همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

ابله تر

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۴۶ ب.ظ

 

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۲
کارور بیان

نظرات  (۳۱)

سلام کوچولو 

آقای من لقب خوبی برا خودتون انتخاب کردین : "یه کوچولو" !

این رو توو جوابتون به کامنت آخرم توو پست قبل مرقوم فرمودندی!

 

ینی اوج تواضوع شوما را نشون میده. البته شایدم تظاهر به تواضوعه !!! خدا از دلها آگاهتره!

اونجا که نوشتی "منم یه کوچولو"

و بعدشم گفتین شما رو شناختم.


 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
لطفا و حتما به نام و تیتر همین این پست توجه کنید ...

حالا هم که باز رفتین سراغ روشنفک نمایان غربی

 

خدا بخیر کنه با این پست تازه ات

 

ولی آقای من مشتری های وبتون گروختن!

حسابی ترسیدن از کرونا

کاش شچاعت اهالی روستای ما رو داشت که شوما هم البته از اهالی اون هستین.

 

پیشنهاد میدم "تدبیر"ی خرج کنید و پستهایی بذارین که مشتریهای وبتون "امید" پیدا کنن و از پناهگاهها بیان بیرون...

پاسخ:
حماقت شجاعت نیست
احتیاط شرط عقله
دوری و اجتناب از هر ویروسی حتی اگر وبلاگ افغانی رو ویروس بدونید شرط عقله

سلام

جمله جالبیه....

کتاب جلوم بود نوشتمش صفحه اول کتابم:)

 

 

مختار از دوستان خانواده برترین؟

 

طبق قانون سوم نیوتون! مخاطبها ازبین نمیروند ازفردی به فرد دیگر تغییر میابند:)

یه ایتو چیزایی!

خودمم نفهمیدم چی گفتم

نیوتونم تنش تو قبر لرزید:))اصلا نکنه نیوتون نبود ! الکی مزاحمش شدم!

انیشتین بود شاید! گراهام بل؟ مادام کوری؟

از مدار خارج شدم؟!

برم تو افق محو بشم:))

 

​​​​​​

 

پاسخ:
سلام
جالب ! منم هرکتابی رو ک مطالعه میکنم داخلش مطالبی مینویسم و تاریخ میزنم . بعدها دوباره بخونم یه حس خوب به ادم میده😊

خیر . . . . خانواده برتری نیستن
بله همون قانون تبدیل انرژی از شکلی ب شکل دیگه س و طبق فرمایش شما دوستان هم از نامی به نام دیگه تبدیل میشن ! ☺

ایت هورر کروان کئچر

پاسخ:
😅 نمیدونم خطاب ب کی بود !! ولی جالب بود👍

سلام آقای من

توو جوابتون به یه کامنت قبلیم وصیت کرده بودین حتما به این پست توجه کنم.

خیلی توجه کردم ولی چون نمیدونستم سواد شوما چقدره ؟ نتیجه ای عاید نشد 😊

پاسخ:
سلامعلیکم
اگر نتیجه ای عاید میشد جای شک باقی میموند ☺

سلام آقای من

حرفایی درابره حماقت و شجاعت توو جواب کامنت قبلی ما نبشتین.

بذارین اصلاحش کنیم:

 

شجاعت حماقت نیس

شجاعت هم شرط عقله

شجاعت عرضه میخواد که هرکس نداره

و کلوم آخر:

رعیت غلط بکنه وب آقا و اربابشو ویروس کرونا بدونه!!!

شوما سودتفاهم پیدا کردی به حرف رعیت!

اصلا منظورش ویروسی بودن وب شوما نبود حاضره قسم بخوره!

فقط منظورش عنایت دادن به گروختن مخاطبینتون بود همزمان با شیوع کرونا و مث معمول کمی مزاح با ارباب خوش اخلاق!!😊😊😊

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
چندنفری که رفتن ضریح ائمه رو بوسیدن به خیال اینکه ما کرونا نمیگیرم از نظر شما حتما خیلی شجاع و باعرضه بودن !!!

مخاطب خاصی نداشت. کاملاا مرتبط با موضوع پست بود.

پاسخ:
ایندی ایت کیمدی ؟؟ 😅 ایشالا که بیز اولمیاخ 😉

سلام آقای من

اونایی رفتن بوسیدن اهل روستای ما نبودن که!!

 

ما روستای علیا هستیم

 

اونا حتما اهالی روستای سفلی بودن

 

شوما همّش روستای ما رو با جایی دیگه اشتبا میگیری!

 

حواستون کوجاس؟؟!!!!!

پاسخ:
سلامعلیکم
پس احتمالا اهالی روستای شما همونایی بودن که ضریح رو لیس میزدن !😉
۱۳ اسفند ۹۸ ، ۲۳:۳۶ غریبه آشنا A

سلام دوستان گل😊

 

جناب مختار خان پست که درس زیاد داره و عالیه 👌

 

آخ آخ گفتی خاله پسر😂

ابله یجورایی یعنی همون که نمیفهمه دیگه!😝

خب در وصف موقعیت بگم که 😌

نفهمی دردیست که فرد را نمی کشد اما اطرافیان را دق مرگ می کند . . .😣😅

پاسخ:
سلام
ابله بر وزن افعل یعنی داناترین !!😅 .  ( البته آوردن "تر" آخرش اشتباهه ولی استفاده میشه دیگه ! )

تقدیم با عقش به آقای من :

میدونم حظّ میکنی😂😂

 

درکلیسا، جک از دوستش ماکس می پرسد: 
«فکر می کنی میشه هنگام دعا کردن سیگار کشید؟»
ماکس میگه: 
«چرا از کشیش نمی پرسی؟»
جک نزد کشیش می رود و می پرسد: «می توانم وقتی در حال دعا کردن هستم، سیگار بکشم.»
کشیش پاسخ می دهد: «نه، پسرم، نمیشه. این بی ادبی است.»
جک نتیجه را برای دوستش ماکس بازگو می کند.
ماکس میگه: «تعجبی نداره. تو سئوالت رو درست مطرح نکردی. بگذار من بپرسم.»
ماکس نزد کشیش میره و می پرسه « وقتی در حال سیگار کشیدنم می تونم دعا کنم؟»
کشیش مشتاقانه پاسخ می ده: «مطمئناً، پسرم.
مطمئناََ‌!!!

حالا امروزی تر:
کسی که نماز میخونه و روزه میگیره ، میتونه اختلاس و دزدی کنه؟ نه!

کسی که اختلاس و دزدی میکنه، میتونه نماز بخونه؟ بله مطمئناً!

پس باید سوال رو درست پرسید! 

پاسخ:
خوبه خودتون هم قبول دارید نماز و روزه تطهیر کننده مفسدین شده 😧
ممنون 
۱۴ اسفند ۹۸ ، ۰۱:۵۰ مختار برا غزیبع آشتا

بعد مدتها از پناهگاه اومدی بیرون و چی هم گفتی!

 

دردی افشاندی که ما را "دق مرگ" بنمودی بقول خودت 😂😂

۱۴ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۲۶ غریبه آشنا A

مختار خــــــــــان داشــتـیــــــم!!!😏😂😂

من که جسارت نکردم و منظورم شخص خاصی نبود!!مثل همیشه صرفا در وصف پست گفتم😉

تو پناهگاه بودم؟! من!!😕

پسرخاله شاهده که تو هر پست ایفای نقش کردم 😆

بعدشم چرا اسممو اینجوری نوشتید!!غزیبع که هیچ!!آشتا آخه؟!! 😶دق مرگمون نکن جان من درست خطابم کن😅

آخ زدی ضربتی ،ضربتی نوش کن😂(صرفاً جهت مزاح، خواستم دینم رو ادا کنم منظوری نداشتم😊🌹)

 

راستی نحو صحیح سوال پرسیدن و داستان تو کلیسا هم باحال بود😉😂

سلام و درود آقا مهرداد عزیز و دوستان 

 

توی ادبیات خودمون اونقدر جملات پندآموز داریم ک ...... (کو گوش شنوا)

بهرحال 🌹 مرسی

پاسخ:
سلام لطف دارید
قطعا طبق فرمایش شماست و جای جای ادبیات و جملات ادیبانمون پند و اندرزه
ولی کو گوش شنوا ... 😔
۱۴ اسفند ۹۸ ، ۱۵:۰۷ غریبه آشنا A

سلام جانان خان حال شریف؟😊

بله واقعاً حق میفرمایید 😃👌

سلام جناب مهرداد

به روزهای پایانی سال نزدیک میشیم، آمدم حضوری نشان دهم و گفت وگویی

جالبه بدونین یک طرفی برداشته بهم گفته که تو عشق اولت مهرداد بوده!! فک کنین؟ ای بابا! از دست قضاوتها!(نپرسین کی بود چون نمیگم)، چطور درباره ما اینجوری فک کرده نمیدونم شاید بخاطر همون گفته جنابعالی که گذاشتمش پست وبلاگ قبلیم، امان از دست صمیمی شدن زیادی البته شما و قضاوت و رفتار این طرف بهم یاد داد که دیگه با کسی زیادی صمیمی نشم. در گفت وگوی با شما فک نکردم کسی چنین سوء تفاهمی براش پیش بیاد بعد فک کنین شاید یک سوء تفاهم باشه که من ازش مطلع شدم دگر سوء تفاهم ها چه باشد؟!

گه گاهی پستهارو میخونم ولی دیگه کمتر حضور دارم وبلاگها.

شاید سال بعدی هم زنده بودم که تبریک سال بعدترش بهتون گفتم.

سال خوشی از آرامش و سرشار از انسانیت برای همه افراد این وبلاگ خواستارم.

مخلص جناب مختار و کاوه آهنگر که کمتر دیده میشه هم هستم.

بدرود دوست قدیمی.

پاسخ:
سلام سرکارخانم گرامی 🌹
حدس میزنم کی بوده اون شخص...
چه اهمیت داره دیگرون در این فضای مجازی چه تفاهمها و سوتفاهمها برای خودشون پشت سر شما درست کنن!
زندگی محل گذره و انسانها رهگذران . . .  . فکرتونو درگیر نکنید
ممنون از ابراز لطفت . شما هم سال خوبی  داشته باشی ایشالا

ممنونم دختر خردادی عزیز ! 🌹

شکرخدا ـ خوبم !

امیدوارم ک روزگار شما هم خوش باشه و خوش بمونه !

 

مسافران جهان را چو نیست روی مقام

دو روز منزل و آرامگه چ خوب و چ زشت

 

شاد و سلامت باشی

۱۴ اسفند ۹۸ ، ۲۰:۵۱ غریبه آشنا A

میترا جون 😟😟خودتو ناراحت نکن عزیزم 😘😊واسه حرفهای خام و نپخته  ی گوشت در باشه و ی گوشت دروازه....😃

 

جانان خان چه دقیق🙊😁

ممنون و همچنین 🌹🙏

احسنت. چه شعرای خاصی میگید...😃

سلام آقای من

رنگ حضورتون کم شده!

چی شد یهو مخاطبا از مخفیگاه یا همون قرنطینه دراومدن؟!

حتی بانوی بزرگوار، معلمه، مفسره، مفلسفه!

سلام بانو میترا...

جاتون خیلی خالی بود ولی همیشه حضور غیبی شوما حس می شد 

اصلن سنگینی نگاهتون روو کامنتها رو حس می کردم البته شاید فقط حس ششم مختار اینو حس میکرد😃

ازشوخی بگذریم واقعنی جات خالی بود ...

راستی این حرفی که نقل کردید درمورد عقش اول و...خیلی خنده دارومسخره اس! ینی یه کسی میتونه اینو بگه که عقل تعطیل!

حرف عقل شد یه چیزی بگم منسوب یه انشتین:

 

"اگر انسان ها در طول عمر خویش میزان کارکرد مغزشان یک میلیونیوم معده

شان بود اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت"

 

بانو میترا

شوما از حرفای جهال که نباس برنجی که!!

اگه به اینجور حرف بخوای عکس العمل نشون بدی نابود هم که بشی این حرفا تموم نمیشه!

ببین بانو میترا

درباره این حرفا باس قانون "عمل و عکس العمل نیوتون" رو نقض کنی یعنی اصلن عکس العمل نشون ندی...😊

اینجوری فیزیکدانها هم متوجه میشن این قانون نیوتن یه عیب و اشکالی داره و میرن توو ارش تا رفع عیب کنن😃😃😃

همه دوستان و دشمنان رو بخدا میسپاریم

 

 

پاسخ:
سلامعلیکم
احتمالا واکسینه شدن و با خیال راحت خود رو در معرض پیامهای شما قرار دادن 😉😅

سلام آقای من

 

ب غریبع آشنا

خوشالم که یه ضربت انتقام جویانه ازت خوردم و شوما روحت شاد شد🙊😁

اصلن ازین به بعد هر وخت دلت گرفت و از دسّ کسی ناراحت شدی و حس انتقام بهت دسّ داد بیا توو همین وب اقای من و هر قدر میخوای به ما بدوبیراه بگو.  اصلن خودتو ناراحت نکن عزیز، باشه؟ 😊😊🌹

پاسخ:
سلامعلیکم
۱۴ اسفند ۹۸ ، ۲۳:۴۹ غریبه آشنا A

من ابله نادان رو دریافتم پسر خاله😖😅

 

مختار خان نفرمایید تو رو خدا!!!من اگه میدونستم پیشو نمی گرفتم چون خاطرتون اونقدر عزیز هست که هیچوقت لایق این رفتار که انتظار دارید نباشید و خواستم مزاح کنم!!

ولی رنجیدم ازتون🙁دستتون درد نکنه یعنی منو اینجوری شناختید؟!!!😔

پاسخ:
😆 مثل دیبی دوست کلاه قرمزی معنی کردمش😅

جناب مهرداد

خودتان می دانید که ادمی و انسانیت برایم از همه مهمتر هست. حتما برای آن شخص، برای آن دوست اینقدری ارزش دادم که حرفها و قضاوتهایش برایم مهم بود.

انسانیت آنچه که واقفا نایاب شده، یک شعار.😔

بابت راهنماییهای بی رودرواسی تون ممنون.🙏

مختار جانا خاطرت در قلبم میماند.

ممنون غریبه آشنایم.💓

بدرود دوستان عزیزم.

پاسخ:
متقابلا درود بر شما و انشالا سعادتمند باشی 💚

آقای من

ینی خیلی ضعیف هسّی ها !!

ببین نتونستی یه مخاطب خوب وبتو نیگه داری گذاش رفت به دورود! باز خوبه دورود توو ایران خودمونه و اونقد ازت ناراحت نشده که به فرنگ بره.

خداوکیلی آقای خوبی نیستی برای این وب. آخه چرا گذاشتی بره؟!!

به همین راحتی او گفت به دورود و تو هم خدافظی کردی و تموم!!

برای موندنش نه اصراری، نه خواهشی، نه...اینم شد رسم دوستی و رفاقت؟!

اینم شد آداب معاشرت؟؟!!

واقعن باس بهت گفت حیف نون آقای من!

کی به شوما آداب معاشرت و رسم مصاحبت و رسوم رفاقت یاد داده؟! دسّش....

 

بانوی محترمه میترا

این آقای من یه خرده قُدّه شاید روش نمیشه اصرار وخواهش کنه، شاید مردسالاره، نمیدونم چه مرگشه  بهمین راحتی با شوما خدافظی کرد؟!!

ما بجای آقامون و به پاس حرفای خوبی و علمی که درمصاحبت با شوما اینجا یاد گرفتیم هم خواهش میکنیم، هم تمنا، هم اصرا هم ابرام هم...که به دورود نرید و بازم اینجا بیایید.

ازصمیم قلب دیدن کامنت و اسممتون ما رو خوشال می کنه😔

اگه میخوای قسم هم می خوریم🌹🌹

 

پاسخ:
درود !! 😅
نگو که خودتم لر هستی که بسی رابطه ما با لرهای نکو و حسنه است ☺ ولی شما شیشه خورده داری که با لر بودن منافات داره 😉

آقای من َت قُدده مختااا ر

امیدوارم اگه روزی هم دوباره وب مهرداد نظر گذاشتم شماهم با همین نام مختار هنوز مانا باشید.

دستمریزاد که من از شما و دوستان خیلی خوبها آ موختم. نبودنم دلایل خیلی زیادی داره که جای بیان نیست.

در بیان جای بیان نیست.

یادتووونه شعر با بیان ساخته بودید، ببینید چقد در خاطرم هست، همینقدرم خودتون در خاطرم هستید و می مانید.💙

ببخشید که نمیتونم زیاد یا حتی باشم.🌷

 

سلام آقای قدده من 😅

 این صفت جدید رو انکارنکن چون میترا هم تایید کرددیگه 😅😅

آقایم اگه واقعا راس میگفتی که رابطه تو با لرها حسنه و نکوست حتما خبر داشتی که اخیرا احتمال یافتن یک لر بدون شیشه خرده محاله!

چرا؟!

چون ازسال 1362 یه کارخونه شیشه سازی با کمک دستگاههای ایتالیا و آلمان توو الیگودرز ساختن که الان روزانه حدود 40 تن شیشه تولید میکنه! با این حساب مردم شریف لرستان اگه توو این سالها همین گردوخاک این کارخونه رو تنفس کرده باشن بقدر کافی خرده شیشه دارن و دیگه اون خلوص قبلی رو ندارن 😅

اینه که ما هم بلااختیار خرده شیشه داریم ولی ما کجا و شوما کجا؟؟؟ 😅خصوصا شوما که هم بی اختیار و هم با اختیار هم شیشه داری 😅

اصلن آقای من

شوما اونقذه خرده شیشه داری که ما قبل از بازکردن وبتون عینک مخصوص میزینم ولی دستامون زخم و زیلی میشه...

 

پاسخ:
سلامعلیکم
من به این متواضعی و فروتنیییی 😅 کجام قده اخه !!
من شیشه خورده ندارم . من جام بلور دارم 😌
پاراگراف اخرت رو بخون ! عینک میزنی ولی دستات زخم میشن ؟! . عینک رو به دستات بزن دیگه زخم نشن !☺
۱۶ اسفند ۹۸ ، ۲۱:۲۸ مختار به میترا

سلام بانو مختار

البته پس از سلام به آقای قدد خودم 😅

بانوجان

تمنا میکنم مراعات حال ما رعیت رو بکن🙏

ما امّی و دهاتی هستیم حرفای کامنت آخریتونو رو اصلن نفهمیدیم

اون مورد وب مهرداد رو که کلا نفهمیدم جریان چیه!

بقیه حرفاتونم که فاز فلسفی ادبی داره و ما مث اسب توو گل موندیم!!🙏

تو رو خدا این حرفاتو برا رعیت دهاتی بزبون ساده بگو:

"دستمریزاد که من از شما و دوستان خیلی خوبها آ موختم. نبودنم دلایل خیلی زیادی داره که جای بیان نیست.

در بیان جای بیان نیست.

یادتووونه شعر با بیان ساخته بودید، ببینید چقد در خاطرم هست، همینقدرم خودتون در خاطرم هستید و می مانید.💙

ببخشید که نمیتونم زیاد یا حتی باشم." 

منتظر می مونم تا علف زیرپام سبز نشده بیا....😅

 

فخط این حرفت رو فهمیدم:"در خاطرم هستید و می مانید.💙"

دلیلش هم اینه که دل به دل راه داره💙💙

۱۷ اسفند ۹۸ ، ۱۹:۳۴ ابوالفتح فوق سیکل یا همون دکترای قدیم

سلام بر دوستان 

 

روز مرد روز پدر روز پسر روز هر چی با معرفت گرمو مبارک 

 

آقایون روزتون مبارک 

 

پ پ پ پ  پ ب 

پاسخ:
سلام
بر شما هم مبارک 🌹💚

درود بر شما و کلیه عزیزانی که پیام گذاشته اند.گفتگو ها جالبه و ارزش خوندن داره.عرض شود منهم با خدا حافظی میترا خانم موافق نیستم و جسارتا در وبلاگ خودشان هم گفته ام--اما بالاخره در مورد موضوع پست:

چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا.....

بله ابله با سواد هم خیلی ابله تره وهم خطرناکتر چون باور انسان را از بین می برد

موفق باشید

پاسخ:
سلام
شعر که واقعا پرمحتواست 👍
ولی نمیدونم میشه به دزد باهوشی ک چراغ دست میگیره و گزیده کالا میبره بشه گفت ابله یا نه !
بنظرم اون صاحب منزل که حضور دزد در روشنایی چراغ رو متوجه نشده ابله باشه و متعاقبا اون انسانی که باورش رو دست هر بیسواد و باسوادی قرار میده

سلام سیدمحسن

 

گل گفتی خیلی خوب به داستان دزد و چراغ اشاره کردی

 

مولیر چون توو ایرون نبوده طفلکی نمیدونسته چجوری منظورش رو بگه

ناچارا حرف رو پیچونده و نتونسته روون بحرفه

این آقای ما هم از حرفای پیچ توو پیچ خوشش میاد

چون خودشم خیلی پیچیده اس😅😅

بهرحال

دم شوما گرم سید جون

و دم همه حاضرین این وب گرم😅

مخصوصا آقای من که حالا جام بلور هم توو دستشه😌😌

 

 

آقای من

 

حواست باشه

 

جام بلورو نشکنی بابا کرم......😅😅😅

پاسخ:
عجب !باباکرمم که گوش میدییی 😉 اسلامت به خطر نیوفتههه...

درود بر شما--خب چکار کنم پاسخ های شما منو سر ذوق میاره پس ادامه میدم--با تقدیم احترام به خانم میترا و آقای مختار

وقتی دزدی حالا....با چراغ دزدی میکند دو حالت وجود دارد--ممکنه صاحب خانه در منزل باشه و اگر نترسه مانع سرقت بشود که شما هم این گزینه را انتخاب فرمودید---حالت دوم ---صاحب خانه در خانه نیست---پس دزد با چراغ کالاهای گزیده را بدون درد سر میدزد.وبعدش صاحب خانه می اید و از نوع کالاهائی که دزدیده شده متوجه میشود که دزده با چراغ اومده. این گزینه از طرف جنابعالی مغفول واقع شد---حالا چرا وقتی صاحب خانه در خانه نیست دزده در روز اقدام به دزدی نمیکنه ---شاعران مشغول پیدا کردن سجع و قافیه و این حرفها هستند.

پاسخ:
سلام
میگم همش از هوش دزد گفتیم . بهتر نیست به صاحبخونه توصیه کنیم بیشتر مراقب باشه و چه روز و چه شب قفل خوب به درب ورودی بزنه ؟☺ 
ادمی که درب عقایدش بدون قفل باشه براحتی هر خزعبلاتی بصورت دزدکی وارد ذهنش میشه ولی قفل خوب بزنه هر حرفی رو قبول نمیکنه...

درود بر شما---از جنابعالی و سایر سروران تقاضا می کنم.نظر مبارکشان را در مورد موضوع  زیر به نحو مقتضی در اینجا و یا نظرات وبلاگ حقیر بفرمایند---سپاس بی پایان---

همیشه نیاز به تغییر وجود دارد-عادت همیشه به تغییر نیاز دارد--

 

پاسخ:
سلام
خدمت میرسیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی