همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

سیدجمال الدین

دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ب.ظ

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۸
کارور بیان

نظرات  (۶)

سلام آقای من
یک اینکه برخی در صحت انتساب این حرف به سیدجمال تردید نموده اند

دو اینکه این حرف از جوانبی می تواند غلط باشد و ناشی از ضعف دیده گوینده باشد نه واقعیت بیرونی چنانکه عقلا گویند :
ندیدن دلیل بر نبودن نیست!

سه اننکه این حرف کژتابی دارد یعنی بسیار استعدادکح فهمی و القای معانی غلط و سوء استفاده دارد و اشاعه آن بسا که زیانی بیش از سود بدارد.

و با آرزوی مسلمان حقیقی شدن
پاسخ:
سلامعلیکم
گاهی نقل مهمه نه نقال...
شما چه اصراری بر نقیضه سازی دارید ! سیدجمال الدین کم کسی نبود که ندیده حرف بزنه ...     چیزی که ما هم به وفور داریم می بینیمش  .  (احتمالا شما در مدینه فاضله هستید و ما در خرابات😉)
دقیقا بنده هم مثل سید جمال کج فهم هستم و کژتاب 😅 
سود در فهمیدن است نه در تسلیم شدن ...
سلام آقای من

حرف شما که نقل مهم است نه نقال درست است کاملا متین و وزین و...
و در تاییدش  هم این سحن مولی علی(ع) : انظر إلی ماقال لاتنظر إلی من قال!!

مرحوم شریعتی هم تاکید زیادی بر این می داشت ولی یک تبصره به آن زده که جالب توجه و قابل تامل است.
می گوید این سخن در زمینه های سیاسی می تواند درست نباشد و سخنانی ظاهرا درست با انگیزه های نادرست یا برای ایچاد کژتابی در افکار توذه های ناآگاه ترویج شود مثالش شعار سیاسی خوارج در صدر اسلام که گفتند "لاحکم الّا لله" این سخن کاملا درست و سخن قرآن است اما برای ایچاد انحراف در اذهان و پشتوانه قتل امیرمومنان!!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل 

با آرزوی سلامت و رفاقت و معذرت اگر رنجیدی آقای من
پاسخ:
سلامعلیکم 
درواقع شما در کامنتای قبل نظر شریعتی مبنی بر گژتابی رو به سیدجمال و من برگردوندید !😅 
الان من برام سوال شد انگیزه نادرست سیدجمال یا من از گفتن و نشر این سخن که پست کردم چی بوده ؟؟!
و سلامی دیگر

اصراری بر نقیضه سازی نیست اما علاقه به تکمیل نکات مفید و آموزنده و جالبی که در این وبلاگ می نویسید هست.
اگر این علاقه به تکامل مباحثات وبلاگی و تبادل نظرات را که لازم هاش وجود افکار متضاد و مختلف است شما با عنوان "نقیضه سازی" مزین می فرمایید می تواند معنایش این باشد که دارید خواننده وبتون را با این اتهام، تفهیم می فرمایید که هیچ نقد و نظری مخالف برای وبتون ننویسد چون شما ناراحت می شوید و این حرفی دیگر است...

سالم باشید و قوی و لطیف 
پاسخ:
سلامعلیکم
در وجود تناقض مشکلی نیست و امر کاملا عادی و طبیعیه
در اینکه شما توقع دارید با طرح چند سوال در قالب یک جمله من درجواب مثنوی هفتادمن بنویسم تا شما قانع بشید یخورده اسباب زحمت میشه که بنده ترجیح میدم قانع نشید !!😅😆 (ببخشید بی رودروایسی گفتم )
بنظرم در این موارد شخص منتقد دلایل و براهین مبنی بر نقض رو بیان و مطرح میکنه و به این وسیله شخص مورد خطابش رو مجاب میکنه...
اگر یک نفر در موضعی باشد که بتواند چنین تهدید‌های آشکاری را (اشاره به تهدید ترامپ که بعد از درگیری لفظی با حسن روحانی اتفاق افتاد) مطرح کند، آن یک نفر قاسم سلیمانی است؛ کسی که یک تحلیلگر آمریکایی، او را [به‌خاطر گمنام‌بودنش در غرب]«کارلا» (ابَرجاسوس همه‌جاحاضر، اما نامرئی شوروی در رُمان جاسوس‌محور «جان لوکاره») و یک کارشناس دیگر آمریکایی، او را [به‌خاطر نقشش در استراتژی منطقه‌ای ایران]«وزیر خارجه واقعی ایران» می‌نامد. هیچ‌یک از این دو هم بی‌راه نمی‌گویند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
 
 
پ
مأمور ویژه سابق «اف‌بی‌آی» در ماهنامه مبارزه با تروریسم؛ وابسته به آکادمی نظامی آمریکا، گزارشی درباره سردار سلیمانی نوشته است. علی صوفان، لبنانی- آمریکایی است و در این گزارش به تحلیل استراتژی‌های ایران در منطقه می‌پردازد و وضعیت محور مقاومت را که «هلال نفوذ» نام‌گذاری کرده، شرح می‌دهد.
 
محور گزارش او، اما معطوف به فرمانده سپاه قدس است، چراکه به نوشته صوفان، سردار قاسم سلیمانی است که پشت تمام موفقیت‌های منطقه‌ای ایران قرار دارد.
پاسخ:
اقای بقایی وقتی به جرم دریافت غیرقانونی مبلغ  زیادی از سپاه قدس محکوم شد از سردار سلیمانی خواست که اگر پولی دادن بگن و اگر ندادن هم بگن .   ولی بعد از گذشت ماهها هنوز سردار سلیمانی هیچ جوابی نداده !!!
با توجه به اینکه سردار سلیمانی جواب مثبت میداد باید پاسخگوی پرداخت اون پول غیرقانونی میشد و اگر انکار میکرد باعث تبرئه جرم اقای بقایی میشد و از زندانی شدن یک بی گناه جلوگیری میکرد...
چرا این سردار شجاع و دلاور  جواب این سوال ساده رو نداد ؟؟؟
سلام آقای من
ممنون از بذل عنایت به کامنتها
درباب سردارسلیمانی:
1- هیچ آدمی را نتوان بی خطاولغژش دانست مگر معصوم.
2-برفرض که ایشان چنین اشتباهی داشته باشد نافی شجاعتها، درایتهای رزمی و سیاسی، رشادتها و مجاهدات و خدمتهای کم نظیر ایشان در حفظ امنیت کشور و خدمت به ملت و اسلام و مسلمین نمی شود. و آیا می توان به صرف یک خطا(که هنوز در هیچ محکمه ای ثابت نشده) همه وجوه مثبت یک سرداررشید اسلام را زیرسوال بردو گفت: «چرا این سردار شجاع و دلاور جواب این سوال ساده رو نداد؟»
ضمن اینکه گاهی یک سوال بنظر  ما که ازپشت پرده وقایعو حقیقت امور مطلع نیستیم ساده است ولی می تواند خیلی پیچیده باشدو به منافع ملی ومصالح کشور گره بخورد مانند همان سوال ساده ای که خیلی ها مکرر از دکتر و رئیس جمهور قبلی پرسیدند که اون چرااون لیستی که همیشه میگویی ئر جیبم هست را منتشر نمی کنی؟!! و ایشان تا حال منتشر نکرده....بگذریم.
3-از مشکل آقای بقایی دقیق مطلع نیستم ولی آیا شما هم فوری قضاوت نفرمودی و ایشان را تبرئه و مظلوم و بیگناه نکردید و پرونده را نبستید؟
آقای بقایی ظاهرا مشکلات متعددی دارند که خلاصه اش از زبان دادستان اینهاست:

جعفری دولت آبادی:

عناوین اتهامات وی مطابق با کیفرخواست گفت: اختلاس به مبلغ به ١٦ میلیارد تومان، اختلاس سه میلیون و هفتصد و شصت و شش هزار و پانصد یورو، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی که در این بخش دادگاه تجدید نظر برائت داده است، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ٧٠٣ سکه تمام بهار آزادی، ١٨٤٢ قطعه نیم سکه، ١٥ سکه دو و نیم و مبالغی وجوه نقدی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر تایید کرده است.

وی در ادامه بیان عناوین اتهامی این متهم گفت: تبانی در انجام معاملات دولتی از طریق عقد قراردها که در این بخش دادگاه تجدید نظر نقص گرفته که به دادگاه برگشته است تا رفع نقص شود.

 همچنین تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ ده میلیارد و اختلاس ٣٠٠ میلیون تومانی از صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر نیز تایید شده است.
 
جعفری دولت آبادی تصریح کرد: مطابق کیفرخواست در مورد ممانعت از انجام وظایف سازمان بازرسی کل کشور به شش ماه حبس محکوم که تایید شده است. همچنین چند مورد هم حمل لوازمی چون شوکر برقی و امثالهم بوده که دادگاه تجدیدنظر آن را نپذیرفته و به ضبط این اقلام رای و اتهام را برائت داده است.
 
دادستان تهران خاطرنشان کرد: طبق قانون مجازان اسلامی، وقتی دادگاه فردی را به مجازات‌های متعدد محکوم کند، حکم اشد اجرا می‌شود که در مورد ایشان ١٥ سال حبس است که از آنجایی که تایید شده بود روز گذشته اجرا شد.»

پاسخ:
سلامعلیکم
دوست عزیزم
من نه حکم بیگناهی محض بقایی رو دادم ! نه حکم نفی سلیمانی رو !!
فقط یه سوال ساده پرسیدم که تنها جوابی که از بین انبوه نوشته هاتون پیدا شد این بود که میتونه پیچیده باشه و به منافع ملی مربوط بشه ( که این جواب هم اصلا محکمه پستند نیست !)  سردار سلیمانی چرا جواب نداد آیا پول داده یا نه ؟ ( میتونست بخاطر منافع ملی جواب رو محرمانه به دادگاه بده ) ولی نداد !!!

درمورد دولت آبادی و بقیه دارو دسته...  همین بس که با وجود ادعا و اظهار برگزاری دادگاه علنی و درخواستهای مکرر بقایی برای علنی بودن دادگاه   عکس ادعاشون عمل کردن و کاملا غیر علنی بود !! و در انتها 63 سال حبس برای بقایی بریدن !!!!! ( به تلافی افشاگری بقایی که گفته بود لاری جانی چرا 63تا حساب بانکی داره )
حالا شما  خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
(از بابت کپی پست کردن احکام و نظر دولت ابادی هم تشکر )😉
۰۲ آذر ۹۷ ، ۲۰:۵۹ غریبه آشنا
سلام

بنظر من؛
این "مسلمانی" که سید جمال الدین گفتند در واقع  همون وجدان بیدار انسانی هست ...
وجدان بیدار و انسانیت شاید تعریفیه که تو قلب همه ما از اسلام واقعی هست.
اما موضوع اینه که انسان موجودی اجتماعی هست و ارزشهای انسانی برای زندگی نیاز به تنفس داره. نیاز به اندیشه آگاه، اختیار در انتخاب و آزادی عمل بدور از ترس از قضاوت ...

در جامعه ای که جبر، در هر زمینه ای وجود داره دقیقا در همون زمینه "ریا" در جایگاه "خدا" میشینه ... استعدادها کور و خاموش میشن... رشد متوقف میشه و فرهنگ بسته...  نفس ها حبس میشه و قلبها میمیرن...
فرقی نمیکنه اون جامعه شرق باشه یا غرب.

فقط؛
خواهش میکنم؛
اجازه بده؛
نفس بکشم...



سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
افرین 👍 خیلی خوب گفتید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی