارن صحیحه

درمورد اینکه امامان فوق الذکر مقرب هستن و ایا اذن شفاعت دارن یانه .  حق باشماست . بنده اطلاعی ندارم و بحثی هم نیست🙏

نکته ای که هست در قران مخاطبین رو گاهی مسلمین خطاب کرده((دینداران)) (که بر اونها فرامین آسونی امر شده )و گاهی مومنین و گاهی عاقلان و اهل تفکر( که فرامین و موارد خاص رو به اونها تذکر داده شده) .    بنظرم دینداران در گروه عام و کلی قرار میگیرند و ارجحیت خاصی نداشته باشن

سلام آقای من

بکوری چشم اونایی تحمل ندارن ببینن شوما آقا و ارباب خطاب میشین!

 

آقایم این سخنان گهربارشوما توو جواب نیرا رو باس با آب کروم یا نیکل روی یه ورقه ضخیم آهنن حک کرد. خیلی حاوی داره یعنی حاوی ش زیاده.😅 😅

اینا رو میگم:

"انقدر درون لفافه و دوپهلو نوشتید که موندم انگشت اشاره به کدوم سمته !منم که گیراییم ضعییف،

فرمایش شماست. ما منتخبین نظر کرده ی خداوندیم ! فقط درکش برام سخته چرا هرکه در این بزم مقرب تر است  جام بلا بیشترش میدهند ؟!

ازمایش و رحمت و حکمت هم که..."

😅

ینی جدا از لفافه گویی نیرا که برا همه روشنه، اون حیروونی شوما توو دیدن سمت و سوی انگشت نیرا،

یا مخسوسا اون واقعیت بزرگی که با صداقتی غمناک گفتین:"منم که گیراییم ضعییف"

و یا اون اقرار به سختی کشیدن توی درک مساله رابطه بلا و مقرب بودن توو بزم خدا....

ولی آقای من 

همین صداقت رو اگه حفظ کنین و بقول ابولفتح توصل(یا درستش توسل) کنین و باز غش نکنین طرف این غربی ها و چن نکته دیگه رو هم مراعات کنین، ازین مشکلاتی که ازش سختی می کشین خلاص می شین.😅

ما هم به اهالی روستا میگیم براتون نذر و دعا کنن تا شفا بگیرین

البته اگه باز این نیرا گیر نده که این شفا ها ابطال ناپذیرن و ازین حرفای پوپری و ....😅 😅

# راستی آقای من

این آقای خاموش هم چطوو یهو روشن شد؟!!

موتورش خفه کرده بود؟ 

هر چی بود خدا رو شکر با کمک مختار روشن شد😅 😅

 

پاسخ:
سلامعلیکم

جناب آب کروم
توصل = پیوستن
توسل = دست به دامان شدن
با توصل به بندگان مقرب خدا امید میرود که با انها به لقاالله رسید...

ما هم که اقرار کردیم حیرانیم همچون کاهی بروی امواج حکمت الهی !  کاش شما که رهیافته هستی جواب سوالات ساده  این پست و پست قبل و قبلها رو میافتی و میدادی از کوچه علی چپ خارج میشدی😉

سلام

آقای افغانی ؛ حق به جانب شماست ؛ نوشته‌ی دو پهلو ، تشخیص مقصد کلام را مشکل می‌کند .

من فکر نمی‌کنم که بخشی از ما نظر کرده ایم ! کاملا برعکس ؛ تصورم بر این است که نه تنها میان من و دیگر انسان ها، بلکه میان آدم و آغازی نیز ، هیچ تفاوت ارزشی نیست ! 

درد و سختی برای همه هست ؛ اما آن کس که خود را عزیز کرده می‌پندارد ؛ توقع بارش بلا از عزیزترینش ندارد ؛ پس به ناچار ، دست به ساختن توجیهات زیبا و عاشقانه خواهد زد (مصداق شعری که فرمودید) ؛ تا بلکه آرامشی هر چند کاذب ، به وجودش بازگردد . 

 

 

 

پاسخ:
سلام
بله👍
یه نکته هم بگم . سلسله موی دوست حلقه دام بلاست...
اگر از منظر عزیزپندارها! نگاه کنیم از قرار معلوم ما وسط حلقه قرار گرفتیم!😅بس که به دوست نزدیکیم و خوش میگذره !

سلام 

والا سن ما ک قد نمیده باهاتون بحث کنیم:)

فرارسیدن ماه مبارک رمضان رو تبریک میگویییمم:)) 

و اینکه هم ولایتی ما(مستر مختاررر) رو اذیت نکنید:)

پاسخ:
سلام
😅عجبب! ما فسیل شدیم دیگهههه؟
سلامت باشید🌹
خیالت راحت جناب مختار این حرفا به جاییش برنمیخوره😊
۰۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۹:۲۳ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

با اذن خداوند 

 

ببین کتاب قرآن به زبانهایه دیگه راحت ترجمه شده ( ولی به زبان فارسی نا مفهوم ظاهرن ترجمه شده و میشه و یک ترجمه روتین درش نمیبینی و تا وقتی اینگونه هست ترجمه قرآن به زبان فارسی سعی کنید به هیچ برداشتی و از کسی قبولش نکنید مگر خود اعرابی که میتونن فارسی را راحت صحبت کنن ) 

 

همیشه یادتون باشه باید اول متوجه بشید بعد به پذیرش برسید ( یاد مدرسه افتادم که موقع امتحانات میگفتن اول دقیق سوال را بخانید و سپس پاسخ بدید ) 

 

خودتون خوب میدانید که برداشتها از قرآن اونم در روزگار اکنونمون چققققدر فرق میکنه و چققققدر زیاد شده  ( سوای همه اینها فرض بگیریم که در قرآن تحریف نشده و این برداشت درسته ، مشکل و سوالی که اینجا هست اینکه چه کسی میدانه که خداوند به کی اذن کرده ؟ آیا با این برداشتها به نابرابری و فرق گذاشتن از طرف خدایی که میگه بین آفریدهاش تفاوتی نمیزاره و نزاشته نمیرسیم ؟) و ...

 

سعی کنید همیشه به عقل خودتون مراجعه کنید و بدانید که بابته تصمیم هایه خودتون بازخواست خواهید شد ( همین الان این جماعت در حال حکومت کردن هستن آیا عدالتی و عقلانیتی ازشون میبینید که بخاید به برداشتهاشون اعتماد کنید و یا متوصل بشید ) 

 

به خودتون و عقلتون تکیه کنید و بدانید ازینها آبی گرم نمیشه ( مگر کسی را که از نزدیک میشناسید )

پ ب

 

 

پاسخ:
به هرحال یا خدا و قرانش رو قبول داریم یا نداریم
اگر نداریم که هیچ...
اگر داریم پس لاجرم آیاتش رو هم باید بپذیریم . حال اون مقدار که عقلمون یاری میکنه که چه خوب...
ولی اون مقدار که عقل یاری نمیکنه رو نمیتونیم نفی کنیم ! و چاره ای نمیمونه جز این شعر باباطاهر
اگر دستم رسد بر چرخ گردون ..... ازو پرسم که این چین است و ان چون ؟

سلام به نیرا

البته بعد از سلام به آقای من😅

 

یکی از اهالی روستامون حرفای شوما رو خوند

گفت به شوما عارض بشم که مشکلتون که نمیتونین بحضی مسایل معرفتی و عرفانی رو هضم کنین توو اولین جمله ی(که توو پرانتزه) همین کامنت اخیرتونه که عین جمله رو میارم:

 

"(من فکر نمی‌کنم) که بخشی از ما نظر کرده ایم ! کاملا برعکس ؛ تصورم بر این است که نه تنها میان من و دیگر انسان ها، بلکه میان آدم و آغازی نیز ، هیچ تفاوت ارزشی نیست ! "

 

گفت البته نیرا حتما خیلی ناراحت میشه ولی من چون بهش ارادت دارم و میدونم داره تلاش میکنه چیزهایی از هستی رو بفهمه، این حرف رو صادقانه بهش گفتم حتی اگه از دستم ناراحت بشه.

گفت مشکل نیرا توو اون جمله اینه که "من" خودشو از فهم بقیه برتر میدونه و بعدشم "فکرنمیکنه" البته نه اینکه بخام اهانت کنم که اصلا فک نمیکنه، بلکه عمیق فک نمیکنه.

 

خب ببخش که ناقل قول بظاهر تلخی بودم شایدم برای شوما تلخ نباشه

خدا حفظت کنه

زیر سایه آقای ما

پاسخ:
سلامعلیکم
۰۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۴۱ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

خخ

حرف من قبول کردن و نکردن قرآن نیست ! ( حرف من سو استفاده از این مکتبهاهست ) و گرنه که خدای قرآن یک چیز میگوید و خدای انجیل و تورات و ... چیز دیگر . زبانم لال اینگونه چندتا خدا داریم ! 

 

ما اگر الله را بشناسیم ( آنوقت میفهمیم که اصلن در این کتب جا نمیگرن و از نظر من الله بخشنده و مهربان در این کتب یکجورایی در اسارت هست ) 

 

حالا اینها در شرایطی هست که برداشتها متفاوته ( و نقد به این برداشتهایه متفاوت هم به اتهام یا انتخاب اینکه بلاخره قبول داری یا نداری میرسه ) دیدمون باید بالاتر از اینها باشه خیلی خیلی بالاتر 

 

پ ب

 

 

پاسخ:
الله در کتب در اسارت است ! جالب بود 👍

سلام اقایم

 

گفتین که جواب سوالتتونو ندادیم!!

خپ ما تا جاییکه یادمونه این شومایین که همیشه جوال سوالا رو می پیچونید و بحث رو عوض می کنین و امثال اینا...

همیشه جواب دادیم به سوالاتتون

ولی گاهی به اشاره بوده یحتمل شوما نگرفتین، آخه خودتون هم که صادقانه توو همین پست اقرار کردین گیرییتون ضعیفه😊

 

خیلی خوبه که آدم اونقده روووو داشته باشه که عیب آشکار خودشو به به کسی دیگه بچسبونه

اونم توو روی همه!  توو روز  روشن!!!!

خدایا پناه بر تو از اینهمه  رووووووووو !!!!!😊😊

خدایا آقای ما رو هم عفو بفرما😊

پاسخ:
سلامعلیکم
حکایت دیگ به دیگ و روی سیاه و ... 😉

سلام 

آقای مختار ؛ ممنون از شما

شاید به قولی تلخ باشد ؛ ولی آگاهم آنچه را می‌دانم از نادانسته‌ها ، بسیار بسیار (به توان n) کمتر است . پس ناراحتی در کار نیست .

همانطور که شما در حال حاضر ، تفکر خود را دارید ؛ بنده هم اندیشه‌ای دارم . شما بسته‌ای از آرا دارید که مسلما ، آنها را صادق می‌پندارید و در مقابل اندیشه‌ی اشتباه من قرار دارد ؛ و یا شاید که نوع نگرش خود را درست‌تر و یا کامل‌تر می‌دانید ؛ نه فقط شما ، که من و تمام آدم هایی که نظری دارند هم ، چنین اند . ولی اگر به خود این حق را می‌دهید ؛ باید برای دیگری هم ، قائل به آن (نظری متفاوت) باشید . اما فراموش نکنید که ؛

"شاهین حقیقت ، هرگز روی خوشی به مطلق خواهان نشان نداده است ؛ هرگز با آنان دم‌ خور نشده است !"

( نیچه )

 

 

 

پاسخ:
سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی