همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

صلابه

شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۰۱ ب.ظ



با اسم دین خلق الله رو به صلابه نکشید

قبول کنید درک و فهم محدود انسان ، ملاک حق و حقیقت نیست...

قبول کنید شما مامور اجرای حکم خداوند نیستی ! با اون درک و فهم محدودت...

اسلام و خداپرستی ، هرانچه که تو میدانی نیست...

هرکسی با هرعقیده ای میتونه مسلمون باشه و خداپرست...





موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۷
کارور بیان

نظرات  (۱۸)

۲۷ آبان ۹۶ ، ۲۱:۱۹ مینا معلم جزیره
بسم الله الرحمن الرحیم 
چراغ اول رو خودم روشن میکنم
به شدت حرفتون رو قبول دارم. 
میدونید بعضی وقتا آدم حرفایی میشنوه دوست داره سرش بکوبه به دیفال 
اونم از ی آدم به اصطلاح تحصیل کرده 
بعنوان نمونه سال پیش ی متدین نمایی میفرمود خشک شدن دریاچه ارومیه به خاطر مشروباتیه که بعضی ها اونجا میل مینمودند.
یا همین چندروز پیش دانشمند کشف نشده ای می فرمود علت زلزله کرمانشاه بدحجابی و عیاشی ساکنین اونجاست. 
یعنی بعضی اوقات تاسف میخورم که مبلغین و مفسرین دین مظلوم اسلام چه کسانی هستند. 
پاسخ:
ایشالا که دستتون سبک باشه و بازارمون پر رونق بشه😅

به اون دانشمند کشف نشده کاش حوزه علمیه کرمانشاه که با خاک یکسان شد رو یاداوری میکردید ببینید استاد چه افاضاتی میفرمودن😁

بعضیهاشون بدلیل تحصیل علوم هزار سال پیش مثل همون دوران فکر میکنن و حرف میزنن...😐
۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۰:۳۲ خواهر پسر شجاع <3
درسته انسان ذهنش محدوده و درک بالایی از مسایل نداره
برای همین نباید قضاوت بی جا بکنه
لایک👍
پاسخ:
😊✋
این پست شما من یاد یه شعری انداخت که یه عزیزی برام فرستاده بود که فکر میکنم ذکراون کمی بی ربط به موضوع بحث شما نباشه و البته این شعر  یه جوابیه هم داره که اگه منصف باشیم میتونیم بگیم   نظرهردوتا شاعر کاملا صحیح و درسته و هرکدوم از نگاه و عقیده خودشون به مساله نگاه کردن.
  سیمین بهبهانی

من اگر کافر و بی دین و خرابم؛ به تو چه؟؟؟
من اگر مست می و شرب و شرابم ؛ به توچه؟؟؟

تو اگر مستعد نوحه و آهی٬ چه به من؟؟؟
من اگر عاشق سنتور و ربابم ؛ به تو چه؟؟؟

تو اگر غرق نمازی٬چه کسی گفت چرا؟؟؟
من اگر وقت اذان غرقه به خوابم ؛ به تو چه؟؟؟

تو اگر لایق الطاف خدایی٬ خوش باش.
من اگر مستحق خشم و عتابم ؛به تو چه؟؟؟

دنیا گر چه سراب است به گفتار شما
من به جِد طالب این کهنه سرابم ؛به تو چه؟؟؟

تو اگر بوی عرق میدهی از فرط خلوص!
و من ار رایحه ی مثل گلابم؛ به تو چه؟؟؟

من اگر ریش٬ سه تیغ کرده ام از بهر ادب .
و اگر مونس این ژیلت و آبم ؛ به تو چه؟؟؟

تو اگر جرعه خور باده کوثر هستی!
من اگر دُردکش باده ی نابم ؛ به تو چه؟؟؟

تو اگر طالب حوری بهشتی٬ خب باش!
من اگر طالب معشوق شبابم ؛ به تو چه؟؟؟

تو گر از ترس قیامت نکنی عیش عیان.
من اگر فارغ از روز حسابم ؛ به تو چه؟


↴جوابیه  میثم صفرپور

کفر و بی دینی ات ای یار , به ما مربوط است,
بشنو این پند گهربار , به ما مربوط است.

تو که با لهو و لعب در پی مستی هستی,
میکنی جمع گرفتار , به ما مربوط است.

بی خیالت بشوم بارش طوفان بلا,
میرسد از درو دیوار , به ما مربوط است.

آنچه آمد به سر طایفه نوح نبی ,
میشود واقعه تکرار , به ما مربوط است.

من اگر لایق الطاف خدایم , به تو چه؟
تو کنی جامعه بیمار , به ما مربوط است.

تو اگر می بخوری در پس خانه , چه به من؟
گر بیایی بر انظار , به ما مربوط است.

تو به این کوه گنه عامل شیطان گشتی,
شده ای نوکر دربار به ما مربوط است.

گر نبندیم بر پوزه او قلاده,
میدرد همچو سگ هار , به ما مربوط است.

گر تو سوراخ کنی کشتی این جامعه را,
میشود غرق به ناچار به ما مربوط است.

مست کن لیک نبینم که تو مستی کردی,
اربده , کوچه وبازار؟ به ما مربوط است.

تو که با چنگ و ربابت همه مردم را,
میکنی مستعد نار , به ما مربوط است.

به جهنم که خودت را بکشی در خانه,
در خیابان بزنی دار به ما مربوط است.

دین من داده اجازه که دخالت بکنم,
تا نبینم زتو آزار , به ما مربوط است.

امر معروف کنم , نهی زمنکر بپذیر,
تا ابد , ترمز اشرار , به ما مربوط است.
 
پاسخ:
دین من داده اجازت که دخالت بکنم
تا نبینم ز تو آزار به ما مربوط است


همین بیت بیانگر این موضوعه این اقا و همفکراش خودشون رو مجاز به دخالت در احوال دیگران میدونن فقط به این دلیل که ممکنه از رفتار اون افراد اسیب و لطمه ببینن!! ولی شعور اینو نداره بفهمه چه اسیبها و لطمه هایی که اینها به اون افراد میزنن...😒
همه احمقیت و زورگویی خودشون رو هم منسوب میکنه به دین !!!😑😑😑



از لطفتون و انتخاب این دو شعر ازتون خییلییی تشکر میکنم🌹خیلی بجا و مفید بود
۲۸ آبان ۹۶ ، ۲۳:۴۰ مینا معلم جزیره
حوزه علمیه رو یادم نبود
آقای یاس؛ بنظرمنم هردو این شاعران در عین تندروی درست حرف زدن منتهی باید دقت کنیم اسلام یعنی راه وسط و میانه، نه آنقدر لاابالی گری که غم دیگران غمت نباشه و نه آنقدر تهاجمی که به اسم خیرخواهی پا در حریم خصوصی مردم بگذاریم. امر و نهی وقتی جواب میده که طرف مقابل قرابت عاطفی و احساسی با ما داشته باشه، من نمیتونم به هرکسی که از راه میرسه توصیه های ایمنی بکنم و بعد نتیجه نداد دلخور باشم. ضمن اینکه امر و نهی مراحل مختلف داره و آخرینش لفظی هست.
۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۴:۰۶ خواهر پسر شجاع <3
بله درسته با استفاده از جمله امربه معروف و نهی از منکر اجازه هر گونه دخالت بیجا
به خودشون میدن بعد میگن ما به فکرتیم 😐😕
پاسخ:
بله😐
۰۱ آذر ۹۶ ، ۰۹:۴۱ مینا معلم جزیره
سلام 
خوبین؟ 
ای بابا من عروس خوشقدمم هااا 😆احتمالاً وبلاگ شما خرابه😂

پاسخ:
سلام
ارادت داریم😊
😅نگران نباشید.  تعداد نظرات کمه اگرنه ماشالا بازدید کننده رضایتبخش😊✌
البته من به بیان مشکوکم !! امار خیلی کذاییه !!😕


راستی از شنیدن ازدواجتون تو خانواده برتر خیلی خوشحال شدم. ایشالا سعادتمند و کامروا بشید🌹🌹
۰۲ آذر ۹۶ ، ۰۶:۲۳ مینا معلم جزیره
😂😊
منم مشکوکم 😲
خیلی ممنون به همچنین شما و خانواده برتریا🙏
پاسخ:
سپاس...🌹
خانم مینا معلم جزیره
 فکر کردم شوخی کردید که گفتین عروسسس خوش قدم هستیددد.😅😅 خیلی خیلی مبارک باشه🎈🌹🎊. برای شما وهمسرتون آرزو خوشبختی میکنم.

۰۲ آذر ۹۶ ، ۱۹:۳۴ خواهر پسر شجاع <3
سلام
اه مینا جون عروس شدی مبارکت باشه عزیزم
دست راستت روسرم😂😂
۰۳ آذر ۹۶ ، ۱۰:۴۹ مینا معلم جزیره
سلام 
ممنونم 🌹 آقای یاس سلامت باشید. شرمنده کردید.

خواهری :مارو باش با کی میریم سیزده بدر 😉شاگرد نباید بدونه استادش چند ماهه مزدوج شده! افسوس افسوس #مسئولین رسیدگی 
دست راستم رو سرت عزیزم🙋
قربونت برم اونجور که تو زدی پسرعموهه رو شل و پل کردی فکر نکنم کسی سمتت بیاد حالا ناراحت نباش، امیدت به خدا باشه. 😊
(تو پرانتز بگم؛ ببینم میتونیم این احسان رو چیزخورش کنیم بلکه... )
ناراحت نشی خواهر کوچولو 😉الهی سفید بخت شی ننه😙
خانم معلم
مبحث چیز خور کردن پسرا که منشوری هم بود به اینجا سرایت کرد😅ما که از خدامونه دوتا مرغ عشق بهم برسن و ما ازین وصلت مسرور و خرامان گردیم...😊❤ایشالا که حرفتون فال بشه و شاهد عقد باشیم...
۰۴ آذر ۹۶ ، ۰۱:۰۱ خواهر پسر شجاع <3
ببخشید مینا جون نمیدونستم😓
ایشالا سفید بخت باشی عزیزم😘
دست راستت و محکم بزار رو سرم که دیر شد دیگه😂😂
حالا عاشق و معشوقا کین🤔
مینا جون و آقای افغانی بجوابید که مردم از فوضولی😁
۰۴ آذر ۹۶ ، ۱۳:۴۳ مینا معلم جزیره
جناب آقای افغانی( مدظله )
تا چند روز منشوری نبود تا اینکه دو نفر حاشیه دارش کردن 😆
اصلا چطوره بزنیم کار و کاسبی جناب نجفی رو بپوکونیم، اولم از خودتون شروع می کنیم به هرحال بزرگی گفتن کوچیکی گفتن،حالا خواهری بره دنبال باب اسفنجی احسانم بره فعلا مشغول فوتبال و بزرگمهرو ملا نصرالدین و...بشه خیلی دیرشون  نمیشه. 😊

خواهری منو سیاه نکن من صادرات زغال دارم😎من بگم ف تو باید بری فرحزاد برگردی 
این اداها چیه از خودت درمیاری. لگد به بختت نزن 😑 
پاسخ:
سرکارخانم معلم دامه برکات
کسانیکه در حاشیه هستن منشوری میشن...
خدارورشکر ما همیشه وسط متن با تیتر درشت هستیم !!😆😅
چرا بپوکونیم؟  ما که خیرمون به اقای نجفی نمیرسه . شرمون هم گردنش نندازیم☺
۰۴ آذر ۹۶ ، ۱۳:۴۵ مینا معلم جزیره
اصلاحیه
منظورم چندروز پیشا بود.
۰۴ آذر ۹۶ ، ۱۳:۴۵ مینا معلم جزیره
اصلاحیه
منظورم چندروز پیشا بود.
۰۴ آذر ۹۶ ، ۲۱:۴۹ خواهر پسر شجاع
مینا جون متوجه نمیشم واقعا

پاسخ:
سخت نگیرید! خانم معلم زبون زرگری میگن که از قرار معلوم شما زیاد اشنا نیستید!
مهم نیتشون که خیره😅
۰۵ آذر ۹۶ ، ۰۷:۳۶ مینا معلم جزیره
سلام و صبح بخیر
با شجاعت اعلام میکنم طرح واسطه گری اینجانب بدلیل توجیه نبودن آنجانبان با شکست مواجه شد.
 جا داره تشکری بکنیم از جناب نجفی؛ عجب صبری دارید😊
خواهری قربونت برم هیچی مزاح بود، خوش باشید.
پاسخ:
سلام و سپاس
😅طرح واسطه گری نافرجام ماند....
روحیتونو از دست ندید.  خانواده برتر پره از دختر پسر مجرد😉
۰۵ آذر ۹۶ ، ۰۷:۴۳ خواهر پسر شجاع <3
خخخخخ
آقای افغانی شما هم ؟؟؟؟؟؟؟ نه بابا آفرین
مینا پیشم بودی میکشتمت😘 آبروم و بردی خو😂
پاسخ:
😆ما نخیییرررر
خانم معلم بععلههه😅

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی