همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

شک کردن بد نیست

جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۱۴ ب.ظ


کسی که در دانسته های قبلیش هیچ شکی نمیکنه و نمیخواد هیچ حرف جدیدی رو بشنوه و اگر بشنوه نمیخواد فکر کنه و اگر فکر کنه نمیتونه قبول کنه اون شخص ابوسفیان امروزه ست !

ابوسفیان هم تا اخر عمر به دانسته ها و عقاید پدرانش وفادار موند ...

پس انسان جاهل احمق بسیار متعصب بر عقایدش خواهد بود و راهی برای ورود اطلاعات جدید و چالش کشیدن اطلاعات قبلیش باز نمیکنه !!

چه بسیار کسانیکه خودشون رو مومن و متدین میدونن و غریق خرافات شدن و مصداق ابوسفیان امروزه هستند.. 


موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۲
کارور بیان

نظرات  (۱۹)

۰۲ آذر ۹۷ ، ۱۹:۱۸ غریبه آشنا
سلام

و کسانی که به عقایدشان یقییین دارند .....
پاسخ:
سلام
یقین واقعی پیدا کردن خوبه که ! یقین کاذب نباشه که میشه مصداق افراد مورد خطاب پست...
بله👌
پاسخ:
مچککرر 🌹
👌شک لازمه یقینه و دین سراسر تقلیدی جهله .
بعضی از  افراد  گرفتار افراط و تفریط هستن. افراطی ها هر چیزی رو که دین گفته باشه رد میکنن و تفریطی ها هم هر چیزی رو صرفا به خاطر این که دین گفته قبول میکنن غافل از این که دین اسلام دین تفکر و روشنفکریه  نه دین تقلید کور کورانه.

پاسخ:
دین اسلام دین تفکر ....👍
مچچککررمم 🌹🌹
سلام و عید ولادت پیامبر اسلام مبارک باد

و کسانی که به این حرف سست برتراند راسل شک کنند جزو کدوم دسته اند؟!
پاسخ:
سلامعلیکم تشکر
جزو دسته کسانی که شک میکنن و چشم و گوش بسته حرف راسل رو قبول ندارن و قابل احترامن 
هر که عشق مصطفی سامان اوست 
بحر و بر در گوشه دامان اوست 

روح را جز عشق او آرام نیست 
عشق او روزیست کو را شام نیست 

خیز و اندر گردش آور جام عشق 
در قهستان تازه کن پیغام عشق 

میلاد پیامبر عشق، آزادگی و معرفت فرخنده باد🌻☺️🌻
هر که عشق مصطفی سامان اوست 
بحر و بر در گوشه دامان اوست 

روح را جز عشق او آرام نیست 
عشق او روزیست کو را شام نیست 

خیز و اندر گردش آور جام عشق 
در قهستان تازه کن پیغام عشق 

میلاد پیامبر عشق، آزادگی و معرفت فرخنده باد🌻☺️🌻
شک کردن خودش مقدمه یقین هست ...
پس چیز بدی نیست 
پاسخ:
مچککررم 👍🌹
سلام
پس با اجازه شما با توجه به پاسخ کامنت قبلی ام، و بازهم با اجازه شما و اگر و اگر و اگر متهم به "نقیض گویی" ازسوی آن عزیز نشویم، در این سخن راسل که در این پست گذاشته اید «شک می کنم» چون دارای خلل و عیب عقلایی است.

مثلا اگر راسل اگر به همین سخن خود "شک بکند" که دیگر نمی تواند آن را بعنوان یک سخن محکم و اعتقادآور بیان کند و اگر واقعا اعتقاد به درستی سخنش داشته باشد(که حتما داشته که چنین حکم قطعی داده) "شک نکند" جزو کدامیک از سه گروه تقسیم بندی در سخن خودش:
1- متعصب
2- برده
3- احمق

 قرار می گیرد؟
پاسخ:
سلامعلیکم
لطفا یکبار دیگه نظرتون رو بررسی کنید ( اگر راسل شک بکند... و اگر راسل واقعا اعتقاد به درستی سخن داشته باشد و شک نکند)     چطور هم شک میکنه و هم واقعا اعتقاد داره ؟!؟  (با اجازتون وجود شک و یقین در کنار هم ایجاد تناقض میکنه)

سلام آقای من
اطاعت نمودیم و یه بار دیگه بررسی شد مشکلی نبود و درست بود. اما اگر بعد از پراننتز این تغییر کوچک بشه واضح تر میشه:

...(که حتما داشته که چنین حکم قطعی داده) "ولی در آن شک نکند"....

منظور از این شک نکردن اشاره است به اینکه طبق توصیه همین سخن خودش باید شک کند و اگر شک نکند، به توصیه خودش عمل نکرده یا نقیض و ضد توصیه خودش عمل کرده است.
در واقع منظور این است که تناقض بین همین توصیه اش با "شک نکردن" او در همین توصیه ظهور می کند.
تناقض را درست اشاره فرمودید ولی تناقض بین توصیه راسل با شک نکردن راسل در صحت توصیه خودش است.

حال خواهش میکنم شما هم دوباره مرور بفرمایید. 
پاسخ:
سلامعلیکم
یه نکته رو یاداوری کنم
انسان در حالت عادی به دانسته های خودش شک نمیکنه .  بلکه شک زمانی حادث میشه که اطلاعات جدید بدست بیاره که با دانسته های قبلیش تداخل داشته باشه
حال  اگر بخواهیم گفته شما رو پوشش بدیم .  راسل عقیده ش رو ( درمورد شک کردن) از روی یقین گفته  .  پس شکی فعلا نداره .   شما باید مطلب و نظریه جدیدی بگید که یقین راسل رو مختل کنه و او را وادار به شک افتادن کنه
پس .   درحال حاضر با توجه به اینکه هیچ نظریه مختل کننده ای راجع به اعتقاد راسل از سوی شما مطرح نشده . راسل چرا باید به شک بیوفته ؟؟!
سلام به همگی
سلام اقای افغانی

اقای مختار
سلام خوبین؟! چقدر برام عجیبه:-\ 
شما امیر کسری نیستین؟! تو وب قبلی اقای افغانی ؟ اسم وبتون چی بود اقای اففانی؟ اهااا بی رودروایسی بود؟
حرفاتون منو یاده اوشون انداخت اقای مختار انگار یه روحین در دو بدن o_O
من از خیلی وقت پیش یادمه اقای افغانی وبلاگ داشتن 
پاسخ:
سلام خانم الهام 
خوش گردوخ همشهری ☺

😅😅من نگاه من بی جواب من سکوت...
خانم الهامT
هوش زیادی لازم نیست تا متوجه بشین که  مختار، امیرکسری نیست!
شما از لحن و حرف زدن مختار متوجه شدی که ایشون امیر کسری ست اونوقت اسم وبلاگ روبا تردید یادت میاد؟؟؟ 
ملانصرالدین به من چه به توچه رو واسه همین موقع ها گفته.
(فیلم هم خودتی)
پاسخ:
عذرخواهی میکنم ! شما امیرکسری رو از کجا میشناسید که به حرف زدن و لحنش اشاره دارید ؟؟؟؟!!!! 😮😮😮😮
سلام اقای من
ما که نظریه دادیم دیگه برادر. یعنی الان همین سوالات رو راسل بررسی کنه جواب بده. اگه نمیتونه یه نماینده معرفی کنه یا شما بنمایندگی بگین.
البته یه سوال تازه هم مطرجه که دیگه خیلی به سخن راسل مربوط نیست و به توضیحات شما در پایین سخن راسل مربوطه. در آخر پستتون نوشتین که : پس انسان جاهل احمق بسیار متعصب بر عقایدش خواهد بود و راهی برای ورود اطلاعات جدید و چالش کشیدن اطلاعات قبلیش باز نمیکنه !!

چه بسیار کسانیکه خودشون رو مومن و متدین میدونن و غریق خرافات شدن و مصداق ابوسفیان امروزه هستند.."

چرا فقط به مومنین و متدینین گیر داده اید؟ مگر فقط اینها "انسان"هستند؟! مگر غیرمذهبی ها را "آدم و انسان" حساب نمی کنین؟!!!

خب اگه اونها رو چزو آدم حساب نمی کنین که اوکی، ولی اگه جزو انسان ها حساب می کنید خب اونها هم بالخره مشتی عقاید و باورها و آیین و رسوماتی دارند و می تونن در باورهای خودشون بسیارجاهل و احمق و متعصب و...باشند. حتی شاید بشه این نتیجه رو گرفت که اونها چون تعدادشون نسبت به مومنین و متدینینیکه مورد نظر شماست خیلی بیشتره، پس اکثریت جاهل ها و احمق ها و متعصب ها داخل دسته غیرمومنین و غیرمتدینین هستن و یاد این سخن قرآن می افتیم که :

اکثرهم لایشعرون...

پاسخ:
سلامعلیکم
درمورد متدینین و غیر مذهبی ها و گیر دادن من حق باشماست . فقط اصلاح کنم منظور من متدین نما است و با متدین واقعی فرق دارن
دلیلش این که از غیر مذهبی ها خییلی گزند و آسیب به دیگران نمیرسه برعکس متدین ها که الا ماشالاااه....       و دوما غیرمذهبی ها کمتر ادعا دارن برعکس متدین نماها        و سوما جامعه ما که امت واحده اسلام ناب محمدیه ! و پر از متدین !  منم که قرار نیست درمورد ملت همسایه ها صحبت کنم ! پس حرفام معطوف به هموطنای خودمه و با اغیار کاری نداریم😅😉
سلام به الهام
چون جواب سلام شرعا واجبه جواب دادیم البته برخی علما میگن زن لازم نیست به نامحرم سلام کنه خصوصا اگه جوان باشه. حالا ما چون سن شما رو نمی دونیم و بنا رو میذاریم که بالای 45-50 سالید و جواب میدیم.
ضمنا جالبه که شما یهویی پیداتون شد و بجایاینکه وارد این تبادل نظر شیرین بشید و کمی قوه عاقله رو تحرکی بدن وارد نسب شناسی و شجره شناسی شدین؟!! مگر کارمند اداره ثبت هستین؟! راستی نسب شما به کدوم وبلاگ و سایت منتهی میشه؟!
بگذریم. دعوت میشه نظرتونو روی حرف راسل و این پست بنویسین.
خب دیگه زیاد مزاحم میزبان خوبمون نشیم.
خداحافظ
سلام به الهام
چون جواب سلام شرعا واجبه جواب دادیم البته برخی علما میگن زن لازم نیست به نامحرم سلام کنه خصوصا اگه جوان باشه. حالا ما چون سن شما رو نمی دونیم و بنا رو میذاریم که بالای 45-50 سالید و جواب میدیم.
ضمنا جالبه که شما یهویی پیداتون شد و بجایاینکه وارد این تبادل نظر شیرین بشید و کمی قوه عاقله رو تحرکی بدن وارد نسب شناسی و شجره شناسی شدین؟!! مگر کارمند اداره ثبت هستین؟! راستی نسب شما به کدوم وبلاگ و سایت منتهی میشه؟!
بگذریم. دعوت میشه نظرتونو روی حرف راسل و این پست بنویسین.
خب دیگه زیاد مزاحم میزبان خوبمون نشیم.
خداحافظ
سلام دوباره مختارجون
😂😂😂
اول اینکه لازم نیست با دو تا اسم کاربری بیای ما خودتو قبول داریم داداچ
دوم اینکه من کاملا جوونم و 40-50سالم نیست کاملا جوون و زیبا😂😂😂
 اجالتا تو دین شما سلام به دختر جوون و البته زیبا حرامه؟!
خب اگه اینجوره که هیچ! منو خطاب قرار ندین چون میترسم به گناه بیفتین اخه :'(
یهو پیدام نشد هستم منتها  حسی بره نوشتن ندارم! چون تجربه ثابت کرده بحث با بعضی ادما مثل آب در هاون کوبیدنه پس ترجیح میدم لب به سخن نگشایم😂
بعد اینکه اره من اسم کاربری خیلیا رو دقیق یادم میمونه لحن حرف زدناشون ایضا؛ هنوزم اسم کسایی که تو بلاگفا برام کامنت میدادن رو یادمه یه همچین شاخی ام من😂 نه اگه اسم وبلاگ افغانی رو شک داشتم نمیگفتم که! مطمعن بودم بی رودروایسی بود اما فک میکنم اقای بی رو در وایسی بود اینو یادم نبود
فیلم هم خودتی ینی چی 😂😂😂

���😂
ضمنا جهت اطلاع شما بنده استاد علامه فقید افغانی ام کسایی که قدیمی ان میدونن فقط شما خبر نداری


جناب افغانی
مزاح نمودما😂😂😂 شما جای استاد منی هرچند که اختلاف نظر داریم 
میدونی افغانی دیگه واقعا حوصله پیغام پسغوم دادن ندارم هی کامنت بدی هی رپلایت کنن
به اندازه کافی هم توبلاگفا وبیان و اینستا و توییتر بحث کردم راسی درجریانی پیج اینستامو پاک کردم؟
یه مدت هم وب نجفی  رو کاملا ترک کرده بودما اما باز برگشتم جالبه هردفه که دوباره میام این صفحه ها پشیمون میشم
قبلا زندگی بدون نت خر بود الان با نت خره یه وضعیه اصن :-I انقد دوس دارم یه روزی برسه که جز تو موارد ضروری نیام نت...
پاسخ:
اختیار دارید . کاملا درست گفتید من شاگردی میکنم ☺👍
دوری از بحث و جدل و تمایل به ارامش بهههترین کاره 👍👍👍
اشتباه گرفتی خواهر😀 همینجا نشون دادی که زیاد تو تشخیص لحن حرفها استاد نیستی
من 
مختار
امیرکسری!!!؟؟؟
کی میدونه من کیم😏

آقااایA اگه جایزه داره بزارین ماهم تو این مسابقه لحن شناسی شرکت کنیم خدارو چه دیدی شاید که بردیم و به نون و نوایی رسیدیم.😃
و اما نشونی های شما:
1_چندماه قبل همین جمله رو(به من چه به توچه رو واسه همین...) رو با یه لحن دیگه تو جواب یکی از کاربرای خانواده برتر گفته بودی  
2_تو گروه استاد ب... حضور داری 
و3_  تو وبلاگ یکی یه ماه پیش حسابی آتیش سوزوندی😃
بازم بگم؟؟؟😉
(جناب A میگن دست بالای دست بسیاره😉)


البته ناگفته نمونه  میگن جناب افغانی جوایزش رو تقبل کردن😀 

پاسخ:
البته . البته
دفترچه قسطم رو بعنوان جایزه اهدا خواهم نمود کلی هم دعاتون میکنم 😆😉
مسابقه چیه؟
جایزش چیه؟
پاسخ:
جناب
خسته بودی دیر رسیدی !😅 تموم شد 😉

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی