همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

دستمو ببوس خیرشو ببری !

شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵ ب.ظ



نمیدونم اون فیلم که امام دستش رو جلو گرفته و جماعت صف کشیدن برای دستبوسی رو دیدید یانه !؟ در گوشه تصویر ایت اله طالقانی نشسته بودن که با دیدن این صحنه این جمله رو گفتن

امروزه که این رویه کلا باب شده و به مزاج حضرات از جمله جنتی و علم الهدی و جزایری و ... خوش اومده !!! (بخواب ممدرضا ! که راهت ادامه دارد )



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۴
کارور بیان

نظرات  (۲۸)


به قول شاعر گرانقدر
 دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا
(شعر باربط تر از این به ذهنم نرسید😀)
حالا نیت امروزیا کجا  و اون زمان کجا
 فارق از درستی یا نادرستی این موضوع، شاید پشت پرده بیشتر دست بوسی هایی که از شخص امام  میشد چیزی جز عرض ارادت و احترام به شخص ایشون نبوده اماا  دست بوسی های امروزی کاملا رنگ و بو واهداف سیاسی به خودش داره و تملق و چابلوسی  هم که از چاشنی های کار به حساب میاد.

پاسخ:
فعل نکوهیده ناپسند است و حسن شهرت فاعل قباحت فعل رو موجه نمیکنه
😊
بله ما هم تایید نمیکنیم. فقط یه نگاهی هم به موضوع از جنبه دیگر انداختیم.😊

جناب افغانی یه چیز جالب بگم. اتفاقا ما هم یه مرجع تقلید گمنامی  داریم که قرار بود واسه دست بوسی خدمت ایشون و والده محترمه برسیم. ولی  رامون ندادن!!😯😕 خیلیم تلاش کردیمااا ولی نشد واین خودش نشانه تواضع  و فروتنی ایشونه.😊😉
پاسخ:
مچکر از نگاهتون از جنبه دیگر ! 😀
قطعا اون مرجع سعادت و شاید هم لیاقت تشریف فرمایی شما رو نداشته 😅😊
سلام اقای من😊😉
اطفا در این سخن تاملاتی بنما و بگو "حال و مقام گوینده" چنین حکمی چیست؟

«پاسخ: فعل نکوهیده ناپسند است و حسن شهرت فاعل قباحت فعل رو موجه نمیکنه»

بنظرت حرف زدن با چنین صراحت و استحکام و ... ویژه کدام مقاماته؟

البتن که در پاسخگویی صاحاب اختیارین آقای من....😊😉

گوربان سنه...😊😉

پاسخ:
سلامعلیکم

یعنی چی ؟؟ "حال مقام گوینده چنین حکمی چیست ؟!" 
اصلا سوالت نامفهومه ! که در جوابش جمله منو قرار دادی !😞

یاشا ☺
«پاسخ: فعل نکوهیده ناپسند است و حسن شهرت فاعل قباحت فعل رو موجه نمیکنه»

آقای من سلام

بنظرتون این جمله بالا مقداری شبیه پاسخهای فقها به استفتائات مقلدین نمی باشه؟!
خدا وکیلی منصفانه و دور از رابطه ای که با گوینده این جمله بالا دارین جواب بدین اقای من.😊😉.😊😉
پاسخ:
سلامعلیکم

جناب یاس تا جایی که من شناخت دارم درمورد مباحث فلسفی و کلامی مطلع هستن و برای انتقال بهتر منظور و مفهوم  در جواب ایشون با ادبیات کلامی نوشتم .  و این ادبیات بسیار در بین مراجع و طلاب و ... استفاده میشه

حالا نمیدونم برای تفضیل منو با مراجع شبیه کردی یا تضعیف !😅😉

سلام آقای من!😅😉
شما خیلی زرنگی و با هوشین پس چرا می پرسین برای تفضیل یا تضعیف؟!!
خوب میدونید که برای هیچکدوم از اینا نیستش آقای من!😅😉
بهتره خودتون واقعیت رو بگین...!😅😉
پاسخ:
سلامعلیکم
من اگه زرنگ بودم که حال و روزم این نبود ! 😅
من چه بدونم در ذهن شما چی میگذره واقعیتش چیه که بخوام بگم ؟ ☺
راستی آقای من
 معلومه شما مقلد خیلی به آقای طالقانی ارادت دارین که اینجور با اطمینان به حرف ایشون استناد میکنین و همه رو حتی امام خمینی رو زیرسوال می برین. حالا واقعا بنظرتون ملت انقلاب کردن که دستبوسی نباشه یا نون و آب و عدل و دادشون تامین بشه؟
پاسخ:
من به همه ادمهای خوب ارادت دارم 😊 و اسامی و شهرت مهم نیستن . کلامشون مهمه...
حال بنظرتون ملت انقلاب کردن به نون و اب و عدل و دادشون رسیدن و تامین شد ؟! ( دستبوسی ماند و هیچی هم تامین نشد ) ☺
سلام اقای من
اول که شما خییییلی زرنگین و خوب از بعضی جوابها طفره میرید. ماشالله به این هوش و ذکاوت. آقا اسپند رو دود کنین...
دوما هم باور کنین انصاف چیز خیلی خوبیه....
پاسخ:
سلامعلیکم
استنباط شماست ☺ 
انصاف و عقل و احساس و خیلی چیزهای دیگه خوبن
سلامعلیکم آقای من
استنباط ما زرنگی شماست. استنباط خودتون چیه دراینمورد؟! وااااااقعنی بگوووو

انصاف مگه همون عقل نیس؟! یعنی تشخیص انصاف با عقل نیس مگه؟ چرا اینا رو جدا کردین؟  احساس هم که جاش توی قضاوت در مسایل اجنماعی و اقتصادی نیس. اینجا موضوع نتایج انقلابه...دیگه چی باقی مونده که اینجا بگیم اونهم خوبه؟...استفاده ببریم....
پاسخ:
سلامعلیکم

جمله ای ک من انصاف و عقل و قلب رو جدا کردم رو عینا برام بنویس ! بیزحمت
۰۹ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۳۴ جلال ستاری
سلام برشما
قدرت لامصب بد جور وسوسه برانگیزه .
واقعا انقلاب کردیم که یه عده بشن نایب خدا ؟
انقلاب کردیم که مردم با ازادی حکام رو انتخاب کنند اما الان فقط یه چیز هس و اون این که فلانی نایب امام زمانه پس همه خفه . فلانی یار نایب امام زمانه پس همه خفه . فلانی دم نایب امام زمانه پس همه خفه .
اصلا یه بار برگردیم به اون چهل سال پیش . واقعا برا چی انقلاب شد .
اصلا چرا امام زمان قبل این جهل سال نایب نداشت ؟ حدیث نایب رو امام زمان کی فرمودن ؟
وقتی کسی که نایب نیس اما نایبش میکنی نتیجه ش این میشه که دلش میخواد با دست بوسی کردن و دست بوسی دادن خودشو قانع کنه که من بزرگم !
پاسخ:
سلام جناب ستاری
ساقول . یاشا 
بیندیم 👍👍👍
سلامعلیکم اقای من
جمله شما توی وب خودتونه اقای من!!
لطفا جوابی که به کامنت ۰۸ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۴۷ من دادین رو ببینین!
البته اونجا شما قلب رو نیاوردین بلکه احساس رو آوردین. نمیدونم چرا الان کلمه قلب رو اضاف کردین.
پاسخ:
سلامعلیکم

این جمله من بود "  انصاف و عقل و احساس و خیلی چیزهای دیگه خوبن "
شما از کدوم قسمت این جمله تفکیک و جدایی رو استنباط کردی ؟؟؟
راستی آقای من
بازم دیدن چقدر مااااشااااالله زرنگین!!
کلا به موضوع زرنگی خودتون جواب ندادین و با ظرافت و لطافت رفتین روی موضوع انصاف و عقل و....
ماشالله ماشالله به این زرنگی. اقا اسپند رو  دود کنین....😊 😊 
الته زرنگی چیز بدی نیس که.....بقول پسرخاله:
مگه چیه ؟؟!! 😊 😊 😊 😊 
پاسخ:
اگه زرنگ بودن ما کسی رو خوشحال میکنم خداروشکر !☺
شما فعلا بگو در کجای جمله من جدایی عقل و انصاف و احساس رو دیدی ؟!
سلام
درمورد زرنگی که مختار اشاره کرد باهاش موافقم.:-)
پاسخ:
سلام
گل بود به سبزه آراسته شد 😅
سلام به میترا
شما واقعا شاهدی هستی که از غیب امدی کمک من بینوا😊 😊 
خیلی ازت مچکرم
این اقای من خیلی زرنگه و من نمیتونم بدون کمک امثال شما زرنگیشو روشن کنم
واقعا شما به همین آخرین جوابش به من در باره زرنگیش نیگا کن !
تو رو خدا ببین با چه زرنگی جواب داد؟؟!!!
ببین این جوابو: "اگه زرنگ بودن ما کسی رو خوشحال میکنم خداروشکر !☺"
تو رو خدا ببین!!! یه جوابی داده که انگار منتی هم سر من بیچاره گذاشته که حرف منو قبول کرده که یه وقت من دلم نشکنه و خوشال بشم!!!!😊 😊 😊 😊 
آی خدااااااا بدادم برس
خدایا خیلی ممنون که میترا رو بکمکم فرستادی😊 😊 

البته که من خوشحالم که چنین آقای زرنگی دارم قرررررررباااااان
خدا وجودمبارکتونو ازهر گزندی حفظ کنه مخصوصا از تیزی خوتون😊 😊 😊 😊 
سلام مختار
میگم که من جانب حق گرفتم.حالا نه اینکه خودت زرنگی از نوع دیگر نداری.
سلام میترا
بهرحال از حق گویی شما خییییییییلس مچکرم
ایشالله حق همیشه یارت باشه
من زرنگ نیستم اما اگه کمی هم بشم تحت الحمایه و تعلیم استاد و آقای من زرنگ میشم
خدایا شکرت که جنین اقای زرنگی نصیبمون کردی
اسپند رو بیارین....
برای سلامتی اقای من .....
سلام مهرداد
شما به مختار چیزی بگو گناه داره اون نفس رو آنقد میشکنه وگرنه زرنگیش مریزاد.
پاسخ:
سلام
بله جناب مختار در عین استاد تمامی در بسیاری از امور شکسته نفسی مینمایند 
خداوند بر بزرگیشان بیافزاید... ☺
مختار سلام
ممنون از دعات و متقابلا برای خودت
میگم این اسپند دودکن خودش تیزی نزنه خدانکرده. دیگه بسه دود کردی مختارجان، آقاااات سلامتس خداروشکر؛ خفه شدیم همش اسپند دود میکنی.😊 😊 
پاسخ:
مختار جان !!!😮
😅😉
دستتون رو باید ببوسم واسه این روشنگری
پاسخ:
کدوم فامیل دوری شما !؟
همون دوست قدیمی وب پیشین یا همون خانواده برتری ؟

سلام میترا و افغان
 شما خیلی خووووووبین
پای هم پیر شین
اسپند دود کنین
بیااااااار اون اسپند رو....😊 😊 
ضمنا برای پیشگیری از دود می تونین هواکش یا هود رو روشن کنین 😊 😊 
پاسخ:
سلام
... !!؟؟
آقای من تبریک
یک دست بوس هم پیدا کردین
مبارک مبارک .....
پاسخ:
دستبوسی بماند برای اهلش ...
ما روبوسی میپسندیم ! تا سر به سر باشیم ☺
مختار جان
اگه قرار به وجود دودکش و هود باشه چه نیاز به اسپند دودکردن!😊
خوبی از خودته.میگم یک وقتی عاقدی مختارجان؟! آخه همش دلت میخواد دست بکار امر خیر بشی یا اینکه دوست داری آقای منه تو بکسی دیگه بدی ای کلک. میگم مهرداد فکر کنم مختارخودش غیرمستقیم داره بهت میرسونه که براش دنبال یک شریک زندگی باشی شاید خودش موفق نشده و احتمالا این توقع رو هم از شما داره.😊😊

پاسخ:
خداروشکر من و شما سالهاست همو میشناسیم و جنبه شوخی داری
ولی بنظرم پسندیده نیست اقای مختار همچین شوخی کنه و یک دختر رو با یک پسر بشوخی و فکاهه وصلت بده ! خیلی دخترها قطعا ازین نوع شوخیها ناراحت میشن...
سلام بانو میترا
با این نظرات شما درباره هود و هواکش، باید همه هواکشها و هودها رو جمع کنن و قوانین ساختمان سازی رو تغییر بده که؟؟!!
چون یا باید اصلا هیچ دودی تشکیل نشه توی آشپزخونه! خب پس آشپزی هم نکنیم و شعله های گاز خاموش! شومیه هم جمع یا خاموش! انواع بخاری و آبگرمکن تعطیل! چون اینها همه شون یه جورایی دود دارن دیگه! 
ببین بانو
تازه شم: علم ثابت کرده دود اسپند خاصیت آنتی میکروبی داره و اصلا مفیده و نباید از خونه بیرونش کنین چه رسد به اینکه هود و هواکش بزنین! مثل دود عود و عنبر و امثالهم.
ما بخاطر رعایت حال شما گفتیم هود روشن کنن! بد گفتیم؟؟!!😊😊
اما درباره امرخیر: خیر!😊😊
آقای من سلام
لطفا این فامیل دور رو منتظر نذار
بذار دستات رو ببوسه و خیرشو ببره
زودباش!  
دست مبارک را بدهید این فامیلتون ظاهرا از راه دور  اومده خسته اس اذیت میشه😊😊 
در کار خیر حاجت هییییچ استخاره نیسسسسس😊😊
پاسخ:
سلامعلیکم
اگر صادقانه گفتن که نشان از بزرگواری ایشون بوده
اگر کنایه زدن نشان از طبع شوخ و یا گزنده ایشون بوده 
دستبوسی اصلا کار خیر نیس که نیاز به استخاره هم داشته باشه !☺
آقای من عرض ادب و خاکساری و سلام
چقدر از ما ذکرخیرکردین استاد؟؟!!
هر کی ندونه شما که استادمونید میدونید مه همچنان شاگردی می کنیم و زیرسایه شماییم که بزرگ ما هستین.
این دعا را در حق بنده فرموده بودین: 
خداوند بر بزرگیشان بیافزاید... ☺

 بزرگ ما شمایین با این دعا بر سعه .جوئی شما برکت باد.....
کوووچیک شوما😊😊 
مخدار😊😊 
پاسخ:
🌹🌹🌹
اصلاحی کامنت قبل:

بزرگ ما شمایین با این دعا بر سعه وجودی شما برکت باد....
مختارجان
دقیقا منظور ما از دود کردن اسپند همون خاصیت میکروب کشی بود براهمین گفتیم که صلاح نیست مووقع دود کردن اسپند، دودکش و هود روشن باشه وگرنه که ما به خاصیت دور کردن چشم توسط اسپند معتقد نیستیم. در کل خاصیت دور کردن چشم برای اسپند برا همین خاصیت میکروب کشیش هست.

چرا برای رعایت حال ما از دودکش و هود گفتی؟ آن دودی که شما راه انداختی داشت همه خفه میکرد. والا.
سلام بانومیترا
ما که فهممون اندازه درک توضیحات شما نیس و نفهمیدیم چه دودی منظور شماست شاید دود خاصیه(!) که ما نمیشناسیم
بهرحال ما برای دور کردن میکروب و چشم زخم و هرگونه بلایای ارضی و سماوی از وجود آقای خودمون بازهم میگیم 
اسپند رو بیاااااااااااارین
بسلامتی آقای من...
تا دیگه کسی مخالفت نکنه با دوداسپند!! چشم حسود...😊😊
 اون فیلمو دیدم!😏

طالقانی رو هم به خاطر همین حرفاش برنتابیدن!
مثل خیلی خوبای دیگه!
پاسخ:
جدیدا هم که پسر ایت اله طالقانی به مرگ پدرش اشاره کرده گفته مشکوک بوده و گفته اون شب حالم پدرم یدفه خراب شد و نه ماشین پیدا شد نه پزشک ! اجازه کالبدشکافی هم ندادن !!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی