همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

اماکن متبرکه و کمک به نیازمندان !

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶ ق.ظ



ببینیم کمک اماکن متبرکه بسیار پولدار امام رضا و حضرت معصومه و شاهچراغ و شاه عبدالعظیم و ...   ( ع )  در این روزها چقدر خواهد بود !!

#سیل زدگان




موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۸/۰۱/۲۱
کارور بیان

نظرات  (۲۴)

سلام آقای من

صحیح  است  😅
پاسخ:
سلامعلیکم
سلام
یکی از سایتهای اسلامی رو ببینیم در پاسخ به چنین سوالی که پرسیدی مهردادجان چی گفته.(سایت اسلام کوئست)-باهم در پایین بخوانیم:

آیا امام رضا(ع) اگر الآن حاضر بودند راضی به زرق و برق صحن و سرایش بودند؟
پرسش
آیا امام رضا(ع) اگر الآن حاضر بودند راضی به فروختن تن پوشش می‌شد که کسی را آواره نبیند؟ حالا هرکسی که از مشهد بر می‌گرده به جای اینکه از حال و هوای معنوی تعریف کند، از امکانات و زرق و برق صحن و سرایش صحبت می‌کند انگار رفته باشد موزه، آیا این عین آموزش بت‌پرستی نیست؟ آیا طلاهایی مانند شمشیر و گردن‌بند که داخل صحن اصلی که ضریح در آن قرار دارد درست است(به مانند موزه)؟ آیا خرج این همه پول در جای نامناسب درست است؟ آیا تصمیم گیرندگان حرم مقدس واقعا صلاحیت تصمیم‌گیری در اموال امام معصوم را دارند؟ و این‌که چرا؟ باب میل خودشان تصمیم می‌گیرند؟
پاسخ اجمالی
1. به یقین امام رضا(ع) در زندگانی خود راضی به داشتن قصری که آجرهایش از طلا باشد نبودند، اما با این وجود ایرادی ندارد که دوستان آن‌حضرت، برای آسایش زائران، محیط وسیعی را تدارک ببینند؛ چون امام(ع) وظیفه‌ای دارد و دوستان و ارادت‌مندان او هم وظیفه‌‌ای دارند. به علاوه این نوعی تعظیم شعائر الله و اظهار ارادت به امام معصوم(ع) است. از طرفی چه اشکالی دارد که هنرمندان، به جای آن‌که اثر هنری خود را در کنار موزه‌‌هایی که عموم مردم فرصت مراجعه به آن‌جا را ندارند، در کنار بارگاه ائمه(ع) به نمایش درآورند.
2. اما این‌که این عمل بت‌پرستی باشد، چنین نیست؛ چرا که مردم به در و دیوار تعظیم نکرده و احترام نمی‌گذارند، بلکه احترام را برای صاحب خانه قائل هستند.
3. به نظر شما زینت مکان‌‌هایی؛ مانند: کاباره‌‌ها کازینوها و مکان‌‌های پست دیگر، که آنها را به بهترین سنگ‌‌های زینتی و گاهی با لوسترهای طلا و غیره تزیین می‌‌کنند، شایسته است، اما جای مقدس و متبرکی مانند: حرم مطهر امام رضا(ع) شایستگی احترام از جانب علاقه‌مندان خود را ندارد!؟ به علاوه منابع مالی و هزینه‌های این کارها از سوی خود مردم، در نهایت رضایت و با عشق و علاقه پرداخت می‌شود.
4. با وجود همه اینها، آن‌‌کس که دلش با امام است، اگرچه از زیبایی‌‌ها گریزان نیست؛ ولی صد برابر این زیبایی‌‌ها نمی‌‌تواند به ارتباط او با امامش آسیبی وارد کند. همان‌گونه که نقل شده است که پدر بزرگوار این امام؛ یعنی امام کاظم(ع) در ارتباطش با خدا، حضور و عبور مردم از پیش رویش را مزاحم ارتباطشان با خدا ندانسته‌‌اند.
ابو حنیفه می‌‌گوید: بر امام صادق(ع) وارد شدم. به ایشان عرض کردم: فرزندت موسی(ع) را دیدم که در حال نماز خواندن است و مردم از جلو روی او رفت و آمد می‌‌کنند و ایشان مانع آنها نمی‌‌شود. پس امام صادق(ع) فرمود: به فرزندم موسی بگویید بیاید. ایشان آمدند. امام صادق(ع) به او فرمودند: پسرم ابو حنیفه می‌گوید: فرزندت موسی(ع) را دیدم که در حال نماز خواندن است و مردم از جلو روی او رفت و آمد می‌‌کنند و تو مانع آنها نمی‌شی؟ پس امام کاظم(ع) عرض کردند: بله همین‌طور است، (سپس ادامه دادند و) گفتند: پدر جان، آن کسی که من در مقابل او ایستاده و نماز می‌‌خوانم، از تمام اینها به من نزدیک‌تر است. خدای عز و جل می‌فرماید: و ما از رگ گردن به او نزدیک‌تر هستیم. در این‌جا امام صادق فرزندش امام موسی(ع) را به سینه خود چسبانیدند و بعد فرمودند: فرزندم پدر و مادرم فدای باد ای مخزن اسرار الهی.[1]
 
==============

!!!! پاسخی کاملا بی سر و ته.(البته نظر من بود).

پاسخ:
سلام
 !!؟؟😕منم با نظر شما موافقم
سلام اقای من
تبریک میگم این ایام مبارک رو خدمتتون، ماه شعبان و تولدامام حسین و امام سجاد(ع)وحضرت ابوالفضل. 

ضمنا یه تبریک مییگم بابت موفقیتتون در تربیت هواداری مث بانو میترا 
ماشالله ماشااه چقدر خوب تربیت کردین!! کااااااامات شبیه خودتون شده! عین شوما حرف میزنه و مطلب میذاره....مااااشااااالله
آقای بیارین اون اسپند رو....
پاسخ:
سلامعلیکم
مچککرر 🌹🌹
سلام
من هیچ وقت نتونستم خودمو قانع کنم که آرامگاه های ائمه ع نباید آراسته بشه .
البته بشرطی که در همون تعداد خاص باقی بمونه و کار به امامزاده و نایب امام و ولی فقیه و اینا نکشه . شخصیت هایی هم هستند که از طرف ائمه ع مقام خاصی دارن مثل حضرت ابوالفضل و حضرت زینب س که اینارو هم بواسطه ی سفارش ائمه ع جایگاهی در کنار ائمه ع قائلیم .
1- واقعیت اینه که مردم خودشون دوس دارن حرم ائمه ع مجلل باشه و خودشون با پولهای خودشون اینکارو میکنن . بنابراین کمتر شیعه ای رو میبینین که از جلال و شکوه حرم امام رضا ع ناراضی بشه . ضمن اینکه شکوه این حرمها در کنار شکوه معنویتی که در اون حرم موج میزنه از نظر محبین اهل بیت ع خیلی بچشم نمیاد و حس دنیایی برامون نداره . برخلاف حرم آقا خمینی .
2- ما زمانی میتونیم بگیم پول اون تجملات رو به فقرا بدیم که واقعا بدونیم تو این کشور مسیر حرکت پول و ثروت مسیر درستیه . مثل حرفای کسانی هس که میگن مردم ایران باید مثل مردم سوئد یارانه هاشونو میدادن دست دولت تا اونا مدیریت کنن . در حالیکه حکومت ما قابل اعتماد نیس و اگه همین مقدار یارانه هم برگرده خزانه میره تو جیب الیگارشی پس همون بهتر که پول مردم در زیارتگاههای مقدسمون صرف زیبا سازی اونها بشه .
من به شما اطمینان خاطر میدم که اگه زائرین بدونن پولی که در حرمها خرج میکنن امکانش هس که بتونه دردی از فقرا دوا کنه حتما خرج فقرا خواهند کرد اما میدونن که اینطور نیس .
ثروت کشور بحدی هس که اصلا نیازی نیس پول حرمها خرج مردم بشه اینکه یه عده گیر دادن که حرم امام رضا ع هم باید مالیات بده بخاطر رقابت الیگارشی حرامزاده با ائمه ع هست . اونا شبکه ی خویشاوندی خودشونو در رقابت با ائمه ع میبینن و معتقدند که اگه اونا مالیات نمیدن پس هم نمیدیم اونا خودشونو در این حد میبینن . یکی از اخونداشون گفته بود مطرح کردن ژن خوب اصلا چیز بدی نیس چون خود ائمه بر اساس ژن خوبشون امامت رو به ارث بردند .
ببشتر شبیه اینه که بگیم چون عده ای تو کشور مثلا غذا بر خوردن ندارن انصاف نیس من چیپس و پفک بخورم چون غذای اونا مهمتره . یا اینکه عده ای پول بیمارستان ندارن انصاف نیس برم شمال و بهتره پولشو بدم به اونا . بالاخره اگه قرار باشه این شکلی زندگی کنیم اصلا نمیشه زندگی کرد .
بجای اینکه بگیم پول حرم رو بدیم فقرا بهتره از حکومت مطالبه گری کنیم و بگیم با ثروت کلان کشور چه کردید .
تو کشورمون هیچ جا آباد نیس لااقل دلمونو خوش کنیم به اینکه حرمهامون آبادن .
پاسخ:
سلام

1 مردم تحت اموزه های اشتباه قرار گرفتن که ترغیب به ساختن ضریح طلا و نقره میشن...

2 متولیان اماکن متبرکه یا مردمی هستن یا سازمانی . در هر دو صورت کمکی از پولهای داخل ضریح به فقرا نمیرسه !!  فقط خرج کار دینی و فرهنگی میشه !!!!!

خیلی کشورهای اسلامی غنی از انواع ذخایر هستن ولی کشوردارها و حکام بنا به 1001 دلیل اینکاره نیستن...  . 

بنظرم اگر زنده بودن ائمه ملاک و الگوی رفتاری قرار بگیره باید به ساده زیستی و دوری از تجملاتشون توجه کرد و پس از فوتشون نیز رعایت بشه

سلام وتبریک سال نو(باتاخیر وبدون استیکر)

امیدوارم سال خوبی شروع کرده باشین.


تعداد اماکن متبرکه بسیاربسیاربیشترازاین تعدادی ست که شمردی!

حتمن الان دراین اماکن بساط جمع آوری کمک های مردمی گسترده شده!!


عههه

نبوداستیکراذیت کننده است..

پاسخ:
سلام و ارادت 🌹 طبق معمول بازم با تاخیر 😅😉

بساط جمع اوری همیشه گسترده ست .  ولی خبری از بساط پخش و نشر نیست !

با موبایل بیای میتونی شکلک بزاری 😊
درود
خدایی که آسمان را به انجم آراست چه اشکال دارد اماکن مقدسه را توسط اهل ارض بیاراید؟
پاسخ:
سلام

اراستگی با اشرافیگری و تجملات فرق داره
ائمه حریر و دیبا نمیپوشیدن ولی در عین سادگی اراستگی داشتن...
نمیشه اصلا اسم این دینی که پیشوای دینیش توقع حرم و ضریح طلا داره رو اسلام گذاشت! 😑

مثل اینکه بی بی حکیمه معروف تو کهگلویه و بویر احمد هم اصلا امام زاده ای توش نیست! مزار اصلیش تو باکوئه!!😁
پاسخ:
پیشوای بینوا توقع نداره !  سودجویان و مبلغان منفعت طلب توقع دارن چون رزق و رفاهشون از این گمراهیهاست...
بنی ادم بنی عادت .

علت چیه نمی دونم .

چهارده پونزده تا حرم این شکلی و دراین حد تجملاتی برام قابل توجیهه .
پاسخ:
قاعدتا بین بزرگان دین تفاوت نباید گذاشت دیگه . همه 4.5هزار تا حرم رو مجلل و طلااندود کنید خیرشو ببینید ! 😉

بنی عادت 👍
سلام اقای من
این حرف شوما برم خیلی جذاب بود:

«بنظرم اگر زنده بودن ائمه ملاک و الگوی رفتاری قرار بگیره باید به ساده زیستی و دوری از تجملاتشون توجه کرد و پس از فوتشون نیز رعایت بشه»

این حرفتون رو باید با آب طلا در الواح فراوون نوشت و روی انواع دیوارهای شهرها و اقلیمها و زمین و آسمون آویخت.

این رازک هم نیاز به نصیحت داره ها!!! این چه حرفی بود گفت آخه!!
جوابتون به رازک خیلیخوب بود!!
پاسخ:
سلامعلیکم

خب خداروشکررر ! 😅 شما بپسند بقیه مشکلی نیس
سلام
آقا مختار ؛ چطور؟!🤔☺

جوابای آقاتون به همه خیلی خوبه؛ رازک که چیزی نبود!😃😁
پاسخ:
سلام
نه ما برا سیزده معصوم و چن نفری که در موردشون احادیث خاصی وارد شده حسابشو با کسی قاطی نمی کنیم .

کلا دوس دارم همه جا طلاکاری بشه حتی شمال و جنوب و شرق و غرب کشور ولی باید اولویت بندی کرد دیگه چاره چیه 😆

آقا اونجایی که مردم و توریست بیشتر میره باید خاص باشه این قانون کلیه دنیاس حالا بویژه جاهای مذهبی .
اغلب دوستانی که دارم و  بچه مذهبی های سخت گیرو امام جماعت محلمون هم  اتفاقا نظر شمارو میگنا ولی من تو کتم نمیره . حرم امام رضا باید طلایی باشه 😉

انقد پول تو این کشور هس که نگو . گنبد طلا رو حذف کنی میگن آقا اصلا چرا پول سفر مشهدو نمیدین فقرا . بعد از دور سلام بدی میگن آقا چرا بجای سلام دادن لحظه ای در باب خداشناسی تفکر ننمودید و ...

خلاصه ساخت حرم طلا مبنای روایی نداره بلکه بعضی چیزا با دله . حتی خانمی که با وجود مشکلات مالی النگوی طلا میکنه دستش باز بخاطر دلشه نمیشه ملامتش کرد .
دل من میگه حرم مجلل 😊
درود
چرا به گنبد و بارگاه کوروش کبیر ایرادی نمیگیری؟
پاسخ:
سلام
والا ما مقبره کوروش رو دیدم جز سنگ اثر دیگه ندیدم( که طلا و نقره باشه !)
وانگهی ! کوروش قرنها قبل از اسلام و دعوت به ساده زیستی و مبارزه با اشرافیگری بود
فامیلجان باور کن ما مخالف اسلام و ائمه نیستیم ! ما با درامیختن اسلام و اشرافیگری و رفتار خلاف فرامین شریعت مشکل داریم
سلام
کاملا موافق پستتون هستم

میتونم بپرسم شغل شماچیه؟
پاسخ:
سلام
مچککر

قبلا کارمند یه شرکت و مسئول بخش برنامه ریزی بودم . الان شغل ازاد
سلام آقای من
با اجازه شوما با نظراین آقاستاری موافق ترم. انصافا استلال خوبی کرده. منم میتونم اینو اضافه کنم به حرفای ایشون که این گیردادن به زینتهای حرم های معصومین و امامزاده ها میتونه خودش یه ابزار انحراف افکارعمومی باشه ازاونایی که شتر بیت المال رو با  بارش میبرن! فاعتبروا یا اولی الابصار😉
البته ایشالله جسارت نشده باشه به نظراقای من 😉😉
پاسخ:
سلامعلیکم
نظر همه محترمه از جمله اقا ستاری و شما
ولی با قسمت دوم حرفت مخالفم ! شک و سوال و انتقاد رو گیر دادن خطاب کنن و ابزار انحراف !!!
۲۵ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۴۳ فرشته ی روی زمین
سلام جناب افغانی ؛
تا اندازه ای با شما موافقم اما بنظر من هرچیزی جای خودشو داره...گرامی داشت و توجه به مقدسات و کمک به مستضعفین دو موضوع جدا از هم هستن..‌.
از طرفی تا جایی که میدونم،پول بازسازی اماکن متبرکه رو مردم پرداخت میکنن...و توجه کنیم که حرم های ائمه(ع) ، مکان هایی هستند ‌که از همه ی دنیا زائر یا توریست دارن...
مثلا چرا از پولهایی که صرف ماموریت های بی دلیل افراد تو دستگاه های دولتی میشه ایراد نمیگیریم؟چرا نمیگیم واقعا لزومی نداره تو جلسات ۲ ساعته، دومدل شیرینی و آبمیوه ومیوه رو میز باشه؟
چرا با هشتگ سیل و زلزله ، نمیگیم "بنظرتون از اول جریان بارش ها و سیل ، هزینه ی این کیک و آبمیوه و غذای مسئولین عزیز و با کفایتمون چقدر شده؟"؟
چرا نمیگیم بودجه هایی که تخصص میدن،چرا تا برسن به مقصدشون انقدر کم میشن؟چرا از بخوربخورهای آموزش و پرورش حرفی نمیزنیم ؟
چرا اصل موضوع رو بیخیال میشیم؟مسئله اینه که پول هست برای همه چی منتها به جایی که باید برسه نمیرسه...
مناطق محروم هم مردم دارن رونق میدن...مردم دارن مدرسه و درمانگاه و کتابخونه و خونه میسازن،مردم دارن تو روستاها جاده میزنن و لوله کشی میکنن.. مردم به مستضعفین کمک میکنن و پول داروهای بیماریهای خاص رو جمع میکنن،مردم دارن پول برای جهزیه ی محرومین جمع میکنن،مردم پول جمع میکنن زندانی آزاد میکنن و....
تو خیلیا یسری حس ها هنوز نمردن ،با همه ی نداریاشون کمکاشونو دارن درکنارشون دوتومن هم تو ضریح میندازه...حالا ما بیایم بگیم نههههه وااای بر تو و فلان...
جریان منفعت طلبی ها و تجمل گرایی و اشرافی گری رو نباید با گسترش و ساخت حرم مثلا امام رضا(ع) یا بقیه ی معصومین(ع) تو یه دسته بذاریم....
ممنون از توجهتون.موفق باشید🌻

پاسخ:
سلام
همه مواردی که فرمودید درست . و انتقادها هم وارد
ولی از اطرافیانتون که داخل ضریح پول میندازن بپرسید بعنوان نذر و صدقه و ...  پول دادن تا به دست فقرا و نیازمندا برسه یا با اون پول خرج طلا و نقره اون حرم بشه ؟؟!    مردم با نیت کمکرسانی به همنوعان پول میدن ولی متولیان و مسئولین کجا خرج میکنن ؟!
توجه کردید در تبلیغات اماکن متبرکه طلایی بیشتر حاجت میدن تا اماکن متبرکه سنگ و چوبی !!!  
سلام آقای من
با اجازه شوما ایندفه با نظر این فرشته روی رمین موافقترترم. 
واقعا این فرشته رو خدا رسوند که یه انتقاد اساسی به این پست شوما بنویسه. آهای فرشته هرجا هستی دستت دردنکنه. حرفات طلاست🌻🌻🌻
دستت طلا🌻🌻🌻قلبت طلا🌻🌻🌻

البته این آقای من خیلی از  طلا خوشش نمیاد هرچند که توی حرم امامها باشه. نمیدونم چرا؟!!😉😉

راستی حرفای آقایم را به یه خانومی نشون دادم گفت اینا دیگه چیه؟!! چطور این آقایون حاضرمیشن برای خانوماشون بخاطرابرازعلاقه و محبت طلاوزیور بخرن مگه علاقه مردم به اماما و امامزاده ها کمتر از عشق به زنهاو بچه هاشونه؟!
مگه همین مردم تو زیارتهاشون نمیگن بأبی انت و امی و نفسی مالی و....؟!
چرا گیردادن به اموالی که مردمباعشق و علاقه به حرمها و زیازتگاهها هدیه میکنن؟!
اگر مرد هستن برن یقه کسایی تو دولت یا بخش خصوصی رو بگیرن که بیت المال رو هرروز تلف میکنن و تُپل و موپول و سرخ و سفید سوارماشینهای آنچنانی هرروزجلوی چش مردم رژه میرن؟!
ما هم گفتیم باشه این جوابتون رو از آقامون میپرسیم😉😉 
پاسخ:
سلامعلیکم

احسنت 😅دقیقا نکته همین بود !! وجه تشابه طلا برای زن و طلا برای حرم امامها !!!
آقای من سلام
یه سوال:
توی جواب به فرشته روی زمین گفتین  مردم با نیت کمکرسانی به همنوعان پول میدن ولی متولیان و مسئولین کجا خرج میکنن ؟!
ولی شوما چطور نمیدونین که مردم اگه بخوان برای کمک رسانی پول بدن توی هفته نکوکاری یا خیریه هایی که خودشون اطمینان دارن و همه جا هست یا به کمیته امدادوبهزیستی یا اصلا خودشون به مستحقین میرسونن؟؟!!
آقای من
مردمی که پول توی زیارتگاهها میدن معمولا با این هدفاس:
- برای تعمیرات و آبادنی حرم
برای پذیرایی از زائرین
برای زینت و زیباسازی که بخشی ازاون همون طلاکاریی و گل و بلبل ونقاشی و آینه کاریه.  
برای مخارج پرسنل شاغل دراونجا و خدمات
و امثالهم.
پس بهترنیس جای مسائل روباهم قاطی نکنیم و بذاریم مردم خودشون تصمیم بگیرن چیکار کنن و هی براشون تعیین تکلیف نکنیم!؟
خدایش اقای من اگه شوما رئیس جمهور بشی وای بحال مردم میشه ها!!!
گمونم نذارین هیچکی بر زنش طلا بخره و همه طلاها رو از خونه ها جمع آوری میکنین و میگین میخوان به محرومین کمک کنم!!!
البته معلوم نیس بعد ازدیدن طلاها، واقعا چیکار کنین. گفته باشم ها!!!
چون مشکل وقتی همیشه ظاهرمیشه که آدمیزاد چشمش به ثروت میفته دیگه! تاوقتی نداره خوب میتونه شعارهای مردمی بده....
البته شوما آقای مایید و بعیده با دیدن طلا مَلا چنان شوید که نباید...
خداشوما رو برامون حفظکنه🌻🌻
برم یه اسپندی دود کنم.......😉😉 
پاسخ:
چطوره بغیر شما کسی متوجه نشد من مسائل رو قاطی میکنم و ماست میریزیم تو قیمه ها !! 😉

و چطوره شما بعد از چند روز و خوندن دیگر نظرات دوستان یدفه یدات میوفته یه چیزهایی رو باید میگفتی که نکفتی !؟ 😅😉
سلام آقای من
طلا برای زن یه مثال بود برای روشن شدن منظورمبارکمون😉 😉 
وگرنه طلا برای مردها هم رایجه مگه نمی بینین تو کوچه خیابون توی گردن و دست مردها آویزونه؟! نکنه شوما ازباب احتیاط نه تنها به نامحرم بلکه به صورت و گردن مردها هم نیگا نمی کنین. خوش بحالتون با اینهمه احتیاط😉 
منظوراز مثال طلا و زیورآلات برای طن ها این بود که آدم برای کسی که دوست داره و محبوبش هس مایله زیباترین وگرونترین چیزا رو هدیه کنه و اینجوری ابراز محبت و عشق کنه. ینی که وقتی عشق به همسروفرزند که سطحش ازعشق به معصومین خیلی بالاتره میتونه شایسته زینت و زیوروطلا بشه خب طبیعیه که برای معصومین آدمها بیشتر زیباسازی و زیورآلات رو هدیه میدن..
حالا دیگه گمونم شباهت استفاده طلا روشن شده بحول و قوه الهی😉 

البته شوما اقای مایید و حتما اینجورمسائل ساده رو خییییییییلی بهترازما رعیت می فهمیدو میخواهید سربه سرمون بذارید یا از درسایی که به رعیت دادین امتحان بگیرید😉   
پاسخ:
سلامعلیکم
روشن شد خیلی ممنون روشنگر 😀
سلام آقای ما
اما اینکه فرمودین:
چطوره بغیر شما کسی متوجه نشد من مسائل رو قاطی میکنم و ماست میریزیم تو قیمه ها !! 😉
جواب: دلیل محکمترش اینه که ما رعیت شوماییم و کسان دیگه آقایی مث ما ندارن😉
دلیل دومش اینه که یحتمل شوما جوابایی رو که دوستان دادن با دقت نخوندین(طبیعیه چون خیلی گرفتارین. تقصیرندارین) اگر خوب دقت کنین چند جواب خوب براتون نوشتن که نشون میده اینجا قیمه و ماست قاطی شده ولی خب نخواستن تصریح به ماست و قیمه و..بکنند دیگه. البته این رعیت هم چیزی ازماست و قیمه نگفت این قلم مبارک شوما بود که ماست و قیمه رو قاطی نمود😉معلومه شوما ماست و قیمه خیلی دوس دارین😉


اما اینکه فرمودین:
و چطوره شما بعد از چند روز و خوندن دیگر نظرات دوستان یدفه یدات میوفته یه چیزهایی رو باید میگفتی که نکفتی !؟ 😅😉
اینم نشون روشنفکری ما و اعتقاد زاسخمون به استفاده از نظرات وعقول دیگرانه دیگه آقای من!!!!😉
این شومایید که ولیّ امرید و فقط به نظر خودتون متکی هستین. ما باورمون به ولایت به اندازه شوما نیس و سعی می کنیم از ارباب نظر استفاده کنیم.
امیدواریم موجب دلواپسی شوما نشده باشیم و اگه شدیم عذرخواهیو و تقاضای عفو از اولیای امر داریم😉😉
پاسخ:
سلامعلیکم

🌹🌹
۲۶ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۴۲ فرشته ی روی زمین
ساخت و ساز ها و پیشرفت خدمات حرم رو مردم میبینن و فکرکنم اکثرا بدونن و بفهمن که پولشون صرف گسترش و ساخت اون بارگاه و هزینه های اونجا میشه‌‌‌...نمیدونم شاید اشتباه میکنم...چشم ازاین به بعد میپرسم حتما...
راستش نه توجه نکرده بودم!😅 اما آیا برای حاجت گرفت" توی واقعیت"  آدم به طلا یا آهن بودن بارگاه موردنظر توجه میکنه؟؟!!! نه واقعا توجه نمیکنه...

به آقای مختار:
ممنون خیلی لطف دارید شما🌸نه دیگه اینجوریا هم نیست😅😁

پاسخ:
یه زحمت دیگه بکشید ! پرس و جو کنید سالها پیش قضیه ی انفجار بمب در حرم امام رضا ع چی بود و چه کسانی این کارو کردن و چرا ؟
اونوقت قضاوت کنید ساخت و سازهای حرم چقدر با رضایت صورت میگیره ...



شک نکنید برای حاجت به بارگاه و حرم و جنسشون و تجملاتش توجه میشه .  کافیه به صحن امامزاده های چوبی نگاه کنی که مردم فقط دست میکشن ! و امازاده های طلا و نقره ای نگاه کنی که چطور مردم صورت میمالن و ده تا ده تا بوسسس میکنن !! و بعد هردو رو قیاس کنید...
۲۷ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۱۷ فرشته ی روی زمین
سلام...ببخشید دوباره مزاحم شدم ^_^
شما منظورتون اینه که نباید درجهت منفعت استفاده ی ابزاری از دین بکنن ؛ درسته؟؟ 
منم با این موضوع موافقم اما بنظرم اینکه گنبد و ضریح رو از طلا و نقره بسازیم و خیلی زیبا از هنر استفاده کنیم وامکانات بهتری برای زائرین فراهم کنیم و... لازمه!
مثلا شما پیشنهادتون درجهت گرامیداشت حرم های معصومین(ع) و ارج و قرب نهادن بهشون و به قول خودتون بدون استفاده از طلا و نقره چیه؟
 دیگه اینکه شما دارید مثلا امام رضا(ع) رو با یه امامزاده مقایسه میکنید...خب مشخصه که جایگاهشون خیلی باهم فرق میکنه و ارادت به امام بیشتره.. ازطرفی هم بزرگواری و کرامات امام رضا(ع) مشهوره... و کسی که بخواد حاجت بگیره ، در شرایط یکسان، براش رفتن به زیارت ایشون در اولویت خیلی بالاتریه...
حتی درمورد خود امامزاده ها هم همینجوره..جایگاه ها خیلی باهم فرق میکنه...
اما شما میگید بخاطر زرق و برق حرم و ذهنیت غلطیه که بالاتریها برای منفعت خودشون جا انداختن...
یا مثلا شما فرض کنید میخواید برید زیارت ، من به شما میگم دو گزینه دارید برای انتخاب: قبرستان بقیع و مثلا شاهچراغ(یا مثلا امامزاده صالح)
اگه شرایط رفتن (مثل مسیر و وسیله رفت و آمد و ...) کاملا یکسان باشه ، شما کدوم رو انتخاب میکنید؟!

پاسخ:
سلام اختیار دارید
بله درسته

امکانات بهتر مرهون طلا و نقره نیستن...

پیشنهادم تکریم زوار و کمک به نیازمندان... . رستوران حرم امام رضا غذا رو گزینشی میدن !! بجای گزینش افراد سیر و مرفه به فقرا و گرسنگان اون غذا تقسیم بشه

شما از کجا میدونید کدوم امامزاده از دیگری برگزیده تر و مقرب تره !؟   شما بدون اینکه هیچکدوم از امامزاده ها رو بشناسید فقط از روی زینت الات و تجملات بارگاهشون رای به تقرب و تفاوتشون دادید ! یعنی هر امامزاده ای که بارگاه انچنانی و گرونقیمت داره مقرب !(مثل شاه عبدالعظیم) و امامزاده بینوایی که حرمش هنوز سنگ و چوبیه درجش پایینتر !!!

من اغلب برای ادای احترام فاتحه و صلوات میفرستم و حسرت دیدن مقبره هیچ یک از بزرگان در دلم نیست ! طبق اموزه های دینی پس از موت بجز کالبد خاکی هیچ اثری از انسان بروی زمین بجا نمیمونه (قبض روح). و شفاعت هم به اذن الهی به برخی از بندگانش شامل میشه و اگر من نیاز به شفاعت و وساطت داشته باشم از درون خونه خودم هم میتونم یکی از بزرگان و ائمه رو شفیع قرار بدم ... .    پس با این تفاسیر تفکر اینکه امام فقط در مرقد و بارگاهش میتونه شفاعت کنه و من حتما باید برای طلب خواسته هام به فلان شهر و فلان صحن برم باطله . . . 
سلام آقای من
شوما مث اینکه با خدا هم مشکل دارینا!!!
ببین خدا یه فرشته روی زمین برای شوما و برای مخاطبین تون فرستاد تا ابهامات این پست شوما رو روشن کنه و هدایت بشیم همگی!
ولی شوما هی بحث رو می پیچونین و چرخش های قهرمانانه میدین و میخوان بگین خیلی طرفدار فقرا و محرومین هستینا😅 خببابا همین رو صراحتا اعلام کنین دیگخ اینفد نیاز به گردش و چرخش و پیچش بحثها و طفره رفتن از منطق و برهان نداره که!😅 
شوما اعلان بفرمایید همه هم میگن آفرین افرین چقدر شوما مردم دار و مستضعف دوستی و کلی هم هوادار پیدا میکنین!😅 
آی راستی! کلمه هوادار منو یاد این هوادار پروپاقرص شوما انداخت! کو این بانو میترا؟؟؟؟!!!! چک کنین یه وقت کسالتی و حادثه بدی براش اتفاق نیوفتاده باشه! ازاین هوادارا کم پیدا میشه ها!😅 
آخه آقای من استدلال فرشته درسته دیگه یعنی اگر مقدارتوجه مردم به اماها بیشتره چون اونا پیش خدا مقرب ترن و طبیعیه که حاجات بیشتری رو برآورده میکنن دیگه! و طبیعیه که امکانات و نذورات مردم بیشتر به سوی مراقدی که گره بیشتری از مشکلات اونا رو باز کردن سرازیر میشه.
اما درباره پیشنهادتون که تکریم زوار و کمک به نیازمندانه: خب اینم مثلا درمشهد امام رضا(ع) داره انجام میشه وشوما خبر ندارین و براساس بیخبری نظر میفرمایید. بهتره تحقیقی بکنین و ببینین همین غذایی که فرمودین روزانه به چن هزارنفرفقرا و نیازمندان و زوار داده میشه؟ خب طبیعیه که افراد سیر هم بی نیاز از استفاده از غذای تبرکی حضرت نیستن و باید بهشون برسه چون اصلا خیلی از همین کسایی که شوما میگین مرفه مقدارزیادی نذورات به این حرم ها میدن براساس اعتقاداتشون پس طبیعیه که بهمین افراد هم وقتی با عشق و اعتقاد به تبرکی این غذا، باید طعامی برسه. مگه توی عزاداریهایی که درمحله ها غذای تبرکی میدن باید موجودی حساب بانکی مردم و میزان املاک و دارایی اونا رو بگیرن بعد بهشون غذای نذری بدن؟؟!! شوما خیلی سخت گیرینا. خدا بداد برسه اگه رئیس جمهوربشین 😅 
حالا برسیم به اون نخنه ای که فرمودین من اغلب برای ادای احترام فاتحه و صلوات میفرستم ، خب آقای من، ارباب من! مگه شما محور عالَمین که همه باید نظرشونو باشوما یکی کنن؟!!
تازه بدونین که این نظرتون نقدای اساسی داره، 
اولندش زیارت رفتن برای تکریم نیست و بزرگان نیاز به تکریم من و شوما ندارن!!
دومئدش این که توی خونه با بزرگان حرف بزنیم دور از ادبه و عقله! چرا؟ چون این دیدگاه شوما ینی که اعتقاد دارین بزرگان که ازدنیا رفتن درحقیقت زنده اند و صدا و ندای دل شوما رو از توی خونه تون هم میشنوند و شوما رو می بینند و به احوالتون آگاهی دارن. 
با این مبنا تصورکنین بزرگی نمرده و زنده است و خانه اش درشهری یا محله دورتر از شوماست. و شوما هم حاجتی و طلب شفاعتی از ایشون داری. 
خب! حالا پاشی بری به دیدنشون و در خانه ایشون طلب حاجت و شفاعت کنین به عقل و ادب نزدیکتره یا بگی من از داخل خونه ایشون رو صدا می کنم؟!
کدوم به اخلاق و ادب و منطق نزدیکتره؟!
البته اینم عرض کنم که شوما اقای مایید و ما مطیع محض اوامر و پندها و عقاید و...شوماییم چون این اساس زندگی رعیت است....😅😁😅😁

پاسخ:
سلامعلیکم
همینطوره...
خدا رو شکر😅😁
حالتون خوبه اقای من؟؟!! 😅😁
پاسخ:
الحمدالله
۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۱۴ فرشته ی روی زمین
آقای افغانی: غذا رو گزینشی نمیدن...چون تعداد زیاده، برحسب قرعه انتخاب میشه...
نه نهه من امامزاده ها رو درجه بندی نکردم..فکر کنم منظورم رو درست نرسوندم😕
درهر حال خیلی خیلی ممنون ازاینکه وقت و حوصله گذاشتید🌸

آقا مختار : از حُسنِ نظرتون(و حمایتهاتون!😅) ممنونم..جداً من در حد این تعاریفی که گفتید ،‌ نیستم...تشکر ازاینکه وقت گذاشتید🌸
پاسخ:
قرعه کجا بود !؟!
حتما امام رضایی که شما میری با امام رضایی که ما میریم فرق داره ! 😅😉
از مباحثی که شما با دانش خود و عقاید خود مطرح کردید منم ممنونم🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی