همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

تحریم و رجزخوانها

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ب.ظ



برف سنگینی در حال باریدن بود، ناصرالدین شاه هوس درشکه سواری به سرش زد...

. دستور داد اتاقک درشکه را برایش گرم و منقل و وافور شاهی را هم در آن مهیا سازند،

. آنگاه در حالی که دو سوگلی اش در دو طرف او نشسته بودند، در اتاقک گرم و نرم درشکه، دستور حرکت داد، .کمی که از تماشای برف و بوران بیرون و احساس گرمای مطبوع داخل کابین سرخوش شد، هوس بذله گویی به سرش زد و برای آنکه سوگلی هایش را بخنداند،

. با صدای بلند به پیرمرد درشکه چی که از شدت سرما می لرزید، گفت: درشکه چی ! به سرما بگو ناصرالدین شاه "تره هم واست خرد نمی کنه!" .درشکه چی بیچاره سکوت کرد... اندکی بعد ناصرالدین شاه دوباره سرخوشانه فریاد زد:

درشکه چی! به سرما گفتی؟؟؟

درشکه چی که از سردی هوا نای حرف زدن نداشت، پاسخ داد: بله قربان گفتم!!!

-خب چی گفت؟؟؟ گفت: با حضرت اجل همایونی کاری ندارم، اما پدر تو یکی رو درمی یارم...


 ♨️ نتیجه: 

این حکایت دقیقا حکایت کسانى است که بالای منبر و پشت تریبون برای تحریم ها تره هم خرد نمیکنند و مشغول رجزخوانی و خط و نشان کشیدن برای قدرت های جهان هستند و تحریمها هیچ تاثیری بر زندگیشان ندارد...

 و ملت ، همان درشکه چی اند که باید تمام سختی های تحریم را تحمل می کنند ...



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۵
کارور بیان

نظرات  (۴۰)

👏👌
درود
چه بر شما رفته است که تمامی پست های خویش یک به یک معدوم می نمایید.

زبان سرخ سر سبزت رو به باد نده جناب ملا مهرداد افغانی 😂😑
پاسخ:
سپاس!😊
هیچ بر ما نرفته است !😅( استاد بهتر نبود میگفتید شما را چه شده؟! 😉😁)
بنده فقط یاد اور تکرار تاریخ هستم!☺
سلام علیکم :)
علاوه بر اون ناصرالدین شاه هایی که نشستن رجز میخونند خیلی از مردم ما هم حاضرن تو برف با هزار سختی و بدبختی درشکه چی باشن و یخ بزنن ولی افتخارشون این باشه که درشکه یک ایرانی رو حمل میکنند و زیر بار خفت نرفتن هنوز !!

نگرش مردم هم هنوز متفاوته و خیلیا به اون رجزخونی های پامنبری افتخار میکنند و باعث غرورشونه!! 

 عده ایی از مردم ما خصوصا تندروها حاضرن تحریم ها رو تحمل کنند یا حتی حاضر به جنگ هم هستن ولی باج! ندن ! وبلاگ اونورم چند بار چنین طرز فکرایی رو خوندم ...


اون پست صیغه چرا پاک شد؟؟؟
پاسخ:
سلام😊

توجه بفرمایید. اون مردمی که شما اشاره میکنید نمیدونن داخل درشکه چه خبره....!
نمیدونن کاسبهای تحریم داخل درشکه چه شکمچرانی هایی میکنن....!

پست صیغه کجا بود!!؟😯 گفتگوی خارج از پست بنده و شما درمورد صیغه بود☺(بعضی پستها جنبه انتراکت و سرگرمی دارن. از جمله پست شعرهام. که بعد از گذشت چند مدت حذف میشن...)
دیروز یکی داشت رهبر کره شمالی رو بخاطر رجزخونی هاش تحسین میکرد و با ما مقایسش میکرد !! 
یه سوال.. بنظر شما اکثریت شهروندان کره شمالی طرز فکرشون نسبت به عملکرد رهبرشون چیه ؟ اونطور که بقیه میگن راضین واقعا ؟؟؟  
 من خیلی دلم میخواست یکی ازون فرشته های مهربون یه شب میومد نامرئیم میکرد یه سر میرفتم کره ذهن شهرونداشون رو میخوندم و برمیگشتم 😄 کاش میشد 😊
پاسخ:
بنظرم هیچ دو شخصی و هیچ دو جامعه و دو کشوری قابل قیاس نیستن. چرا که 1001 شرایط و ماهیت متفاوت دارن ....   و با وجود تفاوت ها قیاس ناممکنه....

با توجه به سه نسل رهبری موروثی خاندان اون . کره شمالی بیش از چندین دهه است که بروی افکار مردمش کار شده و تقریبا مردمش تبدیل به یک محصول برنامه ریزی شده هستن... ( میشه گفت تقریبا تبدیل به ربات شدن ! )
پس این مردم با توجه به شستشوی مغزی  و آموزه های حکومتی .  انسانهایی هستن که خود را ملزم به زاد و ولد .  سربازی و دفاع از وطن .  کارگری و توسعه وطن .   و از همه مهمتر تبعیت بی چون و چرا از رهبری هستن.   که در این چرخه هر کسی خارج از برنامه عمل کنه سریع توسط برنامه ریزان از دور خارج میشه و نابودش میکنن!
در ایران با توجه به غرابتی که از سالهای اول انقلاب با کره شمالی بوده افرادی هستند که تمایل به اجرای برنامه و طرح کره را دارن!! و امروزه ما هموطن هایی رو میبینیم که تبدیل به محصول شده ن و بی چون و چرا برنامه برنامه ریزان رو اجرا میکنن...
(( ولی به شخصه موکدن معتقدم رهبری ایران اصلا و ابدا شباهتی با رهبر کره نداره به 1001 دلیل....
و بنظرم ایشون واقعا صلاحیت و فاکتورهای رهبری یک جامعه دمکراتیک و اسلامی رو دارن... ))

حیف شد پاک کردید شعراتون خیلی قشنگن 
پاسخ:
نمیدونم این تعریف کردن مزاح میکنید یا جدیه !😅 به هرحال متشکرم از لطفتون
ایشالا چند روز دیگه یکی دیگه رو میزارم...☺
متن ، متن خوبیه ولی کلام گهربار! شما درباره ی رهبری واقعا جای بحث داره!
وقتی تمام قدرت در فقط یک نفر جمع بشه اون شخص فاسده! به این حرف با تمام وجود ایمان دارم.
سیستم حکومتی ایران یک سیستم بیماره جناب.
ما رهبری داریم که توسط مجلس خبرگان تعیین میشه.
صلاحیت افرادی که کاندیداهای مجلس خبرگان میشن توسط چه شورایی تایید میشه؟؟؟ شورای نگهبان!
شورای نگهبان چه شورایی است؟ شورایی است که دوازده عضو دارد که ۶ عضو این شورا فقیه هستند که مستقیما توسط رهبری نصب و عزل میشن. و ۶ تای دیگه شون توسط رییس قوه قضاییه معرفی میشن !!
رییس قوه قضاییه توسط چه کسی انتخاب میشه؟ توسط رهبری!
پس نتیجه اینکه ما رهبری داریم که خودش توسط خودش انتخاب شده!
یعنی چی ؟
ما یک حکومت دیکتاتوری فاسد داریم.
اینطوریاست جناب!
و هیییییییچ دیکتاتوری هم از دموکراسی ذره ای نمی فهمه!
دیکتاتور با دموکراسی غریبه است.
وقتی ریشه ی یک درخت فاسده هرس کردن شاخ و برگ بی فایده است.
اگه هیچ تغییری در ایران جواب نمیده به خاطر اینه که ما ریشه مون فاسده!
پاسخ:
😅دقیقا موردی رو اشاره کردید که دوران دانشجویی پیگیرش بودم! استاد گفت پسر خوبی باش به تحصیل و تهذیبت بپرداز!!!!😐😑

بنده درمورد قانون اساسی عرض نکردم. 
درمورد رهبری و جایگاهش در ایران هم عرض نکردم.
فقط درمورد شخصیت خود ایت اله خامنه ای گفتم که ایشون نسبت به دیگر افراد درحال حاضر تنها شخصی هستن که شایستگی دارن و درایت...

در مورد دیکتاتوری بحث درازی میطلبه....
اطرافیان هستن که به دیکتاتور شدن شخص کمک میکنن.  اکثر انسانها حس خودکامگی درونشون وجود داره ولی شرایط و انسانهای اطراف هستن که به اون حس خودکامگی بال و پر میدن....
من با شما هم عقیده نیستم. وقتی تمام مخالفین یا اعدام بشن یا تبعید یا زندانی سیاسی ، معلومه که کشور خالی از افراد فرهیخته میشه! از نظر من ایشون نه درایت دارن نه فرهیختگی. نه تنها فرهیختگی ندارن که با این واژه غریبه اند.
تعجبم از مسلمونی که میدونه ناامیدی از گناهان کبیره ست و نا امیدانانه به ریسمان پوسیده ای مثل آقای خامنه ای چنگ میزنه تنها به این بهانه که فرهیخته تر از ایشون در سراسر ایران زمین نیست!!!
پاسخ:
شما کدوم شاه و رهبر و کشور و جامعه رو در طول تاریخ تا امروزه سراغ داری که مخالفانش رو تکریم و بزرگ داشته باشه!!؟ .  همه حکومتها مخالفینشون رو سرکوب میکنن. چه حکومت اسلامی چه غیر اسلامی.   بطور مثال کریم خان زند به عدالت شهره بود. چه بلایی سر آغامحمدخان اورد !!

اگر میگم ایشون با درایت هستن بخاطر این که هرکسی غیر ایشون بود ایران یا تجزیه شده بود . مثل شوروی یا بوسنی هرزه گوین . یا مستعمره شده بود مثل کشورهای اعراب . یا جنگ داخلی داشت مثل افغانستان و یمن و سوریه . یا کودتای نظامی داشت مثل مصر 
شما شخص دیگه ای رو نام ببر که توانایی حکومت امروزی رو داشته باشه! کسی رو نام ببر که اصلاحطلب و اصولگرا مصادرش نکنن و مهره خودشون نکنن! 
رهبری که امروز میبینیم حاصل 30سال تجربه ست . 
 باید واقع بین باشیم و شرایط حکومتی هم مد نظر داشت....
تصحیح میکنم : " مسلمونیه که" به جای "مسلمونی که"
بعضیا نمیدونن و بعضیام نمیخوان بدونن . 
 جدا از استثنائات ، ایده ال هر حاکم و رهبریه که مردمش رو به خواب خرگوشی بفرسته و سرگرم فرعیات کنه تا بی دردسر به خواسته ها و چپاولش برسه ! بسته به اگاهی و فعال یا منفعل بودن مردم هر جامعه ، شکم چرانی هر حاکم یا شخص با قدرتی هم متفاوته !! من میگم هیچوقت نمیشه از ادمای داخل درشکه انتظار داشت که بیان از کاسبیشون بگند ! پس اینجا وظیفه مردمه که بیشتر تلاش کنند تا به اگاهی برسن و سعی کنند ببینند داخل درشکه چه خبره !! اینجا یه عده ایی هستن که هر چی میگیم بابا یه نگاه داخل درشکه بنداز تا بفهمی چه خبره ، اصلا اینکارو نمیکنه و همچنان تو اون برف و سرما دلش میخواد یخ بزنه !‌ شایدم دیگه از بس تو سرما مونده عادت کرده بهش ! بهرحال تا وقتی که خود درشکه چی نخواد حتی یه نگاه هم به داخل درشکه بندازه و حرفای بقیه رم گوش نمیده، نمیشه انتظار تغییر داشت و منتظر موند تا معجزه بشه و خودشون بیان بگند داخل درشکه چه خبره !! 
غیر اینه ؟ 


نظرتون درمورد رهبری جالب بود برام! انتظار نداشتم این اعتقاد رو داشته باشید . بهرحال نظرات مخالفم زیاده 

پاسخ:
ببینید. دقیقا کسانی که اشاره کردید حاضر نیستن داخل درشکه رو نگاه کنن مصداق مردم کره هستن. این افراد فلسفه زندگی خودشون رو درشکه چی بودن میدونن! فلسفه خلقت خودشون رو جهت اطاعت و خدمت میدونن!   چون بهشون قبولوندن که تو باید این مدلی باشی تا رستگار بشی تا خدا ازت راضی باشه.... !!
فیلم معجون زمان با بازی ژان رنو و کریستین کلاویه رو نمیدونم دیدید یانه !؟ یک شوالیه از قرن دوازدهم با خوردن معجونی به قرن بیستم میاد....     خدمتکار اون شوالیه حتی در مخیلش نمیگنجه که باید با اربابش سر نیز غذا بخوره! انقدر خودش رو فرومایه میدونه که خودش رو ملزم به حقارت میدونه....
میخوام بگم بعضی انسانها چنان با روح و روانشون کار شده که توانایی تجزیه و تحلیل ندارن! ....


نمیدونم چرا بعضی دوستان بعضی افکار رو از من توقع ندارن!😅 من هم شریعتی رو دوست دارم هم مطهری رو . هم به عرفان علاقه دارم هم به فلسفه . و شاید جالب باشه بدونید علاوه بر رهبری من ارادت خاصی به احمدینژاد دارم❤❤😊 ولی از برادران دال تون عراقی الاصل که بر ایران چنبره زدن متنفرم....!
به به پست سیاسی!
مطلب جالبی بود. اشاره خوبی هم به کاسبان تحریم داشت
افرین اقای افغانی👍
راستی. بر شما چه رفته پست سیاسی زدید😆😂
پاسخ:
سیاسی نیس که ! اجتماعیه😉
🙏❤
😂اقا مرتضی شما هم اره ؟!
مرتضی خان
سلام 
گویا هیچ بر ایشان نرفته است!فقط هوس آش ناصرالدین شاهی با یک وجب روغن فرموده اند 😂
استاد؟خخخ 
شاگردی بیش نیستیم 😆
میگم خوب استتار میکنید هاااا 😉

پاسخ:
استاد سخنهای دوپهلو....😉😅
استتار چی؟! چه چیز رو مستتر کردم !!😯
استتار ؛
بهتون نمیخورد ولایی باشید☺

پاسخ:
اهان! 😅
اگه کج سلیقه م ببخشید!😅😆
ولی باور کنید ازون ولایی ها نیستم که نون به نرخ روز میخورن...😌
بحث با طرفداران احمدی نژاد مثل کوبیدن میخ آهنی به سنگه! کسانی که اسم حماقت رو شجاعت میذارن! گوش به فرمان رهبری هستن که دست کم ۸ سال از مردمش عقبه.  
رهبری که عوض اینکه پیشرو باشه، پشت سر مردمش راه میاد! و کسی رو که مردم ، ۸ سال قبل کنار میذارن ، ایشون ۸ سال طول میکشه که کنارش بذاره ! 

کسی که نظر رهبری خیلی به نظرش نزدیکه بعد از ۴ سال حتی صلاحیتش تایید نمیشه ! 
اگه در همین حکومت دیکتاتوری بخوایم یه نفر بهتر از آقای خامنه ای معرفی کنیم شاید علی مطهری یه سر و گردن از آقای خامنه ای بالاتر باشه هر چند فقیه نیست که فکر نکنم اصلا برای مردم فقیه بودن رهبری مهم باشه . علی مطهری دست کم اصولگراییه که برای اصولش تلاش میکنه و بهشون پایبنده. و برعکس باقی اصولگراها که در واقع رهبرگرا هستند نه اصولگرا ، آدمیه که هنوز خیلی از چیزا رو به خاطر به دست آوردن جاه و مقام از دست نداده! باقی اصولگراها اصلا اصولی ندارن که آدم بخواد رفتارشون رو با اون اصول مقایسه کنه! 

در مورد آقای خامنه ای اگه اشتباه نکنم ایشون فقیهی بود که تا چندین سال اصلا رساله نداشت!!! 

باری ! اصلا بحث کردن درباره ی خوبی افرادی که موافق این نوع حکومت هستن و در این حکومت مسئولیتی به عهده دارند مثل کوبیدن آب در هاونه! این حکومت تا وقتی دیکتاتوریه بهترین انسان هم اگه بخواد رهبریشو به عهده بگیره به فساد کشیده میشه! اون کسی که خیلی بهتر از آقای خامنه ایه هیچ وقت حاضر نیست بر سر جای ایشون بشینه و خواهان تغییر شیوه ی زمامداریه کشوره! 
 
پاسخ:
به هرحال هر جامعه ای نیاز به کوته فکر و کم دانش داره!
ما هم جزو این قشر هستیم و نمیذاریم جامعه ایران مملو از روشنفکران و بلند نظران باشه! و احساس خلع کوته فکران محسوس بشه...😉 با وجود ما کوته نظران است که دیگر بلندنظران معنی پیدا میکنن... 😅
علی مطهری قابل احترامه ولی اونم مثل خیلیهای دیگه کوپن باباش رو خرج میکنه....

بحران ایران رو در زمان انتخاب رهبری بعد خواهید دید....
نظرم به نظرتون نزدیکه☺
پاسخ:
به نظر بنده یا اقای ای بابا ؟
به نظر شما جناب افغانی ☺
خخخ افغانی ولایت مدار😂
چفیه هم میندازید؟
پاسخ:
خدارو شکر ما آرای موافق هم میتونیم جلب کنیم😊
بنده با اصل ولایت مشکل دارم! چون انسان بالغ و عاقل ولی نیاز نداره! فقط راهنما نیاز داره.  چفیه برای نون به نرخ روز خورهاست. بادمجون دور قابچین ها!  Im free man😎😉
لب کلام من این بود:


باری ! اصلا بحث کردن درباره ی خوبی افرادی که موافق این نوع حکومت هستن و در این حکومت مسئولیتی به عهده دارند مثل کوبیدن آب در هاونه! این حکومت تا وقتی دیکتاتوریه بهترین انسان هم اگه بخواد رهبریشو به عهده بگیره به فساد کشیده میشه! اون کسی که خیلی بهتر از آقای خامنه ایه هیچ وقت حاضر نیست بر سر جای ایشون بشینه و خواهان تغییر شیوه ی زمامداریه کشوره! 

جناب افغانی بعد از آقای خامنه ای ( که من واقعا واسم خیلی سخته تصور کنم که دوره ی بعد از ایشون هم وجود داشته باشه، چون معمولا افرادی مثل ایشون عمر نوح دارن و این عمر نوح هم فقط برای اینه که مردم بفهمن باید خودشون سرنوشت خودشون رو تغییر بدن و هیچ راحتی  و آسایشی رایگان بدست نمیاد..) هیچ بعید نیست رهبری دوره ای یا شورایی بشه! 
میدونی چرا اغلب، کاندیداهایی واسه ریاست جمهوری انتخاب میشن که نظرشون به نظر رهبری نزدیک نیست چون خیلی از مردم به این باورند که اعتراض گسترده و انقلاب تو کشوری مثل کشور ما که اکثر کشورهای اطرافش وضعیت اسفباری دارن کشور رو به قهقرا میکشونه و معتقدن که تغییرات باید ذره ذره رخ بده. من مسلمون نیستم ولی نا امیدم نیستم. بالاخره پایان شب سیه سپید است.



پاسخ:
ای بابا جان
توجه داشته باشیم که وقتی میگن ولی فقیه و حکومت نایب امام عصر! این نظام حکومتی با موردی که شما اشاره کردید بصورت دوره ای و شورایی متغایره...
حکومت الزاما باید شخصی باشه. چنانچه در کل دنیا چنینه
درمورد تغییرات . بنظرم نسبت به دهه شصت و هفتاد خیلی بهتر شده.  خدا خاتمی رو حفظ کنه که لطف بزرگی در دگرگونی خفقان دوران رفسنجانی ایجاد کرد....

همه کشورها و حکومتها مخالف دارن. دلیل نمیشه پای صحبت مخالفین بشینیم و حکم به بد بودن اون حکومت بدیم. منتهی موافقین ساکتن و زندگیشون رو میکنن ولی مخالفین سر و صدا دارن
برای قضاوت باید میزان رضایتمندی اکثریت رو درنظر گرفت

پاسخ:
کاملا باهاتون موافقم👍
فکر میکنم اکثریت راضی هم باشن...
من صحبت شما درمورد مردم کره رو قبول دارم و خودمم نظرم همینه .. ولی فکر میکنم الان تو دوره ایی هستن که کم کم ذهنشون داره جرقه میزنه و حداقل شاید پیش خودشون شک کنند به اون چیزایی که بهشون قبولوندند منتهی جرات ابرازش نیست و سرکوب میشن!   
منو یاد کتاب مزرعه حیوانات میندازه که حیوونها گاهی شک میکردن اساسنامه شون تغییر کرده و از اول این نبوده ولی هر بار که مطرحش میکردند، خوکها طوری بهشون القا میکردند که حیوونا به خودشون و حافظشون شک کنند نه خوکها! 
 برای همینه که میگم دلم میخواد برم ذهنشون رو بخونم 😄    
کلا این کتاب مزرعه حیوونها مصداق کره ایی هاست ..خیلی شبیه انقلاب خودمون م هست ! شروع انقلاب حیوونها بخاطر گرفتن حقوقشون از ادمها و برتر دونستن حیوون از ادمیزاد بود ولی اخرش خوکها لباس ادمیزادو پوشیدن 😄 

از کشور منزوی کره که بگذریم ، هر چی فکر کردم دیدم تو جامعه فعلی ایران وخصوصا نسل های جوونتر توجیه قشنگی نیست خبر نداشتن از داخل درشکه رو ربطش بدیم به شستشوی مغزی و ..ـ ! شاید برای نسل انقلاب این حرفو میشد پذیرفت ولی الان و با این حد نزدیکی به همه جهان نه ! کمترین کاری که میشه کرد شک کردنه و دنبال اون ، مطالعه و تلاش برای فهمیدن اینکه داخل درشکه چه خبره ! از تنبلیمونه که سعی نمیکنیم بفهمیم داخل اون درشکهه چی میگذره و نمیریم سمت مطالعش !   
من حرف شمارو قبول دارم ولی اینم بهش معتقدم مردم ما هم ادمای منفعلین در این زمینه و تنبل !  
قبوله؟

پاسخ:
مزرعه حیوانات رو نخوندم.ولی با توصیفات شما مشتاق شدم...
امروزه شرایط طوری شده که از داخل درشکه هم مطلع میشن. بطور مثال برملا شدن دزدیهای و رشوه ها و زمین خواری ها و ....  (جا داره از احمدینژاد یاد بشه که باشجاعتش برای اولین بار در ایران اسامی دزدانی چون ناطق و رفسنجانی رو برد و پته کلاهبرداری زهرا رهنورد هم ریخت رو اب... 👍)
مردم ما خیلی جوگیرن! سال88 و راهپیمایی سبزها در خیابون ازادی.  خیلی از افراد رو دیدم به احمدی رای داده بودن ولی برای تنوع و هیجان در اون راهپیمایی ها شرکت داشتن !!😕
سلام مجدد😊
۱. دلایلی که برای رد رهبری دوره ای یا شورایی آورده میشه ، هیچ کدوم منطقی نیستن. و دلایل غیر منطقی در شرایط غیر ضروری مردودن!

۲. شما تمام تغییرات رو تحت لوای حکومت از نوع فعلیش تصور میکنید !  قرار نیست این حکومت تا ابدالدهر پابرجا بمونه. خیلیا به دنبال تغییرن. ولی تغییرات از نوع تدریجی.

۳. حکومت با کفر پا برجا میمونه ولی با ظلم خیر. اگه تغییرات به صورت تدریجی اتفاق نیفته ، اونوقت یکباره اتفاق می افته که دودش به چشم همه میره! بهتر از من و شما مسئولان نظام با این حقیقت آشنا هستن.

۴. احمدینژاد ره ۵۰ ساله رو ۶ ساله رفت ولی از عقب!

۵. در کامنت های قبل تصحیح شود: "زمامداری کشوره" به جای "زمامداریه کشوره". اگه یه کلمه رو اشتباه مینوشتم ( شایدم نوشته باشم خودم نمیدونم) به اندازه الان خودخوری نمیکردم  که  "ه" چسبان رو به جای نقش نمای اضافه استفاده کردم!
۶. این آخرین کامنت بنده تو این وبلاگ بود. 

شبت آروم.
موفق و پیروز باشی.

بدرود (  بار واپسین بگذار پارسی بدرود بگویمت!)🖐
پاسخ:
سلام😊
با این اوصاف چاره نیس جز اینکه صبر کنیم تا دوره بعدی رهبری رو ببینیم! که پیشگویی من صحیح یا شما😉
از لطف و بزرگواری شما ممنونم🌹براتون ارزوی موفیقت دارم
اول اینو بگم اسم وبلاگتون چیه اخه جناب افغانی ... صفحات گوشیم بسته شد هیستوریم پاک کرده بودم ..اسم وبلاگ یادم نبود.. هی " همینطوری" رو سرچ میکردم باز اینجا یافت نمیشد..نگو همینجوریه نه همینطوری 😄 اخرشم رفتم وبلاگ اونور گشتم تا بیام اینور .ـ

فقطم اومدم بگم ظاهرا گویا تا اخرش شهریور تمدید شده ـ 

ممنون از لطفتون ولی من به فرض محال قبولم شم باز تو مصاحبه نمیشه .. ظاهرا تحقیقات خیلی جدی در مورد پوشش و چادر و اینا دارن که خب ما حذفیم 😊. بعدم منابع رو شما دیدید؟ کی حوصلش میاد متون فقه رو بخونه 😄 

این نظرات اخیر کلا دیگه هیچ ربطی نداره به پست . خواستید پاکش کنید
موفق باشید 
پاسخ:
😅همینجوری! یعنی همینجوری یلخی و اله بختکی و از سر بیکاری این وبلاگ ساخته شده...
ممنون که خبر دادید🙏
فقه من کتابهاش رو دیدم . خیلی ساده و جذابتر از حقوق فرانسه س .  کافیه شما خودت رو در دوران هزار سال پیش قرار بدی و احکام رو با ذهنیت اون زمان برای خودت تفهیم کنی. اینجوری موندگاری مطالعه تون هم در ذهن بیشتر خواهد بود.... (من از حقوق ثبت اعصابم بهم میریخت! هر صفحه 40تا نکته ریز داشت...!😕)
نمیدونم چرا فکر میکردم چادری هستید!😯😅!  نگران نباشید . کافیه یخورده ریاکاری کنید و .....
پاک میکنم☺
سلام 
دیروز روز شعر و ادب فارسی بود! ی شعر حداقل میذاشتید 😆😂

وقتی وکالت قبول می کنید، یعنی عضو کانون وکلا هستید،درسته؟پس مشاوران دیگه نمی تونید شرکت کنید! 
مگه اینکه بخواید مالیات کمتری بدید؟!اصلاً میشه یا نمیشه؟
رشته شما یکی از سختیهاش شرح لمعه اس (حقوقی ها ندارنش درسته؟ )
پاسخ:
سلام
دیروز روز شعر و ادب فارسی بود! حداقل یه تبریک برام میذاشتید😆😆

بله درسته. چه کاری ادم دو بار مدرک وکالت بخواد بگیره !! یبار از کانون یبار از قوه قضائیه!!!
رشته ما هیچ سختی نداشت. (باورتون میشه سخت ترین درس تنظیم بود!!سری اول 7شدم!سری دوم 18.5)
یاد سنگ پای قزوین افتادم😂😆

نمره 7؛اون موقع چشم و گوش بسته بودید، بعد شکوفا شدید😑
من چرا نمره تنظیم یادم نمیاد؟ 😤😥😨
پاسخ:
ما قزوینی ها رو دوست داریم ولی هیچ صنمی باهاشون نداریم! نه خودشون نه سنگ پاشون...😅
من هنوزم که هنوزه چشم و گوش بستم☺ اصلا گنگ هستم😉
عههه!مگه شما هم دانشگاه رفتید!!😆
بعله کاملا مشخصه گنگ اید😂😑


😕 دانشگاه نبود مکتب خونه می رفتم😆
پاسخ:
مسائل تنظیم رو بقول امیرعباس : یاد میگیرم! ولی فراموش میکنم😆😅
ماشالا....  با این که قدمت زیادی دارید چقدر خوب موندید!😊👍خدادحفظتون کنه مااادر...☺
خدا شما رو هم حفظ کنه، دیگه به روتون نمیارم چند سالتونه دلتون میشکنه😛


درسته قیافه افغانیا خیلی سن و سال رو نشون نمیده ولی دیگه سواستفاده نفرمایید!  😂😆
پاسخ:
از بزرگواری شماهم ممنونم که انقدر هوای ما جک جوونها رو دارید !😄😋
افغانیها قوم مظلومی هستن. خدا خیلی بهشون بدهکاره!  از همون جوانی چهره مردهاشون پیر میشه. در عوض زنهاشون خوب میمونن! کلا همه جا و همه اقوام مردها از دست زنها زود پیر میشن...!!😅😅😉
با این سنتون زبونتون خیلی خوب کار میکنه هااا😂

خدا به هیچکی بدهکار نیست! ما وظایفمون رو بلد نیستم چه در قبال فقر چه نفی نژاد پرستی☺
زنها با این همه حرص و جوش که از دست پدر و برادر و شوهر و پسرو داماد و. ..میخورن باز جوون میمونن، ببین اگه معجزه بشه و همه مردا عاقل و مثبت بشن دیگه چه غوغایی بشه!😂😂😂
پاسخ:
فکر کردید منم مث اقای جنتی هستم پته پته بیوفتم...😂 

بدهکاره !  کسی که در فقر بدنیا میاد و در فقر بزرگ میشه چه کسی این سرنوشت رو براش نوشته؟؟ 

الهیییی....    چقدر شما خانومها در کنار مردها سختی میکشی !! خدا نسل هرچی مرده منقرض کنه شما یه چند صباحی نفس راحت بکشید....😧😥
شعرش بد نیست
براتون مینویسم نیاز به تلاش بیشتر😎
سعی کنید از شعرای کهن فاصله بگیرید و به امروزیها نزدیک بشید. 
یه شعر هم در وصف من بگید😆


خانم ناشناس سلام🙋
مرتضی هستم . مرتضی🙌 خاطرتون هست؟ 😜 داره از سن ازدواجم میگذره هاااااا
پاسخ:
😁😁 بازم دم شما گرم که تجدید دوره نکردیدم...
چشم استاد. به امروزیها نزدیک خواهم شد☺
یبار حرفتون رو گوش کردم در وصف خیار گفتم بسه!😅 دیگه در وصف نخواهم گفت😁
سلام 
مرتضی خان خوبی خوش میگذره!
باتوجه به این که تو 40 سالگی هم به شما دختر سن پایین می دن(طبق اون پست،اون ور )
شما یکم صبر کن دخترم دنیا بیاد بزرگش کنم(از آب و گل دربیاد، حرف بزنه، راه بیفته  )
بعد دودستی تقدیمش میکنم☺
فقط شما اون قضیه خونه و زمین و پول و شاسی بلند رو اوکی کن😂
پاسخ:
بعنوان عاقد . شاهد . سلدوش . مجلس گرم کن...  روی افغانی حساب کنید😊🌹
جنتی به تته پته نیفتاده که تازه راه افتاده😂 😂 😆 
خودتون بهتر از من می دونید بخشی از اموال ما مختص نیازمندان. وقتی ما حاضر نیستیم بگذریم،پس فقر سرجاشه.از یک عالمی شنیدم که میگفت اگر همه مردم خمس و زکات بدن وصد البته به جا خرج بشه این وجوهات فقیری روی زمین نمیمونه.
البته کمک به اونی که ناتوان هست وگرنه ماهی گیری یاد دادن بهتر از ماهی دادنه☺
خدا ما خانمها رو برای شما آقایان حفظ کنه!ی کوچولو عقل هم به مردا عنایت کنه، همه چی حله😊😎
پاسخ:
شما هم شنیدی! امشب چه شبیست شب وصال است امشب....😂 خیلی مرد . خیلی جوهر داره...!😅

خدا به اون شخصی که فقیر افریده شده تا روزیش دست ما بیوفته که ایا خمس و زکات بدیم یا ندیم....😑

مرد اگه عاقل باشه زن نمیگرفت که ....😅 
بعنوان شاهد و عاقد و. ...هم متاسفانه نمیتونیم روی شما حساب کنیم.
شما اول باغچه خودتون رو بیل بزنید😂😉

پاسخ:
یعنی انقدر من سوسابقه دارم!😂😅 باور کنید من کبریت بیخطرم! فقط بچه ها رو با من میترسونن....😅
از باغچه من چه میدانید؟؟😯 
میگن چوب رو که برداری گربه دزده حساب کار خودشو میکنه😂😂

باغچه منظورم مجردی خودتون بود!دیگه حرف پشت پرده و اینا نمیزنم خیالتون تخت😁
کبریت بی خطر 😮😮😮
والا زنم اگه عاقل باشه شوهر نمیکنه😎
جنتی مظهر امید به زندگیه😂
در مورد خمس و زکات هم اگه همه چی درست اجرا می شد و مردم تاثیرش رو می دیدن، راحتتر زیر بار احکام می رفتن☺
پاسخ:
الان کدوم گربه دزدی کرده! بگید ماهم ببینیمش😁
من باغچه مجردیم و باغ متاهلیم سوابق درخشان دارم!😅 هرچی میدونید بگید . حسابمون پاکه از حسابرسی هم باکی نیس😎
بله کبریت . ازین به بعد اصلا به من بگید افی بیخطر !!😅😅😅
جنتی مظهر سیری ناپذیر بودن مرداست ! سال دیگه خبر بابا شدن مجدد نیز خواهیم شنید !!😀
خب حالا دست و پاتونو گم نکنید
هیچی نمیگم 😂
باغ متاهلی؛الان اعتراف کردین متاهلین؟!
پاسخ:
بقول خواننده فرهیخته شهرام شپره : دست و پامو گم کردم ! ببین یهو چتو هول کردم !...😅
شما اگه چیزی میدونستی الان مثل پیراهن عثمان شده بود😁 شما اگه نعوذباله پاسور بلد بودی قطعا پوکر باز قهاری میشدید😉 ( راستی گفتم پوکر ! یاد فیلم بلوف افتادم. اگه ندیدید بگیرید نگاه کنید . فیلم قشنگیه . با بازی امین حیایی و استاد پارسا پیروزفر)
والا درمورد تجرد و تاهل خودمونم میندیم چندچندیم!!😅😆
پاسور
پوکرباز 
بلووف😮
خب چطوره با تی دی شروع کنیم...
پاسخ:
بله☺
بله☺
بله☺
تی دی ؟؟!!😯😕
سلام علکم! به ناشناس کاملا شناسایی شده :-)
سلام عمویی

تی دی :-) گمانم یوزر نیم قیلی من تو وب بود
خب تی دی چی چی
منم اومدم و چه وقتیم اومدم :-)
پاسخ:
سلامعلیکم خانم الهااااام☺
خوش گرودوخ همشهری😊
افتخار دادید😊😊

یوزر شما تی دی بود ؟!  
الان قضیه چیه ؟!!😕😕😕
سلام علکم الهام خانم یا الله! 
اختیار داری شما صابخونه ای
از اولم بودین. ما مهمون چند روزه ایم😂

اوووووم از اول؟!!!
بی انصافی نکنین
گویا این رشته سر دراز داشته ما وسط مسطا پیدامون شده...
قربان شما سلامت باشید هم زبان گرامی😜

چ وبلاگ خلوتی! دست من باشه فرت و فرت پست میذارم


پاسخ:
👍😉😅

نکه خیلی مطالب مهمی میذارم ! فرت فرت پست بزارم...😅
نه خبر ؟ گورسنمیسوز ! باشوز هارا گاریشیپ؟!😁😉
خخخ یامان سان :-)
بره ارشد97عزمم رو جزم کردم اگه خدا بخواد دارم میخونم
شما شرکت نمیکنین ارشدو؟!
راسش تردید دارم خودمم تو این اوضاع ادم وقت بزاره کانون یا قضاوت دربیاد خیلی بهتر از ارشدخوندنه از اونورم میگم ارشدم خوبه یه تجربه ست اما خدا میدونه این تجربه چن تومن آب خواهد خورد خخخ (اخه امیدی به دولتی ندارم!)
پاسخ:
😊
فکر میکنم وکیل با مدرک لیسانس از ادم کارمند با مدرک فوق لیسانس حقوق موقعیت بهتری داره...
بنظرمن که دانشگاه ازاد بر ما مستضعفین حرام است. برای متمولین و مرفهین بی درد ساخته شده .... ! برای دولتی بخونید .امید با تلاش به دست میاد . کسی که مثل من تلاشی نکنه امیدی هم نداره😅😉
بله منم موافقم ,قبولی تو کانون خیلی خیلی مهمتره !

اگه ددین بوینری نه گونودی؟! ;-)
منیم تولدیمدی :-)
پاسخ:
کانون امروز مثل اینکه ثبت نامش شروع شد! 3اذر ازمون وکالت. سهمیه تهران هم مثل اینکه 1100نفر...



تبریک میگم😊🌹
اایشالا بسلامتی و شادکامی و سعادت باقی زندگی رو سپری کنید🌹
بدبختی دو ترمم رو هواست اگه ترم تابستونی ورمیداشتم میتونسم امسال شرکت کنم
موند بره سال بعد.

سلامت باشید♡
پاسخ:
ایشالا براتون خیر باشه...🙏

ولی چه وکیلی بشید شما!!😅😉
مگه من چمه😣😞😞😞😞😳
پاسخ:
جسارت نکردیم قربان😊 بخاطر روحیه حساستون گفتم که وکیل بشید قاضی بی مبالاتی کنه دادگاه رو تحریم میکنید....😉
روحیه حساس کجا بود :-)

روحیه م الان آهنین شده
پاسخ:
احسنت👍 روحیه وکلا باید مبارز و حقطلب باشه💪
فقط مراقب روحیتون باشید زنگ نزنه!😉

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی