همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

گول بیخودی

جمعه, ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۳ ب.ظ



                      





موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۷
کارور بیان

نظرات  (۹)

بر اساس این شعر همه چی شد بیخودی ک ! 
خب با منطق شاعر باید هممون هیچ کاری نکنیم و بمیریم دیگه نه ؟!  

واقعا این شعرو سرودن تهش که چی ؟ هدف چی بود ؟ـ
خب چیکار کنیم اخرش ؟؟؟ 

راهکار چیه ؟! لطفا پاسخو باشید دوست مهربان ااقای احمدی نژاد :)))


پاسخ:
خانم نارنجی فکر میکنم یخورده بیحوصله این شعر رو خوندید...
لطفا دوباره بخونید😊
( شاعر داره بیان واقعیت میکنه که چطور کارهایی رو از روی تظاهر انجام دادیم درحالی که درونمون چیز دیگه ای بود و یا با  بی هدفی اوقات به بطالت گذروندیم...   و این بطالت و ظاهرنماییها رو بطور کل با واژه " بیخودی " بیان کرده)
گرچه بقول شعرا شعر باید خودش گویا باشه ولی هر  بیت و بندی رو که لازم میدونید بفرمایید من خدمتتون نقد کنم...😊

جله اخرتون هم خیلی به دلم نشست !😅😉
 بله هم بی حوصله بودم و هم بسیار عصبانی ... تازه دوبارم خوندم حس کردم میخواد یه چی بگه ولی هیچی نمیفهمیدم ازش :)

مرسی بابت توضیح ...یه وقتی هست من میدونم دارم خودمو گول میزنم و بازم اگاهانه به این گول زدنه تو خودم ادامه میدم ..یا تنبلی ها و اشتباهات خودمو ربطش میدم به بهونه های مختلف و تقصیر خودم نمیدونمشون ــ خب با توضیحات شما ، ظاهرا پیام شعر اینه !


حالا از یه طرف دیگه هم به شعر نگاه کنیم .. الان ادمایی که با وجود اینکه غم و غصه دارن ولی سعی میکنند بخندن تا حداقل از تلخی ها کم شه ! این میشه اِفه ی بیخودی خندیدن با وجوداینکه غم و غصهه درونش سر جاشه ؟؟ :)
 
درک کردم چی میگیداا ولی احساس میکنم من دارم از یه طرف دیگه به این شعر نگاه میکنم ..

 الان زندگی و حضور در دنیا کلا سخته ..ـ اگه بخوایم عمدا این سخت بودنو نبینیم یا با یه سری کارها سعی کنیم اسونش کنیم و دلخوش شیم ، میشه اینکه بیخودی داریم تظاهر به زندگی میکنیم ؟ خصوصا اینکه ممکنه بعضی جاها کم بیاریم و غر بزنیم ؟ 

یا تصورکنید یکی یه بیماری سخت بگیره .... سعیشو کنه قوی باشه با اینکه ممکنه از درون گاهی کم بیاره، میتونیم بگیم این ادمه اون سعیش برای قوی بودن جز بیخودی ها بوده ؟    

نمیدونم تونستم منظورو برسونم یا نه.. ولی برداشت اولم از شعر قبل از توضیحاتتون یه چی تو همین مایه ها بود که گفتم :)  البته برداشت شما درست تره به گمانم 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 با همه ی اینا یار مهربانتون اقای م.ا بیخودی شده دلسوز ملت در مقابل رییس قوه قضاییه و بقیه :)) ..
کلا یار مهربان یا نمیزاره ببرنش ته چاه یا اگه بخواد بره علنا نشون داده همه رو با خودش میکشونه میبره ..
پاسخ:
عصبانییی!!😮؟
قبل از هرچیز بگم جملات خبری گفتید ولی اخرش علامت سوال داشت .  حسابی گیج شدم!!😅😕
درمورد بیماری سخت که پرسیدید .   شاعر چند مورد رو ذکر کرده و قطعا نمیشه اون بیخودی ها رو به همه چیز و همه کس تعمیم بدیم. ..
بطور مثال عرض کنم.   " بیخودی حرف زدیم که بگوییم زبان هم داریم "  در خانواده برتر این مورد به وفور یافت میشه! افرادی که در همه موضوعات و پستها ابراز نظر میکنن! تا خودشون رو نشون بدن و بگن منم هستم!  یک عمل بیخود...
" ما خدا را با خود سر دعوا بردیم و قسمها خوردیم "  به قسمهای دروغ اشاره میکنه که برای اثبات حرف خودمون نام خدا رو بکار میبریم ! عملی بیخود...
" ما حقیقتها رو زیر پا له کردیم و چقدر حظ بردیم که زرنگی کردیم " 😑  این بند که اصلا توضیح و تفسیر نمیخواد 😑عملی بیییخووود...
--------------------------------------------------
چرا دلسوز بیخود ؟!  یکی بلاخره پیدا شده دل شیر داشته باشه که اوسار افسارگریخته ها رو بکشه😊👍دکتر قبلا هم مقابل رفسنجانی و ناطق ایستاده بود👊
خواهش میکنم مستدل صحبت کنید ! دکتر کدوم چاه رفته؟! و کی همه رو باخود برده در چاه؟؟😟

با دکتر دوست باشید😊❤


۱۸ آذر ۹۶ ، ۲۲:۵۳ خواهر پسر شجاع <3
سلام 
شعر جالبی بود مرسی 
تصاهرات زندگی و خیلی خوب بیان کرده
خسته نباشه و نباشید🌼
پاسخ:
سلام
🌹😊
۱۹ آذر ۹۶ ، ۲۱:۰۵ خواهر پسر شجاع <3
سلام 
فکر کنم از جواب دادن گامنت های بالا خسته بودید😂😂😂
👍
پاسخ:
سلام
چرااااا😅
شما تشکر کردید منم با گل تقدیر کردم😊مبحثی باز نشد ☺
سلام 
😂😂 سر یه موضوعی عصبانی بودم بعد اومدم تو نت یه چرخی بزنم و خوردم به این شعر :))  

مرسی بابت توضیح ...

تو پست قبل خواستم بیام وسط بحثتون بعد پشیمون شدم و قصد بحث سیاسی ندارم ..حوصلشم ندارم :) کلا احساسات نسبت به دکتر مهربان صفرو صده..ـیا ازش متنفرن یا مثل شما متعصبانه ازش طرفدا ی میکنند ..نمیدونم چرا حد وسط ندارن ایشون ! :)   


بله میدونم یار مهربان مقابل رفسنجانی و ناطق همین رفتارو داشت ... اون موقع یه عده ایی داشتن کیف میکردن از این رفتار دکتر مهربان و تاییدش میکردن ..حالا که نوبت به خودشون رسید انواع القاب رو به دکتر مهربان میدن ..
درکل من با اینکه اصلا طرفداری از ایشون رو قبول ندارم ولی یه طوری این کاراش رو دوست دارم ..از نظر من دکتر مهربانتون این کارارو الان داره انجام میده و ذره ذره رو میکنه برنامه هاشو تا طرفشو گیج کنه و بترسونتشون تا اون چیزی که مدنظرشه رو بهش بدن و ایشونم دهنش بسته بمونه !‌    
این وسط هم ابدا پای دلسوزی بخاطر منو شمای ملت وسط نیست!ابدا !! 

به شدددت دلم میخواد کار به جایی برسه که دکتر مهربان و رفقای عزیز تر از جانش از جریان ۸۸ مثلا فتنه ! هم حرف بزنند :) :/ 


چاه و اینام منظورم حرفهای بقایی و مشایی و طرفداری یار مهربان از ایشون و کوبوندن خانواده لاریجانیا بود و دوستان قوه قضاییه بود :))) ..


گاهی به یار مهربانتون شک کنید و عینک تعصبتون نسبت به ایشون رو در بیارید :)  
قبول دارم کردنش مهره سوخته ولی به اون خوبی و دلسوزی که شما میگید هم نیستن ‌
پاسخ:
سلام

پرسیدن هدف از خلقت پشه چیست!،؟
گفت همین بس که در دماغ نمرود رفت و اورا کشت!
علاقه بنده به این مرد همین بس که انقدر دل و جرات داشت رودر روی رفسنجانی ایستاد. کاری که هیییییچکسسسس تا اون زمان جرات نکرد .  بعد از این واقعه مهم بود که کشور از خفقان محض درومد و صدای مخالفت افراد و احزاب شنیده شد . 
انقدر ازادی بیان حاکم شد که همممه جرات پیدا کردن رییس جمهور مملکت رو ازادانه نقد کنن و هیچ گزندی از جانب رییس جمهور متوجهشون نشه . حالا همون ازادی بیان رو اطرافیان دکتر بقایی و مشایی درمورد قوه قضاییه میخوان انجام بدن ، تمام توانشون رو جزم کردن خفشون کنن....

روحانی که از سالهای دور داره میسوزه حالا به هر دری مزنه تا از محبوبیت احمدینژاد کم کنه.  مسکن مهر رو که اصلا قبول نداره ولی قصد داشت اسمش رو بکنه مسکن امید !! دیروزم که تو مجلس بیست میلیون نفر رو از یارانه محروم کرد و اسم طرح پرداخت یارانه رو کرد طرح امید !! 

احمدی اگر همه دانسته ها و واقعیات رو نمیگه بخاطر دوام و قوام نظام...

شما اینور قضیه رو میبینی من چقدر بهش ارادت دارم . اگر اونور قضیه رو ببینید دکتر درمورد من چه ها که نمیکنه اونوقت بمن حق میدید!😆😅
اجتناب از بحث سیاسی و فلسفی اکیدا توسط اینجانب توصیه میشود!😊😉 چون فرجامی نداره....
همون امثال رفستجانی نبودن انقلاب هم نمیشد بعد شروع کردن به سهم خواهی البته نسل امثال ایشون که دنبال سهم خواهی هستن هنوز زیاد وجود داره و اکثرا در جناح یار مهربان بودن! . یار مهربونم رییس جهمور نمیشد و ...
امان از تزویر و امان از مردم قدرنشناس ادم هایی که در جناح یار مهربان بودن و شروع  به نوشتن رای های تقلبی ایشون در حوزه های انتخابی در حضور نماینده شورای نگهبان و چشم هایی که بسته ماند و مردمی که بی گناه کشته شدن و رای هایی که 5 ساعته اعلام شده .کثیف ترین دوران بعد از انقلاب 88 تا 92 . هر بلایی که بخای سر مردم اوردن .
شما میگید تقلب نشده ! ادم هایی میشناسم که اعتراف میکنن کلی رای پر کردن تو حوزه ها و سال ها بعد تو خفا اعتراف کردن !
شما بمون و یار مهربونتون که تو چشم های مردم نگاه میکنه با امار الکی و ساختگی و حتی برای رای گیری از ناموس طرف مقابل مایه میذاره

من طرفدار روحانی نیستم برای بار چنذم اینو میگم . اینم کم دروغ نمیگه بحثه من سر کثیف بودن یار مهربونه
پاسخ:
شما الان کدوم جهت و جناح هستید ؟😊
ببینیم اون جناح چه گلهایی به سر مملکت زدن 😊
کدوم محبوبیت احمدی نژاد دارم میگم اینایی که براش رای نوشتن به خونش تشنه هستن . همه علما با ایشون مشکل پیدا کردن . هی بگم بگم میکرد خب حرف تو بزن .هر چی اختلاس کلان بود از دوران اینشون شروع شد تو دوران روحانی هم تقویت شد
وای وای وای ازادی بیان دوران احمدی خدایا نمیدونم بخندم یا گریه کنم
 

پاسخ:
😊🌹😊
۲۰ آذر ۹۶ ، ۱۸:۳۱ عاطفه کوهسار
سلام.

ممنون شعر خوبی بود... بدیم بعضی افراد روزی 10 بار از روش بنویسن :)
البته خودمم چنتا بندشو باید بنویسم ^_^
پاسخ:
سلام
توروخدا برای من مشق شب درست نکنید!😅اونوقت از نوشتن فرصت سر خاروندن پیدا نخواهم کرد😅
مگه حتما باید جناح خاصی باشم . طرف مردم هستم . یه بازی اصلاح طلب و اصول گرا  راه انداختن یکسری ادم فکر منافع خودشون هستن و عامه مردم فقط زجر میکشن .
پاسخ:
خدا پدرتون رو بیامرزه که حزب مردمی هستی
ما هم طرفدار ملت هستیم و فکر میکنیم در بین دولتها دولت احمدینژاد بهتر عمل کرد....
حالا شما و هرکس دیگه ای ممکنه نظر دیگه ای داشته باشه ...
به هرحال عقاید و سلایق مختلفن...😊
قرار نیست هر شخصی رو که من میپسندم دیگران نیز بپسندن و برعکس...😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی