همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

گروه فدائیان اسلام

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲ ب.ظ



بودند شهدایی که با عشق به جبهه رفتند

جانانه جنگیدند و جانانه شهید شدند

فقط بخاطر وطنشون

ولی

بسیجی نبودند تا نامشون بر خیابانها نقش ببندد

بسیجی نبودند تا بازماندگانشون متنعم از خان گسترده نظام باشند

بسیجی نبودند و منصبی نگرفتند و فرزندانشان اقازاده نشدند

گروه فدائیان اسلام

گروهان چریکها و پارتیزانهای ایرانی

به فرماندهی شهیدچمران و شهید سیدمجتبی هاشمی

سیدمجتبی کسی که بنی صدر رو مواخذه کرد

کسی که " آقا " صداش میکردن

دلاورانی همچون شهید شاهرخ زرغام

گروهانی که بقدری مورد بی مهری ارتش و سپاه بود

 که خود امام خمینی و شهید چمران ازشون حمایت کردند


توصیه میکنم کتاب " آقاسیدمجتبی" رو حتما بخونید

عکس بزرگواران در گوگل هست...





موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۸
کارور بیان

نظرات  (۱۲)

سلام 
ممنون به خاطر معرفی کتاب 
ممنون به خاطر پست جدید😂قبلیه سنگین شده بود ☺
والا بابای مام رفته 2 متر قد داره ماشاالله تیربارچی بوده
دریغ از ی خط و خش! والا😂عیب از چشم دشمن بوده به نظرم 😕
خدارو شکر البته!پست و مقام که ارزش نداره😎
پاسخ:
سلام
ارادت داریم
یادمه اون دوران که کنکور قبول شدن شق القمر بود و همه خودشون رو خفه میکردن تا بتونن انتخاب صدم یه جایی یه رشته ای قبول بشن! فرزندان شاهد براحتی هرجایی و هر رشته ای میخواستن قبول میشدن! چقد به بابامون یجوری نگاه میکردیم! که توی جبهه چرا اتفاقی براش نیوفتاده!!!😆😅
خداوند همه پدرها رو سلامت بدارد
سلام اقای افغانی خوبین؟
تا جایی که من میدونم شما ترک هستین ببخشید میتونم بپرسم ترک کدوم استانید؟
پاسخ:
سلام . متشکرم

من مادرم تهرانی الاصل و پدرم ترک میانه(اصل) ...
عهدنامه ننگین! ترکمنچای به مرحمت میزبانی پدر جد بنده منعقد گردید!😆☺ هنوزم نامه تشکر دربار قاجار از پدرجد محترم در گنجینه خانوادگیمون هست...😅
میانه فک کنم استان آذربایجان شرقی باشه
ترکمنچای چه جالب(-:
یه سوال دیگه داشتم البته فضولیه((-: میتونم بپرسم چندسالتونه؟
اصلا یه بیوگرافی از خودتون بگید و خلاص (-:
پاسخ:
درست فکر میکنید. میانه شهری ست میان زنجان و تبریز و به همین خاطر میانه نام گرفت

من معمولا جایی تماس میگیرم میگم سلام.مهرداد هستم.از فلان قسمت.....  بعد منتظر میمونم طرف مقابل خودش رو معرفی کنه☺
ولی شما نیازی نیست مثل من عمل کنید. و خودتون رو معرفی کنید..😉😅
خانواده برتر تجارب یک افغانی رو جستجو کنید. شاید یخورده اطلاعات به درد بخور داشته باشه...😊
رفتم اون پست رو خوندم خیلی جالب بود خوشم اومد
ببخشید سنتون بالای 30 هس؟
پاسخ:
☺😊
یاد همه شهدا گرامی
ممنون از شما
پاسخ:
خدا جمیع اموات شهید و غیره شهید رو بیامرزه🙏
در جوخه‌های اعدام
 پس از شنیدن فرمان "آتش!"
سربازی زود تر از همه شلیک می کند
 سربازی دیرتر 
 و دیگر سربازها، در میان این دو

قسم به مکث!
 به اختلاف زمانی میان دو شلیک
 ما همه سربازیم
 آن که زودتر ماشه می چکاند
 جلاد
آن که دیرتر شلیک می کند
 عاشق
 و مابقی ماموریم

 گاهی اما یکی 
 اسلحه‌اش را
 به سمت دهانی نشانه می رود
 که فرمان آتش داده است
 اوست که تنهاست...

حسن آذری

سلام سلام🖐
احوالات عالی ، جناب افغانی ؟ ( چقد این جمله قشنگ شد.. آفرین آفرین "ای بابا"😁)
پاسخ:
سلام اقا یا خانم ای بابا
متن خیلی جالبی نوشتید. چه شجاعتی داره اون " تنها "...
ممنون بابت انتخاب خوبتون👍

درمورد جمله قشنگتوت هم عرض کنم تا اونجایی که من میدونم احوال جمع حال.  و نباید کلمه ای که جمع شده دوباره جمع بسته بشه! احوالات (جمع احوال)...!!☺
شکرخدا...  و ممنون از احوال پرسی شما☺

ای بابا!
"از نو برایت می نویسم"
احوالِ جناب عالی ، آقای افغانی؟
یا
حالِ جناب عالی ، برادر افغانی؟

😁

پاسخ:
حمد و سپاس خدا را       پرسیدی حال ما را
به حق هشت و چهارش   نگه دارد شما را
عکس شهید هاشمی رو دیدم . چقدر با جذبه بود
پاسخ:
دقیقا.  با اون اوور نظامی و کلاه کج عالی بودن👌
۲۷ تیر ۹۸ ، ۰۹:۳۲ سکوت شلوغ
سلام 
من اصولا اینجا نظر نمیذارم ،چون اهل مطالعه نیستم؛ دوست ندارم گزافه گو معرفی بشم پس قصد بحث ندارم فقط سواله که ممنون میشم جواب بدید

گفتید شهید ! میتونم معنای شهادت رو بپرسم؟ 
نمیدونم چرا همیشه سر این قضیه یه مخالفت درونی دارم 
خب اگه کسایی که برای منافع کشورشون و حفظ ناموس میجنگند شهید هستند پس یه سرباز امریکایی هم میتونه شهید حساب بش |: 
قبلا بچه تر بودم فکر میکردم جانباز ها و شهیدان ما ادم های عاری از گناه بودن ، گاهی هم میگفتم از آسمون اومدن حتما ولی الان شک دارم چون 
بزرگتر که شدم وقتی بقیه بعضی از ادمای از جبهه برگشته رو دیدم با خودم گفتم این ها که فرقی با ماها ندارند شاید رنگ گناهامون فرق داشته باشه ولی بی گناه نیستند ،یعنی همچین ادمی به خاطر یه تیر تو مغزش شهید محسوب میشه و لایق بهشته؟!  شجاعت و فداکاری اون ها رو کتمان نمیکنم و برام مورد احترام هستند ولی اخه این قضیه یه جوریه :(((
مثلا همین الان یه عده شهید دارن از سوریه میارن، طبق چه فرمولی شهید محسوب میشن ؟! 
ببخشید طولانی شد :|
پاسخ:
سلام

قبل از هر چیزی شما از نظر من خیلی باشعور و فهمیده هستی...

طبق تعریف اسلام شهید به کسی میگن که در راه خدا و برای بلاد اسلامی کشته بشه .  که بنظرم گزینه اول منطقی تره .  و ممکنه شخصی به 1001 طریق در راه خدا کشته بشه که اصلا ربطی به جنگ و پیکار با کفار و شمنان نداشته باشه 
به کشته شدگان جنگ ایران و عراق هم شهید میگن ولی سوال اینجاست که وقتی دوتا قبیله مسلمان باهم جنگ میکنن و خبری از کفار نیست ایا بازهم کشته شدگان شهید محسوب میشن ؟!  از نگاه ایرانیها ما مسلمونیم و اونها کافر ! از نگاه عراقیها ما مسلمونیم و اونها کافر !!

همونطور که شما اشاره کردی  و من اینطوری تکمیل کنم . خیلیها عوضی رفتن جنگ و خیلی عوضیها رفتن جنگ ! و کشته شدن . ایا این دو دسته هم جزو شهدا هستند؟!   الله اعلم ( منم نمیدونم)
ولی خوب میدونم امروزه جنگها نه برای خدا ! بلکه برای قدرت و بقا صورت میگیره و خیلی از کشته شدگان اسمن شهید ولی رسما مهدور الدم هستن !
۲۷ تیر ۹۸ ، ۱۸:۲۸ سکوت شلوغ
ممنونم ،شما لطف دارید 

خب این در راه خدا و برای بلاد اسلام فقط در صورت دفاع هست یا گسترشش؟ یعنی در صورت نپذیرفتن دین کسی رو میکشتن در گذشته؟! یا با این کار ثواب و‌پاداش نزد خدا داشتن؟
ما تو دبیرستان یه تاریخ داشتیم بیشتر شبیه دینی بود که از جنگ های اسلام گفته بود حالا نمیدونم درسته یا نه ولی این همه جنگ و هر جنگ خیلی کشته میداده که شهید محسوب میشدن ! 
برام قابل درک نیست یعنی  ادم خوبی نباشی در راه خدا بجنگی  و بری بهشت!؟ 
ممنون میشم نظرتون رو بدونم 
بابت اینکه جواب دادید ممنونم 
پاسخ:
دین اسلام و دین مسیحیت گسترش دادن رو سفارش و در دستورکار قرار دادن ! ولی یهودیت اینطور نیست
برای همین ما نزدیک چندصدسال جنگهای صلیبیون رو بین مسلمانان و مسیحیان شاهد بودیم ! 
طبق چیزی که من خوندم دفاع از بلاد اسلامی بود نه گسترش ! 
ولی کافیه همه لشکرکشیها و بسط قلمروها و کشت و کشتارها رو با جمله ' جهاد در راه خدا '  موجه کنن !! اونوقت همه کشتگان میشن شهید !!! 
قطعا انسانهای فاسد و ظالم هرچند در راه خدا کشته شوند باز جوابگو خواهند بود...

بقیه جوابمو بصورت خصوصی در وبلاگتون عرض میکنم !
۲۸ تیر ۹۸ ، ۰۰:۰۸ سکوت شلوغ
ممنون
پس منتظر ادامه پاسختون هستم.
پاسخ:
در وبتون براتون کامنت کردم
۲۸ تیر ۹۸ ، ۱۳:۲۷ سکوت شلوغ
سلام 
بله خوندم 
ممنون از وقتی که گذاشتید 
پاسخ:
سلام
ارادت داریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی