همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

همینجوری یلخی یلخی

انسان = موجودیست مجبور ، که در میان گزینه های جبری ، اختیار انتخاب دارد !

پروین

دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵ ق.ظ





دزد اگر شب گرم یغما کردن است .... دزدی حکام روز روشن است




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۵
کارور بیان

نظرات  (۱۷)

۱۵ آبان ۹۶ ، ۰۹:۱۲ خواهر پسر شجاع
حاجت ار ما را ز راه راست برد          دیو،قاضی را بهر جا خواست برو
خیلی پر مفهومه👍
پاسخ:
بیت جالبی اوردید 👍
عاشق پروینم 😊
پاسخ:
جای مادری منم عاشقم😅 
دوسش دارم...
۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۹:۲۹ خواهر پسر شجاع
بیت بعدی بیتی هست که گذاشتین
میگم آقای افغانی شما ارشد خوندید🤔
پاسخ:
دستتون دردنکنه☺
ما درخدمتیم اگه سوالی در مورد ارشد و مقاطع بالاتر دارید.. 😊
۱۵ آبان ۹۶ ، ۲۱:۰۷ عاطفه کوهسار
سلام.

پروین اعتصامی هر چی شعر ازش خوندم همه عالی ( الکی مثلا من شعر زیاد میخونم 😁)...پروین سال 1320 به رحمت خدا رفته و وقتی میخوان معرفیش بکنن میگن که به مسائل اجتماعی و سیاسی روز خودش میپرداخته و معضلات رو بخوبی در شعرهاش به تصویر "میکشیده"... نکته جالب اینه که الان بعد از گذشت 76 سال از مرحوم شدن ایشون اشعارش متاسفانه با جامعه ما هم سازگارن و ... ( دیگه ادامه ندم 😊) بقولی تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!

خواهر

کو مرور درسات خانوم ؟! چرا در عمل شمه ای از آموخته هات نیست ؟! 😁
حواسم بهت هستا ! 😉


پاسخ:
من دیوانشو دارم . واقعا اشعار قوی داره . بقول خودم ! پروین از لحاظ حکمت سعدی ثاتی...😊

دقیقا نکته خوبی اشاره کردید . ما خواندیم حدیث مفصل از ان مجمل....😅
خیلی از شعرای معاصرش ایشون رو تایید کردن...
آقای افغانی حالا اگه هم نمی گفتین  جای مادری عاشقشین ما فکر بد نمیکردیماااا
من که از خودم مطمئنم بقیه رو دیگه نمیدونم

اصلا میخواین یه نظر سنجی بزاریم؟؟؟؟😋😋😋😋😋


(این شکلکها رو هم ضربدر هزار بکنید.😉😉😉)
پاسخ:
کاره دیگه...   یوقت واسمون حرف و حدیث درنیارن !!😆
نظر سنجی چییی ؟!  که پروین حکیم بود یا نه !؟😉

(😅😅)
۱۶ آبان ۹۶ ، ۱۵:۴۰ عاطفه کوهسار
آره والا منم فکر بد نمیومد به ذهنم...
ولی فک کنم مشکل از فرستنده س گیرنده های ما مشکلی ندارن... 😊😉
ازینا گذشته مرحوم پروین تو سن 35 سالگی به رحمت خدا رفتن.... 
اونوخ مادری! 😕😕

اینا به کنار آقای یاس شما چرا یاس اونوخ ؟!
منم همش فک میکردم یاس خانم باشه.... 😊
دیگه ما به اسم همه کار داریم دس خودمون نیس 😅
پاسخ:
فرستنده کلا پارازیت داره 😅😅
35+76=111 سال !! اکر ایشون تشریف داشتن جای مادرجد بنده بودن.  منتهی چون میدونم به سنشون حساس هستن مادر خطاب کردم...😉

اقای یاس 
اسم و ماهیت شما هم تفکر برانگیز شده هااا.  برای تعیین جنسیت لطفا اقدام کنید!😅
۱۶ آبان ۹۶ ، ۲۱:۴۳ خواهر پسر شجاع
 مگه مقاطع بالاتر خوندید؟

خوب عاطفه چه کار کنم اولشه خجالت می کشم 😄
راه میافتم کم کم😁
پاسخ:
ما phd  هم داریم ! ولی بهمون نمیدن! منم که اهل مدرک گرایی نیستم گفتم ندید....😎
سلام برادر حالت چطوره ؟ 
ممنون ،خیلی از شعرای معروف هستن که شعر سانسور شده زیاد دارن ...
حتی پروین اعتصامی ...
در مورد هر چی که بخواهین شعر ساختن 😃
البته من از شعرهای شهریار بیشتر خوشم میاد :)
پاسخ:
سلام ارادت داریم
اقا احسان بهت نمیاد هجو و هزل شعرا  رو پیگیر باشی...😅😉
شهریار غزلسرای قدری هست و قابل احترام ولی حکمت سرایی پروین یه چیز دیگس...
۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۳۹ خواهر پسر شجاع
😂😂😂😂😂
اگه اینجوری که من فوق تخصص دارم 😉
جدی میگین 🤔
پاسخ:
😅خوشم میاد شما هم اهل ریاکاری نیستی !😉
۱۸ آبان ۹۶ ، ۱۴:۱۲ مینا معلم جزیره
سلام 
ی دیوان اشعار پروین رو گوشه کتابخونه دارم 😑داره خاک میخوره😕
به هوس افتادم برم بخونمش☺
پاسخ:
سلام

جوگیر شدم خواستم عکس کتابمون رو بزارم ! (فکر کردم اینجام تلگرامه😅)
من دیوان پروین رو اتفاقی توی دانشگاه که پنجاه درصد هم تخفیف خورده بود خریدم !😊
۱۸ آبان ۹۶ ، ۱۴:۵۴ خواهر پسر شجاع
ما اصلا نمیدونیم ریا کاری چی هست 😁
پاسخ:
بله ! اصصصصلااا...
😉😁
سلام داداش نه زیاد پیگیر هجو و هزل شعرا نیستم 😁ولی خب اگه بگم محض کنجکاوی تابحال نگاه نکردم و نخوندم دروغ گفتم خخخ 
البته مال دوران جاهلیت بوده 😉😁
پاسخ:
سلام
اتفاقا هزیلیات هم داخلشون نکته های جالب و اموزنده داره ! ( الکی .! .  مثلا من خیلی نکته نسنجم و مثبتم😆)
۱۸ آبان ۹۶ ، ۲۰:۳۹ عاطفه کوهسار
اوووه ماشالا اینجا همه کتابخونه های غنی دارن!
آبروم رفت عاقا منم دیوان پروین و تنی چند از شعرا رو دارم خخخ
جناب احسان 24 که اصن دیگه نمیدونم از چی صحبت میکنه ! 😕 بابا در حد سیکل بگین ما هم متوجه شیم... کتاب چی کجا حذفیات؟!! هزیلیات ؟!!
پاسخ:
😅اینجا ماشالا همه فرهیخته و اهل علم هستن. 😎 اجازه بدید اسپند دود کنم...😉خوشالم خودتون رو سریع به این کاروان فرهیختگان رسوندید...
۱۸ آبان ۹۶ ، ۲۳:۲۸ مینا معلم جزیره
شما الان فکر کردین من پول به کتاب میدم😆
یک هیچ از شما جلوترم 😎مال من هدیه اس😊

عاطفه جان قابل نداره نو نوئه آدرس بده پست کنم.
پاسخ:
😅عجب! یعنی کل مطالعات شما با کتابهای اهدایی و عاریه بوده !😅چه اطرافیان خوبی دارید شما☺اطراف ما فقط دست بگیر هست...
۱۹ آبان ۹۶ ، ۱۴:۴۲ خواهر پسر شجاع
میگم آقای افغانی چرا دیگه کم میاین خانواده برتر🤔
پاسخ:
تقریبا هر روز سر میزنم
ولی موضوعی نیست که نظری داشته باشم.

عاطفه کوهسار 
سلام در مورد شعرا صحبت میکنیم که شعر 18+ دارن و حذف شدن از کتاب های فارسی ...
مثلا من خودم اشعار 18+ مولوی رو خوندم ...و باید بگم دفتر چهارم مثنوی مولوی خیلی افتضاح هست 😓
البته کتاب هایی که اینجا منتشر میشن معمولا با فیلترینگ قوی منتشر میشن 😁



جناب افغانی : بله داداش آموزنده داریم تا آموزنده خخخخ 
۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۳:۵۴ عاطفه کوهسار
عجب! فکر نمیکردم در باب مثبت هجده اشعار هم سروده بشه! 😕 پس ایرانیها در دیرباز همچینم مودب نبودن! 😒
قدیمیها هم همین شعرا رو خوندن بعضیاشون انقد رک هستن خخخ
من دیدم برخی مادربزرگها رو توی جمع گاهی مثلهای +18میگن یا شعرایی میخونن پس همش زیر سر مولویه... 😐

همون حافظ رو بخونیم که پاستوریزه هست 😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی