همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !








این نوع فریب در دیانت و سیاست بسیار کاربردی و مشهود است...




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۲
کارور بیان

نظرات  (۲۲)

سلام . منظورتون از فریب خوردن دینی چیه؟ چه کسی خر میشه چه کسی شیر میشه؟؟
پاسخ:
سلام
خر شدن و شیر شدن در این تمثیل . نوعی استعاره ست
منظور افرادی هستن که بجای درک و فهم مسائل و شرایط فقط گوش میکنن! حکایت همون که میگن سراپا گوش! مغزی و چشمی وجود نداره ...
بسیار عالی این پست نشان دهنده سطح بالای سواد شماست 👏👏👏👏
پاسخ:
❤🙏

تمنا میکنم . چوبکاری نفرمایید . 🌹
چه خوبه انسانها از عقلشون استفاده کنن و فریب نخورن یا لااقل کمتر فریب بخورن
تمام عالمان دینی فقط وعده وعید میدن . همش وعده های فردا و بهشت و جهنم
امروز من خیری ندیدم فردا رو چجوری باور کنم اخه
سیاستمدارها هم که چوپان دروغگو
پاسخ:
☺ معلومه دل پری دارید!
فرمایشات شما قابل احترامه . تا حدودی باهاتون موافقم☺
عمرسایت ۷۵۶ روزه ؟؟؟؟🤔🤔
پاسخ:
از قرار معلوم بله!☺
سال 94 ساخته بودم. ( خودمم اصلا یادم نبود!! اقای نجفی که الزام کرد بیان عضو بشید متوجه شدم همچین وبلاگی داشتن!!!😊)
سلام داداش،ممنون مطلب خوبی بود:) 

پاسخ:
سلام اقای احسان 24 😊
در خانواده برتر کم فروغ شدید قربان؟!   
سلامـ.. نظرتون رو دیدم ..خیلی ممنون بابت اطلاع رسانیتون 🙏🌹 مرسی ..خواستید پاکش کنید ☺ 
 

میگم اقای افغانی الان تو ماجرای اقلیم کردستان بنظرتون بارزانی در جایگاه خره یا شیر؟ یا هیچ کدوم و اصلا قضیه چیز دیگست؟ چی چی ان دقیقا ؟:)   
 
من خیلی اطلاعات ندارم . فقط این چند روز چندتا تیتر خبر از استقلال اقلیم کردستان خوندم ..اینا رو اینقد شور گرفته مستقل شن برای بعدش تواناییشو دارن سرپا بمونن؟ اقلیم خودکفایی بودن یا همینطوری یهویی و سر لجبازی تصمیم گرفتن مستقل شن؟ 


اینارو دارم میپرسم ببینم اطلاعات سیاسیتون در چه حده ها !:) خدایی نکرده یه وقت فک نکنید اطلاعاتم کمه اومدم اینجا مفید و مختصر بفهمم چی به چیه :))    

بازم مرسی 
ــــــــــــــــــــ

احسان ۲۴
سلااام :) 
نمیدونم شما منو میشناسی یا نه.. ولی من میشناسمتون... گفتم یه سلامی کنم خدمتتون :) 

خداحافظ شما👋

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پاسخ:
بارزانی یک لیدر . پس شیرش کردن
کسانی که پیشتاز هستن شیر میشن و کسانی که پیرو هستن خر میشن !
بارزانی ها چند نسل هستن که طلایه دار کردستان هستن و از همون قدیم ساز جدایی میزدن و تقریبا ایالت خودمختار تشکیل دادن.  منتهی 4کشور ایران و ترکیه و عراق و سوریه به دلیل جلوگیری از تجزیه خودشون و اتحاد کردها . با استقلال کردستان مخالف بودن و جلوگیری کردن.  الان هم بارزانی دیده عراق استحکامش رو از دست داده و بهترین فرصت برای جدا شدنه...
ولی کردستان و بارزانی فراموش کردن که در احاطه 4کشور بزرگ و مخالف هستن . و این سناریوی استقلال محکوم به شکسته.  مگر اینکه اتفاقاتی در سوریه بیوفته و حکومتش عوض بشه و از کردستان حمایت کنن...
درحال حاضر اسراییل حمایت کرده ولی در اینده کشورهای قدرتمند که از قدرتهای نوظهور مثل ایران و ترکیه هراس دارند نیز از این قضیه حمایت خواهند کرد . چراکه کشور کردستان بهترین آفت برای تضعیف 4کشور همسایشه....

😅حال شما بگید اطلاعاتم نمره ده رو ازتون گرفت یا ردم؟😉
جناب افغانی :والا خانواده برتر زیاد فعال نیستم :)) کلا شاید هفته ای یکی دوبار سر بزنم و بیشتر اوقات خواننده ام :) گاهی اوقات هم حوصلم بذاره کامنت میذارم :) 
شما خودت خوب فعالی ،و اتفاقا نظراتت همیشه عالی بوده ...




سلام خانم نارنجی ،حالتون خوبه ؟!,

بله شما رو می شناسم ،کامنت های زیادی هم ازت تو پست های مختلف دیدم :)

همیشه برام سوال بود چرا نارنجی ؟ چرا صورتی و قرمز و مشکی نه خخخ
پاسخ:
ما هم که بازار کارمون کساده وقت بسیار داریم برای پرسه زدن در وبلاگ...☺
ممنون از تعریفتون🙏

اتفاقا به دوستان مشترکمون از شخصیت با مرام شما تعریف کردم. ❤👍
توی اون گروه کذایی خاله خان باجیها..! بعد از اخراج بنده شما خیلی لارج رفتار کردید😅 
قربانت داداش ،نظر لطفته ،خوبی از شماست ...
به هر حال من واقعا دوست نداشتم اون اتفاق بیفته ..
خواهش میکنم ،انشاءالله که همیشه وقتت به خوشی پر باشه :))
راستی کارت چیه ؟ البته اگه دوست داشتی بگو:) 
پاسخ:
ارادت داریم

کار ما دقیقا شغل خاصی نیست!
گاهی کارمندم.گاهی مدیرم.گاهی ساختمون میسازم.گاهی کارگری میکنم.گاهی مشاورم... درحال حاضر فروشگاه قطعات ماشین سنگین☺
 احسان ۲۴ 
خیلی ممنونم:) 
خخ تاحالا خیلیا سر اسمم کنجکاو شدن..

اسمم رنگ نارنجی نیســ 
شخصیت نارنجیه کارتون مدرسه موشهاست 😂 نارنجی اسم یکی ازون موشا بود! دوست کپل:)) 
 از رنگ نارنجی خوشم نمیاد 😫 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یه نفر تو وبلاگ مصر بود که من یکی از اعضای سایت سیاسی نارنجیم که ظاهرا درشو تخته کردن و ادمیناشو تو گونی ! هر چی بهش میگفتم بابا من اصلا نمیدونستم یه سایت به اسممه باور نمیکرد..ـ ازون به بعد تا یه مدت میترسیدم نکنه پلیس فتا فک کنه من ازونام و بیاد بندازتم تو گونی.. خخ تا یه مدت اصلا نزدیک پستای سیاسیم نمیشدم ـ 😂 
سطح فکر و دغدغه من اون زمان همینقدر بود😂😂😂


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 اقای افغانی ممنون بابت توضیحاتتون .. تشکر .....قبولید 😉😊


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ:
اتفاقا شما همیشه یاداور کاراکتر نارنجی بودید برام ! مخصوصا گاهی که زودرنج میشدید😅
ولی خانم نارنجی ...! ماشالا شما هم دوران کهولت رو سپری میکنید که کارتون مدرسه موشها رو دهه شصت دیدید...!!😆😉
جناب افغانی : ایشالا به سلامتی ،همینکه آدم فعالی هستی و بیکار نیستی خوبه :)تو این دوره آدم بره دنبال شغل آزاد بنظر من خیلی بهتره تا اینکه مدرک بگیره و بذاره گوشه خونه نگاش کنه :)
یاد یه جک افتادم که دقیقش یادم نیس :)) ولی اصل مطلبش این بود که از زنه میپرسن بچه هات به کجا رسیدن ،اونم میگه یکیشون دکتر شده یکی مهندس،و...و یکشونم دزد !!
میگن چرا پسر دزدتو تو خونه راه میدی ! میگه چون نون بیار خونه هست :)))



خانم نارنجی : نام کاربریتون گمراه کننده س:)) اولین چیزی که به ذهن آدم میاد رنگ نارنجی هست :)
اها پس ماجرا اینه :-) من قبلا کارتون زیاد می دیدم ،خصوصا فوتبالیست ها ،آن شرلی ،و تو کارتون فوتبالیست ها همیشه واسم یه سوال وجود داشت اونم این بود که چرا سوباسا که ژاپنی هست عموش برزیلیه خخخخ بعدا فهمیدم جریان چی بوده:) 
طبیعیه ،شما دخترا بیشتر صورتی دوست دارین :(
پاسخ:
اقا احسان
بذارید نصیحت سالها پیش یه همکارم رو به شما انتقال بدم
میگفت گنجشک روزی نباش که هر روز دنبال غذای همون روز باشی!
عقاب روزی باش تا یکبار شکار کنی برای یکهفته سیر باشی! (خودتون تا اخر داستان رو بگیرید...)

جوکه باحال بود😁  راستش من اهل دروغ و خالیبندی نیستم! ولی در این شغل جدید ظرف 20روز اندازه 20سال گذشته م خالی بستم!!😅 خدا عاقبتمون رو ختم بخیر کنه...
 تو دنیای مجازی نظرات متفاوتی که نسبت به ادم میدن برام جالبه همیشه :))
شما الان میگید زودرنج بودنمو از نظراتم حس کردید.. یه بار یکی از کاربرای اونور بهم گفت چرا اینقد بی تفاوتی نسبت به مسائل و خشنی و اصلا ناراحت نمیشی 😄 
کلا شخصیت نارنجی رو دوست دارم 😄 کاراکترش با همه لوس بودنش جالبه برام 😆
خودم دوست ندارم زودرنج یا حساس باشم .. همیشه تلاشمو میکنم منطقمو قوی تر کنم .. گاهی وقتا میتونم و خیلی وقتام خب نه :) 
ولی این قهر و خدافظی و اینکه بخاطر اختلاف عقیده بخوام برم، این سبک سوسول بازیا رو مطمئنن ندارم و برام بی معنیه :)))


اقا شما پیر شدید خبر ندارید مدرسه موشها رو دهه هشتادیام دیدن و شخصیتاشو میشناسن 😉 😄
 با این سنتون ماشالا حافظتون چه خوب تونست حساسیت نارنجیه مدرسه موشها رو بیادتون بیاره :)   
الان خواستید غیرمستقیم بگید شما دهه شصتی هستید؟ انتظار ندارید که باور کنم؟؟
پاسخ:
مگه مدرسه موشها دهه 80بازپخش شد؟! نمیدونستم !!
فکر کردم مثل ما دهه شصت دیدیدش!😉 ما چقدر  مفلوک بودیم که بهترین کارتنمون هادی هدی  و  کار و اندیشه بود!😅کارتن ممول . دختر مهربون شخصیت لاکچری بود برای ما😂 یا دختری بنام نل رو چقدر دوست داشتم...❤😊

ما دهه شصست خاطره ها داریم! نسل جنگ! نسل موشک !  بخاطر همون دوران الان موجی هستیم😨😨😨
😂😂😂
احسان ۲۴ 
اتفاقا صورتی رنگ مورد علاقمـنیس:)

کارتون دیدن جز یکی از لذت بخش ترین کاراست :) البته نه دیدن شخصیتهای زشت ِیه چشم کارتونای امروزی 😔 
سلیقه بچه هام تغییر کرده 😂 چندوقت پیش داشتم کارتون موش و گربه رو به یه بچه ایی نشون میدادم . هی میدید میگفت خب که چی؟😒 هی من با هیجان میگفتم ببین موشه رو چجوری فرار کرد و گربهه ضایع شدو اینا :) یه نگاه تمسخرامیز بهم مینداخت میگفت که چی الان ؟😂😂😂😂  


خخخخ سوباسارو من تا قبل اینکه بفهمم ماجرا چی بوده اصلا دقت نکرده بودم بهش 😄 اگرم سوال برامـپیش میومد میگفتم لابد تو خارج میشه عمو بزریلی باشه و خودت ژاپنی😄 مطمئنم به مثبتترین حالت ممکن تفسیر میکردم قضیه رو:))) 

پاسخ:
ببخشید وسط حرفتون میپرم! مگه عمو جان عموی واقعی سوباسا نبود!؟😮 اصل قضیه چی بود؟؟من چرا تو باغ نیستم😆😅😆
سلام احسان سلام نارنجی :-)
میبینم ک جمع تون جمعه !
خوبین همگی؟!
نارنجی : آره دقیقا ،الان واقعا پسند و سرگرمی بچه ها با قبلا کلی فرق کرده :) 
و کلا از هر برنامه ای لذت نمیبرن:) 
یادمه بچه بودم کارتون میگ میگ رو میدیدم و طرفدار گرگ بودم خخخ کلا تو برنامه ها همیشه طرفدار نقش منفی هام:) بعد هر روز منتظر میموندم میگ میگ گیر بیفته آخرش نمیشد:))اتفاقا گرگ نقشه های خوبی هم میکشید ولی بدشانسی میاورد :))) حالا سر همین جریان پسر دیوید بکهام افسرده شده...طرفدار گرگ بود ولی میدیده هر بار شکست میخوره 😁خلاصه دیوید بکهام میاد پول میده بهشون میگه یه قسمتی بسازین که میگ میگ گیر بیفته :)) اتفاقا اون قسمت رو دانلود کردم دیدم خخخ کباب میشه آخرش ...
کارتون فوتبالیست ها هم طرفدار کاکرو بودم :) ولی کارگردانش بی انصافه کاری کرد همیشه سوباسا برنده بشه خخخ 
خوبه مثبت فکر میکردی:)))



سلام الهام خانم :) حالت خوبه ؟!
مرسی 😃
احسان
قربان شما خوبم مچکر
بچه ها لذت میبرن منتهی توقعاتشون بالا رفته... انیمیشنهای معروفو نگاه کنید تو همشون قهرمان قصه ها مثلا کره زمینو نجات میدن و این جور کارها میکنن ...یا همین هری پاتر که بنظر من خیلی مزخرفه ولی ببینید با قدرت جادوییش کارهای خارق العاده انجام میده و... خب معلومه وقتی اینارو میبینن دیگه موشو گربه بازی براشون مسخره بیاد و بشینن به قهرمانهای کارتونهای ما بخندن 😂

قسمت اخر میگ میگو نمیدونست مدرخواستی ساخته شده 😒
منم قسمت اخرشو دانلود کرده بودم😄🙈  
انصافا ادم دلش میسوخت برا گرگه :) بدشانس بود بیچاره 
ــــــــــ
الهام عزیزم 
سلام عرض شد.. ما خوبیم . شما خوبی؟دیروز اتفاقا یادت افتادم 😂 یکی اومد بم گفت عربیت ترجمه چطوره یه سوال دارم ازت.. منم با کلی غرور و شکسته نفسی گفتم هی بد نیس... فک کردم میخواد یه متن مثل متن تو بهم بده دیگه.ـ چشت روز بد نبینه اصلا نمیشد داستانشو سر هم کرد😂😂😉😉😂 خندم گرفته بود😂😂😂 


اقای افغانی عموی سوباسا نبود..
 دوست پسر مادرش بوده که هر وقت پدر سوباسا میرفت ماموریت ،عموجان میومد شهر سوباسا اینا دیدن مامان سوباسا :) 
خواهر میزوگی هم اگه یادتون باشه ، خواهرش نبود... دوست دخترش بود :))

یا دوقلو های افسانه ایی هم خواهر و برادر نبودن :))) فقط دونفر که همزمان بدنیا اومده بودن و کنار هم قدرت ماورایی داشتن .. چهره هاشونم اگه یادتون باشه یکیش چهرش شرقی ، مو مشکی و چشم بادومی بود و یکیشون اروپایی و بلوند :) من چقد حسودی میکردم به روابط خواهر برادرانه ی اینا 😂 نگو اصلا اینا خواهر برادر نیستن :))))

اینا به کنار..ـ سریال اوشین رو به سن من قد نمیده ولی بازبخششو دیدم .. جالبه اوشین اصلا اون شخصیتی نبود که تلویزیون نشون داده   :/
  

مدرسه موشها هم بازبخش شد و هم اینکه چندسال پیش سینمایی مدرسه موشهای دو رو ساختن:) که اونجا نارنجی و کپل با هم ازدواج کردن :) اسم بچشونم صووورتی بود :))   

ان شا... یه کاری به پستتون بخوره هم پولش بیشتر باشه و هم کمتر بتونید توش دروغ بگید :)  

دوستان من از فردا احتمالا به اینترنت تا چند روز دسترسی ندارم . سعی میکنم بیام جواب بدم ولی اگه نشد شرمنده...
جناب افغانی بازم تشکر بابت خبر کانون .. فکر میکردم از هفته بعد ثبتنامش شرو بشه .ممنون

همگی موفق و موید باشید




پاسخ:
عهههه!! بقول ما شمالیها: خاک می سر...😯چقدر روابط خاکبرسری!😅
چقد ما ببو گلابی بودیم و مثبت اندیش!😆😅 
واقعا اوشین به سن شما قد نمیده؟! یکشنبه ها ! ساعت 9شب!😉( ایرانیها میگفتن سالهای دور از خانه!!ولی اسمش فقر تا فحشا بود)
شاید جالب باشه بدونید ژاپنیها که خدای ساخت انیمیشن و کارتون هستن! تنها برنامه تلویزیونی کودک که از ایران خریدن همین مدرسه موشها بود
امیدوارم بزودی خبر دفتر وکالت خانم نارنجی رو بشنویم..👍
جناب افغانی : آره همکارتون حرف خوبی زده :) ولی بنظر من با توجه به خرج و مخارج تو این دوره زمونه ،خیلی از شغل ها نقش همون گنجشک رو به آدم میدن که باید هر روز دنبال غذای خودش باشه :))) یه تعداد معدودی نقش عقاب رو بهت میدن :) 
به نظرم آدم اگه شاغل هست باید در کنارش فعالیت های دیگه هم داشته باشه ...مثلا یه همسایه ما داریم تو بانک کار میکنه ،در کنارش یه فروشگاه بزرگ هم داره و اونم میگردونه ...
البته بستگی داره چجوری بخواهیم زندگی کنیم :)) 
خخخ دروغ مصلحتی اشکال نداره 😉😂



خانم نارنجی : به نظر من هر چیزی با گذشت زمان قدیمی و خز بنظر میاد:))) الان دیگه همه چی پیشرفت کرده سرگرمی های الان قابل قیاس با گذشته نیست و این طبیعیه که بچه ها سرگرمی های این دوره رو انتخاب کنن ...مثلا ممکنه ده پونزده سال بعد سرگرمی بچه ها چیزهای دیگه باشه و کسی دنبال سرگرمی ها فعلی نباشه :) 
حالا در مورد فیلم و کارتون هم این مورد صدق میکنه ...
حالا باز دمشون گرم که واسه سرگرمی  نهنگ آبی بازی نمیکنن!!!:))
مراحل این بازی خوندم خیلی عجیب بود واسم ...

آره گرگ خیلی بد شانس بود :) ولی انصافا نقشه های جالبی میکشید خخخ
راستی فرصت کردین به وب منم یه سر بزنین :))) 

تو وبلاگ دو سه باری اومدم تبلیغ وبمو کنم نجفی تایید نکرد 😂😆
پاسخ:
بله . به لطف تدبیر حکام! مردم اکثرا یا زنو شوهری شاغل هستن یا مرد دو شغله شده!!😐
الان که مجردید و  دستتون باز تره بیشتر جای مانور دارید تا عقاب بشید...
فردا که مرغ عشق بشی دیگه پر و بالت بسته س هااا😂😉😁
آره همینطوره معمولا ،خیلی ها به یک شغل اکتفا نمیکنن ...
فعلا که خداروشکر قاطی مرغ ها نشدیم خخخ فعلا راحتیم تا ببینیم چی میشه ...
داداش خودتم که مجردی فکر کنم !؟ 
مجرد باش و پادشاهی کن :)))) بگرد اینور اونور هر چه خواهی کن خخخخ 
پاسخ:
😂خط اخر عجب جمله بزرگانه ای گفتید! 😂
واقعا داستان عموی سوباسا چقدر عجیب بود یعنی اونا واسه بچه های خودشونم تبلیغ بی بندوباری میکنن 🤔🤔
پاسخ:
بعید میدونم رواج بی بند و باری باشه...
ولی اموزش و نظام اموزش بعضی کشورها واقعا برای ما و از نگاه ما باور نکردنیه !!
یه فیلم دیدم که در انگلیس یک سکس تراپ و یک روانشناس در یک کالج داشتن برای کودکان مدرسه ای که دختر و پسر مختلط بودن بصورت ویدئو پروژکتور با حضور مردها و زنهای عریان اموزش مسائل جنسی میدادن !! تا کودکان از همون ابتدا با نحوه جلوگیری از بارداری و بهداشت سکس اشنا بشن ....!!!( چیزی که در ایران فقط موقع نامزدی در مراکز ازمایشگاه ازدواج نیم ساعت کلاس میزارن)
همین الان اینو تو ی سایتی خوندم خداروشکر ی کم خیالم راحت شد 😊

زیاد تحقیق کردم در مورد شایعه که میگه این دو رابطه داشتن. و اینکه هروقت بابای سوبا نبود، عموئه میومد ژاپن. که از اساس اشتباهه. بازیکن بزرگی بود روبرتو هونگو تو برزیل (صورتش یه جورایی شبیه به سوکراتس کشیده شده) اما مشکل شبکیه چشم پیدا کرد و تو جوانی فوتبال رو کنار گذاشت. پزشکان بهش گفتن برای درمان به ژاپن بره که با کشتی پدر سوباسا میره و اینطور دوست میشن و اون بهش میگه تو مدتی که تو ژاپنه، می تونه تو خونه ش باشه. به طور کل، روبرتو شخصیت مثبتیه و وصله خیانت به دوست بهش نمیچسبه. شایان ذکره که خب، سانسورهایی هم داشته، اما نه اینطور تغییر روایت :)))

 

پاسخ:
چقدر برام قابل تحسین هستید که به سادگی چیزی رو قبول نمیکنید و باورهاتون رو غیرواقعی نمیسازید...
👍👏👌
🙏🙏🙏
پاسخ:
🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی